کد خبر 1249984
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲

به گزارش مشرق دکتر علی دارابی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: به جهت صیانت از رای همه کسانی که با امید به بهبود اوضاع آینده کشور پای صندوق های رای آمدند نکاتی که بنظرم میرسد را تقدیم می کنم، امیدوارم مفید باشد.

خودتان و اعضای کابینه مشکلات کشور را گردن تحریم و دولت های قبل نیندازید، زیرا با آگاهی از چنین وضعیتی وارد عرصه انتخابات شدید.

از اعضای کابینه بخواهید از افتتاح و کلنگ زنی پروژهای تبلیغاتی اکیدا خودداری کنند. طرح ها باید مبتنی بر سند آمایش سرزمین، توسعه کشور - استان - شهرستان و متکی بر اسناد و مطالعات علمی باشد.

اصل تفکیک و استقلال قوا را حتما و بطور جدی در سرلوحه کار دولت قراردهید. مبادا به نام رفاقت، هم فکر و هم جهت از نظر سیاسی با سایر قوا شاهد مداخله قوای سه گانه در کار هم باشیم.

مبنای کار دولت را بر عقلانیت، خردجمعی، اخذ مشورت با نخبگان، اجتناب از استبداد رای، پرهیز از توسل به شیوه ها و ابزارهای تبلیغاتی و شعارگرایی در مدیریت اجرایی را همواره مورد توجه قرار دهید.

دولت خود را از ابتدا پاسخگو قرار دهید و خودتان برای عملی شدن آن پیشقدم شوید. به همکاران دولت مدارا، شرح صدر، تحمل نقد پذیری را تاکید و از پرسشگری رسانه ها حمایت کنید.

هرگونه اقدام و وعده توسط دولت بدون روشن بودن منابع مالی و صرفا سفارشی از این و آن را اکیدا ممنوع نمایید.

واگذاری مسئولیت ها را فقط براساس توانایی ها، صلاحیت ها، کارآمدی، تجربه و تخصص و در یک کلام شایسته سالاری انجام دهید و بس.

دولت شما باید چشم بینا و گوش شنوا داشته باشد. بازرسی و نظارت ها را جدی بگیرید و از ابتدا اجازه بروز مفاسد را ندهید و با خاطیان، خودتان قبل از هر کس برخورد کنید.

مردم نجیب و رنجدیده کشورمان از وعده ها، شعارها و بی عملی برخی مسولان خسته و به ستوه آمده اند. به اعضای دولت خود از بالا ترین تا پایین ترین سطح بفرمایید اختلاف نظرهای کاری خود را به میان مردم نیاورند.

همه شایستگان از زنان و مردان و دلسوزان کشور فقط در یک جناح سیاسی نیستند. شما می توانید نه فقط روش مدیریتی بلکه شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور را هم بهتر و بسامان تر کنید.

اگر با این نکات موافقید پس درنگ نکنید. موفق باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    14 0
    همش حرفه تا تمام حساب های بانکی یکی و یکجا نشه تا ریال ریالی که به هر حسابی میره کنترل و مالیات بسته نشه تا نظام بانکی و اقتصادی بسیار دقیق و شفاف نشه هیچ کاری نمیشه کرد.
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      7 0
      احسنت. اقدام اول و مهم، شفافیت مالی و اقتصادی در کشور است. به عنوان مثال، اموال مدیران باید قبل و بعد از گرفتن مقام و منصب بررسی شود و همچنین از درآمدهای تجومی دلالان مالیات گرفته شود.
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 0
      دکتر...... دارابی؟ فکر کردم حالا چه پیشنهاداتی به رئیس جمهور منتخب دارد! ابنها را که عوام و حتی دستفروش های بازار تهران قبلاً بارها تذکر داده بودند، یحتمل بلکه قطعاً خواست چیزکی گفته باشد تا از مفاخر محسوب شود، گاهی اوقات برخی ناخواسته وزن کشی میشوند،
  • وطنم IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    10 0
    خدا سلامتی بده به همه مردم ایران مخصوصا به سید رئیسی. لطفا 10 اقدام راهبردی جناب روحانی رو هم بذارید!
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      2 0
      آمین. اینایی که هرروز دارن راهکار میدن این ۸ سال کجا بودن؟ اگه تازه از خواب پاشدن هنوز فرصت هست از روحانی مطالبه گری کنن آخه هنوز روحانی رئیس جمهوره. در ضمن آقای رئیسی بزرگواری کرد شماها دیگه شورش رو درآوردین.در دیزی بازه حیای گربه کجاست!
  • علی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    7 0
    انشاالله که خداوند آقای رییسی عزیز را در بازسازی این ویرانه وطن یاری وموفق بگرداند وخدا لعنت کند کسی را که اوضاع را به این حد رسانده است. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    اینائیکه فرمودید درایران نشدنیس. چون مدیریت ودسگاههای نظارتیرو ازبیخ تا کله فاسد کرده اند.دقیقا مریضیکه همه وجودشو قده سرطانی گرفته باشه .فقط پزشک حاذقیکه بیرحمی نیازه که باتیغ تیز جراحی وبدون ملاحظه بجان این مریض باید بیفته وبعد ازجراحی بمریض لحظه بلحظه سربزنن ومواضب باشن که اگر دربریدن تیغ ترحمی بوده وسلول فاسدی مونده فورا ازبین ببرند.ایا واقعا دربین رجال ما اینچنین حاذق ودرظاهر بیرحم وجود داره. بسیار بعیده . والا بخداوند منان من بیشتر ازهرکس رئیسیرو دوست دارم و2 بار بهش رای وبدیگرانم همواره توصیه به رای دادن به ایشون کردم اما بعید میدونم که بشه
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 0
    شما ها که در صدا و سیما ماموریت داشتید که اجازه ندهید حتی یک مبلغ کارآمد برای نظام اسلامی و توحیدی جان بگیرد و در این ماموریت نیز صد در صد موفق بودید واقعا خجالت نمی کشید که حالا تا این حد میخواهید خودتان را دلسوز نظام جا بزنید!! واقعا که پر روی نجومی برازنده امثال شماست .... ان الارض یرثها عبادی الصالحون و بی شک بنا بر این وعده خدا در قرآن ، این سازمان نیز همانند بقیه زمین به دست صالحان خواهد افتاد
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    این چیکارست بیاد نکته بگه ؟
  • SMAH1 IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    قدیمی ها می گفتند «هر سری یه عقلی داره». با این حال همواره با عنوان «مشورت با نخبگان» شاهد وجود «حلقه بسته‌ی مشاوران» بودیم! چه عیبی دارد که یک سامانه ای راه اندازی شود و در مورد موضوعات مختلف مردم نظر دهند و این نخبگان آنها را نقد کنند. با این کار هم سطح آگاهی و دانش مردم افزایش می یابد و هم شاید چیزی به ذهن کسی برسد که به ذهن «چند نفر مشاور» نرسد! در ضمن مردم به نخبه بودن مشاور اطمینان حاصل کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس