ویژه ها

جریان اصلاح طلب مدعی بود که تا به FATF نپیوندیم و تا برجام را احیا نکنیم، نه خبری از واکسیناسیون سراسری است، نه خبری از پیوستن به شانگهای است و نه خبری از دریافت پول حاصل از فروش نفت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مهاجری: ما خودمان به برجام لگد زدیم، نه آمریکا

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «محمد مهاجری» فعال اصلاح طلب نوشت: «بعد از توافق برجام، رقابت خارجی‌ها بر سر سرمایه‌گذاری در داخل ایران شروع شد. امریکایی‌ها، اروپایی‌ها و شرقی‌ها (ژاپن) توی صف ایستادند. سرمایه‌گذاری خارجی، امنیت می‌آورد. این یک واقعیت عینی است. اگر فرصت دوره اوباما را نسوزانده بودیم، میلیاردها دلار سرمایه خارجی کف اقتصاد ایران را پوشانده بود و روی‌ کار آمدن ترامپ هم نمی‌توانست زیان چندانی به برجام وارد کند... اخم ما به سرمایه‌گذاری خارجی، مدت‌ها قبل از رییس‌جمهور شدن ترامپ اتفاق افتاد و در واقع، خودمان بودیم که پیش و بیش از او به برجام لگد زدیم».

در ادامه این مطلب آمده است: «حالا، اما مذاکرات برجام ۱۴۰۰ قرار است توسط دولت اصولگرای رییسی دنبال شود. درست است که این دولت نه ظریف دارد و نه عراقچی، اما می‌خواهد همه مزیت‌های گذشته را به دست آورد و چیزهایی هم به آن بیفزاید».

همچنین روزنامه شرق در مطلبی به قلم «جاوید قربان اوغلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق نوشت: «اینک و پس از گذشت حدود شش‌ ماه قرار است ماحصل شش دور مذاکره عراقچی با اندکی تغییرات، به عنوان دستاورد دولت سیزدهم در مذاکرات هسته‌ای در اختیار افکار عمومی قرار گیرد. کارشناسان اقتصادی خسارت هر روز تأخیر در احیا و اجرای برجام را حدود ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده‌اند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان میزان خسارت چند ماه تأخیر را محاسبه کرد».

مهاجری: ما خودمان به برجام لگد زدیم، نه آمریکا/ هاشمی طبا: رفتار دولت رئیسی «پوپولیستی» است

خودزنی و خودتحقیری و گل به خودی، از مهارت های ویژه جریان تندروی اصلاح طلب است. اوباما در اقدامی گستاخانه، مردم ایران را «یاغی»! می نامد. در ادامه، دولت اوباما در به اصطلاح ماه عسل دولت روحانی با طرف غربی، در اقدامی بی سابقه سفیر دولت روحانی در سازمان ملل را نپذیرفته و به او برچسب تروریسم! می زند.

در ادامه، دولت اوباما در اولین روز اجرای برجام، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع میکند و اوباما قانون وضعیت اضطراری علیه ایران و قانون محدودیت ویزا و قانون آیسا را امضا می کند. در دولت اوباما دانشمندان هسته ای ایران ترور می شوند و...در شرایطی که در ۴۰ سال گذشته، دولت اوباما رکورددار تحریم های ضدایرانی است، باز هم جریان اصلاح طلب با بزک طرف آمریکایی، ایران را متهم و محکوم می کند.

رسانه های اصلاح طلب به طرق مختلف در پی مصادره موفقیت های دولت رئیسی هستند. یک روز می گویند واکسیناسیون سراسری میراث دولت روحانی بوده، روز دیگر می گویند پیوستن ایران به شانگهای میوه و ثمره دولت روحانی بوده و حالا نیز مذاکرات برجامی در دولت رئیسی را نتیجه عملکرد دولت روحانی جا می زنند.

اینها همان جماعتی هستند که پیش از این مدعی بودند که تا به FATF نپیوندیم و تا برجام را احیا نکنیم، نه خبری از واکسیناسیون سراسری است، نه خبری از پیوستن به شانگهای است و نه خبری از افزایش فروش نفت و دریافت پول حاصل از آن و نه خبری از افزایش صادرات است و نه خبری از اجرای قرارداد ۲۵ ساله با چین.

اکنون تمام این موارد در دولت رئیسی به وقوع پیوسته است و این در حالی است که نه به FATF پیوستیم و نه برجام احیا شده است.

** هاشمی طبا: رفتار دولت رئیسی «پوپولیستی» است

«مصطفی هاشمی طبا» معاون رئیس جمهور در دولت هاشمی رفسنجانی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ که با این که از نامزدی انصراف نداد، اعلام کرد که خودش به روحانی رای می دهد،  در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «عده‌ای از وزرا و مسئولانی که در دولت جدید روی کارآمده‌اند، بدون اینکه از یک سری مسائل، وضعیت کشور و جامعه و وضع زندگی مردم اطلاع جامعی داشته باشند، قول و وعده‌های بدون پشتوانه‌ای دادند... به هر حال درست است که اکثریت نمایندگان مجلس نیز اصولگرا هستند ولی بالاخره فکر و ذکر و تحملی هم دارند و طبیعی است که نسبت به روند موجود و عملکردهای انتقادآمیز برخی وزرا انتقاداتی داشته باشند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تیم اقتصادی دولت، پراکنده هستند و مشخص است که نسبت به یکدیگر در خصوص مسائل کلان اقتصادی متفاوت فکر می‌کنند. منهای این مساله برخی خصوصیات اخلاقی دیگری دارند، در نتیجه کار خاصی نمی‌توانند انجام دهند و نباید از آنها انتظار معجزه داشت. اقتصاد و مسائل کشورداری فرمول، حساب و کتاب دارد. اینگونه نمی‌شود که بگویند ما در فلان موضوع اراده می‌کنیم که اینگونه شود و شرایط به همان صورت تغییر کند. به نظر می‌رسد با این فرهنگ و رویکردها اگر تحریم‌ها نیز برطرف شود، چندان تغییری در کشور شاهد نباشیم. مگر این‌ همه نفت فروختیم و با دنیا ارتباط داشتیم مسائل کشور حل شده است؟ لذا باید تفکر جدیدی در اداره کشور حاکم شود و از این پوپولیسم دربیاییم و در راه نجات کشور تلاش کنیم».

مهاجری: ما خودمان به برجام لگد زدیم، نه آمریکا/ هاشمی طبا: رفتار دولت رئیسی «پوپولیستی» است

در روزهای گذشته «فائزه هاشمی» در اظهارنظری گفته بود: «به نظر می رسد که برخی رفتارها در دولت رئیسی در حال تکرار است، مثل یارانه های جدید و تکرار طرح هایی از قبیل مسکن مهر و سفرهای استانی اینچنینی و ادبیات پوپولیستی و مردم پسند و...نشان از بازگشت به گذشته دارد».

شواهد و قرائن حاکی از آن است که جریان اصلاح طلب درخصوص کارنامه دولت رئیسی احساس خطر کرده است. چرا!؟ به این دلیل که افکارعمومی عملکردها و اقدامات را مقایسه می کند و به تفاوت ها پی می برد و اینجاست که متوجه می شود که کدام جریان یدطولایی در پوپولیسم(مردم فریبی) داشت و دیگران را به این اقدام متهم می کرد. درست مشابه مقایسه عملکرد قالیباف در شهرداری با عملکرد نجفی و افشانی و حناچی در شهرداری تهران.

از نگاه جریان اصلاح طلب، یک مقام دولتی باید با کنارگذاشتن رفتارهای پوپولیستی، از داخل خودرو به صورت چشمی نظرسنجی کند. مقام دولتی باید با پرهیز از رفتار پوپولیستی با خودروی لوکس شاسی بلند به میان کارگران رفته و از کارخانه بازدید کند.

بر همین اساس یک مقام ارشد دولتی باید به دور از رفتارهای پوپولیستی با کفش وارد چادر زلزله زدگان شود و میکروفون خانم خبرنگار را پرت کند و به کشاورز بگوید «سبوس بخور»! و به مراجعه کننده برای سوال پزشکی، بگوید «خودت بمال»! و به منتقدان بگوید «بروید به جهنم»! و از همه مهمتر وعده رفع مشکلات در ۱۰۰ روز را بدهد و در پایان دولت با انکار این اظهارنظر، بگوید کدام آدم عاقلی چنین حرفی می زند!

جریان تندرو اصلاح طلب مصداق اتّم پوپولیسم و مردم فریبی است. همان طیفی که یکروز تاکید کرد که هدف از برجام لغو کامل تحریم ها و فتح الفتوح و گشایش عظیم اقتصادی است و روز دیگر گفت هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود!

همان طیفی که وقتی رأی نمی آورد با دروغ تقلب، زیر میز جمهوریت و مردم سالاری می زند و وقتی رأی هم می آورد با دروغ اختیارات محدود، به مردم دهن کجی می کند.

** شرق: اصلاح طلبان از سوی مردم طرد شده اند

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «ورود به انتخابات ۱۴۰۲ با دستان خالی» نوشت: «حرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه برای انتخابات مجلس ۱۴۰۲ و چه برای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ از همیشه زودتر آغاز شده و برخلاف گذشته که تا واپسین روزهای انتخابات همه فعالان سیاسی می‌گفتند فعلا برای ورود به انتخابات زود است، اکنون مشاهده می‌کنیم که جبهه اصلاحات ایران وارد برنامه‌ریزی انتخاباتی شده است».

در ادامه این مطلب آمده است: «به گفته بسیاری از کارشناسان، اصلاح‌طلبان با سه محدودیت بزرگ مواجه‌اند؛ نخست آنکه ردصلاحیت‌های گسترده کار را برای آنها تنگ خواهد کرد و معلوم نیست در پی تمام برنامه‌ریزی‌هایشان می‌خواهند با این محدودیت چه‌ کار کنند. دومین محدودیت، بی‌اعتمادی مردم به آنهاست؛ به نحوی که بعد از ناکامی‌های دولت روحانی، خاصه در دور دومش، مردم دیگر اعتنایی به سخنان حزبی و جناحی نمی‌کنند؛ کمااینکه مشاهده شد کلام خاتمی به‌عنوان برجسته‌ترین شخصیت اصلاح‌طلب در دو انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم مانند سابق مورد اقبال عمومی قرار نگرفت. سومین محدودیت هم اختلاف‌های درون‌جناحی اصلاح‌طلبان است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصلاح‌طلبان همین حالا که از دو سمت جامعه و حاکمیت طرد شده‌اند نیز به صورت واقعی خواهان بازگشت به جامعه نیستند. به نوعی اصلاح‌طلبان به جای اقناع جامعه و درخواست از مردم برای اعتماد دوباره، باز هم از جامعه متوقع‌اند که با همین شرایط و بدون ارائه راهبردی عینی از سوی اصلاح‌طلبان به آنها اعتماد کنند و رأی خود را مانند گذشته به صندوق اصلاحات بریزند؛ شرایطی که حتما بدون بازگشت تغییر سیاست‌گذاری‌های کلان اصلاح‌طلبان محقق نمی‌شود».

مهاجری: ما خودمان به برجام لگد زدیم، نه آمریکا/ هاشمی طبا: رفتار دولت رئیسی «پوپولیستی» است

جریان اصلاح طلب با ۳ مسئله اساسی روبرو است. یکی کارنامه غیرقابل قبول و بسیار ضعیف است، دیگری بی برنامگی و سومین مورد نیز فقدان پایگاه اجتماعی مناسب است.

در روزهای گذشته «مهدی آیتی» فعال اصلاح طلب گفته بود: «آقای خاتمی بهترین کاری را که می‌تواند انجام دهد نوشتن خاطرات و اعلام بازنشستگی سیاسی است».

در انتخابات شورای شهر ۱۴۰۰، لیست جمهور- لیست اعلام شده از سوی خاتمی۲۱ بر صفر در تهران باختسرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر ششم تهران، قریب به ۴۹۰ هزار رأی کسب کرد. اما بیشترین رأی اعضای لیست جمهور در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود.

همچنین در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جریان اصلاح طلب با لیدری خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و کروبی و تبلیغات فراوان توسط ۱۶ حزب اصلاح طلب تنها توانست ۲.۴۴۳.۳۸۷ رأی به دست بیاورد؛ یعنی حدود ۸ درصد کل آراء ماخوذه. این در حالی است که آقای رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ علیرغم هجمه و تخریب گسترده، حدود ۱۸ میلیون رای کسب کرد.

روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد- ۱۲ دی ۱۴۰۰- در مطلبی نوشت: «آن زمان که لیست استخدام اعضای ستاد روحانی در هیئت مدیره‌های شرکت‌های مختلف دولتی منتشر و افشا می‌شد و هر کدام از آقایان بدون هیچ تخصصی و مدرکی حقوق‌های چند ده میلیونی روانه حساب‌های بانکی شان می‌شد بنده به شخصه فاتحه جریان اصلاحات را خواندم و به دوستان و همفکران هم عرض نمودم شورای نگهبان حتی اگر از سید محمد خاتمی دعوت کند که بیاید کاندیدای ریاست جمهوری شود باز هم رای وی از همتی بیشتر نخواهد شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «دو مشکل و گره عمده در کار اصلاح‌طلبان بود و هست؛ اول اینکه مردم فهمیدند آن سخنان قشنگ و رمانتیک نتیجه‌اش شد ناکارآمدی آغشته به فساد و دوم اینکه این جماعت مردم را خفیف و نادان فرض می‌کنند و حتی اکنون نیز اینگونه است. نشان به آن نشان که بخشی از این اصلاح‌طلبان عبدالناصر همتی را علم کردند تا مردم را به خیال خود گول بزنند».

«محمد عطریانفر» فعال اصلاح طلب چندی پیش گفته بود «در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حتی اگر همه نامزدهای اصلاح طلبان تایید می شدند، رأی نمی آوردند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    11 2
    مهاجری اصلاح طلب اسرائیلی تو ساکت شو
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 1
      برجام ناقص الخلقه بدنیا آمد و بلای جان ایران . لعنت به بانیانش
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    11 2
    مهاجری شماکلا لگدمیزنیدهم به انقلاب هم به ملت وطن فروش
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    8 2
    هرچه دولت رئیسی بیشتر کار می کند و مشکلات بیشتری را رفع می کند جیغ و ناله افسادطلبانی که جز غارت بیت المال و ویران کردن کشور هنری ندارند بلندتر می شود
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    6 2
    چرا به این مهاجری میگن اوصولگرا؟ من این و هر وقت‌می بینم در حال تخریب دوستداران انقلاب و نظام هست و در همان حال در حال تعریف و تمجید از اصلاح طلبان هست
  • علی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 4
    محمد مهاجری فعال اصلاح طلب::؟ خسته نمیشید اینقد دروغ نشر میدید
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 0
      من که نگفتم عزیز برو یه سری هم به این سایت های اصلاح طلب بزن همیشه ازش به‌عنوان فعال سیاسی اوصولگرا نام میبرن وگرنه خودم میدونم این رویارو چیکاره است
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 1
    راستی چرا درکشور هرزمان سیلی زلزله ای یامشگلی برای مردم پیش میاد انگار همه اصلاح طلبان قتل عام شده اند ویا گرفتار طوفان نوح شده اند .سکوتی سنگین.اما اولین کسانیکه بداد ملت میرسه بجز سپاهو ارتش وبسیج.چرا نه ازاصلاح طلبان کسی حتی کفشش گلی میشه ونه حتی سلبریتیها صدا یی ازشون درمیاد .اما وققتیکه کشور ارام میگیره انگار بزمین خشک باران باریده ودوزیستان منفور از زیر هرسنگی سر درمیارن که سپاهو چه بکارهای اقتصادی وسلبریدیها هم ازونا بدتر.
  • DE ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 1
    ما خودمان به برجام لگد زدیم، نه آمریکا قربون امریکا برم اربابمون تا حالا هیچ خطایی نکره فداش شم‌ الهی لپش رو بکَنم گوگولی خودم /رفتار دولت رئیسی «پوپولیستی» است ولی رفتار غربگداها و اصلاحطمعکاران منافقانه و مزورانه و دوریی است . بغض مصنوعی و اشک تمساح و فیلم و تئاتر بزرگان شما برای تصاحب پست ها و غارت بیت المال از یاد ملت نمیرود.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 1
    درسته ما لگد زدیم ترامپ در آغوش کشید تصویر کلید جامع همه مکاتب اقتصادی و سیاسی جهان بسیار عقلی به شکلی که همه اندیشمندان از تفسیر آن عاجزند
  • سامان IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 1
    پوپولیسم این بود که گفته شد آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می کنم که مردم احتیاج به 45 هزار تومان یارانه نداشته باشند !
  • مسعود IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 1
    هدف امریکا از برجام کشیدن دندان های اتمی ایران بود حتی در زمان اوباما هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند.
  • امین IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 1
    دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند هاشمی طباء بهتر است سکوت کند.
  • خسارت محض IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 1
    برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی باید آنرا دفن می کرد.
  • سعید IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 1
    هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند افساد طلبان غربگدا فقط باید سکوت کنند.
  • دانیال IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 1
    نتیجه 8 سال دولت اکبر هاشمی رفسنجانی افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و فساد و تبعیض و تورم افسارگسیخته بود بدون اینکه یک ریال یارانه به مردم پرداخت بشود رانتخواری و عوامفریبی ویژگی بارز جریان اصلاح طلب است.
  • ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 1
    کی به حرف بلندگوهای آمریکا و اسراییل گوش میکنه.وگرنه بی بی سی ملکه هم همینا رو میگه.گذشت دوران بنفشیون.اگر قرار بر گوش دادن به عمله های استکبار بود اصلا انقلاب نمیکردیم!
  • میثم IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 1
    نه، رفتار خائنانه تو و هم قطارات خوبه پات لب گوره، نمیترسی از بازخواست خدا؟ یا شاید هم اصلا به این چیزها اعتقاد نداری
  • رضا IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 2
    مهاجرى اصول گراست ???
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 1
    بنده خدا هاشمی طبا هم می خواهد بگوید زنده است و نفسی می آید. آقای هاشمی طبا ماستت را بخور عژیژم.
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 1
    صد آفرین آقای هاشمی طبا ،مشقات خوب نوشتی. بیا این هم سرمشق امشب "ما گلهای خندانیم"این را ده بار بنویس و کل شعر را هم از بر کن.
  • ح ر IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 3
    اصلاح طلب های .....و آن بخش ازاصولگراها که افراطی عمل می کنند پدر ملت و مملکت را در آورده اند
  • وحید IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 1
    در شناخت خیانتهای آنوسیهای موسوم به اصلاحطلب و کارگزاران،باید سیر تطورات و تحولات شخصیتی آنها را در تاریخ شناخت(اسرا/۵/ فجاسوا خلال الدیار) روزگاری ممکن است آنها را در قالب ابراهیم خان کلانتر و خیانت به زندیه دیده باشید یا در قامت آقا خان نوری که طراح قتل امیر کبیر بود،یا در فتنه بهاییان در زمان مشروطه و قتل شیخ فضل الله نوری. جهود منحصر در یک قوم و نژاد خاص نیست،جهود یک تفکر انحصار طلب و بشدت قبیله گرا و ایضا مخالف حق و حقیقت است. جهود و کسانی که در جبهه آنها قرار بگیرند،درون آتشی درونی واقع میشوند و برای خلاصی از آن به هر حیله و ترفندی متوسل میشوند،(فاشیسم بهمراه عقاید ماکیاولیستی که مخصوص آنهاست) ،چرا در غرب پایه گذاران رواننشناسی،جامعه شناسی،اقتصاد یهودیند اما در دسترسی به حقیقت مطلب کورند؟ جهنم درونی آنها را به تکاپو و خلاصی از آتش وا میدارد،جهود همان تخمهای ابلیس در لانه بشر است که جهنم درونیشان آنها را زودتر وادار به شکافتن پوسته تخم میکند،(یصَّعَّدُ فی السَّماء/۱۲۵/انعام) و از آنجایی که توسط شیاطین انس و جن فقط خودخواهی و تکبر آموخته اند،(جن/۸/ وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا) دچار انواع فساد اخلاقی میشوند و فهمشان متأثر از همان فساد اخلاقی و هوای نفسشان است، این جماعت را در تقابل خیر و شر در روز عاشورا بوضوع میتوان دید و مطالعه کرد،لذا اگر میبینید عنصر فاسدی مثل هاشمی طبا که قبل از انتخابات ریاست مجریه۱۴۰۰ میگوید ما به فردین سیاسی نیاز داریم اما حالا فقط لفظ جامعه شناسی،اقتصاد و سایر مزخرفات را بلغور میکند نباید تعجب کرد،اهمیتی به لباس یا موقعیتی که غصب کردند نباید نگاه کرد،آنها را فقط باید رجم کرد«نرود میخ آهنین در سنگ»
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 1
    اصلاح طلبان در ایران "آزادی بیان" رو با " آزادی دروغ و دبنگ و شانتاژ" اشتباه گرفتن!! البته از میراث داران مکتب ماکیاول توقع راستگویی و انصاف توقعی بی جاست!!
  • وحید/۲ IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 1
    مطلبی که در خصوص آقای بهروز افخمی و سیر تحولات روحی وی آوردیدید،باید از منظر حضور وی در جمع فاسدان جهود مسلک موسوم به کارگزار و اصلاحطلب مورد توجه خودشان و سایرین قرار بگیرد،
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 1
    بزرگترین شاهد بر دروغ شاخدار و شانتاژ مهاجری خروح بدون تاوان و ساده توتال، رنو و پژو از ایران همزمان با خروج آمریکا از برجام بود. با قرار داد که چه عرض کنم با کاغذ پاره ای که آقایون در دولت قبل امضا کرده بودند!
  • حجت IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    6 1
    اگه عربستان گاو شیرده است اینا یابوهای بارکشن
  • سید IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    5 1
    گمانم به زعم جناب مهاجری ایران بابت بیرون رفتن یانکی ها از برجامی که خودشان هم متنش را انشاء و به ایران تحمیل کرده بودند یک عذرخواهی درست و حسابی بدهکار باشد!!!
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    به اصلاح طلبان غرب گدای بی عرضه بفرمایید، این شما هستید که آن‌ قدر وجود ندارید که ضدیت خود، با اصول انقلاب را علنی بیان کنید و پشت تهمت و تخریب به انقلابیون پنهان شدید تا با عوامل فریبی جوانان به قدرت برسید
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    تنها وظیفه نوکران امریکا وطن فروشی و خوب جلوه دادن امریکا است
  • حجت MD ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    مهاجری متوهمی خیال پرداز
  • عبدالله IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    مهاجري عقده اي تحليل هاي آبكيت به درد خودت ميخوره.هميشه هم سعي كردي مقصر نيروهاي انقلابي رو نشون بدي .حال اينكه كشورمون تا حالا هر چه ضربه خورده از دست افراد منفعل و غير انقلابي مثل شما بوده. كسي كه از فاسد دفاع ميكنه خود فاسده. يه كلام اگه مردي اصل مطلب رو بگو كه اعتقادي به اسلام و انقلابي بودن نداري.منتها مرد نيستي وغيرت نداري.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    اقای مهاجری تو و همدستانت غلط کردید به برجام لگد زدید مگر ادم هم لگد می زند . حال شما غلطی کردید ما باید تنبه بشویم خدا لعنت کند مهاجری که لگد زدی به برجام و نگذاشتی به نتیجه برسد .
  • !! IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    لیبرال اصلاح طلبان غرب پرست ؛ باز دارن برای کوبیدن دولت مردمی رئیسی ، به ائتلاف میرسن !!
  • اویس US ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    اقای مهاجری شما به عزت واستقلال وخون شهدا لگد زدید واقای هاشمی صفت با چه رویی سخنرانی میکنی وزن اظهار نظر نداری کشور داری شما را دیدیم خجالت بکشید
  • طاهری IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    «پوپولیستی» یعنی مردمی . پس مردمی بودن در «اصلاح طلبی» جرم است !
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    "اخم ما به سرمایه‌گذاری خارجی، مدت‌ها قبل از رییس‌جمهور شدن ترامپ اتفاق افتاد و در واقع، خودمان بودیم که پیش و بیش از او به برجام لگد زدیم" در واقع ماموریت شما اصلاح طلبان همیشه ی تاریخ لگد زدن به منافع ملی بوده و حال اینکه خود نیز اقرار می کنید و باید به خاطر این کارهاتون محاکمه بشید
  • همتی IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    تفرقه
  • خائن شناس IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    لعنت
  • عبدالله IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    یارو میگه این دولت نه ظریف دارد و نه عراقچی! ما میگیم‌الحمدلله رب العالمین که همچی اشخاصی در این دولت نیست . چرا که همگان میدانند که این دو نفر بزرگترین ضربه رو به منافع مملکت وارد کردند.
  • عبدالله IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    محمد مهاجری یک عنصر عقده ای تمام عیار . که هرچه این دولت دنبال رفع مشکلات است به او فشار میاد! مهاجری از اینکه این دولت دنبال رفع مشکلات مردم است و جبران خرابی های دولت متبوع تو عصبانی باش و ازین عصبانیت بمیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس