مجله تایم گزارش داد که ورود 8 ناو جنگی روسیه به دریای مدیترانه باعث ترس و وحشت معارضان سوری از شروع دور تازه حملات روسیه در سوریه شده است.

به گزارش مشرق، مجله تایم در گزارشی نوشت، ورود 8 ناو جنگی روسیه به آبهای مدیترانه در روز 26 اکتبر باعث ترس و نگرانی معارضان سوری از این موضوع شده است که روسیه و سوریه قصد دارند موج جدیدی از حملات خود را برای بازپس گیری مناطقی که در کنترل معارضان قرار دارد آغاز کنند. 

این ناو گروه روسی که رهبری آن را تنها ناو هواپیمابر روسیه بر عهده دارد روز 15 اکتبر بندر سورمورسک را به مقصد مدیترانه ترک کرده بودند. این ناوهای جنگی می‌توانند باعث تقویت حضور نظامی روسیه در پایگاه دریایی این کشور در بندر طرطوس شوند. 

تایم نوشت؛ از زمان ورود نظامی روسیه به بحران سوریه در 13 ماه پیش، قدرت تقابل ارتش سوریه با معارضان سوریه افزایش یافته است.

براساس این گزارش، تحرکات جدید روسیه و سوریه نشان می‌دهد که آنها به دنبال دور تازه‌ای از حملات به حلب و مناطقی است که در کنترل معارضان قرار دارد. 

علیرغم توقف حملات هوایی روسیه در حلب از روز 18 اکتبر که به دلایل بشردوستانه صورت گرفته است، دولت مسکو اخیرا اعلام کرد که آتش بس یکجانبه دوام چندانی نخواهد داشت چرا که شورشیان حملات خود را علیه غیرنظامیان در شرق حلب متوقف نکرده‌اند.

طبق گزارش سازمان عفو بین الملل، حملات شورشان از روز 28 اکتبر منجر به کشته شدن 48 نفر از حمله 17 کودک در حلب شده است. 

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز گذشته بار دیگر به غرب هشدار داد که تروریستها را از معارضان سوری تفکیک کند و به آنها تاکید کرد که تکلیف خود را روشن کنند که با تروریستها میخواهند بجنگند یا با روسیه. 

برخی از تحلیلگران می‌گویند که حضور ناو گروه روسیه در مدیترانه برای شروع دور تازه حملات علیه معارضان سوری همزمان با برگزاری انتخابات 8 نوامبر ریاست جمهوری در آمریکا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابولفضل ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    انشاءالله به امید خداوند متعال نابودی ال سعود و داعش نزدیک است. صلی الله علیک یا ابا عبدالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس