سردار حسین اشتری نمایه

فرمانده نیروی انتظامی به تازگی شرط حمایت پلیس از آمران به معروف و ناهیان از منکر را "هماهنگی و ساماندهی شدن" عنوان کرده است.

سرویس سیاست مشرق  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

توضیحات امیدبخش یک مقام وزارت اقتصاد درباره قیمت‌ها و یارانه‌ها

توضیحات امیدبخش یک مقام وزارت اقتصاد درباره یارانه‌ها/ بچه‌های اطلاعات کنار مردم علیه گرانی

"ابراهیم صیامی" مدیرکل آینده پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا یارانه 400 هزار تومانی افزایش قیمت‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی را  پوشش می‌دهد؟ به خبرگزاری ایلنا گفته است: بله، یارانه‌ای که برای دهک‌ها در نظر گرفته شده افزایش قیمت‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی را پوشش می‌دهد و برآوردهای به دست آمده و اطلاعاتی که از مصرف خانوار در سال 99 براساس دهک‌های شهری و روستایی داریم،  نشان می‌دهد با این ارقام 400 و 300 هزار تومانی یارانه جدید، خانوار برای مصرف کالاهای مورد نظر (کالاهایی که ارز 4200 تومانی آنها حذف شده) پول هم اضافه می‌آورد.

مدیرکل مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد: خانوارها برای مصرف کالاهایی که ارز ترجیحی آن حذف شده با یارانه نقدی جدید مبلغی را هم اضافه می‌آورند اما هدف دولت حمایت از خانوار بوده چراکه این اقدام تورم غیر مستقیمی هم خواهد داشت و هدف این است که این طمینان را پیدا کنیم که خانوار سطح رفاه قبل از تغییر قیمت‌ها را از دست ندهند.

صیامی درباره کالابرگ نیز گفته است: کالابرگ همان کارت بانکی افراد است و قرار نیست که کارت جدیدی برای افراد مشمول صادر شود و همچنین قرار نیست که خانوار حساب بانکی جدیدی را اعلام و ارایه کنند، بر روی همان کارت بانکی عملیات‌های جدید یارانه‌ای قابل انجام است.  

او در پاسخ به این سوال که آیا کالا برگ شامل همه مردم می‌شود؟ نیز تصریح کرد: کالابرگ در حوزه نان و دارو به تمام مردم تعلق می‌گیرد و سایر کالاهای اساسی که ارز ترجیحی آن حذف شده؛ شامل 9 دهکی که یارانه نقدی 400 هزار تومانی و 300 هزار تومانی دریافت کرده‌اند، خواهد شد.[1]

*صحبت های این مقام مسئول دولتی در وزارت اقتصاد امیدبخش است. اما بایستی توجه داشت که اندازه گیری و لمس اثر مواضع و برنامه های مقامات اقتصادی کار سختی نیست و مردم به راحتی می توانند درباره آن قضاوت کنند. لذاست که باید از مقامات دولتی خواست اثرات احتمالی حذف ارز ترجیحی را کاملا مدیریت کنند تا غیر از کالاهای مرتبط؛ شاهد گرانی در کالاها و خدمات نامرتبط با ارز ترجیحی نباشیم.

اصلی ترین لازمه این گزاره نیز "نظارت کارای دولت بر قیمتها" و کنترل معقول بازار است که باید آنرا از دولت محترم مطالبه کرد.

*** 

بچه‌های اطلاعات کنار مردم علیه گرانی

توضیحات امیدبخش یک مقام وزارت اقتصاد درباره یارانه‌ها/ بچه‌های اطلاعات کنار مردم علیه گرانی

رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: تیم های نظارتی بر بازار استان اخیرا ۳۹ تن روغن احتکار شده در بندرعباس و جاسک و ۱۳۳ تن آرد در میناب کشف کردند.

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی افزود: ۲ انبار بزرگ احتکار روغن در بندرعباس شناسایی شد که از این انبارها در مجموع ۲۹ تن روغن خوراکی احتکار شده کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان و پلمب انبارهای، روغن‌های مکشوفه وارد چرخه توزیع شده است.
 

وی بیان داشت: همچنین ۲ دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن روغن مایع خوراکی نیز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان جاسک توقیف شد که در این رابطه ۲  متهم دستگیر شده اند.
 

رییس شورای قضایی هرمزگان ادامه داد: اطلاعات سپاه شهرستان میناب هم پس از اخذ دستور قضایی، ۱۲۲ تن و ۸۸۰ کیلوگرم آرد را در بندر تیاب شهرستان میناب کشف نمود که این آردهای مکشوفه پس از سیر مراحل قانونی به منظور توزیع به اداره صنعت، معدن و تجارت تحویل داده شد.
 

قهرمانی از کشف ۷۵۰ کیسه آرد در شهرستان سیریک نیز خبر داد و گفت: مقادیر قابل توجهی برنج و روغن خوراکی احتکار شده در این شهرستان نیز پس از توقیف به سرعت برای عرضه در بازار در اختیار اداره‌های مربوطه قرار گرفته است. 
 

وی با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم همکاری دستگاه قضایی با دولت به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده در عرضه مایحتاج عمومی گفت: همزمان با اجرای طرح‌های اقتصادی دولت، ۳۴ تیم مشترک نظارت بر بازار با محوریت دستگاه قضایی و همکاری دیگر دستگاه های متولی در استان هرمزگان تشکیل شده است.[2]

*نظارت مجاهدانه ارکان دولتی و امنیتی بر نظام بازار و قیمتها از عواملی است که در هنگام اصلاحات اقتصادی موجب امید مردم و نظام اسلامی خواهد بود.

البته نباید از نظر دور داشت که در اقتفای نظارت، مسئله برخورد و جریمه های بازدارنده وجود دارد که تکمیل کننده این زنجیره خواهد بود. زیرا در غیر این صورت؛ نظارتها اثر خاصی نخواهد داشت.

دولت تأکید کرده است که در جریان اصلاحات اقتصادی اخیر؛ گرانی شامل کالاهایی که ارز ترجیحی آنها حذف شده؛ نخواهد بود.

در عین حال اشاره به این اظهارات چندی قبل یک نماینده مجلس هم ضروریست که پیرامون جریمه گرانفروشان و برخورد با آنها ضمن تأکید بر اینکه جریمه های فعلی برای گرانفروشان بازدارنده نیست، گفته بود: دولت باید در این زمینه لایحه بیاورد و ما هم منتظر لایحه دولت هستیم.[3]

*** 

حمایت پلیس از آمران به معروف به شرط هماهنگی

توضیحات امیدبخش یک مقام وزارت اقتصاد درباره یارانه‌ها/ بچه‌های اطلاعات کنار مردم علیه گرانی

فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری پیرامون مسئله عفاف و حجاب در جامعه گفته است: در خصوص مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی ۳۲ دستگاه بر اساس مصوبات کمیسیون انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب مسئول هستند که باید به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین اشتری می افزاید: بر اساس گزارش مسئولان مربوطه، نیروی انتظامی به صورت میدانی بیشتر از سایر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده و اثر بخش هم بوده است و لازم است در زمینه عفاف و حجاب تمام دستگاه‌ها با عزم ملی وارد شوند.

فرمانده ناجا در ادامه از حمایت نیروی انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و البته تصریح کرد:

"این گروه‌ها و افراد، هر جایی که سامان دهی شده کار کنند و با هماهنگی اقدام کنند از تمامی آنان در موضوع عفاف و حجاب حمایت می‌شود و این افراد تحت چتر حمایتی پلیس قرار می‌گیرند."[4]

*ما قضاوت درباره آنچه سردار اشتری پیرامون شرط "هماهنگی و ساماندهی شدن" برای حمایت پلیس از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان کرده است را به قضاوت مخاطبان محترم می گذاریم...

*** 

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1229931

2_irna.ir/xjJpfp

3_mshrgh.ir/1373176

4_rasanews.ir/002yY1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ناشناس IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    53 2
    یعنی تا حالا بچه های اطلاعات نمیدونستن که علت گرانی چیه
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      15 2
      شما قیمت ها و دستمزدها را آزاد کنید. تا این همه پتانسیلی که در احتکار و دلالی و .... هست به سمت تولید و رقابت برود. نه قاچاق
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      6 16
      بیشتر شما آلبانی تبار ها رو رصد میکردن.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      23 4
      یعنی بچه های اطلاعات موافق گرونی هستند؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      7 8
      گروه خبری چهار | ‏وزارت اطلاعات، ۹ هزار و ۲۱۹ حساب متعلق به ۴۵۴ نفر را به دلیل معامله «پنهان» ارز و ارز دیجیتال مسدود کرد. پی نوشت: در پی این اقدامات قاطع ، امروز قیمت دلار ۱۰۰۰ تومان و سکه پانصد هزار تومان سقوط کرد. امید است برخورد با اخلالگران ادامه دار باشد. #جراحی_اقتصادی #سرکوب_اخلالگران
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      7 9
      ‏وزارت اطلاعات، ۹ هزار و ۲۱۹ حساب متعلق به ۴۵۴ نفر را به دلیل معامله «پنهان» ارز و ارز دیجیتال مسدود کرد. پی نوشت: در پی این اقدامات قاطع ، امروز قیمت دلار ۱۰۰۰ تومان و سکه پانصد هزار تومان سقوط کرد. امید است برخورد با اخلالگران ادامه دار باشد. #جراحی_اقتصادی #سرکوب_اخلالگران
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 5
      مسائل حل میشه
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 5
      امروز یک دعوای عجیب بین خریداران ارز تو منطقه دیدم . همه داشتند حسابهایشان را به دیگران خالی می کردند و چک رد و بدل می کردند . معلوم است که خیلی ضدحال خورده اند . امکان کم شدن قیمت ارز و دلار و طلا قوت گرفته است .
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 5
      بالاخره یه کاری کردند فکر میکردم کلا وزارت اطلاعات تعطیل شده کارمندانش رفتن خونه شون
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    14 12
    باید از مقامات دولتی خواست اثرات احتمالی حذف ارز ترجیحی را کاملا مدیریت کنند تا غیر از کالاهای مرتبط؛ شاهد گرانی در کالاها و خدمات نامرتبط با ارز ترجیحی نباشیم. ؟!!! اگه واقعا دنبال نظارت و برخورد بودید با قاچاقچیان عمده و دلال‌های بزرگ برخورد می کردید حالا می خواید کل بازار رو نظارت کنید؟!! راحت بگید با افزایش جهانی قیمت گندم و روغن و ... توانایی پرداخت ارز ۴۲۰۰ نداریم
    • مش مندلی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      8 8
      چشم بهشون میگم!!! دیگه امری ندارین؟؟؟!!!!!!!!!!
  • رامین IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    10 0
    آمران به معروف چی میگی
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    21 3
    چندروزه مرغ۳۰هزارتومانی گیرمان نیامده مجبوریم سیب زمینی بخوریم پس کی میخواهند(تولید کننده،توزیع کنندکان وفروشندگان...)احتکاروگرانی را دستگیر واعدام کنه
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 19
      غربگداها و افساد طلب ها سیب زمینی هم زیادشونه.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 4
      آره جون شکمت! سیب زمینی رو کنار چه غذایی میخورید؟!
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 6
      قیمت سیب زمینی هم فوقش یکسوم مرغ هست(بجای سه روز سیب زمینی،یک روز مرغ بخور)
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      3 3
      عزیز من سیب زمینی کیلویی 20 هزار تومن است.فکر کردی وضعیتی بهتر از مرغ دارد؟!
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    40 8
    خیلی هنر کردید یارانه بازنشستگان را قطع کردید . کسانی که هزار تا مشکل دارن.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      6 30
      خخ. مگه تو آلبانی هم یارانه میدن.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      10 22
      چی میگی! من یه فرهنگی بازنشسته هستم ومثل بقیه مردم یارانه 300تومانی برامون واریزشده ،چرا چرت میگی!؟
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      12 5
      شما همه بازنشستگان هستی !؟
    • سالار IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      5 15
      شما آلبانی نشین هستید
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      چی میگی! من یه فرهنگی بازنشسته هستم ومثل بقیه مردم یارانه 300تومانی برامون واریزشده ،چرا چرت میگی!؟..جواب .‌ بنده با هشت میلیون دریافتی یارانه ام را قطع کردند .
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 20
      مگه چقد میخواستی واریز بشه..پیرمردی هستی معلومه و فکر اون دنیات باش..مگه چند نفرین که صد تومن بالا پایین اینقد بهت فشار اورده..اون 400 برا دهک پایین بود نه برا شما بازنشسته ها..معذرت بزرگتری ولی باید جوابتو میدادم..
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    6 16
    بچه‌های اطلاعات کنار مردم علیه گرانی...
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    25 3
    آخه چطوری 9 دهک یارانه 300 و 400 هزار تومنی گرفتن در حالی که وقتی از ده نفر میپرسیم 9 نفر نگرفتن
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 3
      اطرافیان و آشناهای من همه میگن براشون واریز شده،حالا یکی کمتر یکی بیشتر
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 4
      چرا مفت میزنی،اطرافیان و آشناهای من همه میگن براشون واریز شده،حالا یکی کمتر یکی بیشتر
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    27 3
    با این طرح های مسخره نه مردم صدقه میخوان ونه گرانی
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 15
      آره راست میگی طرح هایی که تو تیرانا انجام میشه همه موفقه.
    • رامین IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      9 3
      تو چرا همه جا هستی؟
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 3
      یواش یواش مشکلات حل می شود . صبر کن . یه چیزی بگو آدمها آروم بشوند و استرس کم بشود .بیایید بجای چرند گفتن همدیگر را آروم کنیم و سنگ صبور هم باشیم
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 2
      هر کسی به طرح دولت انتقاد داشت آلبانی نشینه
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      (آره راست میگی طرح هایی که تو تیرانا انجام میشه همه موفقه.)
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    5 7
    اداره اطلاعات را به جان مفسدان انداختن خبرخوش است
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    14 0
    یعنی بچه های اطلاعات میخوان همه اونا را دستگیر کنند ؟؟
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    17 4
    زور هرگز توان انجام هیچ کاری را ندارد. چون دنیا علمی اداره می شود
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      4 9
      البته در دنیا هم استفاده از زور یکی از شئون نظارتی بر بازار است.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 4
    بچه های اطلاعات و ناجا و الباقی بچه ها هر چیزی مورد باشه را توقیف میکنند
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    16 1
    هم چین میگین اطلاعاتی که انگار ما این نمیشناسیم.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    19 0
    من نشستم تو خونه ببینم چقدر به حقوق بازنشستگی تامین اجتماعیم اضافه میشه ، یارو 39 تن روغن احتکار کرده!!! (حدود 2 میلیارد و هفتصد میلیون تومن) تازه این تو یه شهر کوچیکه. ببین چه پولهایی تو ارز 4200 تومنی چپاول میشده. بیخود نیست که هر بی سروپایی پولدار شده و به ریش ملت میخنده.
  • سیدمحمدکمال IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    10 64
    باشه از این به بعد که یک خانم بی حجاب یا بد حجاب رو دیدیم زنگ ۱۱۰ میزنیم اول اجازه میگیریم بعد تذکر میکنیم برادر من امر و معروف و نهی از نهی از منکر واجبه ما اگه برای بقیه واجباتمون هماهنگی کردین برای این کارم هماهنگی میکنیم
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      7 47
      حرف درست شما رو ناجا هم باید بفهمه.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      45 9
      شمامامورامربه معروفی؟اگردرچنین مقام وجایگاهی هستی نیازنیست حرص بخوری ولی اگردرچنین مقامی نیستی دخالت الکی نکن بگذارهمون اشخاص واجب الشرایط که درمقام امرونهی هستن باسازماندهی قوه قضائیه (وزیرمجموعش که یکیش کلانتریه ) تصمیم بگیرن وکارخودشونوانجام بدن. (گیرم بایکی پدرکشتگی وکینه ورزی داری الکی نیست که زن وبچه مردموبندازی توشر)..سواستفاده وفرصت طلبی همه جاهست..پس حتما دراین جورموضوعات دخالت قوه قضائیه وکادرزیرمجموعش لازمه!وحتی همکاری (شهرداری وفرمانداری وغیره ).
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    6 2
    عالم سیاست لغزشگاه آدم است خیلی‌ها تا قبل از ورود به این عرصه آدم خوبی هستند، اما با ورودشان به این عرصه پایشان می‌لغزد. اگر کار خدایی نکنید، حیات بی‌نهایت پس از مرگ، از دستتان می‌رود.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    10 0
    ههه بچه های اطلاعات فکر کردی چه کسانی هستند
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    18 0
    یارانه بنده بازنشسته را قطع کردند . نوشتند ماهیانه هشت میلیون می گیری یه خودرو چی ال ایکس داری و در ماه پنج میلیون خرج می کنی . .. واقعا قباحت داره . چرا بد بختی هایم را حساب نکردی . باید ماشینم را بفروشم ؟؟؟؟ آقای احمدی نژاد به همه یارانه می داد . گذاشت گردن خود افراد .
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 16
      برای افساد طلب های این مقدار هم از سرشون زیاده
    • معلم IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 2
      دم احمدی نژاد گرم
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    12 0
    يکي از عوامل فساد زا نفوذ تو همين نيروهاي اطلاعاتي ،امنيتيمونه
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    7 3
    ایشان با این حرف خواسته یا نخواسته دارد جلوی امر به معروف و نهی از منکر را می گیرد امر به معروف یک کار تشکیلاتی نیست باکه یک وظیفه شرعی هست که رو دوش همه مردم می باشد و ایشان اگر نمی تواند از امر به معروف حمایت کند لاید استعفا دهد ایشان الان در خصوص برخورد با بی حجابی هم کار را رها کرده به نظرم هر چه زودتر باید از کار برکتار شود نیروی انتظامی یک فرد سر حالتر رو می خواد
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    14 3
    کاری که آمریکا زورش نرسید انجام بدهد .دولت انجام داد.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 7
      دشمن کور خوانده و ملت با مقاومت حداکثری دشمن را ناکام خواهند کرد.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    5 0
    این انبارهای بدون شناسنامه معضل اقتصاد کشور شده!
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 7
      دکتر رییسی فساد را از ریشه خشک کرده اند.
  • مهدی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    25 3
    در مورد گرانی همکاری و هماهنگی دستگاهها باعث دلگرمی مردم خواهد بود در مورد هماهنگی با پلیس برای امربه معروف با کمال احترام حرف غیر معقولی هست هر چند میشه بصورت سازماندهی شده هم انجام بشه ولی امر به معروف زماندار و مکاندار بدرد نمیخوره
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 4
    اخه ی بچه های اطلاعات به زودی همتون دستگیر خواهید شد
    • AU ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      عجب
    • DE ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      5 1
      کی دستگیرشون میکنه ؟ این بچه قرطی های سرخاب مال ؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    درود
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
    • بابک IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 4
      اینطور که شما حساب کردی پس از مدتی همه باهم برابر و مساوی میشوند یعنی یک مهندس با یک شاگرد نانوا به هم برسن!!! این عدالته؟ اون مهندس رفته سالها درس خونده حق زندگی و رفاه منطقی نداره؟
    • به بابک IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      7 0
      دقیقا عدالت همین است و اینکه در ایران جا افتاده مهندس باید بیش از رفتگر درآمد داشته باشد عین ظلم است. هر کس به اندازه زحمتی که می کشد و به اندازه ای که کار خودش را خوب انجام می دهد باید پول بگیرد. یک رفتگر خوب و متعهد به کار باید بیش از مهندسی که به کارش متعهد نیست دریافت کند. درس خوانده ای که خدمت کنی نه اینکه مردم را غارت کنی.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    این آقا همان فردی است که در انتن زنده می گفت سرانه مصرف نان یک فرد در روز 320 گرم نان است بدلیل اینکه پایه غذائی امثال خودش برنج است این اظهار نظر را کرده
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    درود
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 2
    مشرق دستت درد نکنه
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    حق حساب مشکل هر دردی است حالا از هر جایگاهی و سمتی که باشی
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    تا بچه های بالا بیایند تمام دستمزد مشاغل ازاد از باربر گرفته تا تعمیرگاهها چندبرابر شده و تمام اجناس مغازه ها هم همینطور.......ما سالهاست از این ادعاها شنیده و دیده ایم اما دریغ از یک نتیجه.....دل شما به کنترل مرغ و روغن و ارد خوشه غافلید که توی همین چندروزه چه آتشی از گرانی ها به جان مردم بخصوص طبقه مظلوم حقوق بگیر افتاده
  • عادل IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    5 1
    این آقایان جوری صحبت می کنند که گویی توایران نیستن یاخودشان را به تجاهل می زنند یا واقعا فکر می کنند مردم متوجه نیستن عزیزای من لطفا برید توشهر ازمغازه ها خربد کنید ببینید وضع چطوره
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 12
      وضع کجا آلبانی؟ تو ایران که همه خوشحالن .
  • امید IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    21 2
    من بدون حقوق و درامد ثابت یارانم قطع شده فرزند دومم هم یه ماهه به دنیا اومده خداازتون نگذره
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 5
      خدا از اربابت نگذره که داری براش کامنت مینویسی.
  • ناصر IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 1
    عجب بچه های اطلاعات بیان کرایه روستا ما به شهر که از ده شده ۱۵ و و کرایه میناب به جاسک از ح۸۰هزار به ۱۰۵ هزار تومن ملت مث فضای مجازی ول شدن
  • ص IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    چه بنده وزیر اقتصاد باشم چه شما فرقی ندارد تنها یک راه برای کنترل اقتصاد کشور وجود دارد آن هم پایین آوردن دلار است که خودبخود تمام اجناس اعم از خوردنی ویا خودرومشکل حل میشودولا غیر
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 2
    اره میان کنار مردم
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    عالیه
  • فضل اله ابراهیمی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    14 1
    من 13 سال است که بازنشسته شده ام حقوقم زیز 10 میلیون تومان است دارای همسر خانه دار و دو فرزند که یکی کارمند و دیگری بیکار و خانه نشین است که نانخور من هستند ، متاسفانه مرا بعنوان یکی از اقشار پر درآمد قلمداد کرده و یارانه جدید برایم واریز نشده و یارانه 45500 تومانی را هم حذف کرده اند ، اگر عدالت این است که با صحبتهای مسئولان جور در نمی آید
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      بازنشسته شدی؟
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 1
      با این حرف های دروغ مردم از انقلاب دلسرد نخواهند شد. به ارابانتان هم بگویید ما تا آخر در کنار ایران و اسلام خواهیم ماند.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 0
      عموحان دونفر درخانه شما حقوق میگیرند وکار میکنند(نزدیک به ۱۵تا۲۰میلیون تومان!؟)ما که درامد ماهی یک میلیون تومان هم نداریم با۳۰۰هزارتومان یارانه ماهیانه فقط دوتا مرغ میتونم بخرم!(با۲۰میلیون تومان شما،میشه(روزی ۴تا مرغ میتونید بخورید که ببر هم درهفته یا ماه اینقدر گوشت میخوره-پش زیاد نخور به اندازه ما بخور وبقیه پولتو پس انداز کن تا چیزهای دیگه بخری)
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    عالی
  • ص FR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    اگر میخواهید کشور سریع به مقصد برسد بگویند هرکس کار تولیدی بتواند در محل خود ایجاد کند ولو کم یارانه را۱۰درصد بیشتر میدهیمدر هر صورت اینطور چیزی
  • نریمان IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    ان شاءالله
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    این چه بساطیه کجا نظارت بود که حالا میخواین نظارت کننین
  • حامد GB ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    میشه بفرمایید چطور محاسبه میکنید که پول زیاد دادید ومردم پول اضافه میران
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    احسنت موفق باشین
  • نیما IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    11 0
    حمایت به شرط از آمر به معروف و ناهی منکر؟!!!! چقدر غم انگیزه این حرف
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      12 0
      و خیلی هم غم انگیزه
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    ممنون مشرق
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    درود بر شما
  • حمید IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    بسیارعالی
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    سلام آقایان عقل کل پس یارانه مسکن چی میشه اجاره بها شده صد برابر !!!۵۸
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 2
      برو از آخوندی و حسن روحانی بگیر
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    5 0
    یعنی اگه یک نفر شخصا با رعایت تمام شرایط امر به معروف و نهی از منکر به کسی تذکر داد و اون بهش حمله کرد چون با هماهنگی و سامان دهی شده اقدام نکرده تحت حمایت پلیس قرار نمیگیره!!!!
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 2
      دوست عزیز بنده همیشه امر به معروف و نهی از منکر می کنم هم به مردم و هم به دولت و حتی به مامورین انتظامی امر به معروف و نهی از منکر کردم و داخل همین سایت امر به معروف و نهی از منکر می کنم .تا حالا بجز همین خوانندگان مشرق نیوز که فحش می دهند و توهین می کنند کسی با بنده بر خورد تند نکرده .فقط عذر خواهی می کنند . باید مودبانه و با احترام امر به معروف و نهی از منکر کنیم . به گونه ای که به شخصیت طرف توهین نشود .
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 0
      منظورش دقیقا همین است که پلیس خود را به هیچ وجه مسوول نمی داند.
  • US ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    بچه‌های اطلاعات کنار مردم علیه گرانی پس برید اول مهمترین عامل گرانی و آشفتگی مملکت یعنی را بگیرید که ام الفساد هستند.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    نطام حکومت ودولت باید هرچه سریعتراز این روش حراحی اقتصادی دست بکشد وازمردم عذر خواهی کند وفقط روش کالا برگ الکترونیکی را انهم هر کالایی را که میخواهد ازاد کند رامالتفاوت نرخ آزاد وسهمیه به انداره وواقعی وبه قیمت قبل را درکارت بریزد بعد اقدام کند وگنترلهای لازم را بر روی تولید کننده وتوزیع کنند وفروشنده داشته باشد-تا مردم اعتماد کنند-ولاعیر
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    فقط با پرداخت هرماه به هرایرانی ۵۰میلیون تومان یارانه-جراحی اقتصادی قیمتها فوب خلیج فارس امکانش هست،چون ۱-مردم عرب خلیج فارس انواع(درامد،اشتغال،کالا،امکانات،امتیاز،سهمیه وپول نفت ...) که بهشون میدهند حداقل ۱۰برابر مردم ایران هست که قیمتهاشون ازاد وچندین برابر ما هست
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    امروز پچبچه رو بردم مدرسه کوی فردوس فرزانگان شش یکمغازه کلی برنج داشت دیدم رو شیشه زده برنج ایرانی 55000تومن رفتم تو گفتم کدوم برنجه گفت نمی فروشیم تا قیمت دربیاد
  • SE ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 2
    ابله مشرقی!
    • SE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      11 1
      مشرقی ابله و سانسورچی!! حالا درج بکن!
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • SE ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 0
    ولی موضوع اصلی همچنان سر جاش باقی مونده، چرا تمام کامنت منو درج نکردی؟!
  • سعید DE ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    مشکل دولت نیست
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    آقای محترم آینده پژوه شما چطور زنجیره ارتباطی این کالاها را حساب کرده اید آیا فقط مردم این چهار کالا را مصرف می کنند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 1
    دروغ محض شعار پوچ
  • علی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 1
    جیب مارو نزنین !نمیخواد کنارمون باشین.
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد هم با یارانه پدر مردم را در آورد
  • حجت عباسی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    با سلام انسان وقتی تخلفی می‌بینه باید تذکر بده. خیلی وقت‌ها یهویی پیش میاد و همیشه امکان همانگی وجود ندارد عزیز.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    یارانه فقط به افرادی که نیازمند هستند پرا شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس