کد خبر 633415
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱

سازمان ملل متحد و «کمیته بین المللی صلیب سرخ» اعلام کردند که ارسال محموله های کمک بشردوستانه به سوریه را به دلایل امنیتی به حالت تعلیق در می آورند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دویچه وله، سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه شنبه اعلام کردند که ارسال محموله های کمک بشردوستانه به سوریه را به دلایل امنیتی بطور موقت به حالت تعلیق در می آورند.

این اعلامیه پس از آن صادر شد که حملات هوایی به یک کاروان حامل کمکهای بشردوستانه- مشتمل بر ۳۱ کامیون- در حوالی شهر حلب در اواخر روز دوشنبه به مرگ ۲۰ غیرنظامی از جمله یک تن از کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ منجر شد.

«ینس لائرک» سخنگوی کمکهای بشردوستانه سازمان ملل متحد اظهار داشت: «به عنوان یک اقدام فوری امنیتی، ارسال سایر کاروانها به سوریه تا زمان انجام ارزیابی های بیشتر از وضعیت امنیتی به حالت تعلیق در می آید».

 وی در ادامه افزود که حمله به کاروان امدادرسانی سوریه «روز بسیار سیاهی را برای اقدامات بشردوستانه در سراسر جهان رقم زد».

«رابرت ماردینی» مدیر کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه نیز با اشاره به آغاز مجدد خشونتها و تشدید درگیریها در بسیاری از مناطق سوریه گفت که طرح کمک رسانی به چهار شهر سوریه تا اجرای ارزیابی مجدد از شرایط امنیتی به حالت تعلیق در می آیند.

گفتنی است که واشنگتن مسکو را مقصر دانسته و مدعی است که روسیه مسئول حملات هوایی به کاروان کمکهای سوریه است. این در حالی است که روسیه این ادعای آمریکا را رد کرده است.

از سوی دیگر، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان از رهبران جهان خواست تا امکان بازگشت آتش بس به سوریه را مدنظر قرار دهند.

این رویداد غم انگیز بار دیگر امیدها به همکاری بیشتر میان دو ابرقدرت جهانی برای حل بحران سوریه را در نطفه خفه ساخت و شانس تجدید توافقنامه آتش بس را برای آینده ای نزدیک به شدت کاهش داد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    شما که گفتید اینا کاروان تروریست ها بودن! خبر تو سایت مشرق هنوز هست!! کدوم رو باور کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس