ویژه ها

آمریکا در پی آن است تا نیاز مبرم خود به مذاکره با ایران را به عنوان امتیازی قابل توجه، با قیمتی گران بفروشد. در این میان، طیفی در داخل در تکاپو است تا به این نقشه ضدایرانی جامه عمل بپوشاند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** اگر رئیسی «زندانیان سیاسی» را آزاد کند، مردم بیشتر همراهی می کنند

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «این دولت مانند بسیاری از دولت‌های پس از انقلاب (با کم و زیادهایی) اصولا علم اقتصاد را جدی نمی‌گیرد و اگرچه بعضا جلساتی با بعضی از اقتصاددانان در حد نشست‌وبرخاست برگزار می‌کند اما به دلیل آنکه خود حامل و دارای نظریه اقتصادی نیست، در مواجهه با بحران‌های فراگیر اقتصادی به‌جای عمل به توصیه همان اقتصاددانان مورد قبول خود که به‌هرحال سختی‌ها و خطراتی را در پی دارد، به همان روش‌های معمول و مألوف و دم‌دستی پناه می‌برد».

همچنین روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «احمد زیدآبادی» فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نوشت: «واقعیت این است که فضای تبلیغاتی حاکم بر افکار عمومی ایرانیان علیه دولت رییسی است و در چنین فضایی حتی به شرط وجود دیگر عناصر ضروری برای موفقیت، نمی‌توان موفق شد».

زیدآبادی در ادامه نوشت: «قاعدتا آقای رییسی با ارایه ابتکاراتی روشن و قاطع از قبیل تلاش در جهت اعلام عفو عمومی و آزادی تمام زندانیان سیاسی، رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی و گشودن راه بازگشت امن و بی‌خطر ایرانیان مهاجر به داخل کشور، می‌تواند فضای تبلیغاتی را به طرز محسوسی به نفع خود دگرگون کند و از این طریق با افزایش تاب‌آوری اجتماعی، فرصت مناسبی برای حل تدریجی انبوه معضلات اجتماعی و اقتصادی به خصوص تورم فزاینده به دست آورد».

در ادامه این مطلب آمده است: «واقعیت این است که این اقدامات نه به معنای تسلیم در برابر منتقدان، بلکه تنها راه فرصت‌یابی دولت رییسی برای چالش تدریجی با معضلات اقتصادی و از این جهت صرفا به سود خود اوست. جز این باشد، بی‌تابی اجتماعی و فضای تبلیغاتی متاثر از آن، دولت را به کلی زمین‌گیر خواهد کرد».

اگر رئیسی «زندانیان سیاسی» را آزاد کند، مردم بیشتر همراهی می‌کنند/ شرط رفع تحریم‌ها، امتیاز ایران به آمریکا در مسئله اسرائیل است

جریان اصلاح طلب همواره طیف مقابل را به رفتارهای پوپولیستی(مردم فریبی) متهم می کنند. اما تجربه ثابت کرده است که اتفاقا بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب و به خصوص افراطیون اصلاح طلب شدیدا به رفتارهای پوپولیستی آلوده هستند.

این جماعت هیچ شناختی از مطالبات و خواسته های جامعه ندارد و با مسائلی که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند، کاملا بیگانه است. الان مردم با مسائلی همچون اجاره بهای مسکن، گرانی، دغدغه جهت تأمین مسکن، اشتغال، خرید جهیزیه و موارد متعدد دیگر دست به گریبان است، اما دغدغه افراطیون اصلاح طلب آزادی زندانیان سیاسی است!

نکته قابل تأمل اینجاست که این طیف با توهین به فهم و شعور مردم، خواسته حزبی و قبیله ای خود را به نام مردم جا زده و آن را عاملی جهت تسکین جامعه جا می زند؟

سوال اینجاست که آزادی محکومین سیاسی و امنیتی- که در کوچک کردن سفره مردم سهیم بوده اند- از زوج های جوانی که ساعت ها به دنبال یافتن واحد مسکونی برای آغاز زندگی مشترک هستند و گرانی ها، دایره انتخاب آنان را بسیار محدود کرده، چه دردی را دوا می کند!؟

از جوانانی که جویای کار هستند چه!؟ از آن پدری که در تلاش و تکاپو برای تأمین جهیزیه دخترش است چطور!؟ از مادری که سرپرست خانوار است چه!؟

نکته قابل تأمل اینجاست که افراطیون اصلاح طلب که یدطولایی در آشوب و اغتشاش و فتنه و ضربه زدن به اقتصاد جامعه دارند، مدعی هستند که کارنامه دولت سیزدهم غیرقابل قبول است! مردم به خوبی از اقدامات مثبت دولت در ماههای اخیر آگاه هستند و به خوبی می دانند که آواربرداری از ویرانی های ۸ ساله «دولتِ اصلاح طلبان» روندی تدریجی و زمانبر است.

** شرط رفع تحریم ها، امتیاز ایران به آمریکا در مسئله اسرائیل است

«فریدون مجلسی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «بایدن پس از انتخاب شدن ابراز تمایل آمریکا به بازگشت به برجام را اعلام کرد ولی با استقبال سرد ایران و گام‌های پی در پی در افزایش درصد غنی سازی از سوی ایران مواجه شد که باعث تخریب در مسیر بازگشت آمریکا به برجام شد».

این دیپلمات سابق در ادامه گفت: «تحریم‌ها فقط در شرایطی برداشته می‌شود که ایران متقابلا امتیازاتی در مورد امنیت منطقه‌ای بدهد. به خصوص با اشاره به مقدمه برجام که برجام را باعث توسعه صلح و امنیت منطقه ذکر کرده بود، استناد می‌کند. منظور از صلح و امنیت منطقه هم مشخص است، حمایت آمریکا از بقای اسرائیل است که مورد تهدید ایران است...بر همین اساس...حتی اگر آمریکا به برجام بازگردد این بازگشت به معنای رفع تحریم‌ها نیست... رفع تحریم‌ها بستگی به ادامه سیاست‌ها و رفتارهای ایران دارد».

روزنامه آرمان همچنین در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب نوشت: «اگر مذاکرات با شکست مواجه شود، آن‌وقت باید منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی باشیم و از طرف دیگر با این فشار اقتصادی جامعه به شرایط سخت‌تر نزدیک می‌شود و از طرف دیگر فضای منطقه‌ای که هر روز دارد التهاب بیشتری پیدا می‌کند، راهی بهتر ازمذاکره وجود ندارد و برای اینکه مذاکره کنیم، باید سطح انتظارات را کاهش دهیم».

اگر رئیسی «زندانیان سیاسی» را آزاد کند، مردم بیشتر همراهی می‌کنند/ شرط رفع تحریم‌ها، امتیاز ایران به آمریکا در مسئله اسرائیل است

جریان اصلاح طلب در سالهای گذشته مدعی بود که اگر ایران در زمینه هسته ای با آمریکا به توافق برسد، تحریم ها به تاریخ پیوسته و به صورت کامل لغو می شود.

اما با اینکه در دولت قبل، برجام امضا شد و صنعت هسته ای با محدودیت های گسترده مواجه شد، نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه دامنه گسترده تری پیدا کرد.

حالا همان طیف با «پررویی نجومی» مدعی است که انتظار نداشته باشید که به واسطه توافق هسته ای تحریم ها لغو شود، بلکه ایران باید امتیازات جدیدی به آمریکا بدهد که شامل مسائل دفاعی و نظامی و منطقه ای است و مسئله موجودیت اسرائیل نیز در همین پازل قابل بررسی است!

اما تجربه پرهزینه و عبرت آموز برجام ثابت کرده است که حتی اگر بر فرض محال، ایران در قضیه دفاعی و منطقه ای نیز به خواسته های آمریکا عمل کند، نه تنها تحریم ها لغو نشده، بلکه افزایش نیز خواهد یافت.

آمریکا در برجام به دنبال توافق و معامله نیست، بلکه هدف اصلی آن امتیازدهی یکطرفه از سوی ایران و ستاندن مولفه های قدرت کشورمان است. آمریکا به دلایل متعدد از حمله نظامی به ایران عاجز است و تحریم ها نیز به حداکثر میزان خود رسیده است، بنابراین تنها گزینه پیش روی آمریکا، مذاکره با ایران است.

اما آمریکا در پی آن است تا نیاز مبرم خود به مذاکره با ایران را به عنوان امتیازی قابل توجه، با قیمتی گران بفروشد. در این میان، طیفی در داخل در تکاپو است تا به این نقشه ضدایرانی جامه عمل بپوشاند.

** عبدی: انتخابات ۱۴۰۰، «شکست اخلاقی» بزرگ برای اصلاح طلبان بود

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» با عنوان «بی معنایی یک بیانیه» نوشت: «هفته گذشته جبهه اصلاحات ایران بیانیه‌ای را درباره ضرورت گفت‌وگوهای برجامی منتشر کرد و به نوعی خواهان ادامه این گفت‌وگوها و نیز نقد روند جاری بود...جبهه اصلاحات پس از شکست قاطع سیاسی و ناتوانی مطلق در آوردن مردم به پای صندوق‌های رای در خرداد ۱۴۰۰، پیش از هر اقدامی از جمله موضع‌گیری درباره برجام یا سایر امور، باید ابتدا موجودیت خود را بازنگری و تحلیل کند».

عبدی در ادامه نوشت: «این چه جبهه‌ای است که می‌تواند پیش و پس از ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، همچنان با همان افراد و همان شیوه‌ها ادامه حیات دهد؟...اتفاق رخ‌داده در ۲۸ خرداد...یک شکست بزرگ نه از اصولگرایان بلکه از جامعه و مردم بوده است».

در ادامه این یادداشت آمده است: «آیا اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات هم گمان می‌کنند می‌توانند بر همان مسیر ادامه دهند؟ گویی که نه خانی آمد و نه خانی رفت.   هرگونه موضع‌گیری به نام این جبهه تحت راهبرد، تشکیلات و افراد قبلی بی‌معنا و تهی از پیام سیاسی سازنده است... ۲۸ خرداد نه فقط یک شکست راهبردی و حتی تشکیلاتی که یک شکست اخلاقی بزرگ نیز بود. تقلیل امر سیاست به کمپین‌های انتخاباتی و تکنیک‌های بازاریابی و جعل نظرسنجی و تبلیغات سطحی، شکستی بود که هیچگاه  فراموش  نخواهد شد».

اگر رئیسی «زندانیان سیاسی» را آزاد کند، مردم بیشتر همراهی می‌کنند/ شرط رفع تحریم‌ها، امتیاز ایران به آمریکا در مسئله اسرائیل است

عباس عبدی پیش از این در -۳۱ خرداد ۱۴۰۰- در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود: «اصلاح‌طلبان را چه می‌شود؟ خیلی خلاصه. در سطح نظری، عدول از اصول اساسی اصلاح‌طلبی و نداشتن راهبرد است... در سطح تشکیلاتی تبدیل شدن به جمع‌های نسبتا بسته، پیر، خسته و ناتوان و در سطح عملی، آلوده شدن به جریان فرصت‌طلبی و باری به هر جهت و از این ستون تا آن ستون فرج است و بالاخره در سطح فردی، غلبه کارگزاری و کارپردازی و در یک کلام تکنیسینی سیاسی بر مفهوم واقعی و متعهدانه سیاست است».

وی در ادامه نوشته بود: «بد نیست که نگاهی به ویژگی‌های یک تکنیسین بیندازیم.    تکنیسین سیاسی خیلی پیش از آنکه فکر کند، حرف می‌زند. چنان وارد جزییات می‌شود که مخاطب را از دیدن کلیات غافل می‌کند. برای تکنیسین سیاسی جزییات همان کلیات است و چیزی جز جزییات وجود ندارد. تکنیسین سیاسی بسیار ساده‌لوح است در عین حال خود را هوشمند تصور می‌کند...تکنیسین سیاسی همه ‌چیز را ابزاری در خدمت امر تکنیکی می‌بیند...تکنیسین سیاسی راهبرد ندارد...تکنیسین سیاسی فاقد شجاعت و صراحت است».

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با اینکه خاتمی و بهزاد نبوی و تاجزاده و کروبی و حزب کارگزاران و روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب همگی پشت همتی ایستادند و تبلیغات سنگینی را به راه انداختند، اما در نهایت نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان تنها حدود دو میلیون و چهارصد هزار رای کسب کرد.

«علی صوفی»  وزیر تعاون دولت اصلاحات پیش از این گفته بود: «سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان آسیب جدی دیده است و در همین انتخابات اخیر مشخص شد که علی‌رغم دعوت آقای خاتمی از مردم به رأی دادن و باوجوداینکه همه احزاب اصلاح‌طلب پشت آقای همتی آمدند اما مردم استقبال نکردند».

همچنین  «حسین مرعشی»  چندی پیش گفته بود: «در جبهه ما از ۲۴ میلیون رأی آقای روحانی در دوره گذشته، اگر رأی آقای همتی را در نظر بگیریم به ۲ و نیم میلیون رسیده است، ‌ یعنی ما ۸۵ درصد رأی از دست داده‌ایم».

لیدرهای جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با توهین به شعور مردم، مدعی شدند که اگر مردم به کاندیدای اصلاحات رای بدهند، در حقیقت زیرِ میز زدند و پیروز شده اند.

اما مردم در انتخابات ۱۴۰۰، زیرِ میزِ بانیان وضع موجود زدند. همان طیفی که حداقل در ۸ سال گذشته با قصور و تقصیرهای خود، سفره مردم را کوچک کرده و خسارت های بزرگی به معیشت اقشار مختلف جامعه تحمیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    15 3
    احمد زید آبادی حرف رایگان زیاد میزنه . سنش که بالا رفته عقلش کم شده. شما جدی نگیرید . زندانیان سیاسی باید تو زندان بمانند تا تمام دندوناشون بریزه‌ بعد هم که دندوناشون تمام و کمال ریخت با تعهد و موقت آزاد بشن. البته مهدی هاشمی رفسنجانی ملعون باید حبس ابد بخوره .
    • بختیاری IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      11 1
      فقط خواجه حافظ شیرازی نمیدونه که همه سعی و تلاش و دست و پا زدن های شماها و کدخدا فقط و فقط یک هدف دارد و آن هم تامین منافع رژیم آپاراید،وحشی بزدل و کودک کش اسرائیل هست.!! بیخود نیست که نتان یابو عاشق شماهاست.!!!
    • محمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 1
      اون داره دست میگه چون مثل سوریه وقتی اینا آزاد بشن هر کدوم یه گروه می سازند و می افتند به جان مردم خواست آمریکا هم که همینه
    • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      2 1
      فکر و مغز و قلب وقتی به اجاره ی یک فرهنگ غربی درآمد بلکه فروخته شد،دیگه فایده نداره.اصلاحاتیها ....اینگنه اند
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 1
      واقعا
    • NL ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 1
      غصه نخور
  • NL ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    7 1
    چرا روزنامه آرمان ضدملی توقیف نمیشه؟ علنا دارن رژیم اشغالگر صهیونیستی رو برسمیت میشناسند و ایران رو محکوم میکنند که تحریم ها تقصیر خود ایرانه که این رژیم جعلی رو برسمیت نمیشناسه!
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      مشرق ! بهت پیشنهاد میدم نویسنده این مطلب را به کرسی فلسفه دانشگاه تهران معرفی کنید
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      رفع تحریم برای چی؟
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    4 0
    بهترین دفاع حمله است.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 0
      ملت ما از اصلاح طلبان به جز تحمل رنج و زحمت و مرارت هیچ عایدی ای در این چهار دهه ندید!
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    8 1
    روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «این دولت ... به دلیل آنکه خود حامل و دارای نظریه اقتصادی نیست.../// حالا مثلا شماها که نظریات اقتصادی غربی را وحی منزل میدانستید تو 8 سال گذشته چه غلطی کردین؟ به سرتا پای مملکت گند زدین بازم دوقورت و نیمتون باقیه؟ خودتون دهن رو می بندین یا مردم دهنتون رو ببندن؟
    • حیدر IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 1
      دقیقا
  • DE ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    7 1
    کسیکه وابسته به امریکا و مورد حمایت امریکا باشه وقتیکه زندانی بشه اسمش زندانی سیاسی نیست . اسمش میشه کارمند امریکا در زندان ایران .
  • DE ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 2
    اگر رئیسی «زندانیان سیاسی» را آزاد کند، مردم بیشتر همراهی می‌کنند/ ما در ایران زندان سیاسی نداریم . به یک مشت اراذل و اوباش خائن وطنفروش که دستشان به خون ملت آعشته است کسی زندان سیاسی نمیگوید . این همه لجن پراکنی روزینامه های زرد و وابسته در ایران اینها کجایشان سیاسیت چه رسد به برانداز های قاتل ..//شرط رفع تحریم‌ها، امتیاز ایران به آمریکا در مسئله دوست و رفیق ما اصلاحطمعکاران یعنی رژیم آپارتاید اسرائیل است.
    • محیا IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 1
      تقریبا موافقم
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    ه‌ر روز
  • سید فروزان CH ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    قابل توجه فتنه گرانی چون زید آبادی ، آن کسانی که از نظر شما زندانیان سیاسی هستند ،در اصل زندانیان امنیتی هستند،کسانی که یا تجزیه طلب ، یا تروریست ،یا فتنه گر ملت هم منتظر آزادی این افراد نیستند تا همراهی کنند ،که در حال همراهی هستند و البته بی صبرانه منتظر بازخواست روحانی ،جهانگیری ، زنگنه ،اخوندی و.......هستند
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    عملا اینها عمله غرب هستند.
  • GB ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    این الیت اصلاحطلبان لیبرال غرب گرای مفلس، بجای پیشنهادات و خط دهی در جهت منافع آمریکا و صهیونیسم باید پاسخگو باشند. چرا اجازه داده میشود این های بی سواد سیاسی اینهمه غلط به خورد مردم بدهند.
  • سعید IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    آقای رییسی رییس قوه قضاییه بود این کار نکرد حالا که رییس جمهور است و جزو اختیارات او نیست این کار را بکند گویا شما هنوز اصل تفکیک قوا را نمی دانید و حتی اختیارات رییس جمهور را هم نمی دانید کسی که خودش حکم داده می خواهید بر علیه خودش باشد چقدر خیال خام و ساده اندیش هستید
  • رهگذر IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    سلام بعضی از این آقایون اصلاح طلب یا به کلی درایت سیاسی خود را از دست دادن یا اینکه مردم را فاقد شعور سیاسی و اجتماعی فرض میکنن یکی نیست به زید آبادی بگه که اون زمانی که جمیع اصحاب فتنه در رحم اجاره ایی تشریف داشتن چرا از اون مثلاً مادر خونده تون درخواست عفو عمومی نداده بود. چرا لال بودین ؟ چرا دامن شو نگرفتین ؟ و با لج نکردین؟ حالا که این یکی اومده بلبل شدین با کمال پر رویی چنین درخواستی دارین؟
  • آریو سوئد IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 1
    «شرط رفع تحریم ها، امتیاز ایران به آمریکا در مسئله اسرائیل است». این جمله معنیش اینه که این خائنین از همین الان دارن به غرب خط میدن.
  • علی اصغر از تهران IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    به نظر من جنگ فرسایشی با اسرائیل باعث ضعیف شدن و نابودی ما میشود اقتصاد ما بر اثر تحریم دارد نابود میشود و به خاطر اقتصاد بد جمعیت مان دارد به طرف پیری و نا بودی پیش میرود
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    زیاد موافق مطلب نبودم ولی بازم میشه فکر کرد
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    بعض ازاین زندانیان سیاسی باید اعدام بشن نه آزاد بیزحمت نظرخودتون رو جمع نبندید وتحمیل نکنید...
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    ریشه تمام مشکلات کشور همین سیاسیون هستند.زندانی نباشند بدتر هم میشود
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    اتفاقا مردم با اعدام برخی از این سیاسیون بیشتر همدلی و همراهی میکنن
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    اصلاح طلبان جز حماقت چیزی بلد نیستن این قماش چون منافقن سنشون که میره بالا عقلشون مثل بچه میشه
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 1
    احمد زید آبادی شما اصلاحاتی های پادوی آمریکا و اسرائیل متهمید نه شاکی. اینو بفهم ای ...
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    زندانیان سیاسی جز درد سر برای نظام اسلامی چی دارن
  • خیزران US ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    واقعا چقدر پر رویی لازم است برای این خواسته ها
  • صبا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 1
    سلام باید بررسی کرد که ایشون چقدر از اسرائیل پول گرفته اند.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    این غربزده ها،آفت انقلاب وکشورند!حضرت امام خمینی (ره)بارهاخطراین گروه رابه ملت یادآوری کرده بودند!وآنان رابدترازامریکاتوصیف کرده بودند!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    آیا اشرار و فتنه گران زندانی سیاسی محسوب می شوند.
  • كريم IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    شما مواظب باشيد به علت فسادهايي كه كرده ايد خودتان به زندان نيافتيد (هر روز عده زيادي از افساد طلبان دارد دستشان رو مي شود و به سزاي اعمالشان مي رسند) لذا كاري به زندانيان سياسي نداشته باشيد. آنها مانند شما مجرمند.
  • DE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    قابل توجه مسئولین گرامی و گردانندگان سایت وزین و انقلابی مشرق. اگر کسی تهمت زندان سیاسی به جمهوری اسلامی بزند و نتواند اثبات کند بایستی بخاطر تهمت و اختلال و مشوش کردن اذهان...دادگاهی شود .
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    خارج از اتصال عده ای ب منافع شخصی، تعدادی هم خود را متصل بقدرت برتر میکنند تا از این راه رفاه خود را تضمین کنند، قافل از انکه اینده دیگری در حال رقم خوردن میباشد.قدرت امریکا رو ب افول هست و سنگینی اسراییل سرعت انرا دو چندان کرده است. رای چهارده ب یک سازمان ملل را بیاد بیاورید. چرا؟ ایران اعمال نفوذ کرد!!! در یکی دو سال اینده قدرت چین و روسیه البته همراه با ایران بر توان امریکا و اسراییل خواهد چربید و این کشورمثل المان وادار ب پذیرش رفتار برتر خواهد شد.
  • محمدرضا حمیدی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    0 0
    اگر منظور از افکلر عمومی قاطبه ی مردم هست مردم با زندانیان مورد نظر زید ابادی و سران فتنه هیچ اغماضی را نمی پذیرد و برخورد قهری با کسانی که بهانه به امریکا دادند تا تحریمها را به حد اعلای ممکن برساند را داریم ما دشمنان را دشمن می دانیم و برای دوستان جان فدا میکنیم برای خائنین سندگذاشتن کار مزدوران تفکر غرب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس