کد خبر 633241
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

یک منبع آگاه و برجسته سوری گفت : سازمان ملل متحد به بهانه های واهی از تکمیل روند آشتی در محله الوعر شهر حمص در سوریه جلوگیری و در انتقال تروریست ها به ادلب سنگ اندازی کرد.

به گزارش مشرق، این منبع آگاه روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه المیادین افزود: سازمان ملل برنامه خروج افراد مسلح از محله الوعر را به هم زد.

وی اضافه کرد: این سازمان اعلام کرد که شرایط برای اجرا شدن توافق خالی شدن محله الوعر از سلاح و افراد مسلح، امن نیست.

این منبع آگاه گفت: مسئولان سازمان ملل برغم اینکه نمایندگان آن در جریان جزییات این توافق هستند ادعا کرده است هنوز فرصت مناسبی برای بررسی این موضوع دست نداده است.

سازمان ملل پیشتر نیز پس از خروج کامل تروریست ها از شهرک داریا و خالی شدن آن از سلاح و افراد مسلح، از انجام این توافق انتقاد کرده بود.

پیشتر رسانه های سوری اعلام کرده بودند که تاخیر در خروج حدود 300 فرد مسلح از محله الوعر حمص به دلیل ضمانت هایی است که تروریست ها از سازمان ملل برای رسیدن به مقصد نهایی خود می خواهند.

در نخستین مرحله از توافق آتش بس در محله الوعر حمص در دسامبر سال گذشته میلادی 720 فرد مسلح به همراه خانواده های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی افراد مسلح این توافق ناتمام ماند.

براساس توافق پیشین، محله الوعر پس از اجرای مرحله سوم توافق از سلاح و افراد مسلح خالی می شود و نهادها و اداره های دولتی کار خود را از سر می گیرند.

شهر حمص سومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و حلب است که در غرب کشور سوریه و در 162 کیلومتری پایتخت این کشور قراردارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    معلوم است كه سازمان به اصطلاح ملل كارشكني مي كند سازماني كه افسار دبيركل روسياه و مزدور آن در دست آمريكا و صهيونيزم بين الملل است كه دنبال تحقق منويات نظام سلطه است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس