محمدصادق جوادی حصار

یک عضو شورای مرکز حزب اعتماد ملی به تازگی اظهار کرده است که شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ مبنی بر "مذاکره"، تماماً با هماهنگی حاکمیت کشور هماهنگ شده بودند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

شعارهای انتخاباتی روحانی با حاکمیت هماهنگ می‌شد!

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مصاحبه با ایلنا با بیان اینکه وعده روحانی مبنی بر مذاکره در سال ۹۲ با نظام هماهنگ شده بود، گفته است:

"در ماجرای برجام به علت فشار بین‌المللی و قطعنامه‌هایی که علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده بود و اگر آن قطعنامه‌ها لغو نمی‌شد احتمال حمله نظامی هم وجود داشت، لذا نیاز این بود که نمایندگان جمهوری اسلامی به صورت فشرده و البته با دقت لازم مساله مذاکره و لغو تحریم‌ها را پیگیری کرده و انجام دهند. در نتیجه اینکه آقای روحانی در شعارهای انتخاباتی سال ۹۲ خود گفت: «هم چرخ مملکت بچرخد و هم سانتریفیوژها بچرخد» این مساله کاملا با حاکمیت هماهنگ بود و حرفی نبود که به صورت شخصی مطرح کند"! [۱]

*شعار "هم چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها" کلمه حقی است که از آن اراده باطل شد.

به این معنی که بدیهیست که هر دوی این چرخ‌ها باید با هم بچرخند اما نتیجه‌ای که اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاحات از این حقیقت می‌گرفتند این بود که اولا چرخ‌ها نمی‌چرخد و ثانیا برای چرخش روال امور بایستی دست به مذاکره و البته کرنش ذلیلانه در مقابل غرب زد!

ما در بحث چرخیدن روال زندگی مردم؛ مخاطبان محترم را به انفجار قیمت‌ها طی چند سال اخیر و مقایسه قیمت‌ها با ایام قبل از آقای روحانی و زمان طرح شعار "چرخ زندگی مردم باید بچرخد" ارجاع می‌دهیم. و این سؤال را می‌پرسیم که چرا اصلاح‌طلبان در ایام دلار ۱۰ هزار تومانی و پراید ۳۰ میلیونی هم ابراز می‌کردند که خودشان و جامعه در "گرسنگی" به سر می‌برند! [۲]

پس بپذیریم که در بحث حرکت چرخ زندگی مردم؛ مشکل ما در ایران سیاه‌نمایی و ناکارآمدی دولت است و گرنه روال امور بر مسیر درستی قرار داشته و دارد. اگر ناکارآمدی نباشد...

در بحث چرخش سانتریفیوژها نیز تجربه برجام بیدستاورد آقای روحانی مقابل چشم مردم قرار دارد که چگونه با اشاره آمریکا در قلب رآکتور اراک سیمان ریخته شد اما طرف مقابل نه تنها سبب‌ساز بهتر شدن اوضاع مردم نشد بلکه تحریم‌های بیشتری را نیز اعمال کرد.

جدای از این مقولات، ادعای جوادی‌حصار همچنین در حالی است که حاکمیت کلان کشور از پیش از انتخابات سال ۹۲ و قبل از آنکه تجربیات تلخ پیش‌گفته عینی شود نیز تأکید کرده بود که حل مشکلات کشور نه از مسیر مذاکره و چشم دوختن به خارج از کشور که از مسیر توجه به توانمندی داخلی و رأی مردم به مدیریت جهادی عبور می‌کند.

فلذا ادعای جوادی حصار برای مرتبط کردن شعارهای مذاکراتی آقای روحانی و یاران اصلاح‌طلبش به نظام اسلامی! کذب محض است.

***

تخت‌روانچی اشتباه ظریف و روحانی را جبران کرد

مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، ساعاتی پس از ترور دانشمند کشورمان شهید محسن فخری‌زاده؛ طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت؛ آمریکا و اسراییل را در این رخداد مسئول دانست و تأکید کرد که آمریکا باید این ترور را محکوم کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، او در بخشی از نامه خود نوشته است: یکی از آخرین خدمات شهید فخری‌زاده نقش برجسته وی در تولید اولین کیت بومی تشخیص کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش های ملی ما در مهار این همه گیری در زمانی داشته است که ایران تحت تحریم های غیرانسانی ایالات متحده است که به شدت مانع دسترسی ما به کالاهای بشردوستانه از جمله داروها و تجهیزات پزشکی می شود.

تخت‌روانچی همچنین ضمن اخطار به ایالات متحده و اسرائیل در انجام اقدامات ماجراجویانه علیه ایران، به ویژه در دوره باقی مانده از دولت فعلی ایالات متحده، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ تمام اقدامات لازم را برای دفاع از مردم و تأمین امنیت خود، تاکید کرده است.[۳]

*نامه مهم و تحسین‌آمیز تخت‌روانچی مبنی بر مسئول دانستن آمریکا در ترور شهید فخری‌زاده در حالی نگاشته شده است که در سخنرانی و پیام مقام ارشد دولت و ایضا وزیر امور خارجه دولت پیرامون این ترور؛ هیچ اثری از اشاره به نام آمریکا و مسئولیت او در این ترور نیست.

***

بهانه‌های عجیب برای معرفی کردن یک کاندیدا از "خانه سالمندان"

کاندیدای پیر می‌خواهیم چون باید با "جو بایدن" ۷۸ ساله مذاکره کنیم!

محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری تسنیم پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرده است:‌ مهم‌ترین مسئله‌ای که داریم این است که نامزد انتخاباتی باید بتواند پلی باشد بین خواسته مردم و نظام و این شکاف شکل گرفته را ترمیم کنند. بهترین عنصری که می تواند انتخاب شود فردی است که خواسته‌های مردم و کارآمدی دنبال کند، اینجاست که سخن‌نو و ایده، کارآمدی و مهارت‌های سیاسی فرد کمک کننده هستند.

او تصریح می‌کند:

"باید بدانیم افراد را برای چه کاری انتخاب می‌کنیم، اگر بخواهیم به قله توچال برویم، بله قطعاً همه گزینه جوان را پیشنهاد می‌کنند، اما در مقطعی که باید با بایدن ۷۸ ساله مذاکره کنیم؛ اینجا دیگر توصیه نمی‌کنیم که جوانی را مسئول این کار کنیم. لذا نباید آدرس غلط بدهیم! "[۴]

*این از طنز روزگار ماست که جریانی که مسبب مشکلات مردم و گرانی است و شکست گفتمانش در معرفی کاندیدا بر عالم و آدم آشکار شده اما به جای "عذرخواهی و اشاره به مثبتات رقیب" مشغول تئوری‌پردازی برای یک رئیس‌جمهور جدید است!

رئیس‌جمهور جدیدی که منطقا نمی‌تواند غیر از همانچه که در دولت آقای روحانی بر سر سفره‌های مردم قرار گرفت را در چنته داشته باشد...

نکته جالب‌تر اما اینست که رجال ستادی اصلاحات هنوز و همچنان با جوانان میانه خوبی ندارند و جالب است که بهانه جدیدشان را لزوم مذاکره با جو بایدن آمریکایی بیان می‌کنند!

آقای حق‌شناس البته توضیح نمی‌دهد که تکلیف مذاکرات پیرمردهای سابق چه شد که پیرمردهای آینده هم با وعده مذاکره قرار است بیایند؟

و روند کرنش ذلیلانه اصلاح‌طلبان که گویا با توسری و ترور از سوی آمریکا هم مشکلی ندارد؛ دقیقا چه زمانی تمام خواهد شد؟

در عین حال و علیرغم اظهارات حق‌شناس اما افکار عمومی باید در جریان این حقیقت مهم قرار داشته باشند که چپ‌های ستادی قصد دارند در صورت ردّ صلاحیت کاندیدای معمّر و پیر خود؛ رفتار تحریمی‌شان در قبال مجلس یازدهم را در سال ۱۴۰۰ نیز تکرار کنند.

و در صورت ردّ صلاحیت این کاندیدای پیر، اینطور به مردم بگویند که نظام قصد ندارد ما را در ساختار بپذیرد و از همین رو ما هیچ نامزدی در انتخابات نداریم (و در انتخابات شرکت نمی‌کنیم)

این رفتار شریرانه که هدف آن القای نامشروع بودن نظام اسلامی است؛ در حالت بدبینانه هدف خبیثانه‌تری را نیز دنبال می‌کند و آن آماده‌سازی زمینه‌های هجوم نظامی دشمن علیه کشورمان است.

چه اینکه دشمنان ایران مترصد مشاهده یک حاکمیت ضعیف هستند تا وارد اجرائیات نقشه‌های نظامی علیه کشورمان شوند.

مع‌الوصف بیان این نکته هم ضروریست که اگرچه مشارکت بالا در انتخابات یک امتیاز است اما عامل حیات و قوام انتخابات؛ رعایت مُرّ قانون است و مادام که حاکمیت توانایی برگزاری یک انتخابات قانونی را دارد؛ ‌ پس مشروع است.

همانطور که مشروعیت و صلابت نظام اسلامی در جریان انتخابات مجلس یازدهم باز هم اثبات شد و با وجود کاهش مشارکت کسانی از مردم با تشویق اصلاح‌طلبان؛ اما نمایندگان قانونی ملت انتخاب شدند و امروز نیز در پارلمان ایران مشغول تقنین و نظارت هستند.

ضمن اینکه تا امروز نیز کارنامه‌ای بهتر از پارلمان قبلی بر جا گذاشته‌اند.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1001794

2_ mshrgh.ir/891831

3_ https://etemadonline.com/content/448365

4_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/09/08/2398281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    چه عجب یکی روش شد بگه آمریکا مسئول اصلی هست!
    • US ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      39 3
      هر موضع ضد امریکایی و اسراییلی از هر اصلاح طلبی دیدید یا شنیدید بهش شک کنید.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      17 0
      حق شناس رو بچسب! این واسه خودش و دوستاش این حرفا رو میزنه! بابا تو خودت فسیلی سیر نشدید از سفره انقلاب!؟
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      22 2
      چقدر تئوری های افساداتی ها مضحک و خنده داره میخوان یه پیرمرد 78 ساله رو کاندید کنن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ زیرخاکی های اصلاحطلب ها دیگه چی کنن. این دفعه موشک ها رو حراج میکنن در مقابل نان دونه ای 100 هزار تومن
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      18 4
      برای 1400 به یک کاندیدای متخصص و متعهد و انقلابی جوان نیاز داریم پیرمردها نای کار کردن ندارند.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      13 1
      چرخ سانتریفیوژ و چرخ اقتصاد را با برجام پنچر کردند و مردم رو بیچاره کردند.
  • سید IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    60 2
    اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان مذاکره! و ماحصل این کاسبی به شهادت رسیدن سرمایه های علمی و جهادی کشورمان!!!
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      14 7
      آقای حق شناس اتفاقا حق با شماست برای مذاکره پیر میخواهی و ما این پیر را داریم پیری فرزانه که آنچه دیگران در آینه نمی بینند او در خشت خام می بیند. مشگل شما در جای دیگری است.
    • DE ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      13 11
      ترور پنج دانشمند هسته ای در دوره احمدی نژاد ماحصل چه بود؟
    • DE ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      14 1
      DE ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ترور پنج دانشمند هسته ای در دوره احمدی نژاد ماحصل چه بود؟ // نمیدونم ماحصل چه بود ولی میدونم ماه عسل اصلاح طلبها بود زیرا در تاریخ امریکا هیچ دولت امریکایی تا حالا به حرف اپوزیسیون یک کشور دیگه ای اینطور گوش نداده بود که برای زمین زدن دولت احمدینژاد گرای تمام تحریمها و جاهای حساس را دادند. تا حالا چند صد تا از اصلاحطلبها فراری و پناهنده شدند و الان هم با داخل ارتباط دارند و اطلاعات علیه کشور میفروشند چون هنر دیگری ندارند. فقط یکیشون میگفت من جوشکارم واز شغل جوشکاری زندگیم رو میگدرونم.اونم مشخص شد رابطه جاسوسهای داخل را با دول خارجی بهم جوش میده.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      5 1
      ترور های زمان احمدی نژاد ناشی از بازرسی های ازانس زمان خاتمی بود
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    29 21
    مذاکره روحانی فقط برای لغو تحریمها بود والا نه حمله نظامی درکار بود ونه عادیسازی روابط وصلح با عربستان اسرائیل وآمریکا
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      30 1
      مذاکره روحانی به بهانه حذف تحریمها بود. تاکید میکنم: تحریمها فقط بهانه برای مذاکرات بود. هدف اصلی به گِل نشاندن کشتی انقلاب بود که بحمدالله ناخدای الهی مانع از آن شد.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      21 3
      جون تو ؟ نمیدونم پس چرا تحریم ها رو 10 برابر کرد با اون مذاکره کذاییش به طویکه خودش گفت این دیگه جنگ اقتصادیه و تروریسم اقتصادی
    • امید IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      20 1
      دوست عزیز مذاکره وامضا برجام از طرف روحانی وتیمش برای لغو تحریمها نبود چون در برجام اصلا تحریمی لغو نشد ونمیشد فقط برای رای آوردن در ایران بود با امضا کردن برجام به مردم ایران اینطور نشان دادند که ما با اروپا وآمریکا مشکلاتمان را حل کردیم وهمه تحریمها لغو شد تا مردم به اینها دوباره رای بدهند فقط همین....
  • علی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    46 2
    فقط باید پایگاه تنف را می زدیم این پایگاه لانه اشرار -آمریکا- اسرائیل .. است آن را بزنید آن وقت می شه انتفام
    • Seyedreza IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      4 6
      ببخشید پایگاه انف کجاست بریم بزنیم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    31 15
    فقط منتظر سال دیگه هستم
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    13 2
    دم خروس پیدا شد. این ترور نقشه اصلاحاتیهای داخلی بوده.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 0
    بیخود این حرف بی پایه و اساس را وقتی همه چیز را می بازید می گویید
  • شهرام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    13 1
    اصلاح‌طلبان لیبرال یعنی خیانتکاران ایران
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    8 2
    مسوولین بی شرفی که بفکر ملت شریف و بیچاره ایران نیستتد. با وجود ارزان شدن دلار بدست انتخابات آمریکا پس چرا هر روز قیمت کالاهای سوپرمارکت ها و میوه گران میشه
  • DE ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    10 1
    نه اینکه اصلاحاتچی ها خیلی گل کاشتند! وقتی خیرشان به مردم نمیرسد و تمام عملیاتشان به نفع اسرائیل و امریکا تمام میشود، همان بهتر که در صحنه نباشند. این سالمندان شون بهتره برن بازنشستگی زیرا با این ترس و لرز وسستی که دارند ازش بوی خوبی نمیاد دوباره میرن یک تسلیم نامه دیگه ای رو امضاء میکنن و باز یک بدبختی تازه برای مردم به بار میارن!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    10 1
    این پیرهای خرفت لیبرال را به حال خود بگذارید آخرین ماههای حکومت شان است هذیان می گویند
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    10 1
    مذاکره بی مذاکره افساد طلبان وطن فروش
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    3 0
    حفظ اقتدار نظام و پاسخ درخور به تهدیدات خارجی ضرورت قطعی است، ضمن اینکه بازی سیاست بین الملل پیچیده است و باید از اتحاد همه کشورها و اشخاص صاحب نفوذ سیاسی واقتصادی بر علیه ایران جلوگیری کنیم. مسیر پیشرفت کشور موازنه بین سیاستهای مختلف است که تا کنون از آن بهره برداری کمی کرده ایم
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    10 3
    مرگ بر امریکا مرگ بر مذاکره طلبان وطن فروش اصلاح طلب مرگ بر اسرائیل
    • DE ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      3 0
      لحظه بلحظه ملیارها باربیشتر هم مرگ وهم ننگ تاریخ بشریت برمدعیان اصلاحاتیکه که باکلمه خوب وحق اراده باطل کردند وتاریخ معاویه وعمرعاصو دوباره زنده کردند ودستاورد دولت احمدی =صنعت هسته ایرو. به اربابشون تقدیم کردند درمقابل چنتا سلفی باکری وموگرینی وچند لبخند وقولو قرار سری.بااینکار صنعت هسته ای کشورو بیست سال عقب انداختند وتحریمهارو صدبرابرنمودند ودر ترور دانشمندانمون شرعا شریک شدند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    10 0
    خطاب به این آقایی که گفته: «در مقطعی که باید با بایدن ۷۸ ساله مذاکره کنیم؛ اینجا دیگر توصیه نمی‌کنیم که جوانی را مسئول این کار کنیم.» میگویم: مگر نمیدانید که اصلا قرار نیست با بایدن مکار و حیله گر و وضع کننده صدها تحریم علیه ایران در دوران حکومت اوباما مذاکره کنیم؟؟!!
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    15 3
    بدبخب اونایی که هنو چشم به مذاکره با آمریکای ملعون دوختن
  • FR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    ان تسبيح "ساخت چين" را بايد از دستان پشمالوي اين ... نجات داد
  • حق گو IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 11
    تکرارجنگ تمام عیاردراین برهه به صلاح کشورنیست بایددرموقعیت مناسب با برنامه ریزی ضربه درخوربه عاملان وآمران وارد کردبایدفعلا باحوصله وتقویت اقتصادونیروهای عمل کننده انجام داد
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      0 0
      چرندگو اینقدر چرند پرند نگو
    • حجت IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      1 0
      ابوالحسن، تویی؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    1 9
    همین روحانی خوبه ۴سال دیگه بمونه
  • حسن IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    5 0
    سلام،، همگی این ثروتمندان تازه به دوران رسیده انقلاب متحد شده اند تا مملکت را 100 تکه کنند،، از کرونا گرفته، تا آذوقه روزانه مردم، و ترور مردان بزرگ که درجهان شهرت جهانی دارند،،
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    2 0
    اشتون: بازگشت به برجام پایدار نیست بایدن نمی‌تواند به ایران تضمین دهد
  • محمد رضا شعله IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    5 0
    من نمیدانم و نشنیده ام که جایی اصلاح طلبان باری را به مقصد برسانند من مستقلم و نه به چپ گرایش دارم و نه راست من حزب بادم ولی مطیع رهبریم بخدا جانم فدایش این اختلافات شما تمامی ندارد هر خطی بدون در نظر گرفتن نظر رهبر مسیرمان را کج میکند بسمت نیزارهای نهروان
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    4 0
    مشتی غربزده هیچ حقی برای اظهار نطر برای مصالح ملی کشور رو ندارند همین که امنیت و سلامتشان حفظ شده شاکر باشند
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    9 0
    تخت روانچی باید رسما به رئیس سازمان ملل اعلام کند که باید فورا ترورهای اخیر و دانشمندان هسته ای و حاج قاسم را شخصا و صریحا محکوم کند . در غیر اینصورت ایران از عضویت در این سازمان کنار خواهد کشید. وقتی رئیس این سازمان بجای توصیه برای مقابله با این جنایات ، ندای سکوت و خویشتن داری سر می دهد، و هیچ راهکاری برای توقف آن ارائه نمی دهد، یعنی در حقیقت هیچ حقی برای ما و پاسخگویی ما قائل نیست! این یعنی ذلت و حقارت در برابر غیر خدا ! برگردید به قرآن کریم و آدم شوید يَا أُولِي الْأَلْبَابِ .!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    6 0
    حضرت آقا فرمودند :رئیس جمهور آینده بایستی جوان مسلمان و انقلابی باشد. و دیگر هیچ.
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    6 0
    آقایان به اصطلاح تحصیلکرده شما چکاره مردمی وچقدر غصه این انقلاب را خوره اید مردم ما دارای بهترین رهبرند بسیار بابصیرت وانقلابی عجبا که هنوز غبطه بر بایدن رو می‌خورید شما اگه دلسوز بودی لیا قت شهدات داشتی نه تفکر مذاکره با یزید
  • GB ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    9 1
    اطلاح طلبان هم بی سواد هستند با لباسهای شیک و مغزهای تهی و بی شک دشمنان ایران که تا تسلیم ایران در مقابل غرب از پادوی دست بردار نیستند
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    6 0
    این القائات اهانت به فهم وشعور خواننده متن است. حکمرانی نظم وسازمان دارد، اینگونه نیست که هر کسی ساز خودش را بزند.این نامه بدون موافقت وزارت خارجه و دیگر مقامات مسئول ارسال نشده است.
  • DE ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    6 0
    کاندیدای پیر می‌خواهیم چون باید با "جو بایدن" ۷۸ ساله مذاکره کنیم!// خدا را شکر که هنوز پوشک جوبایدن بیرون نزده و اِلا میگفتند کاندیدای پوشک پوش می‌خواهیم چون باید با "جو بایدن" پوشکی در مسایل موشکی مذاکره کنیم!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    2 3
    نامه مهم و تحسین‌آمیز تخت‌روانچی؟! داره مثلا ترامپ رو می کوبه ! ای نبازی لایه زیاد داره . شما هم که ساده اید که به به . مگه ظریف نگفت دولت کنونی؟
    • NL ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      2 0
      دستم اشتباه نظر منفی دادم
  • محمدایوب IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    این یا ازدستش دررفته. یا حال درستی نداشته. چون رییسان او برای بایدن ابراز ارادت کردن. اگه بهوش بوده. سریعا توبیخ میشه.
  • حق گو IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    جالبه که هنوز روتون میشه و حرف میزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس