در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش تاثیر تحریم نفتی ایران به یک چهارم در سال ۲۰۱۳ خبر داد، گفته می‌شود گام‌های تازه‌ای برای تشدید تحریم‌های کشورمان در سنای آمریکا برداشته می‌شود.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***

آنها كه مي‌گويند هنرارزشي و غيرارزشي نداريم دغدغه رياست دارند

روزنامه وطن امروز نوشت: جلسه سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی با موضوع مفهوم‌یابی اسلامی در سینمای دینی، عصر پنجشنبه در سالن شماره یک سینما فلسطین برگزار شد. ازغدی در این مراسم گفت: معنویتی که امروز در سینما مطرح می‌شود یک سرش ممکن است به مالیخولیا، یک سرش به جنون و سر دیگرش به کلیات اخلاقی مربوط شود و به غلط همه اینها سینمای معنوی و دینی تعبیر شده است. شاید نتوان هیچ طبقه‌بندی آهنینی بین سینمای اسلامی و غیراسلامی ترسیم کرد چرا که دین عرصه‌های متنوع و گسترده‌ای دارد و مشترکاتی با سایر مذاهب دارد. اینطور نیست که همه چیز را به اسلامی یا غیراسلامی تقسیم کرد. اینطور نیست که اسلام با سایر ادیان و مذاهب فقط فارقات داشته باشد، مشترکات زیادی هم وجود دارد. با معیارهایی که عرض خواهم کرد این را توجه خواهم داد که یک اثر هنری و از جمله یک فیلم می‌تواند از جهاتی اسلامی باشد و از جهات دیگر غیراسلامی باشد. یعنی ممکن است بعضی مفاهیم انسانی و اسلامی را درست منتقل کند و در جایی همان مفاهیم را تخریب کند. رحیم‌پور در جشنواره عمار ابراز امیدواری کرد اگر با همین ترتیب جلو بروید ان‌شاءالله عمار در 10 سال آینده جهانی خواهد شد.


نه علف هرز، هنر است و نه انسان بی‌درد، هنرمند

بر اساس گزارش کیهان، آیا منظور رئیس جمهور از اینکه اعلام کرده‌اند کارت زرد مجلس را برای دولت نگرانی نمی‌دانند و به امثال آقای جنتی افتخار می‌کنند این است که دولت عامدانه قرار است نسبت به ترویج اباحی‌گری در عرصه فرهنگ بی‌تفاوت باشد اما با منتقدین این روند با ابزار توقیف نشریه رفتار کند؟بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهور در دیدار هنرمندان با انتقاد محافل رسانه‌ای مواجه شد. از جمله رجا نیوز ضمن طرح پرسش فوق نوشت: رئیس جمهور در این دیدار گفت «هر هنرمندی می‌خواهد به معنای جهان و عمق جهان برسد، اگر بگوییم هنر مرده را زنده می‌کند سخن به گزاف نگفته‌ایم. پس تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی‌معناست.» این سخنان در حالی از سوی آقای روحانی بیان شده که در اندیشه دینی و انقلابی هیچ‌گاه نمی‌توان به تمام هنرمندان به یک دیده نگریست و بدیهی است روش و عملکرد هنرمندی که دغدغه و تلاشش در جهت تعالی ارزش‌های دینی و بشری است با هنرمند دیگری که به اسم هنر به دنبال ترویج اباحه‌گری و ابتذال در این عرصه است، تفاوت‌های آشکاری دارد. در این زمینه امام خمینی(ره) در پیام معروف خود به هنرمندان در شهریور 1367 به تفاوت‌های دو مدل هنر اشاره کرده و می‌نویسند: «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی- صلی‌الله ‌علیه و آله و سلم- اسلام ائمه هدی- علیهم‌السلام- اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‌داری مدرن و کمونیسم خون‌آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد، و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» باشد.»

ایشان در بخش دیگری از این پیام می‌فرمایند: «هنرمندان ما تنها زمانی می‌توانند بی‌دغدغه کوله‌بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به حیات جاویدان رسیده‌اند و هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این گونه بودند، تا به ملا اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند؛ و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا نمودند.» (جلد 21، ص 145)رجا نیوز آنگاه می‌نویسد: با این حال مشخص نیست از چه رو آقای روحانی تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی را اقدامی بی‌معنا دانسته و با بیان این مسأله در جمع هنرمندان به دنبال چه هدفی بوده است اما آنچه مشخص است، نادرست و خطرناک بودن این مدل نگاه به هنر است که در عمل منجر به ترویج اباحه‌گری و ابتذال به اسم هنر خواهد شد.

اما سخنان آقای روحانی بخش دیگری نیز داشت، آنجا که گفت «اگرچه ممکن است وزیر باز هم کارت زرد بگیرد. این دولت به تمام تعهداتی که در دوران انتخابات داده است عمل خواهد کرد. کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست. ما به امثال آقای جنتی‌ها به عنوان مدافع آزادی افتخار می‌کنیم.» ادبیات رئیس جمهور و جبهه‌گیری در قبال کارت زرد مجلس به وزیر ارشاد به خاطر بی‌توجهی به ترویج اباحه‌گری در عرصه فرهنگ و سیاست‌های لیبرالی، و تأکید بر اینکه «کارت زرد برای این دولت نگرانی نیست» می‌تواند روند تعامل قوا را مختل کرده و منجر به کشمکش‌های بیهوده میان قوای مقننه و مجریه شود.

عصبانیت رفقای شهرام جزایری از توصیه کیهان

رسانه حق‌العمل‌کار و آلوده به مواهب مفسدانی چون شهرام جزایری از توضیح درباره خبر کیهان طفره رفت.کیهان روز پنج‌شنبه تحلیلی درباره رهنمود سایت انتخاب خطاب به دولت منتشر کرد مبنی بر اینکه دولت به جای توقیف نشریاتی مانند یالثارات، با رسانه‌های اصلی اصولگرایان و منتقدان برخورد کند! کیهان با درج این رهنمود  خاطر نشان کرده بود «تظاهر رسانه آلوده‌ای مانند انتخاب به حمایت از دولتی که شعار مبارزه  با فساد و مفسدین اقتصادی سر می‌دهد، پیش از هر چیز هتک حیثیت دولت محترم است ضمن اینکه دعوت آنها به تعطیلی خبرگزاری‌ها و نشریات اصلی،  نه مضاعفی به اعتبار دولت است».

اما سایت آلوده به مفاسد اقتصادی با فرار به جلو نوشت: روزنامه کیهان که طی هشت سال گذشته و در زمان مفاسد اقتصادی بی‌سابقه  در تاریخ ایران مشغول توجیه و ماله‌کشی و گاه کسب فیض از حضور افرادی چون مرتضوی در راس سازمان تامین اجتماعی و ... بوده است، با حمله به «انتخاب» مدعی ارتباط این سایت با شهرام جزایری شده و خواستار قطع ارتباط دولت با سایت «انتخاب» شد!انتخاب می‌افزاید: طی هشت سال گذشته که هزار میلیارد دلار درآمد نفتی کشور ناپدید شده است و خزانه خالی برای رئیس‌جمهور به میراث مانده است، مطبوعات افراطی بویژه روزنامه کیهان که مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده‌اند، روزه سکوت گرفتند - و البته از سر اختلاف سیاسی و تقسیم قدرت، مخالفتی نیز با تیم نزدیک به احمدی‌نژاد در سالهای آخر داشتند- اما نسبت به بزرگترین مفاسد اقتصادی تاریخ ایران واکنشی نداشتند که بزرگترین نمونه آن پرونده بابک زنجانی بود،  این روزنامه طی حدود 15 ماه گذشته که رسانه‌های داخلی به افشاگری درباره این پرونده پرداختند و هزینه سنگینی نیز پرداخت کردند، سوت‌زنان از کنار موضوع رد شده و همچنان مشغول پیگیری شدید اثبات جلسه خاتمی با سوروس بودند.

بر اساس گزارش کیهان،
گردانندگان انتخاب ضمن پذیرش دریافت پول‌های بی‌زبان بیت‌المال از جزایری نوشته‌اند؛جهت اطلاع جناب شریعتمداری، مجموع پرونده‌های امثال شهرام جزایری - که بسیار مورد علاقه  ایشان است - به اندازه خرده رقم پرونده چند ده هزار میلیاردی بابک زنجانی نمی‌شود(!)انتخاب این را هم نوشته که «جهت جناب شریعتمداری و دوستانش، حمایت سایت انتخاب از دولت اعتدال حمایت گفتمانی بوده و از جنس حمایت کیهان از احمدی‌نژاد نیست که تا زمان حضور اعضای کیهان در دولت، جناب شریعتمداری از دست احمدی‌نژاد جایزه بگیرد و با عزل و اخراج آنها از دولت احمدی‌نژاد، از نوشته‌های کیهان ابراز برائت کند.درباره این واکنش توأم با طفره باید گفت اولا فساد اقتصادی کم و زیاد ندارد و بابک زنجانی را همان جریانی 20 سال پیش حمایت کرد که 10 سال بعد در مجلس ششم و دولت اصلاحات از قبیل شهرام جزایری حمایت کرد و البته این فساد با آلوده شدن دولت نهم به بیماری‌های سیاسی- اقتصادی کارگزاران و اصلاح‌طلبان، دامنگیر دولت احمدی‌نژاد شد.

ثانیا آرشیو اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌ها و یادداشت‌های کیهان طی دهه گذشته  در زمینه هشدار درباره مفاسد اقتصادی و سیاسی چیزی نیست که با انکار یک رسانه حق‌العمل‌کار و زد و بندچی قابل حذف و انکار باشد. آن جایزه‌ای که انتخاب می‌گوید در اولین سال‌های دولت به عنوان روزنامه منتقد به کیهان داده شد و البته مدتی بعد در حالی که احمدی‌نژاد می‌گفت من نه کیهان می‌خوانم و نه شرق، برخی اجزای دولت وی نظیر رئیس حلقه انحرافی و برخی مدیران وزارت ارشاد دستور کاهش یارانه‌ها و آگهی‌های ارائه شده دولتی به کیهان- که به اغلب روزنامه‌ها داده می‌شود،  صادر شد و حتی کار را به شکایت از کیهان کشاندند.

انتقاد جواد لاریجانی از اظهارات علی مطهری

جام جم نوشت: برنامه این هفته شناسنامه با حضور محمدجواد لاریجانی برگزار شد و وی در این برنامه از زندگی سیاسی دو برادر دیگرش که روسای دو قوه هستند، سخن گفت. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در مورد اختلاف نظری که بین علی و صادق لاریجانی راجع به اظهارنظر علی مطهری در مجلس ایجاد شده، گفت: این نماینده، فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند درحالی‌که ماهیت فتنه، کودتای تمام عیار علیه نظام بود. او در این برنامه از ناطق نوری خواست تا فعالیت‌های سیاسی خود را وسیع‌تر کند و در بخش دیگری از برنامه درباره خروجش از وزارت خارجه نیز به اختلاف‌نظرهایش با علی‌اکبر ولایتی اشاره کرد.

بازداشت ربایندگان تنها شاهد پرونده کرسنت

خبر اول این که پلیس دبی اعلام کرد ۳ نفر را به اتهام دست داشتن در ربودن تنها شاهد ایران در پرونده کرسنت بازداشت کرده است. تسنیم با انتشار این خبر به نقل از پایگاه اینترنتی گالف نیوز نوشته: معاون رئیس پلیس و امنیت عمومی دبی روز پنجشنبه گفت این سه ایرانی مظنون به دست داشتن در ربودن عباس یزدان پناه یزدی ۴۵ ساله، تاجر و رئیس شرکت بازرگانی اچلون هستند. پلیس دبی اعلام کرده، وسایل شخصی یزدی را در آپارتمانی که از سوی ربایندگان در دبی اجاره شده، کشف کرده است. روزنامه ایران نوشت: یزدی تنها شاهد پرونده کرسنت است و شهادت وی برای اثبات فساد و رشوه خواری در این پرونده ضروری بود که می‌توانست به نفع ایران باشد. او پس از ارائه شواهدی از طریق ویدئو کنفرانس به یک دادگاه بین‌المللی در لاهه در زمینه پرونده قرارداد سال ۲۰۰۹ شرکت ملی نفت ایران با شرکت کرسنت پترولیوم امارات، مفقود شد. ایران در دادگاه با این استدلال که قرارداد فروش گاز به کرسنت با پرداخت و دریافت رشوه همراه بوده خواستار ابطال آن شده است.

اعتراض به حضور جک استراو در ایران

خبر دیگر این که آیت‌الله سید احمد علم الهدی به سفر وزیر امورخارجه پیشین انگلیس به ایران اعتراض کرد. به گزارش روزنامه ایران، امام جمعه مشهد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه این شهر با ابراز تعجب از تشکیل هیأت دوستی با انگلیس در مجلس، گفته: هیأتی منافق از انگلستان به کشورمان می‌آید و در رأس آن‌ها جک استراو قرار دارد، یعنی فردی که در جریان پرونده هسته‌ای ایران بزرگترین خیانت را انجام داده است و پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ارجاع داده است. چرا نماینده متدین ما باید با او دست بدهد؟

واکنش کاخ سفید به تحرکات تازه در سنا

در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش تاثیر تحریم نفتی ایران به یک چهارم در سال ۲۰۱۳ خبر داد، گفته می‌شود گام‌های تازه‌ای برای تشدید تحریم‌های کشورمان در سنای آمریکا برداشته می‌شود. جام جم نوشت: در همین حال در واکنش به تلاش تعدادی از نمایندگان سنای آمریکا در جلب حمایت برای طرح تشدید تحریم اقتصادی ایران، برنادت میهان، ‌سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده در بیانیه‌ای گفته است: اگر برخی اعضای کنگره مایلند ایالات متحده به اقدام نظامی دست بزند، بهتر است در برابر مردم آمریکا صراحت لهجه به خرج دهند.


تاكيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زنگنه بر وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حاشيه كرسنت

روزنامه تهران امروز نوشت: حسين نجابت عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به ارسال لايحه‌اي از سوي وزير نفت به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاه لاهه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رخصوص قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرسنت، گفت: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر اين لايحه زنگنه تاكيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه كه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حاشيه قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرسنت زد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و بند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اي از حسن اعتماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وي سوءاستفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. پيش از اين الياس ناد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران و احمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توكلي نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گان مرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م تهران د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجلس شوراي اسلامي با زنگنه وزير نفت جلسه‌اي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رخصوص سه لايحه‌اي كه از سوي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت به د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاه لاهه فرستاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اشتند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كه زنگنه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر اين جلسات به وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوءاستفاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر قرارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرسنت تاكيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.

د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ليل جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عارف براي كناره‌گيري انتخاباتي

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ار جمعي از حقوقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انان كشور با بيان اينكه هنوز د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لايل اصلي كناره‌گيري‌ام از تد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اوم حضور د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر عرصه انتخابات را به‌طوركامل بازگو نكرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ام، خاطرنشان كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: يكي از اصلي‌ترين د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لايل كناره‌گيري‌ام، جلوگيري از شكست اخلاق د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جامعه بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. تجربه انتخابات 84 و 88 به تنهايي كافي بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ كه اشتباهي كه برخي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وستان ما د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر آن مقاطع انجام د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تكرار نشود‌‌‌‌‌‌‌. بر اساس گزارش تهران امروز، وي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رباره عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م حضورش د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت تصريح كرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر انتخابات رياست‌جمهوري سرمايه اجتماعي قابل توجهي شكل گرفت و براي حفظ اين سرمايه اجتماعي تصميم گرفتم د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر قالب نهاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ني و خارج از ساختار د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت اين سرمايه را با كمك همراهانم حفظ و تعالي د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هيم.

 پیش‌بینی شکست «ژنو2»

ولادیمیر پوتین و حسن روحانی سومین گفت‌وگوی تلفنی خود را با محور همکاری‌های مشترک و البته موضوع سوریه انجام دادند؛ آن‌هم در شرایطی که دبیرکل سازمان ملل، حضور ایران در مذاکرات «ژنو2» را منوط به رای روسیه و آمریکا کرده است. ایران و روسیه مهم‌ترین متحدان حکومت دمشق به شمار می‌روند.

رییس‌جمهوری ایران ظهر پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود گفت: «ایران آماده همکاری با روسیه در مقابله جدی با تروریسم است.»

به‌گزارش روزنامه شرق، روحانی با ابراز خشنودی از تحرک ایجادشده در روند مناسبات دو کشور پس از دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در بیشکک و اشاره به رفت‌وآمدهای موثر و قابل توجه مقامات دو کشور در هفته‌های اخیر و قدردانی از تفاهمات حاصل‌شده برای اجرایی‌کردن مذاکرات بیشکک در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و دفاعی اظهار کرد: «تلاش برای راهبردی‌کردن مناسبات ایران و روسیه و برقراری روابطی درازمدت و پایدار و مبتنی بر منافع و همکاری‌های بلندمدت می‌تواند امنیت، ثبات و پایداری را در منطقه به ارمغان آورده و آینده‌ای سرشار از صلح و دوستی را رقم بزند.»

رییس‌جمهوری در مورد سوریه اظهار کرد: «به جای نمایش مذاکره در «ژنو» باید به حل واقعی بحران سوریه پرداخت چراکه هیچ نشست فرا‌منطقه‌ای که عناصر موثر را در بر‌نداشته باشد، قادر به حل مشکل سوریه نخواهد بود و از این‌رو «ژنو۲» پیش از تشکیل، شکست‌خورده خواهد بود.»

توصیه روزنامه جمهوری اسلامی به جک استراو

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس و رئیس گروه دوستی مجلس این کشور با ایران در سفر خود به تهران گفت: "تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از ابتدا اشتباه بود". اگر جک استراو، به این سخن اعتقاد دارد، می‌تواند آن را در مجلس انگلیس دنبال کند و با تصویب طرحی، دولت متبوع خود را از همراهی با تحریم‌های ضد ایرانی ممنوع سازد و کاری کند که تحریم‌های گذشته نیز لغو شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس