تهران، مسکو و دمشق بر این باورند که اکنون بهترین زمان برای آغاز عملیات آزادسازی حلب از لوث تروریستهاست. اما برآوردهای نظامی نشان می‌دهد که سیاست «کنترل تدریجی» مناطق اشغال شده حلب توسط نیروهای مقاومت بهترین گزینه است.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های مسکو از دو هفته پیش تا کنون مواضع تروریستها را در حلب بمباران نکرده‌اند، و این مسئله در راستای پایبندی به آتش‌بسی است که به آمریکا وعده داده بودند، ولی آمریکا به وعده خود برای جدا کردن عناصر به اعتقاد او «میانه رو» از «تروریست‌ها» عمل نکرد.
 
در عین حال، نقشه های نظامی برای آغاز حمله گسترده به مواضع تروریستها در حلب نیز دور از انتظار نیست. هر چند بارها این احتمال بررسی شده است، ولی برخی می‌گویند که بهترین گزینه نظامی، آغاز مجدد عملیات کنترل تدریجی توسط نیروهای مقاومت است.
 
روزنامه «السفیر» به بررسی ابعاد این مسئله پرداخت و نوشت، حملات خمپاره‌ای تروریستها به مناطق غربی حلب که افراد غیر نظامی را هدف قرار داد سبب شد که «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه نیز از اعلام کند که از این حملات شوکه شده است.
 
یک منبع بلندپایه روسی نیز اعلام کرد که دمشق این بار نه تنها خواستار افزایش ایفای نقش روسیه در نبردهای زمینی است، بلکه خواسته است که این حمایت افزایش یابد. نتایج دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه در مسکو در حال عملی شدن است؛ به گونه ای که کمک نظامی دریایی روسیه به نقاط استقرار نیروهای این کشور در آبهای دریای مدیترانه رسیده است.
 
مسکو و دمشق به خوبی از اهمیت نبرد حلب آگاهی دارند و می‌دانند که پیروزی ایران، سوریه و روسیه در این نبرد چه معنایی دارد. یک دیپلمات عربی که در دمشق حضور دارد تأکید کرد که بازپسگیری حلب «نقطه عطفی در جنگ سوریه است که اهمیت آن از مداخله نظامی روسیه در این کشور کمتر نیست».
 
به گزارش این روزنامه، این سه کشور اعلام کردند که در حال حاضر راه برای ازسرگیری عملیات بازپسگیری حلب فراهم شده است. «سرگئی شوویگو» وزیر دفاع روسیه نیز آخرین هشدار را درباره شکست تلاشهای راهکار مسالمت آمیز در حلب داد و تروریستها را مسئول شکست این آتش بس معرفی کرد.
 
وی همچنین تأکید کرد، اینکه آمریکا نتوانست تروریستهای میانه رو را در سوریه کنترل کند، سبب شد که ازسرگیری مذاکرات صلح تا زمان نا معینی به تعویق بیافتد. شویگو در ادامه اعلام کرد با وجود اینکه حملات هوایی روسیه به حالت تعلیق درآمده است تروریستهای تحت حمایت غرب به افراد غیر نظامی حمله می‌کنند،.
 
در همین حین، گروهی از کشتیهای ناوگان روسیه در حال حاضر به رهبری ناوهواپیمابر دریادارد «کوزنیتسوف» به سوی سواحل سوریه در حرکت هستند. «دیمتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد که تروریستها به بمباران مناطق مسکونی و گذرگاههای کمک رسانی حمله کرده و از افراد غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده کنند،
 
به هر حال، عملیات بازپسگیری حلب نقطه آغازی برای حملات دیگر خواهد بود و مسکو و دمشق از شمارش معکوس آغاز این حمله بزرگ سخن می‌گویند. خاصه اینکه انتخابات آمریکا نیز نزدیک شده که این مسئله به معنای افزایش خلأ سیاسی میان مسکو و واشنگتن است. روسیه نیز با استقاده از این خلأ  خواهد توانست پیشروی نظامی زیادی داشته باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نوکر ارباب حسین ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    انشاءالله به امید خداوند متعال نابودی ال سعود و داعش نزدیک است. صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس