روزنامه

متاسفانه اصلاح طلبان که سهم ویژه ای در دولت دارند، هرگونه نقد از دولت را معادل با تخریب گرفته و هرگونه انتقاد را با فحاشی و فرافکنی پاسخ می دهند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ابتکار: متحد بودن را از آمریکایی ها یاد بگیریم!

«معصومه ابتکار» معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:

«از همه ارکان و جریان‌های کشور می‌خواهم دست‌کم مانند وحدتی که در دولت امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، در داخل نیز همه به پشتیبانی و حمایت از دولت برخیزند».

ابتکار در بخش دیگری از مصاحبه گفت:

«مخالفت‌هایی که با برجام صورت گرفت، نشان دهنده وجود نوعی لجاجت است و اینکه برخی تلاش می‌کنند از همه ابزارهای قانونی و غیرقانونی که در اختیار دارند، برای به زمین زدن دولت قانونی کشور استفاده کنند».

نکته قابل توجه اینجاست که ابتکار بجای اینکه بگوید، بیایید مانند وحدتی که در دولت امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، ما هم علیه سلطه گری آمریکا وحدت داشته باشیم، می گوید، بیایید در پاسخ به دشمنی آمریکا علیه ایران، انتقاد از دولت را کنار بگذاریم!

متاسفانه اصلاح طلبان که سهم ویژه ای در دولت دارند، هرگونه نقد از دولت را معادل با تخریب گرفته و هرگونه انتقاد را با فحاشی و فرافکنی پاسخ می دهند.

بر همین اساس علیرغم اینکه برجام تاکنون هیچ دستاوردی برای کشورمان نداشته و دولتمردان نیز به آن اذعان داشته اند و در حالیکه پیش بینی های دقیق منتقدان یک به یک در حال به وقوع پیوستن است،  ولیکن ابتکار مدعی است که انتقاد از برجام از روی لجاجت است!

اکنون مطالبه عموم جامعه از دولت این است که از برجام اروپایی دست برداشته و با تکیه بر ظرفیت های عظیم داخلی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی، مشکلات معیشتی و اقتصادی را رفع کند.

** اذعان فائزه هاشمی به قبیله گرایی اصلاح طلبان

«فائزه هاشمی» در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «در عرصه سیاسی شاهد هستیم افرادی برای حضور در نهادهای تصمیم‌گیر به‌ویژه در جریان اصلاحات دعوت به حضور می‌شوند که سابقه و عملکرد مشخصی ندارند» گفت:

«درست است. متاسفانه این اتفاق به شدت در اصلاح‌طلبان و سیاسیون ما رخ داده است. به عنوان مثال فشاری که اصلاح‌طلبان به شهردار، معاونان شهرداری و غیره برای قرار دادن افراد حزب، گروه، باند و دوستان خودشان وارد می‌کنند که خیلی زیاد است و در نتیجه افرادی که برای آن جایگاه مناسب نیستند معرفی می‌شوند. بنابراین این موضوع تنها در دولت نیست و در میان سیاسیون هم این موضوع اتفاق افتاده است. این موضوع در شهرداری بسیار حاد شده است و ادامه دارد. کاملا با اظهارات شما موافق هستم و واقعا باید فکری برای این قضیه کرد».

فائزه هاشمی در ادامه با اشاره به لیست امید در انتخابات های مجلس شورای اسلامی و شورای شهر گفت:

«بیشتر مهندسی انتخابات به‌ویژه در شورای شهر بود. در آن برهه مهندسی انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان انجام شد و اکنون هم در انتخابات شهردار و افرادی که در مسئولیت‌های مختلف قرار داده می‌شوند همان اتفاق رخ می‌دهد که خوشایند نیست.»

گفتنی است چندی پیش «محمود علیزاده طباطبایی» عضو اصلاح طلب شورای شهر اول (منحله) تهران گفته بود:«برخلاف اینکه برخی از آقایان عنوان می‌کنند انتخاب اعضای لیست اصلاح‌طلبان [لیست امید برای شورای شهر تهران[به صورت دموکراتیک صورت گرفته اصلاً چنین نبوده است. به نظر می‌رسد در پشت پرده برای انتخاب اعضای جدید شورا زد و بند سیاسی صورت گرفته است. در شرایط کنونی نیز به نظر می‌رسد برخی تلاش می‌کنند در پستوها و در پشت پرده شهردار تهران را انتخاب کنند که این رویکرد صحیح نیست و شهردار تهران نباید در پستوها انتخاب شود».

«محمد رضا تاجیک» مشاور رئیس دولت اصلاحات نیز چندی پیش در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود:«لیست امید مصداق پوپولیسم است».

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در آستانه انتخابات مجلس دهم شکل گرفت تا محملی برای هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری بر مبنای خرد جمعی باشد، به محفلی چند نفره برای بستن لیست‌های رانتی و قبیله‌ای بدون در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری تبدیل شد.

تجربه چند انتخابات گذشته ازجمله شورای شهر تهران نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان هر فرایند سیاسی را با پول جلو برده‌اند تا آنجا که در بسته شدن لیست امید برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره شورای شهر تهران پای پول به میان آمد و اصلاح طلبان صراحتاً اعلام کردند که این دو لیست به صورت رانتی و با زد و بند سیاسی در پستوها بسته شده است.

** بی سوادی حامیان FATF؛ از برجام هم همینطور دفاع می‌کردند!

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «مهدی مطهرنیا» به دفاع از پیوستن ایران به FATF پرداخت. اما نکته قابل تأمل اینجاست که نویسنده این یادداشت حتی کمترین آشنایی با FATF نداشت.

در بخشی از این یادداشت آمده است:

«در چند مدت اخیر دولت تلاش زیادی برای تصویب لوایح چهارگانه که یکی از آنها FATF است، داشته است.»

این به اصطلاح کارشناس اصلاح طلب، مدعی شده است که FATF یکی از لوایح چهارگانه دولت است. این در حالی است که FATF، نه یک لایحه بلکه یک کارگروه با نام گروه ویژه اقدام مالی (FATF) است که در سال ۱۹۸۹ با هدف مبارزه با تامین مالی مواد مخدر تشکیل و در ادامه در سال ۲۰۰۱ پس از حادثه ۱۱ سپتامبر دامنه فعالیت آن به تامین مالی تروریسم و در سال ۲۰۰۸ به تأمین مالی سلاح‌های کشتار جمعی‌اشاعه‌ای گسترش یافت.

در ماه‌های اخیر چهار لایحه دولت با هدف پیوستن ایران به FATF در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و مناقشه قرار گرفته که این لوایح شامل «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی»، «اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم»، «الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم» و «الحاق به کنوانسیون سازمان ملل برای مقابله با جرائم سازمان‌یافته فراملی» است.

از میان لوایح چهارگانه‌ای که مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار داده، دو لایحه پس از تأیید و تصویب مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال شد که سخنگوی شورای نگهبان نیز گفته است که ما در شورای نگهبان 2 مورد از این لوایح چهارگانه را بررسی کرده‌ایم، یکی از آنها مربوط به مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی است که به آن کنوانسیون پالرمو گفته می‌شود و یکی هم اصلاح قانون مبارزه با پولشویی است. در این میان، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز همزمان با شورای نگهبان لوایح «الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو» و نیز «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» را نیز بررسی و ایرادات عمده‌ای به آن وارد کرده که این ایرادات از سوی مجمع، طبق قانون و در نامه‌ای از سوی شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.

FATF در گزارش‌های اکتبر ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ خود حزب‌الله را متهم به قاچاق مواد مخدر و تامین مالی تروریسم نموده است. اصلی‌ترین منبع شناسایی تروریست از سوی FATF گزارش لیستSDN  آمریکا می‌باشد و بر همین اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ردیف گروه‌های تروریستی می‌شناسد.

در حالی که آل سعود و رژیم صهیونیستی که پدر تروریسم دولتی و عظیم‌ترین منبع تأمین مالی تروریسم در منطقه هستند در لیست سیاه FATF قرار نگرفته‌اند، هرگونه تلاش برای اجرای توصیه‌های چنین نهاد دست نشانده‌ای که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مجرم پولشویی جهان نقش کلیدی در مدیریت و برنامه‌ریزی آن دارد نتیجه‌ای جز ضربه به عزت و اقتدار و امنیت ملی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

در بخش دیگری از یادداشت روزنامه اعتماد آمده است:«فرصت ایران برای پیوستن به کارگروه مبارزه با تامین مالی تروریسم " FATF" رو به پایان است و بر این اساس لایحه آن پس از اصلاحاتی در دستور کار مجلس قرار گرفته است و البته با توجه به شواهد و قرائن گمانه‌زنی‌ها برای نپیوستن به این کارگروه زیاد است».

مطهرنیا در ادامه نوشت:«در حالی‌ که کمتر از ٤٠روز به پایان مهلت پیوستن ایران به لایحه FATF مانده است پیوستن به آن همچنان با اماواگرهایی موجود است. نپیوستن به FATF با توجه به تحریم‌های پیش‌رو مشکلات کشور را دوچندان خواهد کرد و عدم تصویب آن اقتصاد کشور را در حالت فلج کامل قرار خواهد داد».

گفتنی است پیش از این مقامات ارشد دولت صراحتا اعلام کرده بودند که با امضای برجام، تمامی تحریم‌های ضدایرانی از جمله تحریم‌های بانکی و مالی یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق. اما در نهایت هسته‌ای رفت و تحریم‌ها ماند. حال مقامات ارشد دولت با انکار وعده‌های برجامی، عنوان کرده‌اند که تنها در صورت پیوستن به FATF  تحریم‌های بانکی لغو می‌شود!

مقامات غربی بارها مدعی شده‌اند که تحریم‌های بانکی در صورتی برداشته می‌شود که دولت ایران با نیروهایی مانند سپاه قدس مبارزه کند، با این ادعا که مردم یمن، مردم و دولت سوریه، مردم و دولت عراق، مردم فلسطین و حماس تروریست هستند و سپاه قدس به علت حمایت از آنها حامی تروریست‌ها است و بانک‌ها بر اساس  FATF   نمی‌توانند با تروریست‌ها و حامیان آنها – یعنی وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، دانشگاه صنعتی شریف، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و... - همکاری کنند. اگر می‌خواهید بانک‌های شما از تحریم خارج شود، باید افراد و نهادهایی که در مقابل سیاست‌های آمریکا و غرب در منطقه و ایران مقاومت می‌کنند، را تحریم و با آنها هیچ رابطه مالی نداشته باشید.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب آرمان که از بزک‌کنندگان توافقات خسارت‌بار است، در بخشی از یک مطلب به نکته مهمی اعتراف کرد و نوشت:«در صورت پیوستن به FATF اگر ایران با تحریمی همه‌جانبه مواجه شود دیگر امکان دور زدن آن ممکن نخواهد بود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • مرید چرچیل GB ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    8 33
    الان وقتشه که داعش رو دوباره احیا کنیم، بهترین فرصت برای انداختن داعش به جان منطقه است، در این مقطع حساس تاریخی میتوانیم حداقل 36 گروه تروریستی را فقط در ایران احیا کنیم و ایران را به 36 قسمت نامساوی تقسیم کنیم.
    • محمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      20 7
      موشکایی که امروز خوردید براتون کافی بود خخخخ
    • محمد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      6 6
      بجنب به خودت مثبت الکی بده روحیه بگیری :)
  • حقیقت NL ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    28 2
    چیزی که من دارم تو این مملکت میبینم اینه که قشر جوان ببه گلابی ترین دسته موجودات در عالم کائنات به نظر میرسن و این مسأله شامل دهه خاصی هم نمیشه پس دهه شصتیای خز و خیل گنده گ . . نیان بپرن به دهه های بعدی ، همتون داغونید .
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    24 1
    ه ابتکار بجای اینکه بگوید، بیایید علیه سلطه گری آمریکا وحدت داشته باشیم، می گوید، بیایید در پاسخ به دشمنی آمریکا علیه ایران، انتقاد از دولت را کنار بگذاریم!
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 3
    اینها و خانواده هایشان اینستاگرام دارند بروید ببینید چه خبراست . چه معضلهایی هست . به جای اینکه اینجا بیاید زر زر کنید بروید بررسی و مطالعه کنید خاک بر سرها
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 0
    خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    20 18
    لعنت بر مشرق پس فترت
    • محمد IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      14 9
      لعنت به تو ارباب کمتر از سگت
  • احمد IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    4 10
    چرا شما متحد بودن رو از آمریکاییها یاد نگرفتید زمان احمدی نژاد؟ الان که گندتون دراومده انتظار دارید ساکت باشیم؟
  • وفا IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 10
    خاک تو سرت مشرق با این مطالب ویژت
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    3 0
    شما خائن نبودن و وطن فروشی نکردن رو از هر کی میخوای یاد بگیر،اتحاد پیشکشتون.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      5 13
      همنشینی با سگ برا من شرف داره تا با خائن متحد بشم
  • سید IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 12
    ظاهراً اصلاح طلبان تهوع آور دچار فراموشی هم شده اند و کردارهای خود در جهت چند قطبی کردن ملت ایران را از یاد برده اند و حالا از ملتی که خود ایشان با تحریک گسل های قومیتی و زبانی و مذهبی سعی در پاره پاره کردنش داشتند تقاضای وحدت و حمایت دارند! واعجبا!!!!!!
  • سید رضا IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    7 0
    این خانم ! الگوی وحدتش هم آمریکایی ها هستن ! مارگارت آمریکایی !
  • سید رضا IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    5 0
    فائزه فتنه گر ! مگه یادش رفته که ؛ خاندان خودش ؛ اند باند بازی و قدرت طلبین !!
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 0
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    2 12
    خانوم ابتکار، شما جزو دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی بودید ولی تا به امروز 180 درجه تغییر دیدگاه داشتید!
    • US ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      1 0
      شايد از روز اول نفوذي بوده
  • FR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    2 17
    بانی باندبازی پدر و دائیش و خاتمی وطن فروش بودن و هستنو ایشالا نخواهند بود
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 3
    اصلاح طلبان استاد تمام باندبازی هستند. خود اصلاح طلبان اذعان داشتند که لیست امید با پول بسته شد
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 25
    خیانت نابخشودنی فتنه گران در سال 88 هیچوقت از حافظه مردم ایران پاک نخواهد شد
  • میهندوست NL ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 3
    سلام اگر برجام هیچ چیزی برای ایران نداشت چرا ترامپ ازآن بعنوان توافق بسیار بد یاد کرد تولید نفت و حمل ونقل دریائی وبیمه آن ومراودات اقتصادی که شرکت ها ودولت ها بتهران گسیل شده بودند برای بستن قرارداد. که اگر ترامپ پایبند بود برای اقتصاد ایران میتوانست موثر باشه بد بود تنها چیزی که از نظر بعضی بد بود دادن اورانیوم بیست درصد و ازرده خارج کردن سانتریفیوژ های نسل اول پاکستانی بود که با هزینه میلیارد ها بدردی نخوردند و کنار گذاشتیم اما دانش فنی و بعضی اختیارت را توانستیم حفظ نمائیم که همان هم صدای امثال اسرائیل رادرآورده وهمان دستاورد موجب شده اکنون بین آمریکا و بعضی از قدرتهای برسر همین برجام اختلاف بیفته ( حداقلش لسانی) اگر چه درمقابل قدرت آمریکا ناتوان بنظر میرسند اگر از نظر ما هیچ نبود و برای آنها خوب چرا دوباره تحریم شدیم و مشکلاتی که باآن مواجه ایم پیش آمده خلاصه بد آنست ما یاد نگرفتیم معنی منافع ملی را منافع گروهی وشخصی ارجح دارد بر منفعت ملی تازمانیکه تشتت دربین ما هست. دیگران میتوانند نفوذ کنند و مشکل ایجاد نمایند چرا بعد از چهل سال که ضررهای هنکفتی از این بابت که حتی روش های هم را قبول نداریم ومانع ایجاد میکنیم دیده ایم تمام نمیشود مردم حق دارند بااینگونه رفتار های بیهواز عملکردها نامید شوند بعداز چهل سال بعضا قوانین و احکام کم ویا بی اثر وبعضا متضاد راه را برای افساد بیشتر که همان تیشه به ریشه نظام وکشوراست هموار میسازد جاریست و یا عزمی برای اصلاح وجودندارد خوب هست مسئولین بااتفاق ومودت بادیگر افراد موثر ودلسوز دارای پرونده روشن نزد افکار عمومی تلاش نمایند داخل کشوررا از معضلات که شاید تاکنون روش های درستی بنظر میامدند و بدرد امروز نمیخورند پاکسازی وپالایش نمایند تا از جمله مردم. وفعالان اقتصادی مجاب شوند که روش ها صحیح واصلاح شده هست وامیددارند که بسمت روشنی میروند و دیگر نگران رانت خواران و فرصت طلبان بزک کرده وطن فروش نیستند واین امید موجب یاس دشمن شده ورونق زندگی و سعی وتلاش همگان برای آینده بهتر برای ایران ومردمانش درپی خواهدداشت وگذشت ها و پیوند همه مسئولین. برای ایران کلید راه حل هاست بهتراست بعضی ازدوستان. مدعی در اتاقی توسروکله هم بزنند وبه نتیجه درست برسند ودعواشون را بمیان مردم نبرند و به کشور ضررنراسنند که این گناه هست
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 0
    سران فتنه باید به اشد مجازات برسند
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 19
    خانم ابتکار شما که همه چیزتون رو از آمریکا یاد گرفته اید ، این یکی هم روش ، البته لطف کنید فقط این نسخه هارو برای خودتون بپیچید ، در ضمن شما توی ایران چیکار میکنید ؟.... تشریف ببرید زیر پرچم کشوری که بهش عشق می ورزید .
  • نظر IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 38
    این خانواده ریشه فتنه های امروزند
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 0
    خانم ابتکاراین حرفهابتونمیاد اینکه تودرجمهوری اسلامی چه میکنی هم معلوم نیست چون هرچه بدی میکنی عده ای بازهم بهت میزمیدن مگرتوبچه وزندگی نداری اگرماموریتی نداری بروبه خونه برس $
  • US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 0
    خانم ابتكار شما خواب هستيد يا خود را بخواب زديد در امريكا اختلاف و جنگ به درون خود كاخ سفيد رسيده از كدام اتحاد حرف ميزنيد اتحادي كه به باور همه كارشناسان امريكايي پنس معاون ترامپ بر عليه او با نيويورك تايمز دست بيكي شده و افشاگري بد و بزرگي در مورد ترامپ كرده در امريكايي كه رئيس جمهور ان از اغاز شروع بكارش جنگ بر عليه قوه قضائيه امريكا اف بي اي ، سازمان هاي امنيتي امريكا ، خبرنگاران ، تمام شبكه هاي تلويزيوني و كل سيستم امريكا و بيش از دو سوم مردم امريكا جنگ براه انداخته ، شما داريد خاك بر چشمان ملت ما ميريزند كه بايد اتحاد را از امريكاييها ياد گرفت ، بله اتحادي كه يكي از بزرگترين و با سابقه ترين سناتورهايش يعني جان مك كين وصيت كرد كه ترامپ و خانواده اش حق آمدن در مراسم تشيع جنازه او را ندارند ، از كدام امريكا شما حرف ميزنيد ؟
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    1 0
    ما الان درگیر فتنه اقتصادی هستیم
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    23 0
    بعضی ها با منافقین و بهایی ها حشر و نشر دارند. خدا عاقبت همه ما رو بخیر کنه
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    2 20
    مشکلات معیشتی مردم هیچ اهمیتی برای اصلاح طلبان نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس