ویژه ها

طیف اصلاح طلب در سالهای اخیر در سه انتخابات شکست خورد، انتخابات مجلس یازدهم، دولت سیزدهم و شورای شهر ششم. علت اصلی این شکست سنگین نیز بی توجهی به مطالبات و مشکلات اصلی مردم بوده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** دلتنگی زیباکلام برای نشست های خبری روحانی  

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «پاسخ هایی که می توانست بهتر باشد» نوشت: «نشست رسانه‌ای یک ساعته آقای رئیسی چندان نمی تواند یک موفقیت برای او باشد...ای کاش آقای رئیسی و مشاورینش زمانی وقت می‌گذاشتند و با سبک سنگین کردن پاسخ‌ها؛ سوالاتی را بر می‌گزیدند و به شکلی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دادند که باعث تقویت جایگاه رئیس جمهور جدید ایران شود».

زیباکلام در ادامه نوشت: «آقای رئیسی...در مورد آمریکا می‌توانست بگوید که ما خواهان دشمنی و ستیز بی‌پایان با آمریکا نیستیم. در مورد سیاست خارجی می‌توانست بگوید که ما  همان قدر که برای روابطمان با روسیه و چین ارزش قائل هستیم قطعا برای روابطمان با اروپا هم همین مقدار ارزش قائلیم...وضع اقتصادی کشور بسیار غم انگیز است و اولین اولویت دولت من بهبود وضع اقتصادی خواهد بود. البته باید تلاش کنیم که تحریم‌ها برداشته شود، مشکل تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع شود...اینها می‌توانست نشان دهد که آقای رئیسی فرد مستقل‌تری است و اینگونه نیست که فقط بخواهد مطالبی را بگوید که مورد خوشایند دیگران باشد».

ظریف گزینه مناسبی برای وزارت خارجه دولت رئیسی است؟ / دلتنگی زیباکلام برای نشست های خبری روحانی

گویا آقای زیباکلام به شدت برای نشست های خبری روحانی دلتنگ شده است. توصیفی که وی درباره محورهای اظهارات رئیس جمهور در یک نشست خبری عنوان می کند، دقیقا همان مواردی است که روحانی در ۸ سال اخیر به دفعات بیان کرده است.

سیاست خارجی واقع بینانه و مبتنی بر اقتدار، لزوم توجه جدی به نخبگان، تاکید بر تشکیل کابینه انقلابی، کارآمد و مردم دار، تاکید بر انسجام و وفاق ملی، اجرای عدالت و مبارزه جدی با فساد، ایجاد امید در جامعه و پرهیز از بیان وعده های شعاری و غیر واقع بینانه، امتناع از بکارگیری ادبیات تفرقه انگیز و پرهیز از دامن زدن به دوقطبی سازی، تاکید بر لزوم ارتباط مستمر دولت با مردم و ...از جمله مهم ترین محورهای اظهارات آقای رئیسی در اولین نشست مطبوعاتی در کسوت رئیس جمهور منتخب بود.

اظهارات رئیسی در نشست خبری مذکور با استقبال رسانه ها و افکارعمومی مواجه شد. با اینحال برخی فعالین اصلاح طلب همچنان طرفدار ادبیات جنجالی، دوقطبی سازی و بی توجهی به مطالبات اصلی جامعه هستند.

طیف اصلاح طلب در سالهای اخیر در سه انتخابات شکست خورد، انتخابات مجلس یازدهم، دولت سیزدهم و شورای شهر ششم. علت اصلی این شکست سنگین نیز بی توجهی به مطالبات و مشکلات اصلی مردم بوده است.

وقتی نمایندگان لیست امید در مجلس دنبال سلفی حقارت و کمیته رفع حصر هستند و شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران همه انرژی خود را صرف تغییر اسامی کوچه و خیابان ها می کند و نجفی را به عنوان شهردار انتخاب می کند و دولت روحانی نیز همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام می چیند، نتیجه آن می شود که این طیف با شکست های سنگین و متوالی در انتخابات مواجه می شود.  

** ظریف گزینه مناسبی برای وزارت خارجه دولت رئیسی است؟

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «حکایت همچنان باقیست» به قلم «جاوید قربان اوغلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت: «فارغ از نوع نگرش به حسن روحانی، مگر می‌توان اثرات تعیین‌کننده انتخابات ۱۳۹۲ در روی‌کارآمدن حسن روحانی و تأثیر آن در عبور از بحران هسته‌ای یا نقش بی‌بدیل دکتر ظریف در دستیابی به توافق برجام و خلاصی از چنبره شش قطع‌نامه الزام‌آور شورای امنیت سازمان ملل متحد را انکار کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «رئیسی با چالش‌هایی جدی در سیاست خارجی روبه‌رو است. انتخاب وزیر خارجه‌ای نام‌آشنا، تأثیرگذار و با توانمندی احاطه بر قوانین بین‌المللی و کاردان در مدیریت این چالش به‌شدت تأثیرگذار خواهد بود. کسی که برجام را «سند ذلت» و FATF را به‌ نظر خود، مانعی در راه کمک به مقاومت تلقی می‌کند، نمی‌تواند وزیر خارجه کارآمدی برای رئیس‌جمهور منتخب باشد».

روزنامه شرق در ادامه تصریح کرد: «سیاست خارجی نیازمند تشنج‌زدایی، تصحیح انگاره به‌شدت مخدوش کشور در عرصه بین‌المللی، افزایش قدرت مانور و انتخاب در روابط دوجانبه و جذب منابع مالی جهان است. در این مسیر دشوار و پرسنگلاخ مدیریت مذاکرات احیای برجام، تصویب هرچه سریع‌تر FATF در مجمع تشخیص مصلحت و کاهش تنش با آمریکا از اولویت‌هایی است که هر روز تأخیر در آن علاوه بر خسارت‌های جدی به کشور، فرصتی گران‌قدر برای رژیم صهیونیستی و مخالفان عادی‌شدن روابط ایران با جهان است».

ظریف گزینه مناسبی برای وزارت خارجه دولت رئیسی است؟ / دلتنگی زیباکلام برای نشست های خبری روحانی

این روزنامه اصلاح طلب با تمجید از عملکرد دولت روحانی در سیاست خارجی و همچنین تمجید از کارنامه آقای ظریف، اینگونه القاء کرده است که وزیر امور خارجه در دولت آقای رئیسی باید «اشبه الناس» به ظریف باشد.

سوال اینجاست که آیا همانطور که این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده، کارنامه دولت روحانی و شخص آقای ظریف در سیاست خارجی، موفق بوده و باید استمرار یابد!؟ پاسخ قطعا منفی است.

در دولت روحانی نه تنها قطعنامه ها از بین نرفت بلکه همگی در قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شد و این بار برخلاف قبل، دولت و وزارت خارجه با امضای قطعنامه ۲۲۳۱ به این تجمیع، رسمیت داد.

به اذعان دولتمرددان در ۸ سال اخیر، نه تنها تحریم ها لغو نشد، بلکه کاهش هم نیافت و با امضا و اجرای برجام ما شاهد افزایش تحریم ها بودیم.

در دولت روحانی ارزش پول ملی به شدت کاهش یافت. اکنون قیمت دلار در کانال ۲۴ هزارتومان است. این در حالی است که دولت روحانی دلار را با قیمت حدود ۳ هزارتومان تحویل گرفت.

دولت روحانی و شخص آقای ظریف با پیاده سازی دیپلماسی منفعلانه، خسارت های بزرگی به کشور وارد کردند. دولت روحانی امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمین دانسته و رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و باهوش معرفی کرده و تاکید داشت که امضای هر توافقی بهتر از عدم توافق است.

با توجه به خوی غارتگری و زورگویی آمریکا، بهترین روش مواجهه با این دولت، دیپلماسی اقتدار است. متاسفانه ظریف و مقامات ارشد وزارت خارجه در دولت روحانی در این زمینه نمره قابل قبولی کسب نکرده اند.

** بانیان وضع موجود همچنان مشغول پمپاژ یأس و ناامیدی!

روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان «ارزانی مسکن، رویایی دور از دسترس» نوشت: «هستند فعالانی که معتقدند بازار مسکن به آسانی در مسیر ارزانی قرار نمی‌گیرد و در سال جاری نباید انتظار کاهش قیمت در این حوزه را داشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «قیمت مسکن طی سال‌های اخیر افزایش بی‌نهایتی داشته و اگر هم کاهش ۱۰ الی ۱۵ درصدی در بازار مسکن داشته باشیم تاثیری در قیمت‌ها نخواهد داشت و چنین رقم‌هایی، قیمت را به نرخ‌های سال‌های گذشته بازنمی‌گرداند و دیگر شرایط را جوری تنظیم نمی‌کند که دهک‌های ۶ به پایین به راحتی صاحب‌خانه شوند».

ظریف گزینه مناسبی برای وزارت خارجه دولت رئیسی است؟ / دلتنگی زیباکلام برای نشست های خبری روحانی

یکی از بخش های اصلی کارنامه ضعیف دولت روحانی، حوزه مسکن است. روحانی- تیر ۹۹ - در جلسه هیات دولت گفت: «نسبت به مسکن اعتراف می‌کنم که عقب‌ماندگی در دولت یازدهم داشتیم چرا که برخی طرح‌های ما اجرایی و عملیاتی نشد. تلاش کردیم مسکن‌های ناتوان و بدون خدمات را به جایی برسانیم و دچار عقب‌ماندگی شدیم و در دولت دوازدهم با تلاش فراوان باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم».

در شرایطی که در آغاز به کار دولت روحانی در سال ۹۲ قیمت یک متر مربع مسکن در پایتخت معادل ۳.۷۵ میلیون تومان مبادله می‌شد، دولت روحانی زمینه افزایش قیمت سرسام آور ۷۰۰ درصدی را فراهم کرده و قیمت هر متر مربع واحد مسکونی را به بیش از ۳۰ میلیون تومان رساند.

نکته قابل تأمل اینجاست که «عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی در طول مدت ۵ سال از فعالیت خود در قالب اقداماتی نظیر جلوگیری از تصویب مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یک ابزار خارج کننده سوداگری از بازار و جلوگیری از راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان زیربنای تحقق مالیات بر خانه‌های خالی زمینه جولان سوداگران بر بازار مسکن را مهیا کرد.

آخوندی اهتمام جدی به تکمیل پروژه مسکن مهر نداشت. در حالی که بسیاری از پروژه ها با ۷۰ درصد پیشرفت در اختیار آخوندی قرار گرفت، با گذشت بیش از ۵ سال از وزارت وی، هنوز ۵۰۰ هزار واحد مسکن تکمیل نشده باقی مانده بود. آخوندی حتی وعده مسکن اجتماعی را هم عملی نکرد و حتی ماکت این طرح را هم نساخت، چه برسد به ساخت و تحویل واحدها.

در ۸ سال اخیر هیچگاه شاهد مطالبه جدی رسانه های اصلاح طلب از دولت در مسائل اقتصادی و از جمله در حوزه مسکن نبودیم. در عوض رسانه های اصلاح طلب تا همین چند هفته پیش به دفعات به تریبون آخوندی و دیگر بانیان وضع موجود تبدیل شده و اقدامات این افراد را توجیه و در بعضی موارد از این افراد تمجید هم می کردند.

حالا در شرایطی که با تغییر دولت و تاکید دولت جدید در ساماندهی بازار مسکن، امید در جامعه ایجاد شده است، رسانه های منتسب به اصلاح طلبان به عنوان بانیان اصلی وضع موجود همچنان مشغول پمپاژ یأس و ناامیدی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    95 5
    طیف اصلاحات اصولا از مردم نبود که بخواد به مطالبات مردم هم رسیدگی کنند، اگر چاره داشتن به صغیر و کبیرمون رحم نمیکردن و همه مون رو از دم تیغ میگذروندن
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      60 4
      ظریف! ظریف وزیر امور برجام بود که نتیجه اش بیش از ۱۰۰ درصد انجام تعهد ایران و صفر درصد انجام تعهد آمریکا.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      37 2
      نتیجه عملکرد ظریف، نه تنها عزت را به پاسپورت ایرانی داد بلکه ایرانی ها مقابل سفارتشان امنیت برای رای دادن هم نداشتند.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      45 4
      ظریف به درد مترجمی وزارتخونه هم نمیخوره. چون تو قرارداد های مهم کلا بعضی کلمات رو نمیبینه مثل Susped sanctions یا کلا معنای بعضی کلمات رو از هم تشخیص نمیده مثل Lift و remove و cease the application . ظریف باید مورد سئوال قرار بگیره که چرا برجام رو با اون همه باگ امضا کرده و هیچ زبان شناسی با خودش نبرده؟! اگ به انگلیسی حرف زده ما تو ایران چند میلیون وزیر در قواره ظریف داریم.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      42 3
      ظریف به درد تدریس در موسسه آموزش زبان هم نمیخوره چون حتی زبان انگلیسی هم درست و حسابی بلد نیست! اون قضایای تعلیق و لغو و ... در متن برجام رو که همه میدونیم. بعدم وزیر امور خارجه دولت آینده باید جلیلی باشه و معاون اولم سعید محمد ؛البته اگه امکان اینکه دو معاون اول داشته باشیم نباشه!
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      5 14
      دوستان دوستان اینقدر تندروی نکنید ظریف هشت ساله که تو وزارت خارجه هست بهتر از خیلی ها وزارت خونه رو میشناسه چرا گزینه مناسبی نباشه هیچی هم که نباشه واسه سرویس های بهداشتی بالاخره یکی لازم هست که نظافت کنه غیر از اینه ؟!
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      21 2
      زیباکلام حافظ منافع امریکا در ایران است.
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      17 4
      ظریف ضعیف ترین و ناکارآمدترین وزیر خارجه ایران در بعد از انقلاب است.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      18 4
      مشرق جان ظریف؟ حتی شوخیش هم مشمئزکننده اس
    • ایرانی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      19 2
      ظریف و جهانگیری و آخوندی باید بازخواست بشن تا دل مردم آروم بگیره
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      7 2
      ظریف رو باید وسط میدون شهر اعلام کرد .. والسلام
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 10
      کسی در بین یاران رئیسی هست که بفهمد دیپلماسی یعنی چه؟ فکر نکنم ظریف قبول کند هر چند بهترین گزینه است. انهایی که 8 سال گذشته دولت را بخاطر برجام تخریب میکردند چی شده است که امروز شدند مداح برجام و دست به دامان ظریف
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 1
      اخه یه بنده خدای رفت برجامو امضا کرد که ایرانو از تحریم در بیاره اینقدر کارش خوب بود که خودشم آخرش تحریم شد.
    • ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      2 0
      دشمن مردم و دوست آمریکا
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      1 0
      از پشت عینک یک اصلاح طلب، مردم عادی، به دو شکل ممکن دیده میشن، اول به شکل برگ رای، دوم به شکل موجودی برای گول زدن//که همیشه گول میزنن یا رای بگیرن. بعدش تا چهار سال کاربردش رو از دست میده این مردم و بعد شروع مجدد ماجرا اما این روزها توضیح یک روند ضروری به نظر میرسه. معمولا اصلاح طلبها هر 8 سال یک بار میان روی کار و گند میزنن به اعتماد عمومی. بعد اصولگراها میان روی کار، که به جهت گندکاری اصلاحاتی ها مشارکت کنه، دور دوم انقلابی ها هم مشارکت عالی میشه، بعد که روحیه مردم شارژ شد دور سوم بلز مردم هوس اصلاح‌طلب‌ی به سرشون میزنه از خوشی، و بعد دوباره روز از نو روزی از نو. گندکاری شروع میشه. دور دوم به اوج می سه و بعد دوباره انقلابی ها میان که درست کنند اوضاع رو
  • K IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    29 0
    هیچ بهانه ای برای شکست وجود نداره
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      36 1
      ظاهراً امر بر زیباکلام مشتبه شده است و خود را در قامت یک سیاستمدار و شاید هم رئیس جمهور منتخب مردم می بیند! وقتی کسی ظرفیت نداشته باشد و چهار تا مصاحبه و مقاله از او چاپ شود، این طور می شود! ضمناً جناب ظریف الدوله سیاستمداری مربوط به عصر قجر است!!!
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      5 2
      طبق فرمایش آقای رئیسی ، کابینه ایشون براساس شایسته سالاری و انقلابی بودن و کارآمدی هست ، این یعنی که ایشون نه از وزرای دولت روحانی و نه احمدی نژاد استفاده نمیکنند ، تا شک و شبهه ای ایجاد شود.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    39 0
    آقای زیبا کلام این فرمایشات شما که خوشایند خود شماست ، آن وقت منظورتان از مستقل بودن آقای رئیسی کدام استقلال است؟
  • احمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    18 1
    متاسفم که چرا مشرق اینقدر در مورد یه دزد 3 میلیاردی زلزله کرمانشاه اهمیت میده بیا تو کوچه خیابان نترس هوا آنقدر هم گرم نیست
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    38 3
    ایا ظریف گزینه ی مناسب برای وزارت امور خارجه است ؟ خیر ، به همان محکمی خیری که رئیس جمهور منتخب به دیدار با مقامات آمریکایی داد.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      20 0
      آفرین خیلی عالی بود
    • احمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      4 0
      ظریف و کل دارودسته واداده غربگدای اصلاحات گزینه مناسبی برای حضور در هیچ کدوم از مسائل مهم و حساس کشور نیستن. اینها اصلا قابل اعتماد نیستن، چه برسه به اینکه تخصص داشته باشن، که ثابت کردن تخصص رو هم ندارن.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    39 3
    ظریف یک سفیر هم نمی تواند باشد تا چه رسد وزیر خارجه
  • DE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    25 0
    برای مخدوش کردن محبوبیت و ریزش وحشتناک آراء و نفوذ دیپلماسی التماسی و نشان دادن تعظیم و تکریم در مقابل امریکا و مشغول کردن دولت به برجام و غفلت دولت از همه جای کشور و خلاصه کردن دولت در وزارت امورخارجه و در نتیجه دادن کلیه امور دست یک نفر و آوردن مزرای موروثی و پی پاتال اصلاحات به صحنه سیاست ایران , ظریف گزینه مناسبی برای وزارت خارجه دولت رئیسی است؟
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    6 38
    بعنوان یک شهروند دلسوز به سرنوشت کشورم، امیدورام کابینه آقای رئیسی فراجناحی باشد، امیدوارم از توانمندیهای افرادفرهیخته در سطوح کلان مدیریتی کشور استفاده نماید. آقای ظریف ثمره درخت انقلاب است، با ادبیات جهانی آشنا است، گرچه بعضی کوردلان در تخریب ایشان از پای ننشستند. امیدوارم او را در پست وزارت خارجه ابقاء کننده، تحقق این امر حاکی از استفاده از خرد جمعی برای اداره کشور است.
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      19 0
      یعنی در حد قرارداد برجام به گردن ایران انداختن هم به جز طریف کسی در این مملکت نیست؟!؟!؟!
    • FR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      15 0
      زبان ادبیات جهان مطلق و ثابت و پابرجاست !مگر امریکا نگفت ما دموکراسی داریم در دموکراسی نمیتونیم قول بدیم توافق نامه ها را لغو نمیکنیم !
    • علیرضا IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      18 0
      درپست وزارت امور خارجه ابقاء کنند اونوقت چی بشه...؟!
    • DE ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      10 1
      آقای ظریف ثمره درخت انقلاب نیست .تخم زعفران کاشتند و شلغم و چغندر درو کردند
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    30 3
    ظریف به درد وزارت خارجه کویت یا عمان یا سایر گاوهای شیرده می خورد نه کشور عزتمند و شهدای قهرمان
  • مهدی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    26 0
    ظریف گزینه مناسب برای دولت روحانی بود نه بیشتر.!!!
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      16 0
      زیباکلام نماد پررویی نجومی هست
  • FR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    19 0
    خخخخ باشه زیباکلام ! رییسی هم سعی میکنه کلامش با امریکا و اسراییل مثل شما زیبا باشه !
  • FR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    15 0
    اینهایی را که بقول زیباکلام رییسی باید میگفت اونوقت اگر همتی رییس جمهور میشد چی باید میکفت ؟!
  • رضا IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    14 0
    اصلا دلتنگی نکن زیبا کلام بعد از اتمام دوران ریاست جمهوری روحانی برو دیدار روحانی ساعت ها برات حرف بزنه اینکه دلتنگی نداره.
  • محمدایوب IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    24 0
    شرق عزیز استدعا دارم حرفهای مرده ها را انعکاس ندید. اصلاحات مرد این زیبا کلام هم مرده اگه حرفی ازش در میشه بادی است که درمعده اش مانده وعفونت باعث آن است
    • صالح IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      11 1
      میخواستی بگی مشرق عزیز درسته؟ که گفتی شرق عزیز.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    27 1
    درود خدا برمشرق وبصیرتش.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    16 0
    من درباره انتخاب وزیر آقای رئیسی چیزی نمیگم، ولی این اصلاح طلب ها از وقتی که سر کار بودند از مرکز تهران تا اون دهیاری هارو عوض کرد و چشم دیدن طیف خارج خودشان را ندارند ولی حالا پیشنهاد وزیر از خودشان را میدهند.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    16 0
    خداوکیلی حتی نصفی نفر هم نذارید لز دولتهای قبل درسیستم بماند(چون خواه ناخواه تکرار تجربیات گذشته هست وغیر ممکنه افکارشون به روشهای جدید برسه)نرود میخ آهنین درسنگ
  • محمد علی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 0
    آخه نشست خبری بی ثمر چه فایده داره؟! دلتنگی نداره.
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      14 1
      ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب هست
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    19 1
    ظریف اگر توانایی داشت(چنین قرارداد ننگین برجامی منعقد نمیکردکه آمریکا بدون رفع تحریم حتی تا مکانیزم ماشه هم پیشرفت وهیچگونه خسارتی نداد یا موارد دیگر تله برجام)ازظریف بعنوان یک مترجم قابل اعتماد هم نمیشه استفاده کردهمش دروغ التماس خنده وعصبانیت
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      1 1
      البته ظریف توانایی داره، ولی در کار کردن برای و به نفع طرف مقابل
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 21
    به عنوان یک حامی رییسی که با افتخار خودم و خانواده ام به ایشان رای دادیم عرض میکنم ولی نشست خبری ایشان میتوانست با تاخیر و با مشورت انجام گیرد تا پاسخ ها جزیی تر و بهتر ارائه شود. اگر این نشست شنبه اینده مثلا برگزار میشد و امادگی بیشتری برای مشورت انجام میگرفت بهتر بود
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    11 0
    اگر(وزرا،کارکنان،مسئولین،نماینده ها،مشاوران...)دوره های قبل بدرد میخوردنند حالا وضع مملکت بعداز۳۴سال اینبود-فقط باید تماماپاکسازی بشوند وحتی یکدرصد ازتجربیات گذشته تکرار ومکررات نشه(نرود میخ آهنین درسنگ)حتی یکی ازمسئولین گذشته بکار گرفته شود دوباره مثل غده سرطانی همشون(بی لیاقتها،امتیازیها،فک فامیل،خاندان،دوست وآشنا وخودیهاشون)جمع میشوندودوباره فساد نجومیبگیری ژنهای برتر گرین کارتیها اقازاده ها ...خیانت وجنایت ناکارامدی ...-بهترینها متخصصترینها غیر امتیازترینها با تجربه با سوادترینها پاکدستها وفعالترینها وکسانی را انتخاب کنید که برای مردم کشور انقلاب واسلام واعتقاداتشان رگ گردشون بزنه بیرون-نه یک مشت آدمهایی که فقط بخاطر زیر سوال نرفتن وکمی ازامتیازاتشون کم میشه،یقه پاره میکنند
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 0
      موافقم هیچکی رو نباید باقی بزاره همه قبلی ها رو باید قلع و قمع کنه.اینها مثل ریشه های عفونت هستند و اگر باقی بمونند هر شخصی رو هم هرچقدر پاکدست هم باشه به فساد می کشند.
  • DE ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    21 0
    اقای کلاغ کلام نکبتی ! شما و دوستان نحس تون جورو پلاست رو جمع کنید برید! اقای رئیسی قیم لازم نداره!
  • علی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    17 0
    چقدر هم نشست خبری روحانی دلتنگی داره؟!
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    18 0
    جناب زیبا کلام : شما نمیخواهی این بساط شامورتی بازی را تمام کنی ؟ ظریف همین برجام وامانده را که به خورد مملکت داد برای هفت پشت ما کافی است.
  • محمد مهدی IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    14 0
    ظریف گزینه مناسبی برای دولت رئیسی است؟ آره حتما.!!!
    • علی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      9 1
      معلومه که نه گزینه مناسبی نیست.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    19 0
    اصلاحات از نوکری برای آمریکا وغرب عبرت نگرفته وهمچنان منافع غرب را برمنافع ملت ایران ترجیح می دهد اما ملت ایران در سه انتخابات جدید تودهنی محکمی به آنها زدند وآن ها را از قدرت کنار گذاشتند
  • بنده خدا IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    13 1
    وزیر امور خارجه بایستی در تراز حاج قاسم باشد نه ظریف که عزت ما را با زانو زدن مقابل دشمنان به حراج گذاشت!
  • رضا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 13
    در مورد آقای ظریف نظر خود آقای ریسی مهم است این مورد خاص است‌ بهر حال تو جامعه بین الملل ایشان شناخته شده هستند و فکر کنم سالم هست و مشکل دم خروس نداره
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      16 0
      برادر عزیز، دم خروس در برجام، FATF، صوت لو رفته در خصوص میدان و دیپلماسی مستتر است و دیدن آن نیاز به کمی بصیرت دارد.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      12 0
      خدا شفات بده. آزموده را آزمودن خطاست
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    20 0
    **درود برمشرق وطرف داران،خوب وفهیمش**
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 0
    فقط رئیسی کافیه چند کاررا بطور جدی انجام بده که تقریبا تمام مشکلات وناهنجاریهای مردم ومملکت حل بشه(۱-تمام مفسدان،امتیازیها،بی لیاقتها،نجومی بگیرها،ژنهای برتر،اقازاده ها،برادران امنیتی اطلاعاتی انتصابی قاچاقچی،خائنین وجنایتکاران.‌.)که از۱۰۰تا۱۰۰۰برابربقیه مردم،بیت المال راغارت کردنند،کاملا پاکسازی کرده وتمام اموال،مشاغل،امتیازات،شرکتها،کارخانجات،معادن،نقدینگی ودارائهاشونو به اسم(عوارض بیمه،مالیات ورد مال)بنفع مردم ضبط۲- وفقط کافیه چندمشکل اصلی اکثریت مردم باهمان ثروت واموال غارت شده بنفع مردم(تولید،اشتغال،مسکن،لوازم خانگی،خودرو،تحصیل،آموزش،موادغذای،پوشاک،بیمه،دارو ودرمان،عدالت،امنیت ورفع تبعیض،جلوگیری قاچاق وصادرات مایحتاج مردم...)را حل کنه
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 3
      از عرش بیا فرش. اینجا ایرانه.
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    13 0
    آقای رئیسی آدم کاربلد و صادق و قاطعی هستند منتها اگه بزارن کار کنه و تو کارها اخلال نکنن.
  • امیر IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    15 0
    هین امثال زیبا کلام کشور را در ۸ سال فشار مقدری بر مردم به گند کشیدند.⁩
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 3
    آقای دکتر سعید جلیلی بهترین گزینه برای وزارت امور خارجه هستند.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      7 0
      کابینه رئیسی=کابینه مردمی و انقلابی
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 0
    افاضات نجومی اوه اوه اوه!
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 0
    این زیباکلام نمی داند که نیمی از مردم جهان و یک سوم کشورهای دنیا تحت تحریم های آمریکا قرار دارند ولی جایی در سیاست خارجه‌ی ما ندارند. چون ما تمام دنیا را رها کردیم و فقط مایل به داشتن روابط با اروپا و آمریکا هستیم. لطفا این قدر چین و روسیه نگویید چون این دو کشور دشمن ما نیستند ولی آمریکا و اروپا دشمن ما هستند ولی ما از ظرفیت این دو کشور هم نتوانستیم استفاده کنیم.
  • شریف زاده IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    12 3
    ** ظریف گزینه مناسبی برای وزارت خارجه دولت رئیسی است؟ ایشان در این هشت سال که وزیر خارجه بودند. بهخ اندازه کافی به ریش مردم ایران خندید. دیگر بس است. برود مقداری استراحت در ینگه دنیا بکند.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    8 6
    اقای زیبا کلام.... همین بس اقای همتی ابتدا اقای ظریف وزیر امر خارجه ، برای کسب رای بیشتر ایشان معاون اول گذاشتند، ولی مردم با شناخت کامل از ظریف رای ندادند.
  • US ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    6 8
    ظریف بهترین گزینه است. بسیاری از مخالفان درکی از سیاست خارجی ندارند. آمریکا با این همه حقوقدان و مشاور میلیون دلاری مجبور شد کلا زیر قرارداد بزند و حالا مجبور شد دوباره برگردد. ترامپ و لابی اسراییل آنرا بدترین قرارداد نامیدند. آنچه ظریف نیاز داشت رئیس انقلابی و قاطع است که حالا دارد
    • DE ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      2 0
      خخخخخ چی زدی داش رضا دستت درست چاکر رضا مارمولک...تو که هنوز نرفتی پاسپورتت رو مگه نگرفتی؟
  • علیرضا IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    12 3
    مگر قحط الرجال است که ظریف وزیر امور خارجه دولت کریمه آیت الله رئیسی شود.؟!
  • ی-ح IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 3
    اینقدر آین آقای ظریف را گنده نکنید
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 1
    دکتر محمد مرندی ، استاددانشگاه وآمریکا شناس واقعی ، گزینه اصلح برای وزارت خارجه
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    13 0
    این زشت کلام وزیر ی که با ۱۶ جاسوس کار کرد و آنها را الان هم تایید میکنه را به آقای رییسی توصیه میکند من فکر میکنم ظریف وزیر خارجه خوبی برای آمریکا بود!!!
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    8 0
    اگر دوباره قرار اینها باشند به رئیسی رای نمیدادیم!؟
  • زهرا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    8 0
    فقط همین مونده بود که امثال زیبا کلام درمورد آقای رئیسی نظر بدن
  • رضا IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    چاخان الکاتبین قارقار کلام
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    5 0
    واقعا این اصلاح طلبان افساد طلب! میتونند یک شعبده باز حرفه ای بشند. قراردادی ببندی که بند به بندش به ضرر تو باشه و همه چیزش به نفع دشمن و شاهکاری مثل مکانیسم ماشه توش باشه که حتی اگر طرف مقابل زد زیر قرارداد نتیجش این باشه قطعنامه های سازمان ملل بدون کم و کاست برگرده و حتی رای گیری مجدد نشه که به وتوی روسیه و چین خوش باشیم را اینچنین دارند معجزه جا میزنند. اگر جلیلی قرار بود نصف چیزهایی که ظریف داد را بده که الان ده تا قرار داد مثل برجام داشتیم. همه چیزمون را به باد دادند و حالا دولت بعد بنده خدا با چه اهرمی باید مذاکره کنه. هسته ای و اقصتاد را به باد دادند و حالا توقع مذاکره خوب هم دارند. یادتون نره جلیلی کشور را با دلار 1000 تومانی و ذخایر ارزی بیش از 100 میلیارد دلاری و 12 هزار سانتریفیوژ و نیروگاه فعال اراک و 12 تن مواد غنی شده و چه و چه تحویل ظریف داد که اون هم همه را به باد بده و حالا یک نطنز منفجر شده و اراک نابود شده و ذخیره ارزی بدهکار و دلار 25 هزار تومانی و مواد غنی شده خارج شده از کشور و اقتصاد نیمه ویران را داره تحویل دولت بیچاره بعدی میده. تازه دو قورت و نیمشون هم باقیه میگن ما داریم گلستان تحویل میدیم با همین فرمون برید جلو! وقاحت نجومی! پررویی نجومی خدایا این اصلاح طلبا چی هستند؟ چه موجودی هستند؟
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    5 0
    اگر اینها بدرد میخوردنند،اینقدز مشازکت پائین نبود
  • شاه علی ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    6 0
    گروه خونی ظریف به دولت رئیسی نمی خورد پس پیشنهاد بد ندهید
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    7 1
    جناب اقای جلیلی بهتر میتواند درمقابل روباههای حیله گر ومکارجوابگو باشد نه کسی مثل ظریف مرعوب غرب ساده لوح احمق حقیر
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 2
    چی شده است شما که دیروز برجام و ظریف را تخریب میکردید امروز شدید برجام پرست و ظریف پرست
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 0
      برادر افساد طلب ها در حال غرق شدن در باتلاق برجام هستند؛ لذا می خواهند برای نجات خود دستگیره ای از مسببان آن بسازند و آن را به انقلابی ها وصل کنند، تا خود را از این باتلاق بیرون بکشند. زهی خیال باطل!
  • ناصر IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 6
    اگر آقای رئیسی از ظریف بعنوان وزیر امور خارجه استفاده کند برای دولت او حفظ آبرو می کند وعالی است نباید از جلیلی استفاده کند
    • مهدی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      3 0
      عجب...!!!
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      3 0
      فقط دکتر سعید جلیلی
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    5 1
    مگه بی کفایت تر از ظریف هم در بین وزرای امور خارجه، از زمان قجر تا حالا داریم؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    در جواب اون دوستمون که میگه چی شد ظریف بد بود حالا خوب شده ببین آقا خب همه چیز قابل تغیر هست
  • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    آیت الله رئیسی خودشان بهتر از همه می‌دانند چه کسانی برای چه سمتی مناسب هستند.
  • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    والا اگر نظام از اصلاحات عبور نکند مردم از نظام عبور خواهند کرد هرچند اصولگرایان هم دست کمی از اصلاحات ندارند یکبار برای همیشه
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 1
    مشکل اصلی اینجاست که نظام نمیخواهد با خائنانی مثل ظریف و روحانی برخورد کند علت این همه جنگ و جدل همین است و بس این عامل باعث سرخوردگی ملت و عدم اعتقاد به آرمانهای انقلاب شده
  • یوسف IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    من در مورد آقای ظریف یک جمله بیشتر نمی گویم و آن اینکه او بیشتربچه آمریکایی است تا ایران زیرا وقتی با آنهاست خیلی خوشحالتربه نظرمیرسد امادر مورد برجام اگربراساس اظهارات خود ظریف ودیگر دولت مردان هیچ آورده ای نداشته وآورده اش صفر بوده پس طلاها وسکه هایی که روحانی ازجیب مردم به او بخشیده بایدپس گرفته شود
  • سعید IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    هه هه هه .... حالا پیشنهاد ظریف که چیز مهمی نیست، سایت انصاف نیوز حسن روحانی را برای ریاست قوه قضائیه پیشنهاد و حتی بهترین گزینه دانسته و بر حقوقدان بودنش تاکید کرده( البته حقوقدانیش را توی این ۸ سال خوب دیدیم، خووووب) ، از پررویی بیش از حد این طیف آدم نمیدونه سر به بیابان بگذارد یا سرش را به دیوار بکوبه!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    دیپلماسی لبخند و التماس( دیپلماسی ذلت و التماس)در کابینه انقلاب جایی ندارد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 1
    مهدی ترابی گزینه مناسبی برای وزارت خارجه است!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      2 0
      فقط دکتر سعید جلیلی
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • حامد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    این افساد طلبان و حامیان آنها الان اگر لازم باشد مردم ایران رو اشانتیون هدیه می دن به غرب تنها برای خوش خدمتی
  • مجید IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    یک سردار درجه یک سپاه پاسداران یاید وزیر امور خارجه بشه تا غرب ......... بفهمه
  • یک ایرانی DE ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    سلام بر ابراهیم
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    ظریف درد وزارت خارجه نمی خورد چون برجام را بدون نتیجه8 سال دیگه طول خواهد داد فقط خودش و عراقچی خوب دنیا را گشتن و حق ماموریت گرفتن پول بیت المال ....
  • نیایش BN ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    دولت جوان انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی باید تشکیل شود تا امید به مردم ایران بازگردد.
  • یکی از همه SG ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    تجربه نشان داده اصلاحات اگر بر سر کار نباشد، با روشهای مختلف و به صورت زیر زمینی در روند امور کارشکنی میکند. حواس جبهه انقلاب و آقای رییسی باید به این مسئله باشد.
  • NP ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    چند نکته در مورد انتخابات و رای آقای رئیسی ۱ اینکه میگن ۵۲ درصد شرکت نکردند غلطه، در انتخابات ریاست جمهوری قبلی با کلی دروغ و دغل و پای کار آوردن منافقا و ...۷۰ درصد شرکت کردن.و الان با وجود تحریم اصلاحاتی ها و دشمنان خارجی و...۴۸ درصد.پس فقط ۲۲ درصد کمتر شده.اونم با این عملکرد افتضاح و ناامیدکننده ی دولت ۲ آقای رئیسی ۶۲ درصد رای شرکت کننده ها و ۳۱ درصد از کل واجدین شرایط را کسب کرده اند.این در حالی است که خود روحانی در اولین دور انتخابش ۵۰/۳ درصد ارا را کسب کرد و از نمونه های خارجی که جز قبله های اصلاحات محسوب میشه اوباما بود که ۲۶ درصد آرای مردمی را کسب کرد. در این حالت اولا درصد کسب آرای رئیسی قابل قبول و حتی باعث افتخار است و دوما باید منتظر بود و بعد از چهار سال دید که رای ایشان چقدر است و بعد گفت موفق بوده یا نه. چرا که رای دهی الان مردم به شدت تحت تاثیر عملکرد افتضاح دولت بی تدبیر و امیدسوز بود. باتشکر، اشرف سادات
  • بینام US ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    چهل روز دیگر، اعضای این دولت بالمره از قدرت ساقط میشوند و انشالله راه نفوذ بالمره بسته خواهد شد
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    ما منتظریم دولت روحانی تموم بشه ظریف هم بره.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    عجب تیتری؟!!!!!!
  • DE ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    ای بایدن گاگول ای عقل تو معلول- زنده نشود مُرده برجام به آمپول /فرق است میان تو و قبلیت او سارق شش لول و تو سارق شنگول .....// و اما قبلا برای بایدن نوشته بودم : دامت به جفا داد به من از بر برجام هم وعده پول و خورش ونان سرانجام من رای دهم آنسان مغزت بکند جام در گور زنی قهقه و جام تو برجام
  • DE ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    ظریف گزینه بسیار خوبی برای زمین زدن و زمینگیر کردن دولت رییسی است چون نتونستیم در رای دادن او را زمین بزنیم سعی کنیم در مدیریتها و مسوولیتها و وزیر وزراش نفوذ کنیم و با مشاوره به نفع امریکا 4 سال فرصت او را بسوزانیم. تا باز رای بیاریم. امریکا باید ظرف این 45 روزه هَزار و پانصد تحریم لق کند تا بتواند کل دنیا را علیه ایران متحد کند چند ماه بعد هم باز همه تحریمها را بیاورد تا ما بتونیم از داخل لبنانش کنیم بگیم نگفتیم زبان دنیا را بلد نبودند بیا .....پرسیدند روباه تخم میگذاره یا توله دار میشه گفتند از این حرامزاده هر کاری بگی بر میاد .مواظب یانکی ها باشید آنها شوروی ابر قدرت را تکه تکه کردندبا ستون پنجم از داخل یا همون اصلاح طلبها به رهبری گربه چوف روسی .ماهم گربای چوف در ایران داریم .قبلا هم از جورج سوروس دستور گرفت فتنه راه انداخت.
  • یاور IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    ظریف باید محاکمه شود
  • یاور IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    زیبا کلام زشت کلام
  • شبتاب BY ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • انقلابی MX ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    پیش به سوی آرمان های انقلاب
  • یکی از همه MX ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.
  • سرافراز GB ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    نباید خام کسانی شد که میگویند دولت باید شامل ظریف و از این دست آدمها باشد. دولت برای اینکه بتواند چهار سال دیگر پاسخگو باشد بایستی از نفرات سازشکار دوری کند تا کارها به یک نتیجه ی مشخص برسد.
  • صمصام CA ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به نظر ما سلاح اصلی آمریکا هم در این منطقه که ما در جمهوری اسلامی مراقب این معانی هستیم، نفوذ است -نفوذ در مراکز حسّاس و تصمیم‌گیر- ایجاد تفرقه است، ایجاد تزلزل در عزم ملّی ملّتها است، ایجاد بی‌اعتمادی میان ملّتها، میان ملّتها و دولتها، دستکاری در محاسبات تصمیم‌گیران و وانمود کردن اینکه حلّال مشکلات این است که زیر پرچم آمریکا بروید و تسلیم آمریکا بشوید.. بیانات رهبر معظم انقلاب .۱۳۹۸/۰۸/۲۴
  • صمصام CA ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    ظریف بالمره گول آمریکا میخورد خخخ
  • یک دردمند US ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    دولت تدبیر، قاتل امید مردم بود که ۸ سال ذره ذره ی امید مردم را از آنها گرفت. جوانی جوانان را سوزاند و کشور را به حالت احتضار رساند. حالا دولت جهادی در آخرین نفسهای جامعه، از راه رسیده است. امیدوارم این دولت بتواند جامعه ی در حال مرگ را اندکی احیا کند.
  • US ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    ما خواهان بازخواست جناب ظریف هستیم..
  • ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    در پررویی جماعت اصلاحطلب همین بس که ۸سال از رئیس جمهور مملکت مطالبه گری نکردند و حالا از آقای رییسی که هنوز مسئولیت را تحویل هم نگرفته اند، شروع به مطالبه گری و حتی تخریب میکنن.
  • ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    انشالله با حضور آقای رییسی شرایط بهتر خواهد شد
  • CA ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • CA ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • AM ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست. امیدواریم ان‌شاء‌الله مسئولین کشور در این زمینه هم کاملاً با چشم باز، با دل محکم، با توکّل به خدا، با ذکر «حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل» ان‌شاءالله جلو بروند و توفیقات الهی شامل حالشان بشود و ملّت را خرسند و خوشحال کنند.
  • AM ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اتّحاد ملّی را حفظ کنید. کشور ما احتیاج به اتّحاد دارد؛ اتّحاد ملّت ایران. ملّت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است، خواستشان خواست واحد است، [امّا] مسئولان میتوانند این را از بین ببرند. هنر مسئولان ما این است که این اتّحاد را، این همصدایی را تکّه‌تکّه نکنند، ملّت را تکّه‌ِتکّه نکنند، اینها را از بین نبرند. مسئولین کشور مراقب باشند که این اتّحاد را زیاد کنند.
  • مجیدی DE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    نیکزادمدیری اجرایی جهادی وپاکدسته گزینه مناسبی برای معاون اولی ست
  • جواد US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    قطعا نه. ایشون باید منتظر بازخواست باشن بخاطر نیش همیشه باز جلوی دشمن
  • US ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    تنها مشخصه ی خوب ظریف، بلد بودن زبان بود. وگرنه دیگه به درد این مملکت نمیخوره
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    آقای خوشگل کلام وآقای قربان او غلی آقا اگر می خواستیم رییس جمهوری انتخاب کنیم که مشاورش شما باشید خوب انتخاب می کردیم ؛الان انتخاب ما طرز فکر دیگری بود شما هشت سال مشاوره دادید بسه دیگه تصدقت استراحت هم لازمه یکم بخودتون برسین آخه چقدر کار چقدر مشاوره
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    این روزها توضیح یک روند ضروری به نظر میرسه. معمولا اصلاح طلبها هر 8 سال یک بار میان روی کار و گند میزنن به اعتماد عمومی. بعد اصولگراها میان روی کار، که به جهت گندکاری اصلاحاتی ها مشارکت کنه، دور دوم انقلابی ها هم مشارکت عالی میشه، بعد که روحیه مردم شارژ شد دور سوم بلز مردم هوس اصلاح‌طلب‌ی به سرشون میزنه از خوشی، و بعد دوباره روز از نو روزی از نو. گندکاری شروع میشه. دور دوم به اوج می سه و بعد دوباره انقلابی ها میان که درست کنند اوضاع رو
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    کاری به ظریف و اصلاحات و این حرفا ندارم.ببینیم دولت سیزدهم چی میکنه اونوقت باید در مورد دولت قبل نظر داد.فعلا که از رییسی چیزی ندیدیم و اول کاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس