ویژه ها

هیچ تفاوتی ندارد که اوباما در کاخ سفید است یا ترامپ یا بایدن، از نگاه طیف تندرو اصلاح طلب، آمریکا کدخداست و ایرانی ها رعیت هستند و این رعیت است که باید تا ابد به کدخدا باج بدهد و صدایش هم درنیاید.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

**از «انتقام سخت» سخن نگویید، آمریکا عصبانی می شود!

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «ترامپ و تهدید ایران» به قلم «فریدون مجلسی» دیپلمات سابق نوشت: «امریکا که سال گذشته با ترور سردار سلیمانی بنزین بر آتش تنش در منطقه ریخته حالا مدعی است برخی اظهارات مقامات ایرانی پیرامون انتقام‌گیری خطرناک است و وعده برخورد سخت داده است. این رفتارهای یکجانبه‌گرایانه و خطرآفرین دولت ترامپ در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و امیدواریم که ایران و جامعه جهانی بتوانند در این بازه زمانی تا پایان دولت دونالد ترامپ به سلامت عبور کنند. چرا که هر اتفاقی در این میان بیفتد این مردم ایران هستند که آسیب می‌بینند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «همچنان نگرانی‌های زیادی وجود دارد چرا که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا از سلامت روانی کافی برخوردار نیست و ممکن است بدون سنجیدن شرایط و در نظر گرفتن تبعات موضوع دست به هر اقدام خطرناکی بزند. باید در نظر داشت که طی این مدت به صلاح نیست که با اظهاراتی تند یا تهدید چنین فردی را تحریک کرد، زیرا ترامپ نشان داده بدون توجه به عواقب و مشکلاتی که می‌تواند اقداماتش به همراه داشته باشد، ممکن است دست به کارهایی بزند که توجیه عقلانی برای آنها نداشته باشد».

این دیپلمات سابق تاکید کرده است که «ترامپ از سلامت روانی کافی برخوردار نیست»؛ نکته جالب اینجاست که در سالهای اخیر فعالین اصلاح طلب از جمله نویسنده همین یادداشت در کنار حجاریان، تاجزاده، علوی تبار، عبدی، حسین موسویان، کرباسچی و...به دفعات اصرار می کردند که ما می توانیم با ترامپ مذاکره کرده و به توافق برد-برد برسیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در لفافه تاکید کرده که در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مقامات ایران باید از بیان اظهارات تند پرهیز کرده و ترامپ را تحریک نکنند.

این ادعای مضحک در حالی است که همین پارسال ایران- در اقدامی بی سابقه- با موشک باران پایگاه عین الاسد، آمریکا را تحقیر کرد. مقامات آمریکایی و از جمله ترامپ در ابتدا با لاف زنی از پاسخ قاطع سخن گفتند ولیکن به فاصله بسیار کوتاهی، از موضع قبلی عقب نشینی کرده و اقدامی انجام ندادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشت مذکور ابراز امیدواری کرده است که «ایران و جامعه جهانی بتوانند در این بازه زمانی تا پایان دولت دونالد ترامپ به سلامت عبور کنند»؛ این در حالی است که «جو بایدن» و تیم وی سابقه تشکیل و تجهیز و حمایت همه جانبه از داعش را در کارنامه خود دارند.

در مقطعی که جو بایدن معاون اول رئیس جمهور بود، دانشمندان هسته ای در ایران ترور شده و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران تمدید شد.

بایدن در سال ۹۴ و در ماه عسل روابط دولت روحانی با دولت اوباما در اظهارنظری خصمانه گفت «لازم باشد با ایران وارد جنگ می شویم». بایدن و اوباما و کلینتون از جمله حامیان اصلی فتنه ۸۸ نیز بوده اند.

طیف تندرو اصلاح طلب همواره نسخه ضعف و حقارت و استیصال می پیچد؛ برای این طیف هیچ تفاوتی ندارد که اوباما در کاخ سفید است یا ترامپ یا بایدن، از نگاه فعالین این طیف، آمریکا کدخداست و ایرانی ها رعیت هستند و این رعیت است که باید تا ابد به کدخدا باج بدهد و صدایش هم درنیاید.

برخلاف فضاسازی جریان تندرو اصلاح طلب، انتقام خون حاج قاسم، قطعی و جدی است.

** برخورد اصلاح‌طلبان با مسئله جامعه مدنی، نمایشی بوده است

«محمد نعیمی‌پور» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «اصلاح‌طلبان همواره با مسئله جامعه مدنی به صورت نمایشی برخورد کرده‌اند. برای مثال وقتی درباره حقوق کارگران سخن به میان می‌آید، می‌گویند کارگران هفت‌تپه را بازداشت کردند؛ یعنی مسئله کارگران از یک موضع کاملا سیاسی مورد پیگیری قرار می‌گیرد. یک تحلیل قابل اعتنا در این زمینه نمی‌بینیم...اصلاح‌طلبان باید به جامعه، گروه‌ها و سرمایه‌های اجتماعی خود توجه نشان دهند و موضوعات را واضح برای مردم بیان کرده و از کلی‌گویی حذر کنند. راهکار برای حل مشکلات، مسائل و معیشت مردم ارائه دهند. تنها گفتن لزوم ایجاد عدالت در جامعه کافی نیست، بلکه باید برای ایجاد عدالت در جامعه راه‌حل ارائه داد».

نعیمی پور در ادامه گفت: «نقطه ضعف جریان اصلاحات در ]انتخابات های[ سال‌های اخیر تصمیم‌گیری در دقیقه ۹۰ بوده است. روش اصلاح‌طلبان در ادوار گذشته این بوده که می‌توان موجی ایجاد کرد و بر آن موج سوار شد. سؤالی که در اینجا وجود دارد، این است که آیا مردم همچنان به این موج‌ها توجه نشان می‌دهند؟».

اصلاح طلبان مردم را صرفا «ماشین رأی» و جوانان را «سیاهی لشکر میتینگ های انتخاباتی» و «سپر بلای آشوب های خیابانی» و زنان را نیز  در حد «کاندیداهای نمایشی برای شهرداری و وزارت و...» می بینند.

این طیف هیچوقت به حقوق معوقه کارگران اشاره ای نمی کند، اما بلافاصله پس از مطرح شدن نام یک مدیر در مسئله «حقوق های نجومی» ، وی را ذخیره نظام و نخبه معرفی کرده و حقوق های نجومی را حق این فرد جا می زند.

هرگاه یک مفسد دانه درشت اقتصادی در دستگاه قضا مورد محاکمه قرار می گیرد، اصلاح طلبان به صف شده و او را کارآفرین برتر جا زده و محاکمه وی را اشتباه و ظلم جا می زنند.

این طیف هیچ واکنشی نسبت به پرواز قیمت دلار و سکه و مرغ و تخم مرغ و پراید ندارد و اتفاقا با ژست «آزادسازی قیمت ها» از این افزایش سرسام آور دفاع هم می کند.

اصلاح طلبان بارها از یک «قاتل» دفاع کرده اند، چه آن وقتی که شهردار سابق اصلاح طلب، همسر دومش را که زنی جوان بود به طرز فجیعی در حمام با گلوله به قتل رساند، و چه آن وقتی که یکی از اراذل و اوباش- که پیش از آن کشتی گیر بوده است- از پشت سر، پدر یک خانواده را با چاقو سلاخی کرد و سه فرزند وی را از داشتن نعمت پدر محروم کرد و...

اصلاح طلبان همان طیفی هستند که در سال ۹۶ مدعی شدند که اگر آقایان رئیسی یا قالیباف به ریاست جمهوری برسند، قیمت دلار ۵ هزارتومان خواهد شد؛ همین طیف در سال های بعد دلار را تا آستانه ۳۲ هزارتومان افزایش داده و حتی بابت آن فخر فروشی هم کردند.

همانطور که این فعال اصلاح طلب نیز اذعان کرده است، برخورد اصلاح طلبان با مسئله جامعه مدنی همواره نمایشی بوده است.

** آقای آخوندی؛ چند واحد مسکن اجتماعی برای مردم ساختی!؟

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «طرح اصلاح قانون انتخـــابات ریاســــت جـــمهـــوری کـــه در مجلـس در دســـت بــــررســــی اســــــت، آشــکارا مشـحون از تبعیــض‌هــای نــاروا میـان شـــهرونــدان و موجب سلب حق از انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان است...اکنون پرسش این است که چرا چنین طرحی در دستور کار قرار می‌گیرد تا اعصاب و روان ملتی را آزار دهد و زمان ارزشمند مجلسیان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت را که در این روزگاران سخت باید در اندیشه گره‌گشایی از کار ملت باشند به چنین امر ناسنجیده‌ای مشغول می‌سازد».

آخوندی در این یادداشت از «آزرده خاطرشدن اعصاب و روان مردم» و «لزوم گره گشایی از کار ملت» سخن گفته است. گویا آقای آخوندی دچار ضعف حافظه شده است. ظاهرا وی فراموش کرده است که در دوران تصدی وزارت راه و شهرسازی، چگونه اعصاب و روان مردم را آزرده خاطر کرده و گره گشایی از کار ملت را به فراموشی سپرده بود.

در اصل ۳۱ قانون اساسی آمده است: «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند».

روحانی-خرداد ۹۲- در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری گفت: «تامین مسکن ارزان برای جامعه جزو برنامه‌های دولت تدبیر و امید است».وی در همان مقطع تاکید کرد: «مسئله مسکن در اولویت دوم جوانان [برای ازدواج] است که به آن توجه ویژه‌ای دارم. همین مشکل اقتصادی بسیاری از ازدواج‌ها را به طلاق رسانده است». روحانی در سال ۹۲ علی‌رغم انتقادهایی که به طرح مسکن مهر داشت در چندین نوبت قول داد که تا پایان فعالیت دولت یازدهم، طرح مسکن مهر تکمیل خواهد شد.

همچنین «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی- مرداد ۹۲- در جلسه‌ رأی اعتماد مجلس گفت: «شخص من هرگز با مسکن مهر مخالف نبوده و نیستم و من جزو اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم که بعد از آن، این مسئله ردیف پیدا کرد و مباحث دیگری چون بهسازی مسکن روستایی و مسکن اجتماعی تا قبل از دوره‌ی مسئولیت من در تاریخ ایران سابقه ندارد».

نکته قابل توجه اینجاست که آخوندی در سال ۹۲ تاکید کرده بود که «من مسکن مهر وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم»؛ ولی در سالهای بعد با توهین به مردم گفت «مسکن مهر طرح مزخرفی است»!؛ البته وقتی یک مسئول دولتی با سرمایه چند صد میلیاردی در ویلای هزار و چندصد متری در لواسان ساکن می شود و همزمان مسئولیت تامین مسکن مردم را هم بر عهده می گیرد، باید هم انتظار اینگونه اظهارات تکبرآمیز و تاسف برانگیزی را داشته باشیم.

از ابتدای انقلاب تاکنون، عباس آخوندی قریب به ۹ سال وزیر مسکن و راه و شهرسازی بوده است. وی یکبار در دهه ۷۰ وعده داد که مسکن اجتماعی را برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه اجرا خواهد کرد. آخوندی در سال ۹۲ نیز مجددا تاکید کرد که مسکن اجتماعی به زودی ساخته خواهد شد.

اما حتی ماکت مسکن اجتماعی هم ساخته نشد، چه برسد به اجرایی شدن این پروژه و تحویل کلید به مردم! نمایندگان مجلس پیش از این تاکید کرده بودند که آخوندی متهم به «ترک فعل» است و باید به همین منظور پاسخگو باشد.

قیمت مسکن و همچنین اجاره بهای مسکن در دولت روحانی حدود ۶ برابر افزایش یافت. این وضعیت تنها یکی از نتایج حضور آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است. به نظر شما آیا کارنامه آخوندی، مصداق بارز آزرده شدن اعصاب و روان مردم و بی توجهی به مسئله گره گشایی از کار ملت نیست!؟

آخوندی بجای یادداشت نویسی باید به افکارعمومی جواب پس بدهد؛ یک سوال مهم این است؛ آقای آخوندی؛ چند واحد مسکن اجتماعی برای مردم ساختی!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 29
  • سید IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    69 5
    به فضل الهی اصلاح طلبان حداکثر تاسال 1400 هستند و ایران از وجودشان پاک!!
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      35 3
      ان شاالله
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      48 2
      عباس آخوندی که باعث شد قیمت خونه 7 برابر بشه
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    32 5
    آیا تفاوتی بین اهداف اصلاح طلبان ودشمنان ایران وجود دارد این طیف دارند از بنی صدر هم سبقت می گیرند
  • حامد IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    15 4
    ان شا الله
  • ایرانی US ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    32 3
    اینهابه فکر فرزندانشان توآمریکاهستن .خداشراین اصلاح طلب هاروازروزمین کم کنه انشالله.اگه قراربود باهرتهدیدی اینجوری بلرزیم که ایران ایران نبود آقای اصلاح طلب کاشکی یه ذره ازغیرت حاج قاسم روشماداشتین
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    18 1
    به جهنم درک که عصبانی می شود به یک طرفش اولا دوم گوش دراز خودتان هستید جدآبادتان این کدخدا نیست که عصبانی می شود بلکه نوکرها و گاو گوسفندهای کدخدا هستند که عصبانی می شوند سوم انتقام سخت که هیچ انتقانی سخت سهمگین سنگین می گیریم که تا آخر عمر از یادشان نرود هفت نسل بعدشون هم از یاد آوری آن اشکشان در آید وبه غلط کردن بیفتند
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    15 1
    جهنم درک که عصبانی می شود به یک طرفش اولا دوم گوش دراز خودتان هستید جدآبادتان این کدخدا نیست که عصبانی می شود بلکه نوکرها و گاو گوسفندهای کدخدا هستند که عصبانی می شوند سوم انتقام سخت که هیچ انتقانی سخت سهمگین سنگین می گیریم که تا آخر عمر از یادشان نرود هفت نسل بعدشون هم از یاد آوری آن اشکشان در آید وبه غلط کردن بیفتند
  • شرقی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    34 1
    مردم زمانی آسیب نمی بینند که غده ی سرطانی اصلاحات جراحی بشود. ما این امکان را فراهم و ایرانِ عزیز را از وجود عناصر بد طینتی چون شما پاک خواهیم کرد.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    24 0
    برادران دالتون قیافه هاتون برای ملت زجر آور است
  • جانم فدای ایران IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    16 1
    بلای که در طی ۸ سال سر مردم آوردید قابل مقایسه با تمام هزینه های جنگ ۸ سال نیست اصلا قابل قیاس نیست ...............
  • ب IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    دیالوگ سریال امریکایی یلو استون، جالبه!!! می‌دونی که یه موقعیتی داری برای چه‌کاری؟ ،تو اتاقی پُر از دشمن‌هاش تو شبیه دوست‌شی ولی دوستش نیستی نه‌خیر فرصتِ اینو داری که اون زمینـو از دستش خلاص کنی و بعد به همه شک می‌کنن، جز تو من خلافکار نیستم این فقط طبق قوانینِ خودشون خلاف محسوب می‌شه طبق قوانینِ ما ،که از عصر یخ‌بندان جونِ سالم به‌در برده وظیفه‌مونـه محافظت‌کردن از سرزمین‌مون و حفظِ سبک زندگی‌مون دین‌مونـه یا که فریبِ دین اونا رو خوردی وقتی فریبِ قوانین‌شون رو خوردی؟ من با قوانین خودشون تو این بازی شکست‌شون میدم اونا که قانون وضع می‌کنن که صرفاً زیر پا بذارنش ایالات متحده تا حالا هر قانونی که وضع کرده رو زیر پا گذاشته از اولین توافقش با فرانسه گرفته ،تا هر توافقی که با ما کرده تا آخرین توافق‌شون با ایران اونا فقط بقیه رو وادار به پیروی از قوانین‌شون می‌کنن هر وقت بخوان و هر جا بخوان ،جنگ به پا می‌کنن ،هر چی بخوان رو تصاحب می‌کنن و بعد قوانینی وضع می‌کنن که نتونی داراییِ خودتـو پس بگیری برای برده‌ها قانون وضع می‌کنن و برای ارباب‌ها هم قانون وضع می‌کنن تو داری از قانونِ برده‌ها پیروی می‌کنی ،ولی اگه از قانون ارباب‌ها پیروی کنی ،میری اونـو می‌کُش
  • رضا IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    14 0
    وای ترسیدیم از آمریکای جنایتکار اگر ما از اتقام سخت صحبت نمی کردیم که نیروهای آمریکایی اکنون در تهران بودند فقط غربگرایان خواستار مذاکره ذلیلانه با آمریکا هستند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • SE ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      4 0
      به قول شهید بهشتی، امریکا، از ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!
  • آبی دل IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 0
    مرگ برآمریکا واذناب داخلی وخارجی آن
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    7 0
    بعد از موشک باران عین الاسدآقایون شرمنده شدن!!؟
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    12 0
    وقتی مینویسی دیپلمات سابق، یعنی سابقا هم همین تفکر وادادگی تو وزارت خارجه حاکم بوده الان هم هست و هر چی میخوریم و میکشیم از ایناست بخدا
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 0
      موافقم
  • ناشناس IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 0
    این مطالب بسیار درست و قابل تامل است وملت ایران باید حق پایمال شده خود را ازاین دولت بی تدبیری وناامیدی مطالبه کنند واین وزرا نالایق را به پاسخگویی وادار کنندونگذارند براحتی بار خود را ببندن وبسلامت بروندبه امید ان روز
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 0
    بازنده اصلی اصلاح طلبانی هستند که خون شهدا را زیر پا گذاشتن وبا حقارت نفس وخدانترسی وشیطان ترسی باعث خون بسیاری از شهدای مدافع حرم ودوسردار رشید اسلام شدن تاریخ خبچیانت اصلاح طلبان رت هرگز فراموش نخواهد کرد هرچند تا قدرت دارن با دروغ وتحریف وفریب لاپوشانی میکنند وهمیشه مثل روزنامه های غربگرای اصلاح طلب وعده دروغ به مردم میدهند
  • صالح وملورین IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 0
    ماجوانان غیور وباغیرت وتعصب فقط فقط یک جمله میگویم ای ترامپ قمارباز بیا بیا ما مرد شهادتیم ماملت امامحسینیم مارو ازجنگ میترسانی لعنت لعنت خدا برهرکس که به این کشور ومردم باغیرت وباتعصب کشور مسئولیت دارن وبزدلانه حرف میزنند وزبانشان ودستشان میلرزه میگویم بخداایرانی باتعصب نیستی افسوس هزار افسوس حاج قاسم نیست وحاج قاسم ها سکوت کردن ودارن خیانت میکنن به دشمنی که رجز خوانی میکندوبنزین در دست گرفته سریعا باید فندک بزنی ۲حالت دارد متوجه فندک بشود فرار برقرار ترجیح میدهد یا دیگه قدقد نمیکند لال میماند
  • mojtaba SE ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    7 0
    اتفاقا باید انتقام سخت روز 3 ژانویه بگیریم که به صاحبان ترامپ و بایدن اعلام کنیم که باید از منطقه ما بروند یا بجنگن ..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 4
    برای رضای خدا وحرمت خون همه شهدا بیاید همانند سردارشهید مظلوم به هیچ گروهی وابسته نبودفقط درخط رهبری باشید واین گروه گرایی کنار بگذارید
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 0
    دولت باید تقاس پس بده
  • امین IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 0
    اصلاح طلب اینها دیگه فیلمه برا مردم اصلاح طلب اصلاح طلب
  • علیرضا IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 0
    سلام آقایان بحساب مسئول کشور. بگذارید سپاه از انتقام سخت سخن بگوید آمریکا اگر تمام کشورها را جهاد کند حریف ما نیست ما باید انتقام قهرمانان خود را بگیریم مثل عراق خوب است که کشور خود را به آمریکا سپرده. آمریکا واسرائیل بداند که ما ایرانیان در فرصتی مناسب خنجر از پشت زده را جبران خواهیم کرد ذات ما اینگونه است واز لشگر کشی شما هم باکی نداریم
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 0
    ادمهای خود فروخته ای که جز منفعت خویش به چیزی نمی اندیشند
  • US ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    خدا لعنت کنه هر کسی رو که با ترک فعل یا با نقشه های از پیش تعیین شده برای سود آوری بیشتر ، مردم رو هرروز فقیرتر کردند و مسکن رو به گرانی های نجومی کشانده و باعث ناامیدی تمام مردم ازاینکه بتونن یکروز صاحبخانه شن ، شدند .انشالله به درد بی درمان دچار شوند .
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    زحمت ندهید خواهشا به خودتان مسکن ملی بسازید ..لطفا قیمهای بسیار حبابی را از روی مسکن بر داری کافی است ...مسکن بیش از متری یک میلیون نمی ارزد ....
  • ثنا IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه همانطور که تا حالا هرغلطی کرده به خودش بگشته رعیت خودش و جدش و ابادش اونا رعیت ما هستند بخاطر ایران خودشون و به اب و اتش میزنند
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 1
    مشتی کامنت خزعبل پست می کنی تا خودت را فریب دهی
    • دهقان IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 0
      اصلاح طلب یعنی مردم فریب
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    از واقعییات صحبت کنید نه از توهمات ذهنی
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 0
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    انتقام نزدیکه
  • رسول IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    احتمالا شما آقایان اصلاح طلب تندرو سوزنتان در دوره ارباب رعیتی قاجر گیر کرده.کارشناسای خودشان اعتراف میکنن دوران آمریکا به سر آمده شما چرا کوتاه نمیاین.خوب این 8 سال رو با این بهانه های واهی پشت سر گذاشتین بعد از دورتان باید به مردم( صدمه دیده از تفکر رعیت پیشه شما ) جواب پس بدید
  • شیرعلی دیلمی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    وعده خداوند نزدیک است... نه اینا ازش چیزی میدونن نه ما
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    این برادران احتیاج دارن به آمریکایی ستیزی واسرائیل ستیزی چون نون آب وشون از این است
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    آمریکا خرکیه دیگه. هیچ عددی نیست. همش هارت وپورته. غلط کرده ترامپ
  • ش IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    به نظر من بعد از سر کار امدن جوبایدن باید باید سر ترامپ را از پشت برید
  • کامل IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    غلط کرده که تعادل روهی روانی نداره ما هم نداریم سر موقش،اگه ضربه نزنیم وپشیمونش نکنیم مطمن باشید تین روش امریکا ادامه دارد،باید به غلط کردن بیفته،پشیمان بشه مث سگ نارنجی
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ناشناس IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    آقای آخوندی تو که در ویلای چند صد میلیا ردی زندگی میکنی چی میدانی از فقر اجاره نشینی حتما گزینه ریاست جمهوری برا خودت در نظر گرفتی
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    ان شاالله فقط به امید احمدی نجات
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    فقط انتقام سخت
  • ایرانی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    آخوندی و بگو با چه رویی میخوای کاندید ریاست جمهوری بشی بس کنید دیگه بابا... این دولت دیگه چی میخواد از جون ما... زنده باد هرکه قدمی برای کشور اش برداره..
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    به امید روز انتقام
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    اقا این برادران لاریجانی در زمان جنگ تشریف داشتن یا مثل ظریف تو نیویوک بودن
  • یه دوست IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    دولت جوان حذب اللهی والسلام
  • امیر IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 0
    یه مشت ترسوی بزدل وخائن ک فقط باعث بدبختی مردم شدن خدایاریشه این طیف خودفروخته بکن خودت
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    مجلس اون زمان مجلس نبود،به همچین ادمی رای اعتماد بده!!
  • DE ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    از «انتقام سخت» سخن نگویید، آمریکا عصبانی می‌شود! اونوقت دادمیکشه سر ایران بعد غربگداها و اصلاح طلبها در شلوار خود میترسند. یه کوچولو انتقام بگیرید.مثلا بگویید امریکا تو بدی بدی بد باهات قهرم قهرم قهر به مامانم میگم ..../ آقای آخوندی؛ چند واحد مسکن اجتماعی برای مردم ساختی!؟ آخوندی : من وزیر راه راه بودم ساختن مسکن به من چه . مگه دامادکه میاد خواستگاری بعد نامزد میشن پدر عروس براش خونه میسازه .خب من هم نامزد شدم تازه خونه هم بسازم؟ خود مردم بسازن به من چه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس