نجفقلی حبیبی

یکی از حامیان رئیس جمهور روحانی ادعا کرده است که "شرایط مردم ایران در دهه ۶۰ و دوران جنگ بهتر از امروز بود"!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

فعال اصلاح‌طلب:

شرایط مردم ایران در دهه ۶۰ بهتر از امروز بود!

نجفقلی حبیبی، از فعالان اصلاح طلب در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا بازنشر داد با بیان اینکه شرایط مردم ایران در دهه شصت، بهتر از امروز بوده، گفته است: بسیاری از کسانی که الان خانه‌دار هستند، در دهه شصت از دولت زمین گرفتند و به ساخت خانه اقدام کردند. دولت حتی در آن شرایط که درآمد ملی کشور پایین بود و جنگ منابع‌مان را هدر می‌داد، به خانوار اقلامی چون فرش و یخچال می‌داد تا مردم از کاستی‌ها رنج نبرند. اما الان برخی از کاستی‌ها، سوءمدیریت‌ها و حتی متاسفانه دست درازی به بیت‌المال باعث شده تا مردم روز به روز فقیرتر شوند و امیدشان به آینده را به کل از دست بدهند. [۱]

*البته باید اشاره کرد که آقای حبیبی و دوستان ایشان هنوز حیا می کنند که ادعا کنند وضعیت مردم ایران در زمان شاه هم بهتر از اکنون بوده است و البته معلوم نیست این حیا کردن تا چه زمانی طول بکشد!

کما اینکه یکی از اصلاح طلبان چند سال قبل گفته بود ما از انقلاب سال ۵۷ خاطره خوبی نداریم...[۲]

در اشاره به اظهارات حبیبی لازم به توضیح است که علیرغم تمام مشکلات و گرانی ها اما وضعیت زیست اقتصادی و مسائل مبتلی به هرگز به سختی و صعوبت دهه ۶۰ نیست و چالش فعلی نه وجود چیزی به نام بحران در کشور، بلکه اینست که بخشی از مردم در حال حاضر به لحاظ ذهنی با پروژه القای ناامیدی، ناکارآمدی و بحران نمایی اصلاح طلبان مواجه هستند.

پروژه ای که از زمان دلار ۱۰ هزار تومانی هم مدعی گرسنگی مردم ایران بود [۳] و در قبال نظام جمهوری اسلامی که هیچ مداهنه ای با فساد ندارد و هر مفسدی که جرمش اثبات شده باشد را به مجازات می رساند اما دائما از گزینه فساد زدگی صحبت کرده است!

بدیهیست که این القاگری و این سطح از صحبت های بی قاعده علیه یک نظام سیاسی می تواند برخی اذهان را چنان دچار تخریب کند که حتی یک نفر بتواند امیدوار به تأثیر همین سیاه نمایی ها از این بگوید که وضعیت مردم در دوران جنگ بهتر از زمان صلح بوده است!

جالب آنکه اظهارات حبیبی در حالی است که همین آقا و دوستان ایشان در دو انتخابات گذشته از کاندیدایی حمایت کرده اند که شعارش "به عقب برنمی گردیم"! بوده است.

توضیح ضروری آنکه این قبیل اظهارات سطح پایین که صرفا بر اساس امید به تأثیر سیاه نمایی بیان می شوند؛ اگر با روشنگری خواص مواجه نشوند؛ حوادثی مشابه تحمیل حکمیت در جنگ صفین و یا تحمیل آتش بس به امام حسن مجتبی(ع) را رقم خواهند زد.

*** 

آیا نقشه فرماندهان فتنه اقتصادی را خنثی می‌کنیم؟

فریب "مسالمت‌آمیزها" در اغتشاش بدون مجوز!

محمدرضا خبّاز، فعال اصلاح طلب و از مقامات سابق دولت آقای روحانی در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در پاسخ به این سوال عجیب "فــکر می‌کنید چند درصد کشته‌شدگان آبان ۹۸ بی‌گناه بودند؟ " گفته است.

"اگر یادتان باشد دبیر شورای امنیت ملی کشور به خانه کسانی که توسط گلوله‌ها فوت کرده بودند رفت و با خانواده‌های این مردم عزیز گفت وگو کرد. دبیر شورای امنیت ملی در گفت وگو با خانواده‌های کشته‌شدگان آبان ماه سال ۹۸ علنا اعلام کرد که برخی از کشته شدگان افراد بی‌گناهی بودند که البته صحبت‌های دبیر شورای امنیت ملی در این رابطه حتی از تلویزیون هم پخش شد. صحبت آخر من درباره آبان این است که وجود چندین اشتباه موجب حوادث تلخ آبان ۹۸ شده است. امیدوارم از این به بعد اگر مردم اعتراضی داشتند مانند مقابل مجلس شورای اسلامی که بسیار مسالمت‌آمیز اعتراض می‌کنند، رفتار کنند و از مسئولان هم حتما تشریف می‌آورند و صحبت‌های آنها را گوش می‌دهند تا شاهد اتقاقات تلخی نباشیم! "[۴]

*دقت شود که خبّاز هم مانند سایر "فرماندهان فتنه اقتصادی" از این نمی گوید که اغتشاش خیابانی کار درستی نیست و یا اعتراض خیابانی صرفا به حادتر شدن مشکلات می انجامد نه به حل آنها!

و این سوالیست که ما دائما از فعالان ستادی جریان چپ پرسیده ایم که چرا با اینکه صراحتا احتمالات مربوط به فتنه اقتصادی را می بینند اما لام تا کام در تقبیح این اقدام حرفی نمی زنند و آنرا محکوم نمی کنند!؟

و البته پاسخ ما اینست که این آقایان که شرایط موجود و گرانی ها را با دستان خودشان بوجود آورده اند؛ هم اکنون نیز در تمنای وقوع اعتراض خیابانی می سوزند و از همین روست که دائما با لحنی تشویق آمیز از احتمال بروز اغتشاش حرف می زنند!

جالب آنکه باید به مخاطبان محترم توضیح داد که این افراد بهتر از هرکسی می دانند که اساساً "اعتراض خیابانی بدون مجوز"؛ با مفهوم مسالمت بیگانه است و مثل بمب ساعتی می ماند، اما بایستی روشن شود که چرا آنها با وجود علم به این مسئله اما حتی یک کلام هم حاضر به تقبیح حرکت خیابانی نیستند و در ادامه به مردم نمی گویند که راه حل مشکلات هم نه خیابان و اعتراض که "صندوق رأی" و رأی خوب به کارآمدان و نیروهای جهادی است.

  "فرماندهان فتنه اقتصادی"، تمام آنهایی هستند که طی ماه های گذشته با سخن گفتن از احتمال اعتراض و اغتشاش اما نه تنها حتی یک کلمه اقدام به محکوم کردن اعتراض خیابانی نکرده اند بلکه  دست به تشویق آن نیز زده اند...

پیگیری این افراد و معرفی آنها به مردم می تواند از انرژی دشمن برای ایجاد آشوب بکاهد و آتش فتنه را سرد کند.

***

گرانی، تخریب "توافق با چین" و همه هنرهای حامیان روحانی

مصطفی هاشمی طبا، فعال اصلاح طلب و از حامیان رئیس جمهور روحانی طی یادداشتی در شماره سه شنبه گذشته روزنامه شرق نوشته است:

"خلاصه و با صراحت اینکه وقتی برنامه ۱۰ ساله تحریم و مقاومت در برابر آن‌همه ناراستی در منطقه از شمال تا جنوب و از شرق به غرب همسایگان را داریم و روزبه‌روز جای پای معاندان نزدیک‌تر می‌شود (اشاره به حضور اسرائیل در خلیج فارس و در جمهوری آذربایجان) باید اقتصاد و سبک جدید زندگی مردم را طراحی کنیم، وگرنه با سخنرانی و ایجاد هیجانات روزانه و ارزفروشی در بازار چیزی به‌دست نمی‌آوریم، حتی نمی‌توانیم قیمت ارز را پایین بیاوریم، چنان‌که در هفته گذشته با تزریق ارز به بازار نتوانسته‌ایم. آخرین خبر اینکه چین تلویحا قرارداد ۲۵ ساله (که البته معلوم است که عملی نیست) را منوط به لحاظ‌کردن امنیت همه طرف‌های منطقه کرده است. "[۵]

*هاشمی طبا البته منبع خبر مورد اشاره خود درباره شرط چین برای اجرای توافق راهبردی را ذکر نکرده است.

ضمن اینکه در صحبت های او استدلالی هم برای تحلیل عجیب عملی نبودن توافق راهبردی ایران و چین به چشم نمی خورد.

بایستی در اینجا تأکید کرد که یک بلیّه بزرگ در سپهر سیاست ایران، همین سخنان بی پایه و حرفهای ضعیف است که اجازه طرح تحلیل های صحیح را در جامعه نمی دهد.

در بحث توافق راهبردی نیز کاملا واضح است که اولا این قبیل توافقات؛ پس از امضا با هیچ شرطی مواجه نمی شوند، ثانیا ایران اسلامی جز در ذهن اصلاح طلبان بعنوان یک کشور متجاوز شناخته نمی شود که طرف چینی اجرای یک توافق را منوط به حفظ امنیت طرفهای ایران کند! و ثالثا مواهب مورد انتظار طرف چینی از توافق با ایران به هیچ وجه کم نیست و بعید به نظر می رسد به آسانی حاضر به چشم پوشی از این مواهب باشند. ضمن اینکه ایران در عرصه بین المللی بعنوان یکی از قابل اعتمادترین شرکای جهانی محسوب می شود.

گفتنیست، موضع گیری اصلاح طلبان علیه امورات مهمه کشور؛ خاصّه پس از آنکه مشکل بزرگی مثل گرانی توسط همین افراد در دامن رأی مردم گذاشته شده است؛ به شدت جای سوال دارد و باید مشخص شود که چرا سپهر سیاسی ایران با یک جریان سیاسی خاص طرف است که نه تنها همواره مثل "رحم تولید مشکل" عمل می کند بلکه از سیاست های امنیتی ایران در سوریه تا توافق راهبردی با چین نیز موضع انتقادی می گیرد و در سمت دشمنان ملت قرار دارد...

***

1_https://etemadonline.com/content/441312

2_https://www.seratnews.com/fa/news/221864

3_http://hvasl.ir/news/239007

4_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/300097

5_http://sharghdaily.com/fa/main/detail/272711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    10 3
    اصلاح‌طلبان واقعا چیزی جز انگل های اجتماعی نیستند نان از دروغگویی و تحریف واقعیت های کشور و بزرگنمایی مشکلاتی که خودشان از مسببین اصلی اش هستند می خورند
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      1 2
      اگر اینو نگی چی بگی. هیچ چی برای ندانم کاری ها و به فلاکت کشاندن مردم ندارید جز اینکه همه را به گردن هم بندازین. مشرق هم دلش خوشه چند نفر مثل شما زیرش کامنت اینجوری میزارید و مطمئنم صدها کامنت منتقد را چاپ نمیکنه مگر اینکه به اصلاح طلب های بدتر از خودش توهین بشه. اما مهم نیست. خودش میخونه کافیه
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 1
      اصلاح طلبان نمی توانند خودشان را از عملکرد افتضاح دولت روحانی مبرا کنند.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      6 1
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افساد طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 5
    ظاهرا نمیخواین ببینی که وضعیت مردم افتضاحه هی بهتون هشدار دادن به سمت مردم برگردین ولی دیر کردین چرا چشماتون رو باز نمیکنین ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      2 3
      مردم فعلا از زور خوشی در حالا لاوترکاندن در پارتی و کنار دریا و .. هستند. سمت مردم یعنی سمت وبلاهای شمال.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      4 2
      مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 96 را می خورند خود کرده را تدبیر نیست !
  • حاصلی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 1
    ممنون که روشنگری می کنید.
  • سید IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    6 2
    همیشه در خیانت های این چهاردهه علیه جمهوری اسلامی ایران اصلاح طلبان تهوع آور پای ثابت و اصلی بوده اند!
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      1 3
      انقدر مشرق نیوز کسانی مثل شما را در نادانی و جهل نگه داشته که چپ و راست را تشحیص نمیدین و قماش شما نمیدونید که اصلاح طلبا که همپالگی های شما هستند تاریخ 40 ساله ندارند.
  • حیدر صالح IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    5 1
    این جماعت اصلاعچی یک قبله آمال دارند آن هم رضوان غرب است و هرچه راز و نیاز و تضرع و پرستش دارند به درگاه غرب ادا و قضا می کنند تا مقرب درگاه کدخدا بشوند
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 0
    راست میگه اون موقع مدیریت و تدبیر خیلی بهتر بود البته مردم هم اینقدر دنبال مادیات نبودن
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 1
    باسلام آقای نجفقلی اگر به حافظه خود رجوع کنیید برخی از همین مسئولین کنونی در سال 1360 هم درراس بوده و سمت داشته اند پس عملکرد خوب یا بد در40 سال اخیر به گرده اینهاست !!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    5 0
    آری. سوسیالیسم و کالای کوپنی و استخدام دولتی قطعا بهتر از سرمایه داری است
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    1 0
    برای اینکه اون زمان اصلاح طلبان در راس امور نبودند. و مملکت از زمانی شخم زده شد که دولتهای اصلاح طلب به کار آمدند مخصوصا در زمان دولت تدبیر و امید. به خدا من پر روتر از این اصلاح طلبان در عمرم ندیدم اینها خودشون مملکت را به این روز انداختند هر روز هم با این سخنانشان نمک به زخم مردم میپاشند
  • علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    مشکل در کل افراد در سیاست هست
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 1
    اقای حبیبی اون زمان اصلاح طلبان روی کارنبودندوجرات عرض اندام نداشتن
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    3 1
    اقای هاشمی طبا مافرزندان ایرانیم
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    اصلاح طلبهای عزیز... این بوی گند که همه ملت رو اذیت میکنه از گور شما بلند شده... لطفا زر نزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس