کد خبر 650802
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

فعالان رسانه‌ای تأکید کردند که نیروهای تحت حمایت ترکیه در عملیات موسوم به «سپر فرات» در اطراف شهر راهبردی «الباب» در حلب و جنوب شهرک «باخترین» به سود داعش از 13 روستا عقب‌نشینی کردند.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش روز گذشته نیروهای تحت حمایت ترکیه و آمریکا را که در عملیات «سپر فرات» حضور دارند، از شهر «الباب» دور کردند.
 
داعش روز گذشته 13 روستا را واقع در جنوب شهرک «اخترین» اشغال کرد و بدین ترتیب در آستانه قطع راه ارتباطی «مارع» و اخترین قرار گرفته است. در صورتی که این مسئله محقق شود تروریستهای وابسته به ارتش آزاد که در مارع حضور دارند به دردسر خواهند افتاد.
 
خبرگزاری اعماق صبح امروز چهارشنبه از بازاشغال منطقه اخترین در شمال حلب خبر داده بود.
 
روزنامه «السفیر» گزارش داد، که داعش روز گذشته در یک عملیات غافلگیر کننده روستاهای «برعان، الواش، طنوزة، ثلــثانة، جب العاصی، دویر الهوى، حومد، ثلاثینة و الباروزة» را که در جنوب باخترین و شرق مارع قرار دارد اشغال کرد و نیروهای سپر فرات را از این مناطق به عقب راند.
 
«صالح الزین» که یکی از فرماندهان میدانی سپر فرات است، گفت: هدف داعش از این پیشروی، قطع راهی است که نیروهای سپر فرات در جنوب جرابلس را به معارضانی وصل میکند که در جنوب باخترین با این گروه میجنگند».
 
بسیاری از فعالان رسانه‌ای اما تأکید کردند که هیچ درگیری واقعی بین طرفین رخ نداد و نیروهای سپر فرات به صورت جمعی از این روستاها عقب‌نشینی کردند.
 
تروریستهای «اتاق عملیات حوار کلس» که در ضمن سپر فرات مشغول به فعالیت هستند، دو هفته پیش بیشتر روستاهای اخترین را اشغال کرده بودند.
 
خبرگزاری «هاوار» که به نیروهای «پشتیبانی مردمی کُرد» نزدیک است، ترکیه را متهم به عقب نشینی از روستاهای جنوب اخترین متهم کرد.
 
به گزارش این خبرگزاری، ترکیه با این اقدام مقدمات حمله مشترک با داعش به مناطق تحت سیطره این یگانها را فراهم کرده است.
 
در همین راستا، خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش اعلام کرد که عناصر این گروه امروز موفق شدند اخترین و روستای «المسعودیه» واقع در ریف شمالی حلب را اشغال کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    همه اخبار شما در مورد ترکیه مغرضانه و آمیخته با توهم است.
  • استواری ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    شاید شما ترکیه و یا شخص اردوغان را نمی شناسید!!!! ترکیه از اعضای حلقه ی مبارزه با اسلام است!! اگر چه خود را مسلمان میداند! اما صدها هزار کشته و زخمی و آواره و یتیم و.... در سوریه و عراق نتیجه چراغ سبز اردوغان برای ورود ترورست های القاعده که بعدها با نامهای جبهه النصره و داعش و جیش الاسلام و.... سوریه و عراق را نابود کردند بود.!!!! اردوغان بدنبال عضویت در اتحادیه اروپاست و این بزرگترین انگیزه برای چشم پوشی از تمام جنایات در کشورهای هم مرز با ترکیه داست!!! ترکیه خود را پرچمدار اخوان المسلمین میداند! زمانی که اخوانی ها در تونس قدرت گرفتند و در مصر نیز اخوانی ها پیروز انتخابات شدند، حزب عدالت و توسغه ترکیه که شاخه اخوانی ترکیه است میخواست بهمراه حماس (که آنهم شاخه اخوانی فلسطین است) و مصر و تونس کمک کنند تا بشار سقوط کند و ارتش آزاد سوریه که آنهم شاخه نظامی اخوان المسلمین سوریه است بقدرت برسند که با شکست سنگینی مواجه شدند و مایوس شدند! حکومت مرسی هم ساقط شد! تونس هم به سمت سکولاری پیش رفت و حماس هم ضعیف شد وامروز ترکیه تنها مانده است!!! ترکیه شیعه را در مقابل خود می بیندو حاضر است برای نابودی شیعه هر اقدامی را انجام دهد نمونه آن فجایعی است که در سوریه و عراق و بحرین و یمن ما شاهد آن هستیم و جهت گیری اردوغان هم شاهد ماجراست.
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    اردوغان اعلام کرده بزرگترین دشمن ترکیه در عراق و خاورمیانه شیعیان است- اردوغان خیلی وقت جنگ خود را با امام زمان و ایران شروع کرده فقط آمادگی روحی و ذهنی در مردم ایران برای ظهور نمی دونم چقدر است
  • تبریزلی ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    سازمان میت ترکیه رسما در این سایت مشرق کامنت میگذارد وانرا زیر نظر دارد مطمعن باشید..........عین کامنت بالا...چرا یک ایرانی باید اینقدر دلواپس نظر ایرانی ها نسبت به اردوغان و ترکیه باشد ..ایا انطرف در مطبوعات انها چنین حمایت واحترامی به ایران وایرانیت وهمپیمانان منطقه ای اش وجود دارد؟؟؟ قضیه فتیله ایها واشوب وشعله ور شدن عجیبش که یادتون هست...به هرحال اردوغان. رسما خودش هم رویکرد خودخواهانه اش رو درباره مطبوعات وسایتهای ایران ابراز کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس