ویژه ها

اصلاح طلبان و به عبارتی اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در سال ۸۸، بانیان اصلی وضع موجود هستند. رفقای خاتمی و موسوی و کروبی تورم ۴۴ درصدی را به مردم تحمیل کرده و سفره آنان را کوچک کردند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**عبدی: آرای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ فاجعه بار بود

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «آرای اصلاح‌طلبان در (انتخابات شورای شهر ششم) تهران فاجعه‌بار است. عدم شرکت نیز اساسا تحت تأثیر بیانیه‌ مهندس موسوی نبود. مردم مدت‌ها تصمیمی را گرفته بودند و تغییر چندانی هم در آستانه انتخابات نکردند».

عبدی در ادامه گفت: «برداشت من این است که این انتخابات بن‌بست اصلاح‌طلبی به معنای گذشته آن را نشان داد. این بدان معنی نیست که اصلاحات از اول غلط بوده، خیر. از ۷۶ تا ۸۴ کارکرد خودش را داشت و دوره خوبی هم بود. اما بعد از آن به دلیل انحرافاتی که رخ داد یا ناتوانی در تطبیق با شرایط نتوانست خودش را نجات دهد. هم ۸۴ و هم ۸۸ اینها شکست کامل برای راهبرد اصلاحات بود».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «۹۲ و ۹۶ هم برای اصلاحات موقعیت‌هایی اجاره‌ای بود و در چارچوب راهبرد اصلی اصلاحات نبود. در ۱۴۰۰ دیگر کامل به بن‌بست رسیده و در مجلس قبل سال ۱۳۹۸ هم این بن‌بست آشکار بود...شاید اگر اصلاح‌طلب‌ها مسیر ۸۸ را نمی‌آمدند می‌توانستیم خیلی بهتر شرایط را پیگیری کنیم».

رئیسی باید در برجام مسیر روحانی را ادامه دهد/ عبدی: آرای اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ فاجعه‌بار بود

در هفته های گذشته حجت‌الاسلام سید ‌هادی خامنه‌ای، فعال اصلاح‌طلب گفته بود: «بسیاری از دوستان شعار مردم سالاری و دموکراسی‌خواهی می‌دادند و در عمل برای جریان وسیع اصلاحات در کشور در سازوکارهای محفلی تصمیم می‌گرفتند و می‌خواستند همه تبعیت بکنند. گاهی اگر اعتراضی می‌شد به شکل مصنوعی همان تصمیم محفلی را با لعاب دموکراتیک به‌خورد جامعه می‌دادند. همه اینها ناشی از این بود که بعضی دوستان اصلاح‌طلب چنان‌که باید به قواعد دموکراسی ملتزم نبودند و نیستند».

وی در ادامه تاکید کرده بود: «یکی از دلایل اساسی که سبب شد اصلاح‌طلبان نتوانند از آسیب‌شناسی عملکرد خود و تحلیل شکست‌های گذشته بهره بگیرند، پایبند نبودن آنها به قواعد دموکراسی در میان خودشان بود...نهاد اجماع‌ساز نه تنها اجماعی نساخت، که اختلاف‌ساز هم بود».

روزنامه شرق نیز چندی پیش در مطلبی مشابه نوشته بود: «هنوز یک ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌گذرد که زمزمه‌های برچیده‌شدن نهاد اجماع‌ساز یا همان جبهه اصلاحات ایران شنیده می‌شود...ازخاصیت‌افتادن نهاد اجماع‌ساز یک پیام روشن دارد؛ آنکه هیچ هدف بلندمدتی در تشکیل این تشکل وجود نداشته است و مانند همیشه اصلاح‌طلبان چند ماه پیش از انتخابات و صرفا برای رأی‌جمع‌کردن اقدام به تأسیس یک مجموعه و این‌بار با نام جبهه اصلاحات ایران کرده‌اند؛ تشکیلاتی که مشابهش در گذشته هم با نام شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شناخته می‌شد».

همچنین «صادق زیباکلام»  فعال سیاسی اصلاح طلب پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ۱۴۰۰ گفت : «(پس از براندازان) دومین و بزرگ‌ترین بازنده انتخابات ۲۸خرداد اصلاح‌طلبان بودند...دوونیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود».

در انتخابات شورای شهر ششم تهران، اعضای «لیست جمهور» - لیست امید سابق- علیرغم حمایت ویژه خاتمی و پشتیبانی گسترده احزاب و رسانه های اصلاح طلب، ۲۱ بر صفر باخت. این در حالی است که در این انتخابات هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم نبود.

 سرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر ششم تهران، قریب به ۴۹۰ هزار رأی کسب کرد. اما بیشترین رأی اعضای لیست جمهور در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود.

در انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ نیز سرلیست وحدت-قالیباف- حدود یک میلیون و سیصدهزار رای کسب کرد اما سرلیست اصلاحات- مجید انصاری- تنها حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد.

نتایج انتخابات شورای شهر ششم تهران، یکبار دیگر ثابت کرد که حمله به شورای نگهبان و نظارت استصوابی صرفا یک پوشش برای اصلاح طلبان است. پوششی برای دیده نشدن ناکارآمدی و پوششی برای دیده نشدن عدم محبوبیت در میان افکارعمومی.

** رئیسی باید در برجام مسیر روحانی را ادامه دهد

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «دولت جدید شطرنج مذاکرات را به هم نریزد» نوشت: «با توجه به اینکه گفت‌وگوهای ایران و نمایندگان ۱+۴ در وین هنوز خروجی قابل‌قبولی نداشته است لذا دولت سیزدهم باید همان مسیری را در این حوزه طی کند که دولت دوازدهم در طول ۸ سال اخیر طی کرده است... اگر مذاکرات میان دولت سیزدهم و کشورهای ۱+۴ به بن‌بست برسد دستاوردهای مثبت برجام به هدر خواهد رفت و شاهد یک دوره پرچالش در روابط بین‌المللی خواهیم بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «عقلانیت در مذاکرات، استفاده از ادبیات گفتمانی عزتمدارانه، پرهیز از به‌کارگیری واژگان‌های چالشی و تحریک‌آمیز در مذاکرات آینده و جلوگیری از اجماع‌سازی جهانی علیه ایران باید در دستور کار رئیس دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم قرار گیرد... دولت سیزدهم با توجه به تجربه ۴ دهه گذشته باید در سیاست خارجی خود مشی اعتدالگرایانه‌ای در پیش گیرد».

رئیسی باید در برجام مسیر روحانی را ادامه دهد/ عبدی: آرای اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ فاجعه‌بار بود

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب اصرار دارند که مسیر خسارت بار هشت سال اخیر در حوزه سیاست خارجی همچنان ادامه یابد

در هفته های گذشته، «مجید تخت روانچی» نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به بی دستاوردی برجام گفته بود: «برخلاف برخی اعضای باقی مانده در برجام که در سال های گذشته صرفا به حمایت زبانی از برجام بسنده کردند، کشوری که هزینه هنگفتی برای این توافق پرداخت، ایران بود...ما طی سالیان متمادی، عزم راسخ خود برای زنده نگه داشتن برجام را با صبر استراتژیک و خویشتنداری حداکثری خود نشان داده ایم. ما این اقدامات را در حالی انجام دادیم که نه در آن زمان و نه الان، از منافع مورد انتظار از برجام بهره ای نبرده ایم».

تخت روانچی در ادامه تاکید کرده بود: «قانون مصوب مجلس ما در حقیقت پاسخی حساب شده به اقدامات غیرقانونی آمریکا و بیش از سه سال ناتوانی اتحادیه اروپایی و سه کشور اروپایی در مقاومت در مقابل چنین اقداماتی بود...هدف از این قانون، بازگرداندن توازن از دست رفته به برجام است و همان گونه که خود این قانون به روشنی بیان می کند، اگر برجام در عمل به طور کامل توسط دیگران اجرا و تمام تحریم ها کاملا برداشته شوند، اقدامات جبرانی ایران قابل برگشت است».

آقای رئیسی- ۳۱ خرداد- در نشست خبری با اشاره به برجام گفته بود: «سیاست خارجه ما از برجام شروع نمی‌شود و به برجام هم محدود نمی‌شود. تعامل با همه دنیا را به عنوان یک اصل و تعامل گسترده و متوازن را دنبال خواهیم کرد».

وی در ادامه تاکید کرده بود: «با همه دنیا و همه کشورهای دنیا به‌عنوان یک اصل، تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد، ان‌شاءالله و در مذاکرات، هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود، این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود...ولیکن...وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد، اجازه نخواهیم داد مذاکرات فرسایشی شکل بگیرد. بلکه هر نشستی باید همراه با نتیجه باشد».

رئیسی همچنین- ۱۲ خردا ۱۴۰۰- در برنامه بدون تعارف گفته بود: «به نظرم می‌رسد درصد بالایی از این مشکلاتی که روزمره مردم با آن مواجه هستند هیچ ربطی به تحریم ندارد، مرغ و تخم مرغ و بسیاری از شرایطی که امروز مردم با آن مواجه هستند، مسائل و مشکلاتی نیست که ما این‌ها را از چشم تحریم ببینیم، مردم هم خوب فکر می‌کنند، مردم در این قضیه قضاوتشان، منصفانه است بعضی چیزها را خودشان می‌فهمند که این‌ها از سر تحریم است، اما بسیاری چیزها را می‌دانند که آنها مسئله تحریم نیست».

** تورم ۴۴ درصدی، نتیجه حضور اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در قوه مجریه

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «افزایش قیمت ها شتاب بیشتری گرفت» نوشت: «روز گذشته مرکز آمار نرخ تورم در تیرماه سال جاری را منتشر کرد که در نگاه اول برخی نتایج به چشم می‌خورد. اول اینکه بار دیگر رکورد نرخ تورم در مقیاس سالانه شکسته شده و به ۴۴ درصد رسیده است. دوم اینکه با افزایش ۱.۲ درصدی تورم ماهانه می‌توان این نتیجه را گرفت که شتاب افزایش قیمت‌ها بیشتر شده است. نکته سوم هم اینکه میزان رشد قیمت مسکن دو برابر قیمت دلار و سه برابر قیمت طلا بوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بر اساس آن نرخ تورم نقطه‌ای به ٤٣,٦ درصد، نرخ تورم ماهانه به ٣,٥ درصد و نرخ تورم سالانه نیز برای خانوارهای کشور به ٤٤,٢ درصد رسید... تورم سالانه در حالی به ۴۴.۲ درصد رسید که با تورم ۴۹.۴ درصدی در سال ۷۴ تنها ۵.۲ درصد فاصله دارد و با توجه به پایداری مشکلات فعلی کشور...به نظر می‌رسد رکورد تورمی در سی سال اخیر به زودی شکسته شود».

رئیسی باید در برجام مسیر روحانی را ادامه دهد/ عبدی: آرای اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ فاجعه‌بار بود

کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی موجب شده که بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران- با گرایش های مختلف سیاسی- در این مسئله متفق القول باشند که دولت روحانی، زمین سوخته به دولت بعدی تحویل می دهد.

در شرایط فعلی، شاخص های اقتصادی از جمله تورم، نقدینگی، ضریب جینی، رشد اقتصادی، اشتغال، سرمایه گذاری خارجی، فرار سرمایه از کشور و...به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

اما اصلاح طلبان همچنان در پی آن هستند تا با فاصله گذاری با دولت، صرفا خود را حامی سابق دولت روحانی معرفی کرده و اینگونه القاء کنند که جریان اصلاحات هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ پشت در پاستور ماند.

اما برخلاف این ادعا، اتفاقا دولت روحانی مصداق اتّم «دولتِ اصلاح طلبان» بود. نکته قابل توجه اینجاست که بسیاری از مقامات ارشد دولت روحانی، همان اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در انتخابات ۸۸ بودند.

آخوندی، زنگنه، محمدعلی نجفی، ربیعی، شریعتمدار، نعمت زاده، جهانگیری، حسین فریدون و...افرادی هستند که در سال ۸۸ در ستادهای موسوی و کروبی حضور داشتند و در ۸ سال اخیر هم در دولت روحانی در پست های ارشد مدیریتی حضور داشتند.

بر همین اساس، اصلاح طلبان و به عبارتی اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی در سال ۸۸، بانیان اصلی وضع موجود هستند. رفقای خاتمی و موسوی و کروبی تورم ۴۴ درصدی را به مردم تحمیل کرده و سفره آنان را کوچک کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • بهلول IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    8 0
    آقا آدرس منزل اون مقاله نویس روزینامه آرمان را میدید؟
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      11 0
      ظاهراً برای اصلاح طلبان تـ...... آور حفظ برجام بر حفظ منافع کشور ترجیح دارد! می دانید چرا؟ زیرا همه اعتبار و آبروی جناح منحرف شان را در گرو آن گذاشته اند!!!
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      2 0
      فقط اینها سرلوحه زندگیت باشد ..... گناه نکردن، به اراده احتیاج دارد. اجتناب از گناه، چیزیست که مثل کوه در چشم انسان جلوه میکند؛ اما با تصمیم، مثل یک زمین هموار میشود.ماه رمضان، بهترین فرصت است تا همه این را تمرین کنند. * شهید جانش را فروخته و در مقابل آن، بهشت و رضای الهی را گرفته است که بالاترین دستاوردهاست. به شهادت در راه خدا، از این منظر نگاه کنیم. شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی گذارند این جان، مفت از دستشان برود و در مقابل، چیزی عایدشان نشود. * شهدا، علاوه بر مقامات رفیع معنوی، که زبانها و قلمها از توصیف آن و چشم و دلها از مشاهده آن ناتوانند، مشعلدار پیروزی و استقلال ملتند و حق بزرگ آنان بر گردن ملت، بسی عظیم است. * پرچم عروج انسان به بام معنویت که امروز در گوشه و کنار دنیا برافراشته می شود، در حقیقت پرچم امام ما و شهیدان اوست. آنها زنده اند و روز به روز زنده تر خواهند شد. * هر چه داریم، به برکت جانفشانیها و فداکاری هاست، به برکت روحیه شهادت طلبانه است. * در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود. * جنگ نرم، صحنه رویارویی دروغ های بزرگ باواقعیت های تردیدناپذیراست. * راه نظام جمهوری اسلامی بن‌بست ندارد. * دراین جنگ نرم،کافی است هواداران جبهه حق بیدارباشندو بیکار ننشینند چراکه زبان حق همیشه مؤثرتراز زبان باطل است. * فرهنگ یک سیستم است و دارای انواع و اجزائی است و مهندسی فرهنگ به عنوان یک مهندسی سیستم باید انجام پذیرد. * فرهنگ یک جامعه، اساس هویت آن جامعه است. * درسى که اربعین به ما مى‏دهد، زنده نگهداشتن یاد حقیقت و خاطره‏ى شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است. * جنگ نرم یعنى ایجاد تردید در دلها و ذهنهاى مردم. * نماز تسلّابخش و آرامشگر دلهاى مضطرب و خسته و به ستوه آمده، و مایه‏ى صفاى باطن و روشنى روان است. * نماز جمعه یکى از پایه‏هاى اساسى حفظ نظام اجتماعى و مهمترین عامل حفظ روحیه و ایمان مردم است. * همگان نماز را که داروى شفابخش روح و مایه‏ى صفا و آرامش و نورانیت است،
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      2 0
      فرزندان شهدا بدانند که پدران آنان موجب شدند که اسلام، در چشم شیطانها و طاغوتهای عالم، ابهت پیدا کند. * اساسا جهاد واقعی و شهادت در راه خدا، جز با مقدمه ای از اخلاصها و توجه ها و جز با حرکت به سمت “انقطاع الی الله” حاصل نمی شود. * اگر مجاهدت فداکارانه جوانان این مرز و بوم که به این شهادتها منتهی شده است نمی بود، همه روزهای این ملت، در زیر چتر سیاه ظلم و تجاوز و دخالت دشمنان اسلام و ایران، به شبهای تار بدل می گشت. * فداکاری شهیدان و گذشت خانواده ها و حضور رزمندگان ما بود که ابرهای تیره و تار آن روزگار دشوار را از افق زندگی این ملت زدود. * این جنگ نرم ، شما جوانهای دانشجو ، افسران جوان این جبهه اید… * شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه ی جنگ نرم ، یکی اش نگاه خوشبینانه وامیدوارانه است. * خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است. * در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید…. چون چه ببرید ، چه ببازید ، به نفع اوست. * امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است.
    • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 1
      می خوای بری بکشیش؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 18
    ظریف بهترین گزینه وزارت خارجه دولت رئیسی است
    • امیر IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      9 0
      نکنه منظورت .... است؟
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      10 0
      راست گفتی . برای چایی دادن گزینه خوبیه خخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      11 0
      آره آب دارچی وزارت خارجه.
  • US ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    9 0
    ای اف بر هر چی اصلاح طلب اشرافی و نفوذیه که بعد از 8 سال سیاه مملکتو به چنین روزگار وخیمی رسوندن که حتی تو کابوس هم متصور نبود . اافففففففففففففف
    • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      4 0
      ای اف بر باعث و بانی وضع موجود
  • مهدی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    6 0
    رو... کی باشه.؟! که رئیسی ادامه دهنده راهش باشد.؟!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    8 0
    اصلاح طلب = برانداز
  • محمد مهدی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    8 0
    روحانی کیه؟؟؟!!!
  • !! IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    7 0
    اصلاح طلبان هذیان گوی متوهم !!
  • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    6 0
    مشرق جان!!!! فکر کنم فقط برای اینکه اعصاب همه را خرد کنی، نظرات وحرف های این .... را میگذاری!!!!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 0
    واقعا باکمال احترام باید به اقای ع... عرض می کنم واقعا بدبختی و این مقدار خدارا شکر خوار ذلیل شده ای که یاوه می گویید .
  • SE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    5 0
    وراجهای رفوزه ساکت شوند
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 8
    اصلاح طلب و اصول گرا همه از علاقه مندان جمهوری اسلامی ایران هستند .اما عده ای بدنبال اهداف بیگانگان هستند .تفرقه ممنوع .لطفا.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      5 0
      کشکتو بساب . به اصلاح طلبان نفوذی و وطن فروش میگی دوستدار جمهوری اسلامی ؟
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    5 0
    .... بر رو.... وظظظظریفش
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    2 3
    رئیسی باید راه روحانی را برود!!!!! چه ... ها باید ها و نباید ها رو قانون مشخص می‌کنه نه یک روزنامه که کلا دو میلیون طرفدار داره.
  • DE ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    8 0
    رئیسی باید در برجام مسیر روحانی را ادامه دهد تا منفور مردم شود و در ۴سال بعدی رای نیاره تا باز ما اصلاح طلباطلبها شانسمون را امتحان کنیم
  • حسين DE ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    5 0
    آقاى ع... مهم نيست تراوشات ذهنيت عليل و پوسيده قرون وسطائى تو و امثال تو چيست ،نگرش و طرز فكر جريانهاى اصلاح طلبان و ليبرالها و اعتداليون به پايان خود رسيده،شماها يك مشت فسيل سياسى هستيد كه تاريخ مصرفتون به پايان رسيده،چرا قبول نميكنيد؟.
  • BE ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 0
    آقای عبدی ، شما ، ادای روشنفکرها در نیار ، که این به اصطلاح روشن فکرها خودشون میمون هستن
  • یونس کجوری گشنیانی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 6
    به عنوان یک اصلاح طلب می نویسم ما در 28 خرداد 1400 هیچ نامزدی در ریاست جمهوری نداشتیم که شکست بخوریم. رویگردانی مردم از ما نتیجه ی ناتوانی ما در برابر قدرتِ حریف است. وقتی که روزنامه نگاری اصلاح طلب به دادگاه می رود انتظار دارد که جبهه ی اصلاحات از حق مسلمِ آزادی بیان و آزادی پس از بیانِ او دربرابر قوه قضائیه دفاع کند و لی دست قوه مجریه در دفاع از این روزنامه نگار بسته است چون رئیس جمهور که مثلا دومین مقام قانون اساسی است هیچ اهرم بازدارنده ی در برابر قوه قضائیه ندارد: عملا مسلوب الاراده هست.روزنامه نگار،متهم می شود به دادگاه می رود و گرفتار مشکلات خانوادگی می شود واحساس تنهایی می کند نتیجتاً نه او بلکه همه ی روزنامه نگاران وقتی ببینند حمایتی از آنان برابر قوه قضائیه در اسیتفای حق آزادی بیان و آزادی پس از بیان نمی شود و دچار محکومیتهای سنگین می شوند ترجیح می دهند یا به اردوگاه مقابل بروند و از مصونیت آهنین آن اردوگاه بهرهمندشوند یا به خارج بروند یا در داخل کشور از اردوگاه اصلاحی خارج شوند که بسیاری این گزینه ی خوداخراجی را در پیش می گیرند.
    • DE ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      6 0
      شکست شما اصلاح طلبها بخاطر همین چرت و پرت فکر کردن های شماست .پرروهای از خدا بیخبر ۳۲ سال تمام گردنه های پولی کشور مدیریتها و بیت المال حقوق های نجومی کل بودجه کشور و همه چیز دستتان بود غیر از دلالی و بخور بخور و جعل اخبار و تهمت به نظام چه کار برای مردم کردید .چنان شهوت پول و مقام و ریاست شما را گرفتار کرده که فقط ضد و نقیض و خزعبلات به هم میبافید تا راس قدرت بمانید.نوکران غرب عاقبت به غرب پناهنده خواهند شد ربطی به قوه قضاییه ندارد. مگر آن زن کُش خودتان را با پول آزاد نکردید؟ مگر بهترین وکلا و بیشترین فشار را نمی آورید که دزدان و رانتخوارانتان را آزاد کنید و میکنید ولی در بسیاری از موارد اینقدر خیانت و دزدی و رذالت اظهر من الشمس است که هیچ وکیلی قادر به دفاع از خیانت غربگدایان نمیشود.اف برشما که با وجود شکست وحشتناک از طرفدارهای خودتان باز از پرروی و تهمت و جعل واقعیت دست بردار نیستید.
  • ساناز IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    7 0
    هر موقع گفتن خاک انداز خودته جلو بنداز..واقعا افراد فرومایه ای مثل عبدی چطور به خودشون اجازه میدن اظهار نظر کنن و برای دیگران تکلیف مشخص کنن؟
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 0
    افساد طلبان متوهم لطفا خفه...!!!
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    بخواد هم نمیتونه جا پای روحانی بذاره
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      عجب...!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس