ویژه ها

افراطیون اصلاح طلب اصرار دارند که ایران را به سرنوشت لیبی دچار کنند. الگوی طیف تندرو اصلاح طلب در سیاست خارجی، «معمر قذافی» است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** برای رفع نگرانی آمریکا موشک های ایران را معامله کنیم

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «جاوید قربان اوغلو» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت:«شرایط منطقه و جهان به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظارداشت به برجام برسیم ولی مسائل منطقه‌ای و مسائل دیگر حل‌ نشده باقی بماند. از این رو ایران باید درباره این مسئله تدبیری بیندیشد که چگونه می‌تواند بدون اینکه از مواضع اصولی خود کوتاه بیاید ولی از طریق دیپلماسی بتواند مابه ازای آن را از غربی‌ها بگیرد و نگرانی‌ها را حل کند. اتفاق جدیدی که افتاده و خبری که اعلام شده عربستان با چین در زمینه موشک‌های بالستیک همکاری می‌کند، و این موضع موشک‌های ایران را قابل مذاکره می‌کند».

در ادامه این مطلب آمده است:«شاهد یک جنگ روانی، تبلیغاتی بین ایران و آمریکا و متحدان آمریکا - سه کشور اروپایی هستیم...از آن طرف آمریکایی‌ها در همین مدت چند تحریم جدید علیه شرکت‌ها و افراد ایرانی اعمال کردند و ایران هم در پاسخ به آن جنگ روانی و تبلیغاتی، اقداماتی از جمله مانوری که انجام داد و موشک‌هایی که پرتاب شد را دردستور کار قرارداد. هرچند این موضوع را می‌شود جزو جنگ روانی و تبلیغاتی قبل از دور هشتم مذاکرات ارزیابی کرد اما باید هم از جانب ایران و هم آمریکا مدیریت و کنترل‌شده باشد که به اصل مسئله آسیبی نرساند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«آقای امیرعبداللهیان گفت که به سه نفر از ایرانی‌ها ویزا دادند و عربستان هم تائید کرد، نشانه‌های مثبتی است هرچند حواشی هم داشت که مربوط به ادعای آقای امیرعبداللهیان مبنی بر تاخیر در انتقال سفیر ایران در یمن به کشور بود و یک تبادل کلامی را بین ایران وعربستان به دنبال داشت و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، شاید بهتر بود».

برای رفع نگرانی آمریکا موشک‌های ایران را معامله کنیم/ دلتنگی اصلاح‌طلبان برای اظهارات جنجالی جهانگیری و روحانی

انگار نه انگار که روزی در قلب راکتور هسته ای ایران بتن ریخته شد، با این وعده که به زودی تمامی تحریم های ضدایرانی لغو خواهد شد و نه تعلیق. در صنعت هسته ای بتن ریخته شد، اما نه بهانه های آمریکا پایان یافت و نه تحریم ها به تاریخ پیوست.

هسته ای رفت ولی تحریم ها 2 برابر شد. هسته ای رفت ولی اوباما و ترامپ و بایدن قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کردند. در هسته ای بتن ریخته شد و دولت اوباما در اقدامی بی سابقه پس از پیروزی انقلاب، از ورود نماینده دولت روحانی به سازمان ملل جلوگیری کرد و وی را تروریست! نامید.

هسته ای رفت ولی اوباما مردم ایران را یاغی! نامید؛ ترامپ لقب تروریست! به ملت ایران داد و بایدن نیز پس از ترور سردار سلیمانی، از ترامپ تقدیر کرد.

حالا علیرغم تجربه پرهزینه و عبرت آموز توافق هسته ای در دولت روحانی، برخی رسانه ها و فعالین اصلاح طلب اصرار دارند که همان فرمول را درباره موشک های ایرانی و قدرت منطقه ای کشورمان پیاده کنند. این رویکرد بیش از آنکه مصداق سهل اندیشی و غفلت باشد، رسما مصداق خیانت و وطن فروشی است.

واقعیت این است که افراطیون اصلاح طلب اصرار دارند که ایران را به سرنوشت لیبی دچار کنند. الگوی طیف تندرو اصلاح طلب در سیاست خارجی، «معمر قذافی» است. همان شخصی که با اعتماد به آمریکا و اروپا، توان هسته ای خود را بار کشتی کرده و آن را تقدیم آمریکا کرد؛ اما در نهایت اعتماد وی به طرف غربی به مرگی ذلت بار منجر شد.

ما در سالهای گذشته تجربه جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم. در هشت سال دفاع مقدس، رژیم بعث با پشتیبانی آمریکا و دولت های اروپایی، تهران را بمباران کرد. همچنین در سالهای گذشته گروهک تکفیری تروریستی داعش با حمایت مستقیم آمریکا و تروئیکای اروپا تا 40 کیلومتری مرز ایران آمد اما قدرت منطقه ای ایران، این گروهک جنایتکار و نیروی نیابتی آمریکا و اروپا را زمین گیر کرد.

برنامه این بود که تروریست های تکفیری داعش در خیابان های تهران و همدان و کرمانشاه و...به جنایت پرداخته و آسایش را از مردم ایران بگیرند، اما سربازان دلاور حاج قاسم سلیمانی، کیلومترها دورتر از مرزهای ایران، کمر این گروهک تکفیری تروریستی را شکست.

متاسفانه طیف تندرو اصلاح طلب در داخل رسما به پیاده نظام آمریکا و اسرائیل برای خلع سلاح ایران تبدیل شده است. به همین خاطر بود که سران رژیم صهیونیستی در سال 88، افراطیون اصلاح طلب را سرمایه اسرائیل در ایران نامیده و تاکید داشتند که این طیف به نیابت از اسرائیل با حاکمیت ایران در حال جنگ است.

** دلتنگی اصلاح طلبان برای اظهارات جنجالی جهانگیری و روحانی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «سیاست سکوت» نوشت:«نزدیک به پنج ماه از روی‌کارآمدن دولت سیزدهم گذشته و اخبار و اتفاقات روز کشور براساس عملکرد آنان است؛ اما دراین‌میان خبری از رئیس و اعضای دولت قبل نیست و همگی «سکوت» پیشه کرده‌اند. گویا این سکوت، یک رویه معمول در عرف سیاست‌ورزی است که مسئولانی که دوره خود را طی کرده‌اند تا مدتی در محافل حضور پیدا نمی‌کنند و هیچ گفت‌وگویی انجام نمی‌دهند و نظری درباره عملکرد مسئولان جدید نمی‌دهند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«دولت حسن روحانی و کابینه او، فعلا سیاست سکوت را در قبال عملکرد دولت سیزدهم و نقدهای آنان ادامه می‌دهند و هنوز به‌جز بحث کلیشه‌ای «تحویل خزانه خالی از دولت قبل» که نوبخت، رئیس پیشین سازمان برنامه‌وبودجه، به آن پاسخ کوتاهی داد، واکنش خاصی نشان نداده‌اند؛ اما به نظر نمی‌رسد این روند همین‌گونه ادامه پیدا کند و شاید روزی برسد که اسحاق جهانگیری مجبور شود موتور نقد خود را روشن کند».

برای رفع نگرانی آمریکا موشک‌های ایران را معامله کنیم/ دلتنگی اصلاح‌طلبان برای اظهارات جنجالی جهانگیری و روحانی

موفقیت دولت رئیسی در واکسیناسیون سراسری و کاهش چشمگیر فوتی ها و مبتلایان کرونا در کنار طرح موفق توزیع هوشمند کالاهای اساسی و کوتاه کردن دست دلالان و سودجویان و همچنین دیپلماسی فعال منطقه ای و همینطور دست پُر ایران در مذاکرات وین و امتناع از امتیازدهی یکطرفه، طیف تندرو اصلاح طلب را عصبی کرده است.

این طیف در این مدت هجمه گسترده ای علیه دولت سیزدهم تدارک دید اما این عملیات روانی و رسانه ای موفقیت آمیز نبود. حالا این جریان سیاسی در پی تحریک مقامات دولت روحانی است تا به واسطه جنجال سازی و حاشیه سازی بتواند در مسیر حرکت دولت سیزدهم سنگ اندازی کند.

واقعیت این است که حیات و بقای طیف تندرو اصلاح طلب در فضای ملتهب و غبارآلود امکانپذیر است و پرهیز دولت رئیسی از پرداختن به حاشیه ها و تمرکز بر رفع مشکلات مردم، افراطیون اصلاح طلب را پریشان کرده است.

چندی پیش روزنامه شرق در مطلبی نوشته بود:«هیچ‌گاه چهره‌ای تأثیرگذار از حسن روحانی به‌عنوان یک نیروی تعیین‌کننده به یاد نداریم...روحانی را نمی‌توان یک چهره تصمیم‌ساز دانستاز طرفی روحانی همواره چهره‌ای امنیتی داشته است و به معنای دقیق نه می‌توان او را یک فعال و کنشگر سیاسی دانست و نه فردی که گفتمان ویژه‌ای در عالم سیاست و اقتصاد داشته باشد. حتی به یاد داریم او به‌عنوان یکی از گزینه‌های وزارت اطلاعات دولت هاشمی مطرح بود که البته در نهایت هاشمی، فلاحیان را برگزید. در حوزه اقتصادی هم گرچه او به واسطه نزدیکی به هاشمی‌رفسنجانی نزدیک به رویکردهای اقتصادی راست‌گرایان است، اما افزون بر این، هیچ گفتمان ویژه‌ای در آرای روحانی دیده نمی‌شود. پس روحانی...در هیچ ‌زمینه‌ای گفتمان‌ساز نبود».

** اعتراف به بی برنامگی و از هم پاشیدگی جریان اصلاح طلب

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «آینده ناروشن و مبهم اصلاح طلبان» نوشت:«در شرایطی که پیرو برگزاری انتخابات اسفند ماه 98 و خرداد ماه 1400، اصلاح‌طلبان تقریبا هر آنچه طی سال‌های گذشته در بخش‌هایی از نهادهای انتخابی همچون دولت، مجلس و شوراهای شهر به دست آورده بودند، از دست رفته می‌بینند، حالا یک چهره شاخص در این جریان سیاسی، با اشاره به بی‌برنامگی اصلاح‌طلبان، نسبت ‌به انفعالی که نیروها و احزاب این جریان سیاسی را دربر گرفته، انتقاد کرده است».

در ادامه این مطلب آمده است:«سخنگوی حزب اعتماد ملی که در گفت‌وگویی درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و برنامه این جریان سیاسی در انتخابات مجلس دوازدهم در زمستان ۱۴۰۲، به ایلنا گفته که "از برنامه آینده اصلاح‌طلبان هیچ اطلاعی وجود ندارد"، در عین حال تاکید کرده است:"اصلاح‌طلبان تغییر محسوسی نسبت به گذشته نکردند و همچنان دارند فکر می‌کنند که باید چه کاری انجام دهند." صادق جوادی حصار درباره دلایل انفعال اصلاح‌طلبان و مشکلاتی که بین احزاب اصلاح‌طلب وجود دارد، تاکید کرده که نتیجه نبود برنامه روشن، طبیعتا "آینده پر از ابهام است" و گفته "برای دستیابی به نتیجه اثربخش، باید حداقل در دو حوزه درونی و بیرونی به انسجام برسند".»

برای رفع نگرانی آمریکا موشک‌های ایران را معامله کنیم/ دلتنگی اصلاح‌طلبان برای اظهارات جنجالی جهانگیری و روحانی

چندی پیش روزنامه شرق در مطلبی نوشته بود:«اگر روزگاری اصلاح‌طلبان می‌توانستند موج اجتماعی ایجاد کنند، در این سال‌ها دیگر چندان مورد توجه جامعه نیستند».

همچنین روزنامه اعتماد نیز چندی پیش در مطلبی نوشته بود «اگر شورای نگهبان تصمیم می‌گرفت همه کاندیداهای جبهه اصلاحات ازجمله آقایان جهانگیری، پزشکیان، شریعتمداری و دیگران را تایید می‌کرد، باز احتمال پیروزی ما بسیار اندک بود و...در هیچ شرایطی به پیروزی نمی رسیدیم».

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب نیز پیش از این گفته بود: «(پس از براندازان) دومین و بزرگ‌ترین بازنده انتخابات ۲۸خرداد 1400 اصلاح‌طلبان بودند...دوونیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود».

در دولت روحانی، از معاون اول گرفته تا وزیر نفت و وزیر صمت و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه و و...دیگر وزرا و معاونین وزرا و بخش قابل توجهی از استانداران و سفرای ایران و فرماندار و بخشدار و...از بدنه جریان اصلاح طلب بودند.

اما جریان اصلاحات در دوره ۸ ساله دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشت، نتوانست موفق شود و به همین دلیل این طیف در انتخابات 1400 ریاست جمهوری و شورای شهر، به کارنامه خود باخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    16 0
    قبل از موشکها افسادطلبان باید برای رفع نگرانی اربابان غربی شان .... خود را با آنها معامله کنند البته اگر به چیزی به اسم .... اعتقاد داشته باشند
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      3 0
      چرا سانسور کردی؟؟؟
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      4 0
      سلام - پيشوايان كفر، هم به گمراهى خود اعتراف مى كنند و هم مسئوليّت اغفال و گمراه كردن پيروان خود را مى پذيرند. «اغويناكم» ولى مسئوليّت قهر و غلبه و سلطه را نمى پذيرند. «ما كان لنا عليكم من سلطان» - زمينه و عامل انحراف، از درون منحرفان است نه بر اثر فشار بيرون. «كنتم قوماً طاغين» - بالاخره پيشوايان شرك در روز قيامت به توحيد و ربوبيّت الهى اعتراف مى كنند. «قول ربّنا» - در دنيا وعده و وعيد خداوند به گوش سران شرك رسيده است و از روى تعمّد منكر شده اند. «قول ربّنا» - انسان موجودى آزاد از جبر اجتماعى و فرهنگى است. «بل كنتم قوماً طاغين» - گمراه بودن، زمينه ى گمراه كردن است. «اغويناكم انا كنا غاوين» - خداوند در عذاب پيشوايان و پيروان كفر عادل است. «فى العذاب مشتركون»
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      4 0
      اصلاح طلبان بیشتر از اسرائیل از موشک های ما می ترسند چرا؟!
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      5 0
      امریکا و نوچه های داخلیش باید از موشک های ایران عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 0
      سفارش اصلاح طلبان بر تشدید تحریم ها! !!! «جان هانا» از مقامات دولت بوش و از اعضای ارشد اندیشکده های آمریکایی -۲۸ مهر ۸۸ - از ملاقات با شخصیت‌های نزدیک به سران فتنه خبر داد و به روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفت: «مطمئناً پیامی که من از گردهمایی اخیر فعالان ایرانی در اروپا- که در میان آنها بعضی شخصیت‌های نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند - شنیدم این بود که تحریم باید اعمال شود و این تحریم باید هرچه شدیدتر باشد، تحریم ضعیف و یا تدریجی فقط به رژیم این امکان را می‌دهد که با وضعیت جدید خودش را تطبیق دهد. آنها گفتند برای اینکه تحریم مؤثر باشد، باید به صورت شوک وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن»!
    • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 0
      تراژدی ،تلخ، تکرار، تاریخ ایران... همزمان بادو حریف میجنگیم... یکی دشمن مهاجم خارجی... و یکی هم خائنین مزدور، داخلی... ای کاش فقط با دشمن خارجی میجنگیدیم... ضربه اصلی را خائنین ،منافقین ،جریان فتنه ‌، وشبهه افکنان داخلی به ایران میزنند... دشمن بهترین راه را برای نابودی استقلال ما انتخاب کرده است: جنگ، تبلیغ ، تحریف، تطمیع و قحطی ساختگی.... "بدبختی اینجاست که عامل اجرای تمامی اینها خائنین معروف داخلی هستند"....
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      5 0
      جریان اصلاحات تا سند ایران را دو دستی تقدیم امریکا نکند راحت نخواهد نشست ننگ بر این مرامشان
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    12 0
    اصلاح طلب ها ( بخوانید افساد طلب ها ) پادوهای اجانب ساکت بشن بهتره.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      3 0
      افساد طلبان غربگدا 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا فقط باید ساکت باشند.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    10 0
    بجای موشکها اصلاحطلبان رو معامله میکنیم، البته اگه کسی زیر بارشون بره که نمیره!!! چون بدرد نخورن!
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      4 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم رو نابود کردند حالا هوچی گری می کنند.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    12 0
    خیلی حرفه، سرگذشت حکومت سابق لیبی رو ببینی و بعد بگی واسه رفع نگرانی "بدهید برود" این افراد ساده لوحی که تصور می کنند خیلی می فهمند دچار این توهمند که مشکل فقط موشک و مسائل منطقه است.
  • سید IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    9 0
    عزایی که اصلاح طلبان ..ـوع آور برای مرگ برجام شان گرفته اند را در هیچ پیش آمد ناگواری که در این چند دهه برای کشور اتفاق افتاد ندیده ایم! از جمله در رثای شهادت حاج قاسم! هرگاه ایران ضربه ای به یانکی ها زده است مثلاً در تصرف پهپادشان یا در سرنگونی پهپادشان یا در حمله به پایگاهشان در عراق، این جماعت غرب پرست به جای افتخار و سرور، این حرکات را تخطئه کرده و به حمایت آشکار و پنهان از اربابانشان پرداخته اند! شرم باد بر این وطن فروشان و پایمال کنندگان خون و آرمان شهداء !!
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    کدخدای شما و نوچه هایش هم موشک‌هایش را بیاورد به پای مذاکره به همراه بمب اتم
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    10 0
    فقط لیبی نبود عراق هم بود که مذاکره کردن و واگذار کردن و این ها عامل دشمن در ایران هستند و تعجب است چطور اجازه به این ها داده میشود در حکومت رخنه کنند تازه آشوب و تحریم این جماعت بماند که بر کشور تحمیل می کنند
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    7 0
    هر کسی اینگونه گفت جزو حقوق مردم است که بازخواست شوند.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    سرباز اسرائیل.
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 0
      دکترین اصلاح طلبان در هرم قدرت قوه مجریه و قوه مقننه و ضعیف بودن قوه قضائیه بودن است که نتیجه ۳۲ سال قدرت اجرائیه و متمم ان قوه مقننه ،،رانت خواری اختلاس حقوق نجومی بگیری اقازاده گری کشتن زن بی دفاع در حمام و پول دادن و ازاد شدن ،و غیرو میباشد متاسفانه جریان اصلاح طلب در حوزه دکترین خارجی هم دیپلماسی ذلت التماسی و زانو زدن جلو صهیونیست بین الملل و واگذری موالفه های بازدارنده دفاعی را در دستور کار داشته اند شور بختانه منافع ملی ایرانیان قربانی منافع قبیله ای اصلاح طلبان بوده است ، متهم کردن نظام و ایجاد بلوا و اشوب و هرج و مرج برای قرار دادن مردم رودروی حکومت اسلامی در جهت فرار از پاسخگویی شمه ی جریان اصلاح طلب میباشد و تا مردم ایران بصورت کامل به بصیرت نرسند و فریب تزویر نیرنگ و دغل بازی این جماعت که از طریق رسانه های جمعی قبیله ای و معاندین خارج نشین در تحقق اصلاحات به سبک لیبرالیزم را بخورند وضعیت همین است که هسته ای را بدهید دفاعی موشکی را بدهید قدرت منطقه ای را بدهید بشوید غلام حلقه بگوش و کنیز زر خرید استکبار جهانی به رهبری امریکا شیطان بزرگ و ازهمه بدتر که وضعیت به مراتب از امروز بسیار وخیمتر خواهد بود سرنوشت لیبی تائیدی بر این مدعاست.
  • سید فروزان CH ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    7 0
    محبعلی ، چاپش اوغلی و دیگر دیپلمات‌های اسبق : چندین سال از بودجه مملکت در خارج کشور ،بجای خدمت به کشور ،دوره غربگدایی را دیده و در برگشت به مملکت ،کماکان حقوق بازنشستکی این مملکت را میگیرند و بلندگوی سعود و رژیم اشغالی، در ایام اصلاح طلبان چه میگذشته در وزارت خارجه ؟ این افراد ،اکثرا ملیت یا اقامت دائم یک کشور اروپایی برای خود و خانواده را در جیب دارند و گرفتن ملیت برای بک دیپلمات در اروپا بسادکی نیست !
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    9 0
    رییسی لالها رو شفا داده
  • !! IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 0
    لیبرال بی غیرت !!
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    یک سوال از مخالفین برنامه اتمی کشورمون آیا آمریکا انگلیس روسیه چین فرانسه حاضر میشوند خلع سلاح بشوند یا سلاح اتمی معامله کنند جوابش خیر خودتون را به حماقت زدید یا ساده لوح هستید یا عمدی در حال بردگی استعمار هستید آنها حتی پیمان معاهده های کاهش سلاح اتمی و موشک بالستک میان برد و ضد موشکی بعد امضا اجرا نکردند یا آخر سر نقض کردند همه میدانیم و دو طرف مخفیانه در حال توسعه این نوع سلاح ها و موشکها بودند
  • FR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    موتور جهانگیری !
  • كريم IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    معامله كردن موشكها يعني معامله كردن سفارشهاي امام (ره) و معامله كردن خون و ياد تمامي شهدا و جانبازان و ... ننگ بر تمامي سران فتنه 88 و حاميان و همسوهايشان باد.
  • US ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    6 1
    کسی که اسلحه دفاعی رو معامله کند ، همه چیزش را هم معامله خواهد کرد.
  • میرک IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    تولیدفتنه وفسادعادت منافقین میباشدحقیقتاقبلاهم درجستجوی فسادبودند.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    7 0
    کسانی که خواهان تسلیم موشکی هستند را باید هنگام رزمایش موشکی به عنوان سیبل استفاده کرد
  • رشاش FI ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    تمام اینها مسئله این است که همه افساد طلب ها و آقازاده هایشان در زیر سایه انقلاب اسلامی میلیاردر شدن فرزندانشان گرین کارت امریکا در جیب و ترسیدن از اینکه جنگ شود که همش بلوف است و آنها تمام چیزهای که بدست آوردن را از دست بدهند ترسیدن ایران هم مثل عراق لیبی شود و آنها همه چیز خود را دست بدهند حتی جانشان این است که باید به افساد طلب ها گفت به آسمان زمین قسم حمله به ایران و مقاومتش همش بلوف است و چنین چیزی اتفاق نمی افتد چون ایران به قدرتی تبدیل شده بسیار سمی و خطرناک برای همه دشمنانش! هر که بهش دست بزند اول خودش نابود میشود و کشته مشود.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    آقای زیبا کلام نگوییید ۲۴ سال حیات سیاسی بفرمایید ۲۴ سال چپاول و غارت مملکت بدست اصلاح طلبان .
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    اقای جاوید اوغلو مگه موشکها مال پدرت هست که می خواهی تقدیم اربابانت کنی .
  • DE ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    هرکس گفته که برای رفع نگرانی آمریکا موشک های ایران را معامله کنیم بایستی خودش و دسته همفکرش را به جرم همکاری با دشمن محاکمه کرد .
  • علی زنجیران FR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 0
    ایران رو معامله کردن مونده موشکاشون...
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    اصلا چطوره همه لیدرهای اصلاح طلبان را با امریکا معامله شود و امریکا از اینها در جاهای دیگه استفاده مزدوری نه
  • نادر IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    علی الظاهر نگرانی خوارج بیشتر از آمریکایی‌ها ست!!!
  • حامد IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 0
    به قول شیمون پرز : اصلاح طلبان و حامیان فاسد آنها سرمایه های ما در ایران هستند. از این جماعت چه انتظاری دارید؟
  • مهماندار هواپیما US ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    باید جاسوسان اصلاح طلب را سوار موشک کنن
  • حسين DE ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 0
    خطاب به جاويد قربان اوغلو، تو از مديران وزارت امور خارجه بودى؟...،اولا" پاسخ بده برجام كداميك از تحريمهاى مورد گفنگو رو از بين برد؟در ضمن تو اينقدر بي... كه نميدونى اگه آمريكا در گوشه و كنار جهان زور میگه صرفاً با تكيه به قدرت و توان نظامى اش هست،مدير سابق وزارت امور خارجه همكارى عربستان با چين در زمينه موشكهاى باليستيك چه ربطى به ايران داره؟چرا وهابيستها با پشتيبانى آمريكائيها و اروپائيها و صهيونيستها بعد از هفت سال نتوانستند در يمن هيچ غلطى بكنند؟در ارتباط با برجام يك اصلاح طلب با جرئت و شهامت بياد وسط ميدان و فقط يك مورد مثبت و يا يك مورد فايده برجام رو براى ما نام ببره،فراموش نكن فقط يك مورد،تو امثال تو و بعبارت ديگر تمامى جريانات اصلاح طلبان و ليبرالها حق اظهار نظر در اين مورد را ديگر نداريد،تاوان سنگينى كه داره پرداخت ميشه دستپخت حسن ،جواد ،و اون عراقچى ايه،در ضمن ما اگه اين توان و قدرت نظامى و تدافعى را نداشتيم تو و همپالگيهات بايد جلو درب خونت پوتين هاى سربازان آمريكائى و صهيونيستى رو واكس ميزدى
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    چونکه عربستان با چین در زمینه موشک‌های بالستیک همکاری می‌کند، این موضع موشک‌های ایران را قابل مذاکره می‌کند؟ از این جاوید قربان اوغلو نادان تر پیدا نمی شود.واقعأ که قهرمان روزنامه شرق است.
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      1 0
      چو بیشه تهی ماند از نره شیر ،،،      شغالان  درآیند  آن‌جا  دلیر،،، چو بیشه ز شیران تهى یافتند ،،،         سگان فرصت روبهى یافتند،،، سلام و درود بر سپهبد شهید قاسم سلیمانی
  • مهران GB ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 0
    با سلام رسانه های اصلاح طلب باید توضیح دهند تا کی میخواهند به عنوان اهرم فشار غرب در ایران نقش ایفا کنند؟ آیا آنها بدنبال بهبود وضع موجود هستند یا اینکه همانند گذشته میخواهند بازوی غرب برای تخریب نظام و کشور باشند؟ اگر آنها در انتخابات رای اندکی داشتند ، این نه بخاطر آنست که آنها کاندیدای مطرحی در انتخابات نداشتند، بلکه به این خاطر است که بسیاری آنها را خائن و مزدور غرب و عامل وضع موجود میدانند.
  • تک سوار DE ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    نمی شه برای یکباره که شده برای رفع نگرانی آمریکایی ها جواد ظریف این قهرمان دیپلماسی ایرانی رو تسلیم آمریکا کنیم؟ بخدا نه ظریف ناراحت می شه. نه موافقانش و نه مخالفانش.
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    6 0
    صدام حسین در عراق و سرهنگ قذافی در لیبی سلاح خودرا تحویل امریکا دادند اما هیچگاه اقتصادشان درست نشد و متاسفانه امنیت مردمشان هم بازیچه دست مثلث شرارت امریکا انگلیس و رژیم کودک کش و جنگ های نیابتی گروه های تروریستی خشن و بی رحم گردید اقای گورباچوف در اتحاد جماهیری شوروی سابق فریب امریکا ئیها را خورد و تسلیحات دفاعی خودشان را نابود کردند الان نام اتحاد جماهیری شوروی فقط در کتب تاریخی میباشد و بزرگترین کشور جهان تجزیه وسالهاست اسیر اختلافات و جنگ های خانمان سوز قومیتی قرار گرفته است
  • خداداد واقع بین IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 0
    واقعا جریان اصلاحطلب خواهس آمریکا و غرب را دارد انجام می دهند فرزندان مسئولان اصلاحطلبان همه شان در آمریکا و انگلیس و فرانسه و...زندگی می کنند
  • پاک نژاد IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    البته در این بین مردم مظلوم این بیشترین رنج را دارند تحمل می کنند .مسئولان هر دو حزب هردوبنحوی چپاول می کنند .چون فرزندان هر دوجناح در کشور آمریکا و کشورهای غربی در حال خوشگذرانی و جاسوسی هستند وگر نه آمریکا و غرب عاشق چشم و ابروی آنها نیست که امکانات به آنها بدهد و بعد چیزی از آنها نخواهد
  • DE ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    برای رفع نگرانی آمریکا موشک‌های ایران را معامله کنیم/ چون این یک معامله بسیار بزرگیست و کلا اصلاح طمعکاران عادت دارند دست به معاملات بزرگ بزنند لذا این معامله را بدهید دست اصلاح طمعکاران .ولی نگرانی وجود دارد که فکر کنند این معامله بیت المال است و آن را بخورند یا پورسانت و شیتیل معامله را نوش جان کنند. اصلاحات یعنی دلالی شیتیل و پورسانت و رانت و زیر زیرکی ارتباط با دشمن. دقیقا پا جای پای منافقین گذاشته اند.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    5 0
    چه صلاح می دانید شما را تقدیم آنها نماییم تا نگرانی آنها برطرف شود؟؟؟؟!!!!
  • مهدی IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    مزخرفاتی که سران اصلاحات درباره تسلیم توان دفاعی کشور میگویند دلیل دیگری است بر این واقعیت که اصلاح طلبان عامل دشمن در کشور هستند و ایران از همین افراد ضربه های بسیاری خورد، خیلی باید مراقب اینها بود و اگر توانش بود محاکمه شوند. ننگ بر اصلاح طلبان
  • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    برای آنکه مغالطه گران و سفسطه کارانی همچون جهانگیری ( که به مراتب از روحانی هم در این زمینه ها ماهر تر است ) نتوانند با مغالطه و سیاه نشان دادن ماست و سفید نشان دادن زغال روی افکار عمومی این مردم اثر بگذارند؛ یک لیست دقیق و مستند از کارهای مختلف و فراوانی که این اشخاص در طول هشت سال حضور خود در قوه مجریه و اداره کشور می توانستند بکنند و کل نظام به شدت خواهان این اقدامات بودند و کسی مانع نبود ؛ ولی این حضرات برای به کرسی نشاندن حرف خود در سازش با غربی ها و رسیدن به اهداف پنهان و پیدای خود و عمدا و با مدیریت سوء و ترک فعل آن کارها را انجام ندادند؛ تهیه کنید و به خوبی به مردم نشان دهید تا حرفی برای گفتن نداشته باشند. نمونه آن اقدامات درستی که می توانستند در ورزش و مثلا فوتبال انجام دهند و با واگذاری باشگاهها تا حدود زیادی از فشارهایی که امروز بر افکار عمومی مردم وارد می شود بکاهند ولی نکردند و ده ها و صدها کار مفید و ارزنده که در محدوده اختیارات آنان بود ولی عمدا به انجام آن نیرداختند در حالی که هیچکس و هیچ نهاد یا مرکز قدرتی هم در برابر آنان نبود تا بگویند نمی توانستیم.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    نگرانى امريكا تهديد امريكا موجوديت ايران است امريكا ميخواهد مثل اروپا ايران را مرعوب سازد فرماندهى نيروهاى مسلحش را دراختيار داشته باشد دولتى كه راه خودرا دنبال كند اين تهديد است نه موشك ويا ساير دستاويز هايى كه از طرف اصلاح طلبان مرعوب شده مطرح ميشود
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    3 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • قاسم شهبازی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    در جنگ نظامی با خائنین چگونه برخورد می‌شود؟ با هموطن هایی که به دشمن خدمت می‌کنند، چکار می‌کنند؟ به بدترین وجه ممکن و با شکنجه اعدام می‌شوند. فرقی هم نمیکنه کدام کشور باشه. در هر کشوری نیروی خودی که پیاده نظام دشمن بشه، کمترین مجازاتش مرگه، کمترین. من نمیدونم چرا در این جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی (نظامی نیابتی) که کل دنیا با ما راه انداختند، چرا با نیروهای پیاده نظام دشمن، که شناخته شده هم هستند، کسی کاری نداره؟ دیگه باید چه اقداماتی انجام بدن که نظام با اونها برخورد کنه. این خواست همه ملت انقلابی ایرانه. مجازات همه خائنین وشبهه افکنان در جامعه..
  • یوسف IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    من هر وقت جهانگیری وروحانی تصویرشون ذهنم. .زود برند محصول چیتوز یعنی میمون چیتوز یادم. میاد.اصلا عکس میمون چیک توز از رو کارتن کندم زدم دیوار محل کارم میبنم روحیه مضاعف میگیرم. .روحانی وجهانگیری دشمن اصلی نظام واقتدار سپاه وارتش هستن. .نبود ولی فقیه وقدرت کوبنده مخصوصا سپاه مملکت دو دستی تقدیم آمریکا کرده بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس