درگیری شدید بین شهرک‌نشنیان و نظامیان در تل‌آویو/ سرکوب صهیونیست‌ها توسط پلیس

درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌های معترض به سیاست‌های کابینه افراطی نتانیاهواز جمله طرح قانون «اصلاحات قضایی»، امروز شدت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، معترضان به طرح بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای «اصلاحات قضایی» امروز با نیروهای پلییس در تل‌آویو به شدت درگیر شدند؛ تا جایی که برای سرکوب آنها از بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور استفاده شده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در این باره گزارش داد که تظاهرکنندگان پس از پرتاب بمب صوتی توسط پلیس رژیم صهیونیستی، فریاد «شرمت باد» سردادند.

درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان در بزرگراه آیالون بیش از هر جای دیگری شدت پیدا کرده است و تظاهرکنندگان این بزرگراه را که شریان اصلی اتصال تل‌آویو به دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی است را مسدود کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از گاز اشک آور، بمب‌های صوتی و اسب برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده است.

تظاهرکنندگان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» اعلام کردند که خشونت پلیس رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان شرم آور است، اما آنها را متوقف نخواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که معترضان به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز را «روز اعتراضات» نامیدند و بزرگراهی که تل‌آویو به بیت‌المقدس را وصل می کند، مسدود کردند.

سازمان دهندگان تظاهرات اعتراضی امروز در سرزمین های اشغالی اعلام کردند به خیابان ها خواهند آمد تا مانع از کودتای نتانیاهو و ایجاد دیکتاتوری در این منطقه شوند.

در طرح کابیه نتانیاهو موسوم به «اصلاح ساختار قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه دستگاه اجرایی و قانون گذاری در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح همچنین اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت تا هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه که در جلسه کنست روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد، در شور اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید. این لایحه برای آن که تصویب و به قانون تبدیل شود، باید در شور دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظام قضایی» از محاکمه فرار کند.

«ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز افشا کرد که تلاش نتانیاهو و حزب وی برای اصلاحات در دستگاه قضایی که جناح اپوزیسیون صهیونیست‌ها از آن به عنوان کودتا یاد می‌کنند، برای تبرئه نتانیاهو از محاکمه است.

نتانیاهو در چهار پرونده مهم متهم است، پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «۲۰۰۰»، «۳۰۰۰» و «۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی حداقل بیش از ۱۰ بار به بازجویان پلیس پاسخ داده که علاوه بر پرونده‌های مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در میان آنها است.

نتانیاهو در این پرونده متهم است که میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی در اختیار «شاؤول الویچ» مالک شرکت «بِیزِک» قرار داده است تا پایگاه خبری والا، رسانه زیر نظر این شرکت از نخست‌وزیر و خانواده‌اش حمایت رسانه‌ای کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    0 0
    کفتارها به جان هم افتادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس