فیاض زاهد

یک فعال اصلاح‌طلب با استقبال از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا اینطور اظهار کرده است که: او نمی‌گذارد یک کاندیدای نظامی در ایران پیروز انتخابات 1400 شود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

بایدن نمی‌گذارد یک کاندیدای نظامی در ایران پیروز شود!

"فیاض زاهد"، از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و فردی که گفته بود "ما از انقلاب 57 خاطره خوبی نداریم"! در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با استقبال از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا گفته است:‌

"در ایران آمدن بایدن و ترامپ هیچکدام فرقی برای ایران ندارند و ما سیاست خودمان را داریم. در ایران کسی برای بایدن گل قرمز نخواهد فرستاد. این احتمال وجود دارد که خوش‌بینی‌ها نسبت به پیروزی بایدن در انتخابات به تدریج جای خود را به ناامیدی بدهد. با این وجود فرآیند عمل سیاسی افزایش پیدا خواهد کرد. اگر قرار است دولتی در ایران در چهار سال آینده با بایدن کار کند احتمالا یک دولت امنیتی و نظامی نخواهد بود. همان‌گونه که اوباما در دوران ریاست‌جمهوری خود راه را بر احمدی‌نژاد بست در این دوره نیز این اتفاق تکرار خواهد شد."

او می‌افزاید: در چنین شرایطی شانس افراد میانه‌رو مانند علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و محمد شریعتمداری افزایش پیدا خواهد کرد؛ افرادی که به صورت همزمان مورد اعتماد حاکمیت و جریان اصلاحات هستند. بنده معتقدم ما در آینده به سمت چنین رویکردی گام خواهیم برداشت. از سوی دیگر در صورتی که دغدغه‌های مقام معظم رهبری دقیقا رعایت شود در این دوران احتمال مذاکره وجود دارد.[1]

*مشابه این اظهارات چاکرمآبانه آقای زاهد؛ پیش از این توسط برخی مقامات دولت آقای روحانی هم به گوش رسیده بود که در فرایند توافقات خود با طرف خارجی گفته بودند اگر مذاکرات ما و شما شکست بخورد، جریان رقیب ما در ایران پیروز انتخابات‌ها می‌شود![2]

جالب است که آقایان فکر می‌کنند این نگاه نوکرمآب و منتظر چاکری (که دشمن لطف کند بر انتخابات ما تأثیری در راستای منافع طیف ما بگذارد!) در کاخ سفید هم هست و یانکی‌های آمریکایی هم مثل اینان حاضرند دشمنی‌های حیثیتی را کنار بگذارند و امتیازی به حریف بدهند.

این در حالی است که در ایام دولت اول آقای روحانی از سوی برخی تحلیلگران دلسوز، بارها و بارها این هشدار داده شد که بر عکس تفکر موجود در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان اما دشمنان خارجی ما هرگز به حرفی مبهمی به نام "بازی برد_برد" معتقد نیستند و تا آخرین نفس به دنبال ضربه‌زدن به ایران و منافع کشورمان هستند.

تحلیلی که دشمنی‌های مکرر آمریکای اوباما در ماجراهایی مثل شارژ داعش و یا تحریم ایران در صبح روز امضای برجام؛ همگی بر آن صحّه گذاشت اما ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان نسبت به این قضیه گویا همچنان دچار نابینایی است.

از سوی دیگر، بایستی به این نکته واقف بود که نه اقلیت چند نفری اصلاح‌طلبان ایرانی قادر به تأثیرگذاری در انتخابات آمریکاست و نه کاخ سیاه آمریکا در حد و اندازه‌ای است که بخواهد انتخابات ریاست جمهوری در ایران را راهبردی کند.

البته در این میان نباید از نقش وسواسان خنّاس غافل شد که در ایران نشسته‌اند و حرف‌هایی می‌زنند از این قبیل که اصولگرایان طرفدار ترامپ بودند، مشکلات امروز کشور به دلیل تحریم‌های آمریکاست، مذاکره مساوی با ارزانی است و... زیرا بدیهیست که اگرچه آمریکا هیچ قدرتی برای تسلّط بر امورات مختلفه ایران (اعم از سیاست و امنیت و اقتصاد و...) ندارد اما اگر حرف‌هایی از قبیل سخنان بالا با روشنگری خواص مواجه نشود و کسانی از مردم فریب بخورند؛ آنگاه هرگز بعید نیست که آمریکا بدون هیچ هزینه‌ای و با میانداری عشّاق خود در داخل ایران؛ صاحب ابزارهای روانی شود و بتواند با عملگری و پروپاگاندا در انتخابات ایران، گزینه‌های جهادی را از دسترس مردم دور کند.

لازم به تأکید است که اظهارات زاهد و همه ملتمسین تأثیرگذاری آمریکا در انتخابات ایران؛ ناقض صریح گزینه "آزادی" است که مردم ایران در انقلاب سال 57 به آن دست یافتند و دست اجنبی را از مداخله در امورات کشور قطع کردند.

این تفسیر بهتر نشان می‌دهد که چرا زاهد و امثال او از انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 57 خاطره خوشی ندارند...

***

چرا ایران سربازان آمریکایی را در عین‌الأسد نکشت؟

حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات ارزشی کشورمان و مشاور بین‌الملل رئیس مجلس، در یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه همشهری در پاسخ به این نظر خبرنگار که می‌گوید: "درباره ترور سردار سلیمانی و به‌خصوص عملیات عین‌الاسد یک ابهام وجود دارد که آن را از حالت انتقام خارج می‌کند به‌خصوص اینکه گفته می‌شود ایران عمدا به شکلی عملیات کرده که آمریکا کشته ندهد، یا اینکه گفته می‌شود آمریکایی‌ها از عملیات ایران اطلاع داشته‌اند" تصریح کرده است:

اولا جمهوری اسلامی ایران هنوز انتقام خون سردار سلیمانی را نگرفته است. در آن شب ترور دو اتفاق افتاد، یکی حمله نظامی آمریکایی‌ها به‌ خودروی سردار سلیمانی و همراهانش بود و دیگری به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس و همراهانشان. انتقامی که ایران تا الان گرفته انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی بوده است و انتقام از آمریکایی‌ها در دستور کار است. وجه کلان این انتقام خروج آمریکایی‌ها از منطقه است اما این خروج جزئیات و تفاسیری دارد که در زمان خودش جهانیان خواهند دید ابعاد این انتقام چقدر ویژه و تأثیرگذار است.

او سپس می‌افزاید:

"درباره عملیات انتقام باید اشاره کنم وقتی قرار شد ایران 13موشک بالستیک نقطه‌زن به سمت پایگاه استراتژیک عین‌الاسد شلیک کند قبل از عملیات نخست‌وزیر وقت عراق در جریان قرار گرفت، البته نخست‌وزیر وقت عراق اطلاع نداشت ایران کجا را می‌خواهد بزند اما می‌دانست نقطه‌ای در خاک عراق هدف قرار می‌گیرد، این به لحاظ حقوق بین‌الملل و رعایت همسایگی بود که لازم بود ضمن اینکه دفاع مشروع را حق خود می‌دانستیم نخست‌وزیر عراق را در جریان قرار بدهیم، البته این برداشت وجود داشت که وقتی نخست‌وزیر عراق در جریان قرار بگیرد ممکن است عراقی‌ها آمریکایی‌ها را در جریان موضوع قرار دهند. برای ایران این مهم بود که سربازان آمریکایی که خانواده‌شان نگران وضعیتشان هستند هدف نباشند، چون این برای ما عامل اقتدار نیست که سربازان ساده آمریکایی را در پایگاهشان مورد هدف قرار بدهیم، برای ما مهم این بود که پیام اقتدار ارسال شود و هیمنه آمریکایی‌ها خرد شود."

امیرعبداللهیان تصریح می‌کند: آمریکایی‌هایی که پیام داده بودند اگر بزنید پنجاه و چند نقطه را هدف قرار می‌دهیم در نتیجه اصلا اینطور نبود که آمریکایی‌ها بدانند ایران کجا را قرار است بزند و این پیام اقتدارآمیز بود که شما به آمریکایی‌ها بگویی شما را می‌زنیم و در عراق هم می‌زنیم، بالاخره آمریکایی‌ها در عراق 12 پایگاه داشتند و می‌توانستند احتمال دهند هر یک از این پایگاه‌ها و یا همه آنها هدف قرار بگیرد اما استراتژیک‌ترین، مهم‌ترین و پرامکانات‌ترین پایگاه که در دورترین نقطه هم بود هدف قرار گرفت.[3]

*حمله موشکی ایران به مهمترین پایگاه نظامی آمریکا در کشور عراق، یکی از بیسابقه‌ترین رخدادهای نظامی است که اقتدار و هژمونی آمریکا را در چشم جهانیان شکست.

مقوله‌ای که البته بنا به گفته مقامات ارشد کشورمان، گام نخست "انتقام سخت" است و این عملیات فاز مهم‌تر دیگری دارد که در وقت و شرایط مقتضی انجام خواهد شد.

مع‌الوصف نبایستی اجازه داد که این رخداد تاریخی در لابه‌لای رسم و رسومات امروزه رسانه‌های اجتماعی مثل جولان هشتگ‌ها، ترندها و تریبون داشتن برخی انسان‌های بی‌بصیرت گم شود و اثر آن در ذهن مردم و مخاطبان کمرنگ شود.

این کمرنگ نشدن "موشکباران عین‌الأسد"! یک مهندسی فرهنگی و رسانه‌ای جمعی با حمایت مسئولان ذیربط را طلب می‌کند.

***

فایده این دست‌افشانی‌های مسبوق به سابقه، غیر از تحریم بیشتر چیست آقای ظریف؟

استقبال ظریف از پیروزی بایدن!

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت آقای روحانی که به تازگی به کشور ونزوئلا سفر کرده است؛ طی اظهاراتی در این کشور پیرامون موضع ایران درباره نتیجه انتخابات آمریکا و اینکه آیا بر سر کار بودن دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان در کاخ سفید تفاوتی دارد، گفت: هنوز نمی‌دانیم که چه کسی پس از این انتخابت پیروز خواهد شد، اما معلوم است که تفاوتی میان این دو مورد وجود دارد، خصوصا در دوران دولت ترامپ که حتی اختلافاتی میان خود جمهوری‌خواهان نیز وجود داشت و دیپلماسی‌ای که دولت ترامپ در پیش گرفت، اگرچه دیپلماسی زیادی هم از آن ندیدیم، بر اساس تهدیدهای شخص او و وزیر امور خارجه‌اش بود. بنابراین تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت اما چیزی که برای ما اهمیت دارد لحن و کلمات نیست بلکه عملکردهاست.

به گزارش جماران، ظریف می‌افزاید: آمریکا فعالیتی غیر قانونی علیه ایران داشته است به دلیل این که به اقتصاد و مردم ما لطمه زد و اگر می‌خواهد وضعیت تغییر کند، باید رویه‌اش را تغییر دهد.[4]

*ما قضاوت درباره این اظهارات آقای ظریف پیرامون تفاوت بایدن و ترامپ را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و این سؤال را نیز از شخص وزیر محترم امور خارجه می‌پرسیم که عملکرد اوباما و ترامپ یا به عبارت بهتر، عملکرد دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا در قبال مردم و نظام ایران دقیقا چه تفاوتی داشته است که آقایان هم‌اکنون از تفاوت بایدن و ترامپ حرف می‌زنند؟!

و چرا این تفاوت هرگز از سوی مردم و نظام ایران احساس نشد و هیچ تحریم تأثیرگذاری در قبال آن لغو نشد؟!

بیان این نکته هم ضروریست که آقای ظریف شأن حقوقی خود در جایگاه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را در حد کشورهای میکروسکوپی و وابسته پایین بیاورند و مثل نخست وزیر یکی از کشورهای ضعیف اروپایی به طرزی شتابزده به پیشواز یکی از دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا بروند...

گفتنیست، اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه ظریف در زمان حضور در آمریکا با جو بایدن ارتباط داشته داشته است. ظریف البته می‌گوید که این ارتباط، قانونی بوده است!

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/300738

2_ http://www.jahannews.com/analysis/382007

3_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/114966

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1480716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 297
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 156
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    گفت امضای کری تضمین است حالا چه توقعی دارید درد اشکار و پنهان امام علی بن ابی طالب این بود که مردم بفهمید معاویه کیه والا توقع دیگری از مردم نداشت لذا نفهمی بد دردی است که برخی ها مبتلا شده اند ولی برخی مثل معاویه دنبال باطل هستند که حضرت فرمود رحمی به آنها نکنید به ادمی مثل این زاهد نباید رحم کرد اینها دنبال باطل هستند و در این راه هم فعال هستند . لعنت خدا و رسولش بر کسی که به خون شهدا و ارمانهای امام خمینی ره خیانت کند .
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      از عوارض محاکمه نشدن خیانت برجام جابجا شدن خادم و محکومه......
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      93 27
      داره خودشیرینی میکنه که برنداریدش، این اصلاح طلبها همه ابن الوقت هستند
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      89 27
      خدایی عکس این اصلاح طلبها را نگدارید اول صبحی باید کعاره داد
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      چرا نباید یک کاندیدای نظامی بیاید؟ چون: دوره بخور بخور بعضی ها تمام میشود
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      71 33
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      77 18
      وزیر مملکت دارد جار و زار می زند امریکا به اقتصاد و مردم ما لطمه زد!! خب دیگه برای چی طرف باید کوتاه بیاید؟
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      52 15
      کله پز برخاست و سگ جایش نشست
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      75 11
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افساد طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      67 5
      7 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 600 درصدی سر سفره مردم گذاشتند حالا به امید جو بایدن هستن !!!!
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      22 3
      چرا مذاکره نباشد عملا وزارت خارچه ایران تعطیل است.
    • عباس IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      52 5
      با احترام به نظرات دوستان, اینکه بعضی از اقا زاده ها و ...ها و تحریم باعث شرایط بد اقتصادی شده درست , اما انصافا خود ما هم کم مقصر نیستیم یا هجوم میبریم سمت دلار یا مسکن یا بورس یا خودرو ,لااقل یه سوزن به خود ما هم بزنیم تا انصاف رعایت بشه ( تا کامل شدن عقل ها و اینکه اندیشه ما سربلندی ایران باشه راه زیادی داریم )
    • رضوی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      12 5
      جنایتکاران وابسته به صهیونیسم وال سعود همراه ترامپ برای منافع شخصی خودتان برجام را نابود کردید
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      15 4
      شما حالا اروم باش.وبیشتر تحقیق کن.شناخت معاویه زمان به این سادگی نیست.
    • ناشتاس IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      7 0
      تا کی لقمه را پیچاندن واز حلق و سفره این مردم بیچاره زدند ..
    • مهدی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      12 5
      معاویه زمان خود بایدن هست
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 19
      امضای کری تضمینه دو ماه دیگه میبینی.
    • علی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      4 12
      آدم به این سادگی برای ما باید باشه تا سوارمون بشن
    • داود IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      12 4
      مرگ بر آمریکا مرگ بر ادمای وطن‌فروش ترسو مرگ بر غرب زده های بی خاصیت مرگ بر کسانی که چشمشان بدست آمریکا و آمریکایی ها هست تا کی میخواهید نوکر دیگران باشید
    • جهاندار IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      8 2
      این که حرف مفت زد که آمریکا نمیذاره یک نظامی در ایران سر کاربیاد، معلوم شد که وابسته به اربابان آمریکایی هست، از شروع سلسله ی منحوس قاجار خیانت به ایران وایرانی شروع شده و متاسفانه معلوم نیست کی این خائنین وطن فروش تمام میشن. متاسفانه هروقت با کشورهای دیگر وارد رابطه و برقراری رابطه ی اقتصادی شدیم تا اروپا وآمریکای خبیث چراغ سبز نشان دادن این خائنین تمام مناسبات رو رها کردن و بغل اونا دویدن. الانم دیگه کشورهای دیگر اعتمادی ندارن،چون میترسن دوباره اونارو ول کنیم و بریم به اروپاوآمریکا بچسپیم.اگر به صنعت داخلی و روابط با دیگرکشورها میپرداختیم الان این وضع مملکت نبود مرگ بر خائن وطن فروش
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 5
      زمان معاویه رو با حالا قیاس کردن قیاس معالفارق است.اکنون شرایط خوبی دارد درست می شود
    • مهدی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      5 3
      خیانت نکنید . اگر صحبت فشار به مردم واقتصاد باشد . دشمن میفهمد راهش وهدفش درست بوده و ادامه میدهد.... این هم از سیاستمداران ما نهایتا برجام دیگری بنویسید همه چیرا بدید بره هم فحش بشنوید و هم از برجامتون بیاد در ودولاره تحریم سنگین و....
    • مهدی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      3 0
      اصلاح طلب ها باید جمع کنند برن هنوز آقای فیاض زاهدحالی اش نشده که تو۷ سال کاری نکردن وحق اظهار نظر در ۴ سال آینده را ندارند وباید از مردم عذر خواهی کنند .
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      7 10
      اصولگرایان چه گلی به سر این ملت زده اند که اصلاح طلبان نزده اند . هر چه میکشیم از دولت بقول شماها پاکدست احمدی نژاد بوده
    • ماجد IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 3
      افساد طلبان کم در حق این
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    خجالت هم چیز خوبی است آقای زاهد امثال افراد شکست خورده ای چون جهانگیری و شریعتمدتری و افراد خنثایی چون علی لاریجانی هرگز نخواهند توانست شتاب دهنده مملکت در گام دوم انقلاب باشند و بلکه عمر سیاسی آنها تمام شده
    • ناشناس IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      8 29
      برادر خنثی این شکلی درسته
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      12 6
      مشکل تایپی گوشی بود
    • NL ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      4 34
      از همون خنثا نوشتن سطح سوادت معلومه.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      19 2
      شما که سواد دارید خنثایی رو بنویسید که همه ما یاد بگیریم
    • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      11 8
      خنثی اینجوری و خنثایی اینجوری درست هستند
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    32 3
    آبروی ما رو نبر خواهشا
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      34 6
      خنثایی درسته شما مطلب رو بگیر نه غلط،املایی رو
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    19 31
    رفتار تند و تنش آفرین از هیچ طرفی خوب و به مصلحت نیست، سعی کنیم رفتارها را به سمت صلح و تعامل وتفاهم پیش ببریم، از جنگ و تنش هیچ طرفی نفع نمی بره. فکر پیشرفت و صلاح مردم و مملکت باشیم، نه وقت و انرژی خود را همواره به جنگ و تنش و این مسائل بگذرانیم و هزینه را صرف رسیدن به خودکفایی و رسیدن به اهدف و وضع بهتر بکنیم.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    42 3
    طفلک نتوانست منویات دلش را پنهان کند، بالاخره خودش را لو داد
  • ناصر US ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    44 13
    انتقام حتی با کشتن ترامپ مرحم نبود حاج قاسم نیست ..کاش بوذ دلتنگ خنده های بهشتی او هستم .
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      12 3
      احسنت بر شما از امریکا چه پیام هایی میدی. بعضیا خجالت بکشن
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      8 2
      حیف و صد حیف از حاج قاسم
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    20 10
    برای ایران این مهم بود که سربازان آمریکایی که خانواده‌شان نگران وضعیتشان هستند هدف نباشند، چون این برای ما عامل اقتدار نیست که سربازان ساده آمریکایی را در پایگاهشان مورد هدف قرار بدهیم...همان سربازان ساده نیروهای تروریستی آمریکائی باعث شهادت سردار عزیز وخیلی از ناامنی ها در منطقه هستند...
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      11 28
      تلفات دادند خوب هم تلفات دادند 139نفر
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      18 1
      برادر من سردار سلامی گفت کسی از آمریکایی ها کشته نشد، عدد 139 از کجا آمده؟ از فرمانده کل سپاه بیشتر می دونی؟
  • عزت FI ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    51 6
    چه حرف پوچی زده که بایدن نمی‌گذارد یک کاندیدای نظامی رئیس جمهور ایران اسلامی شود؟!بایدن چکاره است وقتی مردم ایران یک نظامی را انتخاب کنند.تنها کاری که امثال رئیس جمهوری امریکا میتوانند انجام دهند این است که از شدت عصبانیت لب و زبان خود را گاز بگیرد و یا سر به دیوار بکوبد..
    • Marym kiywanmhr IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 12
      لبیک یاخامنه لبیک به خمینی است من یک دهاتیم واگر با ۱۳۵۶ مقایسه کنیم انصاف میگه ایران نمره ۱۸ داره اگه همت مسولان بیشتر بود مطمعنا ۲۰ بود ایران یا علی گفتن ویک حرکت
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    28 3
    شما که گفتی آمبولانس اومده جنازه برده
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      4 2
      چرا نظامی نباید بیا.. چون راه دزدی شون بسته میشه.. اتفاقا مرد هون نظامی ها هستن چون سختی دیدن قدر دل مردم رو میدونن.. محسن رضایی فقط
  • SE ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    34 3
    اولا، دولت امنیتی امنیتی تر از دولت اصحالاتی فعلی نداشته ایم ثانیا هم میتوانند کاندید شوند و اگر تایید صلحیت شدند مردم میتوانند به میل خود رئیس جمهور انتخاب کنند. ثالثا سرت به کجا خورده که این خزئبلات را میگویی که اوباما در دوران ریاست‌جمهوری خود راه را بر احمدی‌نژاد بست
  • ناصر IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    19 0
    آقای فیاض چند جا به عنوان مشاور میلیون میلیون حقوق میگیری و راننده ماشین بهت دادن . کجای کاری ؟ افرادی مثل تو هر از گاهی یک مطلب فیک به نام تو انتشار میدن که خیال کنی هنوز زنده ای .
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    20 1
    چرا محلی که پهپادهای آمریکایی بلند شده بودند رو نزدید؟ آمریکا پایگاه علمیاتی پهپاد در عراق ندارد و فقط سه پایگاه پهپاد در کشورهای مجاور هستند که سابقه انجام حمله در عراق را دارند. پایگاه هوایی علی السالم در کویت، پایگاه هوایی عدید در قطر و پایگاه هوایی الظفره در امارات.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    25 20
    مرگ بر آمریکا
    • محمد IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 3
      ما به خداوند اعتقاد داریم.
  • میلاد فولادی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 1
    شما که اینقدر اعتماد به نفس داری ۴۰ میلیون رای رو میگی اقلیت معلومه رای بیاری چه خبر در ضمن گم بابا یه سیاست روحانی۱
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    31 9
    یک نظامی مثل سردار حاجی زاده ،دانشمند انقلابی مدیر پرکار کشور ما ابرقدرت می کند .
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      1 2
      موافقم
  • يحيا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    25 5
    اين زاهد بدبخت فکر ميکنه انقلابيون ايران هم مثل آنها آمريکا را کدخدا و ارباب خودشان مي دانند.
  • ع-الف IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 25
    سیاست مداری با هوچی گری متفاوت است یک سیاست مدار،باید بر اساس قوانین صحیح و اصولی سخن بگویید تا از ایجاد تنش های مختلفی که جز دشمنی بین کشور ها وملت ها چیزی در پی ندارد،جلو گیری کند، آقای محمد جواد ظریف کارش درسته و کاملا از موضع قدرت واقتدار حرف می زنه و عملکرد درستی در پیش گرفته ما که نمی خواهیم تا ابد با دنیا در حال قهر و جنگ باشیم.
  • US ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    33 2
    میگن جواد ظریف اینقدر بشکن زده انگشت وسطی اش کج شده
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    19 1
    حتما روحانی به ایشان گفته برو ارتباط داشته باش.
  • حسین IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    28 6
    اوایل می گفتید آمریکا فلات تعداد پرواز با فلان ساعت سورتی برای حمل جنازه ها و مجروحان عین الاسد انجام داده است، حالا می گویید اصلا سربازان در پایگاه هدف نبودند و خانواده هایشان نگران می شدند!؟ مگر جز این است که سربازان آن پایگاه اشغال گر هستند؟
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 5
      خود سردار حاجی زاده هم روز اول گفت که ما قصد کشتن نداشتیم ولی با این وجود باز این اتفاق افتاد و از پایگاه انتقال داده شدند
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 3
    کجای این خوشحالی بود؟
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 3
    اتفاقا زمان اوباما گشایش هائی انجام شد ولی این دولت انقدبی دست وپاست که اگه کل تحریمها هم لغوبشه بازهیچ کاری نمیتونه بکنه
  • شادی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    12 2
    زاهد فوق العاده بد سلیقه ای .ادم نبود دیگه
    • FR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      8 1
      اين يارو اسمش هم ايرانى نيست ! اي رهبر ازاده اماده ايم اماديم
  • سربدار IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    26 2
    امام خمینی(ره):همه غرب زدگیها ظلمت است اینهایی که توجهشون به غرب است توجهشون به اجانب است قبله شان غرب است رو به غرب توجه دارند اینها در ظلمات فرو رفته اند اولیاءشان طاغوت است ملتهای شرقی که به واسطه تبلیغات داخل و خارج بواسطه تعلیمات عمال داخلی و خارجی رو به غرب آورده اند وقبله آمال شان به غرب است خودشان را باخته اند و نمی شناسند خودشان را معاصر و مفاخر خودشان را گم کرده اند خودشان را باخته اند و گم کرده اند و به جای آنها یک مغز غربی نشسته است اینها اولیاءشان طاغوت است و از نور به ظلمات وارد شده اند
  • روشن IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    28 1
    ذهن آقای زاهد و دیگر دوستانش در زمان احمد شاه قاجار جامونده و فقط جسمشون این زمان است!!!! وقعل از این جمله ذلیلانه تر وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که گفته آمریکا اجازه نمیدهد فلان نوع رییس جهور در ایران سر کار بیاید!!!!!!! به خدا میر زا آغاسی هم چنین جمله ذلیلانه ای نمیگوید!!!!!!
    • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      گل گفتی امثال این آقایون کم نیستندالبته مامردم فهیمی داریم خداییش آدم نظرات مردم رومی خونه کیف مس کنه چقدرجلوترازبعضیاهستند،البته این آقایون قطعامنفعت شخصی دارن که باآمریکادسا دوستی میدن وچنین جملات ذلیل وخوارکننده ای رومیگن
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 2
    آقای ظریف شما که تا اینجا آمده ای به بایدن تبریک بگو و خلاص.
    • فاطمه IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      6 13
      ما دیگه به این اصلاحطلبها اعتماد نداریم
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    15 1
    دیدگاه امثال این آقا بسیار خطرناک برای استقلال ایران است در کجای دنیا رئیس جمهور و دستگاه اجرایی یک کشور منطبق با خواسته های دشمنانشان انتخاب مبشوند که ایران دومی باشد
  • حسین US ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    21 1
    مادورو هم پیروزی بایدن رو تبریک گفت
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    21 1
    رهبر انقلاب، روز سه‌شنبه، ۱۳ آبان ۹۹، به مناسبت ولادت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام صادق علیه‌السلام، و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که اتفاقاً مصادف با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا بود، طی سخنانی خطاب به ملت ایران، اشاره‌ای هم به موضوع انتخابات آمریکا کردند. ایشان فرمودند: وضع خود آن‌ها [آمریکایی‌ها] را شما ملاحظه کنید؛ وضع تماشایی‌ای است! [ترامپ،] رئیس‌جمهوری که الآن سرِ کار است و بناست انتخابات را او برگزار کند، می‌گوید که این متقلبانه‌ترین انتخابات تاریخ آمریکاست! این را چه کسی می‌گوید؟ این را آن رئیس‌جمهوری می‌گوید که خودش الآن سرِ کار است و انتخابات را در واقع او دارد اجرا می‌کند. آن یکی رقیبش [بایدن] هم در مقابل می‌گوید که ترامپ قصد تخلّف وسیع دارد! دموکراسیِ آمریکایی این است. خودشان درباره‌ی انتخاباتشان این‌جور حرف می‌زنند؛ این نمونه‌ای از چهره‌ی کریهِ لیبرال‌دموکراسی در داخل خود آمریکاست
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      2 0
      درود بر رهبر عزیزم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    28 15
    ظریف یک وقت ازهول حلیم نیفتی تودیگ.؟!
  • مسعود دیپلمات IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    23 0
    بنا به گفته خود ظریف، ایشان در زمان اوباما و قبل از آن با آقای بایدن ارتباطاتی داشته است . بله همین ارتباطات که علی الظاهر برای ممانعت از جنگ عنوان میشد، در واقع موجب تداعی ضعف جمهوری اسلامی ایران در ذهن دشمن می شود، بطوری که هر ازگاه بگویند : همه گزینه ها روی میز است تا ما را از جنگ نترسانند. تا اینکه توانستند درنهایت برجام یکطرفه را بر ما تحمیل کنند. بله این است تبحر دیپلماسی آقای ظریف.
  • جاسم IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    19 0
    این اصلاح طلبان بی لیاقت که تنها هنرشون حقو قهای نجومی افزایش قیمت دلار و کالاها بود حالا از خوشحالی ذوق مرگ بایدن نشن
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      داداش های گلم. اینا(رئیسان جمهور آمریکا)هیچ کدوم نمی توانند سیاست تک نفری خود را اعمال کنند. آنچه از پشت پرده (لابی قدرت) رو اجرا میکنن.هرکدوم سرته یه کرباسن....برادر شغال....، اما زرنگی باضمیر روشن در سیاست امروز وعزت ملت وایران در گرو فرمایشات رهبری بوده وهست.پس باید دولت انتخابی ملت، سیاست نسبت به عزت ملت بزرگ ایران واسلام مدنظر باشد یه انقلاب سیاسی وانقلاب اقتصادی دیگر که هرگونه استعمارگری بفرضمثال(خودروسازی) وانحصار طلبی شکسته بشه... اما این انقلاب اقتصادی نگاه به درون باشد. عین جنگ 8ساله که جوانان 20ساله به پیروزی ختم کردن... 60ساله ها نابودی اقتصاد رقم زدن
  • هاشم IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 0
    این اقا چی زده و....برا چی ..صابون زده امریکا برا ما رئیس جمهور تعیین کنه.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    15 0
    منظور اقای زاهد ازاینکه جوبایدن نمی گذارد یک نظامی درایران سرکاربیایداین است که روی کارامدن بقیه هم باسلیقه امثال جوبایدن بوده است؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 5
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    15 0
    ولی نمی توان انکار کردکه اصلاح طلبها قصد دارن حسابی از پیروزی بایدن سوءاستفاده کنن
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 2
    چون موشک هائی که فرستاده شد . ادمکش نبوده . بلکه تخریب گر و دارای خاصیت صدمه و ضربه به مغز و ایجاد لرزه و وحشت بودند ... اون هم کوچولو . که طرف از این رو به آن رو شده ... بعد. و دوم. ما رای مان به حاج قاسم هست . یعنی به مرام و عمل او . ستادی فرمان نمیداد . در صحنه کنار رزمنده ها حضور داشت و شد که بچه ها جانفدائی میکردند و از دیدن او بسی خوشحال میشدند . و قدرت و روحیه دوباره شارژ برای ادامه مسیر و ایمان به کارکردشان و اینکه مقاومت کنند . اینچنین افرادی باید در دولت حضور داشته باشند . چون زمان . وقت جنگ ه. برای ما امثال این بابا هیچوقت قابل توجه نبودند که اکنون . و اینکه بگویند که ما هنوز زنده ایم و فراموشمان نکنید گاهی اسمشان برده میشود ....
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    14 0
    دیپلمات ارزشی.....سرباز های مظلوم آمریکایی که خانواده های آنها منتظرشان هستند....جالبه دشمن ما به نظامی های ما میگه تروریست بعد دیپلمات ارزشی ما نگران خانواده ی سرباز های دشمنه بعد توی اصلاح طلب ها دنبال دشمن می گردیم!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    17 2
    والا ضرری که اینها به مملکت زدند، دو تا لشکر نظامی عمرا نمی تونستند بزنند.
  • US ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 13
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    16 1
    دیدید که همه مشکلات حاصل سو مدیریت بود، بایدن که هنوز سرکار نیومده که دلار و اجناس رو میارید پایین، میلیونها کالا که در انبار گمرک احتکار شده بود داره وارد بازار میشه که قیمتها شکسته بشه و بگن اثر بایدنه، کمر مردم رو با بالا بردن قیمتها شکستن، که وقتی بایدن پیروز شد بیارن پایین که بگن بخاطر نامزد دموکراتهاست و بزن مذاکره، شرافت شرافت شرافت در گرانبهایی ست که به هر کس ندهند
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      4 0
      نظرتون عالیه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 0
    رهبر معظم انقلاب: اهانت به پیامبر نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اهانت به پیامبر نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است، تاکیدکردند: اتحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امت اسلامی است.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 10
    اگه انتقامی هم میخواستید بگیرید از دولت ترامپ میگرفتید دیگه با دولت بایدن کاری نداشته باشید
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      2 0
      ما از آمریکا باید انتقام بگیریم
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    رهبر معظم انقلاب: اهانت به پیامبر نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اهانت به پیامبر نشان دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است، تاکیدکردند: اتحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امت اسلامی است.
  • حسين DE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 0
    جواد ميگه ارتباط من با جو بايدن قانونى بوده،يعنى چی؟
  • sdg56 IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 3
    ایران نمیخواست کشته بدن ولی دادن
  • US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 0
    انتقام سردار، فقط و فقط فروپاشی آمریکاست
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 1
    چرا ایران سربازان آمریکایی را در عین‌الأسد نکشت؟ چون انتقام سردار این کارا نیست . به قول سید مقاومت ارزش لنگه کفش سردار سلیمانی از سر ترامپ بیشتر است
  • مرصاد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 1
    اگر همان بقول شما نظامیان نبودند ، شما غربزده های شیفته کدخدا ؛ تا حالا ، ایران را ؛ ایالت پنجاه و یکم آمریکا کرده بودید !!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 11
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    چون ما حالا حالاها با آمریکا کار داریم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 0
    بایدن نمی‌گذارد یک کاندیدای نظامی در ایران پیروز شود! چقدر اين كلام ذليلانه است. شاهان قاجار هم اينطوري حرف نمي‌زدند.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 2
    لطفا
  • حسین IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    11 0
    خوشابه حال غربگداهاکه بیشترآنهاالبته اصلاح طلب هستنددستمالهای پاچه خواری به قیمت ذلت ایران رابرداریدوتاپیش بایدن بدویدکاروکاسبی وادادگی وبی هویتی داغ داغ شدتسلیم تمدنی ایران هم آخرین نتیجه این ضعف وجودی شماست
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 1
    لعنت به امضای کری لعنت به امان نامه شمر ملت ما ملت امام حسین علیه السلام است
  • نذیر IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    شریعتمداری و رییس جمهوری؟؟؟!!!!؟
  • علی حقجو IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    آقای ظریف! بویی از دیپلماسی و عزت نفس نبردی
  • مقدس IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    این زاهد چقدر متوهم هست
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    از خوشحالی ذوق مرگ نشوند
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 2
    کشته شدندخوب هم کشته شدند
  • فرزانه IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 0
    چرا اینها توی این کشور زندگی می کنند اینقدر اینها از مردم فاصله گرفتند توی لاک خودشان هستند که که نمی دانند چقدر نفرت انگیز هستند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    بخاهیم یا نخاهیم آمریکا تاثیرش رو توی کشورمون گذاشته نمونه اش دلار و ...
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 1
    برای ملت ایران فرقی نمی کندکه کدام خر ریس جمهور شود هرد تایشان قاتل سر دار سلیمانی ابومهدی و مدافعان حرم و مردم مسلمان عراق سوریه هستند بنابر اینبه قول قدیمی ها خر همان خر است فقط پالونش عوض شده و با رنگی دیگر
  • همشهری IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    واقعا باید متاسف بود برای کسانیکه دل در گرو آمریکا و دیگران دارند، نمیدانم چرا بعضی نمی فهمند که اعتماد به داخل و تکیه بر زانوی خود راه نجات مملکت است، نه امید بستن به دیگرا و مستکبران.
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    درد بزرگی که ماملت ایران داریم وبعیدست که درست بشه .کم بصیرتی وگول خوردن راحت عده بزرگی ازمردممونه .خداخودش رحم کنه .این خناسان داخلی که یه روز که مصلحت حزبشون بدونن همه چیزو ده برابر میکنن. وروزی بنفعشون که باشه 30 -40درصد میارن پائین که بگن فلان رئیس جمهور امریکا خوبه وگرونیها بخاطر سگ زرد قبلیس.درحالیکه هردو سروته یه کرباسن.وحالا ازین ببعد تا انتخابات ریاست جمهوری ایران هزار نوع خیمه شب بازی برسر این ملت میارن.تا بازم سوار برسرنوشت وباعث وابستگی وتورم ورکود بیشتر اقتصاد کشوربشن.وهرچه کارگاهو کارخونس بتعطیلیبکشن تاشاید کدخدا ازشون راضی بشه.درحالیکه خودشون میدونن تا برجام موشکسرو بنظام ومردم تحمیل نکنن .لبخند ولو ظاهری کدخدارو نخاهن دید.
  • بيژن DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 0
    مشكل ما كارتر و ريگان و بوش و كلينتون و اوباما و ترامپ و بايدن نيست مشكل ما وجود نحس غربگدايان غربزده و بي هويتي است كه از قدرت داخل كشور غافلند و يا براي دو روز آمال كثيف دنيايي خود و آقا زاده هايشان، خود را به غفلت مي زنند.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 1
    یک دولت نظامی به مراتب برای ایران بهتر از دولت اصولگرای محض میباشد برای یه مرتبه هم که شده امتحان کنید نتیجه اش بد نیست.لااقل مسیولیتها رو به صورت صددرصد درست انجام میدن ومخالف سرسخت اختلاص واحتکارند
  • محبت اله زارع IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    دوزار حرف خدایی و حسابی هم بزنید.. اگر بلد نیستید اقلا ساکت باشید.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    تاکی بایدتحت عنوان فعال سیاسی یاهرکوفت زهرماری افکارمسموم ومریض خودرابعنوان تحلیل درجامعه منتشرکنندوامریکارابزک کرده وبزرگ نشان دهندورسانه هانیزاین مزخرفات رامنتشرکنند...کاش دولتمردان مایکباروبرای همیشه درجواب تحریمهای شیطان بزرگ وایادی شیطان درداخل امریکارابایکوت میکردندوهیچ اسم وخبری ازامریکابهیچ عنوان جزمرگ برامریکابرزبان هیچ ایرانی رانده نمیشد.....
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    آمریکا جز به تسلیم ایران به چیز دیگری رضایت نمی دهد .اگر مسئولان کشور از همان ابتدا ی تحریمها اصلاحات لازم را (مثل مالیات بر مجموع درآمد به صورت پلکانی و مالیات بر عایدی سرمایه و شفافیت آرا و قانون تعارض منافع واصلاح گمرک و اصلاح بخش کشاورزی و ...) را به سرعت انجام می دادند دیگر نیازی به درآمد نفت نبود و بسیاری از مشکلات در داخل قابل حل بود ولی نادانی و تنبلی و منافع شخصی مسئولین مانع گردید.
  • بنام پروردگار هستی بخش IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    خیر از زن و بچش نبینه کسی که داره با احساسات مردم ایران بازی میکنه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    شما فکر می کنید که مردم ایران چهل سال پیش انقلاب کردند که هرچه داشتند از دست بدهند و امروز هم یک عده‌ای سالها ست برای خالی کردن شانه از پاسخگویی، دایم دنبال دشمن تراشی وبحران سازی هستند و کاسبان تحریم هم در کنارشان. این شرایط قابل ادامه نیست. هرکس باید در جایگاه خودش قرارگیرد در چارچوب منافع ملی.
  • سیاوش IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    هر کی هستی تابلو جیرخور آمریکایی ها و اسراییلی‌ها هستی،بابا ...آخه چی بگم،همین آمریکایی که داری دم میزنی ازش سردار حاج قاسم مارو ترور کرد اصلا با موضوع موشکی وهسته ای کاری ندارم که اونا رو هم باید بدیم برای سازش،اینا بماند ،حاج قاسم گل مارو ترور کردن ،چه جوری حرف از سازش میزنی اصلا روت میشه بابا چی بهت دادن که به همین راحتی خودت رو فروختی ،اینا بتونن سر همه ایرانیارو بیخ تا بیخ می برن.دغدغه رهبری،اگه رهبر نبود که ایران رو دو دستی تقدیم آمریکا می‌کردید.واقعا که.
  • M IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    آخه کی میاد به جهانگیری و لاریجانی و شریعتمداری رأی بده.
  • محمد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    ذلت و بیشرفی اصلاح طلبان از همین تیتر مشخصه... با خوشحالی میگه بایدن نمیذاره...!!! آخه اگه بایدن زور بگه و در اوضاع داخلی ایران دخالت کنه تو باید خوشحال باشی...؟!! اگه غربگداها نبودن الان در زمینه ی اقتصادی هم مشکلی نداشتیم.
  • حبیب IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    این آقای به اصطلاح و در اسم زاهد همانند همان آقایان که ایشون حامی آنها است قطعاً سر از چیزی در نمی آورد
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 2
    کلرحکومت و ملت منتظر نتیجه انتخابات امریکا بودن بعد شما میخوای بگی مهم نبود
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    یعنی واقعا این جهانگیری دماغ بزرگ میخواد برا ریاست جمهوری بیاد عجب اعتما به نفسی...بابا مملکت رو فلج کردین...
  • US ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 3
    من سال اینده به یک کاندیدا اصولگرا رای خواهم چون جناح اصولگرا رو بسیار معتدل تر و انتقاد پذیر تر و کارآمد تر از اصلاحطلبان میبینم
  • علی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 2
    محسن رضایی رئیس جمهوردوره بعدحلال تمام مشکلات خواهدبودانشاالله همانطورکه دردفاع مقدس ازفرماندهان خدایی بود۶عه۹
  • ب IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    همه تون مثل همید.اف بر اصلاح طلبها
  • طالب IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    ادعای مسلمانی میکنیم ولی همش دنبال دشمنی هستیم. بسه دیگه دنبال غرب دویدن
  • ایران سرافراز IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 0
    ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم نبایدخون به ناحق ریخته عزیزان دلمان رابه بهای دوستی بابایدن وامریکا وترامپ یاهریاغی لقمه حرامی فراموش کنیم که شایدبرایمان هلهله ای بکننددشمن دشمن است
  • وطن پرست IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    اشتباه کردی با کاندیدهایت وبایدن
  • ایرانی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 7
    ظریف مرد اول سیاست درود بر شرافت ونجابتت
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 0
    خیلی خوش بینی به جهانگیری، شریعتمداری، کم خراب کردند رئیس جمهور هم بشند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    برادر من دولت بیگانه مرغ را گران کرد وگوشت را دولت بیگانه برنج را گرون کرد عجب چی هستین شما ها
  • Msm IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    همه رو مثل خودش فرض کرده...
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    7 0
    ۸ سال وقت ملت تلف شد .همش چشم به راه کشورهای بیگانه خدایا مارو نجات بده از دست این جماعت مرد حسابی آمریکا چکاره هست برا کشور ما تصمیم بگیره انگار شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی فراموشتان شده
  • رضا IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    باید قبل از اینکه دوره ی مردک جاهل تمام نشده تسویه حساب کرد زمان بزن در رویی تمام شده ولی ظاهرا به راحتی کشتند و دوره اش هم سر امد ای کاش ترامپ گیر مردم کوچه و بازار ایران میافتاد بعد خلع ید میشد فرصت ها مثل ابر بهار دارند میگدرند و با عدم انتقام بایدن بلایی سر ما میاره که صد بار برای ترامپ ارزوی سلامتی کنیم این پیام باشد برای یادگاری و ثبت در تاریخ
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    بزارید برید 7 ساله مردم بیچاره کردید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    اونی که میگی سعی کنیم بدنبال صلح باشیم مگه ما سر جنگ داشتیم تا الان نخیر کشور ما همواره در حال دفاع از خودش بوده بین جنگ ودفاع تفاوت هست
  • م IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 2
    این هشت سال اصلاح طلبان به اندازه هشتادسال گندبه همه ارمانها وانقلاب ومردم زدن
    • س. ج. حسینی US ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      2 0
      بایدن سگ کی باشه که نگذاره جیره خورآمریکا
  • ا. ع IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 1
    سلام جای تعجب داره همه سیاستمداران دنبال منافع ملی هستند وزیرمحترم امور خارجه ما ا انتخاب بایدن استقبال می‌کند جدٱ تاکنون فکرکرده ایم چرا... ؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    اینکه می گن هرجا جبهه خودی رو گم کردید ببینید آتش توپخانه دشمن کدوم طرف رو نشونه گرفته همونجا جبهه خودی هست درست می گن اگر آمریکا با نظامی ها مشکل داره پس برای ما بهتر هست یکی از نظامیان عزیز رییس جمهور شوند
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    5 0
    چندین ساله با اصلاح طلب ها سر ملت رو گرم کردن بسه دیگه ملت دیگه هوشیار شدن
  • سجاد IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 0
    واقعا اصلاح طلبان قلم به مزدند
  • سامان IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 5
    براصلاح طلبان وطن فروش
    • علی مرادی FR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      با پیروزی بایدن موج مثبتی در جهان ایجاد شده چرا که ترامپ تمامی قوانین بین المللی را به سخره گرفته بود حتی حفظ ظاهر هم نمی کردوتاثیرات مثبت بایدن در کشور خودمان در اولین ساعات پیروزی ایشان در اقتصاد احساس میشه وخوبه از فرصت پیش آمده ما هم درست استفاده کنیم وبجای دست یابی به حداکثر خواسته های آرمانی واقع بینانه به حداقلهایی که بستر رسیدن به آرمانهای بالاتر را فراهم میکنه رضایت داشته باشیم
    • DE ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      10 1
      بر اصولگرایان
  • علی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    امریکا امریکا هست و هیچ فرقی ندارد چه خری ریس جمهور شود مهم ومهم و مهم این است دولت مردان ما درست انجام دهند و مردم را راضی نگه دارن و دزدی نکن کل دنیا جمع بشن هیچ قلتی نمیتواند بکن
  • کمال -تبریز IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    ببینم خبر داری که شهر شوشا در قره باغ آزاد شده؟!!!!!!!
  • مشقلی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    به این آقای فیاض زاهد که اسم وفامیل بی مسمایی هم دارد.بگو شکر بخور اما کم بخور
  • فعال اجتماعی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    باسلام مردم ما هرچه بدبختی می کشند از دست این اصلاح طلبان و بی تدبیری وبی مسئولیتی آنهاست ای همه فشارهایی که به مردم در چندسال اخیر وارد شده به خاطر عملکرد منفی اصلاح طلبان هست اینا نمی توانند مدیریت ‌کنند ، شما ببینید یکی از عواملی که باعث ضعف و انحطاط و فشارهای اقتصادی بر جامعه شد ضعف مدیریتی اصلاح طلبان بود که متاسفانه از افراد فاقد تجربه، سوابق و... استفاده می کردند فردی عادی را حمایت می گردند که مسئولیت دستگاههای اجرایی ، شوراهای شهر و ... را برعهده بگیرند و همین باعث می شد که این افراد بی تجربه نتوانند در خصوص رفع موانع و مشکلات جامعه گام بردارند مردم در برخی ادارات شاهد بودند که دهیاری را به عنوان رئیس دستگاهی بکار گماشتند و کارکنان باسوابق وبا تجربه را کنار زدند اینا معضلی هست برای جامعه که در زمان اصلاح طلبان ودولت تدبیر شکل گرفت و هزاران ضعف دیگر که جامعه را به فساد کشاندند وهر چه گرفتاری، گرانی، نا امنی و اغتشاش ونا آرامی ها بود همه در زمان اصلاحات و دولت تدبیر شکل گرفت و لذا: مردم دیگر فریب دولت اصلاحات را نخواهند خورد و نظر سنجی ها از مردم به خوبی صحت مطالب فوق را بیان میدارد و مردم با پیروی از خط امام و رهبری راه خودرا ادامه خواهند داد و اگر انتخابی در خصوص انتخاب ریاست جمهوری بخواهند کنند آن انتخابی که مدنظر رهبری و نیروهای انقلابی هست را مدنظر قرار می دهند .ریاست جمهوری آینده باید شخصی انقلابی باشد که مصلحت نظام و جامعه را درنظر بگیرد و حلال مشکلات مردم باشد نه بر مشکلات مردم بیفزاید. والسلام
  • علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    خیلیها دوست داشتن ترامپ برنده این بازی باشه اون وقت همه چیز طبق نقشه گران میشد همه کالاها ماشینهاو غیره تو بازار خریداری کرده بودن دلار سکه هر چه ک توبازار بود از یک طرف دلالان از طرف دیگر سیاسیون ولی خدا خواست ورق برگشت همه چیز ریزش میکنه
  • بی نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    8 3
    دوستان چه خبره برجام در دولت احمدی نژاد شروع شد بی خبری هستید اقتصاد کشور وابسته همه کشورها است ما هر چه می کشیم از تحریم می کشیم با هیچ کشوری رابطه بانکی نداریم انتظار داری دلار بالا نرود هیچ کدام از شما نه مزه جنگ کشیدی نه آوارگی پس حرف بی خود نزنید
  • فدائی حیدری IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    افرین برغیرت نظامی که اعتمادی به اروپانداریم باران بیاید وای به ملت وبرف بیایدوای به ملت اگرباران نیایدشود رعیت واگرباران بیاید کوزه گران متضررند جوبایدن چه کاره ملت ایران هست که نظامی بیاید یاشریعتی واسحاقی ولاری
  • مهدی کرمی IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    سلام. ولشان کنید این طفلکی ها را! بگذارید چند صباحی با بایدن خوش باشند و کمی هم خیال برجام تازه را در سر بپرورانند. اما ما که می دانیم برای قاتلان سردار «زمستان سختی در راه است».
  • رضا IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    اصلاحطلبا میان چیزهایی رو که شب قبلش توی خواب دیدن رو تفسیر میکنن.
  • رضا IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    مردک اصلاح طلب برای خودش میبره میدوزه نمیدونه ملت از این جماعت متنفرند همین مانده جهانگیری وشریعتمداری بشن رئیس جمهور هر زن حامله ای این دوتا گوریل را ببینه بچه میندازه
  • مهدی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    برسر افسادطلب ها که دل به انتخابات امریکا بستید ودنبالش میکنید ،،،هرکی بیاد رییس جمهور بشه همینه باید فکر داخلیها باشید ای قوم زودباور
  • ايرانی GB ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    ترامپ وبایدن فرقشان این است که ترامپ احمق با مشت آهنی حمله می‌کرد وبایدن که دستش درعراق. افغاستان آلوده بخون است بادستکش مخملی حمله میکند وهمه تحریمهای اجرا شده توسط ترامپ عیاش قبلا توسط همین بایدن واوباما طراحی شده بود بنابراین نباید در دل‌ آقای ظر یف قند آب شود خر همان‌ خر است‌ فقط پالانش عوض شده
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    خائن
  • فاطمه IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    مگه نمی گفتن آمریکایی ها، در عین الاسد تلفات زیادی دان؟
  • فتحی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 1
    یک نظامی مدافع وطن هیچ وقت عزت کشورش رانمی فروشد این راتومغز نداشته ات فرو کن
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    شاید تو خونه شما کارشناس! اجازه بایدن و...نیاز باشه کاری انجام بدی...!ولی ۴۰ساله ما نه اجازه ای گرفتیم نه اونها هیچ غلطی کردن بعلاوه غربزده عای بزدل!
  • سید HK ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    افسادطلب ها لطفا خفه شین
  • مجید رئیسی FR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    اقای زاهد خیلی خوشبین نباش تین ۳ نفر هرگز رای نخواهند اورد هم پیاله های این دولت هرگز الان اقای لاریجانی مشخصه شریعتمداری و اسحاق هم کارش مشخص نمیدونم کی شما رو گذاشته کترشناس
  • رضا IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    مانمی توانستیم امریکا راهدف قراردهیم چون ازقدرت نظامی انان کاملند باخبرهستیم
  • علی آشتیانی GB ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    از خون شهدا شرم کنید
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    ما باید انتخابات رجال سیاسی را بر عهدۀ مشرق بگذاریم ماشاالله همه چیز رو بلده ه‍ههههههههه .ضمنا من از آقازاده‌ها خیلی مطلب خواندم از شما لطف کنید از خانم زاده ها هم مطلب تلاوت فرمایید
  • محمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    خدا کنه بایدن به اصلاح طلب ها محل نزاره
  • علی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    ظریف وزیر خارجه ایران است و از دوستان حاج قاسم کسانی چوب لای چرخ او میگذارند خائن به نظامند هیچ کس نگفته بین رؤسای جمهور آمریکا تفاوت آنچنانی وجود دارد اما یک فرقها یی در سیاستهای آنها وجود دارد مثل تفاوت خاتمی با احمدی نژاد
  • ایرانی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    سگ زرد برادر شغاله دل به داخل کشور ببندیم تحریم داخلی رو از بین ببریم
  • م IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    من نظرم اینه اول ازهمه چیز بستگی به برخورد مقامات جمهوری اسلامی داردثانیا باتوجه به اوضاع اسفناک اقتصادی کشور که ما درهر دوحال ناچار به مذاکره بودیم بادموکراتها از موضع قویتری میشه مذاکره کرد وبرگ برنده دست ماست ولی با جمهوریخواهان اصلا چنین موقعیتی برایمان ایجاد نمیشد
  • مرجان IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 1
    اصلاح طلب ها هيچ كاري براي مردم نمكينن همه خانوادهاشون در خارج زندگي ميكنن امكانت ورفاه دارن وما اينجا داريم از گرسنگي ميميريم
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    4 12
    ملت را دیگه فیلم نکنید اصلاح طلب یعنی چپاول
  • رز IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 3
    جون خودتون اول به بایدن تا دیر نشده یه تبریکی بگید
  • Mahdi IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 9
    من فکر میکنم سال آینده آقای محسن رضایی و فرمانده قرارگاه خاتم کاندید ریاست جمهوری شوند.
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 6
    چون اینها از آمریکا میترسن
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    اصلاح طلب ها ایا وقتش نرسیده بامردم صداقت داشته باشیم وقدری ازدردورنج انهاکم کنیم!
  • عبدالله IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    وجدانا شریعتمداری یا آخوندی معلوم الحال چکار کرده بهتر بگوییم چه کارهایی را خراب نکرده ترا به خدا قسم فکری برای برچیدن امثال این جماعت بکنید از حماقت انتخاب لیستی دست برداریم
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 4
    ظریف هسته ای را به ترتمپ هدیه داد لابد در نظر دارد موشکها را به بایدان تقدیم نماید عجب
  • حسین IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    9 0
    بیایم به ملت وخودمان دروغ نگوییم اگه بین اصلاح طلبان و راستی ها فرقی ندارد حتما بین ترامپ وبایدن هم فرقی ندارد دروغ کلید همه پلیدی ها است امام قادق ع
  • پوریا IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 3
    7 سال چه غلطی کردید به غیر از فقر تورم اختلاس
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 0
    اگه دین اسلام بر این کشور حاکمه چرا با مفسدین هیچ برخوردی نمیشه . اگه احکام اسلامی در باره این غارتگران انجام شود همه چی حله . از داخل دارن صد برابر تاثیر ریس جمهور آمریکا می دزدند آنوقت ما....
  • محمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اظهار نطر اقای اصلاح طلب نشان میدهد که خیلی از جریانها وسیاستهای داخلی خبر ندارد و یا خودش را به بی خبری مزند که چنین اطهار نطر میکند در مورد نطر اقای طریف هم باید گفت که مقام معطم رهبری فرمودند برای ما هیچ کدام فرقی ندارند و سر ته یک کرباسند.
  • ش IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    به خدا امسال لاریجانی بیان راس کار از اینی که هست نابود تر میشیم شما این همه اتفاق افتاده تو این چن سال دیگه خسته نشدین با وعده دروغین اینا، باز هم بروید خودتان آمده بکننین برای رای دادن
  • ایرانی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 1
    واقعاحجالت بکشیدتوی این۸سال خون وجون مردم راگرفتید خیلی پروهستین
  • هادی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 6
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 1
    مشرق چرا نمیتونی حرف مخالف خودتو پخش نمیکنی هرچی هست فقط موافق شما هستم مخالف ندارید
  • مهدی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    این اصلاح طلبای فاسد خودشون تیشه به ریشه این مملکت زدن ومیخوان خودشون رو خوب جلوه بدن. اگه میخواید همیشه پیروز وسربلند باشید،فقط گوشتون به دهان مبارک رهبری باشه.والسلام.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    با این اوضاع دیگه اصلاح طلب کیه؟
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام می گم اقا ی ظریف قدرت خریدت خوب است ‌. ایند نگرید .. ایا فرزندان میهن مثله فرزندان شما ..یا قوم شما ..هستند
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    سلام بر شهیدان وامام شهیدان درود بر پاکانی که انقلاب مردند وریشه فساد و تباهی را از ایران بیرون کرده اند آقای ؟؟؟؟؟ ناراحتی برو پیش اربابانت ما خاطره خوبی از شماها ودوستارانتان نداریم
  • ترابیان IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    انصافا اراجیف گویی این افساد طلبها و چهره بزک شده شان تهوع آور است حیف اکسیژن برای این موجودات خبیث وطن فروش خائن در هیچ چیزی جز وطن فروشی تخصص ندارند خودشان دا عقل کل می دانند لعنت بر جدو آبادتان که مملکت را به این روز انداختید معلوم شد تورم افسار گسیخته ۱۰۰۰ درصدی که بر کشور تحمیل کردید ربطی به تحریم نداره هنوز پیروزی بایدن قطعی نشده دلار فروکش کرد پس کار خود بی شرفتان است
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    یه مثال قدیمی بود میگفتن مارادونا را ول بکن مواظب بازیکن خودمان باشید ،ما هم آمریکا را ول بکنیم مواظب بازیکنان خودمان باشیم ،نمنوش و همه دیدن که چطوری از طریق بورس و دلار وطلا ....پول ته جیبی مدرسمان را بردن حالا پول ندارم برم مدرسه دارم پیاده میرم و برمگردم ....
  • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    تفاوت اوبامایا وبایدن با ترامپ اینه که اوباما با ایران مذاکره کردشاید مذاکره هم برای ماسودی تداشت ولی ترامپ اقدام به ترور سرداری کرد که قلب تمام ایرانیان بود واگر الان هم رای میاورد بدون تعارف با این اقتصاد مسولین ملتمسانه به سراغش میرفتند
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    آقایون یه سر به خاطرات خانم کلینتون بزنید اعتراف کرده که زمان آقای احمدی نژاد ما خیلی نگران بودیم چون ایران داشت به ژاپن دیگری تبدیل میشدوچه کسی بهتر از کلید ساز که مارو به اهداف منطقه ی میرساند وازاو حمایت کردیم.....
  • ترابیان IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    خواهشن برای وطن فروش های خائن دوزیست داخلی واژه اصلاح طلب را بکار نبرید اینها افساد طلب هستند فساد و شرارت جز هویت ذاتی شان است
  • علی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    به این بد بخت یکی بگویند که این همه بد بختی کشیدیم که آقا بالاسری مثل آمریکا نداشته باشیم حالا تو نوکر آمریکا می خواهی که بایدن نگذارد یک کاندیدای نظامی در ایران روی کار آیند مهره هائی که از آنان نام برده اید مهره های سوخته هستند که جز در عقب نگهداشتن کشور کاری نکردند،
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    فیاض زاهد نادان
  • ایرانی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    توآمریکا هر کسی میخواد رییس جمهور بشه خوب بشه چرا همه میخواین دانش خورد کنین
  • جعفر IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    بالاخره ظریف تحصیلکرده امریکا به ارزوی دیرنه اش رسید کسی که با دروغگویی یکی ازوزرای بی کفایت پرمدعاو خودش و ازهمه سرتر میدونه هشت سال عمرمردم وبا وعده دروغین ومتکی به امریکای جنایت کار فقط گرایش به غرب داردتا بازملت وببرند زیر چتر امریکا.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    عدم دخالت آمریکا در انتخابات ایران نامش استقلال است که بدون شک داریم
    • داود IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      آمریکا کی باشه که بخواد توی کشور ما بگوید کی رئیس جمهور باشد حالا شما چه کار کردید دولت پیر و فرتوت و تنبل که ۸ سال روی کار بودید به جز بدبختی چه چیزی ارمغان آوردید برای این مردم انشالله که به سزای اعمال تا خواهید رسید
  • انقلاب اسلامی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 11
    بایدن و ترامپ فرقی به حال ملت ما نداره همشون یکین و میخوان جمهوری اسلامی رو نابود کنن مرگ بر امریکا
  • حسین IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    10 0
    آقای روزنامه شرق شما مختارید هر چه دلتان می خواهد بنویسید خوش بحال شما
    • داود IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      اتفاقاً کشور ما نیاز به یک رئیس جمهور نظامی دارد که جهادی و پر قدرت ظاهر بشه تا قدرت های بزرگ تو خالی حساب دستشون بیاد
  • معلم DE ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    شماکه به زمین وزمان بد بین هستید
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اصلاح طلب دزد وفسادوخیانتکار
  • NL ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    فیاض زاهدداره شکر...
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    روباه برادر شغاله ترامپ بایدن بی دینه اختلاس گران کارشکنان‌ آشغاله
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    فقط وفقط سیاست کثیف اصلاح طلبهاهمین .بحث نکنید
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اصلاح طلب ها در این مملکت به فکر خودشون وفامیلاشونن
  • Arash IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    باسلام ما از کودکی نماز را یادگرفته ایم خدا را شناخته ایم ونه گفتن به آمریکا را هم، مگر نماز مان ترک شود و خدا را فراموش کنیم آنوقت جواب ما به آمریکا بلی خواهد بود و چنین چیزی بعید است والسلام
  • برزو IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    آقای نویسنده'''ردیف کردن این گونه انشا ها ازکودک دبستانی هم برمیاید.لطف کنیدراهکارنشان دهید.راهکارعملی ،نه خزعبلات تکراری
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اینو بدانید اولین کسی که نقشه قتل سلیمانی را کشید خود بایدن بود ....تا آخرش تو زمان ترامپ عملی شد
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      مرگ بر آمریکا، درود خدا بر شهدا، لعنت الله علی القوم الظالمین،
  • علی IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    کلا فساد حاکم همه جا را به هم زده رانت و پارتی بازی اختلاس فرزندان تمام سران تو آمریکا بهترین زندگیو دارند ابتکار از دیوار میره بالا فرزندشو میفرسته اونجا .... الانم چیزی نشده نه تحریم برداشته شده نه روابط خوب شده اینقدر باید برند قربون آمریکا برند ۱۰۰ تا باج بدند آخرشم نه تحریم برداشته میشه نه چیزی کار از ریشه خرابه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اگه اینهایی که دم از مذاکره می‌زنند رو از دم اعدام کنند هنوز هم دل ملت خنک نمیشه (درطول این 40 سال) چد بار مذاکره کردند؟ همش هم آمریکا برخلاف تعهدش عمل میکنه پس باید طرفداران مذاکره در داخل رو در کل از دم تیغ گذراند تا برای بقیه درس عبرت بشه ،،، ضرب المثل معروف میگه دوستی گرگ و گوسفند هرگز هرگز، یعنی دشمن همیشه و در هر کجا و هر لباس دشمنه .
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    با سلام دوباره شروع شد نه ببخشید تکرار شد آمریکا نه تنها دشمن اسلام است بلکه از ایران و ایرانی هراس دارد چرا بعضی ها جنایات و نیرنگ های این شیطان بزرگ را فراموش می‌کنند بدبینی اصلا خوب نیست ولی در ابتدا ی تعویض یک نفر در آمریکا تمام سیاست استعمارگرایانه کشورش که تغییر ممی کند. استراتژی کشورهای استعمارگر بر پایه منافع کاملا یکطرفه استقرار دارد. بیش از 50 سال سابقه جرم و جنایت بر علیه ایران و ملتهای مظلوم کم است؟
  • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ بر آدمهای بی خاصیت و ترسو
  • ضیغم ا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ
    • جهاندار IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
      0 0
      موافقم
  • علی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اقای کارشناس فکر نمی کنی داری بد قضاوت میکنی
  • جعفر IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام،اصلاح طلبان عزیز،۸سال وقت مملکت و بودجه آنرا هدر دادین،سفره مردم کوچک کردین،بس نیست؟!آدم مشکوک میشه به نیات شما خدایی،هنوز دنبال مذاکره با آمریکا هستین؟!!!!!عجب،شما دیگه کی هستین
  • سعید IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    ایران وامریکانمیتونن باهم خوب بشن
  • کیومو ت IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ بر یهود
  • حسین IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    سگ زرد برادر شغال هست بایدن و ترامپ یکین
  • حسین حسینی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    این طیف اصلاح طلب عجیب بر جهالت خو د مصرند انگار نه انگار که چند سال مذاکره با امریکا نتیجه عکس داد و وقتی امریکاییها به اهداف خود که بتونیزه نمودن هسته ای بود دست یافتند زیر همه چیز زدند با ز هم میگن مذاکره هر دور مذاکره مساویست با واگذاری یک امتیاز دیگر سوال صد سال دیگر تاریخ :میرزا محمد جواد خان ظریف الممالک در نشست برجام چه امتیازاتی را به بیگانگان داد
  • امیر IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    این مزخرفات فقط از غربزدها افاضه میشه این نوع افراد بدبخت که با ریا و تزویر بر گرده مردم سوارشدن در قرآن کریم بدبخترین انسانها هستن که زمان حضرت موسی این نوع افراد مصر زده باعث ضربه زدن به انقلاب اون حضرت شدن البته تهش شیطان پرست و بت پرست شدن اینها هم تهش شیطان پرست و بت پرست میشن شیاطین صهیونیزم و بت پول رو میپرستن
  • Iran IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    حل مشکلات داخلی «یک جو همت میخواهد» نه «جوبایدن» .... حالا اگه تونستی به بعضیا حالی کن...هیچوقت از شر ،خیر نمیرسد.
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    خدا هدایتتون بکنه که آمریکارومقصرنگیرید روغن نباتی رو تو انبارها ذخیره کردن که قیمت روببرن بالاترمثل چیزهای دیگه
  • جواد IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    تازمانی‌که‌دلاردرایران‌جهنمی‌تاثیرگذاراست‌.مرگ‌بر‌امریکا گفتم گزافه‌گویی‌است.کشوری‌باید‌مرگ‌بگوید‌که‌حداقل یک‌قلم‌کالا‌برای‌تحریم‌داشته‌باشد
  • میرک IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    اقاظریف درشاءن نظام جمهوری اسلامی نیستی.حیف هزارحیف به خون پاک شهداتو میخواهی پاس بداری.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    به این زاهدی بگویید شما مثل اینکه امریکایی هستی تا ایرانی بعد هم انگار شما یکی از انهایی هستی که گرای جبهه خودی را به دشمن میدهید دستت رو شد باید سابقه شما برسی شود و به افکار ضد استقلالی شما رسیدگی کنند ان شاالا که وقتش میرسد
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    تبلیغات اول انتخاباتی‌شان این بود که اگر فلانی بیاید دلارقیمتش بالا می ره جنسا گرانمیشه خیابانها نصف میشه اینها رو لاریجانی ازپشت حمایت میکرد جهانگیری پیشمرگ بود الان دلار گران نشده اجناس زیاده گرانی نیست فرهنگ دقیق رعایت میشه .....
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    آقای زاهد با اون چند نفری که پیشنهاد دادی کاش میتونستم مسقیم بگن....
  • م.ن IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    هرچه امریکابه این ملت بیشترظلم کند چاکران اصلاح طلبش ازچابلوسی دست بردارنیستند . طی ۷/۵ سال وعده امروزملت راوعده خدایگان بایدن میدهندتاببینیم بعداز ناکامی توسل وتوکل به کدام بت باشد تا۸ سال تمام شود!!!
  • RO ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    مردم درحال حاضر در فشار هستن واگر قرار بود شرایط از داخل درست بشه تا الان درست شده بود دیگه چقدر باید بگذره تا درستش کنید و فعلا تنها راه تنفس مردم مذاکره ست ومنهم میدانم مشکل اساسی در داخله ولی در شرایطیکه در داخل تعقیری وجود ندارد پس چکار باید کرد اینهم نباشه مردم باید چکار کنن
  • رضا FR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    یه عده خودشون مشکلی ندارن به فکر مردم هم نیستن برادر من تو شاید مشکل نداری فکر اون بدبختی که میخواد با ماهی دو ملیون زندگی کنه هم باش البته که اوباما با ترامپ فرق داشت بایدن هم با ترامپ فرق داره آن شاالله که درست میشه
  • کسمزان IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    ظریف راست میگه اگه فرق نداره چراقیمتها ی دلار و۰۰۰اینقدراومده پائین بزارید ظریف کارش وبکنه مردم نفسی بکشن
  • مرتضی نبوی GB ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    بر اطلاحات واصلاحات چی
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اصلاح طلب ها...!
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    بدبخت فیاض، بایدن کی باشه که نذاره، پاچه خوار
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اگر آمریکا حرف اول اقتصاد را در دنیا میزند به دلایل ذیل است1ـ بعد ازجنگ دوم جهانی پول واحد جهان دلار بعنوان ارز کاربردی کلیه کشورهای اروپائی انتخاب شد 2 ـ سرمایه گذاری یهودیان کل جهان در آمریکا 3 تنظیم سیاست های جهانی بر مبنای منافع اسرائیل تنظیم میشود اگر ایران میخواه انقلاب اسلامی را به کل جهان ارسال داشته باشد اول حکمیت اسرائیل مهو سپس از ارز ی به نام دلار رهائ پیدا کند.
  • رضا GB ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    خجالت بکشید چندینبار رهبر معظم انقلاب در تلویزیون در سخنرانیهایشان از وزیر خارجه وعمل کردش دفاع کردن شما از ایشان جلوترین که اینگونه حمله میکنید گور پدر ترامپ وبایدن وزیر خارجه مظهر قدرت واقتدار هر کشوری در دنیا وزیر خارجشه شما بچه حقی کشور رو تضعیف می کنید
  • ش ر IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    آقای زاهد به جای آقایون که اسم بردین بهتر مردم به من رای بدن چون حداقل با دیدن مشکلات مردم میتونم براشون گریه کنم ولی این آقایون فقط در مشکلات تو تلویزیون تماشاچی بودند نمی‌دونم چجوری رو شون شده کاندید بشن اگر هم نظامیان کشور نبودن تا باحال مردم را قورت داده بودن .
  • مهسا IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    زیادذوق نکنید که جوبایدن بسیارخطرناکترازترامپ واوباماهست کلاهی که اوباما سرتان گذاشت جوهم کلاه گشادتری برایتان دوخته است کشورمایک مردتمام عیارمیخواهدنه فریب خور
  • کسری یکم IT ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    یعنی شما از انتخاب بایدن خوشحال نیستید.صادق باشید دیگه.ای کلک ها.
  • مسعود IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    همین مونده به این اصلاح طلبا رای بدیم
  • DE ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    چرا دقیق وقتش است یک نظامی بیاد ریسجمهور شود چون دست بخور بخورها را قطع خواهد کرد
  • سی حسین IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    من خودم ازکسانی بودن که به این انتقام سخت خرده میگرفتم اما سیاست ایران بسیارعالی و زیبابود واین که به انهابفهمانیم ماقدرا کافی داریم کافیست
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    آمریکا دو روش سیاستی را اثبات کرد سیاست روتوش دار وسیاست بدون روتوش
  • مهدی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام خود این اقایون هم میدانند که هنوز هم چشم به دست امریکا دارند وامید به امریکا برای انتخاب 1400 خدا هر روز رسواترتون کند هشت سال از عمر زندگی مردم را گره زدن به وعده وعید امریکا که چه کاری میخواد بکند
  • م.آ IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    ای در دوره اوباما نفت ایران و صادرات نفت ایران تحریم وقطع شد که ترامپ دبوانه اینکاررا کرد
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    مشرق دوباره روحانی اصولگرا را چسبوندی به اصلاح طلب ها
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    شرافت و صداقت ظریف برای همه ثابت شده...
  • م.آ IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    لطفا کاسه از اش داغ تر نباشید
  • علی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اصلاح طلبها سربازان جو بایدن
  • جابر IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    بابا بخدا ما دیگه طاقت این وضع رو نداریم چطور و با چه زبونی بگیم تورو به قران به خدا یکی حرف ملتو بشنوه و بهرنحوی این تحریمارو تموم کنید از بس حرف از اقتدارزدیم باشکم خالی که سوتغذیه گرفتیم ولمون کنید
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    سربازان چه گناهی داشتند...!؟وگرنه برای ایران کارسختی نبود ایران می خواهدگناهکارراازبی گناه جداکند...واصلاح یاتنبه کند...نه......
  • محمدامین IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    #اصلاحاتچی #غربگرا #اصلاح‌طلبان پیاده نظام غرب در ایران هستند .
  • ناشناس IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    ایشان کی باشند که این اظهار نظر های سخیف را مطرح می کنند ۸سال است کشور دست همین اصلاح طلبان است جزفقر ونداری چیزی برای مردم نداشتید. این قیمت خودرو که هر سه مه هر خودرو را ۴۰میلیون گران می کنید این کمبود روعن .این گرانی های مهلک برای فقرا. چه چیزی به ارمغان آوردید اصلا این آقا ودوستانشان برای انقلاب چه کردند که خاطره خوشی از انقلاب نداشتند .برای شما که خوب بود ه وبه پست وثروت زسیدید. این انقلاب ثنره خون شهداست وشما کسی نیستی که در باره انقلاب اظهار نظر کنید.
  • مهدی IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    شکر خدا ان شاالله خدا ظالمین را بخودشان مشغول میکند وبلای که یک عمر سر ملتهای دیگه اوردن داره سر خودشون میاد بزودی شاهد وحشیگری غربیها هستیم وسقوط امریکای پوشالی را میبینیم ومردم دنیا یک نفس راحت میکشند
  • سلطان IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    شما افسادطلبا از رو شکم سیری دارین شعر میگین . فقط یک ماه جای زندگی مسئولین با مردم عوض بشه ببینم .... جمع کنید این کاسه کوزه هارو . هر رئیس جمهور یا مسئولی میاد بعد رفتنش خرابکاریهاش رو ...
  • مهاجر IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    آقای!!!زاهد شما بهتره تشریف ببرید آمریکا زندگی کنی....واقعا خیلی رو میخواد که ۸سال به مملکت و تمام آرمانهایش پشت کردی بازهم نظرهای پفکی میدی....خجالت بکش.....
  • آذرابادگان IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    ابوموسی اشعری
  • ن IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    این آقا اصلاح طلبه نوکر بایدن بوده آخه نوکر از خصوصیات ارباب اطلاع داره. خدا میدونه چقدر از جیب این مملکت حیف و میل شوده تا این آقا دستش قلم گیر شوده نظآمی ها زیر هزاران سختی در جبهه بودن آب دیده شودن حالا یکی زیر پتو در میاد اصلاح طلب خودشو معرفی میکنه نطق هم میکنه....
  • سیاست الدوله IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 1
    مشرقین جان از کجای صحبت های آقای ظریف برداشت دست افشانی و چنین تحلیل پوچی داشتی ایشان با تاکید گفته حرفها مهم نیست بلکه عملکردهای آمریکا مهمه ، اگر با احتمال کاندیداتوری آقای ظریف برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مشکل داری حرف دیگه ایه
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    ما عادت کرده این هرکه اظهار نظر کنه بهش توهین کنیم خیلی زشته ما تا کی باید اینگونه حرمت کنیم خدایا کمک مان کن خدایا نجاتتمان بده
  • آذ ر IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    طریف لطف کنی ديگه برای ایران ومردم ایران نسخه نپیچ، هرکس درإمریکارییس جمهورشودبرای نابودی ایران ومردم ایران نقشه میکشد، کسی ا زمذاکره حرف نزند وگرنه بامشت آهنین ملت نقره داغ خواهدشد، ازدست این مسءولین دی. وانه شدیم
  • اکبر FR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    از بد و بدتر حتما بد خوب خواهد بود این یک دوم اینکه حتماً تفاوتی بین قبل و بعد از لغو برجام توسط ترامپ وجود دارد
  • موسی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام خدمت دوستان عزیز نظر من هر کس خون شهدا را نادیده بگیرید بی شرف است از انسانیت به دور است اصلاحطلب میخواهد دو دستی کشور عزیزمان ایران بزرگ ومقتدر را به بیگانگان تقدیم کند.کور خوانده آید
  • DE ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ برامریکا
  • اقایی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    خداراسپاس که این ترامپ بی خاصیت،این دیوانه ،این قاطرحرمزاده به جهنم رفت ماملت شریف ایران ،شریف باعزت وبه استقلاال کشورومان میبالیم وافتخارمیکنیم
  • محمد IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    درخصوص اظهارات آقای فیاض باید گفت کسانی که نان به نرخ روز خور هستند و حیات سیاسی و اجتماعی و حیات نباتی و زندگی خود را در دستان کدخدا میبینند باید هم اینجور حرف بزنند وگرنه وطن پرستی حکم میکند که هر ایرانی در این زمان برای اینچنین ملتی جان دهد نه خیانت کند
  • مهدی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا،مرگ بر انگلیس،مرگ بر اسرائیل،مرگ بر ضد ولایت فقیه. تکبیر
  • صالح کعب IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    واقعا خدا راصیی میشه تمام کوچه وخیبانها پرو عکس شهید والله اگه بری ان ته روستاها حداقل میبنی چندتا جوان خوشتیب شهید دادن شهر خو حساب نکنه شاید بعضیا جاها میبنی همسایها شهید دارند چون دوتا جوان شهید شدند حال بیایه از این استقبال کنه یابگی این کمی خوبه اینها همشن به خون شهیدان ربط داره بخصوص شهید بزرگ ما سردار قاسم‌ سلمانی مرگ بر امریکا واسراییل
  • رضا IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    این دیگه کیه از کل کابینه دولت بیزارم
  • احو IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 1
    عاقلانه ترین کار اینکه هرچه زودتر به توافق برد برد با آمریکا برسیم ودست از لجاجت بر داریم وفرصت را که در دروه اوباما از دست دادیم دیگه تکرار نکنیم این یه واقعیت که اقتصاد فلج شده وباید چاره اندیشی کرد
  • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    3 1
    یه سوال اگه برجام به نفع ایران نبود پس چرا ترامپ علیه آن شد و از آن خارج شد؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    لطفا ============✋
  • مسعود IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    داداش آروم باش ، اصولگراها خوبن ..!
  • یک ایرانی با بصیرت IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 2
    این دولت تدبیر و امید چرا از معاهده ننگین و فضاحت بار و ذلت بار و خفت بار برجام درس عبرت نمی‌گیرد و با. به دنبال مذاکره است مذاکره ای شبیه به مذاکره ابوموسی اشعری با خوارج نهروان بر سر مسئله حکمیت.......
  • سمبل IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    فرق دموکرات‌ها و جمهوریها از نظر ایشان رو باید توی گرین کارتهای اهدایی به این جماعت جستجو کرد
  • mohsen RU ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    باعث تاسف است برای دستگاه دیپلماسی کشورعلیرغم پیام های مقام معظم رهبری و استوره تاریخ سردار شهید سلیمانی ازطرفی ارتش و سپاه هیمنه دشمن را خرد میکند و از طرفی رجال سیاسی خود را در آغوش کفتارهای تاریخ میاندازن . آیا پاسخی در برابر خون شهدا میتوانید داشته باشید.
  • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    کاسبان تحریم اینبار با کدوم لولو میخوان سر مردمو کلاه بزارند و گرون گرون بفروشند ،،،،،لولو رو آب برد (ترامپ)
  • عبای IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    دزدداخل ایرانه
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    ...ها همیشه هوای همو دارن واز همدیگه حمایت میکنن
  • مهدی IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 1
    از گمارده کسی که درقرارداد الجزایر در کنار نبوی قرا داد ننگین رو امضا کردن وبعد ب جام ذلت بار رو یک افتخار وگشودن سفره مردم اعلام می کردن خاری و خفتی بیش از این نمی شه توقع داشد
  • مهدی قربی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    سلام!فقط کاش مشرق نیوز اینهمه صدایی که با سلیقه اش رو سازگار نیست سانسور نمی کرد!!!!
  • A IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    شما راست میگید
  • علی 671 IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 1
    تا این آدم های نان به نرخ روز بخور وجود دارند مملکت و مردم شهید داده روی خوش نخواهند دید.
  • علی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    با سلام. این سایت نظر میانگین مردم ایران رو نمیذاره، سانسور ۱۰۰ درصدی میشه
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    شتردرخواب بیندپنبه دانه-همه مردم بسیجى هستندآقای فیاض باخواب خودبه آمریکاگراندهیدکه بایدن به چاه می افتد.
  • مهدی اشنویی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    کنار این همه بحث و جدل یه نیمچه نگاهی هم به اقایمان سید علی بندازیم او که در مذاکره قبلی ایران و امریکا به ما گفته بود از مذاکره و برجام چیزی ایدتان نمیشود اینبار دیگه نباید حرفش را زمین گذاشت...لبیک یا خامنه ای
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • حسن IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    1 0
    اتفاقافقط به نظامیان میشه اعتمادکردمردانه این آقایان خجالت نمیکشن میگن بایدن نمیزاره یه نظامی توایران رییس جمهوربشه لطفاخفه شین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس