مجلس یازدهم نمایه

یک فعال اصلاح طلب در اشاره تلویحی به اقدامات مجلس یازدهم از قبیل پرداختن به قیمت مسکن و یا طرح ارزان سازی مایحتاج عمومی؛ این اقدامات را "حاشیه ای" خطاب کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مسکن و تأمین ارزاق عمومی مسئله حاشیه ای است!

غلامرضا انصاری، فعال چپ و از حامیان رئیس جمهور روحانی در بخشی از یک مصاحبه با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون مجلس اصولگرای یازدهم گفته است:

"در انتخابات اخیر افراد کاملا ناشناخته سیاسی وارد عرصه سیاسی شدند و اقداماتی را که در همین چند ماه محدود حضور نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس شاهد و ناظر هستیم موید همین مساله است که به‌جای اینکه به مشکلات مردم بپردازند، فقط در حال پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای هستند. این رفتارها باعث شده شرایط جامعه بحرانی‌تر از گذشته شود. "[1]

*باید به این نکته دقت شود که گویا از نظر اصلاح طلبان پرداختن به مقولاتی مثل مسکن مردم و یا طرح تأمین ارزان قیمت مایحتاج عمومی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم جزو مقولات حاشیه ای محسوب می شود!

جالب است که افرادی مدعی حاشیه بودن این اقدامات می شوند که هیچ کارنامه ای غیر از سیاست بازی و گرانی ندارند، در دولت اصلاحات به مردم می گفتند "لشکر قابلمه بدست ها"، در دولت اعتدال به مردم گفتند لبوفروش ها و راننده تاکسی هایی که دانش سیاسی ندارند و در مجلس دهم که اکثریتی اصلاح طلب و اعتدالی داشته است نیز کارنامه خاصی جز "سلفی حقارت" نداشته اند!

دقت شود که اگر در مقابل این قبیل لجن پراکنی ها و ملکوک سازی ها، روشنگری صورت نگیرد؛ اجرائیات کشور از سیطره ناکارآمدان اعتدالی و اصلاح طلب خلاصی نخواهد یافت و مردم همچنان بایستی دست به گریبان مشکلات باشند.

***

حرف‌های تازه سخنگوی ستاد روحانی

محمدعلی وکیلی، نماینده سابق مجلس و سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور روحانی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا با بیان اینکه جریانات سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا در تامین معیشت و پاسخ به مطالبات معیشت گرایانه مردم ناکارآمد بوده اند! تاکید کرد: کارنامه این دو جریان سیاسی قابل قبول نیست. امروز مردم بر فراز شعارهای سیاسی  از هر دو جریان سیاسی و یا جریان جدیدی که داعیه حضور در قدرت داشته باشد، مطالبه کارآمدی دارند.

او همچنین درباره انتخابات آتی نیز اظهار کرده است: مردم ضمانت‌طلب شده اند و ما باید شعارهایی که در انتخابات خرج می‌کنیم را ضمانت کنیم. باید صداقت و اعتماد مردم در گذشته به جریان اصلاح طلبی را برای شعارهای امروز به عاریه بگیریم. هرچند احتمالا با عملکرد کنونی صداقتی نمانده است و سهم زیادی از این ارثیه وجود ندارد. [2]

*اینکه آقای وکیلی خودشان و سابقه ناکارآمدی دولت متبوعشان را با اصولگرایان و سوابق جهادی آنها جمع می‌بندند و از این می‌گویند که اصولگرایان هم مثل چپ‌ها ناکارآمد بوده اند؛ بسی جای تعجب و تأسف است.

اساسا مگر اصولگرایان طی 30 سال گذشته در قدرت بوده اند که اکنون وکیلی از کارنامه ناامید کننده  آنها در اجرائیات حرف می زند!؟

چه اینکه جریان ارزشی و انقلابی فقط در چند دوره مجلس و البته در شهرداری تهران کارنامه اجرایی دارد که آنهم در منصه قضاوت مردم هست.

بی صداقتی صورت گرفته با مردم به دلیل عملکرد بد دولت اعتدال نیز مفهومی است که در وهله اول شخصی مثل آقای وکیلی که سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای روحانی بوده اند و ایشان را به رأی مردم تعارف کرده اند بایستی درباره آن پاسخگو باشند نه کس دیگر!

اکنون نیز نه مردم و نه جریانات رقیب نمی توانند کوله بار کارنامه به شدت ضعیف آقای وکیلی و دوستان ایشان را بر دوش بکشند و قاعدتا تقلای آقایان برای این مسئله هم به نتیجه ای منجر نخواهد شد.

***

درباره انتخابات آمریکا ابله نباشید!

احمد شیرزاد، فعال اصلاح طلب و از حامیان رئیس جمهور روحانی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون انتخابات آمریکا اظهار کرده است:

"روی کار آمدن احتمالی بایدن با انتخاب مجدد ترامپ متفاوت است. اگر بایدن انتخاب شود به طور حتم سیاست آمریکا تغییر خواهد کرد. آنقدر تضاد میان روش های آقای ترامپ و بایدن وجود دارد که «ابلهانه» است اگر کسی فکر کند دعوای این دو «زرگری» است! "[3]

*مردم باید بدانند که این افراد درباره "باراک اوباما" نیز همین سخنان را می گفتند و حتی اینطور اظهار کردند که "حساب اوباما با بقیه فرق می کند"!

اما چیزی که در عمل اتفاق افتاد این بود که اوباما نیز همچون اسلاف خویش و حتی تندتر از آنها در راه تحریم ایران گام برداشت و حتی در صبح روز امضای برجام نیز دست به تحریم ایران زد.

مردم باید بدانند که این افراد حتی از این می گفتند که در مابه ازای تماس تلفنی اوباما و روحانی از گرانی کالاها کاسته شده است!

و جالب است که همین افراد امروز به جای عذرخواهی از آنهمه سخنان غلط و ابلهانه اما از این می گویند که هرکس بایدن و ترامپ را سر و ته یک کرباس بداند؛ ابله است!

قابل تأمل آنکه این افراد حتی گویا رقابت بایدن و ترامپ در مناظرات انتخاباتی آمریکا برای دشمنی ورزیدن با ایران را نیز نمی بینند و مشخص نیست که منافع آنها در این سفید نمایی از یک نامزد آمریکایی چیست!؟

این اختلال ژنتیکی در میان رجال اصلاحات باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد که چرا آنها که تا پیش از این به منتقدان خود در داخل کشور القابی مثل "سفله" را رواداری می کردند؛ اخیراً به منتقدان آمریکا هم ناسزا می‌گویند. و عجیب آنکه همواره نیز این منتقدان بوده اند که تحلیل درست داشته‌اند نه رجال اصلاح‌طلبی که گویا جز ناسزاگویی هنر دیگری ندارند.

***

1_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/300194

2_www.irna.ir/news/84091630/

3_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1477719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    30 1
    ابله اونایی ان که فکر می کنن آمریکا رو رئیس جمهورهاش اداره می کنن
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      8 0
      با خداحافظی تون ما رو خوشحال کنید! دیگه دولت بعدی ایشاللا
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      11 0
      ابله اونایی هستن که فکر می کردند با برجام دلار مُفت می شود و همه چیز ارزان می شود !
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      2 0
      این بابا چی می گه؟
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    9 0
    بایدن و ترامپ اگر چه در سیاست خارجی روشهای متفاوتی دارند اما چیزی که مسلم است هر دو در راستای ایران هراسی ایران ستیزی و اسلام ستیزی حرکت میکنن
  • سید IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    19 1
    آخرین حد توانایی و عرضه اصلاح طلبان تهوع آور همین دولت کنونی است و اگر صدبار دیگر هم این جریان با سرقت رأی عوام بر سر کار آید هیچ اتفاق جدیدی در مملکت گردانی ایشان نخواهد افتاد! کلّاً از این قبیله بیش از این توقع داشتن خود حماقت است!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      5 0
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افساد طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    14 1
    گربگدایی تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///
  • مهدی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    18 3
    ابله تویی که سرت تو ی توبره اونهاست و همه را میخوای مثل خودت خر فرض کنی. منم فکر میکنم اختلافات جزئیه و دعواشون الکیه
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    واقعا علت این علاقه چپ ایرانی به انگلیس قدیم و آمریکای جدید چیست؟
  • مسعود IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    تامین معیشت مردم وظیفه دولت و مجلس است دولت باید مصوبه مجلس در این مورد را اجرایی نماید.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    اصلاح طلبان در سکانس آخر
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    اصلاحات بای بای
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    نقض برجام عملا از زمان اوباما شروع شد و با ترساندن بانک ها و موسسات مالی اجازه نمیداد با ایران معامله داشته باشند.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    4 0
    آقای شیرزاد اینکه گفته ای درباره انتخابات آمریکا ابله نباشید. شما که می دانید چرا به آن عمل نمی کنید.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    4 0
    آقای شیرزاد حداقل خنده ها و قیافه ات که عاقلانه نیست.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    8 0
    آقای شیرزاد درایت شما را هم در مجلس ششم دیدیم بهتره خ.....شی.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 2
    اگر بگویی اصولگرایان تو این سی سال در حکومت نبوده اند واقعا فرافکنی است ۸ سال احمدی نژاد یادتان رفته چه حمایتها و خوشحالیها کردید و چه تحلیلها نوشتید که مردم به خط اصیل انقلاب رای دادند نه عزیز من تا زمانیکه از بهتر شدن اوضاع مردم در دولت اصلاح طلب شما ناراحت میشی و می نویسی و وقایع ۹۶ و۹۸ را بوجود میاری و خیلی جاها تا آقا وارد نشده عقب نشینی نمی کنی تا گند بزنید و یا اصلاح طلبان هم بخاطر منافع حزبی و خطی هم با اصولگرایان چنین رفتاری می کنند یعنی منافع خطی و جناحی بر منافع انقلاب و مردم چربیده و مشکل حل نخواهد شد
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    مرگ بر ترامپ و بایدن
  • محسن ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    4 0
    سنگ پای قزوین جلوی این اصلاح طلبا کم آورد . یکی به این مثلا کارشناسهای اصلاح طلب بگه شما حرف زدن که بلد نیستید ، حرف نزدن هم بلد نیستید؟
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    غربگرایی و غربگدایی راهکار اصلاحات
  • حسين DE ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    آقاى وكيلى كم سواد كم شعور ،اينكه مردم ضمانت طلب شده اند بسيار عالى است وتو از حسن روحانى كليدار بپرس كه چرا وعده صد روزه دادى؟ فراموش نكن كه مقام معظم رهبرى در يكى از فرمايشاتشون خطاب به نمايندگان داوطلب فرمودند بگونه اى ادعا كنيد كه اگر بعد از مدتى ادعاى شما را به خودتان يادآورى كردند شرمنده نشويد،ولى مشكل اينجاست كه شما اصلاح طلبان آن چنان وقيح و ابله هستيد كه بينظير است،اصلا" شماها با واژه شرمنده و يا شرمندگى بيگانه هستيد.
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      0 0
      کم سواد کم شعور افرادی هستند که توهین می کنند، تو یک سایت که طرفدار یه حزب که ۱۰ درصد رای میارن و قبول شدن آنها بسته به عدم مشارکت مردم هست جمع شدید توهین می کنید
  • حسين DE ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    آقاى انصارى ممكنه بگى مشكلات مردم كدام چيزها هستند؟گرانى و كمبود مسكن،گرانى و كمبود كالاهاى ضرورى،كمتر شدن قدرت خريد مردم و كوچكتر شدن سفره هايشان بزعم تو جزء مشكلات نيست، حتماً منظورت اينه كه چرا مردم كنسرت نميرند ويا چرا فلان خواننده ممنوع التصوير است؟،شيكم پر كم سواد كم شعور فكر كنم پا روى دم شماها گذاشته شده كه اينگونه به ولوله افتاديد،مشكلات جامعه امروزى ما بر آوردن نيازهاى اوليه و ضرورى و مبرم مردم است كه شما اصلاح طلبان در طى سى سال گذشته همه آنها را غارت و چپاول كرديد،تو و امثال تو اگر ذره اى شرف و وجدان داريد در باره گرانى هاى افسار گسيخته كه كمر مردم را خم كرده و همچنين به علل آن بپردازيد و راهكارهاى مقابله با آنرا نشان دهيد ، البته اگر دارى شرف و وجدان هستيد ، كه از نظر من فاقد آن هستيد.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    به نظر شما کسی که اعتقاد دارد "اگر بایدن انتخاب شود به طور حتم سیاست آمریکا تغییر خواهد کرد " خودش احمق نیست؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 0
    اگر مسکن و اقتصاد حاشیه است. لطفا بفرمایید این سخن از کیست. چرخ سانتریفیوژها و زندگی مردم خوابید ؟
  • حسين DE ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    وقتيكه تو فرق و يا تفاوت سيستم و فرد را نميتونى تشخيص بدى نشانه چیه؟ البته ناگفته نماند از اصلاح طلبان انتظارى جزء نيست و تو مشت نمونه خروار هستى.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    صد در صد مخالفم!
  • علی حقجو IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    1 0
    راست میگه جنگ اینا زرگری نیست . ترامپ از بایدن پلید تر و بایدن از ترامپ بد ذات تر . ترامپ کفتار پیری است اما بایدن خیلی فرق دارد او ابلیسی خون آشام است. ولی وجه اشتراک هم دارند که جماعت اطلاح طلب ما آگاهانه یا غیر آگاهانه پیاده نظام این نظام استکبار و استعماریند. اف بر سه گروهشون
  • حامد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    ایشالا ترامپ بزرگ رای میاره بله
  • US ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    براساس اخبارى كه كفته ميشود سه شنبه روز رأى گيرى حهارشنبه روز اعلان ذأى درامريكا پنج شنبه روز شروع تعطيلات درانگليس ومشابه ان درايران لطفا پيدا كنيد پرتقال سياسى فروش را
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 0
    دلیل مشکل مشرق نیوز با افراد خاص چیست معلومه که این سایت مربوط به افراد تندرویی هست که با حزب مخالف مشکل دارن،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس