ویژه ها

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی که به «خانه نساختن برای مردم» افتخار می کرد، در یادداشتی به موضوع «صنعت سینما» پرداخت!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**حامیان «زن کشیِ نجفی» دلواپس دختران دانش آموز شدند

وزارت آموزش و پرورش در «دولتِ اصلاح طلبان» ، با این استدلال که تصویر شلوغ بوده است، تصاویر دختران را از جلد کتاب درسی ریاضی سوم دبستان حذف کرده است!

علاوه بر این، این وزارتخانه در دولتِ اصلاح طلبان، در یکی از صفحات، تصویر قرآن را از کتاب فارسی اول دبستان حذف کرده است.

جالب اینجاست که دولتِ اصلاح طلبان این اقدام را انجام داده، اما رسانه های دولتی و اصلاح طلب به گونه ای موضع گیری کرده اند که گویا طیف مقابل این اقدام را انجام داده است!

به این تیترها دقت کنید: «دختران ریاضی حذف شدنی نیستند(روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت)»، «جدایی جنسیتی در کتاب درسی(روزنامه اعتماد)»، «ماجرای یک حذف نابرابر(روزنامه شهروند-ارگان دولت)»، «از مریم میرزاخانی تا تبعیض میان دختران(روزنامه آرمان)»، «محاسبه غلط روی جلد کتاب ریاضی(روزنامه ابتکار)»، «رانده شدگان کتاب های درسی(روزنامه همشهری-ارگان رسانه ای شهرداری تهران)»، «به نام عدالت(روزنامه سازندگی-متعلق به کرباسچی)»، «حساسیت های یک اخراج(روزنامه همدلی-متعلق به معاون سابق شهرداری در دوره اصلاح طلبان) و...

فعالان رسانه ای منتقد دولت در روزهای گذشته با اعتراض نسبت به اقدام عجیب وزارت آموزش و پرورش در حذف تصویر دختران دانش آموز تاکید کردند که اصلاحات صورت گرفته در جلد کتاب سوم دبستان، حذف تصویر حجاب دختران ایرانی بود. به عبارت دیگر، این اقدام تأمل برانگیز «حذف حجاب» بود.

دولتِ اصلاح طلبان تصویر دختران دانش آموز را از جلد کتاب درسی حذف کرده و رسانه های دولتِ اصلاح طلبان و حامیِ دولتِ اصلاح طلبان، به گونه ای فضاسازی کرده اند که گویا اکنون آقای رئیسی یا آقای قالیباف در رأس دولت قرار دارند و معاون اول دولت هم نه شخص آقای جهانگیری، بلکه منتقدان دوآتشه اصلاحات هستند!

این اقدام مسبوق به سابقه، چیزی نیست جز توهین و تمسخر افکارعمومی.

در همین رابطه روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «دختران ریاضی حذف شدنی نیستند» نوشت: « هنوز حاشیه‌های بازگشایی مدارس تمام نشده که حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم  دبستان چاپ سال ٩٩ برای مسئولان آموزش و پرورش جنجال‌ساز شد. صبح پنجشنبه تصویری در فضای مجازی دست به دست می‌شد که نشان می‌داد دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان حذف شده‌اند. تعداد قابل توجهی از کاربران فضای مجازی با کنار هم قراردادن تصویری از کتاب ریاضی چاپ سال  ٩٨ و ٩٩، از این تصمیم مسئولان آموزش و پرورش انتقاد کردند. جلد کتاب سال گذشته بدین شکل بود که در سمت راست سه پسر بچه و در سمت چپ دو دختر بچه زیر درختی با اشکال هندسی بازی می‌کردند که در جلد جدید (امسال) دو دختر حذف شده‌اند».

نکته دیگر اینجاست که همین طیفی که امروز فریاد وامصیبتا سر داده و برای دختران دانش آموز ایرانی یقه می درد، همان طیفی است که دیروز وقتی «محمدعلی نجفی» سیاستمدار مشهور اصلاح طلب و شهردار سابق تهران و مقام ارشد در دولت های روحانی و خاتمی، همسر دوم خود(که 30 سال از او جوانتر بود) با سلاح گرم غیرمجاز به طرز فجیعی به قتل رساند، «قاتلِ یک زن» را تا حد یک «قهرمان» بالا بردند!

اصلاح طلبان مدعی شدند که نجفی یک نخبه و جنتلمن و فرد خوشنامی است. طیف اصلاح طلب در اقدامی ناجوانمردانه و غیراخلاقی، مقتول را آماج توهین و تهمت قرار دادند و اینگونه وانمود کردند که نجفی حق داشته که همسر دومش را با سلاح گرم به قتل برساند و به هیچکس هم ربطی ندارد!

اصلاح طلبان به دو دلیل حق ندارند که درباره ماجرای جلد کتب درسی، ژست حمایت از دختران بگیرند. اول اینکه خود اصلاح طلبان مجری این اقدام بوده اند، دوم اینکه این طیف حامی «قاتلِ یک زن» بوده و به هیچ عنوان صلاحیت دفاع از حقوق زنان را ندارد.

اصلاح طلبان پیش از این پیشنهاد داده بودند که «باید زنان کارتن خواب را عقیم کرد»! و «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بیماری های روحی و روانی می شوند»! و «زنان باید به عنوان تماشاچی به استادیوم بروند تا هم فحش بخورند و هم فحش بدهند»!

** «عباس آخوندی» کارشناس صنعت «سینما» شد

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «توسعه انحصار یا رقابت پذیری؟» نوشت: «اهالی سینما در هفته گذشته در بیانیه اعتراضی نسبت به انتقال مسوولیت شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صداوسیما اعتراض کردند...از آنجا که این موضوع تاثیر مستقیمی بر زندگی فعالان حرفه‌ای صنوف سینمایی که بالغ بر چندین هزار نفر می‌شوند همچنین موجب محدود شدن آزادی حق انتخاب شهروندان می‌شود، جفای عمومی است و موضوع ساده‌ای نیست که بتوان به‌ سادگی از کنار آن گذشت».

آخوندی در ادامه نوشت: «علی‌الظاهر، گاهی آب سربالایی هم می‌رود. در اینجا دو پرسش دیگر هم مطرح است. یکم اینکه آیا منظور و مراد از دولتی بودن مالکیت سازمان صداوسیما به مفهوم انحصاری بودن صنعت رادیو و تلویزیون است یا آنکه تنها این سازمان، دولتی است و امکان اینکه در کنار آن بنگاه‌های رادیو و تلویزیون با مالکیت بخش خصوصی فعالیت کنند هم هست؟ و پرسش دیگر اینکه آیا صنعت رادیو و تلویزیون و صنعت سینما و نمایش یک صنعتند و یا دو صنعت مستقل هستند؟ ».

متاسفانه روحیات آقای آخوندی از جمله «تکبر و طلبکاربودن از مردم»، «زندگی اشرافی با سرمایه چند صد میلیاردی و ویلای چند صدمتری در لواسان»، «خودشیفتگی در حوزه مدیریتی و نظریه پردازی» ، «خودکارشناس پنداری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست خارجی و...» و «انفعال و خودتحقیری نسبت به کشورهای غربی» موجب شده است تا وی در اوج مطالبه گری مردم در حوزه مسکن، بجای پاسخگویی درباره عملکرد خود، یادداشت به ظاهر فرهنگی بنویسد.

«سیدنظام‌الدین موسوی»  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چندی پیش تاکید کرد: «در دیداری که به اتفاق سایر اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با آیت الله رئیسی داشتیم، ضمن تقدیر از تاکیدات ایشان بر ضرورت پیگرد "ترک فعل" مسئولان، درخواست کردم با همکاری مجلس، برای ترک فعل‌ها، جرم انگاری شود. بر این مبنا امثال آقای آخوندی بدلیل عدم انجام تکالیف قانونی، محاکمه و مجازات میشوند».

 آخوندی که در دولت روحانی، پنج سال و اندی وزیر راه و شهرسازی بود، در جلسه تودیع خود گفت: «حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته  است،  این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه ای بسازد»!

آقای روحانی- تیر 99- گفته بود: «درخصوص مسکن من به عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم یک عقب ماندگی در دولت یازدهم داشتیم».

آخوندی در دولت هاشمی نیز مدت ۴ سال وزیر مسکن و شهرسازی بود. به استناد آمار و ارقام موجود، در آن دوره بخش مسکن با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواجه شد. در دولت روحانی نیز قیمت مسکن و همچنین هزینه اجاره بهای مسکن حدود 6 برابر افزایش یافت!

وعده توخالی اجرای مسکن اجتماعی، عدم تکمیل مسکن مهر و توهین به خانوارهای ساکن در مسکن مهر، بی توجهی به نوسازی بافت های فرسوده،  عدم برخورد جدی با سوداگران زمین و مسکن،  بی توجهی به مطالبات کامیون داران، عدم توجه به ساخت و نوسازی مسکن روستایی، قراردادهای مسئله دار خرید هواپیما،  کاهش روند جذب بار و مسافر توسط ناوگان ریلی، توسعه کند قطارهای سریع‌السیر و برقی، سپردن ۱۰ ساله  طبخ غذای راه‌آهن ایران و شرکت‌های وابسته به یک شرکت اتریشی، دفاع از رویکرد غلط و لیبرالی آزادسازی قیمت ها و...از جمله نقاط ضعف جدی کارنامه آخوندی در وزارت راه و شهرسازی بود.

افکارعمومی در انتظار رسیدگی دستگاه قضا به قصور و تقصیرهای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.

** پیشنهاد مناظره روحانی با قاتل سردار سلیمانی در بی بی سی!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «مناظره با ترامپ بجای مذاکره با آمریکا» به قلم «محمد محمودی» دبیر سابق پایگاه اطلاع رسانی مرحوم هاشمی نوشت: «مناظره یکی از بهترین روش‌های بن‌بست‌گشایی با هدف روشنگری دیپلماتیک، سیاسی یا حتی مذهبی در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی است... در شرایط کنونی شورای امنیت و انزوای بی‌سابقه آمریکا که با شکاف‌های جدی هم در داخل آن کشور روبه‌رو شده است، پیشنهاد کنشگرانه روحانی به ترامپ برای مناظره ویدئوکنفرانسی با محوریت برجام، آن‌هم در خانه حریف- مثلا بی‌بی‌سی فارسی- می‌تواند بزرگ‌ترین چالش ترامپ را قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای وی رقم بزند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «یا ترامپ به‌عنوان یک مناظره‌کننده همیشه مدعی، به میدان خواهد آمد که این موضوع، بهترین فرصت برای روحانی خواهد بود که تمام ناگفته‌های خود از ترامپیست‌ها و برجام را به‌صورت جهانی، بیان کند و به‌جای مقابله شعاری با آمریکا به مناظره مصداقی با ترامپ به‌عنوان مهم‌ترین دشمن دیپلماسی در جهان برود یا در صورت امتناع ترامپ از مناظره با رئیس‌جمهور ایران، باز این روحانی خواهد بود که بارها اسم خود را در مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به عنوان کسی خواهد شنید که ترامپ باید پاسخگوی مناظره نکردنش با وی باشد. طرح مناظره با ترامپ برای روحانی و برجام، بازی برد- برد برای وی و برجام است».

پس از اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ترامپ در اظهارنظری گستاخانه گفت: «ترور سردار سلیمانی براساس ماده ۲ قانون اساسی آمریکا مجاز بوده است»!  این یعنی تروریسم در قانون اساسی آمریکا گنجانده شده است. این یعنی «جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند».

هدف اصلی ترامپ برای مذاکره با ایران، «فتودیپلماسی» (دیپلماسی نمایشی با هدف تحقیر ایران و نمایش تسلیم کشور ایران) است. در این میان، اجرای تعهدات آمریکا در برجام و لغو تحریم ها هیچ جایی در برنامه مقامات آمریکایی ندارد.

در روزهای گذشته «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی سخنرانی در همایش لابی صهیونیستی «جِی استریت» صراحتا اعلام کرد: «اگر در انتخابات پیروز شوم، محدودیت های ایران ذیل برجام را طولانی تر و کامل تر می کنم» . این دقیقا همان خواسته ترامپ درباره ایران است.

پیشنهاد عجیب و غیرکارشناسی «مناظره روحانی با ترامپ در بی بی سی فارسی» دقیقا همان کاربرد و خروجی مذاکره را برای آمریکا و شخص ترامپ دارد.

گویا رسانه های اصلاح طلب اصرار دارند که ستاد انتخاباتی ترامپ در ایران را نمایندگی کنند.

پیشنهاد مناظره با قاتل سردار سلیمانی در بی بی سی فارسی، جدیدترین شاهکار مدعیان «تسلط بر دیپلماسی» است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    7 1
    این جماعت دنبال یه بهانه برای بالا بردن محبوبیت خودشون هستن
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    13 1
    شکار و هلاکت اسلاحتلبان چقدر لذت بخش است
    • ایرانی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      1 0
      باید تمام اصلاحطلبان را از سیاست بیرون کرد زیرا 20 سال مردم را بیخودی امیدوار کردند.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    4 9
    آخه تو زن نجفی را با دختران دانش آموز مقایسه می کنی ؟! دختران دانش آموز مثل گل اند مثل فرشته اند . ما زنها خودمان خودمان را خوب می شناسیم و می دانیم کدام زن لیاقت دل سوزاندن دارد و کدام زن لیاقت دل سوزاندن ندارد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    9 15
    باز چه اتفاقی می خواد بیفته که از قبلش باید حواس مردم پرت بشه!!!
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    10 11
    من هم با مناظره با ترامپ موافقم ولی به دوشرط، یکی اینکه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی باشد دوم اینکه طرف ایرانی یکی از افراد زیر باشد : جناب شریعتمداری (کیهان)، جناب فواد ایزدی، جناب جبرائیلی، محمدی، جلیلی.....!! حالا اگه مردین پیشنهاد مذاکره رو قبول کنین!! روحانی که بعد از بسم ا... همه چیزو قبول میکنه و خلاص، کدوم مناظره؟؟!!
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    9 8
    کتاب های درسی در اختیار آموزش و پرورش ودولت است وکم وزیاد کردن محتوای آن هم به آنها مربوطه.!!!
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    7 1
    ابتکار و تاجزاده باید به این سوال پاسخ بدهند که کشیدن اسلحه به روی یک زن بی‌دفاع و هوو آوردن روی سر یک زن وفادار اقدام داعشی است یا حذف تصویر دختران از روی یک کتاب درسی‌! و بماند که حذف تصویر هم در دولتی اتفاق افتاده که خانم ابتکار ٧ سال معاون رئیس‌جمهورش هستند و تاجزاده ٢ بار برای روی کار آمدنش مردم را اغفال کرده است! درضمن دیگه کورخوندید که بتوانید گندهای دولت تحقیر امید در همه چیز را را با این هوچی گری ها ماله بکشید
    • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      4 0
      دقیقا!
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    13 3
    روزنامه سازندگی چقدر عملکردش وقیح.!!!
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      2 12
      اگر مذاکره کنیم همه چی ارزون میشه
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      15 1
      مجمع نادانان ایران در قالب اصلاح طلبان تهوع آور!
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      12 1
      16:33متوهم...!!!
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      7 0
      اعتراف ظریف: مذاکره با امریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد.
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      5 0
      ارزونی رو تو خواب میبینی. این حرفت معلومه یه ارزن اقتصاد نمیدونی که اگه میدونستی میفهمیدی که عامل گرونی بی ارزش شدن پول ملیه که این هم در طول این هفت سال مقصر اصلیش دولته. خلق پول و رشد نقدینگی هم میخاید به آمریکا گره بزنید؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    4 14
    برداشتن عکس بیحجاب میرزاخانی روبه این بهانه صفحه اول روزنامه چاپ کردن! معلومه حذف اون دخترا از کجا آب میخوره! اگه با این مفسدین که علیه حجاب و اسلام قیام کردن برخورد نشه فاتحه حجاب و دین تو این کشور خونده است
  • حسين DE ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    9 1
    آقاى آخوندى ممكنه توضيح بدى كه اين ثروت و مال منال را چگونه و از چه طريقى كسب كردى؟و ميتونى توضيح بدى آرمانهاى انقلاب چه بوده و تو در دوران مسئوليت خود چه اقدامى در جهت پيشبرد آرمانهاى انقلاب انجام دادى؟
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    21 7
    از بیکاری نشستن عکس جلد کتابهارو اسم خیابونهارو عوض میکنن
    • US ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      10 2
      دقیقا یه عده بیکار در راس امور هستن وبه ریش مردم میخندن ترا به خدا زودتر تشریف ببرند خسته شدیم از بس مزخرفات از اینها دیدیم وشنیدیم
    • FR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      12 2
      اره فراموش نكرديم دست نشانده هاي اين دولت گرين كاردي اسم "شهيد" را از نام خيابانها برميداشتند و پاك ميكردند
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    11 1
    آقای اخوندی بله گاهی اب سربالا می رود همانطور که قطار تبریز به جای مشهد به اسمان رفت
  • DE ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    10 0
    «عباس آخوندی» وزیر راه راه مستعفی و به کار نامد در راه و شهرسازی که به «خانه نساختن برای مردم» افتخار می کرد، در یادداشتی به موضوع «صنعت سینما» پرداخت! و خاطر نشان کرد من و فیلمسازان هردو در یک چیز مشترکیم آنها از زندگی مردم فیلم میسازند و من مردم و زندگیشان را فیلم میکنم
  • الی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    14 6
    واکنش افراد و روزنامه ها وسایت های طرفدار دولت تو جریان حذف تصویر دختران خیلی جالبه! روزنامه ایران(ارگان خود دولت) تیتر زده دختران ریاضی حذف شدنی نیستند! یعنی انگار قالیباف به دستور مستقیم رئیسی عکس دختران رو حذف کرده
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      9 0
      خیلی جالب گفتی اما متاسفانه نرود میخ آهنی در سنگ
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      8 0
      جالبه کخ اصلاحطلبا میگن طبق دستور یه عده ی خاص این کارها انجام میشه! هیچ وقتم اسم این عده خاص رو نمیگن ما بدونیم حداقل!
  • متین IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    12 0
    ترخدا مناظره رو بی خیال شین میریم اونجا 3بر0 شکست میخوریم والا
  • حامد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    8 0
    راستی چه درس های برجام در کتاب ها! قرار بود در کتاب های درسی برجام گنجانده شود. این همه دست آورد برجام را حیف است در کتاب ها نیاورند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    9 0
    من اگر به عنوان یه اصلاح طلب بودم می گفتم به دو دلیل نمی توان مذاکره کرد :۱.تجربه ۲.قاتل سردار سلیمانی.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    10 1
    چقدر ما بدبختیم که صفحه اول روزنامه ها مون باید همچین موضوعات مضحکی باشه! مضحککک
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    6 0
    خب دولت مطبوع خودتون که اینکارو کرده دیگه جای چه گله ای هست یقه شونو بگیرید. شما که باهاشون رفیقید!
  • FR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    6 0
    واقعا این اصلاح طلبها از مخ راحت اند! بی خود نیست مخالفینشان را دلواپس مینامند وقتی کسی بالاخونه را اجاره دهد دیگر نگران هیچ چیز نیست ! پیشنهاد مناظره روحانی با ترامپ آنهم در بی بی سی بعنوان خانه حریف ! حالا مطلوبست پرتقال فروش که حریف کیست !
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    8 1
    کاش شرف و وجدان و جرأت داشتید تا از پراید 100 میلیونی و دلار 25 هزار تومنی روی جلد اول روزنامه هاتون کار کنید! همش جنجال همش حاشیه به جای پاسخگویی. حاشیه های به شدت مبتدی و پیش پا افتاده!!! یادمون نمیره سیاست های شما چپ ها کشور رو به کجا رسوند.
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    6 3
    قرآن حذف شد جیکتون در نیومد بعضی هاتونم گفتید که انقلابی ها سر یه جلد کتاب دارن جنجال الکی میکنن حالا دوتا دختر که حذف شد وایِ تبعیض جنسیتی وایِ حقوق دختران وایِ ا آزادی!!!!!!!!!! اونم روجلد اول روزنامه ها!!! تازه کاری که دولت خودتون کرده!! فقط میتونم بگم خدایا زودتر 1400 رو برسون. سال مرگ اصلاحات ان شالله
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    8 0
    اینا رو میگن که دلار و خودرو و بقیه دسته گل های جریان اصلاحات رو فراموش کنیم
  • a IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    7 0
    سلام من میگم چرا کسی نیست با این آدم خودشیفته ومتکبر آخوندی نا لایق بخاطر ترک فعل برخورد کنه، بعضی ها مثل ایشون خوردند وبردند وب ریش مردم هم میخندند.
  • NL ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    9 1
    نظر گذاشتم منتشر نکردید.دقیقا کار خود اصلاح طلبهاست.کتاب ریاضی رو انتخاب کردن و عکس بدون حجاب میراخانی ریاضیدان خارج نشین رو منتشر کردن و کتاب قران که حذف شده از جلد کتاب فارسی حالا خودتون رابطه اینهارو باهم پیدا کنید که چه نتیجه ای میخوان بگیرن
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    7 1
    قاتلان سردار سلیمانی همین جا داخل هستند به گمانم
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    6 2
    چرا همه این روزنامه ها همه با هم به این موضوع بی اهمیت پرداخته اند در یک زمان مگه همه انها سردبیر واحد دارند واز یک جا هدایت میشوند اگر اینجوریه چرا فقط یک روزنامه چاپ نمیکنند تا هزینه هایشان کمتر شود
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      1 5
      موضوع بی اهمیت نیست اگر بیشتر دقت کنی.!!!
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      2 1
      فکر میکنی بی اهمیت.!
  • عطاالله IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    9 0
    خدا رو شکر که این افسادطلبان و کارگزاران سازندگی و همه منافقین امثالهم به چه خواری و ذلتی افتادند که کارشون کشیده به طرح جلد کتاب... علی برکت ا.......
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    7 0
    پراید 100 میلیونی=گلابی برجام
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    مفید بود
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    وای بر مذاکرات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس