جام جهانی 2022 قطر

با تاکید فیفا بر لزوم پرداخت قیمت بلیت از طریق کارت اعتباری بین المللی به نام شخص برنده، علاقمندان ایرانی فعلا باید قید حضور در استادیوم های جام جهانی قطر را بزنند.

سرویس ورزش مشرق - اولین مرحله پیش‌فروش بلیت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی انجام شد که ضوابط آن، مشکلات مهمی را پیش روی علاقمندان ایرانی قرار داده است. پس از انجام قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ و تعیین گروه‌ها ، از ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ افراد متقاضی و برندگان بلیت حضور در مسابقات جام جهانی، می‌توانند خرید خود را کامل کرده و بلیت بازی‌های موردنظرشان را رزرو کنند تا یکی از تماشاگران جام جهانی سال جاری میلادی باشند.

با اعلام نتایج قرعه کشی، مشخص شد اسامی تعدادی از علاقه مندان به فوتبال در کشورمان نیز در میان برندگان وجود دارد و این افراد تا ۲۱ مارچ (۱ فروردین ۱۴۰۱) فرصت دارند مبلغ تعیین شده را در سایت فیفا پرداخت کنند تا رزرو آنها قطعی شود.

اما مشکل مهمی که برای شهروندان ایرانی ساکن کشورمان وجود دارد، این است که فیفا در ایمیل ارسالی خود به برندگان تاکید کرده که پرداخت قیمت بلیت باید از طریق کارت اعتباری بین المللی پرداخت شود که به نام شخص برنده قرعه کشی است! از آنجایی که بسیاری از شهروندان کشورمان به خاطر مشکلات بین المللی بانکی، قادر به اخذ این نوع کارتها به نام خودشان نیستند، با این تاکید جدید فیفا که باید کارت، حتما به نام شخص باشد و با کارتهای هدیه یا همانGIFT CARD نمی توان این پرداخت را انجام داد، این علاقمندان فعلا باید قید حضور در استادیوم های جام جهانی قطر را بزنند.

سنگ بزرگ پیش پای تماشاگران ایرانی برای سفر به قطر/ تماشای هر بازی جام جهانی ۲۰۲۲ چقدر هزینه دارد؟
ایمیل ارسالی فیفا به برندگان قرعه کشی بلیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

البته به طور معمول، پس از انجام قرعه کشی جام جهانی و باز شدن مراحل دیگر پیش فروش بلیت های باقیمانده جام جهانی ۲۰۲۲، سیل تبلیغات و پیشنهادات آژانس ها و تورهای گردشگری خارجی برای سفر به قطر، به سمت علاقه مندان ایرانی روانه خواهد شد و آگاهی نداشتن از این موضوع که برای حضور در استادیوم، حتما باید کارت خرید بلیت به نام شخص باشد، بسیاری از هموطنان را متضرر خواهد کرد.

طبق بررسی های مشرق، قیمت بلیت‌های جام جهانی از ۴۰ ریال قطری آغاز می‌شود که مربوط به دیدارهای مرحله گروهی اما مخصوص شهروندان قطری است. بلیت‌های ویژه شهروندان قطری جهت مشاهده دیدار فینال ۷۵۰ ریال تعیین شده اما گرانترین بلیت ۵۸۵۰ ریال قطری نرخ گذاری شده که مربوط به جایگاه خاص در فینال جام جهانی است. ریال قطر، حدود ۷۲۰۰ تومان ارزش دارد.

بلیت بازی افتتاحیه که بین قطر و یکی از تیمهای گروه اول برگزار خواهد شد، در ارزان‌ترین قیمت ۲۰۰ ریال (۱.۵ میلیون) خواهد بود که در اختیار ساکنین قطر قرار می‌گیرد اما بلیت درجه سوم ۱۱۰۰ ریال (۸ میلیون تومان)، درجه دوم ۱۶۰۰ ریال (۱۱.۵ میلیون تومان) و بهترین بلیت، (۱۶ میلیون) به فروش خواهد رسید. به عبارتی ارزان‌ترین بلیت افتتاحیه برای تماشاگران ایرانی، همان هشت میلیون تومان خواهد بود.

قیمت بلیت بازی های گروهی که تیم ملی کشورمان نیز در آن حضور دارد، بین ۱.۸ میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان نرخ گذاری شده است. باتوجه به صعود ایران به جام جهانی، برای تماشای سه بازی تیم ملی حداقل شش و حداکثر ۱۸ میلیون تومان باید هزینه کرد. در صورت صعود به مرحله حذفی این رقم در هر مرحله افزایش خواهد یافت.

سنگ بزرگ پیش پای تماشاگران ایرانی برای سفر به قطر/ تماشای هر بازی جام جهانی ۲۰۲۲ چقدر هزینه دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • جهودشناس IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    8 5
    فیفا یک مافیای ورزشی و زیرمجموعه سازمان کمونیستی ملل است. هدفشان اتحادیه پروری استتا کمونیست بازی راه بیاندازند. اینجا تبلیغ برای بانک جهانی میکنند تا بلیط فقط از راه بانک یهودی فروخته بشه. جام جهانی 2026 اتحادیه آمریکای شمالی و نظام مالی مشترکش را تبلیغ خواهند کرد تا الگویی برای سال 2030 بشه و چشم انداز 2030 (کمونیسم) را ترویج کنند. درنهایت برای 2030 در جهان برنامه‌ای دارند که باورتون نمیشه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    3 42
    ایران محور شرارات و محلی برای تروریسم. همان بهتر
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      12 3
      درد و بلای ایران و ایرانی بخوره پس کله ت.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      3 1
      می بینم که موج موشک های اربیل حسابی تو سر صهیونیسم ها اثر کرده
  • RU ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    6 3
    واقعا شماها چرا اینقدر ساده هستید ؟ اینها میخواهد به بهانه مسئله حقیری چون جام جهانی و فوتبال همان نقشه نخ نمای fatf را اجرا کنند . و از این طریق به اطلاعات شخصی و هویتی دانشمندان و مقامات نظامی و هسته ای ما دست یابند
  • حامد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    6 4
    همون بهتر که نریم قطر ،تیمی که اسکوچیچ سرمربی ش باشه با سه باخت مفتحضانه برمیگرده ایران البته اسکوچیچ بر نمیگرده مثل برانکوه از همون وری میزنه به چاک
    • پری مجرد منگل دیوانه IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 2
      موافقم
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    5 2
    ورزش اصلا سیاسی نیست!
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    6 0
    امیدوارم از گروهمون بالا بیاییم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    7 3
    خوب بهتر میشینیم خونه از تلویزیون می بینیم. پولای کشور رو هم حیف و میل نمی کنیم و به جیب وهابیون نمی ریزیم.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    بی خیال بابا ۵۰۰ صد هزار ایرانی مقیم در کانادا آمریکا اتحادیه اروپا و... کارت اعتباری بین المللی دارن مشکلی برای خرید ندارند و حتما میرن قطر
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    تا پشت استادیوم که میتونیم برویم ، اونجا باشیم ، این هم خوبه ، بهر جهت ، قطر ما داریم میائیم ، ضمنا چطور میشد بازیهای تیم ایران مثلا در کیش برگزار میشد تا این مشکل رفع میشد
  • حسین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    ما عادی ها پول بلیط ورزشگاه تختی هم نداریم
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    ببینید ما دیگه چقدر بدبختیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس