نماینده صهیونیست خواستار مصادره اموال فلسطینیان حواره شد

یک عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی شنبه شب خواستار مصادره تمام اموالی شد که برای فلسطینیان دهستان حواره به عنوان قربانی خشونت شهرک نشینان جمع آوری شده بود.

به گزارش مشرق، حواره همان دهستانی است که "بزالل اسموتریچ" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی چندی پیش خواستار محو آن از صحنه روزگار شد، اظهاراتی که برای او گران تمام شد و موجی از محکومیت را حتی در میان کشورهایی چون آمریکا به دنبال داشت.

روزنامه "جروزالم پست" در این باره افزود: "تسفی اسکات" از اعضای حزب "صهیونیستم دینی" از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواست که مانع از آن شود که اموالی که برای این فلسطینی‌ها جمع آوری شده است، به دست آنان برسد.

وی با "تروریست و حامی تروریسم" خواندن فلسطینیان افزود:این کار نقض قانون اسرائیل است، ما در یک کشور قانونمند زندگی می کنیم، کسانی که اقدام به جمع آوری اموال برای حمایت از عرب‌های حواره می کنند، صرف نظر از انگیره‌ای که دارند، باید به قوانین اسرائیل پایبند باشند.

دهستان حواره ۲۶ فوریه (۷ اسفندماه ۱۴۰۱) شاهد حمله بی سباقه شهرک نشینان به خود بود که در جریان آن یک فلسطینی کشته شد و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در جریان این اقدام صهیونیست‌ها ده‌ها منزل مسکونی و خودروی شخصی نیز در آتش صهیونیست‌ها سوخت.

این حمله به دنبال آن صورت گرفت که دو شهرکنشین در نزدیکی این منطقه فلسطینی در تیراندازی یک جوان فلسطینی کشته شدند.

ساکنان حواره و روستاهای مجاور آن توانایی مقابله با حملات روز افزون شهرکنشینان صهیونیست را ندارند.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از ثبت ۸۴۹ حمله شهرکنشینان در سال ۲۰۲۲ به این منطقه خبر داد که در جریان آن شمار زیادی کشته و بخش زیاد دیگری نیز زخمی شدند.

این دفتر اعلام کرد که از زمان آغاز رصد حملات شهرکنشینان صهیونیست در سال ۲۰۰۵ تاکنون، آمار سال ۲۰۲۲ بیشتری میزان حمله ثبت شده به این منطقه از فلسطین بوده است.

بیش از ۵۰۰ هزار شهرکنشین صهیونیست در کرانه باختری زندگی می کنند و شهرکنشینان ساکن در اطراف نابلس از تندروترین صهیونیست‌ها هستند که بر این باورند که براساس قانون "تورات" این منطقه حق آنهاست، منطقه ای که فلسطینیان به دنبال آن هستند که دولت مستقل خود را در آن بنا کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس