براساس مصوبه روزهاي اخير هيئت دولت که توسط اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور به دستگاههاي مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده...

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


از فتنه به دانشگاه آزاد: به گوشم!

بر اساس گزارش کیهان، یکی از محکومین فتنه 88 که در اقاریرش در همان ایام، از سندسازی و شب‌نامه‌نویسی علیه نظام در سایت «جمهوریت» متعلق به دانشگاه آزاد خبر داده بوده، این روزها در ایام مرخصی از زندان به محل کار سابق خود، روزنامه دانشگاه آزاد (فرهیختگان) بازگشته و مشغول به فعالیت است.به گزارش ندای انقلاب، «مسعود-ب» با دعوت احسان مازندرانی سرپرست روزنامه دانشگاه آزاد که او نیز سابقه دستگیری در فتنه 88 را دارد به این روزنامه بازگشته و مشغول تهیه بولتن‌های خبری - سیاسی برای این دانشگاه است.«مسعود-ب» از متهمان و دست‌اندرکاران سایت جمهوریت 4 سال پیش در دادگاه و درباره عملکرد مهدی هاشمی گفته بود: سایت جمهوریت زیر نظر مهدی هاشمی اداره می‌شد و من به عنوان عضو شورای سردبیری شیفت بعدازظهر زیر نظر افرادی چون کرمی  و نوربخش کار می‌کردم.

وی با اشاره به سندسازی‌ها و استفاده از امکانات دولتی در سایت جمهوریت می‌گوید: سندسازی‌ها و استفاده از امکانات این سایت مانند ریاست‌ مهدی هاشمی در سازمان بهینه‌سازی بود. سوژه ده برابر شدن صندوق‌های سیار نیز از طریق مهدی هاشمی به سایت جمهوریت داده شد.حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت نیز در جلسه دادگاه گفته بود این جانب مدیر اسمی سایت جمهوریت بودم و در واقع مدیر رسمی این سایت مهدی هاشمی بود. او معتقد بود که انتخابات با پول بیت‌المال برگزار می‌شود و اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. وی معتقد به پولشویی بود و همین کار را در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام می‌داد... سایت جمهوریت ابتدا قرار بود در انتخابات فعال شده و نسبت به دولت نهم نیز نقدهایی داشته باشد ولی کار به جایی کشید که سایت برخلاف واقعیت، شبهه تقلب در انتخابات را تلقین کرد.

سبدبگیران آب رفتند

روزنامه وطن امروز نوشت: اطلاعیه‌های عجیب و غریب وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره سبد کالایی حتی مسؤولان این وزارتخانه را متعجب کرد، طوری که هیچ‌مسؤولی حاضر به پاسخگویی نبود. سامانه پیامکی و اینترنتی وزارت صنعت برای استعلام مشمولان سبد کالایی و اطلاعیه این وزارتخانه مبنی بر شرط حقوق 500 هزار تومانی موجب شد مسؤولان تا می‌توانند از خبرنگاران دوری کنند و پاسخ کسی را ندهند. التهابات در وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان زمان اعلام طرح سبد کالایی آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. در حالی که قرار است از امروز توزیع سبد کالایی آغاز شود، وزارت صنعت و تجارت به طور ناگهانی یکی از شروط سرپرستان خانوار مشمول دریافت این سبد را درآمد ماهانه زیر 500 هزار تومان اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه‌ها مشمولان دریافت سبد کالایی، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی، ‌سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی با حقوق مستمری زیر 500 هزار تومان، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی با حقوق کمتر از 500 هزار تومان، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی و سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متأهل هستند. بر اساس شرط جدید دولت مبنی بر ارائه سبد کالایی به حقوق‌بگیران کمتر از 500هزار تومانی، سبد کالایی بین 9 تا 10 میلیون سرپرست خانوار توزیع می‌شود و این در حالی است که مسؤولان قبلا اعلام کرده بودند حدود 15 میلیون خانوار مشمول این طرح خواهند شد. از سوی دیگر قرار بود آمار طلاب، خبرنگاران، دانشجویان متأهل و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی از طریق وزارتخانه‌های مربوط اعلام شود که محقق نشدن این کار تاکنون می‌تواند بیانگر ضعف در سیستم آماری باشد. پیش از این، دولت شرط «حقوق مستمری و حقوق کمتر از 500 هزار تومان» را برای جامعه هدف تعریف نکرده بود که با اعلام این شرط بیش از 4 میلیون نفر از جامعه هدف، از دریافت سبد کالایی خارج می‌شوند.


روایت اصلاح‌طلبان از شوک نخستین استعفا در دولت ائتلافی

روزنامه اعتماد ضمن انتشار تیتر «شوک نخستین استعفا در هیئت دولت روحانی»، نوشت: ابهام، بزرگ‌ترین آفت وجدان عمومی و فرساینده اعتماد و اراده ملی است. سیاست‌ورزی به شیوه خوش‌نشینی که ویژگی‌اش سکوت یا بیان جملات کنایه‌آمیز و چندپهلو و یا کلی‌گویی‌های ابطال‌ناپذیر است، سرانجامی جز سیاست‌گریزی مردم ندارد. سکوت و بیان مبهم یا از سردرگمی و بلاتکلیفی حکایت می‌کند و یا خدای ناخواسته نشانه نوعی فرصت‌سوزی و فرصت‌طلبی است.این روزنامه می‌افزاید: استعفای «محمدعلی نجفی» از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مدت‌ها پیش مطرح بود و آن روز که این شخصیت باتجربه کشور در برابر پرسش خبرنگاران درباره استعفایش بیان داشت «ممنوع‌المصاحبه هستم» بسیاری دریافتند «خبری» است.

به گزارش کیهان، از آن روز تشکیلات این سازمان و شخص معاون رئیس جمهور در برابر موضوع استعفا «سکوت» پیشه کرده و یا تکذیب کرده‌اند، اوج این موضوع چهارشنبه شب گذشته رخ داد که محمدعلی نجفی استعفای خودش از ریاست سازمان میراث فرهنگی را دوباره تکذیب کرد، اما در عین حال بر بیماری‌اش پافشاری و تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کاری‌اش را به رئیس جمهور محول کرد و همگان را در ابهام قرار داد. روز پنجشنبه اما، رئیس جمهور هم «استعفا»یی که بارها تکذیب شده بود را پذیرفت و هم بر بیماری او صحه گذاشت و به او سمتی جدید داد. بنابراین رئیس دولت در اینجا به این اصل بنیادین سیاست‌ورزی ملتزم ماند که «تصمیم می‌گیرم، پس هستم!».

اعتماد ادامه می‌دهد: ناشفاف بودن فضای فعالیت آقای نجفی چنان بود که در این ماه‌ها و روزها برای مردم و اصحاب رسانه پرسش‌های ملامتگرانه بسیاری به وجود آمده، امروز همه می‌پرسند چرا این «استعفا» رخ داد؟این روزنامه اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر دلیل اصلی استعفا بیماری ایشان باشد، آقای نجفی از دوران عضویت در شورا مشکل بیماری قلب داشته‌اند پس باید هنگام انتصاب به این نکته توجه می‌شد. اگر ایشان با مدیران میانی خود اختلاف داشتند و به نوعی آنان رؤسای در سایه بودند که براساس اصول مدیریتی، حق باید با آقای نجفی می‌بود و البته شاید آقای نجفی برای سمت دیگری استعفا داده‌اند. هر کدام از این برداشت و تحلیل‌ها درست باشد، آقای رئیس جمهور و دستگاه اطلاع‌رسانی ایشان باید زودتر از پخش شایعات و شبه خبرها عمل می‌کردند.

از سوی دیگر روزنامه آفتاب یزد در نوشته‌ای به قلم محمدرضا تابش از کناره‌گیری نجفی ابراز تأسف کرد و نوشت: «این استعفا باعث ایجاد خلأ در دولت شده است. اما در مورد بیماری قلبی که ایشان آن را بهانه کرده‌اند باید بگویم این موضوع خیلی رایج است».وی می‌افزاید: «این نکته را هم باید اذعان کنیم که دکتر نجفی با اصرار دکتر روحانی رئیس جمهور محترم این مسئولیت را پذیرفتند. در ضمن در مورد شایعه‌هایی که مطرح شده مبنی بر اینکه ایشان با این استعفا قصد دارند به سازمان مدیریت بازگردند بنده این موضوع را صریحاً از خودشان پرسیدم و دکتر نجفی تأکید داشتند که دیگر به کار اجرایی باز نخواهند گشت.»این اظهار بی‌میلی به کار اجرایی در حالی است که نجفی نامزد تصدی وزارت آموزش و پرورش بود اما نتوانست رأی اعتماد مجلس را به دست آورد. او در عین حال اکنون از سوی رئیس جمهور به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت منصوب شده است.

صدور دستور ابطال چند مصوبه ديگر دولت دهم

به گزارش روزنامه خراسان، براساس مصوبه روزهاي اخير هيئت دولت که توسط اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور به دستگاههاي مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده به استناد اصل 138 قانون اساسي، مصوبات دولت دهم در تاريخ هاي 26 اسفندماه سال 88، 7 آبان 91 و 7 بهمن 91 به صورت کامل لغو و بخشي از مصوبه مورخ 28 اسفندماه سال 90 دولت سابق نيز باطل شود.

حذف ميليون‌ها كارگر از دريافت سبدكالا

روزنامه تهران امروز نوشت: سبدكالايي دولت به مردم در شرايطي آماده توزيع شده كه به‌صورت ناگهاني ميليون‌ها كارگر و بازنشسته از شمول دريافت اين سبدكالايي خارج شده‌اند. طبق شاخص جديدي كه اعلام شده است هر فردي اعم از بازنشسته يا كارگر كه بالاي 500 هزار تومان دريافتي داشته باشد از ليست دريافت سبدكالايي حذف شده است. با چنين شاخصي 13 ميليون كارگر و بازنشسته سبدكالايي دريافت نخواهند كرد و اين در حالي است كه حذف‌شدگان عمدتا افرادي با دريافتي كمتر از 600 هزار تومان هستند. برخي بازتاب‌هاي انتشار اين خبر حاكي از ناراحتي كارگران و بازنشستگاني است كه با حقوق دريافتي كمتر از 600هزار تومان روزهاي بسيار سختي را مي‌گذرانند. بخصوص اين نگراني ايجاد شده است که مبادا كساني كه از ليست سبدكالايي حذف شده‌اند، در آينده هم از ليست دريافت يارانه نقدي حذف شوند. دولت هنوز به اين گمانه‌زني‌ها پاسخي نداده و صرفا اعلام كرده كه مشمولان دريافت سبدكالا مي‌توانند به فروشگاه‌هاي مخصوص توزيع اين كالاها مراجعه كنند. انتظار مي‌رود در روزهاي آينده اعتراضات به تصميم دولت بيشتر شود.

 دارایی‌های بلوکه شده کجاست؟
 
آرمان نوشت: طبق آنچه قبلا اعلام شده بود اولین قسط از دارایی‌های بلوکه شده ایران اول فوریه باید بازگردانده می‌شد و همگان درباره مصرف آن سخن می‌گفتند اما عصر دیروز سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی براینکه اول فوریه قرار بود اولین قسط از 4میلیارد و 200میلیون دلار بلوکه شده به ایران پرداخت شود، آیا ایران این قسط را دریافت کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: تا آنجا که بنده مطلع هستم تمام اقدامات لازم انجام شده و تمام نقل و انتقالات صورت گرفته است و به حساب مربوطه در سوئیس واریز شده است ولی به دلیل اینکه شنبه و یکشنبه در آن کشور تعطیل است عملیات بانکی از روز دوشنبه صورت می‌گیرد بنابراین هیچ مشکلی وجود ندارد. همچنین ایرنا نوشت که یک مقام آگاه در بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت اولین قسط از اقدام مشترک ژنو به روز دوشنبه هفته جاری موکول شد. این منبع آگاه ادامه داد: دلیل این تاخیر همزمانی روزهای شنبه و یکشنبه با تعطیلات پایان هفته بانک‌های خارجی است. براساس برنامه اقدام مشترک ژنو، 2/4 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در 8 قسط آزاد می‌شود.

بعد از 35 سال؛ گزینه‌ها پوسید روی میز

حسین قدیانی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: این اوباما بچه بود، یادش نمی‌آید؛ از بهمن 57، سی و پنج سال است که براساس آنچه رؤسای جمهور آمریکا منقول می‌دارند، هفته بعد قرار است انقلاب اسلامی سقوط کند! به خدا این گزینه نظامی، پوسید روی میز رؤسای جمهور آمریکا! آمریکا یک رئیس‌جمهور داشت به نام «ریگان» که می‌خواست ریشه ملت ایران را از طریق خلیج و با ناوهای دریایی خشک کند! آن روزها مردم، این شعار را سر دست گرفتند؛ «خلیج فارس ایران، محل دفن ریگان». ما آن روزها بچه بودیم اما نوگل بهار نبودیم! ظریف نبودیم! تخس بودیم! قد کشیدیم! و حالا می‌پرسیم؛ «کجایی اصلا آقای ریگان؟! حال شما چطور است؟!» روزی «علیرضا» از این هم بزرگ‌تر خواهد شد و از اوباما و جان کری خواهد پرسید؛ «کجایید عالیجنابان؟! چه خبر از گزینه نظامی‌تان؟! پدرم مصطفی، با گزینه خون هسته‌ای‌اش، هنوز در موضع غرور ایستاده. شما کجایید؟! راستی! حال توافقتان چطور است؟!» چیست انقلاب اسلامی؟ جز تسلیم آمریکا در برابر شکوه و عظمت ملت ایران؟ 35 سال است همه رؤسای جمهور آمریکا به علامت تسلیم در برابر ملت ما، دست خود را بالا برده‌اند. اصلا فرقی نمی‌کند در ایران چه کسی رئیس‌جمهور باشد یا در آمریکا چه کسی! اصل مناسبات، دست انقلاب اسلامی است. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، دولت‌ها به عبارتی همه موقتند، آنچه اما باقی می‌ماند، انقلاب اسلامی ملتی است که «الله» خدایش بود و «روح‌الله» امامش.

مزاح لاریجانی در پاسخ به یک نماینده

روزنامه ایران نوشت: خبر اول این که انتقاد نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از تغییرات ایجاد شده در صحن علنی مجلس به مزاح میان وی و علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی پارلمان را برعهده داشت، تبدیل شد.به گزارش ایران، با گذشت 12 روز از انجام تغییراتی در مجلس و تعبیه اتاقک‌ها و گلدان‌هایی در صحن علنی، قاضی‌پور در تذکری به این تغییرات انتقاد کرد و با بیان اینکه جان نمایندگان در خطر است، از رئیس مجلس خواست راه فرار نمایندگان را هنگام حوادث غیرمترقبه باز کند.وی با بیان اینکه این طرح به ضرر جان نمایندگان است، اظهار داشت: اگر اتفاقی رخ دهد هیچ کس نمی‌تواند فرار کند. او از سوی لاریجانی پاسخ گرفت: من برای شخص جنابعالی، آن انتها یک قسمت آتش نشانی در نظر می‌گیرم! گفتنی است در تغییرات جدید مجلس، چهار اتاقک چوبی در انتهای صحن علنی قرار گرفته است تا از تجمع نمایندگان در این بخش‌ها جلوگیری شود، ارتفاع این اتاقک‌ها تا بالکن صحن مجلس است که میدان دید خبرنگاران و مهمانان مستقر در طبقه دوم را محدود می‌کند.


 هشدار روحانی درباره آلودگی هوا

روزنامه شرق نوشت: دومین نشست مشترک دولت و مجلس با چندروز تاخیر برگزار شد. در این نشست که چهارشنبه به میزبانی پارلمان‌نشینان برگزار شده بود رییس‌جمهوری با تشریح وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف و اعلام اینکه «در برخی از زمینه‌ها وضعیت بسیار دشواری داریم» تاکید کرد که در این شرایط «چاره‌ای نداریم جز اینکه مرحله دوم یارانه‌ها را شروع کنیم.» در بخشی از متن سخنرانی رییس‌جمهوری که سه‌روز بعد از برگزاری نشست از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر شد به نقل از روحانی آمده است: «در طول ماه‌های گذشته در دولت جدید، اقداماتی در زمینه مسایل اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و سایر امور انجام شد و با هدایت مقام‌معظم‌رهبری و حمایت نمایندگان محترم و ملت شریف ایران، بحمدالله قدم‌هایی برای تامین منافع ملی برداشته‌ایم.» رییس‌جمهوری افزود: «دوستان می‌گویند این کشور، آن کشور، یا آمریکا چه می‌گوید و چگونه سخن می‌گوید، اما فریادها و عصبانیت آنها نشان از قدم‌های موفق ملت ایران دارد. چه در صحنه سازمان ملل‌متحد که یک مجمع بزرگ سیاسی جهانی است، چه در مجمع اقتصاد جهانی که مرکزی اقتصادی است، اثرات حضور و نقش ایران از اینجا ظاهر می‌شود که بلافاصله بعد از اقدامات‌ ایران، رژیم‌صهیونیستی و مقامات آمریکایی فریاد می‌زنند و فریادها نشان‌دهنده موفقیت‌های ماست.»

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه «اوضاع کشور حساس است‎» گفت: «جایی برای خطا وجود ندارد و راهکارهای انتخاباتی و انتخابی ما برای حل مشکلات باید آنچنان باشد که این راهکارها هم‌افزایی داشته باشد تا بتوانیم مشکلات را حل‌وفصل کنیم. در برخی از زمینه‌ها، وضعیت بسیار دشواری داریم. اگر تعبیر کنم که در مرز بحرانیم، شاید اغراق نباشد. بحران به‌معنای سراسیمگی نیست، بحران به این معنا نیست که ملت ایران یا دولت ایران مستاصل شده باشد، معنای بحران این است که باید از تمام ظرفیت‌ برای حل مشکل در زمان مناسب استفاده کنیم.» رییس‌جمهوری افزود: «در تهران طی ۱۰ماهه امسال، طبق آمار، صدهانفر به‌خاطر آلودگی هوا در بیمارستان بستری شده‌اند.   شاید صدها، عدد درستی نباشد و بلکه هزارها و تعداد زیادی از مردم در سایه همین مسمومیت‌ها جان باختند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    چرا سبد کالا به کارمندان دولت (که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی) هستند تعلق نمیگیرد . با حقوق یک ملیون تومان که نیمی از آن پرداخت قسط است چگونه می توان زندگی کرد.
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    از وقتی جمله روحانی مبنی بر من سرهنگ نیستم حقوقدانم را شنیدم متوجه شدم که ایشان با ما نظامی های بازنشسته میانه خوبی ندارد و به ما سبد کالا نخواهد داد همین هم شد.
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    نمی دانم چرا دولت از بیمه کارگران و صندوق تامین اجتماعی پول دریافت می کند و به کارمندان خودش می دهد
  • جواد ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    بابا پدر کارمندا رو دراووردن از بس شش ماهه میگن میخوایم سبد کالا بهتون بدیم ولی امروز ما که کارمند دولت هستیم با 600000 تومان حقوق هیچی شامل ما نشده خواهشا" اینقدر از کارمندای بدبخت مایه نذارین
  • حميد ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    باسلام خدمت آقاي روحاني پايه حقوق سال 92بعبارتي ميشود489000هزارتومان آن كسي ياكساني كه نظرداده اندفقط دريافتي زير500000هزارتومان ميتوانند سبدكالادريافت كنند آياطلاب زير500000هزارتومان وياخبرنگاران هم اين مبلغ مي گيرند ؟كجارفت اين تدبيرواميد بااين كارهمه رانااميد كردي چه كساني نظردادهاند به نظرمن بي سواد هستند..........؟
  • جواد ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    با زم به مردونگی احمدی نژاد که سال قبل به همه نفری 80000 تومان عیدی داد وماه رمضان به همه کارمندا سبد کالا داد.
  • مالامیری چالوس ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    آخه شماها که توان پرداخت سبد کالای به افراد واقعی رو ندارید و بی تدبیری خودتون رو نشون دادید نشون میده که مصوبات دکتر احمدی نژاد عزیز رو هم الکی وبدون کارشناسی ابطال میکنید
  • محمود ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    اول ببینید تصمیم هایی که تا به حال گرفته شده درست بوده بعد مرحله دوم را اجرا کنید
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    ما اميد داشتيم اين دولت از دولتهاي قبلي بهتر باشه بهتر كه نشد كه هيچي بدتر شد.واقعا ادم به كي بگه؟سبد كالا واسه ضعيفترين قشر جامعه حذف كردين؟
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    آلودگي هوا زماني درست ميشود كه در واقعيت و نه شعاري منافع عمومي مورد توجه قرار گيرد و نه سود برخي كارخانه داران و ..
  • علی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    سبد کالا را ولش کن و با جدیت ابطال مصوبات دولت دهم را پیگیری کن تا مردم و هرکسی که مردمی است تا ابد درس انتخاب کردن درست را بیاموزد .چون حضور احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور در هشت سال بد جوری روی مردم را بالا برده وآنان را امیدوار به حضور انسانهای بی غرض ومرض در صحنه سیاسی کرده است .
  • کارمند ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    بله کارمندان تامین اجتمائی بدبختند ولی کارمندان خدمات درمانی خوشبختند واقعا" چــــــــــرا ؟
  • سالار ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    پارسال به هر نفر80000هزار تومان دادن اين همه سروصدا نكردن شما امسال به تعدادي افراد خاص خودتون دارين سبد كالا ميدن اونم هر خانواده اي 80000هزار تومان الان 3ماه تبليغات ميكنيد.باز صد رحمت به احمدي نژاد لااقل به همه عيدانه داد شما چيكار كرديد..................
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    با آمدن دولت تدبير واميد آرزو داشتيم كه توجهات بيشتري به قشر كارگر در جامعه صورت گيرد ولي متئاسفانه......... آمارگيري از مشمولين دريافت سبد كالا چندان دقيق نيست مصداق اونم اين هست كه بنده يك رئيس بانك مي شناسم كه مشمول دريافت سبد كالا شده
  • عضوي از خانواده شهدا ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    من واقع متاسفم براي اين تفكرات اشتباه ،من يك كارگرم كه فيش حقوقي ام 850هزارتومان است ولي خداشاهده بابت وامي كه براي وديعه مسكن گرفتم و اجاره ماهي 400هزارتومان ،هزينه زنده بودنم با جمعيت 4نفره زير300هزارتومان است.من وامثال من اين مسكن يك روزه را هم نخواستيم ولي بدانيد درسراي ابدي بايستي جواب امام (ره) وشهداي هميشه جاويد را بدهيد.
  • سالار ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    پارسال به هر نفر80000هزار تومان دادن اين همه سروصدا نكردن شما امسال به تعدادي افراد خاص خودتون دارين سبد كالا ميدن اونم هر خانواده اي 80000هزار تومان الان 3ماه تبليغات ميكنيد.باز صد رحمت به احمدي نژاد لااقل به همه عيدانه داد شما چيكار كرديد..................
  • مروت ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    بنده کارگر پاره وقت دهیاری هستم وماهیانه 300000تومان حقوق دریافت می کنم وتحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با پرداخت نیمی از بیمه توسط خودم می باشم .حال سوال می کنم آیا واقعآ مبلغ سیصد هزار تومان حقوق دهیاری ارزش بیشتری از پانصد هزار تومان ابلاغی دولت دارد که من وامثال بنده مستحق دریافت سبد کالا نمی باشیم ویا قضیه به گونه ای است که مهندسان ومشاوران دولت خودشان هم از آن بیخبرند ومردم مارا آنقدر بی سواد می پندارند که حتی فرق بین سیبصد وپانصد رانمی دانند.
  • علی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    یک میلیون ؟ ای ول کجا کار میکنی .... ما که به هرکی میگیم 700 میگیریم کسی باور نمیکنه .... با لیسانس و 10 سال سابقه
  • مهدی ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    یکی 5 میلیون تومان و یکی دیگه 2/5 میلیون حقوق می گیره سبد کالا بهش تخصیص دادند بنده خدا زیر خط فقره من که داشتم از تعجب شاخ در می آوردم
  • سالار ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    از نفري 80000هزار تومان پارسال به هر خانواري 80000هزار تومان اونم به عده اي از خانواده ها دارين ميدين شما مردم رو چي فرض كردين مسولين محترم و گرامي فقط كمي بفكر ملت باشين ...........
  • نصرین ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    برچه اساس سبدکالا دادیدکسانی هستندحقوق بالا خونه زمین دارند سبد کالا بهشون تعلق میگیرد ولی ماکه نه خونه نه زمین نه حقوق بالا بهمون تعلق نمیگیره این چه عدالتی است چطورمیشه بفهمیم حق به حقدار رسیده باید جوابگو تک تک ضعیفترها باشید
  • سینا ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    بابا من یه بنده خدایی رو میشناسم تو شیراز 6 تا آپارتمان داره شمال شهر و همه هم رهن و اجاره و دیگه بماند...اما چون بازنشسته یه ارگان دولتی بوده سبد کالا بهش تعلق گرفته .آخه این کجاش عدالته .برید جمعش کنید بابا
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • soode ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    حقوق زیر پونصد هزارتومن؟؟؟؟ بنده های خدا چطوری زندگی میکنن؟ اصلا زنده اند؟ و اونوقت بعضیا تو این مملکت فقط پاداشهایی که میگیرن چند ده میلیونیه! چه برسه به حقوقشون
  • راحیل ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    به من و تعدادی از همکاران که مجرد هستیم هم سبد کالا تعلق نگرفت. من حیرونم وقت کار کردن مجردا خوب کار میکنن.این جور مواقع میشیم هموطن گرامی به شما تعلق نمیگیره! خیالی نیست.اینم یه جورشه!
  • علیرضا ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    باتشکر از زحمات دولت تدبیر وامید جهت حذف کامل بازنشسته های تامین اجتماعی تشکر به خاطر دمیدن روح مردن وهیچ بودن در کالبد این سالمندان تشکر به خاطر کشتن امید و وادار کردن انان به تدبیری برای زندگی اخرت روحانی مچکریم
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    چه زود همه یادشون رفته که تمام گرفتاریهای الان مال دوره احمدی نژاده!
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    زنده باد احمدی نژاد احمدی نژاد پول ریخت به حساب اونهم نفری 85000 اینها میخواهند خانواده ای 80 تومان بدهند جونشون بالا اومد
  • تبریزی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    با حذف کارمندای بالای 500 تومن کاملا موافقم
  • حسن ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    بهتره این سبدا رو خالی کنن بفرستن شمال ما براشون پرتقال بفرستیم آخه ماه هم سبد نداریم یعنی به ما هم تعلق نگرفت...!!!!!!!!!
  • بدبخت001 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    دولت همه ما رو گدا فرض کرده اخه 70 تومن چیه؟؟ که به خاطر اون صد تا اس بزنیم اعصاب خودمونو خورد کنیم* چقدر تحقیر باید بشیم!!!!!
  • عباس احمدی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    باسلام من لیست حقوق برای همکارم تهیه میکنم و حقوق اورا 8000000 ریال محاسبه میکنم و او منزل شخصی دارد لیکن من منزل شخصی ندارم و مستجرم حقوق ما هم یکسان است لیکن برای او سبد کالا در نظر کرفته شده برای من خیر ؟
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    وقتی در تهران اجاره خانه کمتر از یک میلیون تومان نیست چطور یک خانواده هم اجاره خانه بده هم زندگی کنه؟!!!!!!
  • حميدزاده ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    سلام رييس ماكه 10تا خونه150متري توجردن داره بقيه مال واموالشو نمي گم بهش سبدكالا تعلق گرفته بعد كارگرش كه نگهبان خونه اش وبقيه كارگرهاش بهش تعلق نگرفته خنده داره واقعا خيلي مسخره است چه مملكت شير توشيري داريم ما
  • ميثم ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    سلام كارمند قراردادي هستيم به ما كا دانشجوي متاهل هم هستيم تعلق نگرفته ولي به بقيه همكارام تعلق دادند. تعجب ؟
  • حاج احمد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    كارگر بازنشسته با حقوق 600توماني سبد ندادن بهش ولي به احمدي ن»اد رئيس جمهور سابق سبد كالا تعلق گرفته واقعا دولت اعتداله اين دولت!
  • رویا ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    واقعاً متاسفم واسه خودم که اینقدر تو این مملکت آدما رو تحقیر می کنن .دیگه به هیچکس نمیشه اعتماد کرد خودمو نو واسه آقای روحانی کشتیم اینم آخرش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    سبد حقارت؟؟؟!!
  • عبدالله ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    دولت راااااااااسسسستگويان!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهران ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    متاسفانه سبد کالا به دست اهلش نرسید.سوال اگر گارگری 600هزارتومان حقوق بگیرد ولی اعضاءخانوده 6نفر باشند چه کار کند .تدبیر فکر کن
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    لطفا فقط به فکر خودمون نباشیم. همه نیاز دارند حتی کارمندها. اما سبد باید به نیازمندتر ها داده شود. من بیکار فوق لیسانسم کسی که از حقوق 600000 تومنیش راضی نیست میتونیم جامون را با هم عوض کنم.سبد و میدم جاش و میگیرم.
  • مهران ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    كجايند مردان بي ادعا؟ كليد دولت تدبير واميد اينبار به سبد كالاي بخش قابل توجهي از كارگران نخورد و بلعكس قفل زد و نه تنهاگره از كارشان باز نكرد بلكه دل آنها را نيز شكست. (جالب است بدانيدمن همكارم در دو جا كار ميكند و قريب به ده ميليون تومان درآمد دارد ومشمول اين طرح شده است و من با يك ميليون حقوق و قريب به هفتصد هزار تومان قسط واجد شرايط دريافت سبد كالا نشدم آقاي روحاني مچكريم
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    امروز یه روز برفی بود .یاد اون روزهای خوش! افتادم که همه مردم واسه گرفتن پنیر ،روغن و،برنج و...صف وامیستادیم .از کوچک تا بزرگ تو صف بودن واقعاًچه روزهای خوشی!که تدبیر وامید دوباره اون روزها رو برای ماتکرار کرد.اگر چه خیلی از مشکلات وگرانی های فعلی ناشی از بی مدیریتی دولت سابق در ماجرای تحریم اقتصادی وسوءاستفاده افراد خاص می دونم ،ولی انصاف رو از دست ندیم که دولت قبلی صف ها رو از بین برد تا شان مردم حفظ شود.
  • هادی ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    درود بر احمدی نژاد
  • حسین ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    ماسبد کالا نمی خواهیم آلودگی هوای تهران رادرست کنید تا زنده بمانیم .
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    هزار تا لایک نمیدونم اینجوری عزت مردم زیر سوال میره یا کاری که احمدی نژاد کرد؟!! وااسفا بیشترین وقت و فکر تنها دولت تشیع در جهان در حال حاضر 24 عدد تخم مرغ و دو قالب پنیر شده اونم به این صورت کذایی و زشت!!!
  • سید حسن ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    تمام گرفتاریهای ما از آمریکاست!امام خمینی. چه زود همه یادشون رفته پیام امام رو وتحریمهای کشنده زمان احمدی نژاد رو. خدا رحم کرد اون تحریم ها زمان این نا امیدی و ...تدبیری وضع نشد ،که از ترس......
  • مرگ بر ظالم ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    احسنت به اعتدال، نشان درجه یک عدالتی رو باید به این ها داد! به خدا واگذارتون میکنیم
  • ناشناس 5 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    دیروز که داشتیم چک می کردم که شامل میشم یا نه ولی منم متاسفانه مثل بقیه تو لیستشون نبودم ولی واسه یه بنده خدایی چک کردم که خودش و خانمش هردو شاغل دولتی هستن (آقا دوشغله، خانم یک شغله) و حداقل بدون سایر مزایا بیش از 3.200.0000 تومن هر دوشون میگیرن که تو لیست بودن و بهشون تعلق میگرفت دولت تدبیر و امید
  • سید حسن ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    زمان احمدی نژاد میگفتن پولو تو حساب مردم ریختن گدا پروریه! حالا مردمو ریختن تو صف برا 400 گرم پنیر و.....دولت کوپنی!!!
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    خر ما از کره گی دم نداشت (دانشجو -متاهل -بیکار-با دو بچه)
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    همکار من یک میلیون و نیم حقوق میگیره و خانمش معلم است و یک میلیون حقوق میگیره و دو تا خانه و یک باغ و یک 206 داره بهش سبد کالا تعلق گرفته ولی نظافتچی ما که نیروی شرکتی است و هیچ ماشین و خانه ندارد و دو بچه دارد بهش تعلق نگرفته!!!! عجب تدبیری!! عجب اعتدالی!!!!
  • امیر ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    من با دیدن این نظر شما دلم گرفت و از خودم خجالت کشیدم. ظاهرا امیدی به جز خدا نباید داشته باشیم تا انشالله ظهور آن منجی موعود برسد و هر کس را به اندازه لیاقتش مقام دهد. می دانم عده ای دنیا زده به حرف های من و تو می خندند؛ سرمست از جیفه دنیا به فکر زد و بندهای سیاسی و اقتصادی خود هستند ولی برادر من با امید به خدا باید زندگی کرد. 10 کیلو برنج و 2 بطری روغن هم دردی دوا نمی کند ولی برای بعضی ها خوب سوژه ای شد برای تبلیغات. من از همکارانم می شناسم کسانی را که آقا و همسرش حقوق بگیرند و مشمول این سبد شده اند ولی آبدارچی شرکت ما که یک بچه هم دارد و تنها نان آور خانه است از این طرح محروم شد. خدایا خودت همه ما را از خزانه غیبت عطا کن که بی منت است.
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    پس چرا به مديران با حقوق و درآمد بسيار بالا كه همسرشان نيز شاغل است تعلق مي گيرد اما به آبدارچي همان اداره با 3 بچه تعلق نمي گيرد؟!!!!!!!!!
  • مهدی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    خیلی جالبه من بازن وبچه وبدون بیمه ویک کار بدون قرارداد بهم تعلق نمیگیره توسرشون بخوره. بازهم گلی به گوشه جمال احمدی نژاد خداکنه دوربعد یکی مثل اون بیاد ریشه این آقایون دوروهم بسوزونه
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    عزیزم اون سبد کلا 40 هزارتومن میارزه ! نرخو بالا نبر !
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    من سرهنگ نیستم، من کارگر نیستم من یک حقوق دانم!!!! خوش به حال این ملت
  • انتظار ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    دوستان سلام من خودم از طرف دار های دولت روحانی هستم اما واقعا سئوالم اینجاست چرا سبد کالایی اینطور توزیع می شود ؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    این از عدالت است برو خوب فکر کن.
  • شناس ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    من یک زن سرپرست خانوار هستم تو شرکت خصوصی با حقوق 700 هزار که با یک فرزند دانشجو و اجاره و خرج ومخارج سنگین که خودتون حساب کنید آخه این انصافه چطور ثابت کنم منم نیازمند سبد کالا هستم ولی چون اسمم تو هیچ ارگان دولتی نیست بهم تعلق نمیگیره .چرا؟
  • س0و ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    ذرود بر مردمی نژاد مهر او در قلب این مردم ماندگار است منتظربازگشتش در دور بعدی انتخابات هستیم دکتر خالصانه و بی تکلف دوستت داریم خدا نگهدارت باشد
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    به قول احمدی نژاد کهتو یکی از سخنرانیهاش ض گفته بود شب دراز است و قلندر بیدار
  • فرهاد ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    من فکر کنم در مملکت ما کسانی که بالای 2/5 میلیون حقوق می گیرن زیر خط فقر هستند و باید کالا را بگیرند !
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 0
    موندم چرا همه به فکر این یه ده کیلو برنج و یه شونه تخم مرغ ودو مرغ گندیده هستن .بابا درد ما این نیس .اینا تو یه هفه خورده میشن .درد ما بیکاریه .فقره .و دزدیه و..........
  • هموطن از تبریز ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    من معتقدم سبد کالا باید به همه داده بشه اونی که دارا هستش و احتیاجی نداره به اشخاص دور وبرش که محتاجترن بده . اینجوری عدالت واقعی برقرار میشه اگه نمیتونید تشخیص بدید که کی دارا هست و کی نداره اینکارو بکنید . وگرنه این عدالت نیست که معلم با سه چهار میلیون درامد دریافت کنه و کارگر بیچاره نگاه کنه . دوم اینکه باید مداوم باشه . سوم اینکه توضیع کالا باید اصولی باشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس