کد خبر 711617
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
روسیه و آمریکا

نشریه هافینگتون پست در گزارشی نوشته است که مذاکراتی میان آمریکا و روسیه درباره توافق بر سر بحران سوریه انجام شده است.

 به گزارش مشرق، هافینگتون پست در مطلبی نوشت: چانه‌زنی آمریکا و روسیه برای توافق درباره بحران سوریه پیش از این آغاز شده اما نه در قالب  یک توافق جامع میان دو طرف که مسائلی مانند اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه را نیز دربر بگیرد، هدفی که در حال حاضر دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

در ادامه این گزارش آمده است: سفر «رکس تیلرسون» به روسیه و دیدار ۴ ساعته وی با «سرگئی لاوروف» و در پی آن با «ولادیمیر پوتین» شاهدی بر این واقعیت است که مذاکراتی جدی میان دولت ترامپ و مسکو درباره روابط دوجانبه و مولفه‌های این رابطه دوجانبه آغاز شده است.

به نوشته این نشریه نشانه‌هایی از سرعت گرفتن این اقدامات در نیویورک نیز دیده می‌شود و درست در روزی که تیلرسون در مسکو با لاوروف دیدار می‌کند نیکی هیلی در شورای امنیت بر همکاری با روسیه در قبال بحران سوریه تأکید می‌کند.

لاوروف و تیلرسون درباره چندین موضوع به توافق رسیدند که از جمله آنها تأکید بر تمامیت ارضی سوریه و همکاری برای مبارزه با داعش در سوریه است.

هافینگتون پست نوشت: روسیه خواهان ترک ایران و برقراری روابط با واشنگتن به هر قیمتی نیست.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: سیاست خارجی آمریکا به دنبال یک رابطه راهبردی با روسیه است اما خواهان شکل دادن آینده این رابطه به گونه‌ای است که حضور نظامی آمریکا نیز مطرح باشد و به نوعی روسیه جرأت مقابله نظامی با آمریکا را نداشته باشد و این در حالی است  که از سوی دیگر دولت ترامپ از تشدید تنش با روسیه نیز سود می‌برد و می‌تواند از این طریق خود را از اتهام ارتباط با روسیه برهاند.

هافینگتون پست همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت: محور اصلی مذاکرات آمریکا با روسیه مهار نفوذ ایران در سوریه، مبارزه با داعش و حفظ منافع اسرائیل است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس