کد خبر 1469294
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
هشدار مسکو درباره از کنترل خارج شدن اوضاع فلسطین

مسکو درباره از کنترل خارج شدن درگیری ها در فلسطین اشغالی هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تشدید خشونت‌ها و تنش‌ها در فلسطین اشغالی اعلام کرد مارپیچ تنش کنونی در کرانه باختری مملو از یک رویارویی مسلحانه گسترده است و این رویارویی مسلحانه هر لحظه ممکن است به طور کامل از کنترل خارج شود و وضعیت را به بسیار بدتر از آنچه هست، تبدیل کند.

مسکو همچنین نسبت به تشدید اوضاع در شهرهای مختلف کرانه باختری که در آن غیرنظامیان روزانه در نتیجه حملات و خشونت‌ها و همچنین درگیری با صهیونیست‌ها جان خود را از دست می‌دهند، ابراز نگرانی جدی کرد و با انتشار بیانیه‌ای از سوی وزارت خارجه روسیه گفت: «ما افراط گرایی را در هر یک از اشکال و مظاهر آن به شدت محکوم می‌کنیم.»

به گفته این وزارتخانه، آخرین تحولات غم انگیز در نابلس و حواره در نزدیکی اریحا و در سایر مناطق اشغالی نشان می‌دهد که عادی سازی پایدار اوضاع تنها با از سرگیری مذاکرات کامل بر سر اصل دو کشور امکان پذیر است. این وزارتخانه اعلام کرد: «پیش شرط اصلی، توقف همه گام‌های یکجانبه از سوی همه طرف‌ها و تعهد آنها به تعهداتشان است.»

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که یکی از عواملی که منجر به وخامت اوضاع شد، امتناع ایالات متحده از همکاری جمعی سازنده در مورد مشکلات منطقه‌ای از جمله در چارچوب چهارجانبه خاورمیانه شامل روسیه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل بود.این وزارتخانه تاکید کرد: «تمایل سرسختانه واشنگتن برای انحصار حل و فصل بحران در منطقه، همراه با اقداماتش برای تحمیل اراده خود بر مدیریت ملی فلسطین، اوضاع در حل و فصل خاورمیانه را تشدید کرده است.»

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: «مسکو از فلسطینی‌ها می‌خواهد تا از اختلافات بین جناحی فراتر بروند و گام‌های فوری برای تضمین وحدت ملی بردارند. روسیه در هماهنگی با شرکای خاورمیانه به ترویج راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و اسرائیل ادامه خواهد داد. ما به همکاری نزدیک با همه طرف‌ها در فلسطین ادامه می‌دهیم.»

محافل صهیونیستی با انتقاد از شرایط پر تنش حاکم بر اراضی اشغالی در روزهای اخیر، کابینه نتانیاهو را مسئول این وضعیت می‌دانند. در همین رابطه روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی امروز سه شنبه نوشت: ما روزهایی پر از ترس و وحشت را می‌گذرانیم، حمله پس حمله، عملیات پس از عملیات، این رخدادها باعث شده که سرویس‌های امنیتی و نظامی اسرائیل در وضعیت آماده باش کامل قرار بگیرند.

گفتنی است در روزهای اخیر فلسطینیان در پی یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس، عملیات‌های مقاومتی را تشدید کرده اند.

دو روز پیش در مرکز شهرک حواره در جنوب نابلس یک جوان فلسطینی با بستن راه خودروی حامل دو شهرک نشین صهیونیست، آنها را به گلوله بسته و به هلاکت رساند. مجری این عملیات توانست از محل عملیات بدون اینکه آسیبی ببیند، خارج شود.

روز گذشته نیز رسانه‌های عبری از هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن چند نفر دیگر در عملیات ضد صهیونیستی در نزدیکی اریحا در کرانه باختری خبر دادند. مجری فلسطینی این عملیات نیز با وجود محاصره کامل نظامی شهر اریحا هنوز بازداشت نشده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس