کد خبر 893759
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
خبر ویژه

عضو مجمع روحانیون می‌گوید تصویب قوانین FATF در ایران، دست کشورهای اروپایی را برای مواجهه حقوقی با آمریکا بازمی‌گذارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مجید انصاری در گفت‌وگو با جماران اظهار داشت: با توجه به اینکه مهلت داده شده به ایران از سوی FATF تا ۲۰ روز دیگر به اتمام میرسد، از رئیس مجلس درخواست می‌کنم که هرچه سریعتر، کمیسیونی پیرامون بررسی این مسأله تشکیل دهند و اعضای آن کمیسیون به تهران آمده و تشکیل جلسه دهند و هرچه سریعتر لایحه مربوط مورد تصویب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیروز با برجام، امروز با FATF قرار است دلار ارزان شود

آیت‌الله مکارم: نقاط مبهم FATF شفاف شود


وی افزود: ما نباید بهانه به دست آمریکا و بدخواهان جمهوری اسلامی دهیم و در شرایط فعلی که آمریکا در عرصه های سیاسی و حقوقی از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و با رفتاری که در موضوع برجام انجام داده در انزوا قرار دارد و دستش برای توجیه رفتارش خالی است. در چنین شرایطی ما نباید در عرصه حقوقی رفتاری انجام دهیم که به نوعی کمک به ترامپ و حامیان محدودش محسوب شود.


وی گفت: ما باید در جامعه‌جهانی برخوردی فعال، محکم و مثبت داشته باشیم. اتفاقاً  قوانینی که مربوط به FATF است، صرف نظر از کاربردش در موضوع اف ای تی اف، راهگشایی ای که می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد این است که دست کشورهای اروپایی را برای مواجهه حقوقی با آمریکا در موضوع تحریم ایران باز می‌گذارد؛ ضمن اینکه این قوانین برای کشور ما بسیار مفید هستند.


انصاری در ادامه با اشاره به اینکه ما خود قربانی تروریسم هستیم، گفت: ما باید از هر قانونی که مانع تأمین مالی تروریست ها می‌شود، استقبال کنیم. ما که دنبال شفافیت مالی و سلامت سیستم بانکی کشور هستیم، حتماً با قانون مبارزه با پولشویی نیز مشکلی نداریم و آن را سالها پیش تصویب کردیم.


توجیهات مجید انصاری در حالی است که اولا اروپا طبق برجام دستش برای پیگیری حقوقی علیه برجام باز بود اما کمترین کاری در دفاع از یک تعهد مشترک و مقابله با نقض عهد آمریکا - حتی در حد بردن پیش‌نویس یک قطعنامه به شورای امنیت - نکرد. چرا امثال آقای انصاری خود یا مخاطبانشان را گول می‌زنند؟


ثانیا با همین توجیهات، برجام را امضا کردند اما از بهانه‌جویی‌های آمریکا کاسته نشد بلکه اتهامات و دعاوی جدید علیه ایران مطرح کردند و گفتند حالا که درباره برنامه هسته‌ای کوتاه آمدید، باید درقبال برنامه موشکی، نفوذ منطقه‌ای و دعاوی غربی حقوق بشر هم کوتاه بیایید. آنها در همین پروژه از تروریست‌ها در ۴ گوشه منطقه حمایت کردند.


ثالثا در حالی که آمریکا برجام را زیر پا گذاشته و اروپا با سکوتش رضایت داده، آیا تصویب ملحقات FATF، چیزی جز دستخوش به آمریکا به خاطر گستاخی و پیمان‌شکنی‌اش می‌باشد؟!  چرا باید چنین پاداشی داده شود؟


رابعا قوانین مفید چرا نباید مستقل از کنوانسیون‌های تحمیلی (ابزار دست آمریکا) تصویب شوند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    8 1
    FATF دست امریکا را برای نقطه زنی تحریمی بازتر خواهد کرد اب به اسیاب دشمن نریزید
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    1 0
    دولت این همه چیز گرون کرد که این تسویب کنه بخاطرش 18 میلیون گرفته میدونی چقد پوله باهاش میشه یه کشور اباد کرد
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    4 8
    امریکا از برجم خارج شد دلار شد 15 تومن اگه FATF لغو شه احتمالا تا 150 تومن هم برسه
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      7 3
      شارلاتان دروغگو و نادان
  • US ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    6 3
    FATF بسیار خطرناک تر از برجام است
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    1 1
    خیانت خواص در جهان سوم اصل مسلمی است
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    6 1
    حالا کم کم مشخص میشه چرا اقای روحانی با همکاری سیف 18 میلیارد دلار بی زبان را حراج کرد و این گرانی را به ملت تحمیل پس می خواست مردم به ستوه بیایند تا بتواند این بار نقشه دیگری از اربابانش که همان FATF باشد را اجرا کند.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    11 1
    پذیرفتن FATF یعنی تسلیم شدن بجای مقاومت در مقابل امریکای زورگو .پذیرش FATF علاوه بر اینکه سودی عاید کشور نمیکند صدمات جبران ناپذیری به نظام پولی و اقتصادی کشور وارد میکند و دست مملکت را برای هرگونه جنگ اقتصادی با دشمن خواهد بست و دشمن از آن بعنوان ابزار فشار همانند برجام می نگرد در اصل FATF تکمیل کننده پروژه برجام برای به زانو در آوردن و عقب نشینی ایران است.خیانتی بالاتر از برجام وتصویب FATFوجود ندارد.مردم عزیز و جوانان مومن و انقلابی به هوش باشید که ایران عزیز در خطر است و دشمنان و مزدوران داخلی و دست پرورده غرب کمر به ویرانی ایران بسته اند.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    1 2
    چرا انقد اصلاح طلبا نادان هستند؟
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    6 1
    عزیزان این دروغه محضه , افزایش دلار ربطی به خروج امریکا از برجام نداره فقط این دو اتفاق با هم افتادن, دولت همزمان با خروج امریکا از برجام دلار را گران کرد تا گرانی آن را به برجام ربط دهد در حالی که اینها هیچ ربطی به هم ندارند.در ثانی مگر ابتدای دولت دهم وضع تحریمها از این بدتر نبود ؟ولی چنین فشار به مردم وارد نشد.تمام اینها نقشه دولت برای تسلیم کشور است.در این ایام محرم که برای امام حسین سینه چاک میکنیم کاش درسی که امام حسین به ما آموخت را فراموش نمیکردیم!امام حسین درس آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم را بما آموخت.امام حسین حاضر شد کودکان و زنان و طایفه اش اسیر و کشته شوند اما تن به ذلت نداد این درسی است که باید بیاموزیم و جلوی امریکا و مزدوران داخلی آن که کمر به نابودی کشور عزیزمان بسته اند بایستیم و از هیچ چیز چه تحریم و چه تهدید نهراسیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس