منابع خبری می‌گویند ایالات متحده ارسال سلاح به شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه را تعلیق کرده و گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علت آن بیان می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که مذاکرات میان آنکارا و واشنگتن درخصوص قطع حمایت‌ها از کُردهای سوریه ادامه دارد، آمریکا ارسال سلاح و مهمات به نیروهای کُرد یگان‌های مدافع خلق در شمال این کشور را تعلیق کرد.
 
به نوشته روزنامه «ینی شفق» به نقل از «واشنگتن پست» این تصمیم آمریکا درپی مذاکرات آنکارا-واشنگتن بوده زیرا ترکیه به این کشور فشار می‌آورد تا حمایت‌ها از حزب دموکراتیک خلق سوریه را متوقف کند.
 
خبرگزاری «اسپوتنیک» اما علت این مسئله را «در اختیار داشتن تعداد کافی سلاح برای عملیات الرقه» عنوان کرده است.
 
این در حالی است که مقامات آمریکایی می‌گویند ترکیه اصرار می‌کند تا منطقه امنی را بین شهرهای «اعزاز»، «الباب» و «جرابلس» در شمال سوریه ایجاد کند.
 
دولت ترکیه از حدود دو ماه قبل به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش و با هدف عقب راندن شبه‌نظامیان کُرد به شرق رودخانه فرات، عملیات تجاوزکارانه‌ای را تحت عنوان «سپر فرات» در شمال سوریه آغاز کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ممد پامنار ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    2 0
    البته باید در حد بخور نمیر تروریستها مسلح شوند،تا عمر بی ثمر و بیهوده ی تروریست ها در طول زمان مصرف بشوند.
  • ایرانیم ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    3 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ چه زود تاریخ مصرف خود فروخته های خائن وطن فروش به اتمام رسید. این قوم هیچ وقت یاد نخواهد گرفت که برای مبارزه با دشمن باید دست به دست دیگر هموطنانشون بدن و در مقابل دشمن مشترک که دشمن وطنشون هست بایستند. تا فرصتی گیرشون میفته با دشمن وطنشون به هم میپیوندند و آخرش هم طرف وقتی خرش از پل رد شد اینا رو ولشون میکنه تا با روی سیاه و کوله باری آکنده از خیانت جوابگوی هموطنانشون بشن و همیشه سرافکنده و شرمنده باشن. کی راه راست رو پیدا خواهند کرد خدا میداند
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 2
    16:56 مثل اینکه در هپروتی -کدوم هم وطن -هم وطناشون یا شدن داعشی یا ارتش ازاد یا القاعده النصره و از این قبیل گروهها بقیه هم کردها رو ول کردن مجبور شدن یکه و تنها با تروریست ها بجنگن این تعلیق هم مربوط به انتخابات امریکاست با از اون ارسال از سر گرفته میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس