کد خبر 1469237
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
پس از ۳ سال؛ پلیس صهیونیست به جنایت خود اعتراف کرد

یک پلیس صهیونیست اعتراف کرد که به شهید «ایاد الحلاق» که مبتلا به اوتیسم بوده، زمانی که مجروح روی زمین افتاده بود شلیک کرده است.

به گزارش مشرق، پلیس رژیم صهیونیستی که نام او محرمانه مانده است، امروز (سه شنبه) در مقابل دادگاهی در قدس اشغالی اعتراف کرد که در تاریخ ۳۰ می ۲۰۲۰ به سمت شهید «ایاد الحلاق» که مبتلا به اوتیسم بوده و زخمی به زمین افتاده بود، شلیک کرده است.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، این پلیس با تروریست خواندن شهید «ایاد الحلاق» ادعا کرد: «من مطمئن بودم که آن تروریست یک زن [اشاره به معلم ایاد ابو حلاق] را می‌خواست به قتل برساند و من داشتم آن زن را نجات می‌دادم».

او همچنین اعتراف کرد که شهید ایاد الحلاق، به داخل اتاق جمع‌آوری زباله‌ها پناه برده بود و در حالی که در شلیک اول ساق پایش تیر خورده بود، شلیک‌ بعدی را انجام داده است.

این مأمور جنایتکار صهیونیست، همچنین مدعی شد که پس از به شهادت رساندن «ایاد الحلاق» در اتاق بازپرسی متوجه شده است که این شهید قصد حمله نداشته و مبتلا به اوتیسم بوده است. او همچنین مدعی شد که گمان می‌کرده شهید ایاد الحلاق سلاح در دست دارد.

طبق گزارش دادگستری رژیم صهیونیستی، شهید «ایاد الحلاق» در تاریخ می ۲۰۲۰ به همراه معلم خود به سمت مدرسه دانش‌آموزان استثنایی در حال حرکت بود و به خاطر شیوع کرونا ماسک به صورت خود زده بود. در این میان نظامیان صهیونیست به گمان اینکه او قصد حمله را دارد، فرمان ایست می‌دهند، اما ایاد الحلاق در حالی که به شدت ترسیده بود، به همراه معلم خود فرار می‌کند و هر دو به داخل اتاق جمع‌آوری زباله‌ها پناه می‌برند، سپس نظامیان صهیونیست وارد می‌شوند و شروع به تیراندازی به سوی شهید می‌کنند.

طبق این گزارش، مأموران صهیونیست با فریاد از شهید ایاد الحلاق می‌خواهند تا سلاح خود را تحویل دهد، اما او ترسیده بود و فقط به معلم خانم خود اشاره می‌کرد، اما بار دیگر هدف گلوله از ناحیه شکم قرار می‌گیرد و بعد از هشت ثانیه به شهادت می‌رسد.

در این میان «ورده ابو حدید» معلم این شهید نیز می‌گوید که اولین نفر وارد اتاق زباله‌ها شده و پس از او نظامیان صهیونیست وارد شده‌اند، اما هرچه به صهیونیست‌ها می‌گوید که ابو حلاق اوتیسم دارد، آن‌ها توجهی نکرده و شروع به شلیک کرده‌اند.

پس از ۳ سال؛ پلیس صهیونیست به جنایت خود اعتراف کرد

تقی‌الدین سباتین، نقاش فلسطینی تصویر شهید الحلاق را بر روی بخشی از دیوار حائل در شهر یبت لحم ترسیم کرد و این عبارت را به زبان انگلیسی بر روی آن نوشت: «تنها فلوید نیست.. ایاد حلاق هم هست».

شهادت این جوان معلول فلسطینی در همان روزی اتفاق افتاد که «جرج فلوید» جوان سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور جان باخت. اتفاقی که بازتاب جهانی پیدا کرد.

پس از ۳ سال؛ پلیس صهیونیست به جنایت خود اعتراف کرد
«جورج فلوید» و «ایاد حلاق» قربانی دو پلیس قاتل هستند

خانواده شهید «ایاد الحلاق» می‌گویند که این شهید ۳۲ ساله از لحاظ رشد عقلی هفت ساله بود.

مادر این شهید به خبرگزاری آناتولی گفت: «ایاد از شش سال پیش در مدرسه‌ای در کنار مسجد الاقصی تحصیل می‌کرده و از مسیر مشخص عبور می‌کرده٬‌ به همین دلیل مردم و پلیس‌های اطراف باب الاسباط ایاد را به خوبی می شناختند».

محاکمه صوری قاتل این شهید در حالی است که به ندرت چنین دادگاههایی برای محاکمه نظامیان صهیونیست تشکیل می‌شود و در ۹۰ درصد موارد نیز حکم به تبرئه قتل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس