ویژه ها

جریان اصلاحات اینگونه وانمود می کند که آمریکا برای تفاهم با ایران و دست برداشتن از دشمنی، بی قرار است و لحظه شماری می کند و این ایران است که فرصت را از دست می دهد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی: افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت:«هیچ‌گاه در چهل سال گذشته به اندازه یک‌سال اخیر، افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده نبوده است. حتی اگر پول هم برای خرید داشته باشیم تا حد زیادی شرم می‌کنیم که خرید کنیم، زیرا هر لحظه تصور می‌کنیم که افراد بدون شغل و درآمد معین یا با حقوق ثابت و اندک و مستاجر و با داشتن چند فرزند قد و نیم‌قد و دانشجو در برابر این هزینه‌های رو به افزایش و کاهش شدید ارزش پول، چگونه از پس زندگی برمی‌آیند؟».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«قیمت اجاره خانه وحشتناک است، قیمت مواد ضروری خوراکی و بهداشتی غیر قابل تصور است. بنابراین هر گونه اقدامی که از سوی دولت یا مجلس برای جلوگیری از افزایش تورم صورت گیرد به‌طور قطع اقدامی پسندیده است و باید از آن حمایت کرد. ولی شرط آن، انجام اقدامی است که مانع تورم شود و نه افزایش بیشتر آن. اقدامی که درمان‌کننده باشد و نه تسکین‌دهنده».

عبدی: افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است/ روزنامه شرق: نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم

حالا که دولت روحانی رفته و دولت سیزدهم با روحیه جهادی و انقلابی روی کار آمده، طیف تندرو و افراطی اصلاح طلب تازه یادشان افتاده که مردم با گرانی سرسام آور و آزاردهنده دست و پنجه نرم می کردند.

عباس عبدی، مهر 99 با حمایت از عملکرد دولت روحانی و با دفاع از حاشیه سازی های جنجالی روحانی در مطلبی نوشته بود:«این دولت و این روحانی حداقل دارند یک کارهایی می‌کنند، در شرایط کرونایی و تحریم‌های کمرشکن و دلار ۳۲ تومانی و گرانی و... چه اصراری به این حملات دارید؟ حالا روحانی یک چیزی هم درباره صلح امام حسن(ع) گفته است».

امثال عبدی و تاجزاده و حجاریان و...در مقطعی که دلار در دولت روحانی به 32 هزارتومان رسید و قیمت مسکن 700 درصد گران شد و از پراید 17 میلیونی رسیدیم به پراید 150 میلیونی و مرغ از کیلویی 4 هزار و پانصد تومان رسید به کیلویی 40 هزارتومان و تخم مرغ به شانه ای 45 هزارتومان و... این قیمت ها آزارشان نداد؛ چرا؟! چون این طیف شدیدا آلوده به رفتار قبیله ای است.

براساس رفتار قبیله ای، باید خود را مدافع حقوق زنان بنامیم، ولی وقتی سیاستمدار مشهور اصلاح طلب همسر دوم خود که زنی جوان بود را با سلاح غیرمجاز به طرز فجیعی به قتل رساند، او را نخبه و جنتلمن خطاب کرده و «قاتلِ یک زن» را در جایگاه قهرمان بنشانیم.

براساس رفتار قیبله ای باید بر فساد 15 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان سرپوش بگذاریم و بر ظلم به کارگران هفت تپه در «دولتِ اصلاح طلبان» ماله بکشیم و جوانان را نیز صرفا سیاهی لشکر میتینگ های انتخاباتی و بازیچه آشوب های خیابانی ببینیم.

براساس رفتار قبیله ای، حزب ما باید 34 سال در مناصب ارشد اجرایی و تقنینی حضور داشته باشد و آقازاده های ما باید در هیات مدیره های هلدینگ های بزرگ اقتصادی حضور داشته باشند، اما همیشه منتقد وضع موجود باشیم و ژست اپوزیسیون بگیریم.

** روزنامه شرق: نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «ریشه‌های بی‌اعتمادی به سیاست شرق‌گرایی» نوشت:«رویکرد جدید سیاست خارجی ایران مبنی‌بر اعتماد بیش‌ازحد به روسیه و چین به‌ویژه امضای توافق‌نامه راهبردی با چین و سپس عضویت ایران در پیمان شانگهای به‌معنای فاصله‌گیری از اصل محوری سیاست خارجی ایران یعنی شعار نه شرقی نه غربی است، مضافا اینکه ذهنیت تاریخی ایرانیان از رفتار این دو کشور در قبال ایران همراه با واقعیت‌های حاکم بر سیاست بین‌الملل در جهان امروز در تضاد با این رویکرد در سیاست خارجی ایران یعنی اتکا به یک بلوک و قراردادن تمام تخم‌مرغ‌های خود در سبد یک‌ اردوگاه است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«کارگزاران سیاست خارجی ایران در دولت سیزدهم با توجه به تجربیات گذشته نباید در عالم سیاست بین‌الملل به هیچ کشور یا اردوگاهی اطمینان کامل داشته باشند و تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارند، بلکه برای تأمین منافع ملی، واقعیات را مدنظر قرار دهند و از کوچک‌ترین فرصت بیشترین استفاده را ببرند».

عبدی: افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است/ روزنامه شرق: نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم

روزنامه ای که در اوج اقدامات خصمانه آمریکا و علیرغم سابقه سیاه کاخ سفید در لگدمال کردن توافقات بین المللی، تیتر «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام» را در صفحه اول منتشر کرد، حالا از لزوم بی اعتمادی در سیاست خارجی سخن می گوید.

شرق همان روزنامه ای است که در یک اقدام جالب توجه دیگر با انتشار عکس روحانی در کنار اوباما و هیلاری کلینتون، رنگ عبای روحانی را با لباس هیلاری سِت کرد و این طرح تبلیغاتی با بازخورد منفی افکارعمومی مواجه شد.

وقتی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد، جریان اصلاح طلب با ذوق زدگی اعلام کرد که ایران شاهد یک «آبان رویایی» در سال 99 خواهد بود و بایدن به سرعت به برجام بازگشته و اجرای تعهدات آمریکا را از سر می گیرد و ما در زمانی کوتاه شاهد گشایش عظیم اقتصادی خواهیم بود.

بر همین اساس روزنامه شرق با انتشار تصویر بزرگی از بایدن در صفحه اول، با تیتر «دست رد به پوپولیسم» از انتخاب بایدن استقبال کرد.

عبدی: افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است/ روزنامه شرق: نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم

عبدی: افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است/ روزنامه شرق: نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم

عبدی: افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است/ روزنامه شرق: نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم

«مهدی رحمانیان» مدیرمسئول روزنامه شرق چندی بعد درباره چرایی بزک دولت اوباما و مبالغه درباره برجام اذعان کرد:«من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند».

مشکل جریان اصلاح طلب در سیاست خارجی این است که ایران را «رعیت» و آمریکا و اروپا را «ارباب» می بیند. این طیف معتقد است که ایران باید در مقابل آمریکا همانند برده ای در مسلخ و بره ای در مذبح باشد.

اما در دیپلماسی نگاه به شرق، نگاه ارباب و رعیتی به هیچ عنوان مدنظر نیست و اساس کار بر پایه تعامل دوسویه و احترام متقابل است.

در سیاست خارجی، هیچ کشوری صد در صد قابل اعتماد نیست اما تجربه ثابت کرده است که آمریکا صد در صد غیرقابل اعتماد است.

** نباید از آمریکا انتظار داشته باشیم که همه تحریم ها را لغو کند

«علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«آمریکا بارها اعلام کرده که برای مذاکره آماده است و بلینکن بارها عنوان کرده در حال از دست دادن زمان هستیم و آمریکا نمی‌تواند تا ابد منتظر ایران بماند. هنوز مذاکره‌ای بین دولت رئیسی و کشورهای غربی انجام ‌نشده و به همین دلیل ایران نمی‌تواند در مجامع بین‌المللی آمریکا را به ترک میز مذاکره متهم کند.آنچه تاکنون رخ‌داده این است که ایران تن به مذاکره نداده است».

بیگدلی در ادامه گفت:«به نظر می‌رسد ایران تلاش می‌کند با سیاست صبر و شکیبایی کشورهای غربی را در یک حالت برزخی نگه دارد تا با دست‌پر و خواهش و تمنای کشورهای غربی وارد مذاکرات شود. هدف نیز  این است که ایران امتیازهای بیشتری از آمریکا بگیرد. با این‌وجود این سیاست کامل شکست‌خورده است».

این فعال اصلاح طلب افزود:«ما تنها زمانی می‌توانیم در مذاکرات به نتیجه برسیم که با یک دیپلماسی انعطاف‌پذیر وارد مذاکرات شویم و انتظارات خود را از طرف مقابل کاهش بدهیم. بدون تردید با این انتظار که همه تحریم‌ها باید برداشته شود تا ایران به تعهدات برجامی خود عمل کند مذاکرات به نتیجه مطلوب نخواهد رسید».

عبدی: افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است/ روزنامه شرق: نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم

اصلاح طلبان صرفا به دنبال «عکس یادگاری» با مقامات آمریکایی هستند. برای این طیف «اصالت دستاورد و نتیجه» به هیچ عنوان اهمیت ندارد. به همین خاطر بود که در جریان مذاکرات ایران و 1+5 در دولت روحانی، جریان اصلاحات از رویکرد «امضای توافق به هر قیمت» و «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است» حمایت می کرد.

جریان اصلاحات اینگونه وانمود می کند که آمریکا برای تفاهم با ایران و دست برداشتن از دشمنی، بی قرار است و لحظه شماری می کند و این ایران است که فرصت را از دست می دهد.

یک سوال؛ آیا آمریکا در پی مذاکره برای لغو تحریم است؟! پاسخ قطعا منفی است. اگر اینطور بود پس از آنکه دولت روحانی به صورت پیش دستانه و فوری همه تعهدات برجامی خود را اجرا کرد و پس از بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای و پس از گفت و گوی تلفنی روحانی با اوباما و قدم زدن ظریف با جان کری باید تحریم ها به تاریخ می پیوست، آیا چنین اتفاقی رخ داد؟!

آمریکا می گوید بیایید مذاکره کنیم تا مدل خسارت بار برجام را به حوزه های دیگر از جمله توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران نیز تعمیم دهیم؛ آیا باید از این پیشنهاد استقبال کرد؟

جالب اینجاست که افراطیون اصلاح طلب، دولت سیزدهم را متهم می کنند که چرا از آمریکا انتظار دارید که همه تحریم ها را لغو کند!؛ گویا این جماعت اصلا موافق لغو تحریم های ضدایرانی نیست. جالب تر اینکه همین طیف جریان مقابل را به کاسبی از تحریم متهم می کند. این در حالی است که لقب «کاسبان تحریم» الحق برازنده همین جریان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    23 1
    آقای عبدی تازه دیدی قیمتها افزایش پیدا میکند یا نه لال بودی و الان شفا پیدا کردی
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      17 1
      به قول حاج حسین شریعتمداری با آمدن رئیسی لال ها شفا گرفتن !
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      10 1
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردم را زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
    • بختیاری IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      10 1
      عجیبه بخدا. این عبدی بعد از 8 سال تازه دردش گرفته. البته کاملا مشخص هست دروغ میگه و مطمئنم قیمت سنگ پا رو هم نمیدونه پس نتیجه گیری میکنیم فرمایشات سوزش هست.
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      گزینه دوم
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    15 0
    آهان تا اون موقع که فقط با غرب مذاکره میکردیم و همه تخم مرغها که هیچ چی خود مرغ و خروس هامون رو هم تو سبد اونها گذاشته بودیم اشکالی نداشت، فقط الان بلدین بگین نه شرقی نه غربی؟؟!! امضا هم که فقط مال کری تضمین بود؟؟ خداییش خیلی .... هستین!!!!
    • آرش IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      6 0
      بازخواست و محاکمه این نفوذی های خائن مطــــــــــــالــــــــــــــبه مــــــــــــــــردم هستش. رها گذاشتن این خائنین ضربه بزرگی به کشور و انقلاب و اعتماد مردم خواهد زد.
  • DE ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 0
    افزایش قیمت‌ها برایم آزاردهنده است سرعت افزایش آن خیلی کم است باید مانند دوران فریدون قیمت ها بنزینی رشد کنند تا مردم صداشون دربیاد/ نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم .امضا و تضمین و چک سفید فقط وفقط امضای جان کریه به جان جان افه کنه ای همینه فقط./ آمریکا برای تفاهم با ایران و بگیر و نده و دست انباشتن دشمنی، بی قرار است و لحظه شماری می کند چون فکر میکند باز گروه قبلی میان مذاکره برای مذاکره.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    13 0
    زقم کرسنت آزار دهنده است ، عاملینش آزادند ، محاکمه و مجازات رانتیرها و عاملین ۸ سال خسارت به کشور و مردم آزادند ، این اوضاع واقعا آزار دهنده است .
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 1
    مشرق کاسبان واقعی تحریم‌های همين اصلاح طلبان کدخدا پرست هستند که گرای تحریم به دشمن می دهند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    9 0
    جناب عبدی باشرف!!!! این افزایش قیمتها حاصل ۸ سال دولتی است که با گندتکرار لیدر فتنه گر شما افسادطلبان روی کار آمد و مملکت و زندگی مردم را قربانی برجام بازی با آمریکا شیطان بزرگ کرده
  • !! IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 0
    فقط امضای کری تضمین است !!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 0
    برای نوکران وجاسوسان امریکا فقط امضای امریکا اعتبار دارد. نه از تاریخ پند می گیرند نه به افغانستان توجه می کنند. چون تنها به وطن فروشی خود و کسب ثروت برای خود فکر می کنند
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا نتیجه انتخابات ایران رو تایید کردند کسی خبر دار نشد تا فرهنگ سازی نشه اوضاع همینه
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 0
    من نمی دانم چرا باید به آدم های مثل این آقای .... که در روز روشن وطن فروشی می کنند تریبون داد. آقا شما شریک دزدید تشریف ببرید همان در کشور دزدها برایشان قلم فرسایی کنید. (البته آنجا به قلم فرسایی شما نیاز ندازند چون همین حرف های شما را خودشان می زنند). اینقدر آدم بی وجدان و بی همه چیز واقعا دیگر تحفه است.
  • سامان IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 1
    عباس عبدی و سایر دوستانش آنموقع که از روحانی در انتخابات حمایت می کردند باید فکر این روزها را می کردند روحانی هیچگونه سابقه کار اجرایی و مدیریتی نداشت و مملکت را به قهقرا برد.
  • مسعود IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 0
    لغو بالمره همه تحریم ها پیش شرط احیای برجام است به قول معروف بی مایه فتیر است.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 1
    برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند حالا میگن افزایش قیمت ها آزار دهنده است !!!
  • محمد IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 8
    این دولت داره در گرانی راه دولت قبل می ره فکر می کردیم خیلی فوری تر به پول ملی می پردازد ولی بعد از چند ماه هنوز ریس بانک مرکزی را انتخاب نکرده
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 1
    امضاء جان کری تضمین نبود و امضاء چین و روسیه هم تضمین نیست اما چین و روسیه تهدید و تحریم و ترور نمی کنند دشمن اصلی ما امریکاست.
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 0
    خداوندا انهایی که قابل هدایت اند، هدایت کن، اونایی هم که دارن به این کشور خیانت میکنند رو ریشه اشونو بکن.
  • داریوش IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 0
    وقتی امریکا و اروپا برای مذاکره التماس می کنند یعنی وقت کشی در مذاکره به نفع ایران و به ضرر غرب است.
  • ATA IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 1
    بوی تعفن و خیانت این افساد طلبان فاسد تمام دنیا رو در بر گرفته. این افراد کسانی بودند که میگفتند امضاء کری تضمین است و قسم هم خوردند.
  • ناشناس IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 0
    الان من بخندم یا فحش تون بدم لابد این ۸ سال قبل افزایش قیمت ها هدیه الهی بوده و ملت لذت می بردم ازش
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 0
     نباید امضای چین و روسیه را تضمین بدانیم روزنامه اصلاح طلب شرق ،فقط امضا کری تضمینه ،،، نباید از آمریکا انتظار داشته باشیم که همه تحریم ها را لغو کند ،،علی بیگدلی اصلاح طلب ،،، تکلیف خودتون رو روشن کنید بالاخره الان دولت اقای رئیسی و تیم کارشناسی ایشان در قوه مجریه میباشد چرا در زمان جناب حسن روحانی لال بودید و برای ایشان تعیین تکلیف نمیکردید
  • جاسم IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    برای امثال عبدی و اصلاح طلبان فقط امضا نه دست دادن جان کری تضمین است ؟؟
  • یاور انقلاب IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 0
    اقای عبدی تورم وگرانی در دوره سازندگی و دولت روحانیتان کجا قایم کرده بودید که حالا بفکر مردم افتاده اید ، یادتان رفته یا خود را به فراموشی زده اید که رئیس دولت سازندگی بار ها عنوان کرد اگر عده ای زیر چرخ توسعه له شوند اشکالی ندارد . روزی نامه شرق تیتر امضائ کری تضمین است یادتان رفته ؟ چقدر غرب گدائی و ... ؟ اگر روزی غرب بگوید غلط کردیم شما میگوید شکسته نفسی میکنند ، ترا خدا یک جو غیرت وطنی داشته باشید . اقای بیگدلی ما مذاکره برای مزاکره نمیخواهیم ، اگر یک مورد وفای به عهد غرب اگر در تاریخ دارید بیان بفرمائید و اگر ندارید زبانتان را مانند دوره سازندگی و دولت اعتدال ببندید و افاضات صد من یک غاز نفرمائید .
  • حسن IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    9 0
    اصلاح طلبان نماد حمایت و پشتیبانی ازاستراتژی های خصمانه آمریکا در ایران
  • عباس خسروی IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    سلام، آقا ....تر از این جماعت سراغ دارید؟ اینقدر حقیر هستند که بویشان عالم و آدم را گرفته. هر چی فکر میکنم می بینم اینها پاش بیافته از شمر و معاویه و عمر و عاص هم پلیدترند
  • فهیم IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 1
    امضا جان کری فقط تضمین است بقیه بهانه است
  • SE ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 0
    عبدی در 8 سال گذشته توی پارکینگ منفی 3 پارک کرده بود که راه دولت اصحالات برای تخته گاز به سمت تسلیم در برابر غرب باز باشه ولی حالا وسط اتوبان با تریلی با زاویه 90 درجه پارک کرده
  • سید فروزان CH ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    5 0
    بیچاره عبدی ،آنقدر دارد آزار میبیند که آب شده باید با ذره بین پیدایش کرد خجالت هم نمیکشد مردک
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    نباید از آمریکا انتظار داشته باشیم که همه تحریم ها را لغو کند ...«علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«آمریکا بارها اعلام کرده که برای مذاکره آماده است و بلینکن بارها عنوان کرده در حال از دست دادن زمان هستیم و آمریکا نمی‌تواند تا ابد منتظر ایران بماند.... جالب اینکه جریان اصلاحات که هشت سال تمام قد از دولت فلج روحانی حمایت میکرد امروز داره پالس به امریکائیها میده که نباید از امریکا انتظار داشته باشیم که همه تحریمها رالغو کند ،،،معنی این جمله این است که ایران باید تسلیم امریکا بشود و امریکا نباید به تعهدات خود در برجام عمل کند، این چه منطقی است که این جریان مفلوک اصلاحات در پیش روی کشور قرار داده است علنا پالس به امریکائیها میدهند که همه تحریم را نباید لغو کنید تا دوباره این جریان مفلوک بتواند با نیرنگ و دروغ مردم را فریب دهند
  • سیاست IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 3
    سیاست همینه حالا اونها منتقد تورم شده اند
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 0
    عباس عبدی! ۳۲سال از تورم لذت بردی حالا شاکی شدی؟
  • امیررضا IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام.ممنونم از زحماتتون. ولی یک نکته:اون عبا نیست لباده اس اسمش. ببخشید
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    بر دولتمردان خائن 11هم و 12هم اف، که با بی تدبیری مملکت را بیست سال عقب بردند و زیان های انباشته که موجب تورم میشود از خود برای مردم به ارث گذاشتند
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    3 0
    عبدی و روحانی باعث و مقصر تورم و گرانی در کشور است ، بر پدرو مادر منافقان فریبکار و خیانت پیشه به مملکت لعنت
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    حالا نقد رفتار یک نفر ما را از اعتراض به گرانی روز به روز وا ندارد.
  • totonchyan IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    4 0
    مشرق تو هم هرروز عکس و خزعبلات اینها را دم صبح به خورد ما می دی و روزمان راخراب می کنی اینها انسان نیستند اشتباه نشود با دلیل می گویم چون برخلاف فطرت و سرشت حق جو و حق گوی انسانی رفتارمی کنند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    بر بانی اش لعنت!.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    اقای عبدی خود وجود شما ازار است ودشمنباخدا وخلقش خسارت دنیا واخرت است
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    1 0
    گاهی تاسف می خورم چرا در کشور ما نوکر شیطان .
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    فقط امضای کری تضمینه
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    عبدی فقط امضای جان کریه را تضمین میدونه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    چرا الان برات آزاردهنده شده عبدی؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    خدایا شر فتنه گران رو به خودشون برگردان
  • US ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    اسراییل به زودی نابود خواهد شد به حول الله و قوته
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    تمامی کشورهایی که مورد ظلم غرب قرار گرفته انددر جبهه مبارزه با غرب دوستان ما بحساب می ایند در ان هدف ومبارزه مشترک.نیازی به امضاع نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس