با توجه به تغییر وضعیت ارتش سوریه از فاز دفاعی به هجومی در غرب حلب، منابع میدانی احتمال دادند که ارتش طی دو روز آتی ابتکار عمل را در همه محورها به دست خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در داخل روستای «منیان» واقع در غرب شهر حلب با تروریستها درگیر هستند.
 
منابع میدانی می‌گویند که در جریان درگیری نیروهای مقاومت با تروریستها در محور ساختمانهای 1070 واقع در غرب حلب، «ابوالدرداء» مسئول میدانی ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» کشته شده است.
 
گروههای تروریستی نیز مدعی شدند که در جریان عملیات نیروهای مقاومت برای بازپسگیری «ضاحیه الاسد» و منیان چندین نفر از ارتش سوریه کشته و زخمی شدند.
 
جبهه فتح الشام نیز روز گذشته ادعا کرد که در منطقه ضاحیه الاسد دو نیروی ارتش سوریه را به اسارت گرفته است که یکی از آنها افسر است.
 
شبکه «حلب الیوم» که وابسته به تروریستهاست امروز چهارشنبه اعلام کرد که تروریستها حملات ارتش سوریه در جبهه منیان را دفع کرده‌اند؛ بدین معنا که تروریستها از وضعیت هجومی به حالت دفاعی تغییر حالت داده‌اند.
 
روزنامه «الاخبار» لبنان نیز با اشاره به اینکه درگیری‌های روز گذشته نیروهای مقاومت با تروریستها در جنوب غرب حلب تغییر چندانی در نقشه کنترل بر این منطقه ایجاد نکرده است، گزارش داد، با وجود اینکه تروریستها پایان مرحله نخست عملیات موسوم به «غزوة أبو عمر سراقب» و آغاز مرحله دوم آن را اعلام کردند، ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش موفق شدند در دانشکده نظامی مواضع خود را تثبیت و پاتک به منیان را آغاز کنند. هر چند که منابع میدانی احتمال دادند که ارتش طی دو روز آتی بتواند ابتکار عمل را در همه محورها به دست گیرد.
 
در همین راستا، روزنامه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط» امروز گزارش داد که گروههای تروریستی و ارتش سوریه در حال فراهم کردن مقدمات آغاز دور جدیدی از درگیریها هستند؛ به گونه ای که تروریستها تلاش دارند که خود را به شرق حلب برسانند. در واقع این دور از درگیریها، نبرد «شکست استخوان» است.
 
به گزارش این روزنامه، به خاطر بارش باران حملات گسترده هوایی به مناطق غربی حلب متوقف شده و درگیریها بیشتر در جبهه های ضاحیه الاسد و اطراف ساختمانهای 1070 است.
 
گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» که نزدیک به معارضان است گزارش داد که درگیری میان نیروهای مقاومت و تروریستها از نیمه شب گذشته در محورهای غرب و جنوب غرب حلب ادامه داشته است.
 
دیده بان با اشاره به اینکه تروریستها در منطقه «سیف الدوله» افراد غیر نظامی را هدف قرار دادند، گزارش داد که جنگنده های سوری صبح امروز منطقه «ایکاردا» واقع در غرب حلب را هدف قرار دادند. این جنگنده ها نیمه شب گذشته مواضع تروریستها را در شهرک أورم الکبرى» در غرب حلب هدف حملات خود قرار دادند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس