کد خبر 652584
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

بنیاد اروپایی حقوق بشر «مدیترانه» اعلام کرد دولت الجزائر از ورود یک هیئت وابسته به این نهاد که قصد بررسی وضعیت حقوق بشر و آزادی در اردوگاه «تندوف» این کشور را داشت، جلوگیری کرد.

 به گزارش مشرق، بنیاد اروپایی حقوق بشر مدیترانه اعلام کرد طی ماه‌های گذشته این بنیاد دو بار برای گرفتن روادید از دولت الجزائر اقدام کرده اما این تلاشها بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش وبگاه خبری «أحداث أنفو» الجزائر، بنا بر آنچه در بیانیه این بنیاد آمده است پس از مطالعاتی که این گروه در سال 2014 درباره وضعیت حقوق بشر در الجزائر انجام داد و گزارش مفصلی از وضعیت حقوق بشر در این کشور منتشر کرد، این بنیاد تصمیم گرفت که مطالعات جدیدی درباره اردوگاه «تندوف» آغاز کند، اما ممانعت‌های دولت الجزائر تاکنون مانع عملیاتی شدن این تصمیم شده است.

اردوگاه پناهجویان «تندوف» در جنوب غربی الجزائر واقع شده و توسط «جبهه پولیساریو» که سازمانی سیاسی نظامی است اداره می شود.

این سازمان متهم است که به منظور استفاده از کمک‌های بین المللی پناهجویان را به اجبار در این اردوگاه نگهداری و مانع خروج آنها از این مکان می‌شود.

بنیاد اروپایی حقوق بشر «مدیترانه» قصد داشت تا به صورت مستقیم با افرادی که در این اردوگاه قربانی سیاست‌های «جبهه پولیساریو» شده‌اند مصاحبه و شواهد لازم برای انتشار یک گزارش درباره وضعیت حقوق بشر در این اردوگاه منتشر کند، اما دولت الجزائر با عدم صدور روادید برای اعضای این هیات مانع از انجام تحقیقات شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس