ویژه ها

وقتی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد، جریان اصلاح طلب با ذوق زدگی اعلام کرد که ایران شاهد یک «آبان رویایی» در سال 99 خواهد بود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** روحانی در قدرت نظامی و قدرت اقتصادی تعادل ایجاد کرد

«کامبیز مهدی زاده» داماد روحانی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«آقای روحانی در هشت سالی که رئیس‌جمهور بودند یک چهره مناسب از ایران در دنیا ترسیم کردند و اجماع جهانی علیه ایران را از بین بردند، هم به قدرت نظامی توجه کردند و هم به قدرت اقتصادی و بحث‌های معیشتی. ایشان تعادلی را در این زمینه‌ها حاکم کردند. روحانی یک کار بزرگ انجام داد که در تاریخ ماندگار شد و آن خارج‌کردن پرونده ایران از فصل 7 شورای امنیت بود... متأسفانه یکی از معضلات کشور ما چاپلوسی و تملق‌گویی است که به کشور آسیب رسانده است».

وی در ادامه گفت:«دوستان شاید نخواهند اسمی از برجام ببرند اما همه می‌دانند که این مذاکرات هم ادامه راهی است که آقای روحانی در دولت خود ترسیم کردند. به‌ هر حال آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست... اکنون می‌بینیم حتی قیمت مرغ هم پایین نیامده است. با فیلم‌بازی‌کردن و نمایش نمی‌توان کشور را اداره کرد».

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

داماد روحانی مدعی شده که «آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست»؛ مشابه این اظهارنظر در سال 92 توسط روحانی مطرح شد؛ وی گفته بود اروپا آقااجازه و آمریکا کدخداست، برای همین ایران برای پیشبرد امور باید با کدخدا ببندد!

همین طیف وقتی آمریکا در اردیبهشت 97 از برجام خارج شد، تاکید کردند که آمریکا مزاحم بود و از برجام رفت و حالا ایران با اروپا برجام را ادامه خواهد داد.

فعالین و رسانه های اصلاح طلب از آمریکا با عنوان «کدخدا» و «رئیس روابط عمومی دنیا» نام می برند؛ این در حالی است که اندیشکده ها و تحلیلگران غربی مدت هاست به افول آمریکا اذعان کرده و ساختار حاکمیتی آمریکا را به «ببر کاغذی» تشبیه کرده اند.

دولت آمریکا در منطقه غرب آسیا شکست های فضاحت باری را تجربه کرده است. از خروج مفتضحانه از افغانستان تا تارومار شدن گروهک تروریستی داعش- نیروی نیابتی آمریکا و تروئیکای اروپا در منطقه- و از وضعیت بغرنج آل سعود در یمن تا وضعیت ذلت بار اسرائیل در منطقه و همچنین در سرزمین های اشغالی.

داماد روحانی مدعی شده است که رئیس جمهور سابق، پرونده ایران را از فصل 7 شورای امنیت خارج کرده است. برخلاف این ادعا، با بررسی قطعنامه‌های صادرشده علیه جمهوری اسلامی ایران پی می‌بریم که اساساً هیچ یک از قطعنامه‌های صادر شده علیه کشورمان ذیل فصل ۷ قرار نداشته است و هرگاه آمریکا و متحدان غربی‌اش به‌دنبال کشاندن قطعنامه‌های ضدایرانی به ذیل فصل ۷ بودند، روسیه و چین با این استدلال صحیح که ایران هیچ‌گاه امنیت جهان را به مخاطره نینداخته مانع از این کار شده‌اندبا این حال با اصرار و فشار آمریکا و برخی کشورهای غربی عضو شورای امنیت، در نهایت قطعنامه‌ها علیه ایران صرفاً ذیل بند ۴۱ این فصل (و نه کلّیت فصل ۷) به تصویب رسید تا صرفاً «الزام‌آور» بودن آن مشخص و مؤکد باشد.

داماد روحانی همچنین مدعی شده است که رئیس جمهور سابق هم به قدرت نظامی توجه کرد و هم به قدرت اقتصادی؛ این در حالی است که مستندات متعدد خلاف این ادعا را ثابت می کند.

** سیاست «نه شرقی-نه غربی» یعنی به سمت روسیه و چین نرویم

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «به کجا چنین شتابان؟» نوشت:« اگر خبر مربوط به قریب‌الوقوع بودن امضاء قرارداد بلندمدت ایران و روسیه در سفر آتی رئیس‌جمهور رئیسی به مسکو درست باشد، تذکر چند نکته را به مسئولین ارشد نظام در این زمینه لازم می‌دانیم. اول اینکه داشتن رابطه متوازن با بلوک‌های قدرت برای نظام جمهوری اسلامی و دولت ایران لازم است. ما اکنون با رفتن به سوی قراردادهای بلندمدت با چین و روسیه، در چارچوب رابطه متوازن حرکت نمی‌کنیم و سیاست «نه شرقی نه غربی» را به خیابانی یکطرفه تبدیل کرده‌ایم که به شرق می‌رود. چنین روشی برای نظام جمهوری اسلامی که اصل «نه شرقی نه غربی» را جوهر سیاست‌ خارجی خود تعریف کرده است زیبنده نیست. ما هنوز بر سردر وزارت امور خارجه‌مان عبارت "نه شرقی نه غربی" را داریم».

در ادامه این مطلب آمده است:« سیاست "نه شرقی نه غربی" به معنای عدم اعتماد مطلق به شرق و غرب و رعایت توازن در تعامل با طرفین است. این توازن ایجاب می‌کند در امضاء قرارداد درازمدت با روسیه لااقل تا بعد از رفع تحریم‌ها درنگ نمائیم».

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

جریانی که در اوج اقدامات خصمانه آمریکا و علیرغم سابقه سیاه کاخ سفید در لگدمال کردن توافقات بین المللی، تیتر «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام» را در صفحه اول روزنامه های خود منتشر کرده بود و رئیس جمهور آمریکا را نیز فردی مودب و باهوش یافته بود و مدعی شده بود که اروپا می گوید «هر چه تهران بگوید»، حالا از لزوم بی اعتمادی در سیاست خارجی سخن می گوید.

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

این جریان سیاسی در حالی ژست عمل به شعار «نه شرقی، نه غربی» به خود گرفته است که در سالهای گذشته  با انتشار عکس روحانی در کنار اوباما و هیلاری کلینتون، رنگ عبای روحانی را با لباس هیلاری سِت کرد و این طرح تبلیغاتی با بازخورد منفی افکارعمومی مواجه شد.

وقتی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد، جریان اصلاح طلب با ذوق زدگی اعلام کرد که ایران شاهد یک «آبان رویایی» در سال 99 خواهد بود و بایدن به سرعت به برجام بازگشته و اجرای تعهدات آمریکا را از سر می گیرد و ما در زمانی کوتاه شاهد گشایش عظیم اقتصادی خواهیم بود.

روحانی، رئیس جمهور سابق- بهمن 94- گفت:«رئیس جمهور فرانسه در نشست خبری به صراحت اعلام کرد که یکی از اهداف ما در ایجاد رابطه با ایران اشتغال جوانان ایرانی است!». ادعای رئیس جمهور فرانسه درباره ایجاد اشتغال برای جوانان ایران در حالی بود که فرانسوی‌ها بشدت با معضل بیکاری دست به گریبان هستند. در مقطعی که رئیس جمهور فرانسه این ادعا را مطرح کرده بود، نرخ بیکاری در فرانسه روندی صعودی به خود گرفته و به بالاترین حد خود طی 18 سال اخیر رسیده بود.

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

مشکل جریان اصلاح طلب در سیاست خارجی این است که ایران را «رعیت» و آمریکا و اروپا را «ارباب» می بیند اما در دیپلماسی نگاه به شرق، نگاه ارباب و رعیتی به هیچ عنوان مدنظر نیست و اساس کار بر پایه تعامل دوسویه و احترام متقابل است.

در قراردادهای ایران با چین و روسیه به هیچ عنوان تعهد ندادیم که در قلب راکتور هسته ای بتن بریزیم. یا سانتریفیوژها را از کار بیندازیم و ذخایر اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کنیم. در قراردهای میان ایران با چشن و روسیه، هیچگاه از لزوم بتن ریزی در صنعت موشکی سخن گفته نشده است.

متاسفانه جریان تندرو اصلاح طلب نقش «حافظ منافع کاخ سفید» در ایران را ایفا می کند. این طیف از یکسو پیشنهاد بتن ریزی در توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران را مطرح کرده و از سوی دیگر هر آنچه غرب را تضعیف کند، مورد هجمه قرار می دهد.  واقعیت این است که شعار «نه شرقی؛ نه غربی» به قیافه افراطیون اصلاح طلب زار می زند.  

** در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«از آنجا که تاکنون از دولت برنامه مدون و مشخصی برای کاهش تورم و ثبات اقتصادی ندیدیم و طی ماه‌های اخیر هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و هیچ نشانی از کاهش روند تورم را شاهد نبودیم و از طرفی کالاهای اساسی هم هفته به هفته گران می‌شود، معمولا باید احساسی در مردم ایجاد شود که تورم رو به نزول است. از این رو تا یک اقدام مشخصی در مورد کنترل نقدینگی و سیاست‌های عرضه‌ای ایجاد نشود، افزایش عرضه نداشته باشیم و یک مقدار نسبت به مسائل سیاسی آرامش در جامعه ایجاد نشود؛ موضوعاتی مثل بحث برجام، اف‌ای‌تی‌اف و بحث رابطه همسایگان و کشورهای دنیا با ایران بهبود نیابد، تاثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت».

در ادامه این مطلب آمده است:«اگر برجام احیا شود، مسائل اف‌ای‌تی‌اف حل شود، موجب ثبات اقتصادی و ثبات قیمت‌ها در کل کشور می‌شود و قیمت دلار روی همین قیمتی که هست، ثابت می‌شود و یک شیب خیلی ملایمی خواهد داشت و دیگر با افزایش تند و تیز مواجه نخواهد شد. اما اگر برجام احیا نشود و مشکلات تحریم‌ها باقی بماند و بحث اف‌ای‌تی‌اف هم به سرانجام نرسد، روند دلار تا آخر سال بشدت افزایشی خواهد بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«از طرفی حذف ارز 4200 تومانی یک چاقوی دو لبه است که حذفش می‌تواند موجب افزایش تورم بیشتر شود و وجودش هم موجب دلال‌بازی، رانت و فساد شود. بنابراین باید در یک شرایط ثبات اقتصادی این کار انجام شود و سیاست‌های جبرانی نقدی، غیرنقدی، سیاست‌های مالی و پولی اعمال شود تا تاثیر حذف ارز در افزایش نرخ تورم کمتر باشد».

شرق: آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست/ در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم

جریان اصلاح طلب همچنان 3 دستور کار را درباره دولت در پیش گرفته است، یکی سانسور میراث دولت روحانی است، دیگری، انکار کارنامه موفق دولت سیزدهم است و دستور کار سوم، گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی است.

آقای رئیسی- 10 دی- در دیدار با اعضای شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:«در شرایط خاصی دولت را تحویل گرفتیم بطوریکه حتی برای پرداخت حقوق مرداد کارکنان دولت با مشکل روبرو بودیم اما در این مدت بدون استقراض از بانک مرکزی حقوقها پرداخت شده است».

وی افزود:«با انجام واکسیناسیون گسترده شمار فوتی ها اکنون ۲ رقمی شده ، کالاهای اساسی به میزان کافی ذخیره سازی شده، و فروش نفت هم افزایش یافته است».

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد:«ایجاد سامانه‌ «بازرگام» اقدامی موثر و ضروری بود؛به لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت ها برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است».

در روزهای گذشته همچنین وزیر اقتصاد با اشاره به کاهش ۱۴درصدی تورم نقطه به نقطه در چندماه نخست دولت، گفته بود: «با مراقبت‌هایی که در سه ماه گذشته انجام شده است، نرخ تورم نقطه به نقطه از قله حدود ۵۵ درصدی در ماه‌های ۶، ۷ و ۸ امسال، روند کاهشی خود را ادامه داده و به ۴۱ درصد کاهش یافته است».  وزیر تعاون نیز در هفته های گذشته اعلام کرد: «در طول سه ماه گذشته ۲۱۷ هزار فرصت شغلی جدید، ایجاد و در سامانه «رصد» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است، در حالی که در شش ماه گذشته‌اش تقریباً ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ثبت شده بود».

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که تا برجام احیا نشود و تا ایران به اف ای تی اف نپیوندد، هیچ گشایشی در امور کشور ایجاد نمی شود. اخیرا «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت گفته است:«در دولت قبل واکسن وسیله ای برای کارهای سیاسی شده بود که مردم تحت فشار قرار بگیرند که بعضی از مسائل مانند FATF  و برجام را قبول کنند، اما با روی کار آمدن دولت جدید واردات واکسن شدت گرفت و میزان تزریق در یک روز به اندازه تعداد جمعیت کشور امارات متحده رسید در حالی که زمانی می‌گفتند امارات همه مردم خود را واکسینه کرده، اما ما کاری نکرده‌ایم».

لازم به ذکر است که این روزنامه اصلاح طلب از ارز 4200 تومانی با عنوان «چاقوی دولبه» یاد کرده است. این تعبیر، تاییدی است بر غیرکارشناسی بودن و غیرفنی بودن تصمیم دولت روحانی در سیاستگذاری دلار 4200 تومانی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    20 1
    در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش روند تورم ندیدیم زیرا هنوز در بسیاری از ادارات و پست ها و مدیریت ها هنوز غربگدایان و اصلاحطمعکاران و اشرافیون و اشرفیون و آبگوشت بزباشیانی ها ریاست میکنند. راه حل چیست؟ اینها افراد بی هنری هستند که فقط دسترنج زیردستان خود را گزارش کار میکنند و با آب و تاب در کارنامه خود مینویسند خ از کار برکنار شوند از گرسنگی خواهند مرُد.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      8 1
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و تورم 1000 درصدی سرسفره مردم گذاشتن حالا میگن در دولت رئیسی هیچ نشانی از کاهش تورم ندیدیم !!!
  • ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    9 1
    آرمان ملی نوشته اولیانوف نباید تصمیم گیر باشد، مهدی ذاکریان باید تصمیم گیر باشد و دستورات اربابانش را به اجراا بگذارد. البته دوره امثال ذاکریان و موسویان به پایان رسیده و باید آماده ملحق شدن به زباله دان تاریخ باشتد.
  • میم حا میم حا IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    8 1
    اف بر روحانی و بر داماد
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    6 1
    آمریکا هیچ چیز جز شیطان بزرگ نیست شما افسادطلبان هم حافظ منافع شیطان بزرگ هستید ان شاالله بزودی باهم محشور شوید
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    4 1
    در زمینه های هسته ای ، اقتصادی و امنیتی و نظامی و هوا فضا تعادل منفی به زیان ایران ایجاد کرد و پروژه های سپند را با قطع بودجه تعطیل کرد. با همدستی اصلاحات کلا کشور را ویران کرد.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    6 1
    بعضی از اصلاح طلبان فقط انتقاد میکنند وچوب لای چرخ میگذارند واگر راست میگویند راه حل بدهند چگونه خراب کاری هایی در مدت طولانی برای کشور ایجاد شد ه حالا چه قصور از دولت قبل بوده یا نبوده انتظار دارید این دولت در مدت کوتاه ان را حل کند اخر این چه منطقی است مشکلات اقتصادی که داریم و شما سعی میکنید اذهان عمومی راهم مشوش کنید دروغ بس است چگونه میخواهید در مقابل خداوند پاسخگو باشید
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    8 1
    داماد حسن روحانی اگه پاچه خواری نکنه چیکار کنه ، متاسفانه جمهوری اسلامی ایران در چهل و دو سالگی عمر خود هنوز درگیر چاپلوسان خناس هست که میخواهند جای حق و باطل را عوض کنند در انتخابات ۱۴۰۰ باوجود کرونا ویروس و یکسال بیست و چهار ساعته جیغ های سبز و بنفش و رنگارنگی که تحریم انتخابات رو عربده میکشیدند و هشت سال تخریب دولت روحانی انتخابات تا پاسی از شب ادامه داشت شیطنت های شیادین برای دلسرد کردن مردم از اول صبح روز انتخابات به کنار !!! چرا مردم تا پاسی از شب را در صف های انتخابات سپری کردند
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    4 1
    پر روهای نجومی شیادان چاپلوس ریش های رنگ کرده ست با ع ع
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    6 1
    دویست و پنجاه سال است غرب گراها واداده اجازه پیشرفت در همه زمینه ها را از ایران گرفته اند متاسفانه در جمهوری اسلامی هم ایرانیان با دو طیف در همه زمینها در جنگ میباشد دشمنان خارجی و منافقین خائن داخلی !!! ،، ای کاش ایرانیان فقط با دشمن خارجی میجنگیدند ضربه اصلی و خنجر از پشت را منافقین نام اشنای غرب پرست داخلی به ایرانیان میزنند خدا لعنت کند منافقین داخلی را ........
  • علی IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    4 1
    این شرق، ملت رو ... گیر آورده؟ مردم می خوان سرتو تنش نباشه، دنباله محاکمه اش هستن حالا هی بزک اش میکنه
  • سس US ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    2 8
    مشرق یقیین دارم تو به آخرت اعتقاد نداری و دردت فقط درد قدرته
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      3 1
      شما هم مگه میدونین آخرت چیه مناخیم؟؟؟
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    7 1
    رییس جمهورروحانی پدر مارودر اورد داغونمون کرد نسلمون را سوزاند مرگ بر ضدولایت فقیه
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    5 3
    آمریکا کدخدای دنیا نیست؟ بسم الله بدهی مون رو از چین و کره و عراق بگیرید.
    • US ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 1
      گرفتیم. ۳.۵ میلیارد دلارش نقد شده بدون اینکه کدخدا بفهمه چی شد!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    6 1
    خوشحالیم که رفته و دیگه حتی اسمی از خودش و دوره کابوس بارش نمی‌شنویم ور داشتید دامادش رو آوردید باهاش صحبت میکنیم صبح اول صبحی دوباره مزاجمون به هم ریخت
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    20 1
    میگن هر رییس جمهوری میاد بعد از مدتی مردم یاد رییس جمهور قبلی میکنن و میگن یادش بخیر. تنها رییس جمهوری که مطمئنم هیچ کس هیچ وقت نمیگه یادش بخیر و کاش برگرده قطعا حسن روحانی هست.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    9 1
    پدر زن چه بود که حالا دامادش تریبون دار شده؟! جمش کنید فقط برید همین
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    4 1
    کش کاشان کلید روحانی زیر گلدان کلید روحانی
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    6 1
    داماد روحانی درست میگه روحانی بین قدرت اقتصادی و نظامی تعادل ایجاد کرد. هر دوش رو در آستانه نابودی قرار داد
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    6 1
    داماد روحانی گفته بزرگترین مشکل مملکت ما چاپلوسی و تملقه! همین حرفای چرتی که تو داری میزنی خودش تملق از پدر زنته!
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    4 1
    یعنی دلار ده برابر شد مسکن ماشین دهبرابر شد اقتصاد درست کرد بله برای شماها که سرمایه دارید
  • سید IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    5 1
    به نویسند مقاله روزی نامه جمهوری اسلامی باید گفت بر فرض محال که چنین باشد! چرا هنگامی که دولت اصلاحاتچی های ..ـوع آور کشور را چهار نعل به سوی کوچه بن بست غرب برد و به قول شما سیاست نه شرقی ــ نه غربی را آشکارا نقض کرد و یانکی ها را کدخدای دنیا خواند، شاخک های وطن دوستی شما حساس نشد؟!؟!
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    11 2
    جناب داماد حسن آغا ؛ این آرزوی حسن آغا بود که قدرت نظامی کشور را هم مثل قدرت اقتصادی به قهقرا برد تا به قول شما هر دو توان کشور به یک اندازه ناتوان کند! اما به کوری دشمنان نظام و قدرت نظامی ایران در این مأموریت ناکام ماند!!!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    3 1
    تعادل روحانی فقط خراب کردن در مملکت بود ...بس
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    4 1
    متاسفانه یکی از معضلات کشور ما چاپلوسی و تملق گویی دمت گرم خودتم هم میدونی الان داری میگی. واما انگل پروری به نام داماد وعروس. .فرزند کثیف که آقا زاده نام گرفت. واما گفتی جعبه سیاه که لکه ننگ وسیاه بر دامان حوزه های علمیه که هر آنچه علمای بزرگی چون امام رحمت الله علیه وعالم ربانی حسن زاده آملی وووو زحمت کشیدند. این فرزند وشاگرد مغروق به آتش کشید میگی نه از داداش دردش بپرس
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 2
    رساناهایی که دولت جدید را با کمال بی انصافی میکوبند و اذهان مردم را مشوش می کنند بدانند بسیاری اعتقاد دارند که دولت جدید زمینه سازی هایی را که در حال انجام ان است اندازه چند سال دولت قبل کار انجام داده وپشتیبان این دولت خدا وامام زمان ومردم مستضعفی هستند که امید به موفقیت این دولت دارند و با اختلاف پراکنی گروهی مانند شما شاید مقداری روند کا را کند تر کنید ولی جلو تغییراتی که به نفع شما نیست نمیتوانید بگیرید و حتی متاسفانه بعضی افراد ورساناها با نظری که میدهند به امریکا واسراییل و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی راهکار می دهند وهمان کسانی هستند که چوب لای چرخ پیشرفت دولت قرار میدهند چرا شاید که دست خودشان ا ز بعضی منافع کوتاه شده یا نه اگاهی لازم را ندارند و خوب وبد را تشخیص نمیدهند وبا حق به مقابله بر می خیزند و حاضرند در راه غیر حق خود را متلاشی کنند و ناخواسته اب در اسیاب دشمن میریزند که با پایمردی جهادگران وطرفداران مقاومت تازه نفس و جوان مستحکم راه به جایی نخواهند برد وبروند واز عصبانیت بمیرند که از قلم زدنشان میتوان ان را دریافت با ارزوی موفقیت روز افزون نیروهای مقاومت چه در داخل و چه خارج از کشور که نقش دشمنان داخلی و خارجی وطرفدار تسلط غربیان را خنثی میکنند تا هر چه زودتر زمینه برای ظهور دوازدهمین اختر تابنک اسمان امامت و ولایت اماده شود انشالله
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    18 1
    شیخ دیپلمات تنها کاری که انجام داد این بود که هشت سال وقت مملکت را هدر داد ! همین.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    3 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس