کد خبر 1469050
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
صهیونیست

شهرک‌نشینان صهیونیست روز گذشته به نظامیان ارتش اسرائیل در جنوب نابلس و شمال کرانه باختری حمله کردند و حتی تلاش کردند یک افسر را زیر بگیرند.

به گزارش مشرق، عصر روز دوشنبه (دیروز، ۲۸ فوریه)، شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست با نیروهای ارتش این رژیم در «حواره» واقع در جنوب نابلس درگیر شدند و حتی تلاش کردند یکی از افسران صهیونیست را زیر بگیرند.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، شهرک‌نشینان صهیونیست ضمن حمله به یک فرمانده ارتش صهیونیست در رام‌الله تلاش کردند تا یکی از افسران ارتش در جنوب نابلس را زیر بگیرند زیرا این نیروها در تلاش برای جلوگیری از درگیری صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها در حواره و ممانعت از سنگ‌پرانی شهرک‌نشینان بودند.
این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست از یک شب پیش در حال تجاوز به جنوب نابلس و تعدی به فلسطینی‌ها و دارایی‌ها آنها هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شهرک‌نشینان تلاش کردند تا افسران ارتش را در نزدیکی حواره در جنوب نابلس زیر بگیرند اما نیروهای ارتش به سوی چرخ خودروی آنها تیراندازی کردند و فرد مهاجم فرار کرد.

در بیانیه ارتش اسرائیل همچنین تایید شد که شهرک‌نشینان یک فرمانده تیپ «بنیامین» که در منطقه رام‌الله، البیره و اطراف قدس فعال است، را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و دو نفر در این خصوص دستگیر شدند.

شهرک‌نشینان همچنین شب گذشته، به سوی نیروهای ارتش صهیونیست در شمال کرانه باختری سنگ پرتاب کردند.

در واکنش به این امر، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «حمله شورشیان یهودی به سربازان اسرائیل اشتباه و بسیار خطرناک است».

وی طی بیانیه‌ای افزود: « در قبال این قانون شکنان هیچ تسامحی صورت نمی‌گیرد. زیرا این ارتش اسرائیل است که به کشور اسرائیل و شهروندان آن، حیات می‌بخشد و فرماندهان و سربازان به صورت شبانه‌روزی برای محافظت از ساکنان کشور اسرائیل تلاش می‌کنند».

گالانت در ادامه هرگونه خشونت به ویژه علیه نظامیان و نیروهای امنیتی صهیونیست را محکوم و تاکید کرد: «فرمانده تیپ بنیامین و سربازان او به صورت شبانه روز برای امنیت شهروندان اسرائی و ساکنان یهودا و السامره تلاش می‌کنند».

این در حالی است که هنوز هیچ یک از کسانی که فرمانده ارتش اسرائیل آنها را شورشی توصیف کرد، دستگیر یا تحت تعقیب قرار نگرفته است.

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی نیز در خصوص این حادثه گفت: «شبه نظامیان بن گویر و اسموتریچ به اقدامات وحشیانه خود ادامه می‌دهند که نیروهای ارتش را به خطر می اندازد..نتانیاهو کنترل دولت خود را از دست داده است.. قبل از اینکه خیلی دیر شود این جنون را متوقف کنید».

بنی گانتس وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص خطاب به بنیامین نتانیاهو گفت: تو مسؤول شعله ورشدن آتش در شهرک حواره هستی.باید عاملان این جنگ‌ها و کسانی که به خود جرأت این کار را می‌دهند، تحت پیگیرد نظامیان ارتش قرار گیرند، عاملانی که اگر حمایت و دفاع تو از آنها نبود، این اتفاق روی نمی‌داد».

این در حالی است که در سایه تشدید تنش‌ها و درگیری‌های داخلی در رژیم صهیونیستی، ناظران سیاسی با تکیه بر بررسی وضعیت کنونی این رژیم و چالش‌های عمیق آن از آغاز اشغالگری تاکنون که به دهه هشتم عمر خود نزدیک می‌شود، می‌گویند که عوامل داخلی، تل‌آویو را مهیای نابودی کرده و نیاز چندانی به تهدیدات خارجی برای انفجار این گسلِ ناامن نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    2 0
    تا کی مسلمانان باید کشته شوند- خون این فلسطینی ها چقدر ریخته میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس