روزنامه

وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی، شخصی است که افتخار خود را کار نکردن و نشستن و نگاه کردن می‌داند؛ برای همین با تکبر با مردم سخن گفته و آنان را تحقیر می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آخوندی: از سازندگان خانه در بیابان، قهرمان ملی ساختند!

روزنامه ایران در مطلبی به بازنشر یادداشت تلگرامی «عباس آخوندی» درباره مسکن مهر پرداخت. آخوندی در این یادداشت نوشته بود: «من از روز اول گفتم که در کنار متقاضیان مسکن مهر هستم و در جهت انجام تعهدهای دولت به تک‌تک متقاضیان اقدام می‌کنم. لیکن، آنان‌که از روز آغاز پول مردم را گرفتند، در زندگی مردم دخالت کردند و به‌جای آنکه در درون شهر و در جایی که امکان زندگی وجود داشته باشد، بردند در بیابان‌هایی که نه امکانات زندگی داشت و نه امنیت هزینه کردند، آنان آگاهانه به این مردم ظلم و اجحاف کردند...لیکن چه توان کرد که ضدرسانه آگاهانه از آنان قهرمانان ملی و از من و ما که به تعهد دولت جمهوری اسلامی در برابر خریداران مسکن مهر وفادار ماندیم و آنچه که می‌توانستیم را انجام دادیم، شمر می‌سازد».

وزیر ناکارآمد و مستعفی راه و شهرسازی، همچنان با تکبر و بی ادبی با مردم سخن می‌گوید.

آخوندی در طول پنج سال گذشته از عباراتی مانند «مزخرف»، «شهربرانداز»، «مسجد ضرار»، «شلخته» و... برای مسکن مهر استفاده کرده بود، اما حداقل به این اصل بدیهی توجه نداشت که حتی اگر این طرح را قبول ندارد، به عنوان یک مسئول دولتی باید نسبت به اتمام و انجام تعهدات گذشته احساس مسئولیت کند. موضوعی که تا آخرین روز کاری وی اتفاق نیفتاد.

این وزیر ناکارآمد و مستعفی راه و شهرسازی همواره درباره موضوعاتی بی ربط به حوزه کاری‌اش صحبت می‌کرد، از مقاله‌نویسی درباره FATF تا سخنرانی درباره لیبرالیسم و...از سوی دیگر وی از ابتدای کار خود در دولت یازدهم از اجرای طرح «مسکن اجتماعی» خبر داد ولی حتی یک ماکت هم از مسکن اجتماعی نساخت چه برسد به ساخت و تحویل واحدها.

آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد در مهرماه سال ۹۲ یعنی تقریباً در دو ماهگی حضور عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران، سه میلیون و ۷۶۴ هزار تومان بوده اما در آخرین ماه حضور وی در این وزارتخانه (مهر ۹۷) متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به هشت‌میلیون و ۶۳۳ هزار تومان افزایش یافته است.

به عبارت دیگر در بازه زمانی مهرماه ۹۲ تا مهرماه ۹۷ قیمت متوسط یک مترمربع آپارتمان در تهران حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی، شخصی است که افتخار خود را کار نکردن و نشستن و نگاه کردن می‌داند. برای همین با تکبر با مردم سخن گفته و آنان را تحقیر می‌کند.

البته از شخصی که در لواسان ویلانشین است و سرمایه چندصد میلیاردی دارد، انتظار نمی‌رود که اندک آشنایی با مطلبات عموم مردم داشته باشد.

** زیباکلام: روحانی، ۹۰ درصد پایگاه رأی خود را از دست داده

«صادق زیباکلام» در سرمقاله امروز روزنامه آرمان نوشت: «روز گذشته رئیس‌جمهور بازهم به روال گذشته به جای عملگرایی و رسیدگی به مطالبات جامعه و جریان حامی خود، صرفاً به بیان سخنانی زیبا اکتفا کرد. گویا آقای روحانی تصور می‌کند که همچنان با آنچه که «گفتار درمانی» خوانده می‌شود می‌توان مسائل را حل کرد. از این جهت است که می‌گوید «مسأله مذهب، اقوام، جنسیت و حزب و جناح نباید اصل باشد و اصل بر شایسته‌سالاری است.»

زیباکلام در ادامه نوشت: «زمانی که پس از این‌همه تبلیغ در جهت استفاده از زنان هنوز یک زن به وزارت نرسیده این پرسش مطرح می‌شود که در بین این‌همه زنان تحصیلکرده شخص شایسته‌ای وجود نداشته که برای وزارت معرفی شود؟».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر از عملکرد دولت یک منحنی ترسیم کنیم عدم محبوبیت دولت درست چند هفته پس از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ آغاز می‌شود و اینکه بسیاری احساس می‌کنند نباید به وی رأی می‌دادند و اکنون نیز این منحنی با شیب تندی ادامه پیدا می‌کند... اگر فردا انتخابات برگزار شود آقای روحانی دیگر مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت. این یعنی رئیس‌جمهور چیزی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد پایگاه رأی خود را از دست داده، اما همچنان در عالم خود سیر می‌کند، جهانی که هیچ ارتباطی با واقعیت‌های کنونی جامعه ایران ندارد. منتهی آقای روحانی تمام هزینه را نمی‌پردازد؛ بلکه هزینه به پای اصلاح‌طلبان و کسانی نوشته می‌شود که با تمام وجود مردم را تشویق کردند تا با شرکت در انتخابات به آقای روحانی رأی بدهند. هزینه ناکامی ایجاد شده را اصلاح‌طلبانی می‌پردازند که معلوم نیست با چه رویی می‌توانند به مردم بگویند که مجدداً به پای صندوق بروند و در انتخابات بهمن ماه سال آینده برای مجلس شرکت کنند یا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مشارکت کنند. کارنامه عملکردی دولت دست جریان حامی را بسته است».

دولت در حوزه‌های مختلف و به خصوص در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی برای ارائه ندارد. از سوی دیگر به جهت تصاحب اکثریت مطلق کابینه از سوی طیف اصلاح طلب، کارنامه دولت به پای اصلاح طلبان نوشته می‌شود.

این طیف اکنون نگران است، اما نه برای بر زمین ماندن مطالبات مردم بلکه به این خاطر که ممکن است قدرت را در سالهای آینده از دست بدهد.

طیفی که به جوانان به عنوان «سیاهی لشکر میتینگ‌ها» و زنان به عنوان «ابزار انتخاباتی» می‌نگرد، هیچگاه برای مطالبات مختلف مردم نگران نمی‌شود.

** سانسور اعدام سلطان سکه در روزنامه‌های اصلاح طلب

روز گذشته حکم اعدام «وحید مظلومین» معروف به «سلطان سکه» و «محمد اسماعیل قاسمی» معروف به «محمد سالم» دو مفسد اقتصادی و اخلالگر بازار سکه و ارز اجرا شد.

این اقدام قاطع دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی بازخورد بسیار خوبی در افکار عمومی داشت؛ اما در این میان برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب، این خبر بسیار مهم را سانسور کردند.

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی الیاس حضرتی نماینده اصلاح طلب مجلس- و روزنامه ابتکار- به مدیرمسئولی محمد علی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس- در صفحه اول خود هیچ اشاره‌ای به این اقدام قاطع دستگاه قضایی نداشتند.

لازم به ذکر است که روزنامه‌های «همشهری»، «همدلی» و «دنیای اقتصاد» نیز در صفحه اول خود هیچ اشاره‌ای به اعدام سلطان سکه نداشتند.

روزنامه‌های اصلاح طلب همواره پای ثابت حمایت از مفسدان دانه درشت اقتصادی و نجومی بگیران بوده‌اند.

** باید واقع بین باشیم، اروپا با آمریکاست

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «در مورد اروپا بیانیه‌هایی مرتباً صادر شده است که خود را در تعامل و تقویت رابطه با جمهوری اسلامی نشان داده‌اند. ما باید در ارتباط با اروپا واقع‌بین باشیم و بر این اساس تصمیم بگیریم. اروپا در کنار میل ارتباط با ما، روابطی دیرینه و تنگاتنگ با آمریکا دارد. آمریکا منافع سرشاری برای اروپا دارد. رفتار اروپا با ایران به معنی میل به دوری از آمریکا نیست و این نکته باید به صورت پیش فرض پذیرفته شود. برخی از کشورهای اروپایی رابطه خود با ایران را تحت تأثیر ارتباط با آمریکا می‌بینند که به موازات آن شاهد رفتار دوگانه‌ای هستیم که سیاست‌های اعلانی آنها را با رفتار حقیقی این کشورها تفاوت دارد».

اکنون حدود ۶ ماه از برجام بدون آمریکا سپری شده است؛ اما اروپا همچنان در حال وقت کشی و ارائه وعده‌های سرخرمن به طرف ایرانی است.

در روزهای گذشته، «پیتر گوشل‌باوئر» سخنگوی وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که کشورش پس از بررسی‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که فعلاً شرایط پذیرش میزبانی کانال مالی ایران و اروپا را ندارد.

پیش‌تر، پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» از بی‌عملی اروپا و پاسکاری کشورهای اروپایی برای میزبانی کانال مالی ایران و اروپا خبر داده بود.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک کانال ویژه پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند. در حالی که قرار بود این کانال پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا در روز ۱۳ آبان اجرایی شود، اروپایی‌ها با بهانه‌های مختلف اجرایی شدن آن را به تعویق انداخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 78
  • مهماندار هواپیما IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    46 7
    اقای زیبا کلام ... هدفش تحمیق امثال شما و سلبریتی ها بود تا رییس بشه و شد و خواست ماموریت نابودی صنعت هسته ای را به سرانجام برسانه و رساند و می خواست کشور را به بن بست برسان تا زیر علم امریکا برویم تقریبا موفق شد و پایان را به انجام رساند
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      24 2
      زیباکلام مال این صحبتا نیست.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    40 4
    آقای آخوندی! همان لواسان که خودت در آن ساکن هستی و امثال احتسابیه و قیطریه و نیاوران و... همه 50 سال قبل بیابان بودند. اصلا خود شهید مفتح در همین بیابان های قیطریه نماز عید فطر سال 57 را خواند! حالا چرا شما آن زمان بلد بودید در بیابان خانه بسازید؟ خانه هایی که الان هر کدام دهها میلیارد تومان قیمت دارند؟
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      40 2
      يك واحد هم تو مي ساختي حتي وسط كوير هم قبول بود...........
    • احمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      30 1
      امثال آخوندی تو بیابون خونه نساختن، تو کوه و جنگل و باغ خونه ساختن. خیلی از ساختن تو بیابون سخت تره. کار تخریب محیط زیست رو هم باید انجام میدادن. درختها که خودشون همین جوری در قیطریه، اقدسیه و دروس، کامرانیه و اینا که کنار نمی رفتن اینا خونه بسازن.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    58 3
    یک نفر به این اخوندی اشراف مرفه بی درد بگه شما چکار کردی ؟ ایا واقعا تا حالا قدم مثبتی برای انقلاب و دین و وطن خودت برداشتی ؟؟خداوند در کمین سرکشان است.
    • US ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      14 1
      "وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی" "اخوندی اشراف مرفه بی درد " خیلی جالب است که ایرانیهای باهوش ذهن علت یابی شان از دست رفته دوستان عزیز این اخوندی که خودش را وزیر نکرد. ان کسانی که ایشان را پرو و بال دادند و یا وزیرش کردند مسئول این فاجعه است دوستان مثل قدیمی میگوید: زورش به خر نمی رسد پالانش را می زند دوستان دولت روحانی فاجعه است ولی مردم به تبعیت از غرب پرستان کم عمق این فاجعه را یواش یواش درک خواهند کرد ولی انموقع دیگر مملکتی نمانده. و این هدف اربابان زیبا کلامها است
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    33 2
    یک کارگر شیروانی کار با پسرش آمده بود برای ما کار می کرد تعریف می کرد از مسکن مهر خانه دار شده بود خیلی تشکر می کرد و راضی بود آقای آخوندی اگر کسی می خواهد انتقاد کند حداقل شما سکوت کن
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    61 3
    یارو سنگ رو سنگ نگذاشته از طرح مسکن مهر ایراد میگیره!
    • PL ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      13 2
      از یک بیعرضه توقع کارمفید کردن عاقلانه نبوده است.
  • سید IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    34 6
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    24 10
    روحانی 10 دوره دیگه بیاد رای میاره با این مردم!!!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    41 2
    از افتخارات اخوندی رفتن پابوس دشمن که ازش هواپیما بخره دشمن تف کرد به صورتش!
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      4 1
      خخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      6 1
      خخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
      0 0
      هواپیماسازی ما را با هوافضا و صنعت هسته ای و خیره را بتن گرفتند تا ارباس و بوئینگ امریکا از ورشکستگی نجات پیدا کنه
  • علی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    24 3
    کفش پاره اون قهرمانا، می ارزه به صدتا مثل آخوندی!
  • AT ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    26 1
    و از بی لیاقت متکبری مثل تو وزیر ساختند!
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    23 1
    تا امثال آخوندی ادب نشن اینا هر روز هار تر از دیروز میشن
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    22 1
    خب شما که بلد بودی برا مردم توی لواسون خونه میساختی نه تو بیابون
  • AE ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    3 0
    ظریف هم به ظرفیت مبلغین و فرهنگسازی پی برده و از روز اول بر اساس رهنمود انگلیس از لباس روحانیت و جاذبه زن و دختر بدکاره خیابانی برای جوانان و ورزشکار الکلی و بی قید و بند برای بقیه جوانان و لباس روحانیت برای جلب نظر پیر مرد و زن بیسواد استفاده کرد و رای اورد و الان که شکست خورده این موارد را مطرح کرده که محتمل است قصدش ایجاد جاذبه برای ملل معاند برای زتدگی و تابعیت گرفتن باشد.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    6 0
    خطاب به آخوندی: تو خودت چه کردی؟ چی ساختی؟ دستاورد وزارتت چی بود؟؟
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    3 9
    مسکن مهر افتضاح بود، کاش توی شهر ساخته بودند.
    • IE ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      7 0
      آن وقت چه کسی توان خرید آن را داشت؟ هدف مسکن مهر حذف قیمت زمین از مسکن بود.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    2 6
    مسکن مهر افتضاح بود، کاش توی شهر ساخته بودند.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    8 0
    یه زمانی هم نیاوران بیابان بود، یکی خونه ها رو ساخت تو هم اب و برقش رو بکش ببینیم بیابان نمیشه گلستان
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    3 0
    زیبا کلام پولهای مردمی که برای ساخت خانه های زلزله زدگان کرمانشاه را جمع کردی کجا بردی؟!!!! در این مورد توضیح بده.
  • BE ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    9 1
    یه موی سر احمدی نژاد می ارزه به صد تا زیبا کلام ... و آخوندی... ای عصبی
  • علی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    5 0
    بدرستی که انسان تغیان میکند وقتی که خود را غنی می بیند (قرآن کریم). امثال آخوندی با همه بی لیاقتی شان از سر سفره همین مردم سرمایه های کثیف میلیاردی به جیب زدند ولی به جای قدردانی و خدمت به مردم، با تکبر و نخوت با مردم رفتار کردند. روزی خواهد رسید که به دست همین مردم به زباله دانی تاریخ خواهند پیوست. ان الله لبر مرصاد.
  • AE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    4 1
    وزیر برند کابینه تدبیر و امید !!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • AE ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    4 1
    وزیر برند کابینه تدبیر و امید !!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • سوخته IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    4 0
    زیبا کلام تو هم همین طور
  • سید رضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    0 0
    آقای آخوندی ! تو در این 30 سال ؛ غیر شعار دادن ، چه کار مثبتی انجام دادی ؟!!!
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    0 0
    آخوندی اگر عرضه داشت یکی را می ساخت ... فقط لاف میزنه ...
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    0 0
    يكي نيست به اين ..... بگه ، آخه ..... مسكنِ مهر رو آيا ميشه توي نياوران و ولنجك ساخت ؟
  • علی SE ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    0 0
    اشکال اینجاست که یارو داره داد میزنه من لیبرالم، بعد ما و ملت توقع داریم دنبال حل مشکلات مردم باشه. مثل اینکه ابکش برداری بعد بگی چرا اب توش نمیمونه؟!! خب خودت رای دادی، حالا اعتراض نکن
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    0 0
    اخوندی از حسادت نخواست که فقرا چندین سال دیگه با این مسکن مهرشان شاید مثل جاهای که قبلا بیابان بود حالا ایشان میلیاردر شدن لااقل خانه دار بشوند اونی که میگه مسکن مهر بده یا پولداره یا اینکه خوشی زیردلش زده یا اینکه مسکن مهر فقرا را مفت خریده حالا مبینه تا ره صدساله طی بشود دیره براش و گرنه برای کسایی که سرپناه ندارند و نمیتونند اجاره بدهند بعدا خوب میشه ، نمیشه که راه صد ساله را یک شبه رفت اگر ره صد ساله را یک شبه بخوای بری باید یا دزدی کنی یا سرمردم کلاه بذاری. نابرده رنج گنج میسر نمیشود مزد ان گرفت جان برادر که کار کرد .
  • DE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    آخوندی: از سازندگان خانه در بیابان، قهرمان ملی ساختند!/کسی در بیابان سگی تشنه یافت دستش بگرفت و پا به پا برد تا شیوه راه رفتن آموخت!بی غیرت نبودند مثل بعضی ها حقوق مفت بگیرن و مفت بچرخن و مفت وراجی کنند حداقل ساختند.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    0 0
    ...ترین فرد توی کابینه همین اخوندی بود .الهی خداوند عذابش رو برای اخوندی نازل بکند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس