ویژه ها

حدود یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 زمان باقی است و اصلاح طلبان با «بحران کارنامه» مواجه هستند. این طیف تجربه تلخی از مقایسه کارنامه قالیباف در شهرداری با کارنامه اصلاح طلبان در این نهاد دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**در جنگ نفتکش ها ایران بازنده است

«محمد بهشتی پور» فعال سیاسی اصلاح طلب و از حامیان برجام در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «جنگ نفتکش ها برنده ندارد» نوشت:«سوال این است که آیا آمریکا واقعا(در مسئله حرکت نفتکش های ایرانی به سمت ونزوئلا) وارد ماجراجویی خواهد شد؟ حدسی که از نظر تحلیلی می‌توان زد این است که چون انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و ترامپ با بیکاری ناشی از کرونا مواجه شده و رکود اقتصادی شدیدی را تجربه می‌کند، دنبال فضاسازی در سیاست خارجی است تا ملی‌گرایی آمریکایی را تحریک کند».

بهشتی پور در ادامه نوشت:«اگر بنا باشد آمریکا بتواند جلوی کشتی‌های بازرگانی را بگیرد، متقابلا این حق به کشورهای دیگر هم داده می‌شود تا آنها هم بتوانند اعمال قوه قهریه کنند و بدین ترتیب کشتی‌های آمریکایی در هر منطقه‌ای ناامن خواهد شد،امری که آمریکا را دچار چالش جدی خواهد کرد. شرایطی به‌وجود می‌آید مثل دوره‌ای که جنگ نفتکش‌ها، اول با ماجرای فجیره شروع شد و بعد تاسیسات عربستان سعودی و بعد با زدن پهباد آمریکایی ادامه یافت».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد:«مجموعه رخدادها را که کنار هم می‌گذاریم، نشان می‌دهد آمریکا وارد یک چالش بسیار جدی خواهد شد، اما اینکه ترامپ اهل چنین کاری هست یا نه؟ به نظر می‌رسد با توجه به قرائن و شواهد دنبال چنین سناریویی نیست و چنین ریسکی را نمی‌پذیرد. ولی جناح تندرویی که در وزارت خارجه، سازمان سیا و امنیت ملی آمریکا حاکم هستند آوانجلیست‌هایی هستند که محور ضدیت با ایران یکی ازسیاست‌های اصلیشان و دنباله‌روی سیاست‌های اسرائیلی‌ها هستند. اسرائیلی‌ها می‌خواهند خودشان با ایران درگیر نشوند و آمریکا درگیر شود و آنچه را که می‌خواهند با هزینه آمریکایی‌ها در ایران به دست آورند».

روزنامه اصلاح طلب آرمان همچنین در شماره امروز در یادداشتی به قلم «احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«تمامی تنگناهای اصلی کشور در عرصه سیاست خارجی است و مادامی که مسائل بدون تغییر باقی بماند، نمی‌توان امیدی به بهبود کامل شرایط ایران در عرصه بین‌المللی داشت. این موضوع نه به عملکرد دیپلمات‌های ایرانی بازمی‌گردد و نه وجود شخصی غیرقابل اعتماد و بدون منطق مانند ترامپ در کاخ سفید را می‌توان صرفا عامل اصلی شرایط موجود توصیف کرد، بلکه حاصل نگاه کلانی است که تعریف شده است».

نقیب زاده در ادامه نوشت:«زمانه تغییر کرده و بسیاری از مفاهیم دیگر معانی گذشته را ندارند. از جمله این مفاهیم می‌توان به استقلال و حاکمیت ملی اشاره کرد».

بهشتی پور در یادداشت مذکور با اشاره به اینکه تیم حاضر در کاخ سفید،تندرو و ضدایرانی و غیرقابل پیش بینی است، تاکید کرده است که علیرغم پرهزینه بودن ماجراجویی در قضیه نفتکش ها برای آمریکا، ورود این کشور به ماجراجویی، محتمل است.

این فعال سیاسی حامی برجام در ادامه تاکید کرده است که اگر جنگ نفتکش ها رخ دهد، این جنگ برنده ندارد و برهمین اساس هر دو طرف(ایران و آمریکا) بازنده هستند.

این ادعا در حالی است که در قضیه توقیف نفتکش ایرانی از سوی انگلیس و در ادامه، اقدام متقابل ایران در واکنش به این دولت زورگو، ابهت پوشالی ناوگان دریایی ملکه فروریخت و ایران برنده این ماجرا بود.

در حال حاضر 5 نفتکش ایرانی حامل بنزین با پرچم جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت به سمت ونزوئلا هستند. این اقدام از چند منظر از اهمیت خاص برخوردار است. اول اینکه، ایران با صادرات بنزین، فاز جدیدی از «خارج شدن از رویه خام فروشی» را کلید زده است.

پیش از این ایران با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، در تولید بنزین خودکفا شد و واردات این فراورده نفتی را متوقف کرد و حالا در گام بعد، به جمع صادرکنندگان بنزین وارد شده است.

پیش از این ایران با پرچم دیگر کشورها برای تردد نفتکش ها استفاده می کرد. اما اینبار این نفتکش ها با پرچم جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت هستند. این اقدام نماد خودباوری و پیروزی ایران در جنگ اراده ها در مقابل آمریکاست. براساس قوانین بین المللی، اقدام ایران کاملا قانونی است و تعرض هر دولتی به نفتکس های ایرانی مصداق «دزدی دریایی» است و با پاسخ قاطع و سخت ایران مواجه خواهد شد.

در مجموع و با توجه به تجربه توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس، چه آمریکا به حرکت نفتکش های ایرانی به سوی ونزوئلا واکنشی نشان ندهد و چه بی عقلی کند و واکنش نشان دهد، در هر حالت، پیروزی از آنِ ماست.

همانطور که نقیب زاده در یادداشت مذکور تاکید کرده است، هدف اصلی اصلاح طلبان، ایدئولوژی زدایی از سیاست خارجی ایران است. اینکه ایران باید رویکرد «ارباب-رعیتی» در مقابل آمریکا و اروپا داشته باشد. اینکه ایران باید آمریکا را کدخدا بداند و همه اقدامات خود را براساس خواسته او تنظیم کند.

این رویکرد خسارت بار در برجام عیار خود را نشان داد. رویکردی که هم ارزش پول ملی کشورمان را کاهش داد و هم صنعت هسته ای را تعطیل کرد و هم سفره مردم کوچک شد.

نقیب زاده در این یادداشت تاکید کرده است که مشکل سیاست خارجی ما «حفظ استقلال و حاکمیت ملی» است. لازم به ذکر است که وی چندی پیش پیشنهاد داده بود که برای کسب رضایت اروپا، بُرد موشک هایمان را کاهش دهیم!

**حمله گازانبری «بی کارنامه ها» به قالیباف

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «همه علیه قالیباف» نوشت:«درحالی‌که برخی اصولگرایان پیشاپیش نگران دخالت و مدیریت مجلس از بیرون به‌ویژه از سوی شورای ائتلاف اصولگرایان بودند، این شورا در نشستی که دو روز پیش برگزار کرده، نامزدهای ریاست و هیئت‌رئیسه مجلس را نهایی کرده است. خروجی شورای 62نفره اصولگرایان حاکی از این است که رقابت نهایی برای ریاست مجلس بین قالیباف و حاجی‌بابایی خواهد بود و نامزدهای هیئت‌رئیسه هم مشخص شده‌اند. اخبار حاکی است که نیکزاد و حسینی، وزرای احمدی‌نژاد در حالی به نفع قالیباف و حاجی‌بابایی کنار کشیدند که میرسلیم در جلسه‌ای که منتج به چنین نتیجه‌ای شده، شرکت نکرده است. این به این معنی است که میرسلیم با اعتراض به این روند و به احتمال زیاد رأسا در انتخابات ریاست مجلس شرکت خواهد کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه با ادعای بگومگوی قالیباف و شمس‌الدین حسینی و حمله آقاتهرانی به قالیباف، این نتیجه را گرفت که همه علیه قالیباف هستند.

در هفته های اخیر یکی از سوژه های ثابت رسانه های اصلاح طلب، حواشی تعیین رئیس مجلس یازدهم است.

اصلاح طلبان با بزرگنمایی اختلافات میان منتخبان مجلس یازدهم، اینگونه وانمود می کنند که اختلافات بسیار جدی است.

این در حالی است که منتخبان مردم، همزمان با رایزنی درباره کاندیداهای ریاست مجلس، جلسات متعددی برای بررسی مشکلات و مطالبات مردم برگزار کرده اند. تشکیل فراکسیون مناطق محروم، فراکسیون کارگران و تولید ملی و موارد مشابه دیگر همگی از عزم جدی منتخبان مردم برای رفع مشکلات حکایت دارد.

اما چرا اصلاح طلبان با تمام توان در حال حمله به قالیباف هستند. این حمله گازانبری ناشی از چیست؟! پاسخ را باید در اظهارات چندی پیش «صادق زیباکلام» جست.

زیباکلام در هفته های گذشته گفت:«انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

در حال حاضر حدود یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 زمان باقی است و اصلاح طلبان با «بحران کارنامه» مواجه هستند. این طیف تجربه تلخی از مقایسه کارنامه قالیباف در شهرداری با کارنامه اصلاح طلبان در این نهاد دارد.

حالا اصلاح طلبان آشفته و عصبانی هستند و نگران از اینکه، ماجرای مقایسه کارنامه ها قرار است یکبار دیگر در مقایسه مجلس یازدهم و مجلس دهم نیز تکرار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    45 22
    به نظر میرسه که هوک این تیتر را گفته باشه .
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      28 50
      روزنامه مشرق دشمن مردم است.
    • سید IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      64 6
      به نظر می آید که اصلاح طلبان تهوع آور هنوز از گیجی ضربه ای که از مردم در انتخابات مجلس نوش جان کرده اند بیرون نیامده و سعی دارند با تحلیل های آبکی در موضوعات داخلی و خارجی کشور آلام خود را تسکین دهند!!
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      10 1
      کسانی که به دنبال تسلیم ما در برابر غربی ها هستند این سوال را پاسخ دهند. البته اگر خدا را میشناسند و مسلمان هستند. پیامبران الهی همه در مقابل کفار تنها بودند و اگر سنت الهی تسلیم در مقابل ظالمان و کفار بود دنیا چگونه بود ؟
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      7 2
      روزنامه مشرق ؟؟
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      1 5
      15:44 معلومه سیلی های ملت در انتخابات های 62 و 94 و 96 فشار زیادی بهت اورده. کدوم ضربه مردم؟ همه میدونن مردم تو این انتخابات اصلا شرکت نکردن از اونایی که بهت ساندیس مونده میدن تهوع میگیری بپرس
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      1 1
      بنظرم شخصی که به مشرق حمله کرده یا سبک مغز است یا مغرض والا کیست که نداند اصلاحات طی چهار دهه چه خیانتها که نمرده است
  • بختیاری US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    67 28
    لعنت ابدی خداوند بر امریکای وحشی تروریست و نوکرانش ***** لعنت خاص و ابدی خداوند بر ترامپ وحشی تروریست غلام حلقه به گوش بزدل های اسرائیلی و ذریه ترامپ وحشی تروریست
  • آریایی اصیل IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    آمریکا همیشه برنده است
    • DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      79 7
      یابو چرا اسم آریایی رو خراب میکنی! واسه نشون دادن نوکریت اسمتو بذار کابوی وحشی اصیل!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      43 1
      زارت
    • خداشناس IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      15 1
      اصلا این آریائی که بعضی ها پوزشو میدن یعنی چه؟ من یک بنده ی خدا و مسلمان شیعه عثنی عشری هستم و به اون می بالم همین وبس. اسلام آمد که این چرندیات نباشه . همه ی مردم از یک نژادند و سیاه وسفید به هم برتری ندارند مگر به تقوای الهی . نابودبادنژادپرستی که همان شیطان پرستی است
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      8 0
      به غیر از دفعات متعدد شکست هایش به علاوه شکست بزرگش که طاغوت نابود شدنی است
    • عبدالله IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      12 0
      همیشه برنده آن کسی است که همیشه با خدا باشد. آیا به نظر تو ، آمریکا با خداست؟ آیا افعال و اعمال این جنایتکار مطابق دستورات الهی است؟ آمریکا دشمن خداست و دشمن خدا همیشه بازنده است...
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      18 1
      آمریکا همیشه بازنده است. آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. مرگ بر آمریکا وهمه دشمنان.!!!
    • بختیاری US ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      10 0
      قلاده تو بدست ترامپ وحشی تروریست هست آریایی هرچه باشد وطن فروش و خائن نیست.***** بی شک از کاسه لیس های آل یهود هستی و در جهت منافع اربابت که قلاده شماهارو در دست داره حرکت میکنی.***** بزودی مثل دستمال توالت دور انداخته خواهید شد.
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      13 1
      آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
    • IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      3 0
      ای نادان
    • شاددل IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      4 2
      شمعون چرا آمدی اسم ما ایرانی هارا گذاشتی ؟(آریا)
  • ه حسینی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    71 15
    سگی که پارس میکند پاچه نمیگیرد امریکا بعد از موشک باران پایگاهش خلع سلاح شده فقط نوکران داخلیش میخواهند مردم را از سلاح بی فشنگش بترسانند.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      8 1
      سگی که واق واق میکنه عزیزم نه پارس
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    53 5
    هیچ اختلافی بین حرفهای اصلاح طلبان با بی بی سی ومن وتو ودیگر رسانه های معاند وجود نداد این فلک زده ها از اقتدار وقدرت جمهوری اسلامی در.هراس هستند وتمام سعی وتلاش خود را می کنند با سیاه نمایی نظام اسلامی را ناکار آمد نشان بدهند
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    34 7
    وطن فروشی مورد پسند هیچ مردمی نیست نه مردم آریایی نه غیر آریایی وطن فروشان مورد تنفر تمام مردم جهان هستندچه آریایی چه غیر آریایی به وطن فروشان به چشم انسان های پست و فرومایه نگاه میکنند..تقریبا دستمال کاغذی چرکی که بلافاصله باید در سطل زباله بندازی...چه آریایی و چه غیر آریایی
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      10 1
      مرگ بر منافق
  • سرباز IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    37 1
    زدن قالیباف از الان برای 1400 شروع شده این قشر با بزرگ نمایی اختلافات میان جانحی سعی در تحریک قالیباف و ایجاد تفرقه میان نمایندگان را دارند تا مجلس یازدهم را از کار بیاندازند.....افرادی مانند میرسلیم(مثل عملکرد ولایتی در انتخابات 92 که باعث شد رای قالیباف شکسته شده و کشور 8 سال عقب بیافتد)در حال کمک به تفرقه افکنی میان نیرو های انقلابی هستند و ای کاش این افراد ذره ای شعور سیاسی و بصیرت داشتند
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    54 3
    در جنگ نفت کش ها بازنده ایم؟؟!! دوست داریم خط رو نفت کش ها بیافتد. دنیا را رو سر ترامپ خراب میکنیم.
    • رضا IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      1 11
      عاخه به چه بهائى ابله ؟! گيرم تونستيد يه دونه از ناوهاشونو هم ثم سننه عامو ؟!
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    35 0
    چپی های ما نه این که دین داری و ازادگی و مردانگی وعرق ملی ندارند مثل این که کلا عقلشان هم الحمدلله تعطیل شده است . طیح الله حظهم . بی غیرتی و بی حیایی هم حدی دارد
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    20 20
    استقلال و حاکمیت ملی بنظر نقیب زاده امروزه موضوعیت خود را از دست داده!!! عزیزان: وطن فروش شاخ و دم دارد؟بنظرم این مردک بیشعور نماد تمام عیار آن است.
    • امیر IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      0 0
      احسنت واقعا
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    51 0
    "زمانه تغییر کرده و بسیاری از مفاهیم دیگر معانی گذشته را ندارند. از جمله این مفاهیم می‌توان به استقلال و حاکمیت ملی اشاره کرد" اینها خود خود خائن هستندـ اینکه چطور کشور چندین سال دست اینها و چنین تفکری بود و تجزیه نشد معجزه خداوند هست
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    24 0
    تعریف جدید اصلاح طلبی این هست: خیانت به کل تاریخ ایران به نفع امپریالیسم جهانی.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    14 1
    مطمئن باشید نمیذار قالیباف رییس مجلس یا رییس جمهور بشه چون باعث تهدید انگلیس و فرانسه قرار خواهد گرفت کشور. حتما اصلاح طلبان را میشناسید که برای عارت مملکت با کجاها همتهنگ است!!!
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    2 11
    اصلاح طلبها هیچی نیستند و هیچ ادعایی هم ندارند اما این اصولگراها که اینهمه ادعا دارند و هرکدامشان منم منم میکنند مثلا چه غلطی کرده اند احمدینژاد 8 سال رییس دولت بود بماند که با اختلاسات نجومی دولتش فرهنگ اختلاس را ارتقا داد اما هگان شاهد بودیم که چه بلایی بر سر پول مملکت وارد دلار را از800 تومن به بالای 4000تومان ارتقا دادیعنی بیش از500درصد و اصلاح طلبان در 8 سال دولتی که داشتند دلار را از 478 تومن به 904 تومان رساندند یعنی کمتر از 100درصد
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      3 0
      بالاخره دلار 800 تومان بود یا 904 تومان ؟! خخ
  • امیرمحمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    8 0
    خداوکیلی وقتی اسم اصلاح طلبان آورده می شود فقط به یاد نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش می افتم نمی دانم چرا؟
  • علی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    8 0
    بهشتی پور ازمدافعین سرسخت امضای برجام بود
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    8 1
    مثل دوره‌ای که جنگ نفتکش‌ها، اول با ماجرای فجیره شروع شد و بعد تاسیسات عربستان سعودی و بعد با زدن پهباد آمریکایی ادامه یافت». /// این یارو داره علنا ماجرای فجیره و تاسیسات عربستان رو میندازه گردن ایران. خود غربی ها به جز امریکا و اسراییل چنین حرفی نزدند. حتی خود عربستان چنین حرفی زو نزد.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    9 1
    ایران همیشه وتحت هر شرایطی به کوری چشم دشمنان برنده است.!!! درود برایران وایرانی.!!!
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    9 1
    دیگه ازاین نظریه ها وحرفهای حال بهم زن این اصلاح طلبهای خائن کثیف خسته شدیم،بخدافرومایگی وپستی هم حدی داره
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    6 1
    افساد طلبا به مراتب میتونن از مسولین آمریکایی خطرناک تر باشن
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    6 0
    کم کم وقتش رسیده که آمریکا و دوستان به بشریت بپیوندند.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    8 1
    قالیباف، کابوس اصلاح طلبان بی عرضه
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      1 5
      دلم برات میسوزه که چشم امیدت به 4 نفر مثل قالیبافه
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    7 1
    مقاومت، جواب می دهد
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    1 0
    16:54دوتا اااا جا انداختی!!
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر ادمهای ترسو بزگترین گناه ترس است
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 0
    اصلاح طلبان هر گز آدم نخواهند شد اصلا وجود اینها در کشور و جهان اسلام نحس است خداوند هدایتشان کند
  • احسان IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 0
    از بی ...یه های وطنی انتظار بیشتر از این نمیره.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده. الهی آمین.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    4 0
    قالیباف یک مدیر جهادی موفق است که چشم دیدنش را ندارند انشاالله شرایط مردم وکشور بهتر خواهدشد
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 2
    اگر اصولگرایان بتوانند دلار را از ۱۷ تومان به ۸ تومان بیاورند من خودم با تمام وجود به قدرت مدیریت شان ایمان می آورم و تا جان دارم ازشون دفاع خواهم کرد
    • DE ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      8 0
      آفرین یعنی یک گروه دیوانه سنگی در چاه انداخته اند و دهها گروه عاقل بایستی جمع شوند سنگ را در بیاورند.من خودم اگر اصولگراها از کارشکنی ها و جاسوسی ها و خرابکاریها و وطنفروشی ها.....ی اصلاح طلبان جان سالم بدر برند بهشون ایمان می آورم دلار یکی از مشکلات کوچک است .
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    لعنت به ایدئولوژیتون مشرق نیوز
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      0 0
      توحق نداری به مشرق توهین کنی. لعنت به ایدئولوژی خودت.!!! درود خدا برمشرق.مشرق جان لطفا چاپ بفرما ممنون.
  • جواد IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 0
    مشرق شما که فقط نظرات موافقت را وارد میکنی چه اصراری داری که همه نظر بدهند دلیل نداره نظرات غیر قابل انتشار داشته باشی لطفا پاسخ بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس