ویژه ها

رئیس جمهور فرانسه چندی پیش گفته بود «صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است»، اما همین دولت با گستاخی می گوید که ایران حق ندارد صنعت هسته ای داشته باشد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**ظریفیان: دولت روحانی «بدشانسی» آورد

«غلامرضا ظریفیان» معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات و از حامیان دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«در دوره اول روحانی دولت تمام تلاش خود را انجام داد تا بحران سیاست خارجی را کاهش دهد. در همان دور اول شاهد رونق اقتصادی بودیم. در دولت دوم نیز دولت با بدشانسی‌هایی از جمله حضور ترامپ در کاخ سفید، بی‌انصافی رقبا و بخشی از ضعف‌های خود مواجه بود و در نتیجه آن اکنون با شرایط سختی روبه‌رو هستیم».

ظریفیان در ادامه گفت:«بخشی از جریانات درون مجلس باید این را اذعان کنند که یکی از دلایل ناکامی و ضعف دولت در سیاست خارجی و برخی از اقدامات داخلی، جریانات سیاسی‌ای بودند که به اشکال مخالف تلاش کردند تا مانع اجرای برنامه‌های دولت شوند. الان نیز جامعه و جریانات سیاسی شاهد هستند که بخشی از جریانات مجلس با برخی از مصوبات خود چگونه همان تندروی‌ها را دنبال می‌کند. چشم‌اندازها برای رفع مشکلات معیشتی مردم ایجاد شده است اما این اقدامات فضایی را به وجود آورده که ممکن است آن اتفاقات رخ ندهد».

امتناع از «مذاکره موشکی» نمیگذارد یخ روابط با اروپا و آمریکا آب شود/ ظرفیان: دولت روحانی «بدشانسی» آورد

جریان اصلاح طلبان همواره طیف مقابل را به رفتارهای پوپولیستی و عوامفریبانه متهم کنند. این در حالی است که این طیف خود ید طولایی در فریب افکارعمومی و رفتارهای پوپولیستی دارد.

فعالین اصلاح طلب در سالهای اخیر به دفعات مدعی شده اند که دولت روحانی بدشانسی آورد و به همین دلیل نتوانست کارنامه خوبی برجای بگذارد. آیا اداره امور کشور را می توان به شانس و اقبال گره زد؟!

آیا اینکه وزیر نفت دولت روحانی با اصرار بر عدم ساخت پالایشگاه، مخالف خودکفایی در تولید بنزین بود، نشان از بدشانسی است؟! آیا اینکه وزیر مسکن دولت روحانی به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کرد، مصداق بدشانسی دولت است؟!

آیا اینکه جهانگیری و روحانی و نهاوندیان و...با بی اعتنایی نسبت به هشدارهای دلسوزانه و فنی و کارشناسی منتقدان، دلار 4200 را اجرا کردند، مصداق بدشانسی دولت است؟!

آیا اینکه ظریف گفت «امضای هر توافقی بهتر از عدم توافق است» و در ادامه عراقچی گفت «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» نشان از بدشانسی دولت است؟!

یکی از فعالین رسانه ای در روزهای گذشته نوشته بود:«قیمت خیار در دوره مدیریت مدعیان اعتدال و اصلاحات به قیمت موز رسیده، موز به قیمت چند سال قبل گوشت، گوشت به قیمت گوشی، گوشی به قیمت پراید و پراید به قیمت هفت هشت سال قبل مسکن»؛ آیا این التهابات ناشی از سوءمدیریت است یا بدشانسی؟!

روزنامه آرمان که در شماره امروز، سوءمدیریت در دولت را با ادعای «بدشانسی دولت» بزک کرده است، چندی پیش با گلایه از این قبیل توجیه ها نوشته بود:«می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛  اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس نداردامور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کندشانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

** امتناع از «مذاکره موشکی» نمیگذارد یخ روابط با اروپا و آمریکا آب شود

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت:«صداهایی‌ که‌ این‌ روزها از تهران، واشنگتن‌ و پایتخت‌های تروئیکای‌ اروپایی‌ شنیده می‌شود، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را نه تنها برای «برجام» بلکه بهبود روابط ایران و آمریکا و به تبع آن ایران و اروپا در آینده‌ نزدیک‌ نشان نمی‌دهد. گذشت بیش‌ از سه‌هفته ازمراسم تحلیف‌ جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید ایالات‌ متحده، از دمای یخ بسته روابط تهران و واشنگتن نکاسته است. بی‌راه نیست اگر پیش‌بینی شود اوضاع در وضع سابق باقی مانده و حتی وضع تشدید شده‌تری بیابد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بایدن و تیم کهنه‌کار او همچنان بر میراث سیاست «فشار حداکثری» دونالد ترامپ اصرار دارد. تنها تفاوت ایجاد شده از بیستم ژانویه گذشته، پرهیز دولتمردان آمریکایی از زبان تهدید است؛ اگرچه پرواز بمب‌افکن‌های بی‌52 بر فراز خلیج فارس دست‌کمی از تهدید به شیوه ترامپ ندارد. مطالبات تهران نیز همان است که پیش‌ از این می‌گفت؛ بازگشت بدون پیش‌شرط آمریکا به برجام، لغو تحریم‌ها، امکان دوباره فروش نفت و رفع موانع بانکی از مبادلات تجاری با دیگر کشورها».

این روزنامه حامی دولت در ادامه تصریح کرد:«تروئیکای اروپایی که با خروج ترامپ از برجام، سه راهکار را در دستور کار خود قرار داد؛ یعنی کنترل خشم ایران، محکوم کردن اقدام آمریکا و تلاش برای نمایش چهره مستقل از واشنگتن در خدمت به حفظ برجام، اکنون بر مطالبات یکجانبه خود از تهران پافشاری می‌کند. خواست‌های اروپائیان روشن و در این‌حال یکجانبه است: 1- دور کردن ایران از ـ به زعم آنان ـ دستیابی به سلاح هسته‌ای 2- محدود شدن توانمندی موشکی 3ـ کنترل و کاهش حضور منطقه‌ای و 4ـ همراه شدن با جریان گفت وگوهای صلح اعراب و اسرائیل».

ابتکار در ادامه این مطلب تاکید کرد:«نه در تهران و نه در واشنگتن هنوز اجماع داخلی برای هر نوع گفت‌وگوی ممکن وجود ندارد. دیدگاه‌های متعارض در هر دوسو فعال و تاثیرگذارند. علاوه‌ بر این تهران و واشنگتن، راه‌حل‌های خود را برای برون رفت از انجماد کنونی اعلام می‌کنند درحالی که که هیچ‌ یک، راه حل دیگری را به‌ ویژه به دلیل نبود اجماع داخلی، مطلوب نمی‌داند. از این‌ رو نمی‌توان برای آینده نزدیک، پیش‌بینی روشنی نه تنها درباره برجام بلکه دیگر اختلاف‌های ایران و آمریکا و به تبع آن اروپا داشت. یخ‌های روابط همچنان باقی است».

امتناع از «مذاکره موشکی» نمیگذارد یخ روابط با اروپا و آمریکا آب شود/ ظرفیان: دولت روحانی «بدشانسی» آورد

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرده که به دلیل اینکه نمی توان پیش‌بینی روشنی نه تنها درباره برجام بلکه دیگر اختلاف‌های ایران و آمریکا و به تبع آن اروپا(درباره توان موشکی و قدرت منطقه ای و مسئله اسرائیل و...) داشت، پس بنابراین یخ‌های روابط همچنان باقی است.

سوال اینجاست؛ اولا چرا آمریکا و اروپا دقیقا درباره مواردی با ما اختلاف دارند که اتفاقا آن موارد، نقطه قوت ماست؟! ثانیا چرا ما باید برای رضایت آمریکا و اروپا، نقاط قوت خود را ذبح کنیم؟!

پاسخ سوال روشن است، آمریکا و تروئیکای اروپا به دلیل خوی غارتگری، زورگویی و استکباری، با هر آنچه نقطه قوت کشور قدرتمندی همچون ایران است، مشکل دارند. در نتیجه ما نباید برای رضایت طرف غارتگر و زورگو و زیاده خواه، مولفه های قدرت خود را فشل کنیم.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه چندی پیش گفته بود «صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است»، اما همین دولت با گستاخی می گوید که ایران حق ندارد که صنعت هسته ای داشته باشد. این در حالی است که ایران از طریق صنعت هسته ای در یک قلم داروی بیماران خاص را تأمین می کند، همان بیمارانی که آمریکا و تروئیکای اروپایی داروی آنها را تحریم کرده اند.

در پرونده هسته ای تکلیف مشخص است؛ ابتدا باید آمریکا تمامی تحریم های ضدایرانی را لغو کرده و سپس ایران اقدام آمریکا و اروپا را راستی آزمایی کند و سپس در صورت تایید، نوبت ماست تا به اجرای کامل تعهدات برگردیم.

در پرونده موشکی و منطقه ای نیز تکلیف مشخص است. ما برای دفاع از خود و نه تجاوز به دیگران، صنعت موشکی را تقویت می کنیم و با تروریست های دست پرونده آمریکا و اروپا در منطقه می جنگیم و در این مسیر قرار نیست از آمریکا و اروپا اجازه بگیریم.

اتفاقا این آمریکا و تروئیکای اروپایی هستند که باید پاسخ دهند که چرا فرسنگ ها دورتر از کشورهای خود در منطقه ما حضور دارند و چرا مشغول کودک کشی و کشتار انسان های بی گناه در منطقه غرب آسیا هستند. آمریکا و اروپا دستشان به خون مردم عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان، پاکستان، لبنان و...آغشته است.

**اعتراض وزیر سابق میلیاردر به «اصحاب پول و قدرت»!

روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از «عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی نوشت:«بخش عمده‌ای از اقتصاد در ایران زیرزمینی شده است. وقتی اقتصاد زیرزمینی می‌شود مفهومش این است که افراد خاصی به منابع پول و قدرت دسترسی دارند و بقیه ندارند. مابقی داستان شفافیت، عدالت و رقابت در چنین شرایطی به مسائل غیرواقعی تبدیل می‌شود».

امتناع از «مذاکره موشکی» نمیگذارد یخ روابط با اروپا و آمریکا آب شود/ ظرفیان: دولت روحانی «بدشانسی» آورد

آخوندی که از ابتدای انقلاب تاکنون قریب به 9 سال وزیر مسکن بوده و چندین سال هم معاون وزیر و...بوده، با سرمایه چند صد میلیاردی در ویلایی هزار متری در منطقه اعیان نشین لواسان سکونت دارد.

وی در تعداد زیادی شرکت خصوصی عضو هیات مدیره است. «مهدی آخوندی»  فرزند عباس آخوندی به اتهام  «کارچاق کنی» و تخلفات مالی بازداشت شدپسر آخوندی در وزارتخانه ای که پدرش در رأس آن بود، با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی می کرد.

آخوندی از حامیان سیاست های لیبرالی در اقتصاد و از مدافعان آزادسازی قیمت ها است. وی با مدیریت لیبرالی و حمایت از سیاست آزادسازی قیمت ها موجب شد تا بازار مسکن در ایران با افزایش افسار گسیخته مواجه شده و خانوارهای ایرانی با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مواجه شوند.

نکته قابل تأمل اینجاست که یکی از متهمین اصلی گرانی بازار مسکن در سالهای اخیر که خود مولتی میلیاردر است، ژست شاکی به خود گرفته و از اصحاب پول و قدرت گلایه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    11 0
    صحبت درباره موشکی مثل این است ک ایران بگوید باید قبل از انعقاد قرارداد تسلیحاتی با تک تک کشورهای منطقه اول نظر ایران جلب شود و ایران باید در تمامی امور نظامی نظارت و قابلیت اجرا داشته باشد. و همه باید تضمین دهند که برتری نظامی ایران نسبت به سایرین حفظ شود. اما این ممکن نیست. بهترین راه این است که با توجه به این هزینه هایی که تاکنون شده قدم آخر را محکم برداریم و از حقوق خود کوتاه نیاییم.
    • IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      4 0
      اصلاح طلبانی که دم از مذاکره خفت بار می زنند ***سیاسی اند
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      1 1
      آقای ظریفیان همان"بخشی از ضعف‌های خود دولت" بیشترین اثر را در وضعیت موجود دارد.
  • سید IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    19 1
    اگر اقتدار و قاطعیت مقام معظم رهبری نبود؛ اصلاح طلبان تهوع آور تا کنون هرآن چه را که در نظام و کشور ما به عنوان مظهر استقلال و قدرت بود، به پای برجام شان با امید به دست آوردن خشنودی و لبخند یانکی ها و انگلوساکسون ها فدا کرده بودند!!!!
    • محمد IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      8 0
      کاش اینگونه بود اگرامورراهبردی بدست غربگرایان بود امروزایران بدتر ازلیبی می شد
  • مسعود IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    19 0
    بحث موشکی بحث امنیت ملی ما است و قابل مذاکره و معامله نیست.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      7 0
      نور تو چشمتون قوت تو زانوتون! یا علی بگین و مملکتو بسازین، هر کشوری هم که بدون پنجاه تا برجام و شرط و شروط خواست با ما کار کنه بیاد جلو در خدمتش هستیم!!! مرگ یبار شیون هم یبار!!
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    11 0
    عمده مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها و کرونا و غیره مربوط نیست زیرا در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی هم که تحریم بانکی و نفتی و کرونا نداشتیم قیمت دلار و سکه و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد.
  • حمید IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 0
    دولت روحانی بد شانس نیست بلکه بی تدبیر است.
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      5 0
      حتی اگر دولت هم نداشتیم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    به ناپلئون گفتن نظر شما درباره شانس و اقبال چیه ؟ گفت من هرچقدر بیشتر تلاش و کوشش می کنم شانس و اقبال بیشتر به من رو می آورد.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    10 0
    8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 1000 درصدی سرسفره مردم گذاشتن حالا میگن دولت بدشانس است !!!!
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    9 0
    برغم مشخص بودن مقصر اصلی و بی تعهدی آمریکا، با این حساب ۵ سال خسارت و تاخیر در اجرای برجام از طرف آمریکا نادیده گرفته خواهد شد و ایران متضرر واقعی خواهد بود بنابر این دولت مردان ایران تا جبران خسارت های وارده و محکومیت امریکا و عذر خواهی امریکا نباید با امریکا و ۴ کشور بر سر میز مذاکره حاضر شود
  • پیروزه IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    سیاست تز ویر غریبها هر چه خوب است برای خورشان می خواهند و هر چه بد برای دیگران صتعت هسته ای اینده کشور است سخت به ان بچسبیید ویک قدم پا پس نگذارید بدانید مردم پشتبان شما هستند.
  • امید IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    امام خمینی رحمت الله علیه در یک سخنرانی خطاب به مسئولین هشدار می دهد که هوای مردم را داشته باشید زیرا که همین مردم شما را به قدرت رسانده اند، ولی این مسئولین میلیاردر کاخ نشین که پیش از انقلاب پابرهنگانی بیش نبوده اند نه تنها به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی توجهی نمی کنند بلکه از مردم نیز طلبکار هستند. این ثروت اندوزان به سخنان مقام معظم رهبری هم اعتنایی نمی کنند. گویا در ایران زمان ما فقط مقام معظم رهبری باید ساده زندگی کنند. روح شهیدان ایران شاد که بدون هیچ توقعی جان عزیزشان را برای استقلال، آزادی و امنیت ما فدا کردند.
  • مهربان IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    7 0
    خدایا رهبر عزیز ما که مایه مباهات ، هوشیار ، زیرک ، دشمن شناس ، و چراغ راه ما ، و مایوس کننده دشمنان، عمر با عزت و طولانی عطافرما ،آمین اگر درایت و تدبیر رهبر عزیز نبود همین طیف غرب پرست تا کنون ایران را بارها فروخته بودن
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    بدشانسی نیاورددولت لیبرالی بلکه ویرانی به بار اوردبرای مزدوریش وذلت پذیری خودش عامل شکست خودش وایران شد. بانوکری وتسلیم هیچ ادمی شانس نخواهداورد
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    5 0
    بگدار بشود یخ قطب .. کم غارت و جنایت نکردن در این کشور .. سرزمیانهای ایران برگردانند . غرامت مردم در جهانی بدهن . اسال ۳۳۲ جداگانه تا امروز عذر خواهی کنند و غرامت بپردازند .. شاید دل مردم ایران نرم شود .. اونائی که عشق غربن ، انها بی وطن هستند
  • حسین رضا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    8 0
    وقتی موشک معامله شود وموشک نداشته باشیم ودشمن بخواهد بر سر افساد طلبان با موشک خراب شود کدام گوری خودشان را مخفی می‌کنند. عاقبت معامله موشک این است. درمقابل دشمن دست بسته وبی سلاح باشیم...!!!
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      4 0
      هدف دشمنان خارجی و دشمنان داخلی ایران هم همین هست مرحله به مرحله ، پله به پله خلع سلاح کامل ایران و سپس حمله نظامی، مشابه آن چیزی که در لیبی انجام دادند ...
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 3
    الان بهترین موقعیت برای امتیاز کرفتن از کشورهای روسیه و امریکا و چین و انگلیس و اروپا هست
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    2 0
    بدشانسی اصلی همان عدم کارایی بوده است.
  • SE ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    مرده شور مذاکره و مذاکره کننده ای که قراره موشکی و امنیت کشور درش قربانی بشه
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      5 0
      ما بر سر مسائل ناموسی نظام هیچ معامله و مذاکره ای نمی‌کنیم
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    6 0
    مرگ بر اصلاح طلبان وطن فروش
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    4 0
    مذاکره موشکی یعنی احمقی به تمام معنی و این احمقی رادرکشوری دیگر پیداکنندمادرباره سیم خاردارهم مذاکره نباید بکنیم کسانی که در ایران میخواهن بمانندموشک لازم دارن
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    باید مجددا" صنعت هسته ای را احیا کنیم ، باید توان دفاع موشکی رو تقویت کنیم باید بنیه دفاعی و نظامی ایران رو هر روز قوی تر به روزتر کنیم، تنها راه بقا و حیات قوی شدن است ..
  • سید IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    آره دیگه شانس شما بود دروازه جاخالی داد. مردم هم که تماشاچی بودن. شما سختتون شد
  • محمد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    3 0
    بساط غربگرایی انشاالله جمع می شود
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    از بدشانسیها ۱_ لغو سهمیه بندی بنزین۲_ لغو طرح شناسه کالا شبنم ۳ _ دادن امتیاز حفاری پارس جنوبی به شرکت توتال۴_بی مهری به مسکن مهر ۵_لغو استحصال بنزین ازپتروشیمی و وارد کردن بنزین از خارج ۶_۰۰۰۰ شما بدشانسها!!!!نه تنها کار جدیدی ارائه اشتغال ورونق اقتصاد و.....اجام ندادید بلکه کارهای دولت قبلی از روی لجاجت بی عرضگی و....یا انجام ندادید یا دیر متوجه شدیدو انجام دادید
  • US ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 0
    یخ روابط بخوره تو وسط مغز سر پوکتان که اینقدر خودتحقیر، بی اراده و واداده اید.
  • مجید IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    4 0
    هرکس در هر سمتی که دم از سازش موشکی با اروپا میزند باید دادگاهی بشه امثال اخونوی وزنگنه باید دادگاهی بشوند اقای رئیسی به هزار دلیل هردوی اینهارومیتونه دا دگاهی کنه مردم حمایت میکنند رهبر عزیز نیز بارانت خوارها گفته برخورد شود پس این دو اخوندی وزنگنه بزرگترین رانت باید برخورد شود
  • خسرو نوروز IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    مرگ ب بایدن و آمریکا و عربستان وهابی از سگ نجاست
  • CA ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    این یخ آب نشه به جهنم اون کشوری که احساس کنه نیاز به تجارت در غرب آسیا داره میاد اونی هم که ضرضر زیادی می‌کنه همون بهتره که یخ روابط آب نشه.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    3 0
    مگه کشکیه هر کی از راه رسید در مورد موشک و نظامی ما اظهار نظر کنه غلط کرده هر کس بخواد سر موشک مذاکره کنه ناموس ندارید مگه
  • سیدعلی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    دولتی که به جای حرکت برمبنای برنامه درست ،با شانس واز این قبیل مسائل ونیز با حراج دستاوردهای دانشمندان در حوزه دفاعی بخواهد چند صباحی خود را حفظ کند ،چگونه می خواهد مملکت داری ومردمداری کند؟؟؟!!@
  • ایرانی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    هر چند خدا را شکر قدرت بازدارندگی نظامی ایران رشد قابل توجه ای کرده و امیدواریم از این هم فراتر بره - اما به نظر میاد در ارائه برنامه های اساسی و دراز مدت به ویژه در رابطه با افزایش قدرت پول ملی و بالا بردن کیفیت اقتصاد کلان یک مقدار بی برنامگی وجود دارد. تا بحال برای حفظ امنیت در شاهرگهای انرژی جهان بیشترین هزینه ها را ما ایرانی ها داده ایم و آیا بهتر نیست که از این به بعد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یعنی در واقع پمپ بنزینهای تحت مدیریت آمریکایها و صهیونیستها و خود غربی ها برای حفظ این امنیت هزینه ها را متقبل شوند و با ارزهای معتبر بجز دلار آمریکا ( البته اگرآمریکایها اخلاقشونو بهتر کردند شاید - حالا - یه بخشی کوچکی هم بشه به اونا اختصاص داد ولی بازم صد در صد قول نمیده) و به صورت پرداخت مستقیم به یک بانک ایرانی واریز گردد تا موتور اقتصاد ما را با قدرت بیشتری به گردش در بیاورد.
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    خوب وقتی در. داخل همچنین ادمی هست مثل اخوندی دیگه ما احتیاج به دشمن نداریم در هر اداره یا اورگانی چندتا مثل اخوندی داریم بخدا ادم شرم مینکند از وجود همچین ادم ها یی؟. ــ در ایران خانواده هست چهار یا پنج. شهید داده یا جانبازی که سی سال افتاده رو تخت. نمی تونه حرکات کنه بعد توقع از ترامپ یا جوبایدن داریم اون دشمن از دوستی مثل اخوندی بهت ر هست
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    دولت روحانی بد شانسی نیاورد... نادانی کرد تمام تخم مرغها رو یکجا در یک سبد تقدیم کرد و بعد دستش خالی موند... واین یعنی تدبیر نبود وفهم دیپلماسی هم نبود... فقط امید بود وامید و امید.. اونهم امید به اوباما و کری.. وحالا امید به بایدن
  • حسین IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    15 0
    اصلاح طلبا فقط خفه شید
  • DE ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    2 0
    امتناع از «مذاکره موشکی» نمیگذارد یخ روابط با اروپا و آمریکا آب شود//اون یخی که باید آب بشه , یخ مغز منجمد شده شما غربگداهاست که بهتون اجازه نمیده بیشتر از نوک دماغتون را ببینید.
  • وطن پرست DE ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    من پیشنهاد می کنم بجای مذاکره موشکی مذاکره دیپلماتیکی داشته باشیم. یعنی بجای فروش موشک هامون٫ دیپلمات ها رو بزاریم روی میز مذاکره ببینیم امریکا حاظره چقدر بابتشون امتیاز بده.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    بر سر معیارهای قدرتت مذاکره نکن! هیچوقت!
  • بهرام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 2
    درسته بد شانس بود شانس در اینجا به این معنی که گرفتار دیوانه ای مثل ترامپ افتاد که ازبرجام خارج شد وتحریمهای کمر شکنو اجرایی کرد لطفا در قضاوت کردن مرد باشیم
  • اسد IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    1 0
    انرژی هسته حق مسلم ما .. بود .. نیاد روزی که بگیم صنایع دفاعی حق مسلم ما بود..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس