کد خبر 633286
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

یکی از نمایندگان سابق پارلمان سوریه در مصاحبه‌ای گفت که آمریکا بزرگترین ناقض آتش‌بس یک هفته‌ای در سوریه بوده و تروریست‌ها طی این یک هفته بیش از ۳۰۰ بار آتش‌بس را نقض کردند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه عصر دوشنبه پایان آتش‌بس اعلام شده به دلیل توافق آمریکا و روسیه را اعلام کرد.

ارتش سوریه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی از آتش‌بس برای تجدید قوا و ادامه حملات خود علیه مناطق مسکونی استفاده کردند.

در این بیانیه آمده است که ارتش سوریه تمام تلاش خود را برای اجرای آتش‌بس به کار برده و حداکثر میزان خویشتنداری را در برابر نقض آتش‌بس به کار گرفت.

"زهیر طراف" کارشناس مسائل سیاسی و نماینده سابق پارلمان سوریه به تشریح دلایل اقدام دولت سوریه در اعلام پایان آتش‌بس پرداخت.

آمریکا بزرگترین ناقض آتش‌بس سوریه بود

وی در این مصاحبه گفت: اول از همه باید بگویم که چیزی به نام آتش‌بس طی هفته گذشته وجود نداشته است چون تروریست‌ها بیش از 300 بار آتش‌بس را نقض کردند که بزرگترین مورد نقض آتش‌بس توسط آمریکا صورت گرفت. آمریکایی‌ها در حالی که مدعی هستند به دنبال مبارزه با تروریست‌ها هستند اما اقدام به بمباران مواضع ارتش سوریه کردند این در حالی است که به خوبی می‌دانستند پایگاهی را که در حال بمباران آن هستند متعلق به ارتش سوریه است.

آمریکا از ارتش سوریه به دلیل سرنگون کردن هواپیماهای اسرائیلی انتقام گرفت

این کارشناس مسائل سیاسی سوریه اضافه کرد: در واقع آمریکا از حمله به پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور اهدافی را دنبال می‌کرد. نخست آن که آمریکا به دنبال انتقام گرفتن از ارتش سوریه به دلیل سرنگون کردن دو جنگنده اسرائیلی بود. این در حالی است که اسرائیل از واکنش مستقیم به سرنگون شدن جنگنده‌هایش توسط ارتش سوریه ناتوان بود به همین دلیل آمریکا به این اقدام ارتش سوریه واکنش نشان داد.

تسلط داعش بر فرودگاه دیرالزور دیگر هدف آمریکا از حمله به ارتش سوریه بود

وی افزود: دومین دلیلی که ارتش آمریکا اقدام به بمباران مواضع ارتش سوریه در دیرالزور کرد این بود که آمریکا می‌خواست اعلام کند که در دیرالزور حضور دارد و پایگاه‌هایی در این منطقه دارد و در تلاش برای ورود و سیطره بر فرودگاه دیرالزور است چون آمریکا به دنبال دستیابی به این فرودگاه بوده تا از آن به عنوان پایگاهی برای خود استفاده کند. در واقع آمریکا می‌خواهد که گروه تروریستی داعش بر فرودگاه دیرالزور سیطره یابد تا پس از آن کنترل آن به آمریکا واگذار شود.

این کارشناس سیاسی گفت: آمریکا هدف اساسی را از این حمله دنبال می‌کرد. در واقع با این حمله می‌خواست مسیر را برای ورود داعش به فرودگاه دیرالزور فراهم کند اما نتوانست به هدف خود برسد چون ارتش سوریه توانست تنها چند ساعت پس از آنکه داعش بر تپه‌ای که سیطره یافته بود، بازگردد. در این حمله هماهنگی میان آمریکا، ترکیه، عربستان و داعش مشهود بود و این اصل موضوع بوده است.

فقط ارتش سوریه به آتش‌بس پایبند بود

الطراف اضافه کرد: تمامی این موضوعات نشان می‌دهد که هیچ آتش‌بسی طی هفته گذشته در سوریه وجود نداشته و این آتش‌بس تنها بر روی ورق بوده است و تنها ارتش سوریه بدان پایبند بوده است و هیچگونه پایبندی را از سوی گروه‌های مسلح بدان شاهد نبودیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس