ویژه ها

جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف، برای هجمه به دولت رئیسی و تخطئه اقدامات وی، به شدت بی قرار بوده و به عبارتی عجله دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** راه حل گشایش اقتصادی کنارگذاشتن تفکر انقلابی است

«محمد توسلی» دبیرکل نهضت آزادی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «برای رفع تحریم‌های ظالمانه و تصویبFATF   که پیش‌نیاز گشودن گام نخست مشکل معیشتی مردم است آیا با آن دیدگاه همکاران آقای رئیسی امکان‌پذیر است؟ کشورهایی چون چین تا آن نگاه ایدئولوژیک سنتی خودشان را کنار نگذاشتند و ارتباط خودشان را با توجه به واقعیت‌های حاکم در روابط بین‌الملل در راستای منافع ملی تنظیم نکردند، نتوانستند مشکل اقتصادی خودشان را حل کنند. بنابراین اشخاص توانمند در حوزه اقتصاد و روابط بین‌الملل نیاز است».

توسلی در ادامه گفت:«مهمترین مولفه حکمرانی مطلوب برگزاری‌ انتخابات رقابتی عادلانه است تا مردم با آزادی بر سرنوشت خود حاکمیت داشته باشند. راهکار کم‌هزینه رفع آن پذیرش پیشنهاد مشفقانه تحول درونی است. در صورتی که چنین تحول و اصلاحی را در قانون اساسی به‌عمل نیاورند جنبش اجتماعی به‌تدریج با استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی این تحول را برای مطالبات برحق مردم پیگیری خواهد کرد».

دبیرکل نهضت آزادی:راه حل گشایش اقتصادی کنارگذاشتن «تفکر انقلابی» است/ عبدی: هزینه کردن برای «فرزندآوری» اتلاف منابع است

دبیرکل نهضت آزادی در اظهارات مذکور تاکید کرده که برای رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد گشایش اقتصادی باید نگاه ایدئولوژیک سنتی را کنار گذاشت. منظور وی این است که راه پیشرفت کشور، کنارگذاشتن تفکر انقلابی است.

اظهارنظر وی در حالی است که در دولت روحانی از سال 92 تا 1400، طیفی در قوه مجریه و به ویژه در وزارت خارجه در رأس قرار داشت که معتقد بود که آمریکا کدخدای جهان است و باید با کدخدا بست.

در دولت روحانی، روسای جمهور ایران و آمریکا با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند و دیدارهای وزرای خارجه دو کشور رکورد زد. در دولت روحانی، رئیس جمهور آمریکا فردی مودب و باهوش لقب گرفت و وزرای خارجه ایران و آمریکا با یکدیگر به پیاده روی رفتند.

در دولت روحانی، امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین نامیده شد و تاکید شد که آمریکا به هیچ عنوان از برجام خارج نخواهد شد. در همین دولت، وزیر امور خارجه ایران گفت که آمریکا می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را نابود کند.

اما به واسطه این دیدگاه، نه تنها شاهد گشایش اقتصادی نبودیم، بلکه مردم با مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی دست و پنجه نرم کردند. دولت تدبیر و امید، دلار را با قیمت 3 هزارتومان تحویل گرفت اما در همین دولت قیمت دلار تا آستانه 32 هزارتومان افزایش یافت.

در دولت روحانی مسکن حدود 700 درصد گران شد. دولت تدبیر و امید پراید را با قیمت 17 میلیون تحویل گرفت و تنها ظرف 8 سال، قیمت این خودرو به حدود 140 میلیون تومان رسید.

برخلاف ادعای دبیرکل نهضت آزادی، راه حل گشایش اقتصادی، بکارگیری رویکرد انقلابی است. همان رویکردی که در 8 سال اخیر از اجرای آن غفلت شد.

امام خمینی (ره) نهضت آزادی را «طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا» و جماعتی که «از اسلام اطلاعی ندارد»و «عامل گمراهی مردم» نامیده بودند و تاکید داشتند که باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند.(صحیفه امام جلد ۲۰، صفحه ۴۸۰)

** عبدی: هزینه کردن برای فرزندآوری اتلاف منابع است

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«در برابر مشکلات اصلی مثل وضعیت وخیم بیماری کووید۱۹، تورم، بیکاری، پایین بودن درآمدها، محیط‌زیست، نظام بانکی، اختلال در تامین نیازهای ضروری مردم مثل برق، آب، نان و انرژی، مساله تحریم‌ها و... فرزندآوری مساله‌ای اصلی محسوب نمی‌شود. به معنای دیگر پیش از پرداختن به مساله فرزندآوری و حل آن، باید به حل مشکلات و مسائل اصلی پیش‌گفته همت گماشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«دولتی که هزینه‌هایش با درآمدهایش همخوانی ندارد، کسر بودجه زیادی دارد، تورم سرسام‌آور است، هرگونه هزینه کردن برای فرزندآوری اتلاف منابع است، زیرا نه ‌تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه چون مشکلات اصلی را به حاشیه می‌برد یا تشدید می‌کند، فرزندآوری را هم کمتر خواهد کرد. به علاوه وظیفه اولیه حکومت حفظ شهروندان خود است نه فرزندآوری، در حالی که فوت ناشی از کرونا به ‌شدت بالا رفته و گرایش به مهاجرت هم روزافزون است».

دبیرکل نهضت آزادی:راه حل گشایش اقتصادی کنارگذاشتن «تفکر انقلابی» است/ عبدی: هزینه کردن برای «فرزندآوری» اتلاف منابع است

رهبر معظم انقلاب- 22 تیر 99- در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرمودند:«مسئله‌ی فرزندآوری و مسئله‌ی نسل بسیار مهم است؛ این موضوعی است که بنده بارها در این چند سال اخیر تکیه کرده‌ام و تأکید کرده‌ام، [ولی] متأسّفانه حالا که انسان نتایج را نگاه میکند، معلوم میشود که خیلی این تأکیدها تأثیر زیادی نداشته. اینها احتیاج دارد به قانون، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید».

ایشان در ادامه تاکید کردند:«حالا خارجی‌ها را کار نداریم؛ دشمن، دشمن است؛ امّا بعضی کج‌سلیقگی‌ها را متأسّفانه آدم در داخل مشاهده میکند -یک جایی خواندم- که میگویند «آقا! پیری جمعیّت اشکالی ندارد»! چطور اشکالی ندارد؟ یکی از پُرفایده‌ترین ثروتهای یک کشور، جمعیّت جوان در یک کشور است که ما بحمدالله از اوایل انقلاب تا امروز برخوردار بوده‌ایم و اگر بنا باشد بعداً برخوردار نباشیم، یقیناً عقب خواهیم ماند».

طیف تندرو اصلاح طلب با رویکرد غربگرایانه، از یکسو برای نسل جوان مشروب خواری و آزادی خرید و فروش مواد مخدر را تجویز کرده و از سوی دیگر، جوانان را از ازدواج و فرزندآوری نهی کرده و حاکمیت را نیز از توجه ویژه به این دو مقوله بر حذر می دارد. به نظر شما این طیف حامی منافع ملی است؟!

** عجله اصلاح طلبان برای هجمه به دولت رئیسی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «رئیس دولت مردد،کابینه بلاتکلیف» نوشت:«ابراهیم رئیسی سابقه مدیریت اجرائی و تیمی ندارد و این نکته همواره به‌عنوان پاشنه آشیل او برای تشکیل کابینه مطرح بوده است؛ آن‌هم در حالی که از زمان انتخابش به‌عنوان رئیس دولت، اخبار متعددی درباره فشار، سهم‌خواهی و اختلاف‌های پشت پرده در جریان اصولگرایی برای ورود به کابینه به گوش می‌رسد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در چنین وضعیت آشفته‌ای، طبیعی است که تعویق در معرفی کابینه و آشنانبودن او با حوزه اجرا و چهره‌های مناسب برای این حوزه، به تشکیک در انتخاب افراد منجر شود».

دبیرکل نهضت آزادی:راه حل گشایش اقتصادی کنارگذاشتن «تفکر انقلابی» است/ عبدی: هزینه کردن برای «فرزندآوری» اتلاف منابع است

جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف، برای هجمه به دولت رئیسی و تخطئه اقدامات وی، به شدت بی قرار بوده و به عبارتی عجله دارند.

در شرایطی که دولت روحانی با کارنامه ای بسیار ضعیف به کار خود پایان داد، اصلاح طلبان این عملکرد غیرقابل دفاع را بزک کرده و با یاس آفرینی مدعی هستند که در آینده نزدیک وضعیت کشور بغرنج شده و مردم به دوران روحانی حسرت خواهند خورد!

جریان اصلاح طلب نه کارنامه قابل دفاع دارد و نه برنامه جامع و هدفمند برای رفع مشکلات مردم، گویا حیات این طیف صرفا وابسته به هراس افکنی و یاس آفرینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • بختیاری IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    23 3
    آقای عبدی این آش دسپخت شما و دوستان عزیز وخائن شماست که جمعیت وخانواده ایرانی را به نابودی کشوندید. دیر یا زود دست در دست جناب عزرائیل اونطرف باید جوابگو باشید! امیدوارم جز رضایت کدخدا دلیلی داشته باشید چون علاوه بر جمعیت حرمت و قداست خانواده را نابود کردید.
    • SE ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      3 0
      باید کاری کرد عباس عبدی خودش ...
    • معتاد ایرانی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      6 0
      مگه عزرائیل بیکاره دست مبارکش رو به .... مثل عبدی بده!
  • آدم حسابی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    17 1
    من یاد آدمی می افتم که داره غرق میشه، کلی داد و بیداد میکنه بعدشم خفه میشه. نگران اینا نباشید.
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 0
      بهترین راه حل برای هرنوع گشایش مثبت در کشور ما، زدودن مملکت از همه طیف های اصلاح طلبان تهــ...... آور است!
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    11 2
    اتفاقا برعکس، راه حل گشایش اقتصادی و رسیدن مردم ایران به آرامش و رفاه حذف تفکر کثیف و وابسته غرب پرستی و غربگدایی از صحنه سیاست ایران است
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    18 1
    این نفوذی ها و خائنین را چرا به درک واصل نمیکنید؟
  • DE ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    17 2
    اقای توسلی اشتباه میفرمائید. چین وقتی پیشرفت صنعتی کرد که با حرکتی انقلابی به اعتراف رسانه های غربی تحریم های غربی را با راه اندازی تولید داخلی و پیشروی صنعت پتروشیمی جلو برد و تبدیل به یک قدرت جهانی شد و کشورهای غربی عقب نشینی کردند. ادرس غلط لطفا نده. تمامی نسخه های نئولیبرالیسم شما متاسفانه درایران شکست خورده وتنها با روش انقلابی تولید داخلی میشه از این تنگنای اقتصادی که اصلاحاتچی ها برای کشور رقم زدند بیرون امد.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      3 13
      چین وقتی پیشرفت کرد که درهای کشورش رو به روی شرکتهای عربی باز کرد. وگرنه تا قبلس که کشور فقیری بود.اصلا بهترین چیزها را بساز اگر کسی ازت نخرید می خوای چه کار کنی؟
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      5 1
      شما غربگدایان رو انداختیم به زباله دان تاریخ پس حرف رایگان نزن چبن هیچ وفت درش رو به سمت غربی ها باز نکرد بعدم شما تو این ۸ سال طبق تفکر اربابانتون آمریکا و انگلیس عمل کردید گشایشی رخ داد ؟؟؟؟؟ پس حرف نزنید # راه حل مشکلات کشور = تفکر انقلابی
  • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    12 2
    اقای عبدی با نسخه های تخریبی عقیم کردن جامعه ایرانی، شکست خورده شما اصلاحاتچی ها در سیاست جمعیتی باعث پیری زودرس جامعه ایرانی شدید. اتفاقا در هر شرایطی باید رشد جمعیتی تشویق شود تا امنیت پایدار یک کشور تضمین شود.
  • محمد IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    5 2
    واقعأ مردم موندن چيكار كنن چند سال قبل تمام رسانه ها و جرايد با تمام توان در حال تبليغ فرزند كمتر زندگي بهتر بودن حتي اين شعار روي جلد بسياري از مواد غذايي حك ميشد حالا ميگن هر چه فرزند بيشتر بهتر البته با اين اوضاع اقتصادي با شير ليتري ١٤ هزار تومان پوشك ١٥٠ هزار تومان وووو مثل روال هميشه فقط اين قشر مرفه و پولدار جامعه است كه ميتونه چنين كاري انجام بده البته اينگونه افراد هم بخاطر راحتي و آرامش و خراب و چروك نشدن پوست لطيف و نرمشان فقط به دنبال يك فرزندي هستن
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    10 1
    بنده خدا این عبدی مونده با چه زبونی بگه یه یهودی صهیونیست مخفیِ
  • TR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    12 0
    نهضت آزادی یادش رفته آنچه کشایش افتصادی چین نامیده است درست بعد از سرکوب غربگرایان در ماجرای تیان آن من به ارمغان آمد
  • سید فروزان CH ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    6 0
    این شخص فعال سیاسی نیست ، یک غده چرکین است
  • DE ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 2
    منظور دبیرکل نهضت آزادی:راه حل گشایش اقتصادی ما غربگدایان و نهضتی ها و اصلاح طلبان کنارگذاشتن «تفکر انقلابی» . نوکری غرب است / منظور عبدی: هزینه کردن برای «فرزندآوری» اتلاف منابع است زیرا درهر حال بیشتر بچه ها اصلاح طلب میشن حیف نون.
  • ناشناس IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    تا روزی که عبدی تاجزاده و محمد توسلی در این کشور هستند و قلم میزنند دیگر نیازی نیست که آمریکا یا اسرائیل وکشورهای غربی بر علیه کشورمان باشند و لشکر کشی بکنند
  • حسين DE ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    5 0
    آقاى توسلى تو اگر توانائى دارى ابتدا ايدئولوژى را تعريف كن و بر اساس تعريف خودت ثابت كن كه كدام حزب و جريان سياسى فاقد ايدئولوژى است و در عرصه عملكرد سياسى و اقتصادى و اجتماعى و فرهنگى بدون ايدئولوژى فعاليت ميكند،اگر فهم و شعور دارى فقط يك مورد نام ببر،مشكلات كشور از آنجا شروع شد كه جريانات ضد انقلابى از دوران رف..... قدرت را غبضه كردند و سرنوشت انقلاب را به بيراهه كشاندند.
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
      0 0
      این بندگان خدا که چندماه بیشتر دولت رودردست ندا شتن وبیشتر مردم راضی بودن جز همفکران شما که دراقلیت هستین اما بقیه این سالها که دست شماهاست ایران رابه گل نشاندید وهمه چیز هم عیان هست وغلو نمی کنیم امید به زندگی درایران چقدره چه بلایی هست ‌که تفکر شما سرمردم نیاو رده با شید شرم هم که ندارید
  • DE ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    6 1
    غرب گرا های بیسواد! الکی به مردم ایران ادرس های غلط ندن. اتفاقا کشور ما همه عناصر صنعتی شدن رو بطور کامل داره. فقط باید با یک همت والا دست بکار بشن تا صنعت ایرانی فعال بشه. دردرجه اول نیازهای داخلی کشور رو تامین کنه و بعدش با کسب مهارت و کیفیت محصولات مازاد به همه کشورها صادر و ارز دریافتی دوباره وارد کشور بشه. با نشستن و دست رودست گذاشتن و غرغرکردن که نوعی خودفریبی هستش ، هیچی بهتر نمیشه. اگر خیزش و فعالیت تولیدی نکنیم از بنگلادش هم عقب تر می مونیم.
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    7 0
    کاش این مغزهای متفکر اصلاح طلبی از ایران می رفتن و از این یاوه گویی ها راحت میشدیم
  • دانا IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    همشون دارن ذاتشون رو نشون میدن با این حرفهاشون
  • کاکتوس1 IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    واقعا متاسفم برای اصلاحات مغزگندیده
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    کاشکی این سخن به پدرت میگفتی تا عاقبت بخیر می شد وباقی الصالحاتی چون تو یادگار نمی گذاشت جناب عبدی
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 0
    اصلاحات =...
  • بسیجی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    4 0
    اف بهت عبدی با این تفکر پوسیده ات ... تو و امثال تو وتفاله های اصلاح طلبی جز گدایی از غرب هیچ چیز بلد نیستید
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 0
    ای کاش یک تعریف جامع و مانعی از تفکر انقلابی می شد و رابطه ان با تفکر اسلامی مشخص می شد تا ما می توانستیم بگوییم ایا ان یک تفکر صحیح است یا غلط . اگر منطور از انقلابی گری مسلمانی و مومنی است که ایمان و اسلام راه نجات است و راهی است که امامان معصوم ع معلوم کرده اند و از قدیم بوده و در اینده نیز خواهد بود و جز پیشرفت و انسانیت و عقلانیت و مهربانی چیزی نیست . اما اگر منظور چیز دیگری است باید معلوم شود چه چیزی است . هیچ کتاب مشخصی در این باره موجود نیست .
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    تفکر انقلابی یعنی دفاع از حیثیت وشرف وآزادی های اصیل انسانی والهی و حفظ خاک ومنافع ملی کشور، البته طبیعی است که ساده اندیشان وبد اندیشان دل خوش کرده اند به آمریکا و اروپا و خائن ها تسلیم کشور به آمریکا را سرلوحه امور قرار دهند.
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    مشاور امور زنان دولت اصلاح طلب روحانی ، یک راه حل عاجل برای پایین آوردن آمار طلاق ارایه کرده بود . که به تنهایی نشان از توانمندی و سازندگی جریان اصلاحات دارد. ایشان گفته بود برای اینکه آمار طلاق را پایین بیاوریم بهترین کار این است که آمار ازدواج را پایین بیاوریم!!! یعنی اینها تمام مرزهای بیشعوری را جابجا کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس