هاآرتص: نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل از ادامه خدمت انصراف می‌دهند

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که در واکنش به اقدامات نتانیاهو به بهانه اصلاحات قضایی، شماری از افسران و سربازان یگانهای ذخیره ارتش این رژیم و نیروی هوایی آن قصد استعفا دارند.

به گزارش مشرق، منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که شماری از افسران و سربازان یگانهای ذخیره ارتش این رژیم و نیروی هوایی آن، قصد دارند از این نهاد، استعفا کنند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتض گزارش داد، این افسران و سربازان تهدید کرده‌اند که اگر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی، در پارلمان این رژیم، طرح اصلاحات قضایی را تصویب کند، حاضر به ادامه خدمت نظامی خود نیستند.

این افراد با امضای بیانیه‌ای، ادعا کردند که خدمت نظامی آنان، مستلزم «آزادی تفکر بدون ترس است و اگر ما به دیکتاتوری تبدیل شویم، این مسئله، قطعا از بین خواهد رفت». این تحرکات در داخل ارتش صهیونیستی، نشانگر نگرانی است که ستاد مشترک آن دارد.

این روزنامه ادامه داد، نشانه‌های اولیه نشانگر «بحران در نیروهای ذخیره به ویژه در نیروی هوایی است که این مسئله به دنبال تضعیف دستگاه قضاست». لذا احتمال دارد بر شمار کسانی که از ارتش صهینیستی استعفا کنند یا از انجام وظایف خود شانه خالی کنند، افزوده شود.

هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی برای نخستین بار به صورت علنی گفت که «اختلافات، جامعه اسرائیل را تکان می‌دهد. این اختلافات به نیروهای ذخیره نیز رسیده است. نیروهای ذخیره می‌توانند از طرفین درگیر (نتانیاهو و یائیر لاپید) به دور باشند و خود را به عنوان یک نظامی، دخالت ندهند.

هالیوی ادامه داد: به احساسات سربازان خود، توجه خواهیم کرد، نه به خاطر جانبداری از یک طرف خاص، بلکه برای حفظ ارتش یکپارچه. دور نگه داشتن ارتش از درگیری، تنها راه حفظ خدمت نیروهای ذخیره است. این یک مسئله بسیار ضروری است.

در واکنش به این اظهارات، لیدرهای اعتراضات نیروهای ذخیره ارتش صهیونیست به هالیوی گفتند: تو باید از ما و مسئله ما حمایت کنی. این اصلاح یا انقلاب قضایی نیست. این کودتای قضایی است که به امنیت حکومت آسیب وارد می‌کند.».

در همین ارتباط، پلیس رژیم موقت صهیونیستی بامداد یکشنبه اعلام کرد که تعداد ۲۱ نفر را در جریان تظاهرات چند ده هزار نفری علیه سیاست‌های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در تل‌آویو بازداشت کرده است.

پلیس این رژیم می‌گوید تمام جاده‌های تل‌آویو که در جریان تظاهرات گسترده ضد لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو برای ساعت‌ها مسدود شده بودند، بازگشایی شده‌اند. در این بیانیه همچنین آمده است که ۲۱ معترض به‌دلیل برهم زدن نظم عمومی و بستن بزرگراه آیالون بازداشت شدند.

شامگاه شنبه بود که حدود ۱۶۰ هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای هشتمین هفته متوالی تظاهرات گسترده‌ای را علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو برگزار کردند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که «دیوید بارنیع» رئیس موساد به افسران شاغل در دستگاه‌های تابعه خود اجازه داد تا در اعتراضات گسترده علیه اصلاحات قضایی شرکت کنند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم هم شب گذشته گزارش داد که تعداد زیادی از رهبران و افسران ارشد موساد خواستار اعمال حق خود برای شرکت در اعتراضات گسترده شده‌اند.

هفته پیش نیز اعضای پارلمان رژیم جعلی صهیونیستی بعد از هشت ساعت جلسه، با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف، لایحه جنجالی کابینه راستگرا، برای کاهش اختیارات دستگاه قضایی را در قرائت اول، تصویب کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    آورین آورین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس