عدم حضور خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن با توجه به صدور بیانیه مجمع روحانیون در دعوت از مردم برای شرکت در این راهپیمایی، یک چهره دوگانه از مجمع روحانیون و شخص محمد خاتمی در میان رسانه ها و افکار عمومی برجای گذاشت.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


چهره دوگانه مجمع روحانیون: ما که نیامدیم اما مردم انقلابی، تشکر! تشکر!

مجمع روحانیون به‌رغم عدم حضور سران این گروه در راهپیمایی 22بهمن، از حضور مردم در این مراسم تقدیر و تشکر کرد! به گزارش ایلنا در جلسه اخیر شورای مرکزی مجمع که به ریاست خاتمی برگزار شد، اعضای این تشکل اصلاح‌طلب از کسانی که دعوت احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب را برای شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ مثبت دادند، تشکر و قدردانی کردند.ایلنا می‌افزاید: در این جلسه برخی از اعضای مجمع روحانیون مبارز مشاهدات خود را از حضور مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن گزارش دادند و اعلام کردند که حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال که پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برگزار شد، نشانه طلوع دوباره امید و دلگرمی در مردم به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی بود و می‌تواند برای همیشه محور وحدت در صفوف نیروهای وفادار به انقلاب باشد.

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، شایان ذکر است مجمع روحانیون با صدور بیانیه‌ای به بهانه 22 بهمن، خواستار حضور مردم در راهپیمایی این روز شد اما در گزارش‌های خبری و تصویری هیچ‌ یک از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب حتی یک نمونه که نشان دهد خاتمی، موسوی‌خوئينی‌ها یا دیگر اعضای مجمع در این راهپیمایی ضد استکباری حضور داشته‌اند، وجود نداشت! این عدم حضور در میان صفوف مردم انقلابی، تحلیلی قلابی را مبنی بر اینکه صدور بیانیه مورد اشاره صرفاً در راستای به فراموشی سپردن کارنامه سیاه رفتارهای خیانت‌آلود در فتنه سال 88 بوده، تایید می‌کرد.یادآور می‌شود مضمون اصلی شعارهای ملت ایران در 22 بهمن، شعار مرگ بر آمریکا و اعلام انزجار از شیطان بزرگ بود که در این زمینه نیز افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی کاملاً موضع معارض داشته و 3 ماه پیش خواستار حذف این شعار و اصل مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان) شده بودند اما در پی نمایش‌های مکرر بی‌صداقتی و تکبر و بدعهدی دولتمردان آمریکایی، همان طیف افراطی این بار کوشیدند بی‌سر و صدا از کنار انزجار شدید ملت ایران عبور کنند.

خاتمی در جلسات محفلی مجمع روحانیون اذعان کرده که تقلب در انتخابات سال 88 واقعیت ندارد و اما با این حال او و گرایش هم طیف وی در درون مجمع روحانیون، در فتنه سال 88 پای پروژه آمریکایی- صهیونیستی آشوب ایستادند و هنوز هم از برخی دست‌اندرکاران این جریان حمایت می‌کنند. گفته می‌شود همین موضع غیرقابل دفاع و منافقانه با اعتراض برخی اعضای متدین در مجمع مواجه شده اما این طیف در اقلیت قرار  دارند.طیف معترض به ویژه از این تناقض ناراضی‌اند که طیف خاتمی هم از مهاجمان به خط امام- از جمله در حوادث سال 88 نیز در دوره اصلاحات- جانبداری کرده و هم در عین حال خود را جریان خط امامی معرفی کرده است.

اشاره بیانیه صادره برنامه مجمع درباره حضور پرشکوه‌تر از همیشه مردم و نمایش تعلق ملت به امام، اعتراف به این حقیقت انکارناپذیر است که تحرک طولانی مدت جریان نفاق جدید برای امام‌زدایی از افکار عمومی و تمهید شرایط برای عبور از مبانی انقلاب، با شکست کامل مواجه است. این در حالی است که زمانی یکی از همین اصلاح طلبان مدعی شد خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت اما برخی از اعضای مجمع روحانیون به جای اعتراض به گوینده، به نیروهای انقلابی معترض به این هتاکی حمله کردند!

ليست بی‌پایان ادعاي آمريكايي‌ها

دور اول مذاكرات هسته‌اي وين در شرايطي به پايان رسيد كه از يكسو ليست جديدي از ادعاها و خواسته‌هاي آمريكا از ايران منتشر شده است و در سوي ديگر يوكيا آمانو، مديركل آژانس انرژي اتمي گزارشي منتشر كرده است كه نشان مي‌دهد ايران در مسير فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي خود انحرافي نداشته و به مفاد توافقنامه موقت ژنو عمل كرده است. بر اساس گزارش روزنامه تهران امروز، با انتشار چنين گزارشي اين انتظار مي‌رفت كه طرف‌هاي مذاكره‌كننده با ايران بخصوص آمريكايي‌ها از طرح ادعاها و خواسته‌هاي خلاف قانون دست بردارند ليكن اينگونه نشده است و آنان خواستار طرح مسائلي چون فعاليت‌هاي موشكي ايران و برخي ديگر از ابعاد فعاليت‌هاي نظامي ايران در مذاكرات شده‌اند كه هيچ ارتباطي به فعاليت‌هاي هسته‌اي ندارد. با اين حال محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران در پايان مذاكرات وين ابراز اميدواري كرده است كه در يك دوره شش ماهه توافق جامع و نهايي هسته‌اي حاصل شود. ظريف البته تاكيد كرده ديدگاه عمومي اين است که جز موضوع هسته‌اي هيچ موضوع ديگري بحث نمي‌شود و اين چارچوب در توافق ژنو به دست آمده است.


لطفا یارانه نگیرید!

روزنامه وطن امروز نوشت: انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه مقوله جدیدی نیست. قبل از این و در دولت دهم نیز رئیس‌جمهوری وقت از مردم می‌خواست که در صورت نیازمند نبودن از دریافت یارانه نقدی خودداری کنند؛ اگرچه محمود احمدی‌نژاد این پول را پول امام زمان(عج) خواند. علاوه‌بر احمدی‌نژاد، سیدشمس‌الدین حسینی، وزیر سابق امور اقتصادی‌ و دارایی در یکی، دو سال آخر کار دولت دهم از یارانه‌بگیران ثروتمند خواهش کرد به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند. این رویه در دولت یازدهم نیز ساری و جاری شده و چند ماهی است که دولتمردان اقتصادی کابینه روحانی از یارانه‌بگیران دست به جیب می‌خواهند به‌طور خودجوش و داوطلبانه اعلام کنند که یارانه نمی‌خواهند. جالب اینکه اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای تشویق این امر از انصراف حسن روحانی، رئیس‌جمهوری از دریافت یارانه نقدی خبر دادند؛ هرچند رئیس دولت یازدهم از ابتدا هم چنین یارانه‌ای نمی‌گرفته و در آینده هم نخواهد گرفت. مهم بودن چنین موضوعی در دستور کار دولت یازدهم، کار را به تشکیل 12 کارگروه تخصصی ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها کشاند که پیش‌تر از این شرح آن در همین صفحه از نظر خوانندگان گذشت اما از میان این 12 کارگروه، کارگروهی با عنوان کارگروه تدوین محتوا و فراخوان انصراف داوطلبانه تشکیل شد که ریاست آن برعهده مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری‌است.

این کارگروه موظف به تدوین محتوای فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی دولت و اظهارنظر درباره بسته‌های تبلیغی تهیه شده در کارگروه اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات و تهیه و اجرای برنامه‌های متنوع ترویجی و تشویقی برای حمایت از گروه‌های مردم‌نهاد مدافع انصراف داوطلبانه و ایجاد اجماع نخبگان در جهت اجرای این طرح است.

 مذاکرات با لبخند پایان یافت

آرمان نوشت: ديپلمات مذاكره‌كننده و تيم همراهش دست پر به تهران بازگشتند. اين ادعاي برخي از تحليلگران است اما در ميان خوشبيني‌ها، بدبيني‌هاي زيادي هم راجع به روند مذاكرات عنوان شده است هر چند خبرهاي چنداني از وين به رسانه‌ها درز پيدا نكرد و اين خبرنگاران بودند كه دست خالي از وين برگشتند. اما ظاهرا اشتون و ظريف با دستاني پر به پايتخت‌هاي خود بازگشتند. اما ريشه اين خوشبيني‌ها و بدبيني‌ها از كجا نشات مي‌گيرد. دفتر «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای مطبوعاتی در مورد مذاکرات هسته‌ای وین منتشر کرد.

در این بیانیه کاترین اشتون عنوان داشته است: در ابتدا از کشور اتریش،‌ سباستین کورس وزیرخارجه این کشور،‌ سازمان ملل و همکاران آنها به‌خاطر میزبانی (این دور از مذاکرات) تشکر می‌کنم. ما سه روز مذاکرات بسیار سازنده داشتیم به‌گونه‌ای که توانستیم تمام موضوعات مد نظری را که باید در توافقنامه جامع و نهایی بررسی شود، تعیین کنیم. همچنان کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. این کار آسانی نیست، اما ما شروع خوبی داشتیم.

دخالت حزب منحله مشاركت در عزل و نصب‌ها

تهران امروز نوشت: محمد محمد‌رضايي نماينده اصلاح‌طلب دور ششم مجلس با انتشار مطلبي در صفحه شخصي فيس‌بوكش از عزل و نصب‌ها در استان كردستان انتقاد كرد. وي نوشت: متاسفانه عدم تفاهم فعالان سياسي و تك روي طيف {منحله} مشاركت، ستاد انتخاباتي آقاي روحاني بدون اعتنا به نظر ديگر گروه‌ها باعث شد به اين انتظار جامه عمل پوشانده نشود؟

ابهام درباره مجوزهاي دو رييس جمهور به يک دانشگاه

خراسان نوشت: بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، در حالي که با ابلاغ محمود احمدي نژاد رييس جمهور سابق کشورمان، مقرر شده بود دانشگاه صنايع و معادن با همه دانشجويان، اموال و دارايي ها از وزارت صنعت به وزارت علوم منتقل و اراضي دانشگاه به فروش برسد، اما حجت الاسلام روحاني رييس جمهور فعلي با تاييد پيشنهاد وزيران عضو کميسيون لوايح، مصوب کرد که حق بهره برداري از ۱۰ هکتار از اراضي شميرانات تهران براي احداث اين دانشگاه به وزارت صنعت واگذار شود.

گزینه‌های احتمالی ریاست دانشگاه تهران

روزنامه ایران نوشت: خبر دیگر این که به دنبال برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران، بازار گمانه زنی‌ها در رابطه با رئیس آینده این دانشگاه گرم شده است. سایت سلام از دکتر افخمی رئیس فعلی مرکز لغت نامه دهخدا که پیشتر و در دوران اصلاحات ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران را برعهده داشت، به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی ریاست این دانشگاه نام برده و نوشته «پیشتر از دکتر نیلی و دکتر رحیمیان نیز نام برده می‌شد».

کمک 600 ميليارد ريالي دولت به تعزيرات حکومتي

خراسان نوشت:
بر اساس مصوبه روزهاي اخير هيئت دولت که توسط اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور به وزارت دادگستري ابلاغ شده به منظور تحقق مأموريت هاي سازمان تعزيرات حکومتي و جبران کسري بودجه اين سازمان، مبلغ 600 ميليارد ريال از محل وجوه واريزي به خزانه بابت اخذ جرايم غيرصنفي به اين سازمان تخصيص داده مي شود تا براي ماموريت هاي خود هزينه کند.

ارتداد در اعتدال

روزنامه وطن امروز نوشت: از همان ابتدای ریاست جمهوری آقای روحانی در همین روزنامه مقالات زیادی منتشر و این درخواست از آقای روحانی مطرح شد که هرچه سریع‌تر نسبت به تعریف «اعتدال» اهتمام کنند. آنچه طرح این موضوع را ضروری می‌کرد؛ خطری بود که خلأ گفتمانی دولت مستقر ایجاد می‌کرد. خلأ گفتمانی دولت یازدهم واقعیتی است که حامیان و منتقدان این دولت بر آن اتفاق نظر دارند. اعتدال بسیار نحیف‌تر از آن است که بتواند همه نرم‌افزار نهاد تنومند دولت را پوشش دهد. شاید بزرگ‌ترین دغدغه شخص رئیس‌جمهور هم چگونگی پر کردن این خلأ بوده باشد. با این حال آنچه در عمل مشاهده شد این بود که تعریف اعتدال به روزمرگی افتاد! اعتدال به محملی برای پوشش «نیازهای» دولت تبدیل و رفتارهای متناقض در دولت آغاز شد. این البته یکی از آسیب‌های نبود پشتوانه گفتمانی در دولت بوده و هست. در کنار عدم انسجام و لینک نشدن جهت‌گیری‌های مختلف دولت، «آدرس‌های اشتباه» نیز از تبعات نبود گفتمان و عدم شفاف‌سازی اعتدال است. این دومی، شاید این روزها برای آقای رئیس‌جمهور ملموس‌تر باشد. هزینه‌هایی که تابلوهای اشتباه در کنار دولت ایجاد می‌کند شاید همتراز تبعات نبود انسجام رفتاری دولت در وجوه مختلف مدیریتی باشد.


عزم دولت و مجلس بر اجرای اقتصاد مقاومتی

به گزارش روزنامه وطن امروز،  سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هفته گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد. در پی این ابلاغ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی نامه‌ای خطاب به ایشان ضمن ابراز تشکر از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ماموریت‌های داده شده به دستگاه‌های مختلف در جهت اجرای آن اشاره کرد. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه‌ای موارد لازم در این باره را ابلاغ کرد. به گزارش فارس، در بخشی از نامه روحانی خطاب به رهبر انقلاب آمده است: بی‌شک با ابلاغ این سیاست‌ها، تلاش‌های گسترده‌تری باید سامان داده شود. دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دولت، بی‌درنگ در جهت اجرای این سیاست‌ها موظف به اقدامات مشخص شده‌اند. دولت در تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه با استفاده از همکاری دیگر قوا از همه فرصت‌ها بهره خواهد برد و با تقویت فرهنگ جهادی و تبیین اقتصاد مقاومتی، تلاش و ابتکار همه صاحبنظران، فعالان اقتصادی بویژه جوانان و نوآوران کارآفرین را به میدان خواهد آورد.

واكنش‌ها به زير سوال بردن حكم قرآني «قصاص»

انتشار مطلبي در يكي از رسانه‌هاي كشور با هدف زير سوال بردن احكام قرآن با موضوع «غيرانساني» خواندن قصاص در سايه سكوت هيات نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد، با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه مواجه و انتشار آن متوقف شد. گرچه وزير ارشاد در پاسخ به عدم انتشار اين رسانه تنها به اين جمله «در این رابطه الان اظهار نظر نمی کنم چون توقیف روزنامه دست ما نیست.» بر اساس گزارش تهران امروز، بسنده كرده است اما اين همه ماجرا نبود، بلكه انتشار اين مطلب واكنش‌هاي زيادي را از سوي آحاد مردم و نيروهاي ارزشي نظام در پي داشت. بايد تاكيد كرد حکم قصاص یک اصل مسلم و قرآنی است و مطرح شدن اين موضوع در اوايل انقلاب تا آنجا پيش رفت كه واكنش امام راحل را در پي داشت و ايشان به واسطه همین موضوع (غيرانساني خواندن قصاص) جبهه ملی را که در آن تاریخ لایحه قصاص را غیر انسانی خوانده بود مرتد اعلام کرد و خواستار برخورد شدید به واسطه این رفتار ارتداد آمیز شد.

آيت‌الله محمود عبداللهي عضو شوراي‌عالي جامعه مدرسين با اشاره به حكم قرآني قصاص، گفت: «ترويج و انتشار اينگونه موضع‌گيري‌ها كاملا غيرمنطقي است و ريشه‌هاي سياسي ويژه‌اي دارد. بيانات امام در اين‌باره نشان مي دهد اين حركت‌ها، حركت‌هاي منفي و داراي ريشه‌هاي كاملا سياسي است.»

شد که شد! عذرخواهی نداشت!

کیهان نوشت: اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر این که رئیس جمهور نباید از مردم به خاطر حواشی توهین‌آمیز توزیع سبد کالا عذرخواهی می‌کرد، با واکنش رسانه‌ها مواجه شد.اجرای نسنجیده و اهانت‌آمیز طرح موسوم به توزیع سبد کالا در میان مردم، انتقادهای گسترده‌ای را به دنبال داشت که نهایتا باعث شد رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی از مردم   عذرخواهی کند.به گزارش رجا نیوز، اما انگار این عذرخواهی بیشتر از آن که ناشی از تاسف مجموعه هیئت دولت باشد، قرار است به عنوان یک عامل منت بر سر مردم استفاده شود؛ بدین صورت که دولت لطف کرده و از مردم بابت اشتباهی که تقصیر خود مردم بوده عذرخواهی کرده است؛ موضوعی که از سوی سخنگوی دولت نیز به طور رسمی اعلام شد.محمدباقر نوبخت با اشاره به توزیع سبد کالا و انتقادات نسبت به آن اظهار داشت: «اشکالات سبد کالا طبیعی بود. دیدید که رئیس جمهور نیز با فروتنی از مردم عذرخواهی کرد؛ در حالی که استحقاقش را نداشت.»

رجا نیوز می‌نویسد: این اظهارنظر عجیب و بر سر مردم منت گذاشتن در حالی از سوی سخنگوی دولت و معاون رئیس جمهور بیان شده که در همان زمان، افکار عمومی و اصحاب رسانه از این که دکتر روحانی به جای بهانه‌تراشی و تلاش برای توجیه اقدام نامناسب توزیع سبد کالا در جامعه، اقدام به عذرخواهی از مردم کرد و وعده داد تا به مشکلات آن رسیدگی شود، تشکر کردند و آن را شایسته تقدیر دانستند. اکنون مقامات ارشد دولت باید تکلیف خود را با مردم مشخص کنند. آیا بالاخره قرار است دولت به خاطر اقدامات اشتباه و غلط خود از مردم عذرخواهی کند و به آنان اطمینان بدهد که مشکلات رفع خواهند شد یا اینگونه اقدامات صرفا قرار است کارکرد رسانه‌ای داشته باشد؟در همین حال وبسایت مشرق در گزارشی نوشت: رئیس جمهور در گزارش صد روزه خود در تلویزیون خبر داد دولت تدبیر و امید در سال 92، دو سبد کالایی به مردم خواهد داد. روزها و هفته‌ها گذشت و دولتمردان نوبت به نوبت از ارائه سبد کالایی به مردم خبر می‌دادند، روزی معاون اول، روز دیگر سخنگوی دولت و به صورت مداوم وزیر صنعت، معدن و تجارت. آنان در ماه‌های اخیر بارها و بارها در تریبون‌های مختلف گفتند که دولت در سال جاری دو سبد کالایی و در سال آینده چهار سبد کالایی به مردم خواهند داد. بالاخره توزیع سبد کالایی با حاشیه‌های فراوان و بعضا گسترده‌ آغاز شد؛ آغازی که انتقادات و اعتراضات گسترده جامعه کارگری و قشر بازنشسته تامین اجتماعی را به دنبال داشت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    خاصه خوانی مشرق ! اگر یک زمانی حاکمان به این نتیجه رسیدند که حزب و فکر را نمی توان منحل کرد تازه مملکت رو به پیشرفت می رود -
  • مجنون ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    منافق همیشه و هر جا چهره دوگانه و دو رو از خودش نشون میده. این چیز عجیبی نیست
  • سینا ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    عطش قدرت طلبی در اصلاح طلبا فوران می کند . اینا دیگه عجب آدمایی هستن
  • اصلاح طلب ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    ما که نیامدیم اما مردم انقلابی، تشکر! تشکر! مجمع روحانیون به‌رغم عدم حضور سران این گروه در راهپیمایی 22بهمن، از حضور مردم در این مراسم تقدیر و تشکر کرد
  • جواد ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    منظورت مجمع روحانیون هست؟
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    اصلاح طلبان در خواب خرگوشی به سر میبرند! بیچاره ها ملت برای جشن انقلاب اسلامی و نشان دادن وحدت در برابر دشمنان و البته منافقان آمدند و حماسه آفریدند! (مرگ بر منافق)
  • هموطن ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    حالا چیکار کنیم؟؟ شخصیت والا و ارزشی خاتمی رفت زیر سوال!!! جمع کنید بساط یاوه گویی رو!!! کسی برای خاتمی و دارودسته ی معلوم الحالش، تره که سهله، یونجه هم خورد نمیکنه!!!
  • محسن ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    حزبی که مبنای آن مخالفت با اصول مردم باشد اولا حزب نیست ،گروهک است و ثانیا باید قلع و قمع شود نه منحل و ثالثا این ها فکر نمی کنند بلکه دستورات ادین و سوروس را اجرا می کنند
  • پویا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    آقا محسن،اصول کدوم مردم؟نکنه فقط شما مردمی؟
  • کیوان ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    همون اصولی که 300 هزار شهید براش پر پر شدن و رو خاک افتادن تا من و تو و همه این دوستان الان اینجا نظر بدیم ،ننگ بر اون کسی که خون این همه شهید رو پایمال میکنه چه الان چه هر زمان دیگه ای،مشکل ما اصول نیست مشکل ما پایبندی به اصوله.
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    حاج قاسم سلیمانـے : اگــر ڪسے صـבای رهبــر خوב را نشنوב بــه طور یقیــن صــבاے امـام زمــان (عج) خوב را هم نمی‌شنــوב و امروز خط قرمــز بایــב توجه تمـام و اطاعت از ولــے خوב ، رهبــرے نظام باشـב .
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    آقا محسن جمله ی اولت رو قبول دارم. مردم .. همه ی مردم..
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    هموطن کمی چشمانت را باز کن - کمی به قلبت نور بده و کمی به منفی و مثبت های این سایت اصول گرا نگاه کن و کمی به نتایج انتخابات نگاه کن - می فهمی کسی خورد می کند یا نه - تا فرصت هست از خیالات بیرون بیا
  • سعید ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    جدی! به بابای مدارس که رحم نمیکنند فکرها هم که بی سوادند
  • میر رضایی ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    سلام .برداران توجه فرمایند که این خیلی خوب است حضراتی که زمانی محبوبیت را در اپوزوسیون بودن میدانستند بعد از 9 دی معتدل شده وبرای 22 بهمن فراخوان میدهند درود بر رهبر بزرگواراین مرد حکیم
  • گنجی پور ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    بنظر بنده جامعه بهتر است به تحزب نزدیک شود . و وجود احزاب میتواند باعث تمرکز و انسجام افراد و پاسخگویی در مقابل کنشها و واکنشها گردد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس