ویژه ها

اقدام شورای نگهبان براساس قانون بوده و افرادی همچون هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی براساس همین پروسه در مقاطع گذشته به ریاست جمهوری رسیدند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** فاطمه هاشمی: جمهوریت نظام صدمه دیده است

«فاطمه هاشمی رفسنجانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با اشاره به نتیجه احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان نوشت: «اگر در دوره های قبلی به اقدامات شورای نگهبان اعتراض می شد...شاهد وقایع امروز و ادامه روند تصمیمات این شورا...نبودیم و این وضع و شرایط  ناامید کننده برای دلسوزان واقعی نظام و کاهش مشارکت مردم در انتخابات، به وجود نمی آورد و اینگونه در انظار داخلی و مجامع سیاسی بین‌المللی، جمهوریت نظام که حاصل سال‌ها مجاهدت‌ها، شکنجه‌ها و تبعیدهای بزرگان و مبارزان واقعی نظام و خون صدها هزار شهید در قبل و بعد از انقلاب است، اینگونه صدمه نمی‌دید».

«احمد شیرزاد» نماینده طیف افراطیون اصلاح طلب در مجلس ششم نیز در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «با وضعی که امروز پدید آمده باید تا اطلاع ثانوی قضاوت راجع به مقوله انتخابات رقابتی را از ذهن خارج کنیم. هرجور که می‌خواهیم تعبیر و تفسیر کنیم منطق فکری قادر به هضم شرایط موجود نیست، در نتیجه بجای اینکه بخواهیم ذهن خود را مشغول کنیم که چرا اوضاع زمانه اینگونه است، ترجیح می‌دهیم که به‌طور کلی موضوع را از ذهن خود خارج کنم، ما قادر به هضم آنچه اتفاق افتاده نیستیم، ظاهرا دیگران هم قادر به هضم آنچه ما می‌گوییم نیستند ماهم که ابزار قدرتی دستمان نیست، پس بهتر است از ذهنیت خبری رسانه‌ها هم خارج شود».

فاطمه هاشمی: جمهوریت نظام صدمه دیده است/ آخوندی از معدود «مدیرانِ با برنامه» است!

فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که پروسه احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، به جمهوریت نظام صدمه زده است. برخلاف این ادعا، اقدام شورای نگهبان براساس قانون بوده و افرادی همچون هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی براساس همین پروسه در مقاطع گذشته به ریاست جمهوری رسیدند.

طیف افراطیون اصلاح طلب بارها ثابت کرده که هیچ اعتقادی به «جمهوریت» ندارد. تنها در یک نمونه، این طیف در سال ۸۸ با دروغ تقلب، علیه جمهوریت شورش کرده و رای مردم ایران را لگدمال کرد.

اصلاح طلبان این روزها دلواپس مشارکت حداکثری شده اند. این در حالی است که این جریان در سال ۸۸ علیرغم مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات، شکست را نپذیرفته و حق الناس را پایمال کردند.  

اصلاح طلبان در سال ۸۸ علی رغم شکست در انتخابات و اذعان به عدم تقلب در جلسات خصوصی، در پشت تریبون و وسط خیابان، دروغ تقلب را مطرح کرده و علیه جمهوریت شورش کردند و با گردن کشی مقابل قانون، ۸ ماه کشور را در آشوب و التهاب فرو بردند.

طیف اصلاح طلب همیشه با  «قانون»  مشکل داشته و مقابل آن گردن کشی می‌کند. حال می‌خواهد گردن کشی مقابل رأی مردم در سال ۸۸ و امتناع از طی کردن روند قانونی اعتراض به نتیجه انتخابات باشد و یا گردن کشی مقابل روند قانونی احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان.

** آخوندی از معدود «مدیرانِ با برنامه» است

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «پرونده ردصلاحیت شدگان» نوشت: «عباس آخوندی به‌عنوان یک چهره اقتصادی اصلاح‌طلب شناخته می‌شود که در زمره معدود نیروهایی است که یک روش اقتصادی روشن برای اداره کشور ارائه می‌کند. او باور دارد باید دولت با یک نظریه مشخص اداره شود و اگر چنین نشود، کشور دچار مشکلاتی این‌چنینی می‌شود. او استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران است و پیش‌تر در فاصله سال‌های ۷۲ تا ۷۶ در کابینه دوم دولت هاشمی‌رفسنجانی و از سال ۹۲ تا ۹۷ در دولت‌های یازدهم و دوازدهم وزیر راه و شهرسازی بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آخوندی در تاریخ ۲۸ مهر ۹۷ با انتشار نامه استعفای قبلی خود به‌طور رسمی از وزارت راه و شهرسازی استعفا داد و روحانی هم استعفای او را پذیرفت. او در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال ثبت‌نام کرد که ردصلاحیت شد».

فاطمه هاشمی: جمهوریت نظام صدمه دیده است/ آخوندی از معدود «مدیرانِ با برنامه» است!

این روزنامه اصلاح طلب، آخوندی را از معدود نیروهایی معرفی کرده که یک روش اقتصادی روشن برای اداره کشور ارائه کرده است. این ادعا در حالی است که آخوندی متهم به ترک فعل و یکی از بانیان اصلی گرانی سرسام آور بازار مسکن در دولت روحانی است.

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی دولت روحانی و از اعضای ارشد ستاد موسوی، از ابتدای انقلاب تاکنون قریب به ۹ سال وزیر مسکن و راه و شهرسازی بوده است. کارشناسان معتقدند که اگر وزارت راه و شهرسازی تحت مدیریت عباس آخوندی در دولت روحانی سامانه املاک و اسکان را برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی به راه انداخته بود، شاهد افزایش ۶ برابری قیمت مسکن نبودیم و علاوه بر این، اجاره مسکن نیز سر به فلک نمی کشید.

 آخوندی که مصداق «اشرافیگری» است و به دلیل عملکرد بسیار ضعیف و «ناکارآمدی»، چندین بار تا مرز استیضاح رفت و در نهایت استعفا داد و اکنون نیز متهم به «ترک فعل» در دوران وزارت است، چندی پیش از حقوق ۲۵ میلیونی مدیران گلایه کرده و آن را ناچیز قلمداد کرد.

در دوران وزارت عباس آخوندی، هم تولید و عرضه مسکن با رکود سنگینی روبه‌رو شده بود و هم سوداگران به‌راحتی در بازار مسکن نقش‌آفرینی می‌کردند. در نتیجه، قیمت مسکن با چنان افزایشی رو به رو شده بود که متقاضیان خرید و حتی اجاره مسکن نیز برای تامین مسکن مورد نیاز خود با مشکلات جدی مواجه شدند.

لازم به ذکر است که آخوندی در پرونده اقتصادی پسرش متهم شده است. اتهام محمدمهدی آخوندی مشارکت در ارتشاء و تحصیل مال نامشروع عنوان شده است. همچنین عباس آخوندی به پذیرش نفوذ پسرش و یکی دیگر از متهمان پرونده متهم شده است.  

**دولت روحانی در برجام «برآورد غلط» و «اشتباه محاسباتی» داشت

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «در ماه‌های اخیر حملات زیادی علیه وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده ایران صورت گرفت که اگر نگاه منصفانه‌ای به این مساله وجود داشته باشد، درمی‌یابیم که این حملات تاثیر مثبتی ندارد اما ریشه آنها به عملکرد تیم مذاکره‌کننده بازمی‌گردد. اشتباه محاسباتی آنها در موضوع برجام و عدم تحقق آنچه به مردم در خصوص نتایج این توافق بین‌المللی وعده داده شده بود یکی از اصلی‌ترین علل حملات علیه تیم مذاکره‌کننده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «انتظارات و توقعاتی که دولت آقای روحانی ایجاد کرد برآورده نشد. این ناشی از اشتباه محاسباتی و برآورد غلط دولت بود که بیش از اندازه خوشبینانه به ماجرا می‌نگریست که در نتیجه آن‌ هم دیپلماسی و هم دیپلمات‌ها آسیب دیدند».

فاطمه هاشمی: جمهوریت نظام صدمه دیده است/ آخوندی از معدود «مدیرانِ با برنامه» است!

بی دستاوردی برجام و خسارت های این توافق، نتیجه اعتماد بلاشرط و بلاوجه دولت روحانی به آمریکا و تنظیم متن بسیار ضعیف توافق هسته ای و عدم اجرای ۲۸ شرط ابلاغی است.

روزنامه اعتماد چندی پیش در مطلبی نوشته بود: «متاسفانه در شرایط کنونی در مساله توافق هسته‌ای هیچ راه حل منفعت آوری در مقابل کشورمان وجود ندارد...متاسفانه در تیم کارشناسان مذاکره کننده ما تعداد کافی از متخصصان به ویژه در حوزه‌های مالی، تجاری و بانکی حضور نداشتند که خط به خط و بند و به بند توافق را دقیق و به طور تخصصی بررسی کنند تا امروز دچار چنین شرایط ناشی از بی تعهدی آمریکا و اروپا نشویم».

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز پیش از این با اذعان به قصور و تقصیر دولت در برجام نوشته بود: «متأسفانه برجام به شکلی تنظیم شده که هرگونه بی‌تعهدی ایران در مقابل برجام همراه با هزینه است و در مقابل اقدامات آمریکا و کشورهای اروپایی علیه برجام بدون هزینه و یا با هزینه‌های کمی همراه خواهد بود. در نتیجه اشکال از ذات برجام است... هنگامی که توافقی امضا می‌شود که ماهیت ساختاری ندارد و فاقد رویکردهای الزام‌آور برای طرف مقابل است و در نتیجه احتمال برگشت تحریم‌ها وجود دارد، طبیعی است که دستاورد قابل توجهی به دست نخواهد آمد».

روزنامه سازندگی نیز چندی پیش با نقد عملکرد دولت در پرونده برجام نوشته بود: «امروز دولت نیازمند آن است که باور کند برجام به پایان رسیده اکنون جواب مشخص است. خروج از برجام و بازگذاشتن راه مذاکره با کسانی که قدرت عمل به تعهداتشان را دارند، این گزینه بهتری از ماندن در توافق یکجانبه، تحریم‌های سخت‌تر از پیشابرجام، دلخوش کردن به اقدامات نمادین اروپا و مشاهده رکودی است که این بار می‌تواند اقتصاد کشور را از گروه کشورهای با درآمد متوسط به فقیر مبدل سازد».

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی- شهریور ۹۵- گفته بود: «در بعد تحریم و مسائل دیگر سیاسی، امریکایی‌ها از شیوه نادرستی استفاده می‌کنند، اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای امریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن سوء استفاده کند».

«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه نیز-آذر۹۸- گفته بود: «نتیجه پایبندی ما به برجام فقط تحریم‌های جدید بود».

اگر قرار بود که برجام اثرگذار باشد، باید همانطور که آقایان روحانی و ظریف و عراقچی و صالحی تاکید کرده بودند، در دی ماه ۹۴ تمامی تحریم ها بالمره لغو می شد؛ نه اینکه وعده لغو تحریم ها تا آخرین ماهها و هفته های فعالیت دولت روحانی به عنوان یک امر قریب الوقوع اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 118
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 41
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    59 3
    یک مشت وقیح حال بهم زن !! جمهوریت نظام سال ۸۸ در خطر نبود که چون رای کافی رو بدست نیاوردید قشون کشی کردید و ریختید کف خیابون ؟؟؟ ۸ ماه کشور رو آشوب کردید و سخترین تحریم ها رو از آمریکا خواستار شدید ؟
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      17 2
      لیبرال زاده ها نه اسلامیت نظام رو میخواستن نه جمهوریت رو . علنا خودشون رو لیبرال مسلمان ( مسلمان التقاطی معرفی میکنن ) ، منافع لیبرالی شون هم تامین نشه جمهوریت رو انکار میکنند .
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      17 2
      مدیران دست پرورده هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند فائزه و فاطی بهتره سکوت کنند.
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      18 0
      آیا در انتخابات سالهای 68 و 72 که حجت الاسلام هاشمی کاندیدای بی رقیب بود جمهوریت نظام صدمه ندید ؟!
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      17 2
      آنموقع که عفت مرعشی گفت مردم بریزید توی خیابان ها جمهوریت نظام آسیب جدی دید.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      22 2
      با این گندی که دار و دسته هاشمی بالا آوردند خوب شد دوباره کاندیداهای اصلاح طلب و کارگزاران احراز صلاحیت نشدند.
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      17 1
      افسادطلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و خون مردم رو توی شیشه کردند حالا طلبکار هم شدند !
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      17 1
      تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟!
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      17 0
      آخوندی 10 سال وزیر مسکن بود حتی یک لانه مرغ هم نساخت.
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      16 1
      کاهش احتمالی مشارکت مردم در انتخابات بدلیل 10 برابر شدن قیمت ارز و تورم 700 درصدی مسکن و خودرو و موبایل و لوازم خانگی و کوچک شدن سفره های مردم در اثر سوء مدیریت دولته و به شورای نگهبان مربوط نیست.
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      14 1
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن و این بدلیل بی تدبیری این دولتهاست.
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      14 1
      اصلاح طلبان بی کفایت باید به رای شورای نگهبان قانون اساسی تمکین کنند و فتنه انگیزی نکنند.
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      12 1
      بانیان وضع موجود هیچ شانسی برای انتخابات پیش رو نداشتن ایکاش تایید صلاحیت می شدند تا بیش از این مفتضح می شدند.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      9 0
      این خانواده هاشمی چرا دست از سر مردم مظلوم ایران بر نمی دارند ؟!
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      8 1
      افساد طلبان بی لیاقت 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و مردم را بیچاره کردند بازهم دست بردار نیستن !
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    28 1
    درسته جمهوریت یعنی جمع شدن عمه و عمو و دایی و خاله و عمو خاتمی و عمو جهانگیری و عمو نعمت زاده و عمو زنگنه و عمو های خارجی!!!!!!!!!!!!!!که چهل سال دور گنج بساط کرده بودند الان نیست دیگه!!!!!!!!!!
    • BZ ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      1 0
      ظریف سابقه زد وبند با البرادعی و کری و اوباما را داشته و از ملاقات مخفی ظریف با کری در واتیکان بوی خیانت جدید اصلاح طلبها میاد احتمالاً درخواست مجدد تشدید تحریم ها بازهم توسط اصلاح طلبها در ملاقات مخفی ظریف با کری در واتیکان صورت گرفته
  • رضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    52 2
    خانم هاشمی ، وقتی بابای مرحوم شما و دکتر شیبانی(فقط۲نفر) بعد از شهادت رجایی از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شدند تا پدرتان با رای بالا رای بیاورد جمهوریت از بین نرفت . حالا که ۷ نفر تائید شده اند نگران جمهوریت نظام شده اید. چرا فکر می کنید جمهوریت ارث بابای شما است.
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      10 2
      هرکس که بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است یک همچو ادمی تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد ،صحیفه امام خمینی جلد ۱۲ صفحه ۳۷۰
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      9 0
      جالبه اگر این خانواده هاشمی جریان قبیله ای اصلاحات اختلاس گران رانت خواران اقازاده ها غربگرا ها نامدیران بی تدبیر تائید بشن جمهوریت صدمه ندیده است ولی اگر این خانواده هاشمی جریان قبیله ای اصلاحات اختلاس گران رانت خواران اقازاده ها غربگراها نا مدیران بی تدبیر تائید نشن جمهوریت صدمه دیده است کلا جمهوریت با خانواده اقای هاشمی رفسنجانی و کنار رفتن از صندلی ریاست جمهوری صدمه میبیند خدا وکیلی خانم هاشمی بگوئید برای قشر محروم ایران اقای هاشمی رفسنجانی چه خدمتی کرد؟
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    28 5
    شما دیگه ساکت
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      13 2
      برجامو پله کردند و مردمو ذله کردند بازهم بدنبال انتخابات و تصاحب قدرت هستن !
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    35 3
    تعجبم اینه که شورای شهر یک دست، آخوندی رو برای شهردار تهران انتخاب نکرد. حالا مردم میخوان اونو انتخاب کنن؟
    • SE ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      50 0
      آخوندی یک سطل بغل کنه در کنا ورودی مرکز رای گیری بنشینه مردم آشغال هم توی سطلش نمی اندازد چه رسد به رای
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      10 0
      آفرین. نکته خیلی مهمی بود
  • FR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    44 1
    فائزه کار خودش را تمام کرد حالا فاطمه آمده ؟! یکی نیست به اینا بگه باباتون رفت....شما دیگه چی میگید ؟!
    • DE ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      2 0
      میخوان به چرند گویی های باباشون ادامه بدهند
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      2 0
      بازماندگان بودجه خورهای بازسازی خرمشهر
  • DE ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    33 1
    جمهوریت نظام صدمه دیده است ما باید برای تعمیر و مرمت جمهوریت نظام کارگاه بزرگ ساختمانی راه بیندازیم و مدیریت ساخت و ساز و مرمت آنرا به عباس آخوندی بدهیم.او در ساخت مسکن و تعمیرو آبادانی ید طولانی!! دارد. البته برای گرفتن و در جیب گذاشتن. / آخوندی از معدود «مدیرانِ با برنامه» است! که از عمد وبا برنامه حتی یک مسکن نساخت فقط حقوق های چند ده میلیونی گرفت و علاف گشت بقیه مدیرها بدون برنامه کارها را خراب میکنند ولی آخوندی با برنامه خراب میکند.
  • مجید IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    48 1
    جمهوریت نظام با اشرافیت و اشرافی گری امثال رفسنجانی و ازناب ایشان صدمه دیده است... سد لتیان...
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      22 0
      احسنت !!!!!!!!!!!!! عمری رو دوش ملت سوار بودن یه قورت و نیم خانوم باقیست!!!!! جزع و فزع متکبرین طبیعی است!
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    24 0
    خانوم محترم !!! تو و داداشات چنان انحصار افرینی رو رقم زدید که جمهوری های جهان به خودشون ندیدن. تازه بت شما هاشمی ها رو به لطف خود خدا شکوندیم.
  • SE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    34 1
    این خاندان بجز فتنه گری و خیانت بمردم تا حالا نفعی برای مردم نداشته اند.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    26 1
    اخوندی از معدود مدیران دزد است
  • SE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    25 2
    این خاندان بجز فتنه گری و خیانت بمردم تا حالا نفعی برای مردم نداشته اند.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      18 0
      خدا رو شکر دمشون داره قیچی میشه که جیغ و دادشون در اومده!!!!!
  • SE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    19 0
    گاندو وجود جاسوسان متعدد در تیم مذاکره کننده و ناسالم بودن تیم مذاکره کننده را افشا کرد و سانسور و توقیف گاندو که توقیف پخش آن مخالف خواست مردم بود نشان داد که این تیم مذاکره کننده پشت پرده هایی بر ضد ملت با دشمنان کشور دارد که از افشای آن در گاندو وحشت دارد.
  • SE ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    26 1
    ظریف(مرداد ۹۴): اطمینان می‌دهم آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود!/ ظریف(اسفند ۹۹): پیش‌بینی ما این بود که ترامپ حتما از برجام خارج می‌شود! نابودی اقتصاد و صنعت هسته ای با برجام مورد حمایت سید حسن انجام شد و سید حسن باید بابت حمایت از این حمایتش از مردم عذر خواهی کند.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    28 1
    جمهوریت نظام اون موقعی ضربه خورد که علیرغم جاسوسی داداشت هنوز زنده است . دقیقا اون موقعی که امثال من درس خونده ول کردیم رفتیم تو بازار و اون یکی داداشت تو وزارت نفت با سفارت بابات پول شخم میزد . اون روزی که ننه ات مردم را تحریک کرد در برابر آرای بالای نظام بریزن تو خیابونها و با نامه نگاری خاندانت تحریمها شروع شد . اون روزی که اینقدر پول رو پول گذاشتید که دیگه جایی برای پول رو پول گذاشتن نمونده . این روزها است که به جمهوریت آسیب زد
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      13 0
      جانا سخن از زبان ما ميگويي!
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    17 0
    اصلا ریاست جمهوری( عملگی تدارکاتچی وبی اختیاری) بود-حالا چی شده اینقدر سردست براش میشکنید!؟چون خودیهاتان دیگه نمیتوانند فساد غارت ودزدی خیانت وجنایت برایتان بکنند
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    14 0
    چقدر لاشخور؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    11 0
    همتون برید...
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      5 0
      به جهنم .
  • DE ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    23 0
    به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. برجام دستاورد اصلاح طلبان موجب افزایش عمر تحریم ها شد . سید حسن متاسفانه اصلاح طلب است و حامی برجام ننگینتر از معاهده ترکمانچای و حامی خیانتهای اصلاح طلبان کاسبان افزایش تحریم ها است.
  • جعفر IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    27 1
    بخدا قسم ایت الله خامنه ای یکی ازنوابغ بزرگ جهان هست واگه مسئولان مخصوصا"رییس جمهور خودخواه به حرف ایشان می کردند امرو ز این هه مشکل نداشتیم
  • رضا IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    15 0
    آخوندی حناش رنگی نداره با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه گذشت آن روزگاران طلایی
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      2 0
      آخوندی باید ... بشه
  • DE ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    19 0
    آقای سید حسن، مردم را گمراه نکن. مجلس باید ریخت و پاش های جنابعالی در ساخت مرقد امام و حیف و میل بیت المال و سوء استفاده از اموال مردم برای زندگی مرفه ات را در اسرع وقت بررسی کند.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    11 0
    این افساد طلبان بد جایشان می سوزد.
    • حیدر صالح IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      8 0
      آب بریزند اون جایی که می سوزه
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      4 0
      مرگ بر فتنه گر
  • DE ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    23 0
    منافقین از سید حسن در فضای مجازی دارند حمایت می کنند و این اصلا برای سید حسن خوب نیست. خود سید حسن که پیش مردم جایگاهی ندارد ولی آبروی نداشته اش را با حمایت از جناح وابسته به غرب دارد هر روز بیشتر دارد می برد.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    11 1
    خدایا کشور وملت را از شر این آل هاشمی نجات بده .اینها روی آل سعود را سفید کردند.
  • هموطن IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    11 0
    خانم فاطمه هاشمی اگر منظورتان جمهوریت نظام خانواده شماست که صدمه دیده است ؟ اگر خدا را قبول دارید به خدا پناه ببرید
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    14 0
    موقعی که می خواستند پدر جنابعالی را رییس جمهور مادام العمر کنند نزدیک بود ضربه بخورد
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    14 0
    فاطمه هاشمی غلطه . باید بگی شاهدخت فاطمه هاشمی .
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    14 0
    بعد از هشت سال بی تدبیری و ویران کردن زندگی و آرامش مردم و از همه مهم تر برجام های بیست دقیقه ای و.....واقعا چه رویی دارند من بودم آب می شدم و با یه عذرخواهی کنار می کشیدم......
  • امیرو IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    9 0
    "آخوندی از معدود «مدیرانِ با برنامه» است" خواهشمند است ایشان را به دولت رو به افول آمریکا اجاره دهید تا به آنها سر و سامان دهد تا سقوط نکند!
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    9 0
    این خانم یا خیلی پرت وبیسواده یا نااهل و مغرض که از چنین کسی دفاع میکنه!
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    10 0
    با این همه افتضاحی که اصلاح طلبان به بار آوردند ولی ماشالا چقدر پررو و وقیحند هنوز
  • میثم IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    15 0
    خانم هاشمی یادت رفت برای اینکه ریاست جمهوری بباتو مادام العمر کنیدخواستار تغییر قانون اساسی بودید و رهبری با آن مخالفت کرد. حالا چی شد که طرفدار جمهوریت شدید. تز بابات این بود مشارکت کمتر به نفع ما است.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    6 0
    فاطمه هاشمی کیه
    • حیدر صالح IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      8 0
      جمهوریت وقتی آسیب دید که ام لهب وار مامان جونت گفت بریزید توی خیابون
  • پورآبادی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    9 0
    لعنت خدا بر مارقین ، قاسطین و ناکثین در هر زمان
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    10 0
    آخوندی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!! واااای خدایا ما را از شر سلاطین جائر محفوظ بدار
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    10 0
    اینها مارقین، قاسطین و ناکثین در دوران ما هستند همان طیفی که مقابل امیرالمؤمنین علی علیه السلام ایستادن، کارشکنی کردن و به شهادت رساندن حضرت را بخاطر منافع شخصی و کج فهمی شان، خدا عاقبت همه را ختم بخیر کند، لقمه مفت و حرام چه ها که نمی کند.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    8 0
    فاطمه بانو اسلامیت چطور؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    12 0
    قدرت اشراف متزلزل شده حالا حالا جزع و فزع و کارشکنی ها مانده خدا بداد ما پابرهنگان انقلاب برسد
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    8 0
    جمهوریت نظام زمانی صدمه خود که خاندان شما به همه چیز سلط شدن. خدا از شماها نگذرد.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    9 0
    خانم رفسنجانی جمهوریت نظام را در انتخابات ۸۸ شما و دارودسته تان خدشه دار کرد. به این زودی یادتان رفت.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    10 0
    فاطمه هاشمی : جمهوریت نظام آسیب دیده است. این احمق خودش را به ...زده است و فکر میکند مردم نمی دانند که چه تورم وحشتناکی در دوره پدرش بوجود آمد . و کشور را به یکی بدتر از خودش تحویل داد. وی پایه گذار فساد و بدبختی بود اما همیشه از در طلبکاری حرف می زد
  • DE ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    9 0
    عطریانفر: احتمالا رقابت نهایی میان جهانگیری و لاریجانی است.خخخخخ
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      7 0
      خخخخخخ
  • بینام IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    3 1
    سعید کجایی؟
  • محمدایوب IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    10 0
    با رفتن بابا اصلاح طلبان یتیم شدن. جمهوریت نظام هم ازبین رفت یادته. برای جمهوریت نظام بابا چقدر زحمت کشید. درسال 88 عفت هم گفت برای ادامه جمهوریت اگر میرحسین پادو بابا رای نیاورد بریزن توخیابون. بابا 8ماه برای جمهوریت نظام. کشور رابه آشوب کشاند. راستی دردور دوم دولت بابا. برای تداوم جمهوریت نظام. پادوهای بابا میخواستند ریاست جمهوریش را مادام العمر کنند. مهاجرانی که الان به انگلیس پناهنده شده. فاطی بابا نیست دیگه وقتی ناراحت هستید ببرتون سد لتیان
  • محمدایوب IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    6 0
    آقای شیرزاد. ... چنان گندی نزده که بتوانید هضمش کنید. البته سخت هست بعد 32سال سلطنت وقدرت. الان مثل دستمال. توزباله دانی بفتید.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    9 0
    در این گیر و دار انتخابات هیچ کسی به اندازه سید حسن خمینی سقوط نکرد نه تنها به قانون تمکین نکرد بلکه دیگران را برای فتنه های آینده تحریک می کند. حفظ دین در مقابل دنیا چقدر سخت است آن هم برای کسانی که ادعای دین می کنند و ادعای علامه بودن می کنند اتفاقا سقوط علما در چنین زمانهایی بیشتر از دیگران است گر چه ایشان شاگرد علما هم به حساب نمی اید
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      11 0
      خدا از سید حسن نگذرد که روح امام را آزرد می کند. قصه سید حسن قصه پسر نوح است که با بدان بنشست و سرانجام با بدان غرق شد و به جهنم شتافت. ما ملت ایران که عاشق و فدایی امام بوده و هستیم به سیدحسن نصیحت می کنیم که: تا فرصت دارد خودش را از این نا اهلان ستمگر جدا کند تا شاید خدای متعال او را نجات دهد و عاقبت بخیر گرداند.
  • سید IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    6 2
    بحران سالهای آینده با علمداری حسن خمینی و مگر اینکه ازهمین حالا یه فکری بشه جناب آیت الله حواسشو جمع کنه
  • FR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    1 3
    زیاد تند نرید ، اشتباهاتی شده حالا جبران میشه، دوستان نامردی کردند ولی دشمن که نیستند می نشینیم با هم حلش میکنیم جهانگیری و آخوندی و ... هم باشند چه اشکالی داره برادران ما هستند دیدید که شورای نگهبان هم از حضرات تقدی کرد.سفره حقیرانه پهن است با هم میخوریم و نظام را هم حفظ میکنیم.، برجام هم درست میشه امضای خودمون که پاش خورد دیگه مشکلی نیست.
    • DE ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      4 0
      شما صافکاری نیست شغلت؟ فقط قربونت اون گلگیر سمت چپ رو عوض کن هر چه هم صافش کنی و بادگیری بازم موج داره . بتونه هم زیاد بکشی ترک میخوره. آ بارک الله
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    1 9
    ما رای نمیدیم
  • دلسوز IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    9 0
    بله کاملا درسته اخوندی جزو معدود افرادی است که بابرنامه کار میکنه اتفاقا در مورد مسکن شاهکار ایشان در نابودی ارزوی خانه دار شدن اتفراد فاقد مسکن کاملا مشخص بود . خدا لعنت کنه به نمایندگانی که در مجلس سه بار ایشان را در مسند وزارت مسکن ابقا کردند خدا از انها نگذره
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    7 0
    آخوندی وبرنامه؟
  • سید محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    10 0
    البته آقای آخوندی با برنامه هستند برنامه برای نابودی کشور و ملت
  • حمید IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    5 0
    شاهنشاه بودن خانواده شمابه پایان رسیده است. رانت خواری و حقه بازی های شما به پایان رسیده است. می بینیم که دامن کارهای پسرآخوندی گردن پدرش را نیز گرفته است. اگر آخوندی راست می گوید بیایدعدم نقش داشتن خودش را در رانت خواری و دزدی پسرس انکار کند. فقط یکی از کارهای کثیف خانواده شما قرارداد کرسنت است که برادر شازده شما در آن نقش داشت. دیگری خواهر شما بدون هیچ دلیل علمی و منطقی در دانشگاه آزاد تدریس می کرد.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    6 0
    فرزندان مرحوم !! يكي از يكي منحرف تر!!!!!!!!!!
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    4 0
    افساد طلبان دقیقا مثل دارو دسته معاویه وقتی احساس میکنن که فسادهاشون اثر بدی درجامعه گذاشته ودرحال احتضارند .داد قران سرمیدنو علیرا کافر وقراهارو سرنیزه میکنن
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 0
    خانم هاشمی رفسنجانی اگر جمهوریت فقط خانواده شما ست وکسانیکه نانشان پست شان به خانواده شما گره خورده است پس بهتر همین که این جمهوریت اشرافی صدمه ببیند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 0
    هر چه زودتر باید ریاست جمهوری حذف و نخست وزیری برقرار گردد رئیس جمهور نه به ملت پاسخگوست نه به مجلس
  • ناصر US ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    4 0
    خط بطلان شورای نگهبان بر هزار فامیل اشرافیت و تجمل گرایی روحانی جهانگیری ناطق نوری لاریجانی حجاریان حسن و ... واقعا این ضربه شاهکار بود و به هفت هشت درصد مشارکت کمتر می ارزید.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    5 0
    دیرین دیرین ماجرا های افساد طلبان......
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    3 0
    ای فرزند زبیر سرنوشت بابایت مثل زبیر شد درنهایت درجریان فتنه علیه نظام وولایت فقیه فتنه وشورش به پا کردومفتضحانه شکست خوردکاخ نشینی .واشرافیگری مسئولین رامرسوم کرد
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    3 0
    از کی تا بحال دختران هاشمی نگران جمهوریت نظام شده اند شما نگران اشرافیت خودتان شده اید چرا آدرس غلط می دهید .
  • یاور انقلاب IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    4 0
    خانم هاشمی از روزی که پدر بزرگوارتان رئیس جمهور شد جمهوریت نظامی که نظر شماست زیر سئوال رفت برای یاداوری خاطرات وی را مرور کنید . اسید حسن خوب بود در انتخابات شرکت میکردید تا وزنتان در رای کیری مشخص شود. واقعا با روزنامه شرق موافقم ولی برنامه های اقای اخوندی کدام یک به نفع اکثریت مردم بوده است ، امیدوارم شرق پس از انتخابات به غلط کردن نیفتد؟
  • حسین IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 0
    سلام ای کاش رئیس جمهور جدید تمام افراد و فرزندان آنها که در این ۴۲ سال وزیر واستاندار شهردار بیش از یک دوره بودن در پست های وزرارت معاونتها و مدیریت کشور بکار نگیرد و همه آنها را بازنشسته کند و آنها احساس کنند دیگر دوره اشان تمام شده و دست از سر ملت بردارند منباب مثال خانواده هاشمی، لاریجانی،ناطق نوری و وابستگان سببی ونسبی آنها کشور آرام میگیرد.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    4 0
    من از اصلاح طلبان خواهشی دارم ۳۲ سال ریاست جمهوری دست شماها بوده! چکار کردین برای مردم ن چیکار کردین ک اینقدر طلب کارین از نظام انشالله با حضور اقای رئیسی دهن همه شماهای پر مدعا رو می بندیم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    3 0
    جمهوریتها سرجایشان هستند کسی ای که دوخته بودید پاره شده و پوسیده - فکر کردید مردم شاه برداشتند تا عکسهای شما ها بجای فرح و دختر شاه فراری روی جلد کتابها چاپ شود - دقیقا وقتی تو می نالی یعنی همه چیز دارد دوباره به مسیر تعیین شده حضرت امام خمینی برمی گردد.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 0
    ** فاطمه هاشمی: جمهوریت نظام صدمه دیده است خانم هاشمی اگر از عدم رغبت مردم به سمت صندوق ها می نالید و اظهار می دارید این وضع و شرایط ناامید کننده برای دلسوزان واقعی نظام و کاهش مشارکت مردم در انتخابات، به وجود نمی آورد . همه و همه را در عملکرد ضعیفتان در این هشت سال جستجو کنید خاندان هاشمی هم در این بغرنج بوجود آمده مقصر 100% است. چون شماها روحانی را به این مردم تحمیل کردید. پس بهتر است صبور باشید و حرف مفت نزنید
  • شریف زاده IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    3 0
    ** آخوندی از معدود «مدیرانِ با برنامه» است آخوندی و برنامه . بیش از 6 سال سکان یک وزارت خانه را داشت. قیمت مسکن سر به فلک کشید. مسکن مهر را مزخرف دانست . مسکن اجتماعی که از تراوشات مغز نداشته اش تراوید. فقط لقلقه زبانش شد. این چه مدیر برنامه مداری است که افتخارش نگذاشتن آجر بروی آجری دیگر بود. اگر شماها به این قبیل آدم ها میگوئید برنامه دار، برید لطفا یک معاینه جامع و کامل از مغزتان بکنید فکر کنم پاره آجر داره؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 0
    اگه ازاخوندی منظورت همون وزیرمسکنه که افتخارش این بودکه برای ساخت مسکن وظیفه اش بودیک اجرروی اجرنگذاشت حال برنامه دارشده
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    3 0
    یادم است می گفتن هاشمی رفسنجانی مادام العمر رئیس جمهور باشد اینجا جمهوریت نظام لطمه نمی دید
  • سعید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 0
    خاک بر سر اصلاح طلبان و تفکراتشان . انشاءالله که این تفکر مریض انحرافی و خارج شده از دین و عقل برای همیشه منقرض شود . فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا
  • محمد صفری IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    2 0
    ببین خانم هاشمی ۳۲ سال پدرت وهم قطارانتان حکومت کردید ونشاندادید بجزموقعیت وثروتتان واینکه اخورتان روزبروز چرب ترباشد هیچ چیزبرایتان مهم نیست لعنت برپدرومادرکسی که چرتوپرتهای ادمهای دزد بی تقوا دنیاپرست زرنگ هایی مثل تو واون خواهر بیسوادو پرمدعا ودزد دانشرمیدهد شما خیلی کثیفیدواین موضوع برای ملت شهیدپرور برملا شده
  • رضا IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    1 0
    ایران ارثیه بابات نیست که برا همه چیز نظر میدی شورای نگهبان تصمیم درستی گرفت اگر هم آخوندی میدان میامد دست رد ملت رو میدید.
  • محمد علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    فائزه کو؟!
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    دیگه مردم به،نیم ثلث وربعیها،حکومت سلسله ای خاندانی(من آنهم که رستم بود پهلونی) اعتقادی ندارند
  • سام IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    خانوم هاشمی شماهاخودتان رابادارودستتان مثل ان مورچه ی هستیدکه لانش اب افتاده بودفکرکرددنیابه پایان رسیده نظام جمهوری اسلامی ایران داری یک ستونیست بنام ولایت وتاوقتی سیدعلی داریم هیچ گزندی به مملکت وارد نمی شود
  • سام IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    خانوم هاشمی شماهاخودتان رابادارودستتان مثل ان مورچه ی هستیدکه لانش اب افتاده بودفکرکرددنیابه پایان رسیده نظام جمهوری اسلامی ایران داری یک ستونیست بنام ولایت وتاوقتی سیدعلی داریم هیچ گزندی به مملکت وارد نمی شود
  • بافقی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    0 0
    فاطمه خانوم تو دیگه دهنتو ن هرچه ایم می کشیم ازطرف تو اون پدرت و اونبیشرمای دیگتونه .کاش شما زیر نجاست می رفتید .مرقد امام را با دفن اون به ... کشیدید.اگه یه جو شرافت داری که نداری برو مجله نیمه پنهان هاشمی رو بخون من جای شما بودم میرفتم سرمو زیر نجاست می کردذم با اون پدر ...
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    اصلاح طلبی چیزی جز یک نقاب نیست. رد پای این تفکر در عمق تاریخ ۲۰۰ ساله ایران یعنیری درست از زمانی که پای استعمارگران به ایران باز شد. بخصوص در زمان قاجاریه. عده ای خود باخته و شیفته غرب شدند. همانها امروز چهره ّ خود را زیر نقاب اصلاح طلبی مخفی کرده اند
  • قرآن IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    و برخى از مردم مى‏ گويند ما به خدا و روز بازپسين ايمان آورده‏ ايم ولى گروندگان [راستين] نيستند (۸) با خدا و مؤمنان نيرنگ مى‏ بازند ولى جز بر خويشتن نيرنگ نمى‏ زنند و نمى‏ فهمند (۹) در دلهايشان مرضى است و خدا بر مرضشان افزود و به [سزاى] آنچه به دروغ مى گفتند عذابى دردناك [در پيش] خواهند داشت (۱۰) و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى‏ گويند ما خود اصلاح گريم (۱۱) به هوش باشيد كه آنان فسادگرانند ليكن نمى‏ فهمند (۱۲) و چون به آنان گفته شود همان گونه كه مردم ايمان آوردند شما هم ايمان بياوريد مى‏ گويند آيا همان گونه كه كم خردان ايمان آورده‏ اند ايمان بياوريم هشدار كه آنان همان كم‏ خردانند ولى نمى‏ دانند (۱۳) و چون با كسانى كه ايمان آورده‏ اند برخورد كنند مى‏ گويند ايمان آورديم و چون با شيطانهاى خود خلوت كنند مى‏ گويند در حقيقت ما با شماييم ما فقط [آنان را] ريشخند مى ‏كنيم (۱۴) خدا [است كه] ريشخندشان مى ‏كند و آنان را در طغيانشان فرو مى‏ گذارد تا سرگردان شوند (۱۵) سوره بقره
  • ح-شمسي IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    آخوندي فرد مغرور، متكبر، خودشيفته، كاخ نشين و نا آگاه نسبت به اقتصاد كشور، در خصوص مسكن چه كرد كه از او تعريف ميشود. فردي همچون او و اغلب اسهال طلب ها، خودشيفته و مغرورند و متاسفانه بدون زحمت در مناصب قرار گرفته و كشور را به ويراني تبديل كردند.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    لعنت به .... وتمام افراد خانواده اش .
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    خانم هاشمی! یادتان هست امثال مهاجرانی و حزب کارگزاران به دنبال تغییر قانون اساسی و ادامه ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الحمدلله جمهوریت نظام آسیب نمیبیند مگر اینکه شما به آن آسیب بزنید.
  • کشاورزمهر IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    آقای آخوندی اگر عالم هم باشد، با کارنامه گذشته اش ثابت کرده که خیلی خیلی بی عمل است.
  • سام IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    خانوم هاشمی شماهاخودتان رابادارودستتان مثل ان مورچه ی هستیدکه لانش اب افتاده بودفکرکرددنیابه پایان رسیده نظام جمهوری اسلامی ایران داری یک ستونیست بنام ولایت وتاوقتی سیدعلی داریم هیچ گزندی به مملکت وارد نمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس