صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۴ آذر

اصلاح‌طلبان که اکنون انتقادات تندی را علیه سلبریتی‌ها مطرح می‌کنند، در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به صورت گسترده، اظهارات سلبریتی‌ها درخصوص وضعیت سیاسی و اقتصادی و...را منتشر می‌کردند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** روزنامه حامی دولت: مهناز افشار یک سلبریتی بی مسئولیت است

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «سلبریتی بازی با جان آدم‌ها» نوشت:

«در روزهای گذشته سخنان یک سلبریتی در فضای مجازی واکنش بسیاری را برانگیخت. مهناز افشارکه این بار با تبلیغ یک آمپول برای پیشگیری از اعتیاد در یک ویدئو ظاهر شد، سخنانی را بر زبان آورد که بار دیگر حاشیه ساز شده و واکنش‌های منفی بسیاری را به‌همراه داشته است. این بازیگر در کلیپی درباره آمپولی به نام نالوکسان حرف می‌زند که می‌تواند از سوءمصرف موادمخدر جلوگیری کند. آمپولی که مردم می‌توانند بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنند. بلافاصله پس از این ماجرا، بسیاری از کاربران توییتر به این ویدیو واکنش نشان دادند و از خانم افشار خواستند که در این حوزه دخالت نکند. هر چند مهناز افشار در توییتی تلاش کرد پای خود را از این ماجرا بیرون بکشد و با اصطلاح پزشک هم پزشک‌های قدیم سعی کرد کمی از فشارها بکاهد با این حال دامنه واکنش‌های مجازی آن‌قدر بالا گرفت که روز گذشته وزارت بهداشت به تزریق این آمپول واکنش نشان داد و اعلام کرد استفاده این داروبدون تجویز پزشک خطرناک است و بهتر است سلبریتی‌ها دارو و درمان را به اهلش واگذار کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«"وحید نقدی" که یک داروساز است در مصاحبه با همدلی گفت:"استفاده بی‌رویه نالوکسان می‌تواند منجر به ایست قلبی شود. از سویی تشخیص دوزبندی دارو برای بیماران مبتلا به اعتیاد از سوی پزشک بسیار مهم است. اینکه دوز مصرفی این شخصی که مثلاً اوردوز کرده چقدر بوده است؟ در دنیا هیچ آمپولی بدون تجویز پزشک مصرف نمی‌شود. همچنین این دارو، دارویی است که معمولاً در اورژانس و اتاق عمل با تجویز پزشک و تحت یک شرایط خاص استفاده می‌شود. این‌ها را گفتم که اهمیت موضوع را دریابید. من خودم که داروساز هستم هیچ وقت جرات اینکه بخواهم آمپولی مانند نالوکسان را برای کسی تجویز کنم را به خود نمی‌دهم چرا که مسئله بسیار حساس و خطرناک و پای جان آدمی وسط است».

همدلی در ادامه نوشت:

«"امان‌الله قرایی‌مقدم" جامعه‌شناس در مصاحبه با همدلی گفت:"تبلیغ این بازیگر سینما دو بعد شخصی و عمومی دارد. در بعد شخصی می‌توان آن را بی تعهدی و بی مسئولیتی نامید و در بعد اجتماعی می‌توان آن را تحت پدیده‌ای نابه‌هنجار و نهادینه شده در بطن اجتماع ایرانی مورد بررسی کنکاش قرار داد. چرا جامعه ما بازخواست نمی‌کند؟ چرا از خانم افشار نمی‌خواهد مسئولیت حرفش را بر عهده بگیرد؟"».

طیف اصلاح طلب که اکنون انتقادات تندی را علیه سلبریتی ها مطرح می‌کند در سال گذشته و در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به صورت گسترده، اظهارات سلبریتی ها درخصوص وضعیت سیاسی و اقتصادی و...را منتشر کرده و این جماعت را در جایگاه کارشناسانی در همه امور نشانده بود.

حالا که تشت رسوایی بی سوادی این جماعت از بام افتاده و افکار عمومی واکنش بسیار منفی به این افراد داشته‌اند، طیف اصلاح طلب از رپرتاژ برای سلبریتی ها به منتقد آنان تغییر موقعیت داده است!

** نماینده حاضر در سلفی حقارت: شروط FATF را نپذیریم، روابط بانکی صفر می‌شود!

«علیرضا رحیمی» از نمایندگان حاضر در سلفی حقارت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:

«همه گزارش‌های مقامات ارشد کشور همچون مقامات وزارت خارجه، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و همچنین مدیران بانک‌ها و مقامات وزارت اطلاعات حاکی از تحولات منفی در حوزه تعاملات پولی و بانکی ایران با سایر کشورها بویژه در شرایط تحریمی بود که این مهم را با عدم تصویب لوایح یاد شده (مرتبط با FATF) قابل عمیق‌تر شدن تا قطع کامل روابط بانکی ایران با همه کشورها و از جمله همسایگان و دوستان‌مان اعلام می‌کردند.»

منتقدان FATF همواره با استناد به دلایل کارشناسی و فنی به نقد موضوع پیوستن ایران به این سازمان پرداخته‌اند. اما در سوی مقابل، مدافعان FATF به این دلیل که دستشان از استنادات کارشناسی و فنی خالیست، تعمداً این مسئله فنی را به یک دعوای سیاسی تقلیل داده و صرفاً به هراس افکنی و فحاشی به منتقدان مشغولند.

این نماینده مجلس که پیش از این، از سلفی حقارت با افتخار سخن می‌گفت، مدعی شده است که اگر شروط FATF را نپذیریم، روابط بانکی کشورمان با سایر کشورها به صورت کامل قطع می‌شود!

واقعیت این است که ادعای موافقین FATF درباره قطع کامل همکاری کشورهای دیگر (حتی کشورهای دوست) با ایران، ادعای صحیحی نیست و آنان برای تصویب لوایح مربوط به FATF دست به یک بزرگنمایی و فریب زده‌اند و اهمیت FATF را بسیار بیشتر از آنچه هست، نشان داده‌اند.

بدترین شرایطی که FATF می‌تواند برای یک کشور به وجود آورد، «اقدام متقابل» است که از آن تحت عنوان لیست سیاه یاد می‌شود. در یادداشت تفسیری توصیه شماره ۱۹ این نهاد، مصادیقی از اقدامات متقابل علیه کشورهای هدف ذکر شده است. مطابق این یادداشت تفسیری، نهایت فشاری که «اقدام متقابل» می‌تواند بر کشور هدف وارد کند، افزایش مراقبت کشورهای دیگر درباره آن است و نه قطع همکاری. به عنوان نمونه، این افزایش مراقبت به شکل «رعایت شناخت مشتری به صورت تقویت شده» و «جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی از تراکنش‌های مؤسسات مالی در کشور «هدف» انجام می‌شود اما نهایتاً این مراقبت‌ها به قطع همکاری منجر نمی‌شود. علاوه‌بر این، مطابق بیانیه FATF با وجود تعلیق ایران از لیست سیاه، این اقدامات مراقبتی همچنان علیه کشورمان انجام می‌گیرد. بنابراین با بازگشت به لیست سیاه (اقدام متقابل) عملاً اتفاق جدید مهمی رخ نخواهد داد.

ایران از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ در لیست سیاه FATF بوده است و از سال ۱۳۹۵ از این لیست تعلیق شده است. سؤال مهمی که مدعیان «قطع کامل همکاری» باید به آن پاسخ دهند این است که در این ۷ سالی که ایران در لیست سیاه FATF قرار داشت، همکاری‌های مالی ایران با کشورهای دیگر کاملاً قطع بود؟ تبادلات وسیع مالی ایران با کشورهای مختلف از جمله روسیه و چین در این دوران، نشان می‌دهد که وجود ایران در لیست سیاه FATF، منجر به قطع همکاری‌های مالی و بانکی با کشورهای دیگر نشده است.

چندی پیش دبیر اجرایی FATF در مصاحبه خود با بی‌بی سی به نکته مهمی‌اشاره کرد. وی در زمینه استانداردهای FATF گفت: «مجموعه استانداردهای ما درباره ارتباط بانک‌های مرکزی با هم نیست». این سخنان می‌تواند شاهدی باشد بر اینکه لیست سیاه FATF نمی‌تواند منجر به قطع همکاری بانک‌های مرکزی با یکدیگر شود.

لازم به ذکر است که برخی از حامیان برجام پیش از این مدعی بودند که اگر آمریکا اراده کند به راحتی می‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند!

** برجام زدگی و بی برنامگی دولت، علت اصلی بر زمین ماندن مطالبات مردم

«فرزانه ترکان» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و عضو شورای عالی اصلاح طلبان در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«دولتمردان کشور و به‌خصوص رئیس‌جمهور باید بدانند که تمام مشکلات کشور را نمی‌توان با آچار برجام بازکرد. لذا به یکسری آچارهای دیگر و برنامه‌های بزرگ و جامعی احتیاج است که برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی مردم فکر اساسی کنند. اکنون مردم از نظرمعیشتی تحت فشار هستند. از این جهت نمی‌شود صرفاً با صحبت‌های رئیس جمهور مردم را دلگرم کرد. این حرف‌ها صرفاً گفتار درمانی است؛ مردم احتیاجی به سخنرانی ندارند و می‌خواهند به چشم خود ببینند که نرخ تورم کنترل شده و جوان‌هایی که تحصیلات عالیه نیز دارند از بیکاری در آمده‌اند. لذا جامعه نیازمند این است که دولت در عمل این مسائل را سامان بخشد.»

مقامات ارشد دولت در ماه‌ها و هفته‌های اخیر صراحتاً اعلام کرده‌اند که «مزایای برجام نزدیک به صفر شده است» و «بسته پیشنهادی طرف اروپایی مأیوس کننده بوده است» و «طرف اروپایی در اجرای اقدامات عملی کوتاهی می‌کند».

از سوی دیگر طرف اروپایی با وقت کشی ۷ ماهه، ضمن تاکید بر عدم ارائه تضمین به ایران درخصوص تعهدات برجامی، تصریح کرده است که اقداماتش در راستای منافع آمریکاست و در موضوع ایران با واشنگتن دارای هدف مشترک است و صرفاً در مسیر رسیدن به هدف، با هم اختلاف نظر دارند.

با اینحال دولت همچنان قائل به «اجرای برجام به هر قیمت است» و این مسئله موجب شده است که روند خسارت بار اجرای یکطرفه و بدون مزایای برجام از سوی ایران همچنان ادامه یافته و این انفعال، طرف مقابل را در موضوعاتی همچون توان موشکی و قدرت منطقه‌ای گستاخ کرده است.

از سوی دیگر همچنان تمام ظرفیت‌های دولت به وزارت خارجه خلاصه شده و تمام ظرفیت‌های وزارت خارجه نیز به برجام خلاصه شده است و در مجموع دولت دچار بی برنامگی و بی عملی است.

همین امر موجب شده است تا مطالبات مردم و به خصوص مطالبات معیشتی بر زمین بماند.

** زیباکلام: اصولگرایان برنده انتخابات ۱۴۰۰ هستند

«صادق زیباکلام» در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:

«جریان اصلاح‌طلب دچار دو آسیب و دو مشکل بنیادی است و منظما هم به خاطر اینکه نمی‌تواند یا نمی‌خواهد حل کند، در فکر درست‌کردن این دو مشکل نیست که همین امر باعث شده افول کند. مشکل اول اصلاح‌طلبان این است که نمی‌خواهند بگویند که اصلاح‌طلبی یعنی چه؟ اگر بروید در سطح جامعه و یک نظرسنجی انجام دهید که اصلاح‌طلبی چیست و به چه کسی اصلاح‌طلب می‌گویند، خیلی‌ها نمی‌دانند یا جواب‌های متفاوتی می‌دهند؛ به این دلیل که رهبران اصلاحات نتوانسته‌اند بگویند که ما چه می‌خواهیم، ما به دنبال چه هستیم. اشکال دوم؛ ۲۰ سال است که جریان اصلاح‌طلبی با کدخدامنشی در یک جریان سیاسی ادامه حیات می‌دهد. زمان آن فرارسیده که یک بازسازی خیلی جدی و اساسی در میان جریان اصلاح‌طلب اتفاق بیفتد. اساساً تشکیلات و سازماندهی مشخص ندارد. رهبران اصلاح‌طلبان کم‌وبیش همان‌هایی هستند که ۷۶ هم بودند. نیروی جوان، افکار و عقاید جوان وارد جریان اصلاح‌طلبی نشده است.»

زیباکلام در ادامه گفت:

«به نظر من، اصولگرایان مجلس یازدهم را خواهند برد و یکی، دو سال بعد هم در انتخابات ۱۴۰۰ قطعاً اصولگرایان پیروز خواهند شد؛ یعنی آن ۱۶، ۱۷ میلیون رأی آقای رئیسی سرجایش هست، به‌علاوه یک چندمیلیونی هم ریزش از سوی این ۲۴ میلیون که می‌رود به سبد آقای رئیسی یا هرکس دیگری که از اصولگرایان بیاید نامزد شود. ما شانسی نداریم؛ چه در انتخابات ۹۸ برای مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰. مگر این وسط یک معجزه اتفاق بیفتد.»

زیباکلام چندی پیش گفته بود: «اگر از عملکرد دولت یک منحنی ترسیم کنیم عدم محبوبیت دولت درست چند هفته پس از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ آغاز می‌شود و اینکه بسیاری احساس می‌کنند نباید به وی رأی می‌دادند و اکنون نیز این منحنی با شیب تندی ادامه پیدا می‌کند... اگر فردا انتخابات برگزار شود آقای روحانی دیگر مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت. این یعنی رئیس‌جمهور چیزی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد پایگاه رأی خود را از دست داده است».

همچنین در روزهای گذشته روزنامه شرق در مطلبی نوشته بود: ««روحانی در شرایط بسیار نامساعدی در سال ۹۲ دولت را تحویل گرفت. اما قطعاً با علم و آگاهی این کار را کرده است و اصلاح طلبان و اعتدالیون نیز با اشراف کامل به شرایط بسیار بد آن دوران، پذیرفتند...وارد کارزار شوند...خوب و بد روحانی (یا لااقل بخش زیادی از آن) در محکمه تاریخ قطعاً به پای اصلاح طلبان نوشته می‌شود...».

علاوه بر این در روزهای گذشته «سید محمد غرضی» گفته بود: «اکثر نیروهای قریب به اتفاق آقای روحانی از جناح اصلاح‌طلب انتخاب شده است...اصلاح‌طلبان هر زمانی که به قدرت رسیده‌اند نتوانستند دولت را نگه دارند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    35 2
    روی پیشانی شما بی عرضه حک شده گند کاری شما تا سالها در خاطره مردم باقی است شتر.....
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      24 4
      اصول گرا و اصلاح طلب مسخره اند هیچ کدام . فقط نیروهای مومن انقلابی جوان و باهوش و پرکار و شجاع نه اینکه یه مشت عقده ای قدرت طلب حالا از هر دو طرف .
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      8 0
      یادمون نمی ره که هیچ تازه می خواهیم انتقام بگیریم. فقط نقد کردیم حالا مونده عملی دست بکار بشیم
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      5 0
      نویسنده محترم ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ اشاالله کلامتان در مکه و کربلا منعقد شود و تمام همفکرانتان عزیز دو دنیا شوند انشاالله و مملکت ما نیز دوباره روزهای اوج و افتخار را ببیند این همه ذلت کمر تمام مردم را شکست . یا علی(ع)
  • AE ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    16 2
    تمام ترس از این است که دولت و مجلسی انقلابی سر کار بیاد که دچار انحراف نشود ...
  • ابرقدرت IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    9 4
    خواستید تنگه هرمز رو ببندید بگید من بیام
    • ج IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      9 3
      خودم هستم لازم نیست تو بیای
    • US ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      2 0
      بعد از ان حرف از زیر میز بیرون نمی اید. اخبار جلقه زرد ها را نگاه می کند و گریه می کند. فکر می کند جلقه زرد ها ممکن است تقاضای اعدام ایشان را خواستار شوند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    3 27
    نه دیگه اصولگراها هیچ رایی ندارند . از اصولگراها مردم عبور کرده اند
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      10 3
      هر دو گروه بی عرضه رو می ذاریم کنار . هر دو مردم رو خیلی اذیت کردن
    • FR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      12 0
      باور نمی کنم تو قبلا به اصولگراها متمایل بوده باشی که الان از اونها رد بشی یعنی میگی سال 92 و 96 به روحانی رای ندادی توی انتخابات مجلس به لیست اصلاح طلبها رای ندادی توی انتخابات خبرگان به کاندیدهای روحانیون مبارز رای ندادی ؟؟؟؟؟؟؟ ن عزیز منم اصولگرا نیستم اما ضد انقلابم نیستم تفکرات من شباهت به ملی مذهبی ها داره اما تاریخ نشون داده گندی که اصلاحات زده خیلی فراتر از برخی از شاهان قاجاره
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      10 0
      بله از اصولگراها عبور کردند افتادن تو گرداب اصلاح طلبان مثلا خیلی هنر کردند؟
  • DE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    11 2
    زیباکلام: اصولگرایان برنده انتخابات ۱۴۰۰ هستند/ حالا لابد میخواد در آینده ادعا کنه من ! بودم که اصولگرایان را برنده انتخابات کردم و مردم به من! میگن چرا اینکار رو کردی !!! .آق زیبا هم دولت تعیین میکنه هم سیاست هم رییس جمهور سلطان انتخاباته!
    • NL ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      20 0
      با این حرف میخواد اصلاح‌طلب‌هارو متحد کنه... اما خبر نداره که دیگه کار از کار گذشته... با این گند وحشتناکی که زدن هر کی بازم بخواد به این جماعت رأی بده با هدف ضربه زدن به ایران و مردمش رأی داده. لعنت به کسی که با این تفکر رأی میده
  • مهماندار هواپیما IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    10 1
    باید یک بار برای همیشه اصلاح طلب و اصولگرا را از کشور حذف کنیم
  • FR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    12 0
    ماکرون با 64 در صد ارا تقریبا همزمان با دور دوم روحانی انتخاب شد ودر انتخابات مجلس هم 80 در ارا را حزبش برد اکنون منفرترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه شده است ....امیدوارم که در این مورد هم از فرانسه تقلید کنیم !
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    12 0
    ما نه اسهال طلب می خواهیم نه اصول گرا هیچ کدوم هر دو خیلی اذیت کردن. فقط نیروهای مومن انقلابی که هیچ کدوم رو نمیخ وان اونا رو می خواهیم . و جوانان دیگه هرگز به افراد پیر رای نمی دیدم دیدم با تجربه ها شون و بزدلی ها شون چقدر به مردم ظلم کردن . از همشون متنفریم.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    6 0
    کدوم اصول گرا ! 7 ساله از بین دولتی هاشون یکی نیامد از حق دولت خودشون و مردم دفاع کنه همشون کز کردن توی خونه هاشون و بازی با خانواده
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    6 0
    اصول گراها از دولت نهم و دهم این همه تهمت و اذیت رو دیدن از دولت اصلاح طلب روحانی هیچ کدومشون نیامدن بگن دولت یازده و دوازده داره دروغ می گه و از حق دولن نهم و دهم دفاع کنه چرا ؟؟؟
  • محمـّ؁د IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    10 0
    اصلاحات همون دندون پوسیده ای هست که دیگه نه اصلاح می شه و نه ترمیم بلکه باید اوون رو از ریشه کند و دور انداخت
    • DE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      4 1
      دولت های بعد از انقلاب از دولت موقت نهضت آزادی و بنی صدر گرفته تا لیبرالها و اصلاح طلبچی ها و احمدی نژاد ...به جز مقطع کوتاهی از این 40 سال و اندی هیچکدام اصولگرا نبوده اند .دهها بار احمدینژاد از همان اوایل گفت که او اصولگرا نیست .پس این شگرد نخ نما شده که اصولگرایان و اصلاح طلبچی ها کشور را خراب کردنداز بازماندگان اصلاحات خریدار ندارد. نقشه دیگری رو کنید غریق به هر چیزی برای نجات خود متمسک میشود.
  • US ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    4 0
    نمیدونم بوسیله کی ولی حل مشکلات جامعه حال حاضر ما بوسیله یکی حل میشه که همه ذکر و فکرش کار باشه و کار و کار...اصلا نه اصلاح طلب باشه نه اصولگرا....یه انقلابی باشه که مردمش بیش از مناصبات و روابط سیاسی براش مهم باشه...یه انقلابیه جهادی ما میخواهیم
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    5 0
    در این مدت چند سال ؛ کلی ایران عقب گرد کرد. نه فضایی و نه نانو و نه صنعت درست و حسابی خودرو و االا ماشاالله!!! باید کسی بیاید که دلش برای مملکت بسوزد و پیشرفت را برای آیندگان این سرزمین بخواهد و نه پیشرفت خودش و خانواده اش و اقوام اش!! بخدا ایرانی لیاقت بهترین ها را دارد.
  • SE ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    6 0
    چرا دادستان به عنوان مدعی العموم بدلیل دخالت در امور پزشکی و ارائه اطلاعات دروغ و تهدید جان افراد حامعه غلیه مهناز افشار اعلام جرم نمیکند و او را محاکمه نمیکند؟!
  • SE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    10 0
    زیبا کلام خودش هم میداند که از سال 92 هم پایگاه نداشت با پروپاگاندا و حیله مردم را فریفتند و برایش پایگاه دروغین درست کردند
  • سید IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    11 0
    هر کس در بلاهت زیباکلام شک داشته باشد باید در کم عقلی خودش یقین کند!
  • سید IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    11 0
    وقتی مردم به اصلاح طلبان، تهوع آور می گویند، بی جهت نیست! اظهاراتشان را بخوانید تا متوجه شوید!
  • US ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    7 3
    مجلس یاازدهم و انتخابات 1400متعلق به احمدی نژاد و جریان بهاراست.نه اصلاح طلب و اصولگرا
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    5 0
    اگرزیباکلام توعمرش یک پیش بینی درست نموده باشه همین یکی است یعنی پیروزی اصولگرایان درانتخابات مجلس اتی وریاست جمهوری ۱۴۰۰وبه زباله دانی رفتن ابدی اصلاح طلبان فاسد
  • عماد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    2 0
    آقاي زيبا کلام طنز پرداز خوبيه!! حرفاش از بس سطحيه و خنده داره کّه آدم رو روده بر ميکنه.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    3 0
    جبهه انقلاب با تاکید بر گفتمان انقلاب اسلامی مجلس ودولت بعد را تشکیل خواهد داد
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    2 0
    ایشان درمورد برجامهم ازین پیش بینیها زیادداشتن.. گرچه اصولگرا مقداری بهتر ازاصلاح طلبه اما خیلیاشون درپشت پرده دستشون بااصلاح طلبا دریه کاسه است. وهدفشون فقط وفقط چپاول مال ملته تحت عرعنوانیکه مصلحت بدونن.مرگ برمنافقین وناکثین ومنحرفین طماع قدرت طلب
  • ابراهیم IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    1 0
    در شرایط فعلی ما اگر راهکارهای گفته شده در فریضه نماز را در سطح جامعه اجرایی کنیم تمام مشکلاتمان اعم از سیاسی اقتصادی اجتماعی وفرهنگی مملکت قابل حل است بشرط خلوص نیت وحضور قلب در نماز رو بسوی معبود فقط با توکل بر او وبرپا داشتن فرهنگ نماز در زندگی روز مره وهمه سطوح جامعه درخواست عاجزانه از درگاه ربوبیت واقدام وعمل به همنگام. فقط اجرای تک تک فرامین دینی ما را از همه بدبختیها نجات میدهد. دران صورت دیگر شرق وغرب برایمان معنا ومفهومی ندارد.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    5 0
    ننگ بر افسادطلبان خائن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس