ویژه ها

برای بخشی از جریان اصلاح طلب، مسئله لغو تحریم ها اصلا موضوعیت ندارد. این جریان می‌گوید که ما باید با آمریکا مذاکره کنیم تا ببینیم واشنگتن چه دیکته‌ای می‌گوید.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** رئیسی بدون توقع و مستقیم با آمریکا مذاکره کند

روزنامه شرق در یادداشتی نوشت: «پیشنهادهایی به تیم جدید دستگاه دیپلماسی کشور است و آن اینکه...برای احیای توافق هسته‌ای ضروری است اولا، ایران و آمریکا مستقیم و بدون واسطه مذاکره کنند؛ ثانیا، خواسته‌های حداکثری را کنار بگذارند و ثالثا، قاعده برد-برد را که منطق مذاکرات موفق برجام بود، مبنای مصالحه قرار دهند. در این موضوع خاص و دیگر موضوعات سیاست خارجی، بحث «اعتماد» مطرح نیست و هدف سیاست خارجی هر کشور تأمین حداکثری منافع ملی با توجه به توان خود در عرصه بین‌المللی است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بیان دردمندانه ظریف کاملا گویای این امر بود که "‌هیچ توافقی برای هیچ‌یک از طرف‌های آن توافق بی‌نقص نیست... لازمه رسیدن به توافق، درک این واقعیت است که بدون توجه به حداقل قابل قبولی از نگرانی‌ها و مطالبات همه طرف‌ها، امکان مصالحه وجود ندارد. گرایش حداکثری تنها به مذاکرات فرسایشی و بی‌پایان می‌انجامد".».

روزنامه شرق در ادامه تصریح کرد: «به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده که موضوع کاهش تنش با آمریکا و نه لزوما برقراری روابط، در دستور کار دولت جدید قرار گرفته و از دریچه «منافع ملی» به آن نگریسته و تصمیمات راهبردی اتخاذ شود».

رئیسی بدون توقع و مستقیم با آمریکا مذاکره کند/ عبدی: مردم مأیوس هستند و امیدی به دولت رئیسی ندارند

برای بخشی از جریان اصلاح طلب، مسئله لغو تحریم ها اصلا موضوعیت ندارد. این جریان می گوید که ما باید با آمریکا مذاکره کنیم تا ببینیم واشنگتن چه دیکته ای می گوید و درباره چوب حراج زدن بر مولفه های قدرت کشورمان جه دستوری دارد!

از دیدگاه این طیف، اگر ما بگوییم که آمریکا باید تمامی تحریم های ظالمانه را لغو کند، زیاده خواهی و خواسته ای حداکثری است ولی اگر آمریکا بگوید که ایران باید در صنعت موشکی و دفاعی خود بتن ریخته و در مقابل گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه خلع سلاح شود، این تنش زدایی و معامله برد - برد است.

واقعیت این است که برجام دچار اشکلات متعددی است و دولت روحانی در اجرای برجام به ۲۸ شرط ابلاغی عمل نکرد. برای نمونه، تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی لغو تحریم های کاتسا، ایسا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را در برجام نگنجاندند و یکی از علت های اصلی لغو نشدن تحریم ها علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، همین مسئله می باشد.

همچنین یم مذاکره کننده هسته ای به ریاست ظریف در برجام پذیرفت که تحریم چرخه دلار(U-TURN) باقی بماند. همین مسئله باعث شد برخی از درآمدهای ارزی، حتی پس از برجام نیز در دسترس ایران قرار نگیرد. چراکه آن درآمد برای اینکه در اختیار ایران قرار بگیرد ابتدا باید به دلار و بعد به سایر ارزها تبدیل می شد،  که امکان این کار وجود نداشت.

دولت رئیسی باید با بکارگیری دیپلماسی مقتدرانه، از انفعال و ضعف در مقابل زیاده خواهی آمریکا و تروئیکای اروپا پرهیز کند.

** عبدی: مردم مأیوس هستند و امیدی به دولت رئیسی ندارند

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «نظرسنجی‌های انجام شده از مردم نشان داده است که متناسب با نزدیکی و دوری انتخابات نسبت به خواست عمومی، مردم پس از انتخابات با رویکرد امید و خوش‌بینی همراه شده‌اند و این در فضای کلی جامعه بسیار موثر بوده است. امروز که مدیریت اجرایی در حال انتقال است، تا چه حد شاهد این شور و نشاط عمومی یا امیدواری نسبت به آینده هستیم؟ ».

عبدی در ادامه نوشت: «گرچه نمی‌توانم نظر قطعی دهم، ولی معتقدم اگر نظرسنجی شود مردم زیادی پیگیر این رویداد نیستند و درکی از آنچه پس از این رویداد رخ خواهد داد، ندارند. حتما عده‌ای پیگیر هستند و تصورات مثبتی از آینده دارند، ولی این تعداد به اندازه‌ای نیست که  شور و امید را در دل جامعه و مردم عمومی و برجسته و به عنوان انرژی برای موتور دولت بتواند عمل کند. اتفاقا تعداد قابل توجهی از مردم هم هستند که گمان می‌کنند اوضاع یا تغییری نمی‌کند یا نه‌تنها بهتر نمی‌شود که احتمالا بدتر هم می‌شود این همان نامیدی و یأسی است که در جریان انتخابات هم دیده شد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: «قصدم این است که به آقای رییسی و دیگر همفکران یا دوستان اصولگرای آنان بگویم که وضعیت برای آغاز کار اصلا مساعد نیست. البته این را خودتان انتخاب کردید و وعده‌هایی هم داده‌اید که طبعا انجام شدنی نیست».

رئیسی بدون توقع و مستقیم با آمریکا مذاکره کند/ عبدی: مردم مأیوس هستند و امیدی به دولت رئیسی ندارند

یاس آفرینی و ناامیدکردن مردم بخشی از دستورالعمل دائمی جریان تندرو اصلاح طلب است. جریانی که خود مسبب و بانی اصلی وضع موجود است ولی بجای عذرخواهی و تلاش برای جبران خسارت ها، بذر ناامیدی پاشیده و طوری القاء می کند که گویی هیچ روزنه امیدی وجود نداشته و اداره کشور با بن بست مواجه شده است.

بانیان برجام و حامیان مفسدان اقتصادی و مدیران نجومی، خود را نماینده اکثریت مردم جا زده و مدعی هستند که امیدی به بهبود اوضاع وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند: «در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه - سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند».

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم  با بیان اینکه سند ماندگار بیانیه گام دوم، مستند اقدامات دولت خواهد بود، عنوان کرد: «در این سند که رهبری فرزانه انقلاب آن را بسیار حکیمانه نوشتند، هم وضع موجود به خوبی تبیین شده است و هم وضع مطلوب. ما باید وضع موجود و مطلوب را دقیق ببینیم و فاصله وضع موجود و مطلوب را کمتر و کمتر کنیم و بتوانیم به وضعیت مورد انتظار مردم یعنی تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم برسیم».

رئیسی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: «در این تحول ضروری، لازم است همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان و دغدغه مندان نقش آفرینی کنند و همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند، این کار انجام شدنی است. ما حتماً به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود اما حتماً سفره مردم و اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد».

وی در ادامه اظهار داشت: «ما یک برنامه تحولی آنی و فوری، کوتاه مدت با نگاه به مسائل پیش رو تنظیم کردیم...مسائل شناسایی شده است و به مردم امیدواری می‌دهم که هم مسأله خوب شناسایی شده و هم از راهکارهای مسائل از نگاه کارشناسان و خبرگان بهره مند شدیم و ان شاءالله این کار با قوت و به صورت فوری و آنی دنبال می‌شود».

** تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی بر اقتصاد اثر گذاشت

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «به واقع همه مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌های بین‌المللی نیست؛ تحریم‌های داخلی هم باعث شد تا مشکلات بخش اقتصاد مضاعف شود. برخی‌ها تمایل دارند که تمام گرفتاری‌های اقتصادی را به تحریم گره بزنند...درست است که به‌خاطر تحریم، درآمد نفتی کشور کم شد و این امر به صورت مستقیم باعث افزایش قیمت ارز و تورم شد. ولی اگر آیین‌نامه‌ها، مقررات و بخشنامه‌ها مرتب تغییر نمی‌کرد، شاید سرعت افزایش تورم مانند آن چیزی که اتفاق افتاد، نمی‌بود. به طور قطع در کنار تحریم‌ها امکان کنترل بیشتر تورم، نرخ ارز و رشد اقتصادی وجود داشت».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «متأسفانه سیاست‌های دولت به خوبی اجرا نشد و همین امر سبب شد که تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی بر حوزه اقتصاد اثر بگذارد».

رئیسی بدون توقع و مستقیم با آمریکا مذاکره کند/ عبدی: مردم مأیوس هستند و امیدی به دولت رئیسی ندارند

چندی پیش  «بهمن آرمان» کارشناس اقتصادی حامی دولت روحانی با انتقاد از ادعای فعالین اصلاح طلب در حواله دادن تمامی مشکلات اقتصادی به تحریم ها، گفته بود: «اگر به بحران به وجود آمده در بورس توجه کنیم این بحران بیش از آنکه به سیاست خارجی ارتباط داشته باشد به ندانم‌کاری و نداشتن مدیریت کافی مدیران ارتباط پیدا می‌کندساختن مسکن و آزادراه‌ها در کشور که متأثر از تحریم‌ها نیست».

بنابر تاکید کارشناسان، ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت در دولت است. چندی پیش محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس گفته بود: «کمتر از ۲۰ درصد مشکلات کشور زیر سر تحریم‌ها است و ۸۰ درصد مشکلات کشور زیر سر مسئولین اجرایی، فساد مسئولین اجرایی و ناکارآمدی مسئولین اجرایی کشور است، چرا که تقریباً ۹۰ درصد اختیارات و پول دست دولت است».

نبویان در ادامه به یک نمونه اشاره کرد و گفت: «نهاده‌های دامی که وارد نشود یعنی شما اگر فرض کنید ۵۰ درصد نهاده‌های دامی وارد می‌شود، خوراک دام طیور را، وقتی ۵۰ درصد به مرغداری‌ها، نهاده‌های دامی را بدهید، نتیجه این می‌شود که او ۵۰ درصد جوجه‌ریزی می‌کند، نتیجه این می‌شود که ۵۰ درصد مرغ در جامعه داریم، یعنی گرانی‌ها، یعنی نبود مرغ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    20 3
    چرا این خناسان رو ساکت نمیکنید؟
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      14 3
      واقعاً ت....ع آورند کسانی که برای حفظ برجام گندیده حتا حاضرند شرافت کشورشان را معامله کنند! این قوم سزاوار ... نه تفاخر!!!
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      13 2
      وقتشه آقای عبدی و امثالهم ساکت بشن! مردم خیلی هم به این دولت امید دارند نکته اینجاست که کافر همه را به کیش خود پندارد!
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      9 1
      اتفاقا امروز امیدوار کننده ترین روز تاریخ انقلاب هست البته برعکسش برای امثال آقای عبدی هم صادق هست
    • محمد IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      1 0
      به صحبت آقای عبدی توجه کنید میگه مردم نا امید هستن یعنی اینکه دولت تدبیر با تمام توان تونسته بذر نا امیدی را بکارد تا راه برای رسیدن به کدخدا و عشقشون اسرائیل جنایتکار باز بشه خدا نگذره از مسئولی که با کم کاری مردم را ناراضی میکنه و دارن راه را برای مذاکره با ذلت باز میکنن
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    15 1
    از جناب آقای رئیسی عزیز خواهش می کنیم ، باند مافیایی علمی .... رو که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رو تبدیل به حیاط خلوط و باشگاه دوستان و اشنایان آقایون کرده بود، متلاشی کنید .
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      3 20
      دولت آقای رئیسی به دکتر ظریف نیاز داره.بهتره ظریف وزیر خارجه بشه
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      8 3
      منم به آقای ظ.... نیاز دارم، حال ندارم شبا آشغالا رو ببرم بزارم دم در حیاط!!!!!
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      7 0
      با اون دیپلماسی التماسی و زانو زده ، با اون دروغ هایی که در فایل صوتی به سردار شهید سلیمانی نسبت داد ، حتما ی رئیسی ایشون رو وزیر خارجه میکنن!! ؛))) /در ثانی رهبری فرمودند دولت جوان انقلابی ، نه دولت پیر و خسته و بی انگیزه و باج بده و امید وار به دست اجانب و بیگانگان / تو این کشور قحط الرجال نیست که فقط ظریف بتونه بیاد وزیر امور خا جه بشود و جایگزینی براش نباشد / شما یه کارنامه مثبت از وزارت امور خارجه این دولت ( بخوانید وزیر امور برجام ) به ما نشون بدهید که ی رئیسی بهش نیاز داشته باشه / وزارت امور خارجه پیکر حاجیان شهید در منا رو نتونست برگردونه و سعودی ها از ترس کلام و تهدید رهبری حاضر به این کار شدند روادید برای وزیر بهداشت وقت (قاضی زاده هاشمی) صادر نمیکردندو مجبور شد از قطر بره عربستان( این بود اون عزتی!! که قرار بود به پاسپورت ایرانی برگردونند )!!! / بعد حاجی های ما را کشتند اونوقت ی ظریف سعودی ها رو برادران !! سعودی خطاب میکرد / هر موقع کشور نیاز به وادادگی و انفعال و تسلیم شدن در برابر خواست غرب نیاز داشت ی ظریف رو صدا میکنیم بیاد ؛)) / مذاکره خوبه رفع تحریم خوبه اما نه با روش باج دادن یکطرفه و انفعال و التماس به غرب / بعد از خروج و بدعهدی چند باره غربیها این ما هستیم که شرط تعیین میکنیم نه غربیها
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    10 1
    توقع؟ اینکه ما بخوایم در ازای امتیازی که میدیم تحریم ها "واقعا" برداشته بشه نه زبونی این توقع زیادیه؟ ببخشید که ما اینقدر توقع داریم!!
    • SE ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      9 1
      ارائه پیشنهاد مذاکره بدون توقع با آمریکا هم حماقت میخواهد
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    15 4
    آقای عبدی از جانب خودش حرف رایگان بزنه مردم وکیل وصی نمی خوان
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      5 0
      دقیقا همینطوره
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    12 1
    یعنی چی بدون توقع رفع تحریم چرا باید مذاکره کنیم اگر قرار تحریم برندارن مگه نادانیم؟!
  • بی نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    21 3
    لطفاً ساکت شده و درباره مسائل کشور حرف نزنید و اظهار نظر نکنید آقای رئیسی خودش بلده چکار کنه قیم نیاز نداره دولت غربگدا تموم شد و حرف شما دیگه خریدار نداره در ضمن کسی که مردم رو نا امید کرده خود شما هستید وضع مردم ما که این نبود در عرض ۸ سال بدبخت مون کردید اگر روحیه مردم هم تضعیف شده کار خودتون بوده
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    19 2
    مشرق جان یک عده توی دنیا بخصوص در کشور ما از خود آمریکایی ها هم آمریکایی تر هستند. این ها اکثرا نوکران بی جیره و مواجب آمریکا هستند با آرزوها و آمالی بالاتر از خود آمریکا ولی با امکانات و مشکلات کشور خودشان. در آن دنیا هم باید بیشتر از آمریکایی ها پاسخگوی جنایات آمریکا هستند. به اینها اصطلاحا می گویند خسر الدنیا و الآخره. بدبخت های هر دو دنیا.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      7 0
      غربگداها فقط نسخه ذلت می پیچن
  • Majid IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    9 1
    از قول من به عبدی بگویید یاس را بی تعهدی و ناکارآمدی دولت مورد حمایت شما در دل مردم گذاشت و صد البته که اصلاح این ولنگاری زمان می برد تا امید به دل مردم برگردد
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      5 0
      هشت سال خسارت در دولت تدبیر و امید
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    11 4
    خیلی حال میکنم جناب رئیسی همه غربگداهای داخل و ارباباشونو تو خماری نگه داشته هنوز نمیدونن موضع دقیقش چیه در مورد مذاکرات!!! یه چند روز دیگه هم تو خماری بمونید
  • فقط و فقط تکیه بر نیروی جوان در عصر جدید DE ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    9 2
    اصلا قبول مذاکره در بعضی از مواقع نشانه ضعف میباشد. هر کاری بکنید انها بدتر می کنند مگر این که با لباس رزم شروع به سازندگی و استقلال اقتصادی کنیم
  • آسفالت شده توسط دولت IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    16 3
    آقای رئیسی اگر می خواد پیشرفت کنه فقط یک کار باید بکنه هرچی اینا می گن برعکسش رو عمل کنه. این همه رهبری مستقیم و غیر مستقیم گفتن اول آمریکا اعتماد ما رو جلب کنه به تعهداتش عمل کنه بعد حالا مذاکره. باز می گند باز بریم مذاکره اونم بدون هیچی ! مگر دیوانه هستیم یا عقلمان کم است بری مذاکره کنی که چی باز دوباره پول و وقت کشور رو الکی هدر بدن و کشور رو لنگ در هوا نگه دارن دوباره هسته ای رو هم بتن کنن و چندین سال عقب بمونیم آخرش هم آمریکایی ها بزنن زیر همه چی ب مگر مریضیم خب همین زمان رو بزاریم روی تولید داخل و و توان داخلی بیشتر پیشرفت می کنیم به خدای احد و واحد قسم بدون گدایی از آمریکا هم میشه پیشرفت کرد ژاپن رو با بمب اتم زدن داغون کردن نرفت کاسه گدایی برای امریکا دست بگیره ترو خدا بیا مذاکره کنیم بیا به ما کمک کن ژاپن به خودش تکیه کرد به توان داخلی به ظرفیت های و پیشرفت کرد به شدت رشد کرد میگن کسی که به فکر همسایه باشه شب باید گشنه بخوابه داستان ما هم همینه که همش امیدواریم آمریکا بیاد یک کاری برامون بکنه حاضریم همه چیزمون رو بدیم فقط آمریکا بیاد در حالی که این التماس ها برای مذاکره هرگز ثمری نخواهد داشت اونم برای کشوری با شرایط ما مشرق بدون سانسور منتشر کن لطفاً
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 1
    وی نگفت کی مردم رو مایوس کرد
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    14 1
    اقای عبدی ساکت شید ....
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      10 0
      منم موافقم
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    14 2
    لعنت خدا بر افساد طلبان
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      14 1
      مرگ بر منافق
  • وطن پرست DE ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    13 1
    این یعنی نتیجه نسخه های خودشما اقای عبدی اشتباه بوده. بهتر نیست یکم حرف نزنید!!! بخدا نمی گن لال هستید.
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      6 0
      اصلاح طلبان=پررویی نجومی
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    9 1
    عبدی به خودش خندیده
    • امیرو IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      5 0
      منظورت اینه که به خودش خندیده؟
    • بهرام IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      5 0
      نه منظورش اینکه آب تنی کرده!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    10 1
    در روزنامه های شرق و اعتماد را گل بگیرید.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 11
    رییسی رئیس جمهور من نیست
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      7 3
      تو ... کی باشی مفت خور بنفش
    • سید محسن 19ساله IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      5 0
      آخه تو جز جمهور نیستی، ایران آلبانی را در حوزه ی امپراطوری خود تعریف نمیکند.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      8 0
      بقول معروف یه مثله که میگه : واسه یه عده بی نماز درب مسجد رو‌ نمی بندند /
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      6 0
      معلومه چون تو جزء ملت ایران نیستی
    • NL ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      6 0
      البته که ایران نیستم ضمنا در آلبانی هوا پاییزی شده
    • DE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      3 0
      ۱۷:۴۲ رییسی رئیس جمهور من نیست. //حالا که چی؟ مثلا چون رییس جمهور تو نیست چراغ قرمز رد کنی پلیس جریمه ات نمیکنه یا چون رییس جمهور تو نیست رانتخواری و دزدی کنی پلیس آگاهی کاری به کارت نداره . میدونی خوبیش چیه؟ چه رییس جمهورت باشه چه نباشه کوچکترین خلاف ضد قانون کنی میگیرنت چون 32 سال دوران هرج و مرج و رانت و دزدی و شیتیل و داداچ و بخور بخور تمام شد. فهمت بره بالا. باورت نمیشه روزنامه صبح جمعه رو بخون توش نوشته.
  • رهگذر IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 2
    این غرب گدایان متجاهل نسخه ای را که برای روحانی پیچیدند کافیست. این دولت بهشت جاسوسان و مزدوران شناخته شده و پنهان بود . امیدواریم آقای رییسی ابتدا مزدوران و وابسته گان و ژن های آلوده شان را جارو کند تا کشور روی آسایش از این جماعت مفت گوی مفت خوار و نجومی خواران پر رو رها شود
  • DE ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 2
    اصلاح طلبچی ها و غربگدایان و ضد انقلاب چون امیدشون به پایان رسید و نتوانستند اینبار موجسواری کنند و مانند 32 سال گذشته کیسه خود و برو بچ و رفقا را پر کنند اکنون به موج سازی تصنعی روی آورده اند و دولت جناب رییسی باید خود را برای موج های مصنوعی جدید آماده کند و مردم را بیدار و آگاه سازد تا گول موجسازی غربگدایان را نخورند .یک روز مردم را ا ز ونزوئلایی شدن کشور میترسانند یک روز از چینی شدن کشور یک روز از سایه جنگ یک روز از دلار سه هَزار و دیفال!! کِشی در پیاده روها ....مردم از سایه جنگ نمیترسند بلکه از سایه ننگ اصلاحات بر کشور ترس دارند که به غیر از دلالی و شیتیل و پورسانت و کلاهبرداری و ترسانده مردم هیچ هنری ندارند
  • GB ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 2
    آقای عبدی لطفاً ساکت شید
  • امیرو IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 2
    خدا ازت نگذرد عبدی. یاس مردم بخاطر وجود ... امثال شماست. زمان خواهد گذشت و اگر آقای رئیس کار را درست انجام دهد مردم دوباره شاد می گردند کاری که روحانی و گروه شما نکرد.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    4 0
    8 سال مردم رابا وعده های پوچ و ودروغ سرکار کارگذاشتید واقتصاد وسیاست کشوررا به فنا دادیدحالا بذر ناامیدی دارید دردل مردم می کارید تا کی شود کشور از دست شما وافکارتان نجات پیدا کند.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    2 1
    عبدی نوه ی !کیه؟
    • امیر IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      4 1
      فکر کنم ابوسفیان
  • علی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 1
    شما مردم را مأیوس کردید ، رئیسی که هنوز پرونده های بسته دولت شما را باز نکرده ، خدا از شما نگذرد ، که زندگی مردم سر برجام به باد فنا دادید ، شرم کنید . حرف نزنید ، متخصصین حرف زدن با دنیا . سکوت ، سکوت .
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 1
    رئیسی فقط باید دوتا کار واجب را انجام دهد تا همه چیز درست شود-۱-با تمام خاینین برخوردی سریع و قاطع حبس رد وضبط مال داشته باشد. ۲-دشمنان منطقه ای گاوشیرده اسرائیل را را نابود کند واستکبار شرق وغرب را سر جایش بنشاند
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    عباس عبدی نهار! خورده
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
      1 0
      گفتی چی خورده ؟!
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    5 0
    در جواب عبدی میگم تو اشتباه زیادی کردی ، که میگی مردم از رییسی مایوسند.چرا چرندیات خودت رو از قول مردم میگی . شما که با سابقه گندتون به زباله دان تاریخ ریخته شدید.
  • ناصرامینی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    3 0
    جناب عبدی مردم راشماودوستانتان بسیارجهدبکردیدتامردم راناامیدوسرحورده وپشیمان کنیدولی درناباوریتان مردم واردمیدان شدندوپاسخی مناسب بهتان وبدوستانتان درشبکه های برون مرزی دادند.باش تاسپیده صبحت بدمد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    7 0
    جناب عبدی..شماحق ندارید بجای مردم اظهارنظرکنید! ماامیدمون بخداست و شکرخدا این کشور افراد کاردرست و کاربلد کم نداره..همه که مثل شماها نیستند.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    اصلاح طلبان این جاده صاف کن های آمریکا ظاهرا هنوز برای وادار کردن ایران به تسلیم در برابر آمریکا ناامید نیستند شدید با جنگ روانی که راه انداختند قصد دارند پروژه منفعل سازی دولت آقای رئیسی را مقابل غرب همانند دولت تدبیر و امید به اجرا درآورند
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    عبدی اشتباه زیادی کرده که حرف بی حساب زده .
  • علی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    تا آنجا که من می دونم این آقای عبدی هر و از بر تشخیص نمی ده
  • رحمت عیدی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    6 0
    جناب عبدی اصلاحطلبِ بشدت معلوم الحال رک و پوست کنده اگر مردم امیدی به دولت رئیسی نداشتند که الان همتی رئیس جمهور بود، ناامید کردن مردم به هردوصورت حرفی و عملی که ماموریت شما و دولت مطبوع شما در این 8سال بوده و همچنان هست حالا هم که دستتان رو شده دایه دلسوز تر از مادر شده اید واقعا این سطح از پررویی و وقاحت نجومی و کهکشانی فقط از یک عامل نفوذی بر میآید خیلی تابلو مشکوک میزنید
  • DE ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    مردم مأیوس هستند زیرا عمق فاجعه و خرابی اصلاجاتچی ها را تجربه کردند و سرخورده شدند و تا حالا امیدی به دولت نداشتند اگر رئیسی یک کاری بکنه مردم باز امیدوار بشن.
  • دانا IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    آقای عبدی ساکت باش
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    7 0
    هر موقع این حضرات اصلاح طلب از مردم حرف زدند بدونید حامیان خودشون رو میگن ، بله حامیان اصلاح طلبان نا امیدند اما از چه کسی نا امیدند!؟ از اصلاح طلبان ، چون اصلاح طلبان پل های پشت سرشون رو خراب کردند و به این زودیها نمیتوانند اعتماد مردم بخودشون رو بهبود ببخشند و برگردونند / اینها سعی دارن مردم واقعی رو عصبانی کنند و مردم نباید عصبانی بشوند بلکه باید تا میتوانند به تقلای اینها برای به قدرت رسیدن بخندند / کجای دنیا سراغ دارید که بازندگان با خط و نشون کشیدن برای برنده بتونن نتیجه رو عوض کنند !؟ ؛)) / کجای دنیا سراغ دارید که با تهدید !! گدایی ابرو کنند !؟ گدایی قدرت کنند !؟ زمانی این اتفاق می افته که از چاپلوسی نتیجه نگرفته باشند و از روش چاپلوسی نا امید شده باشند ؛)) / راه یافتن به دولت ی رئیسی نه با چاپلوسی میسر میشود و نه با تهدید ، ملاک انتخاب مدیران در این دولت ، ضد فساد بودن ، انقلابی بودن و جهادی عمل کردن ، مردمی بودن ، امیدوار بودن و.. هست / دعوت ی رئیسی به مذاکره با امریکا اوتهم بدون توقع ؛)) با هیچ کدام از این خصوصیت ها تناسبی ندارد / پس اب در هاون میکوبند این حضرات ؛))
  • DE ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    12 0
    شما روزنامه های امریکایی اصلاحاتچی های حتما دلتون با گرین کارت هاتون قرصه که اینهمه سنگ امریکا رو به سینه می زنید! مذاکره بدون رفع تحریم ها به چه دردی میخوره؟ اگر به میل شما باشه همه کشور رو مثل شاه ملعون میخواهید به امریکا شوهر بدید. ولی احمق خودتونید ! به اندازه کافی سر ملت کلاه گذاشتید ای سرمایه های اسرائیلی برید از جلو چشم مون .. اقای رئیسی چرا باید به حرفهای احمقانه شما گوش بده؟ مومن هرگز از سوراخ مار و عقرب دو بار نیش نمیخوره! خیالتون راحت! با طتاب پوسیده شما کسی به چاه نمیره! اگر عقل داشتید سران قبیله خودتون رو نصیحت میکردیدکه غاقبت شون این نشه.
  • DE ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    5 0
    فعلا یادمون نرفنه سالها چه دروغ ها و افتراها به اقای رئیسی زدیدکه ایشون نتونه سرکار بیاد. پس بهتره شما خناسان غرب زده ساکت شید
  • سید IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    این عبدی اب زیرکاه نامرد نمیخواهد خفه خون بگیره و جوسا زی نکند بی عرضه احمق د ست از سر مردم بردار
  • كريم IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    1 0
    اين رنگين نامه ها و كاغذ پاره هاي افساد طلبان از روي دكه چه زماني بايد جمع آوري و در زباله دان تاريخ ريخته بشود.
  • DE ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    بابا یکی به این عبدی بگه مگه صبح جمعه روزنامه نخوندی ؟ دولت عوض شد دولت جدید اومده این باباهنوز خوابه . بایستی بیارینش بهش تفهیم اتهام کنید
  • رهام حسامی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    1 0
    اقای ریسی هرگز با اروپا مذاکره نمیکنه چه برسه با امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس