ویژه ها

گویا از نگاه خانم ابتکار افزایش 700 درصدی قیمت مسکن و همچنین افزایش سرسام آور نرخ اجاره بهای مسکن در دولت روحانی، ثمره ای دلچسب بوده است و منتقدان نگذاشتند که مردم طعم شیرین آن را بچشند!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند

«معصومه ابتکار» فعال اصلاح طلب که در دولت روحانی معاون رئیس جمهور بوده است و فرزندش ساکن آمریکا است در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«ما تلاش کردیم در طول این هشت سال با مردم صادق باشیم و در راستای مطالبات و وعده‌هایی که دولت به مردم داده بود حرکت کنیم...تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بود که فشارها از روی مردم برداشته شود»

ابتکار در ادامه گفت:«به رغم...تحریم ها و جنگ اقتصادی...شیوع ویروس کرونا...حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله...ظهور و افول داعش...و به‌رغم همه سختی‌ها و هجمه‌هایی که علیه دولت صورت گرفت ما شاهد عملکرد قابل قبولی از سوی دولت آقای روحانی در زمینه‌های مختلف بودیم».

این عضو دولت روحانی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«نگذاشتید مردم ثمره شیرین تلاش دولت روحانی را بچشند...از مدعیان مسلمانی چنین رفتارهایی بعید بود. در فضای اسلامی ‌و انقلابی این رفتارها نه تنها زیبنده نیست و بلکه ریشه ها را می‌زند...دولت روحانی میدان را خالی نکرد و تلاش کرد از همه توانمندی خود برای حل مشکلات مردم استفاده کند... دولت آقای‌روحانی از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کرد. حتی ممکن بود گروهی عطای حضور در دولت را به لقای آن ببخشند و در مقابل این همه تهمت و هجمه کار خود را ترک کنند».

ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند/ برای بهره‌مندی از فواید شانگهای باید FATF تصویب شود

گویا از نگاه خانم ابتکار افزایش 700 درصدی قیمت مسکن و همچنین افزایش سرسام آور نرخ اجاره بهای مسکن در دولت روحانی، ثمره ای دلچسب بوده است و منتقدان نگذاشتند که مردم طعم شیرین آن را بچشند!

و شاید گرانی 10 برابری قیمت دلار نیز ثمره ای شیرین بوده که نگذاشتند مردم فواید آن را بچشند! پرواز قیمت پراید و گرانی افسارگسیخته اقلام خوراکی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و لبنیات نیز از شاهکارهای اقتصادی دولت روحانی بود که باز هم منتقدان نگذاشتند مردم ثمره شیرین آن را بچشند.

نحوه سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت بنزین و اظهارنظر رئیس جمهور در صبح جمعه نیز از آن دست اقداماتی است که باز هم منتقدان نگذاشتند که مردم طعم شیرین آن را بچشند.

تورم 43 درصدی در دولت روحانی نیز گویا شاهکاری اقتصادی در راستای منافع مردم بوده و این منتقدان بودند که نگذاشتند مردم ثمره شیرین تورم 43 درصدی را در سفره خود بچشند.

متاسفانه برخی فعالین اصلاح طلب که سالها در قدرت حضور داشته، اصرار دارند که بر زخم مردم نمک پاشیده و به فهم و شعور مردم عزیز کشورمان توهین کنند.

کارنامه دولت روحانی برای مردم ملموس بوده و نتایج آن را در سفره خود دیده اند. با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود. بهتر است بجای توهین به مردم، بابت قصور و تقصیرها عذرخواهی کرده و برای جبران خسارت ها تلاش کنیم.

** برای بهره مندی از فواید شانگهای باید FATF تصویب شود

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «سازمان شانگهای و FATF» نوشت:«عضویت ایران در سازمان شانگهای به معنای پایان همه چیز نیست و ایران باید کنوانسیون‌های زیرمجموعه این سازمان را در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان برساند...نکته حائز اهمیت این است که ایران قبل از عضویت در سازمان شانگهای، سابقه عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای متعددی ازجمله اکو،CIS  و... را داشته، اما نپیوستن به FATF مانعی جدی برای بهره‌برداری و استفاده از آنها بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بنابراین تصویب FATF در راستای رفع موانع موجود و استفاده از اقدامات و دیپلماسی فعال چندساله دولت تدبیر و امید ضروری به نظر می‌رسد. امیدواریم دولت و سیاست‌های کلی نظام موانع پیش‌رو درخصوص تصویب لوایح FATF را مورد بازبینی قرار داده و فصل جدیدی از سیاست‌های اقتصادی و امنیتی در کشور را حاکم کنند».

ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند/ برای بهره‌مندی از فواید شانگهای باید FATF تصویب شود

پیوستن ایران به FATF دقیقا در راستای منافع آمریکاست. برای همین بود که مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ گفته بود که ایران باید فورا به این سازمان بپیوندد.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که طیف اصلاح طلب در داخل دقیقا در راستای منافع دولت آمریکا و مغایر با منافع ملی کشورمان خواستار پیوستن ایران به FATF است.

FATF بازوی وزارت خزانه داری آمریکا در هوشمندسازی تحریم ها است. به همین منظور بخشی از طیف اصلاح طلب تاکنون با ترفندهای مختلف تلاش کرده تا ایران را به پیوستن به این سازمان وادار کند.

جریان اصلاح طلب یکروز مدعی شد که چون به FATF نپیوستیم پس نمی توانیم واکسن وارد کرده و واکسیناسیون سراسری را با شتاب انجام دهیم، اما با روی کارآمدن دولت رئیسی و در شرایطی که در لیست سیاه FATF بودیم، واردات واکسن شتاب گرفت و واکسیناسیون روزانه رکورد زد.

این طیف در ادامه مدعی شد که چون در لیست سیاه FATF هستیم نمی توانیم به عضویت شانگهای درآییم. اما در دولت رئیسی و در شرایطی که ایران در لیست سیاه FATF بود، به عضویت رسمی و دائمی در شانگهای درآمدیم.

حالا این جریان سیاسی مدعی شده است که تا به FATF نپیوندیم نمی توانیم از فواید شانگهای بهره ببریم. ای کاش رسانه های منتسب به طیف اصلاح طلب کمی هم دغدغه منافع ملی ایران را داشته و خود را در حد بلندگوی کاخ سفید کوچک نمی کردند.

** طرح دوگانه دروغین «موافق مذاکره-مخالف مذاکره» برای پاک کردن صورت مسئله

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«وقتی آن‌چه را که در این بازه زمانی مختصر، از بزنگاه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم تاکنون گذشت، واکاوی کنیم و کمی در نوع موضع‌گیری اصولگرایان نسبت به برجام و مذاکرات و حتی فراتر از آن، کلیت رابطه جمهوری اسلامی با دولت‌های جهان و جامعه جهانی دقیق‌تر شویم، درخواهیم یافت که حتی آن تعبیر «دلواپسان» هم دیگر توصیف روشنی از رویکرد و راهبرد محافظه‌کاران به دست نمی‌دهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«آنان دیگر نه‌تنها نابرجامی  نیستند و هیچ ضدیتی با مذاکره با قدرت‌های جهانی ندارند، بلکه به‌روشنی گاردشان را پایین آورده و نسبت به آنچه روزگاری مصداق خیانت به ملت و مملکت می‌خواندند، دلواپس نیستند».

ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند/ برای بهره‌مندی از فواید شانگهای باید FATF تصویب شود

رسانه های منتسب به جریان اصلاحات در ساخت دوگانه های کاذب و دروغین مهارت خاصی دارند. یکی از این دوگانه های دروغین، تقسیم فعالین سیاسی به دو گروه «موافق مذاکره» و «مخالف مذاکره» است.

برخلاف ادعای این طیف، منتقدین سیاست خارجی دولت روحانی هیچگاه مخالف مذاکره نبودند، بلکه با مذاکره ای که از موضع ضعف و انفعال انجام شود مخالف بودند.

ظریف- وزیر خارجه دولت روحانی- دقیقا در اوج مذاکرات هسته ای و در مقطعی که طرفین مذاکره باید در پی امتیازگیری حداکثری باشند در اظهارنظری عجیب و تحقیرآمیز گفت «امضای هر توافقی بهتر از عدم توافق است»! در همان مقطع وزیر خارجه آمریکا گفت «توافق نکردن، بهتر از توافقِ بد است».

پس از آن دقیقا در مقطعی که طرف آمریکایی و اروپایی می گفتند ایران باید درباره تعهداتی که انجام داده، مورد راستی آزمایی قرار گیرد، معاون ظریف در اظهارنظری عجیب گفت «امضای وزیر خارجه آمریکا برای ما تضمین است و ایران به اجرای برجام توسط طرف مقابل اطمینان دارد»!

منتقدین سیاست خارجی دولت روحانی به این رویکرد اعتراض داشتند، رویکردی منفعلانه و از موضع ضعف و حقارت آمیز.

اما بانیان خسارت محض برجام با پاک کردن صورت مسئله، بر دیپلماسی انفعالی سرپوش گذاشته و خود را موافق مذاکره و طرف مقابل را مخالف مذاکره جا می زنند! این در حالی است که شعار این طیف مبنی بر «دانستن حق مردم است» گوش فلک را کر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • رضا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    71 2
    ابتکار خدا بخاطر اینهمه خیانت به این انقلاب شهدا و مردم مظلوم جوابت رو خواهد داد
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      25 0
      نمیدانیم به سرای باقی اعتقاد دارید یا خیر اما هیچگاه سختی هایی که بخاطر لجاجت و خود بزرگ بینی اقای روحانی و حامیان ایشان را کشیدیم و هشت سال از بهترین سالهای عمرمان تلف گردید شما ها را نخواهیم بخشید پاهای کثیف خود را روی خون شهدا گذاشتید و مردم را فریب دادید هنوز هم درصدد فریب بیشتر به مردم میباشید اما این دنیا خواهد گذشت جوابی برای ان روز موعود قطعن نخواهید داشت چون دیگر در سرای جاوید نخواهید توانست که دغل بازی کنید بروید و از اندوخته تان بهرمند شوید و تا ابد این طوق لعنت بر گردنتان خواهد بود
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      15 0
      الهی آمین
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      18 0
      وقاحت نجومی
    • سعید MD ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      15 0
      خانم ابتکار مگر دولت روحانی میوه ای شیرین تا ترش داشت
    • hossein IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      18 0
      خداوکیلی تو که بچه هات آمریکاو ... هستند چه حرفی برای گفتن داری جز شرو.. فقط محاکمه
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      10 0
      ابتکار با واردات بنزین آلوده عامل فوت تعداد زیادی سالمند و بیماران تنفسی شد.
    • ح س IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      6 0
      چشیدیم .. اینقدر چشیدیم که جاش هنوز درد میکنه
    • دیدگا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 0
      اختلاس های نجومی! رانت خواری نجومی! دزدی های نجومی! خیانت های نجومی! وطن فروشی نجومی! اوه اوه پررویی نجومی !! باز میگن شیرینی دولت روحانی!! بعععله برای شماها که بار خودتون رو بستید و کشور رو غارت کردید واقعا شیرین بود!! بیچاره مردم که زیر بار تورم و گرونی و بی تدبیری نجومی شماها استخوانشون خرد شد و زندگی شون از هم پاشید!
    • a IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 0
      خانم بی ابتکار شما در این 8 سال فقط به فکر جیب خودتان شوهرتان و هم حزبی هایتان بودید سفره مردم را تهی کردید تمام برنامه هایتان به نفع خودتان بود جیب میلیونها نفر از هموطنان را خالی کردید برای پر کردن جیب 4 درصد اینقدر هم با پررویی نجومی دروغ نجومی تحویل مردم ندید
  • ک IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    36 2
    خانم ابتکار کدام کار روحانی طعم شیرین داشت چرا دروغ
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      20 0
      پررویی نجومی که میگن یعنی همین
    • يحيا IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      6 0
      خانم جون ما طعم دولت روحاني را چشيديم پسر تو که در امريکا بود نچشيد. اميدوارم و اميدوارم فرزند تو هم بچشد. خوب هم بچشد
  • سمی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    39 2
    هی مینویسم پاک می کنم نمیخوام بی ادبانه حرف بزنم ولی مگه این جماعت پررومیذارن.به اندازه کافی شیره جون مردم رو کشیدین دیگه حداقل حرف نزنید که روی زخمی که زدید نمک نپاشید
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      15 0
      این جماعت اصلاح طلب عادت دارن که روی زخم مردم نمک بپاشن
  • DE ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    28 2
    معصومه ابتکار: "تلاش دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بود که فشارها از روی مردم برداشته شود" برای همین به بهانه FATF واکسن وارد نکردید؟
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    25 1
    اینقدر شیرینی اش زیر زبانت مونده قند نپره بالا
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    28 2
    ابتکار یکی از بدترین مدیران روحانی بود
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      12 1
      دقیقا همینطوره
  • SE ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    22 2
    شیره مردم را رانتخواران اصلاحات مکیدند
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      1 0
      دقیقا همینطوره
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    13 1
    ابتکار ......... جای خالی خودتون پر کنید:)
  • ماکان IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    16 2
    وای از این اصلاحطلبان
  • ایلیا IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    17 2
    اصلاح طالبان دروغگو
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    19 2
    خانم ابتکار اون قراردادی که امضا کردی برای هفت پشتمون کافی
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      9 0
      باریکلا. گل گفتی
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    18 2
    ابتکار نگو . بگو افتضاح
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    17 1
    خانم ابتکار اعتماد به نفس تو رو فیل داشت قهرمان بادی کلاسیک میشد
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 0
      :):):):):):)
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    18 2
    درست است.چون او و دولتش بی سواد و نادان و بی عرضه بودند
    • فرزاد IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      9 0
      ابتکار=بی ارزش
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      4 0
      و قاجاری
  • مهدی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    10 0
    کدام طعم کدام شیرینی اینها آنقدر پر رو شدند که هر حرفی به دهن نامبارکشان میاید میگن
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    10 0
    تورا خدا اگر شما ها کمتر حرف بزنید یک لطف بزرگ به مردم کرده اید. پس فقط سکوت ما بقی وظیفه قوه قضائیه است که احقاق حق کند
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 0
    به یاری خداوند مردم منتظر بازخواست روحانی و ابتکار هستند و خواهند دید.
  • مرجان IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    6 0
    افتضاح
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 0
    هنوز مغزهای معیوب بعضی اسلاحطلبان غرب گدا و چشم انتظاران کدخدای بی وفا آنچنان از AFTF حرف می زنند که خود کدخداشون هم بخودش اجازه نمی ده این چنین حرفهایی رو به زبان بیاره یعنی همون کاسه های داغتر از آش
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    6 0
    اینقدر شیرین بود که دلمون زد۹۹۹۷
  • سرباز رهبر IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 0
    حالا شما بگذارید مردم توی دولت آقای رئیسی طعم شیرین زندگی را بچشند لطفا
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    5 1
    تو خودت ثمره بدبختی و فنا دادن زندگی مردم شدی وقتی از دیوار سفارت بالا می‌رفتی ب اینا فکر نکردی
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    6 0
    اصلاح طلبا: کلاس کجا برم FATF کتاب چی بخونم FATF برنامه ریزی کجا بکنم FATF چی FATF کی FATF!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    6 0
    واقعا خانم ابتکار عزیز باورش شده دولت روحانی ثمره شیرین داشته و بعضیها از چشیدن اون شیرینی جلوگیری کرده اند
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    6 0
    با بازی های سیاسی فقط کمر شکستید!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    7 0
    سرکار خانم ابتکار آقاتون چطورن؟ هنوز بنزین وارد میکنن؟؟ حیف واقعا مردم با انتخاب رییسی نزاشتن ثمره شیرینی دولت روحانی به کام شما و همسر محترمتون بیاد حیف از اون همه رانت حیف!
  • سید روح اله IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 0
    ماجرای سنگ انداختن در تولید ماشین برقی و قطع تولید بنزین داخلی و دادن امتیاز واردات بنزین خارجی به فامیلتون یادمان نرفته. دروغگو اگر کم حافظه است بداند ما خیانت هایش را خوب به خاطر سپرده ایم و به وقت خودش پاسخش را ملت خواهند داد
  • احمد IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    8 0
    شما بشین بنزین‌ها ی آقاتون بفروش. سفارت آمریکا و تسخیر کردن 40 سال نونشو خوردین الان دم از رابطه با کدخدا رو میزنین
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    7 0
    مادر ژن خوب ، بالاخره جفنگیات پسر به مادر هم سرایت کرده
  • امیر عابدی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    11 0
    نیلوفر ملاحاجی یهودی؟ یهودی که یهودی بودنش را مخفی کرده است (آنوسی) خیانت های وی را در سازمان محیط زیست و در امضای قرارداد پاریس از یاد نخواهیم برد طعم شیرین خدمات دولتشان را در تابستان امسال خیلی خوب چشیدیم......خداوند متعال تمام خائنین به اسلام و مسلمین را رسوا کند و نابود
  • هادی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 0
    اف بر تو ابتکار ، اگر مردم بدونن چه کارهایی هایی کردی ....
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 0
    سرکار علیه چشیدی بسه.اگه سیر نشدی تقصیر ما نیست.اشتهات زیاده.
  • بافقی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    11 0
    خدایش یا خیلی احمقی یا مزدوری یا بیشعوری یا چیزی بخوردت دادن .بدبخت حالا بفهم دیگه این اصلاح طلبان به اندازه یه.......، مردم براتون ارزش قایل نیستند .ما منتظر محاکمه باند اصلاح طلبان وطن فروش هستیم.
  • من SY ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    11 0
    معصومه فقط ساکت شو .... ساکت
  • احد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 0
    خانم ابتکار خدایی از دولت روحانی جز بدبختی و بیچارگی چی دیدی ، البته شاید برای شما و کسایی که ارز چهار هزار و دویست تومن گرفتن شیرین بود ولی برای مردم از زهر مار هم بدتر بود
  • DE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 0
    نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند من خودم کلی زرچوبه و نمک فلفل ریختم داخل آشی که بنا بود ملت بخورن کیف کنند . دسرش هم مسقطی و یخ اندر بهشت بود که کلی کامیون کامیون شکر از بهشت آوردیم ریخیتیم داخلش داشت جوش میومد که یهو دوره مون تموم شد ما رو از برق کشیدند بیرون . حیف چقدر زود دیر شد اصلا باورنکردنیه ما فکر میکردیم دیگه کل ایران موروثی مال اصلاح طلبها شد تمام شد رفت پی کارش . زدند تو چرتمون.
  • علی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 0
    مدام میگیم گاندوهای سال های اخیر و رئیس هاشون محاکمه باید بشن واسه همینه
  • حمید IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 0
    شما و شوهرتان مزه هش را چشیدین بسته
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 1
    وقتی پاداش ازدیوار بالارفتن میشه منصبهای بالای دولتی دیگه توقعی نباید داشت .....
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    ابتکار کاملا درست گفته در نقشه‌ی دمکراتهای امریکا و اجرای اصلاح طلبان ،پایان دولت روحانی با فشار حداکثری روحی و اقتصادی بر مردم،باید پایان انقلاب با جنگ داخلی و نهایتا تقسیم ایران می‌بود. و امثال ایشان هم مزد مزدوریشون رو میگرفتن و کشور جنگ زده رو رها میکردن میرفتن . این اون پایان شیرین بود که تدابیر رهبری و صبر و بصیرت مردم و کارهای جهادی و صدالبته لطف خدا نگذاشت پیاده بشه
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    فقط ساکت شو
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    با این یه تیکه حرف ابتکار موافقم.... (دولت آقای‌روحانی از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کرد)...... بله خانم ابتکار درست گفت..... برای پیشبرد فساد اخلاقی فساد اقتصادی رانت خواری.... ذلت ایران.... نوکری آمریکا و انگلیس..... ایجاد فتنه.....کرونای رها شده........ عصبانی و دلسرد کردن مردم از نظام...... از تمام توانش استفاده کرد
  • ش. AE ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    خانم با کمال احترام خواهشاً ساکت شوید. ... این مملکت و نظام به پرتگاه بردید مملکت چپاول کردید و راه نفوذ دشمنان و جاسوسان را به ایران هموار کردید... تازه رو که نیست سنگ پای قزوین جلو دوربین و مردم میگی پسرت به تو ربطی ندارد والا خیلی پرو هستید هنوز هم خجالت نمی کشید
  • امیر IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    درود برصبر وگذشت امت حزب الله که هنوز این وطن فروشا رو تحمل میکنه
  • عدالت علوی IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    اصلاحطلب لیبرال ان شاالله به وقتش جواب پرو گریهاتونو پس میدین
  • حسين DE ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    خانم مبتكر ممكنه نظرتون رو در مورد عضويت ايران در سازمان شانگهاى و تأثير آن در روند متحول گشتن اقتصاد ايران صراحتن بيان كنيد.
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    ساکت
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 0
    تو و خانواده ات که از ثمره شیرین دولت تبخیر و امید خیلی چشیدی!!!
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 0
    مرگ بر منافق
  • شیخی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 0
    وقاحت تا چه حد ؛...؛ نوکر غربگدا
  • سیدیوسف هاشمی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 2
    ﺭﻭﺑﺮﺗﻮ ﭼﻮﻟﯽ، ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ ﺗﺌﺎﺗﺮ ﺁﻟﻤﺎﻥ خاطره ای از سفر به ایران نقل میکند و میگوید ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﺩﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﻭ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ. ﻣﻄﻤﺌﻨﺎً ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ ﻣﻦ ﺗﻨﻬﺎ ﻓﺮﺩ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺑﻮﺩﻡ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺷﯿﻮﻥ ﻭ ﮔﺮﯾﻪ ﺯﺍﺭﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﻧﺞ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﯽ ﺑﺮﺩﻧﺪ. ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺷﯿﻌﻪ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﻣﻮﻗﻌﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﯽ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﺩﺭﺁﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩﻡ. ﻣﻦ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺑﯽ ﻫﺴﺘﻢ ﻭﻟﯽ ﺁﻧﺠﺎ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﯽ ﮐﺸﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻨﻢ. ﮐﻨﺎﺭ ﻣﻦ ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺩ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺯﺍﺭ ﺯﺍﺭ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺰﺩﯾﮑﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﻭ ﻭﺳﻂ ﮔﺮﯾﻪ ﺯﺍﺭﯼ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﮔﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﯼ ﻓﺮﺵ ﺑﺨﺮﯼ ﻣﻦ ﺩﺍﺭﻡ ﻭ ﺩﺭﻋﯿﻦ ﺣﺎﻝ ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ. ﺍﻭ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺩﯾﺪﻡ...
  • ایرانی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    تا وقتی شما مقصرین و مسببین وضع موجود رو محاکمه نکنن همینطور زبونتون درازه و طلبکار مردم و کشورید...
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    برو ملت رو احمق دانستی ؟
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    چرا قوه قضائیه به وظیفه خودش در مقابل کارهای دولت روحانی عمل نمیکنه؟؟؟که اگه اینکار انجام میشد این خانم و امثالهم اینقدر پر رو نمیشدن.
  • ناشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    خجالت هم خوب چيزيه خانم ابتكار
  • شریف زاده IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    ** ابتکار: نگذاشتند مردم ثمره شیرین دولت روحانی را بچشند!!؟؟ خانم ابتکار ما ثمره دولت شما همان روحانی را خوب چشیدیم. دلار سه تومانی شد. 27 تومان گوشت شد 160 تومان ، مرغ 6 تومانی شد 40 تومان پراید 15 تومانی شد 170 تومان سمند 18 تومانی شد 270 تومان و....... اینها همان ثمره شیرین دولت روحانی بود.
  • jjb IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    یعنی خیلی خیلی بچه پررویی ابتکار.
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 0
    خانم ابتکار با واردات بنزین حسابی بار بندیلش بست خوب دولت روحانی براش سودمند بود ولی مردم جز گرفتاری گذرانی چیزی نصیبشان نشد ما منتظر محاکمه هستیم
  • كريم IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 0
    اي زني كه مفتي مفتي از زمان ليدر نابخردت كه در زمان شاه آجودان ارتش (يعني حافظ منافع ارتش) شاه بود به پست و مقام رسيدي و تا توانستي از بيت المال چاپيدي بايد هم ناراحت اين باشي كه ديگر نمي تواني مملكت را غارت كني.
  • صابر انصاری IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 0
    آقایون روحانی قیمت مسکن هزار برابر کرد,بنزین هزار و صد برابر,مواد غذائی دو هزار برابر, سفره ایرنی کوچک شد که کمتر خوریم ,راستی بر جامش که مردم کرد آبکش, و هزار دستاورد دیگه, قضاوت نکنید فربه ترین رئیس جمهور بود کم دستاورد داشت
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      4 0
      آی گفتی دلم خون شده از این کلید خدایا واگذارش به تو باشه
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    آیا می شود ریشه ی وعلت بعضی از اظهارات ونظرات افراد را ،گروگان گرفتن دلارها خود یا بستگانشان توسط خزانه داری آمریکا دانست
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    خانم ابتکار همین که شما چشیدی کافی است.
  • حسین IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    ای خدا یکی اینو ساکت کنه
  • بی‌تدبیر و نا امید IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    البت که شاید درسته گفته طفلکی می خواسته بگه مردم نگذاشتند طعم شیرین دزدی، غارت، چپاول، حرام خوارگی، عیاشی بچه ها در خارج، مکیدن خون مردم و .... بر دل و جان اینها ماندگار شود. لقمه حرام دامنتان را خواهد گرفت انشاءالله
  • مسیحا IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 0
    اگر سر سوزنی شرف و وجدان در وجود یک سری مسئولین چه زن و مرد بود خفقان میگرفتن و حین خوردن خون این مردم یه نفسی میگرفتن .......
  • عدالت IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    محاکمه کنید
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    چرا،،،،،اتفاقا ثمره ی شیرین آن دولت راتاسالهای سال می توان چشید....!!!!!!!!!!!
  • میثم IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    ابتکار خجالت هم خوب چیزیه! البته برای شما در دولت روحانی خیلی خوب بود . از رانت بنزین گرفته تا فروش ...... ولی کمی خجالت هم خوبه است . که شما آنقدر رویتان زیاد است که سنگ پای قزوین هم در برابر شما غرب زده ها شرمنده شده.
  • علی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    خانم ابتکار ما طعم دولت روحانی را چشیدیم مثل زهر مار بر ملت بود حداقل شما این طعم تلخ را به شخم نزنید بگذارید از خاطر این ملت برود
  • SG ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    خانم ابتکار شما که مزه شیرین دولت روحانی را خوب چشیدید به مردمی که مزه تلخ وزهر الود ان را هنوز در دهان وحلق خود دارند چکار دارید؟ قطعا" فرزندان شما که اینک در غرب تشریف دارند واز بیت المال ارتزاق می کنند این مزه شیرین را بیشتر چشیده اند .
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 0
    نادان
  • ایرانی تبار IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    والا بی وجدانی هم حدی داره که
  • ملت IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 0
    فکر نکنم خداوند کارهایت را ببخشد
  • كريم IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    4 0
    ان شاء الله بزودي حلواي تمام افساد طلبان، كام همه مردم ايران را شيرين خواهد كرد.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 1
    دین ابتکار چیه؟ شنیدم یهودی
    • حید صالح IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 1
      بهائیه
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    اف بر حسن روحانی و دولتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس