ویژه ها

اگر رئیس جمهور در ایران هیچ اختیاری ندارد، پس چرا اصلاح‌طلبان در شرایطی که هنوز حدود ۷ ماه تا انتخابات زمان باقی مانده، حداقل ۲۶ کاندیدا را در نظر گرفته‌اند؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**زیباکلام:چرا گرانی مرغ را تقصیر روحانی می اندازید!؟

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این گفته بود «اگر به سال ۹۶ برگردیم، بیشتر برای روحانی تبلیغ می کنم» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «ما می‌دانیم که در خصوص آقای‌روحانی باوجود اینکه ایشان ۲۴ میلیون رای آوردند در دور دوم ریاست‌جمهوری که چند ماهی از آن باقی است، نتوانست یا نخواست یا هر دلیل دیگری تغییری محسوس را در سیاست خارجی یا سیاست داخلی به‌وجود بیاورد...آقای روحانی ظرف ۸ سال گذشته هیچ گامی برنداشت که با سایر مراکز قدرت دچار مشکل شود».

زیباکلام در ادامه نوشت: «همه ما می‌دانیم که به‌خصوص در دولت دوم آقای روحانی تمام انگشت‌های اتهام متوجه ایشان بود. درحالی‌که می‌دانیم سیاست‌ها در مراکز و نهادهای دیگری هم بود که تصمیم‌گیرنده بودند و آقای روحانی اساسا در تمام زمینه‌ها اختیارات لازم را ندارد اما در عین حال هر اتفاقی می‌افتاد از قبیل اینکه قیمت دلار و سکه بالا و پایین می‌شد، قیمت مرغ بالا و پایین می‌شد و ... تمام انگشتان اتهام به سمت دولت و شخص رئیس‌جمهور نشانه می‌رفت. به عبارت دیگر برخی تصمیمات در جای دیگری گرفته می‌شد اما مسئولیت و پاسخگویی با آقای روحانی بود».

زیباکلام در یک اظهارنظر تکراری مدعی شده است که رئیس جمهور اختیارات کافی نداشته و گرانی مرغ و دلار و سکه و...ناشی از تصمیم گیری در نهادهای دیگری به غیر از دولت است! و مردم به اشتباه انگشت اتهام را به سمت روحانی نشانه می روند!

همزمان با اظهارنظر زیباکلام درباره اختیارات بسیار محدود رئیس جمهور، «اسماعیل گرامی مقدم» از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی- متعلق به مهدی کروبی از سران فتنه- اعلام کرد که این حزب در حال حاضر ۶ گزینه برای کاندیداتوری ۱۴۰۰ دارد.

پیش از آن نیز «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران اعلام کرد که حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در حال حاضر ۲۰ کاندیدا را انتخاب کرده است.

یک سوال؛ اگر رئیس جمهور در ایران هیچ اختیاری ندارد، پس چرا اصلاح طلبان در شرایطی که هنوز حدود ۷ ماه تا انتخابات زمان باقی مانده، حداقل ۲۶ کاندیدا را در نظر گرفته اند!؟

این مسئله از بی صداقتی طیف اصلاح طلب حکایت دارد؛ فعالین این طیف به خوبی می دانند که رئیس جمهور در ایران دارای امکانات و اختیارات بسیار گسترده است، اما به جهت فرار از پاسخگویی در زنگ حساب، دروغ «اختیارات محدود رئیس جمهور» را مطرح می کنند.

علت اصلی گرانی اقلام مختلف و از جمله مرغ و تخم مرغ و سکه و دلار و خودرو و مسکن، نه تحریم است و نه دولت پنهان، بلکه علت اصلی، سوءمدیریت در قوه مجریه است. همان قوه ای که اصلاح طلبان برای دراختیارگرفتن کلید آن سر و دست می شکنند اما حاضر نیستند که درباره عملکرد خود صادقانه به مردم جوابگو باشند.

** عصبانیت اصلاح طلبان از جای خالی وکیل الدوله ها در مجلس

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «همه تعیین تکلیف های قالیباف برای روحانی» نوشت: «شاید هیچ رئیس مجلسی به اندازه قالیباف برای رئیس دولت هم‌دوره‌اش نه تکلیف تعیین کرده و نه باید و نباید کرده است. اول که وارد مجلس شد، گفت دولت را با نقد صریح و دلسوزانه، نظارت بر بودجه و اجرای قوانین معطل‌مانده به مجلس و مردم پاسخ‌گو می‌کنیم. به اعتقاد او دولت فعلی پاسخ‌گو نبوده است. این در حالی است که به‌جز وزرای روحانی، مجلس اصولگرا با همه ادعاهایش حتی نتوانسته برای طرح یک سؤال ساده روحانی را به مجلس فرابخواند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «همه متفق‌القول‌اند که قالیباف مدیر اجرائی است نه تقنینی، برای همین در مقام رئیس قوه مقننه هم نمی‌تواند از پوسته مدیر اجرائی خارج شود و فراتر از قانون‌گذاری شروع به بایدگذاری می‌کند. رئیس مجلس همان ابتدای کار اعلام کرد که به دنبال نظارت بر دولت است و قرار است این کارویژه مجلس بر کارویژه قانون‌گذاری‌اش اولی شود. برای همین گفته بود: "نظارت پیشینی و در حال اجرا باید بر نظارت پسینی اولویت داشته باشد، هدف از این نوع نظارت‌ها به‌هیچ‌عنوان مچ‌گیری نیست". اما در واقع این نظارت مجلس بیشتر به نظارت رئیس مجلس بر رئیس دولت بدل شده آن‌هم با ادبیات "تکلیف" و "باید" محور».

در ماههای اخیر رسانه های اصلاح طلب به صورت مداوم مجلس یازدهم را آماج حمله قرار داده اند. برای نمونه این رسانه ها مدعی شدند که چون قالیباف از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافته است، پس بنابراین نباید به میان مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان برود!

رسانه های اصلاح طلب مدعی هستند که مجلس نباید بر وظیفه خود مبنی بر نظارت بر عملکرد دولت تمرکز کند. این رسانه ها به قالیباف خرده می گیرند که چرا در جایگاه نماینده مجلس بر کار دولت نظارت می کنی!؟

البته این عصبانیت و خشم اصلا غیرطبیعی نیست. چرا که رسانه های اصلاح طلب پیش از این همواره حامی اصلی «وکیل الدوله ها» بوده اند. نمایندگانی که بجای قانون گذاری و نظارت بر عملکرد دولت، یکروز مشغول «سلفی حقارت» بودند و روز دیگر سرگرم برگزاری جشن تولد صفحه اینستاگرامی خود.

همان نمایندگانی که یکروز مشغول اروپاگردی بودند و روز دیگر درگیر حواشی کمیته رفع حصر سران فتنه و...

رسانه های اصلاح طلب از جای خالی وکیل الدوله ها در مجلس ناراضی و خشمگین هستند. یکی از وکیل الدوله ها در مجلس دهم در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «زمانی در دانشگاه فقط می‌خوابیدم و ۸ میلیون می‌گرفتم اما الان صبح تا شب و دور از خانواده مشغول کار هستم و این حقوق مجلس فاجعه است. بعداً نگویند چرا نماینده دزد شد. مدیر را باید تأمین کنید تا فساد ایجاد نشود. می‌گویند برای اسلام کار کن! تا کی؟».

جالب است بدانید که این نماینده در انتخابات مجلس یازدهم ردصلاحیت شد اما چندی بعد و بدون هیچ سابقه مرتبط،  با حکم «محمدباقر نوبخت» به عنوان رئیس سازمان نقشه برداری انتخاب شد.

** خوشبینی دولت به بایدن با شعار «تعهد برابر تعهد»!

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «استراتژی "تعهد برابر تعهد"» نوشت: «"تعهد برابر تعهد، اقدام برابر اقدام، کاهش تنش برابر کاهش تنش، احترام برابر احترام، تعهدات بین‌المللی برابر تعهدات بین‌المللی"؛ خلاصه‌ای از استراتژی جمهوری اسلامی در مواجهه با ایالات متحده و احتمالا رییس‌جمهوری جدید آن است که رییس‌جمهوری در نشست هیات دولت روز چهارشنبه تشریح کرد. اگرچه "برجام" از سال ۹۷ به این‌سو به محاق رفت، تحریم‌ها بازگشت و تحریم‌های سخت‌گیرانه‌تری اعمال شد تا آنجا که به قول روحانی برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول در دوران کرونا هم کاخ سفید شرایط را به نفع خود به ضرر شهروندان ایرانی تغییر داد. با این حال نتیجه انتخابات امریکا آن‌طور که حسن روحانی توصیف می‌کند پایان "ترامپیسم" را نشان می‌دهد؛ دورانی که بار دیگر شاهد تغییر ادبیات دولت و طرح دوباره استراتژی "تعهد برابر تعهد" هستیم.»

رسانه های اصلاح طلب و برخی دولتمردان به گونه ای درباره «جو بایدن» موضعگیری می کنند که گویا وی تاکنون هیچ سابقه ای در ساختار حاکمیتی آمریکا نداشته است و قرار است سیاستگذاری های آمریکا را دچار تحولات عظیم کند.

این در حالی است که بایدن پیش از این معاون اول دولت اوباما بوده است. همان دولتی که در اولین روز اجرای تعهدات برجامی خود، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد. همان دولتی که با زیرپاگذاشتن برجام ۲ میلیارد دلار از اموال مردم ایران را غارت کرد.

و همان دولتی که قانون محدودیت ویزا و قانون آیسا و قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تصویب و تمدید کرد. قوانین مذکور موجب شد تا ترامپ مسیر هموارتری برای اعمال فشار بر ایران پیش روی خود داشته باشد.

«جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما در روزهای پایانی دولت تاکید کرد که «ما فعالیت هسته ای ایران را دچار محدودیت گسترده کردیم و حالا نوبت دولت بعدی است تا همین رویکرد را در حوزه موشکی و منطقه ای اجرا کند».

برهمین اساس ترامپ خواستار دائمی شدن محدودیت های هسته ای و الحاق توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران به مفاد برجام شد؛ حالا بایدن و اعضای ارشد دولت وی نیز دقیقا همین موارد را مطرح کرده اند.

دولت اوباما و دولت ترامپ به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود پایبند نیودند؛ با اینحال دولتمردان و رسانه ها و فعالین اصلاح طلب در اقدامی تأمل برانگیز شعار «تعهد در برابر تعهد» و «کاهش تنش در برابر کاهش تنش» را مطرح می کنند.

در روزهای گذشته جو بایدن در یک پیام توئیتری تاکید کرد: «آماده رهبری جهان هستیم»؛ به نظر شما شخصی که چنین دیدگاه متکبرانه ای دارد حاضر به رعایت اصولی همچون احترام در برابر احترام و کاهش تنش در برابر کاهش تنش است!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 243
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 79
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    گرانی مرغ فقط تقصیر روحانی نیست تقصیر تمام افسادطلبان غربگدا است که با فریب افکار عمومی باعث رأی آوردن روحانی شدند
    • قلندر IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      66 5
      در روایت است که عیسی علیه السلام فرموده: خسته کرد مرا مداوای احمق و مانده نکرد مرا مداوای اَکمه و اَبْرصَ. در حماقت زیبا کلام وی بس که اگر امروز رضاخان از گور بلند شود و قسم بخورد که مرا انگلیسی ها سر کار آورند. به او می گوید تو نمی فهمی تو را انگلیسی ها سر کار نیاورند.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      10 13
      متلک می اندازید.
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      66 6
      گرانی مرغ و تخم مرغ و گوشت قرمز و برنج نماد ناکارآمدی و بی تدبیری و سوء مدیریت دولت است ولاغیر.
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      46 3
      افساد طلبان برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند طلبکار هم هستن !!!
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      27 5
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      16 9
      دو بار رای دادیم مملکت به فنا رفت.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      29 7
      مردم حواس شون باشد تا دوباره اصلاح طلبان گنجشک را رنگ نکنند و بجای قناری بهشون قالب نکنند.
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      26 9
      مردم خوشحال هستند که دیگر وکیل الدوله ها در مجلس نیستن و نمایندگان انقلابی و متعهد در مجلس حضور دارند که دلسوز منافع ملی و ملت هستند.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      17 3
      بر افسادطلبان و استکبار جهانی
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      2 14
      تا شما دلولپسان رو کارین وضع همینه
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      14 1
      تقصیر سپاه بود موشک هوا کرد و مرغه هم ترسید و پرید و گران شد.
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      5 1
      اصلاح طلبها با عملکرد ضعیفشان در مقابله با کرونا ، منجر به افزایش تلفات کرونا از کمتر از 7 نفر در روز در اردیبهشت ماه به حدود 460 نفر در روز شده اند.
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      7 0
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. برجام عامل ایجاد تحریم های بعد از برجام و عدم فروپاشی دیوار تحریم های ضد ایرانی است و مدعیان تمام شدن تحریم ها باید پاسخگو باشد که چرا ادعای تمام شدن تحریم ها درست نبود.
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      6 0
      حمایت زیبا کلام، که هنوز پول کمکهای به زلزله زدگان غرب کشور را هزینه نکرده و بالا کشیده و سابقه خوبی در بین مردم ندارد، در واقع به ضرر اصلاح طلبان است. بدبخت اصلاح طلبان که چنین آدم بد سابقه ای شده سخنگویشان.
    • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      با سوادپدیده های اقتصادی حتما با تصمیمات سیاسی به وجود می اید نمی شود ان ها را از هم جدا کرد.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 1
      در پاسخ قلندر اگر رضا شاه انگلیسی بود چرا انگلیسی ها اورا وادار به خروج.از ایران کردند.واز سلطنت برداشتندش؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      2 0
      مگه فقط مرغه لبنیات حبوبات میوه شوینده ها و....همه تواین یک ماه دوباره 50 درصدگران شده وقتی میری برای خرید دست ازپادرازتربرمیگردی
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      0 0
      زیبا کلام"ما می‌دانیم که در خصوص آقای‌روحانی باوجود اینکه ایشان ۲۴ میلیون رای آوردند در دور دوم ریاست‌جمهوری که چند ماهی از آن باقی است، نتوانست یا نخواست یا هر دلیل دیگری تغییری محسوس را در سیاست خارجی یا سیاست داخلی به‌وجود بیاورد...آقای روحانی ظرف ۸ سال گذشته هیچ گامی برنداشت که با سایر مراکز قدرت دچار مشکل شود". آقای دکتر شما که مدرس دانشگاه هستید بفرماید با استناد به کدام اصل قانون اساسی رییس جمهور باید سیاست داخلی و خارجی را تغییر بده؟
  • US ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    37 1
    اصلاح طلبا دیگه ارزش نقد و صحبت و بحث ندارن. باید ریختشون تو دریا تا یه ملت و مملکت طعم راحتی رو بچشن.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      11 7
      زیباکلام در 1400 کاندید بشه
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      2 1
      احسنت.
    • مهدی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 5
      جایگاه مجلس شورای اسلامی در گرانی ها از قبیل مرغ و. . . . کجاست مجلس قبلی در فکر رفع حصر و لابی گری و فسادو ..... بودند مجلس فعلی در فکر چه بوده چه گره ای از مشکلات مردم رفع کرده داستان کی بود کی بود من نبودم تا ابد ادامه دارد¿¿¿¿¿¿¿ مشرق عزیز تر از جانم لطفآ پخش کن
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    30 2
    اقای زیبا کلام، جان مادرتون بی‌خیال انتخابات بعدی باشید بذارید بعد سی سال دولتتون یکم مردم نفس بکشن!
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    30 2
    این کاذب زشت کلام میشه ساکت شه؟ آخه گرونی دست رئیس جمهور نیست. پس دست کیه؟؟؟
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      1 0
      سلطان
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      9 1
      گرانی مرغ نتیجه سوءمدیریت دولت هست
    • ناشناس IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      3 4
      یه کم به مغز فندوقیت فشار بیا متوجه میشی.
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 0
      احسنت
  • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    28 3
    مردم مرغ نخورند نان هم نخورند اصلا زنده هم نمانند تا شما زيبا يازشت كلام ها زندگى لاكچرى جهانى وكيفتان كوك شود ولى پيش خدا ملت ازشماها شاكى است
  • علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    21 2
    این فرد چقدر اراجیف می بافه برای تبرئه هم سلکانش مگر کسی همچون مغز پوکیده خودش این لاتاالات را باور کند
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    23 3
    مشکل مرغ هم از واشنگتن دی‌سی هست مردم، تقصیر دولت نیست باور کنید... شاید این جمعه دلیلشو بفهمن...
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    11 3
    آقای زیبا کلام پس تقصیر گرانی نه تنها مرغ بلکه تمام گرانی ها را بدوش کی بندازیم بدوش...
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    12 2
    این همان شعار برد برد است که تغییرش داده اند تعهد در برابر تعهد . کی میخواهند از این حقارت و خیانت دست بردارند . عاقبت بدی در آن دنیا در انتظار این افراد هست
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      7 0
      برجام=خسارت محض
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    10 3
    نمی فهمی یا خودت را به نفهمی می زنی!!!!؟؟؟
    • رضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      می فهمه
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    14 2
    من به شخص رئیس جمهور فعلی و قبلی کاری ندارم ولی وقتی گرانی و این جور چیزها در دولت قبل اتفاق می افتاد تقصیر دولت وسیاست هایش بود ولی در این دولت تقصیر همه هست جز دولت . تحریم و دلواپسانی که نگذاشتند دولت کار بکند و به قولی هر کار دلش خواست بکند و نظام و حکومت و مردم و...تقصیر دارند ولی دولت بی تقصیرترین است
  • US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 2
    تقصیر احمدی نزاد خخخ
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    10 2
    وضعیت و کارکرد آقای روحانی در دور اول مشخص بود و گناه نابخشودنی کسانی که با تبلیغات ابلهانه باعث رای دادن مجدد عوام الناس به ایشان شدند از آقای روحانی بیشتر است و در واقع آقای زیباکلام به درستی فرمایش کرده که آقای روحانی در جریان گرانی مرغ بی تقصیر است
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      3 0
      دقیقا ، مقصر وضعیت فعلی آقای روحانی نیست چون ایشان در دوره اولش فقط با سرکوب قیمتها باعث تعطیلی چرخ اقتصاد شد ولی آقای زیبا کلام و هنرمندان و ... که مردم را ترغیب به رای مجدد کردند متهم درجه یک این بلبشو هستند
  • ایرانی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    10 3
    شمابگید روحانی تواین مملکت پس چکاره هست.بابا این اصلاح طلبان عجب رویی دارن خجالت هم نمیکشن
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      2 0
      دولت مسئول وضع موجود اقتصادی هست
  • محمدایوب IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    8 5
    به این بچه ها میگن بچه پررو
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      2 0
      موافقم
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    8 3
    کاذب زشت کلام ناقص العقل
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    13 2
    زیباکلام: چرا گرانی مرغ را تقصیر روحانی می‌اندازید!؟ مقصر وضع موجود دولت احمدینژاد است
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    11 3
    **زیباکلام:چرا گرانی مرغ را تقصیر روحانی می اندازید!؟ اگر تقصیر و بی تدبیری دولت نیست پس تقصیر کیست . بگویید تا ما هم بفهمیم ؟؟؟ شما مردم را هالو فرض کردید و هردم نشخوار می کنید. لطفا بس کنید. یکمی هم ساکت........شید
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 3
    کی گفته دولت مقصر است.
    • حمید IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      2 2
      مشتی بیسواد اینو میگویند.
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      2 0
      حمید دقت کن چی میگی.!!!!
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      2 0
      حمید هرچی گفتی خودتی.!
    • حمید IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 2
      خودت دقت کن با همفکران سیاهنمایت.
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      حمید خوب خودت رو معرفی میکنی از شما افراد بی هویت این چیزها بر میاد.!!!!!
    • حمید IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 1
      بیهویت صفت بیسوادها و توهین کنندگانی مثل شماست که با سیاهنمایی خدمات دولت را نمیبینید.
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      2 0
      حمید هرچی گفتی به خودت گفتی...!!!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 0
      لعنت برشیطان.
    • محمد IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 0
      حمید هرچی گفتی خودتی وخدا جوابت بدهد.!
    • محمد IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      از طرفدارانش هم معلومه دولت چکاره است.!!!!!
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      برجام اصلاح طلبان نتیجه اش افزایش گرانی ها و افزایش مشکلات معیشتی مردم و افزایش تحریم ها بود. نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن. چرا اصلاح طلبان در برابر فساد سرمایه های اسرائیل سکوت کرده اند. چرا منافقین دار و دسته رجوی کودک کش اجیر آمریکا از عملکرد ناکارامدهای اصلاح طلب و بیعرضه و برجامیون و برجام خسارت محض، دیوانه وار دفاع می کنند؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    15 3
    این اصلاح طلبان را که ماشین تولید فقر و بدبختی در ایران هستند
  • عبد الحمید IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    14 4
    امثال آقای زیبا کلام در دوران احمدی نژاد همه کم کار ها را از چشم رئیس جمهور می‌دیدند. الآن که گزینه کلید بدست شان تو زرد از آب درآمد میگویند رئیس جمهورهیچ کاره.است پس روی چه حسابی در انتخابات مردم را گمراه کردید و آدرس غلط به مردم دادید. مردم حرف های قبلی شما را فراموش نکردند
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    9 2
    زیبا کلام که خود وطن فروش و مزدور غرب است در مقام روشنگری در امده مردم دیگر سران فتنه را شناخته اند
  • حامد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    11 3
    مرغ۳۷تومنی نوش جان اون ۲۴میلیون رای دهنده روشن فکرنما
    • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      درود برشما
    • عامل IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      شما بیجا میکنید که به رای دهندگان توهین میکنید دوره افتضاح امثال شما را هم دیدیم.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 2
    اگر گران شدن مرغ تقصیر روحانی نیست لابد تقصیر عمه منه
  • حسن IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 2
    عملکرد ازتو نمی خواهیم.فقط برو
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    6 1
    امثال جنابعالی مملکت رو به این روز انداختید!!.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    6 2
    علی برکت الله
  • !! IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    5 2
    دوس داری گردن تو بندازیم ؟؟!!
  • Mjp IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 2
    گرانی مرغ پس تقصیراحمدی نژاده حتما!!!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 4
    هذیان گویی ؛ مختص زیبا کلام نیست !
  • سهیل IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 0
    سلام زیبا زبان ،چند میگیری زبانزد بشی؟
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 2
    زیبا (بخوانید زشت) کلام درست می فرمایند، عامل اصلی گرانی مرغ و سایر کالاها و خدمات افراد قلم به مزد مجیرگویی چون ایشان هستند که برای رای آوری روحانی و استقرار دولت بنفش از هیچ سیاه نمایی و تخریب ناجوانمردانه رقیب فرو گذار نکردند. حالا خودشونو که کشیدن کنار هیچ، دنبال رفع مسئولیت از روحانی هستن. اگر این مسئول رفع مشکلات یاد شده دولت نیست پس کیست؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    9 2
    مرغ کیلویی 40 هزار تومان شده اما افساد طلبان بفکر انتخابات آینده هستن و بفکر مردم نیستن !
  • محمد ایوب IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 3
    مرغه راه مرفت قد قد میکرد بچه ازش مادرش پرسید مامان این مرغه چی میگه. چرا ساکت نمیشه. مادرش گفت این کارش اینه روزی یه تخم میذاره اونموقع بهش فشار میاد قدقد میکنه. دیگه یادش میره تموم شده همینطور قدقد میکنه. حالا اصلاح طلبا. تخمشو برای خارجیها واجنوی ها میکنن قدقدشو برای مردم. عادتشونه علی برکت الله
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 2
    فقط مرغ گرون شده؟ خروس چی
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    5 2
    اخرش این به کلام به رسانه ها نگفت با اون میلیون میلیون ها تومن مردم بعنوان کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تو حسابش ریختند چه بلایی سراون پولها اورد؟ کجا اش کرد؟ از این پول هیچ نشانه ای از دهکده رویایی اش هم نیست ! حالا سود این پولها بماند کنار! این موضوع بقدری برای اقای به کلام هستش که با عصبانیت در سئوال خبرنگاران سرشون هوار می کشید! ای مردم ایران هرگز به این اقای به کلام یک ذره اعتماد نکنید و یک قرون هم دستش ندید! هروقت اسم و عکس این به کلام رو می بینم فقط یاد سارینای یخ زده زلزله زده کرمانشاه که از سرمایه یخ زد و فوت کرد می افتم که این به کلام درهمون زمان از این پول یک چادر و پتو جزیی براشون نخریدو نفرستاد . این اقا به کلام رو کی استاد پوپو لیسم و ماکیاولیسم کرده؟
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 3
    تو خوبی!
  • DE ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    8 2
    آقای زیبا کلام استاد بسسسس کن دیگر!!!! چی تحویل مردم میدی و چی میخوای نشون بدی و چه نتیجه ای میخوای بگیری!!!!! مردم فهیم و بزرگوار خودشون از شما خیلی بهتر متوجه هستند بسسسسس کن!!!!
  • حمید IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 3
    درود بر مشرق بزرگ که خوبی ها را در کنار بدی ها میبیند.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    10 4
    آقای زیباکلام مرد آزاده ایران است وواقعا درست می گوید گرانی مرغ چکار به رییس جمهور دارد مقصر نهاد های دیگر مانند فدراسیون فوتبال ومخصوصا فدراسیون هاکی درگرانی مرغ مقصر اصلی هستند وباید استیضاح شوند
  • مهدی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 2
    اصلاح طلبان یا نفهمند یاخودشون رو زدند به نفهمی آخه استاد اگه اختیار نداری چرا بازم می خواهید تو انتخابات شرکت کنید (البته جای استادهمه چی می شه گذاشت)
  • ملائی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 3
    گرانی ها'دزدی ها'اختلاص ها' فساد ها فقرها ....تقصیر زشت کلام هاست که مردم را فریب دادند اشتب رای بدن
  • مرد خدا IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 1
    یک طور تیتر زده‌اند تعیین تکلیف قالیباف برای روحانی! !!!!اولا هر دو خادم ملت و منتخب مردم اند. دوما جایگاه ارث پدری روحانی و اصلاحات نیست. سوما قالیباف با اینکه هوای شخص روحانی رو داشته داره وظیفه نمایندگی مردم رو انجام میده. مملکت را به پرتگاه بردند هنوز طلبکار اند
  • مرد خدا IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    یک طور تیتر زده‌اند تعیین تکلیف قالیباف برای روحانی! !!!!اولا هر دو خادم ملت و منتخب مردم اند. دوما جایگاه ارث پدری روحانی و اصلاحات نیست. سوما قالیباف با اینکه هوای شخص روحانی رو داشته داره وظیفه نمایندگی مردم رو انجام میده
  • جانان IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 5
    اگه گرانی مقصرش روحانی نیس پس کیه؟ چرا اسم نمیارید مگه سربازان گمنام امام زمان نیستن که میتونن تو سه سوت دخلشون رو در بیارن. چرا میزارید همینجوری مردم زیر بار گرانی له بشن.. خوب روحانی اگه کاره ای نیس بکشه کنار بلکه شاید فرجی شد...
  • فضل الله عالی پور بندر دیر IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 2
    سلام . آقای زیبا کلام مواظب باشند که زیر چتر حمایت آمریکا خارج نشن . و بتونن خدمتکار خوبی برای غرب باشن .
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      2 0
      مرگ بر آمریکا
  • حسين DE ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 2
    خوشگل كلام تو كه شيميدان هستى حتمًا تجزيه و تحليل هم بلدى و ميتونى بگى يك ماده شيميائى چگونه و از چه موادى تشكيل شده و خواص شيميائى و يا فيزيكى اش چگونه است و حالا كه كارشناس مسائل سياسى هم هستى ميتونى يك تجزيه و تحليل از ساختار قدرت سياسى و اقتصادى در ايران ارائه بدى؟
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 4
    باشه تقصیر عمه شماست جناب زیباکلام
  • DE ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    5 3
    تقصیر احمدی نژآده اصن هر چی روحانی زحمت میکشه نمیتونه خرابی های دول قبل رو جبران کنه :))))))تا ته دنیا
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 2
      اونی که تو بهش میگی زحمت بگو نکشه . هر وقت میاد خبر خوش زحمتش رو بده الا برکت الله ! بوضع ملت و کشور رو به افتضاح میکشونه . بگو اون زحمتا رو دیگه نکشه
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 3
    تا روزی که تعدادی دلواپس تو ایران روکارن اوضاع همینه
    • DE ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      3 0
      حالا شما چرا دلواپس داواپس ها شدی ؟
  • DE ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 0
    بیجا کلام در اثر کار در آزمایشگاههای شیمی و تنفس گازهای سمی مخش هنگ کرده و فکر میکنه مسایل سیاسی هم مانند شیمی همیشه اسید +باز= نمک+ آب حیوونکی معلوم نیست به چی علاقه داره شیمی خونده ولی در سیاست غوطه وره.مثل اون بند خدا از یزد رفته بود شیراز نون مشهدی میپخت .خخخ
  • جلیل FR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 0
    میگن گربه رو هر جور بندازی بالا چهار چنگولی میاد پایین . امروز 4 کیلو خیار و گوجه گرفتم بیش از 50 هزار تومن پول دادم . همین گوجه خیار رو قبل از این دولت میخریدم 3800 تومن . خداییش اینها از خودشون حالت تهوع نمیگیرن ؟!!!!
  • حسین IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 0
    نکنه باید یقه اصول گراهارو بگیریم!!! باز بی تدبیریشون و میخوان گردن بقیه بندازن! خوبه آقای رییسی نیومد مرغ گرون بشه!
  • آرزو IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 2
    جان ما بس کن این حرفهای قالی باف رو خودش زمانیکه که شهردار بود چه کرد که حالا میخاد به دولت نظارت کنه یا علی نظارت این آقا چی باشه دیگه
    • مهدی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      ایستگاه مترو هر ماه یکی، پل صدر، کمربند سبز تهران،تونل توحید، اینا اگه کار نیست پس عوض کردن نام خیابونا کاره!!!! اصلاح طلبان هم از کاراشون بگند دوچرخه سواری، قتل همسر، سیاسی کاری حالم بهم خورد
  • ناشناس IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 5
    تقصیر روحانی نیست من به روحانی رای دادم پشیمان هم نیستم اگر روحانی نبود الان سوریه شده بودیم
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      4 0
      وای خدای من ، تو دیگه کی بودی؟؟ ایثار و فداکاری مدافعین حرم ، حاج قاسم و .. رو هم میگه کار حسن روحانی و اصلاح طلباست. ای خدا با کیا شدیم 80 میلیون.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 0
      خدا رحم کرده حاج قاسم ومدافعان حرم بودند وتواین راه جان شریفشان را فدا کردند والا بااین دولت الان ایران سوریه شده بود.!!!!!
    • سید IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      هرچی میکشیم از دست شما هسته
  • خ IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    5 0
    اقای مثلن زییاکلام،میخای تابندازیم گردن ملانصرالدین؟؟تودیگه کی هشتی با این کارشناسیای ابکیت اقای زشت کلام
  • ناشناس IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 6
    شماها همه تون توهین می کنید یا به زیبا کلام یا به روحانی خیلی زشت هست تقصیر روحانی نیست و زیبا کلام راست می گوید
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 0
    گرانی تقصیر عمه منه باور کن ....؟؟؟
    • DE ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 4
      چقدرسطحی نگر ومتاسفانه عوام منش
    • DE ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      2 0
      پیداست عمه ات دولتیه چون گرا دادی . مسولیت گرانی بخاطر دولت احمدینژاده ولی مسئولیت هرچه ارزونیه بخاطر دولت کلید و در حقیقت اصلاح طلبهاست.
  • وطن دوست IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    زیباکلام به ظاهر استاددانشگاه ودرباطن غربگرا ترا چه به ملت ایران توهمان راه غرب رابرو وافسادطلبان اصلاح طلب راهم باخودببروشرخودرا ازمملکت بزرگان تاریخ وغیورمردان وشیر زنان ایران عزیزکم کن
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 0
    آقای زیبا کلام برای این مقام ریاست جمهوری بی خاصیت هر چهار سال شما اصلتح طلبان قیصریه را به آتش میکشید حالا بفرمایید به شما عاقل میشه گفت یا سفیه؟
  • ستمدیدگان IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    همه تقصیرها را گردن همدیگه می اندازند.
  • مهدی IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    اقای بد کلام نه گرانی مرغ مسئولش منم نه رییس جمهور پ کیه؟
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    زیاد کلام ببند دهنتو. اصلاح طلب ها که تندروهای مارکسیستی فسیل دهه شصت هستند در این هرج و مرج و نابسامانی اقتصادی و سیاسی کشور سهیم هستید.
  • صیاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    مشکلات مملکت بیشتر از آن که متآثر از تحریمهای خارجی ودشمنیهای مثلث شوم ترامپ نتانیاهو و آل سعود وهابی صهیونی باشد.متا'ثراز کارشکنیهای گروهی تندرو است که جهل و خودخواهی آنها را حماله الحطب دشمن سه گانه فوق الذکر برای حمله به دوست تبدیل کرده است.کاش مردم این را بدانند و از اغراض شوم این به ظاهر دوستها آگاه گردند.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    اشکال با این وآن در ریاست جمهوری نیست اشکال در این باندهای سیاه ورسوای اصلاح طلبان که بصورت مافیای گسترده در خط غربگدایی مثل ذالو اقتصاد ایران را منهدم نموده اند میباشد.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    رسیدن دلاراز هفت هزارتومان محصول کار کارشناسی عمه اینجانب می باشد
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    خدایا همش میگن اصلاح طلب اصولگرا شما اخه خارج از حزب مگه برای مردم نباید کار کنید
  • حسین IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    امیدوارم مردم این بدبختی هارو فراموش نکنند و رای صحیح بدن
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    فقط یک غرب زده میتونه چنین حقیقتی رو انکار کنه
  • حسن IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    اولین کلام درست زیبا کلام در سال 99 مقصرگرانی مرغ روحانی نیست بلکه بایدن می باشد
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    بروید از همتی بپرسید معنی بازار آزاد و عدم کنترل بازار ، و واردات و صادرات جیست . بازار آزاد روحانی بازار رقابت یک طرفه بضرر مردم است . از سوی دولت قیمت مرغ گوشت و ... در بازار داخلی کنترل نمیشود و مجوز خروج ارزاق و افزایش قیمت ناگهانی و ورود انتخابی نورچشمی ها داده میشود . مدتها نهاده های دامی و برنج در گمرک دپو میشود و از بین میرود از طرفی برنج و گوشت و .. خارج میشود و حتی در مرزها به دور ریخته میشوند اسمش را میذارند کنترل بازاررررر ! تقصیر دولت روحانی نیست پس تقصیر من نوعی است که به مهمل گویی زیبا کلام توجه میکنم و باور میکنم این شخص استاد دانشگاه است و چیزی میفهمد
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    مساله اعتماد به اصلاح طلبان است که با فریب و تزویر و شایعه و با تکیه بر فضای مجازی کرامت ملت ما را لگد مال کردند
  • 09 FR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    آقای زیبا کلام شعورش میرسد یا نمیرسد ولی مردم ایران بحمدلله به این درک رسیدند.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    زیبا کلام . با این تحلیلهای نپخته و نسنجیده اش افساد طلبان و خودش را در چشم ملت بزرگ ایران خوار کرده باز حالیش نمیشه وای بحال دانشجوی سیاسی که استادش این باشه.
  • مهدی US ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    جناب زیباکلام اول بیادرباره پول هائی که برای مردم کرمانشاه جمع کردی توضیح سندروکن بعدبریم سراغ مرغ.
  • محسن IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    گرانی خودرو ملی و مرغ ملی تقصیر ملت است نخورند و سوار نشوند دولت بی گناه زیبا است زیبا کلام زشت مرام
  • محمدایوب IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    تقصیر ترامپ بود نگذاشت مرغها تخم بذارن بزودی بایدن تخمگذاری مرغها رو ازاد میکنه علی برکت الله
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 0
    هرکس رییس جمهوربشه همین آش و همین کاسه است
  • حسین IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    آقای زیبا کلام واقعا خجالت بکش دفاع از اصلاحات و اصلاح طلبانی که ایران را نابود کردند و با قهقرا بردند واقعا علاوه بر رو داشتن خیلی هم تخیل میخاد بنظرم دفاعیات شما فقط باعث انزجار بیشتر ما مردم عادی که چیزی از سیاست نمی دانیم میشود خداوند از اصلاح طلبان که باعث و بانی فقر ما مردم عادی شدید نگذره
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 1
    فقط رئیس جمهور جوان و میهن دوست و نظامی
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      اگه رئیس جمهور مقصر گرانیها نیست حتماً نه نه این کوته فکر درغگو مقصر ه
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      احسنت.
  • سید فروزان CH ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    والله این زیبا کلام و چند تای دیگر مثل تاج زاده ، عبدی ،حجاریان را بخواهیم پس بدهیم به اربابانشان ، یک پاپاسی هم جای آنها نمیدهند
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    هرجا که دران اشه زیبا کلام درانجا خاشه
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • FR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    اصلاح طلبان مملکت را به فنا دادن مردم به اصلاح طلب جماعت اعتماد نیست اینا مزدوران امریکایی هستن
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    زیبا کلام گرانی مرغ درابتدای تقصیر ....سیاسی مثل توست که در لحظات حساس تصمیم گیری با دروغ پردازیهای خود مردم راازاتخاذیک تصمیم درست منحرف نموده و نتیجه آن این دولت و این مکافات برای ملت می شود۰
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    خوانندگان مشرق !!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا حرص بیهوده میخورید؟ حیف نیست فقط و فقط یک دونه منبع افاضات غیبی و قُپی و دولُپی داریم اونم زیبا کلامه. بگذارین در تمام موارد نظر بدن و ما هم نقدی داشته باشیم خرجش کنیم. داره کم کم از وارونگی طفلی زیبا کلام خوشم میاد.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    ای ژووونم ژژژژژژژژژژیبا کلاااااااام !!! درشت فرمودین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    گرانی فقط گرانی مرغ نیست همه اجناس را دولت روحانی گران کرده...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حامد GB ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    آقای زیباکلا دست بردار از این تحلیل های بی خاصیت ات. دولت شما حتی مرغ رو هم نتونست مدیریت کند و فقط قد قد کردن مدیریت رو بلد بود. نظریات شما به درد لای جرز دیوار می خورد. مملکت رو به باد دادید جیب خودتان را پر کردید. در این هشت سال اگر یک چوب رئیس جمهور بود وضع بهتر از این بود. زمان احمدی نژاد پراید 21 میلیون بود در زمان روحانی شد 150 میلیون. این تقصیر کیست؟ رئیس جمهوری که عرضه نداشته باشد قیمت مرغ و ماشین و لبنیات و دلار و سکه و هیچ چیز را کنترل کند که ده برابر نشود به چه درد می خورد؟
  • حامد GB ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    2 0
    فقط یادمان نرود اگر رئیسی می آمد دلار 5 هزار می شد
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    نه فقط گرانی مرغ واجناس بلکه همه بدبختی کشور زیر سر دولت روحانی که با انتخاب اصلح در سال 1400به همه ناملایمات پایان داده می‌شود. باذن الله.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    اُشتااااااااااااااااااااااااااااد کُژژژژا بودی ؟ مدتی خَبَلی اَژَتون نبود!!!!!
  • مصطفی IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    روحانی فقط بره
  • علی قدسی IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باوجودمردم بصیر ایران غارتگرهای داخلی وخارجی قبرشان کنده است زنده بادرهبرفرزانه ومقتدرایران وجهان
  • علی حیدری IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    زیبا کلام،از رو نرو که خودرا به هر آشی حواله داده نخود آن می گردد. ارزشش باندازه قیمت همان یک کیلو نخود نیست ، از سر مردم ایران چه می خواهد.
  • علی قدسی IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    قضیه اصلاح طلبهابافسادطلبی هایی که داشتهاندمانندآن بیچاره ای میماندکه به ده راهش نمی‌دادند سراغ کدخدارامیگرفت کدخدای بعضیهاآمریکاواسراییل است چاره ای جزاین ندارند
  • IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    دیگه اصلاح طلبان خواب قدرت در ایران روهم نمیبینن چه درمجلس وچه در دولت بی تفاوتی اصلاح طلبان به مشکلات مردم باعث خشم ملت از واژه اصلاح طلبی شده
  • ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    همش تقصیره ننه جون کروبی هست.
  • علی علوی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    جناب زیباکلام از درخت دوستی که با پولهای مردم ؟ به دستور سلبریتیها، با ترامپ که کاشته بودی و گلابیهای کاغذی مثل افکار کاغذیتان داده بود ، چه خبر ؟ خداروشکر، چه روحیه خوبی دارید ، پس از ۸سال دست از پا درازتر بازم افاضات و کرشمه دارید . وا ! ازخدابه دور !
  • رحیم IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    واقعا زیبا کلام باید دین که هیچ یک جو اصاف هم نداری ۱۰۵ میلیون جوجه راحتما عمه جونت معدوم کرد .واقعا خجالت دارد.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    مشرق جان کاش پیامهایش را حذف میکردی این افراد منطق نمی فهمند.!
  • ویسی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    یه مشت حرف الکی تحویل مردم ندید ، ملت رو شما ها به این وضع انداختی، کسانی مثل آقای زیبا کلام شما نظر ندید بهتره
  • حسین IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    خداروشکر آقای رئیسی نیومد تا مرغ گرون بشه
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      کاش می آمد الان عدالت برقرار بود.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    زیبا کلام پس تقصیر تو هستش گرانی مرغ
  • ابرام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    گل گفتی آی گل گفتی مثل یه بلبل گفتی
  • یوسف ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    این نوع فارسی در کجا مرسوم است : زیباکلام: چرا گرانی مرغ را تقصیر روحانی می‌اندازید!؟
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    تقصیر کیه،نادان!!!صبح تا شب به اراجیف می گی
  • رضا FR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    فعلا همه مسئولین دولت فقط دنبال فرافکنی واین بود من نبودم ودرخفا وعلنی منافع شخصی وحزبی وفامیلی.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    آمریکا عصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر.!!!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    گرونی دست ریس جمهور نیست پس دست کدوم ...؟
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    آقای زیباکلام فقط ..... همین
  • CA ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    آقا موچم موچم اصلا گرانی مرغ تقصیر خروسه مثلا چی عوض میشه! خب کی مقصر هست . مگه کار دولت تنظیم بازار نیست پس چرا تمامی تنظیماتش برعکس هست!؟
  • هموطن IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باسلام آقای زیبا کلام بهتراست برای ملت تصمیم نگیرند .مردم هرچه زجر می کشند به خاطر سوء مدیریت اصلاح طلبان هست .
  • علی NL ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    اصلاح طلبان برای این کاندیدا معرفی میکنند که شاید جلوی افتادن قوه مجریه به دست میلیشیا و پوپولیست ها را بگیرند.
  • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    چقد تواین مملکت آزادی بیان فراوانه چقد مردم بافرهنگی داریم .!!! مث کبک سرمونو کردیم زیر برف ونمی خوایم واقیاتو بفهمیم
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    من نمیدونم چرا این قدر به جون همدیگه میافتیم
  • DE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    پس مقصر کیه؟
  • US ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    این آدم ها چرا اصلا باید حرف بزنند ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    شرایط کنونی و تورم افسارگسیخته امروز ایران نتیجه همان برجام نا فرجام اصلاحات چی ها چپول های سیاسی است !
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    رئیس جمهورباید شجاعت داشته باشد این اصل قانون اساسی است
  • حسن IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    ترامپ وبایدن هر دو لبه های یک قیچی هستند و هر صهیونیست هستند
  • محمد IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    خودتونو نکشید ط8.ماه دیگه صبر کنید بعد.میبینیم شماها چه کار میکنید چرا هر اتفاقی تو کشور نیفته الان مقصر روحانی است زمان قبل اگه دلار بالا پایین میشد ماشین از14.ملیون شد30.ملیون گفتید دولت مقصر نیست ما تحریم هستیم در صورتی الان طبق گفته کارشناسان بیشترین تحریم اقتصادی هست کشوری دامدش از نفت بود حالا نفت نیست خیلی هم تا حالا مقاومت کرده تا با دنیا سر جنگ داریم هیچی نمیشه
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با ارزو بهترینها. انشاالله یک اینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • جعفر IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    اونی که نظر داد،تقصیر سپاه،موشک هوا کرد،مرغ ترسید ،در رفت،دمت گرم،خیلی باهال بود خخخخ
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    ایا واقعا ما میدانیم اقتصاد مملکت راکیا اداره میکنند ودست چه کسانی است بزرگ ترین تولیدکنندگان دام وطیور چه کسانی هستند نمیدانیم دولت تنها کاری که بلد است حق تامین اجتماعی رابخورد وکارگران وبازنشستگان تامین را درتنگناه وبیچاره گی نگهدارد واقای نوبخت وقتی ۳۸۰هزارمیلیارد پول بیمه ی پرداختی کارگران رادراختیار دارد نمگوید به من ربطی ندارد اما موقع افزایش حقوق میگوید بمن ربطی ندارد چرا پولمان راکه میخورید وپس نمیدهید باشملست اما حوق کارگران وبازنشستگان کارگری باشمانیست راستی اگر چنین است چرا مسئولین تامین اجتماعی را شما انتخاب وکارمند دولت باشند وقتی تامین اجتماعی مسقل است وربطی بشما ندارد بگذارید مسولیت کارهای اداری هم باخودتامین اجتماعی باشد تانتوانید پول بیمه کارگران رامستقیم درخزانه شما واریز کنند تا برای پرداخت مزد بازنشستگان مجبور به وام گرفتن از بانک نشوند وسود کلان به بانک ندهند اصلا باید وزیر کار را کارگران انتخاب کنند ودر انخابات چند نفر معرفی ومثل شوراها مردم به وزیر کار رای بدهند تادر برابر جامعه ی کارگری وبازنشستگان کارگری جوابگو باشد
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    زیباکلام جون مقصر پس همین ملت هستن شما اگه سکوت کنی کسی بهت نمیخنده.مرداگه سخن نگفته باشد عیب هنرش نهفته باشد.
  • احمدی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    روحانی یکبارآمدمجلس وگفت میتونم دلاروبه کمترین قیمت برسانم امااین کارروهیچوقت نکردچون خودش دلاروازسال ۹۷به شدت بالابرده وداره کسری بودجه اش راازاین طریق تامین میکنه مگردلارغیرازدولت دست کیه واقعا،
  • ازادکار IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    اقای‌زشت‌کلام‌بد‌هیکل پس‌اگر‌صحبت‌نکنی‌مردم‌می‌گویند‌که‌لالی‌.نه‌اگر‌سکوت‌کنی‌عآقلی.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سعیدی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    پس مقصر کیه خودش همه چیز به گردن گرفت مردم برای چی انتخابش گردن باید جواب همه بدبختیها مردم بده
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    کلید استارت گرانی مرغ زمانی خورد که آن جوجه ها را دسته جمعی زنده به گور کردند این برنامه از قبل طراحی شده برای ایجاد اغتشاشات و نا امنی فردا است و اسرائیل اگر میبینید شاخ و شانه می کشد دلش به این آدم ها خوش است
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    چرا...؟؟؟!!!
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    زیبا کلام تحلیل هاش و حرف هایش به اندازه یه سلبریتی هم ارزش ندارد... کافیه تمام تحلیل‌هایی که طی ۱۰ سال اخیر کردند رو بررسی کنید متوجه میشوید یک تحلیل درستی نداشته، متوجه میشید که دچار چه توهم سیاسی هست.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    واقعا متاسفم با این طرز تفکر
  • حسین IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باسلام .تقصیر مردم فقیر ونداراست مارا چه به مرغ وگوشت
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    علی برکت الله
  • ایرانی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    خدا کنه نسل تون از ایران کنده بشه
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با ارزو بهترینها. انشاالله یک اینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج .
  • احمد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    قبل از برجام چکار کردن
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    آقای زیبا کلام تقصیرروحانی اینه که مشاوران مثل شماداره
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    پس گرلنیها تقصیر کیه نکنه اونم گردن امریکاست ؟؟!!!
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    مرغ اولویت کشور نیست بلکه مسکن اولویت کشور هست. دولتمردان اولویت ها را برای مردم اشتباه تعریف کردند هفته ای یک بار هم مردم گوشت بخورند برای سلامتی کافی است.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باجمله اول صددرصدموافقم... کاربلد نیستن گردن بقیه میندازن بعدهم برا ریئس جمهورشدن هرکارخلافی هم میکنن
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    مشرق جان خدا قوت خسته نباشید.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام یعنی شما اصلاح طلبها هستید .. مرحع گران فروشی دارید
  • B. IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    اخر تو راه به کشور چرخوندن
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام حیف نان
  • محمد IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    گرانی تخم مرغ تقصیر روحانی نیست بلکه تقصیر مردم که به روحانی رای دادن هست.
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام شکم حرمت سرش میشه
  • Majid US ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    جناب آقای زیبا کلام ما هم میدونیم که دولت مقصر نیست ولی دولت آدرس واشنگتن دیسی را داد همان کشوری که وقتی پرچم خودش و اسرائیل روی زمین بود و جنابعالی حاضر نبودی ار آن پرچم رد شوید . پس اول مشکل خودت حل کنید که آدرس مقصر اصلی بدهید به مردم .
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    جناب آقای زشت کلام اگر شما ساکت بشید به نفع مردم هست
  • رضا IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    آقای زیبا کلام دولت کاری کرده که تا سالیان سال اثرش از بین نمیرود شما دایه مهربانتر از مادر نشو
  • ابرانی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    البته اصلاح طلبان گرانی گوجه را تقصیر احمدی نژاد می دانستند!
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    اقای زیبا کلام اگر شما حرف نزنید چی میشه
  • علیرض IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    دوستان هرچی پایین بالا میشه دولت را مقصر میدونید!
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      نه من مقصرم میشه بگی وظیفه دولت چیه
  • صادق پور حسین معلم بازنشسته تبریزی FR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    راست میگه همه بدبختی ما از این است که آمریکایی ها ترامپ را انتخاب کردند.الان که رفیق بایدن دوست جون جونی پروفسور ظریف انتخاب شد همه چی در ایران ارزان خواهد شد.بازه امریکا.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    زیبا کلام مردم را چی فرض کردی خود حسن که خودت را براش می کشدی ، گفته قیمت دلار دست خود دولته و اگر بخواهد می‌تواند قیمت را به قبل برگردونه خودت را به حماقت نزن
  • منصور IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    حالا مگه اصولگرایان چه گلی به سر مردم زدن همشون بفکرمنافع خودشون واطرافیانشونند
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام اقای زیبا کلام که گاهآ زیبا می گویید من یکی از مخاطبین شما هستم باید بگویم مردم ایران شاید یکی از قدرتمندترین وبا حیا ترین ووطن پرستتین ودیندار ترین ها هستند اما شما میدانید فقر چیست ایا میدانید عدالت وان هم عدالت اجتماعی چیست چرا از اینها نمی گویید ایرانیان را نه جنگ حریف هست نه تحریم رنج مردم از بی عدالتیست که نه دولت محترم ونه مجلس محترم در فکر ان کم هستند همه ما میدانیم که چندده میلیون وام بانکی که انهم دریافتش مشکلات خودش را دارد جز بدهکار کردن شخص مشکلی حل نمی کند ایا میدانید که اشخاص کم درامدی هستند کهدر گیر بدهی بانکی شرکتهای بیمه ومالیات شدیدآ در گیر هستند وگاهن متوار از زندگی ودر گیر بودن افرادی که ضامن بودهاند چطور شخصی که اصل بدهی خدش را ندارد می تواند دها برابر جریمه بپر دازد ایا دولت مردان ما درفکر حل این مشکلات هستند زید اشخاصی هستند که میخواهند اص بهی خود را بپردازند ولی ولی از پرداخت جرائم ناتوانند لطف بفرمایید در این موارد ذکر شده هم مطلب بنویسید ویاد اور شوید تا شاید گرهی باز شود
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    1 0
    اگر رعیس جمهور اختیار نداره پس برای چی روحانی قبل از انتخاب شدن میگفت چونان رونق اقتصادی ایجاد کنم و فلان و بیسار
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    دانشمند هسته‌ای مظلومانه شهید شود که افرادی مثل زشت کلام مردم را مشغول تبرئه دولت روحانی کنند که در همه زمینه ها مقصرند.!!!!!
  • وحید IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    کاشکی فقرا هم ادم حساب شن
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    زشت کلام عمو محسن هم شهید شد مردم را بخاطر مرغ وتخم مرغ زجر کش میکنید زجر کش بشید انشاالله.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    کی اینه استاد دانشگاه کرده,تعزیرات زیرنظرکیست,جهادکشاورزی زیرنظرکیست گوش اگر...
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    راست می گه گرانی مرغ در ایران تقصیر لویی چهاردهم از فرانسه است
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    با ارزو بهترینها. انشاالله یک اینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • محمد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    وقتی کسی مسئول است.. مثل مربی فوتبال تا بازیکن ها ودست یاران ونوع بازی را انتخاب کنه ومیزان هزینه و کجا خرج کنند دست رئیس باشگاه است.. اگه نتونه با پولی دستش هست بازی تدارکاتی یا بازیکن خوب بگیره /و محل تمرین و غذای بازیکن ها دست‌ش نیست... مجلس بگوید چه بودجه ای قرار دادند برای واردات فرآورده‌های دامی که تخصیص نیافته حق باهاشون.... اگه بودجه ای در اختیارش بوده به حق مسئول است اگه بودجه ندادنش اونایی می باست تصویب کنند مسئولند... ما بی خبریم
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    لعنت مسوولان کذاب
    • Abbas IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      بخدا شماها که هم دارید انتقاد میکنید هم سوال وجواب میکنید دقدقیه شما ها بخداوارواح خون شهدا مردم نیست بخدابا آمدن روحانی فقط جیبهایشما کم درآمد شده بسه اگر ناموس ارید تمامکنید
  • مسعود IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    آخه کی این بدبخت رو روشن فکر کرده ،همه حرفاشو مردم کوچه بازاری هم میگن،سخن تازه ای نمیگه فقط
  • حمزه محمودی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    امریگا ،طبق خواسته اسرائیل رفتار میکند ،به هیج وجه به قراردادها عمل نمیکند ،مگر اینگه اسرائیل بخواد ،من نظرم این هست ،با امریکا دائم سر میز مذاکره باشیم ،ولی چنان رفتار گنیم در ظاهر که تمام سود جویان و دلالان فکر کنند ،بزودی وهر لحظه توافق میکنیم ،ولی عملن خیلی سر سخت باشیم و ذره ای امتیاز ندهیم .
  • باوند IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    زیبا کلام تودیگه حرف نزن .فهمیدی!!!
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    نه پس گرانی مرغ تقصیر عمه من است . ایشان برای کسب کرسی ریاست جمهوری شعارها ی خوبی می دادند
  • محمد IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    از خواب بیدارشید داره گرا میده یعنی تمام گرانی تقصیر ما نیست
  • Ali IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    زیبا کلام حیف اون فامیل به تو خجالت بکش تو برای مردم وانقلاب چکار کرده‌ای بیار روی صحنه آدم زنده که احتیاج به وکیل ندارد روحانی که زنده است خودش از خودش دفاع کند اگه چیزی برای گفتن دار فقط می‌گوید مذاکره برید خجالت بکشید با او مذاکراتتون بودجه مملکت را به باد دادید باون مذاکرات
  • علی IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    اون بی سروپایی ک میگوید رئیس جمهور اختیارات گسترده ندارد پس چرا حاضرن تن ب هرکاری بدهند وهردروغ وتهمتی بزنن تا کاندیدایشان رای بیاورد..وضع اقتصادامروز ربطی ب تحریم نداردنتیجه دولت ناکارآمد ست...
  • علی FR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    زمان احمدی نژاد بدخوب بودن آب هوا رو تقصیر مدیریت دولت مینداختن، ولی الان افزایش قیمت مرغ، کوجه....میوجات، خودرو، مسکن، بیکاری، افزایش نقدینگی و دلار، تعطیلی بنگاه های اقتصادی و شرکت ها، اختلاس ها، بیرون بردن ارز، وضعیت بد معشیتی مردم.....بی کفایتی مدیران ، وزاری جهاد کشاورزی و رفا، اقتصاد، صنعت معدن، ریس بانک مرکزی .....و بقیه وزرا.... غرب زده ، تقصر هیچ کس و دولت نیست ؟! اقای زیبا کلام شما زشت کلام هستی و این از کم خردی شما و دوستان همفکر شماست! کاش بجای چندین ساعت حرف و نظر فقط یک ثانیه به اخرتتون فکر میکردید شما جز خیانت چیزی برای ثبت در تاریخ ندارید
  • علی‌احدی IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    ما‌اگر‌نخواییم‌زیبا‌کلام‌ نصیحتمان‌کند‌کیه‌باید‌ببینیم‌‌ بایدنو‌ یاترامپ
  • خوشکله IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    اقای خوشکله خوستیب محله سرکار روحانی عزیزمون درسته بت رای دادین اخه الانم میگیم علط کردیم بت رای دادیم حالا ول کن مارو
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    1 0
    خاک تو سرت دولت ناکارامد
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    1 0
    عاملین انگلیسی مزاج این مملکت رو به لجن کشیدن .
  • حرف حساب IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    کی گفته دولت مقصر گرانی است . مردم مقصر گرانی هستند مرغ برای طبقه مرفه و ثروتنمد جامعه هست مردم باید بادمجان بخورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس