حسین جلالی

کارنامه چند نماینده مجلس که هم‌پیاله ناکارآمدی هستند و کارنامه‌شان به نق زدن علیه مجلس، شکایت از مجلس و وکیل الدولگی در جایگاه وکالت ملت خلاصه می شود دیگر قابل تحمل نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

طراحان مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات را بشناسید

طراحان مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات را بشناسید/ سخنان کوفی روی منبر حسینی!

احمد حکیمی پور، از فعالان اصلاح طلب، به تازگی در بخشی از یک گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات امسال مدعی بی اعتمادی مردم به نظام اسلامی شده و گفته است: یک دوره‌ای جریان اصلاحات سرکار بود و مجال ندادند کارها را درست انجام دهد، دست و پای او را بستند یا خودش نتوانست ریسک و جرأت لازم را به خرج بدهد و مردم به تدریج گفتند عملا صندوق نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند و این فاصله بیشتر و بیشتر شده است. اگر بخواهد این اعتماد برگردد زمان می‌برد و واقعا باید تصمیمات شجاعانه‌ای از طرف حاکمیت گرفته شود.

او در ادامه اظهار می کند که ما شنیده‌ایم میانگین شرکت در کلانشهرها خیلی پایین است و خبرنگار ایلنا هم در تأیید او اینطور می گوید که برخی از مشارکت ۳۰ درصدی سخن می‌گویند. سپس حکیمی پور تصریح می کند: تهران و شهرهای بزرگ که اصلا این عددها نیست. ولی شاید در شهرهای کوچک این درصدها فرق کند. بالاخره بستن بر روی ۳۰ درصد مشارکت که انتخابات نشد. اینجا جمهوری اسلامی است و در اصول قانون اساسی آمده که اداره امور کشور با رأی مردم است و باید انتخابات انجام شود. اینطور نیست که ۳۰ درصد به انتخابات بیاید. واقعا جای خجالت نیست؟ در همسایگی‌ شما بالای ۸۰ درصد مشارکت انتخابات شکل می‌گیرد، اما در اینجا باید اینطور باشد؟ ما چه ادعایی داریم که می‌گوییم یک نمونه مردم‌سالاری نمونه و دینی هستیم؟

حکیمی پور در بخش دیگری از اظهارات خود نیز گفته است: ناظران هستند که باید این اطمینان را به مردم بدهند که در انتخابات سوءگیری ندارند. متأسفانه ما علامتی از این موضوعات ندیدیم. مجریان و ناظران فکر کردند اگر درباره صحبت‌های رهبری چند سمینار، نشست و بیانیه بدهند، کار انجام شده است. یعنی فقط گزارشی ارائه دهند که ما این جلسات را گذاشتیم، با خانه احزاب صحبت کردیم و... انتخابات با چهار محوری که رهبری درخواست کرده اتفاق می‌افتد. در حالی که به این شکل نیست. بحث ما این است که مردم در حال حاضر بی‌اعتماد هستند و باید برای مردم کاری کرد. به این به سادگی و کار یکی، دو روز نیست. من معتقدم باید تصمیمات شجاعانه، بزرگ و غافلگیرکننده گرفته شود تا جامعه احساس کند یک کشتی‌بان و سیاستمدار دیگر آمده است و برای مردم قابل لمس باشد که این اتفاق رخ داده است وگرنه نتایج نظرسنجی‌ها اصلا خوب نیست. [۱]

*ما قضاوت درباره اینهمه اتهامات به مردم و نظام اسلامی اعم از بی اعتمادی مردم به نظام، سوگیری مقامات نظام نسبت به انتخابات، شجاع نبودن حاکمیت درباره تصمیمات عاقلانه، بستن دست و پای دولت اصلاحات و غیره را به مردم و مخاطبان محترم واگذار می کنیم...

مع الوصف باید درباره این جمله حکیمی پور که گفته: "بستن روی ۳۰ درصد مشارکت که انتخابات نشد" تصریح کرد که اولا تنها کسانی که این روزها در کمین مشارکت پایین مردم نشسته اند و طالب آنند؛ "چپ‌های تحریمی" و مردانی در هسته سخت اصلاحات هستند که قصد دارند انتخابات را تحریم کنند و پس از آنکه کسانی از مردم را فریب دادند و از میزان مشارکت کاستند آنگاه به بهانه جویی علیه نظام اسلامی بپردازند.

پس بدانیم که حکیمی پور از آنجا که قصد ندارد درباره توطئه دوستان خودش درباره تحریم انتخابات و مشارکت مشروط رونمایی کند؛ در چارچوب سخنانی ظاهرالصلاح؛ مشغول تقویت توطئه دوستان خویش است.

ثانیا همه باید بدانیم که مشارکت بالا در یک انتخابات اگرچه امتیاز است لکن تعیین‌کننده چیزی نیست اما قانون کشور در صورت کوچکترین خدشه‌ای؛ لرزه‌ی ارکان کشور و حاکمیت را رقم خواهد زد. پس مبرهن است که قوت و قوام یک نظام سیاسی در بحث مردمسالاری نیز در وهله اول منوط به رعایت قانون، برگزاری یک انتخابات قانونی و ایستادن پای رأی مردم به حکم قانون است. حال اینکه مشارکت حداکثری نیز به این امتیازات افزوده شود اگرچه یک امتیاز خواهد بود اما همانطور که بیان کردیم یک رکن نیست.

پس حکیمی پور در واقع از واقعیتی که میدانسته عدول کرده و در یک نمایش سیاسی برای پیشبرد پروژه تحریم انتخابات؛ نخواسته اذعان کند که یک انتخابات به شرط رعایت قانون با هر میزان مشارکتی لازم الاتباع است و چیزی که در اصل باید تشویق شود قدرت حاکمیت برای دفاع از حقوق مردم و اجرای قانون است.

این نکته نیز باید توضیح داده شود که بهانه اصلاح طلبان تحریمی برای تحریم انتخابات این است که چرا نامزدهای ما تأیید صلاحیت نمی شوند!؟

این در حالی است که اتفاقا اصلاح طلبان زیادی تأیید صلاحیت می شوند اما به این دلیل که برانداز یا معارض نظام نیستند مورد قبول چپهای تحریمی و امثال حکیمی پور قرار نمی گیرند.

از طرف دیگر در یک عقلانیت سیاسی هنگامی که یک نامزد مطلوب در انتخابات حضور نداشته باشد بایستی از "نامزد نزدیک" حمایت کرد. نظیر رفتاری که اصلاح طلبان در انتخابات سال ۹۲ و در حمایت از شیخ حسن روحانی انجام دادند و حتی به جایی رسیدند که درباره حسن روحانی با سابقه اصولگرایی از این گفتند که اصلاحات یعنی روحانی!

***

سخنان کوفی روی منبر حسینی!

طراحان مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات را بشناسید/ سخنان کوفی روی منبر حسینی!

اخیرا فردی به نام محمدرضا یوسفی که رسانه انصاف نیوز وی را از استادان درس خارج حوزه علمیه قم معرفی کرده، طی اظهاراتی به مناسبت ماه محرم در کانون توحید با بیان اینکه «فساد سیستماتیک شده» اظهار کرده است: رفاه، امنیت و عدالت که مورد تاکید معصومین در مورد وظایف حاکمان است نه به نسبت سال‌های دور بلکه در قیاس با ده سال قبل هم کاهش یافته است. [۲]

*شبهه القای فساد سیستماتیک در نظام جمهوری اسلامی از مقولاتی است که در وادی جهاد تبیین به خوبی مورد حلاجی قرار گرفته و حتی مقام معظم رهبری نیز در رد آن بیانات مبسوطی دارند.

پر واضح آنکه فساد سیستماتیک به معنی دفاع یک نظام سیاسی از مفسدان و تولید فساد بصورت طبیعی توسط نظام حکومتی و قانون یک کشور است.

مقوله ای که الحق و الانصاف در ایران ما وجود ندارد و مردم هیچ مجرمی با جرم اثبات شده را نمی شناسند که مورد برخورد قرار نگرفته باشد و دست او قطع نشده باشد.

زیاد بودن یا کم بودن فساد نیز یک مقوله غیر عقلانی است زیرا فساد اساسا قابل اندازه گیری نیست. بماند که اگر هم بود؛ ازدیاد فساد منطقا نشانه وجود فساد سیستماتیک نیست.

مسئله ای که در ایران با آن مواجه هستیم مفسدنمایی و ضعف ادراک ذهنی جامعه نسبت به فساد است که دچار بزرگنمایی شده.

همچنانکه در اظهارات فرد بالا نیز به عینه می بینیم که جریان القای سیستماتیک بودن فساد در ایران، جریانی است که به این زودی از پای نمی نشیند و حتی در منبر رسول خدا(ص) نیز دست از شیطنت علیه نظام دینی ایران بر نمی دارد.

در بحث رفاه و عدالت و امنیت نیز که فرد مذکور مدعی ضعف آنها شده است باید گفت این مسئله صرفا در بحث رفاه صادق است و گرنه ایران در امنیت و عدالت گامهای بزرگ و شیرینی برداشته است که اگر سیاه نمایی ها و بمباران های ذهنی بگذارد؛ جامعه اشراف بیشتری نسبت به آنها پیدا می کند.

می ماند مسئله رفاه که همه می دانیم راه بهبود آن "رأی خوب" مردم و روی کار آمدن کارآمدان و مدیران جهادی است.

***

نمایندگانی که کارنامه‌شان قابل تحمل نیست!

طراحان مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات را بشناسید/ سخنان کوفی روی منبر حسینی!

حسین جلالی، از نمایندگان مجلس و از رجال نزدیک به جبهه پایداری اخیرا در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد در اشاره به چالش بین برخی نمایندگان و وزیر کشور بر سر بخشنامه سیاسی معاون وزیر گفته است: این چه وضعیتی است که هر کسی به اسم مجلس بیانیه می دهد؟

او در ادامه اظهار می کند: این چه مجلسی است که قدرت تحمل یک بخشنامه قانونی را ندارد؛ اگر کسی انتقاد از مجلس کرد، این رسم پاسخ دادن نیست. [۳]

*آقای جلالی باید بداند که وضعیت بیانیه های مجلس را از جمله همان کسی رقم زد که گفت نمایندگان در مجلس قرآن بخوانند و حواشی زیادی ایجاد کرد!

در واقع این ذات فعالیت پارلمانی است که گاهی موضع یک یا چند نماینده به اکثریت نمایندگان تسری پیدا می کند. چه موضع درست و چه گاهی موضع غلط!

در بحث واکنش های مجلس به بخشنامه معاون وزیر کشور نیز جدای از ماهیت چالش اما باید اذعان کرد که این طرز فعالیت برخی نمایندگان که صراحتا با رئیس مجلس اختلاف دارند، متعلق به یک طیف سیاسی خاص و ناکارآمد هستند و کارنامه شان هم به نق زدن علیه مجلس، شکایت از مجلس [۴] خلاصه می شود.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1377798

2_www.ensafnews.com/423848

3_https://www.etemadonline.com/tiny/news-624504

4_mshrgh.ir/1509542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 15
  • سعید IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    31 8
    ماهم همه گوشامون دراز
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      15 20
      به خدا قسم که هرچه اصلاح طلبان تهوع آور به هرشکل از جمله مشارکت در انتخابات کمتر در امور اداره کشور دخالت داشته باشند به نفع کشور و اسلام است! حتا طرفداران لامذهب شان هم اگر در انتخابات حضور داشته باشند فقط و فقط به هدف تضعیف نظام و به نیت پادویی برای یانکیستان و فرنگستان است و لاغیر! بنابراین عدم حضورشان در انتخابات را به پای الطاف خفیه الاهی باید گذاشت و از بابت آن سپاسگزار خداوند منان بود!!!
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      8 5
      ما نه ولی تو که حتما
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      4 1
      زمان اصلاحات سرانجام سه قوه برا مبارزه با مفاسد جمع شدند گفتند اصلا فسادی نیست یکی دو مورد کوچک بوده آنهم رسیدگی شده
    • رضا IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 0
      30 درصد نه مطابق نظرسنجی های موثق
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      1 3
      گوشهای منافقین آلبانی نشین اصلاح طلب، ستون پنجم غرب صهیونیست همیشه دراز بوده و نیاز به بیان خودشان هم نیست.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 0
    وجود قانونی که در مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران برای نسبت سپرده قانونی و خلق پول از هیچ تصویب شده است عملا یک فساد سیستماتیک با وسعت وعمق بالا در دزدی از جیب مردم میباشد. شاید در این تصویب به دلیل کم اطلاعی نمایندگان، بعضا قصدی وجود نداشته باشد ولی متاسفانه قانون آن توسط بانک مرکزی در این چند دهه با قدرت تمام در حال اجرا شدن است.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    4 12
    همین نوع اشغال های بودن که امام حسین را شهید کردن
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    10 20
    نه بابا كدوم فساد سيستماتيك؟!
    • حاجی از سه راه جوبشور IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 6
      منقل تو سیستماتیکه
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      1 2
      پس این هاشمی و خاتمی و دم دستگاهشون معصوم هستند
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 2
      این حرف من نیس از جانب من دروغ نگو
  • محمد IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    17 4
    یک سوال پس با این تفاسیر شما معنای سخن " میزان رای ملت است" حضرت امام چیست؟
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      4 11
      ملتی که مورد تأیید امامش باشدو رأیش نقیض رأی امامش نباشد! اگر وصیت نامه و صحیفه نور امام را خوانده بودی عقلت به کار می افتاد و به پاسخ پرسشت می رسیدی!!!
    • رحیم IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      4 3
      یعنی در یک نظام دموکراسی، مردمی که در انتخابات شرکت می کنند به هر کسی رای بدن همون درسته
    • DE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      6 3
      گند زدید پاش حداقل مرد باشید بایستید
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 3
      گند اونی زد که شیمیایی داد به صدام منقلی با پرچم آلمان
    • محمد IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      3 7
      جواب: میزان رای ملت است را سال ۸۸ خودتون(اصلاحطلبان و سایر مدعیان رای ملت) با اردوکشی خیابونی بعد از اعلام نتایج معنا کردید
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      4 0
      میزان رای ملت است. هرچه ملت گفتن.
  • سید فروزان CH ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 8
    حکیمی پور فعال ذلیل طلب ،اشاره به همسایه با ۸۰ درصد مشارکت میکند ، نا اکاهی ایشان همین بس که در کشور همسایه رای دادن اجباری است ، مشارکت ۳۰ درصدی هم در غرب قبله این طیف ، مثلا فرانسه با سی درصد مشارکت هم رای گیری شده است این طیف ذلیل طلب بجای مردم مردم مردم گفتن ،بهتر است اکاهی خود را بالا ببرنند که مرتب ژست مردم مردم نگیرند ،اینها داشتن به حال ملت نمیسوزد ،ناراحت در بدرت نبودن هستند خاک بر سرت زیبا کلام
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 2
      در ترکیه علاوه بر این رای دادن برای افراد ترکیه ای الاصل اجباری است و رای ندادن منجر به جرایم نقدی و محرومیتهای اجتماعی میشه برای افرادی که تابعیت ترکیه را اخذ کرده اند یعنی از پدر و مادر ترک نیستند رای دادن از اجباری هم چند فرسنگ اون طرفتره مثلا اگر کسی که به تازگی تابعیت گرفته رای نده می تونه حتی باعث لغو تابعیت بشه . در همین انتخابات اخیر بعضی از ایرانی ها که به تازگی تابعیت ترکیه رو گرفتن برای یه رای دادن مجبور شد برگردن ترکیه و برن تو همون حوزه اخذ رای که دولت ترکیه براشون تعیین کرده رای بدن چون می ترسیدن سلب تابعیت بشن در حالیکه تو ایران هیچ وقت رای نمی دادن . دقیقا شدم مثل اون ایرانیایی که رفته بودن اوکراین تابعیت گرفته بودن که اگه اینجا تقی به توقی خورد برن اوکراین در امنیت باشن ولی الان مشغول خدمت زیر پرچم در جبهه های دونباس هستن
  • طاها IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 1
    درباره فساد سیستماتیک درست ، حرفی نیست؛ اما در بحث عدالت ، نمی‌گویم قانون برخورد نمی‌کند نه قانونش هست برخوردش هم هست ، نکته این است که اون قانون اسلامی و عادلانه نیست یا عادلانه اجرا نمی‌شود ، این را از آنرو می‌گویم که جامعه رو می‌بینیم احساس می‌شود به صورت مشهود که این نتیجه اسلام و عدالت نیست ! یک نکته عرض میکنم قضاوت با شما ؛ در ایران طبق احکام اسلامی مجازات قتل و تجاوز و قاچاق مواد و دیگر مواردی اعدام هست ، شما آمار اینها را با آمار اعدام مقایسه کنید اگر عادلانه بود من حرفی ندارم ، بلکه یک دهم عدالت هم نیست
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 11
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    9 3
    روی خوردوهای شاسی بلند مردود شد روی عدم رسیدگی به متقلبان کنکور مردود شد
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 4
      روی رها کردن منقل مردود شدی
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 4
    دو لبه قیچی هستند که کشور را تهدید می کنند
  • رضا IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    3 5
    قیافه این حکیمی پور رو ادم میبینه یاد شورای مسخره دوره اول تهران میفته.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 9
    مرگ بر منافق ، چه تیرانا چه تهران
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    10 2
    یک نفر هم که حقیقت رو گفت سخنانش کوفی شد؟ نه جانم این آقای یوسفی همون ابوذر زمان است. می دونم انتشار این کامنت رو نداری
  • عبدالله IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 7
    طایفه فاسد موسوم به اصلاح طلب هم احمقند هم خائن و وطن فروش.و برای رسیدن به اهداف پلیدشان که در راستای خواسته دشمنان است از هیچ اتهام و دروغ گویی اجتناب نمی کنند. الحق والانصاف خیلی پلید و نجسند.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 3
    اقای احمد حکیمی پور امیدوارم به حق صاحب این روزها لال از دنیا بری که شماها همونهایی هستین که اگر امام حسین ع بودند مقابلشون باهزازتا سفسطه ونیرنگ مثل تحلیل الانتون می ایستادین شما افساد طلبان دشمنان اسلام وقران ایرانید والسلام
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    4 3
    تفسیر شما از حرفهای حساب جواد خیابانی چیه؟
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      2 5
      همون تفسیر شما از سکوت مرگبار وی طی هشت سال دوره قبل
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 3
    تو این کشور فساد سیستماتیک نیست ؟
  • حامد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    3 4
    تمام هم و غم و هنر این افسادطلبان بنفش لجن پراکنی در سطح جامعه است. اتفاقا کیفیت در انتخابات مهم هست نه کمیت که به واسطه وجود این غربگدایان فاسد به وجود بیاد.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 1
    این اصلاح طلبان واقعا که به سنگ پا گفتند زکی
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 2
    خخ با ابن عملکرد مجلس و دولت همون سی درصد هم از سرشون زباده
  • حمید IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    8 0
    دولت اسلامی بدانید مردم ایران دندان ندارند که نان بخورند. دولت اسلامی ایران از چین و هندوستان دندانپزشک وارد ایران کنید.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 1
    حماسه حضور اتفاق افتاده
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    1 0
    اینکه واقعا اجازه ندادند اصلاحات کشور بدرستی پیش برود حرف درستی است دراین هم حاکمیت وخود اصلاحات ها وهم نهادهای غیر مسؤل وهمه کاره به یک اندازه سهیم هستند
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 0
    ملت بشدت ناراضی هستند شکی نیست
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    6 0
    گوشت ک ۵۰۰هزار الی ۶۰۰ هزار چند ماه دیگر به یک‌میلیون خواهد رسید مرع ۱۲۰هزار اوضاع بورس بسیار وحشتناک مسکن، پوشاک، مالیات ها اصلا معلوم نیست ازسرفه کردن هم مالیات می‌گیرند
  • احمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    2 0
    متاسفانه ، تحلیل تان در مورد سخنان آقای جلالی اصلا درست و بجا نیست .
  • ناشناس ۵ IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    4 0
    فساد سیستماتیک نیست باشه حرفتون قبول پس اینهمه پول مالیات و نفت و منابع طبیعی چی میشه پس چرا نمیتونید جلوی تورم بگیریید ؟
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    4 0
    مقاله های چرند و پرند می‌نویسی
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    9 2
    با مرغ ۱۲۰ هزار تومن هم میرن پای صندوق رای؟!!!!
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 6
      آره چون تو این دنیای یزیدی فقط راه نجات علی است و اینکه ما اینقدر حرامی نشدیم کخگه با گرونی که شما حرامی ها ریشه اش را پایه نهادید از انقلاب دست برداریم
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      4 0
      آخه ... ما چه کاره بودیم که پایه گرونی بزاریم ؟ ما کسی هستیم که با حقوق چندغاز جونمونم هر روز کفه دستمونه .
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    9 0
    مرغ کیلو صد تومن. عدم مشارکت در انتخابات دلیل نمیخواد بلکه مشارکت دلیل میخواد. پس حرف مفت نزنین
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    7 0
    الحق و الانصاف در ایران فساد سیستماتیک نداریم؟؟!! صنعت خودرو و قطعه سازی و حمایت دولت، مجلس و... از این مفسدان، فساد نیست؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    5 0
    از اکبر طبری شهرام جزایری چه خبر ؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    4 0
    کل مجلس نا کار امدند نه فقط چند نماینده
  • ناهید IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    1 4
    لعنت خدا بر دخترانی که بی حجاب آمدند در شب تاسوعا در خیابان ها.
  • مهشید IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    1 4
    لعنت خدا بر دختران مغرور بی حجاب.
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    4 0
    از انتخابات با مشارکت نود درصد در سال 88 چه خیری دیدیم؟
  • سیامک بهاءآبادی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 4
    بخش عمده ایی از کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر مشارکت نکردند، به سبب مواضع و عملکرد همین طیف اصلاح طلب حکیمی پورها بود؛ فریب نخوریم که چون اینها قهرکردند مشارکت کاهش یافت! خیر، اینها نفوذ اجتماعی خود را به صفر رسانده بودنند؛ بخش عمداه ایی از جامعه به سبب ممانعت از سقوط دولت کارگزاران واصلاح طلبان، از حاکمیت توقع بیشتر داشتند...
  • آرش IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 3
    دوستان آقای حکیمی پور علت اصلی پایین آمدن مشارکت در انتخابات بودند. منظورم دولت علی برکت الله است.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 3
    "می ماند مسئله رفاه که همه می دانیم راه بهبود آن "رأی خوب" مردم و روی کار آمدن کارآمدان و مدیران جهادی است"
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    3 0
    همه قبول دارند که فساد سیستمی در کشور هست
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    1 0
    من به اصلاح طلبان یاران شیطان کاری ندارم اما درمورد بیراه گفتن به مردم کوفه احتیاط میکنم
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    1 0
    نخستین تصاویر از ورود جنگنده های f35 .به تنگه هرمز منتشر شد
  • حمید IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 1
    دلسوزی به درد مردم ایران نمی خورد زیرا مردم ایران وقتی پولدار می شوند خودشان را هم نمی شناسند. پلو قیمه دردی از درد مردم دوا نمی کند.
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    2 0
    اتفاقا همین آقای جلالی یکی از عوامل کاهش مشارکت خواهد بود. با ادامه رفتارهای نابخردانه جاری مشارکت پایین تر از 30درصد هم دور از ذهن نیست...
  • زضا BR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 2
    نقد نویسنده بد نبود .
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    4 0
    فساد که سیستماتیک هست موقعی که در پی افشای فسادی آن را لجن پراکنی ابراز میکنید و در مقابل فساد سکوت میکنید اینها نشانه فساد سیستماتیک است اگر نیست بگویید دیگر چه باید بشود تا فساد سیستماتیک باشد
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    2 0
    از کارنامه حرف نزنید
  • Mohammad IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 2
    میزان رای ملت است درست ولی نه کسانی که ملاک سنجش خود را تبلیغ دشمنان قسم خرده این انقلاب قرار داده و قادر است علی را باز هم خانه نشین کند . البته اینبار اگر خدا بخواهد گونه دیگری رقم خورده و علی و اولاد علی انشاءالله خانه نشین نخواهندشد.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    2 0
    سوای حرف این فرد محمدرضا یوسفی، فساد سیستمایک یعنی قیمت گذاری دلاری محصولات فولادی و پروشیمی و .... کجایش نامفهوم است؟ الان منرو هم متهم میکنید به حرف کوفی زدن؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 3
    هه. عجب مارمولک هایی هستند اصلاح طلبها منظورش از مشارکت 80 درصد کشور همسایه، ترکیه است که شرکت در ارنتخابات در ترکیه اجباری است و شرکت نکردن جریمه دارد.
  • داریوش IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 2
    اصلاح طلبان ابتدا باید جواب 8 سال فجایع روحانی را بدهند و خوب می‌دانند که در هر شرایطی بخاطر افتضاحات روحانی بازنده انتخابات هستند و تنها هدف اصلاحات سپردن کشور به دست آمریکا و کوچک تر کردن لباس خانم‌هاست
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      2 0
      ندیدی نرخ تورم 4ساله اول روحانی تک رقمی شد؟
  • نسل سوخته IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    2 1
    البته میزان رای ملت است و ما رکورد زدیم و دژمن هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    0 1
    اعلام مشارکت 30 درصدی از حلقوم همان فتنه گران 88
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    1 0
    چرا درصدر اسلام منحرفان ومفسدین هرکاری میکردند تقصیر روم وایران نمی انداختند وهمش درگیر باخودی بودند
  • محمد IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    1 0
    کاش مصداق‌های را بیان می‌کردید.
  • هموطن IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    0 0
    اللهم عجل لولیک اللهم الحفظ قاعدنا الامام خامنه ای مرگ بر منافق داخلی فتنه گر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس