کد خبر 633230
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۲

معاون وزیر امورخارجه روسیه در دیدار با سفیر عراق در مسکو در خصوص ادامه همکاری‌های دو کشور بویژه در ارتباط با مرکز هماهنگی عملیات ضدتروریسم در بغداد گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه با «اسماعیل محسن»‌ سفیر عراق در مسکو دیدار و درباره گام‌های مهم برای مبارزه موثر و منسجم علیه تروریسم و گروه تروریستی داعش بحث و گفت‌وگو کردند.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، مسکو و بغداد در حال حاضر تلاش‌های خود در مبارزه علیه تروریسم را در چارچوب مرکز اطلاعاتی مشترک بغداد با مشارکت سوریه و ایران هماهنگ می‌کنند. این مرکز مسئولیت جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات در خصوص اوضاع خاورمیانه و به ویژه اوضاع افراط‌گرایان در منطقه را برعهده دارد.
 
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «طرفین در این دیدار به تبادل دیدگاه‌ها در خصوص مسائل مهم در توسعه اوضاع در عراق و سوریه پرداختند. آنها به طور خاص بر گام‌های ضروری در خصوص مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی متمرکز شدند. همچنین در خصوص ابعاد مختلف همکاری چندجانبه عراق و روسیه نیز بحث و گفت‌وگو شد».
 
پیش از این سایت «الموسوعه العراقیه» مقاله‌ای منتشر کرده بود که در آن مدعی شده بود مرکز بغداد که توسط روسیه، ایران، عراق و سوریه به منظور هماهنگی عملیات ضدداعش راه‌اندازی شده است، عملیات خود را شامل تبادل اطلاعات در خصوص عملیات ضدتروریسم را متوقف کرده است. روسیه روز دوشنبه این گزارش را تکذیب کرد.
 
مرکز هماهنگی عملیات ضدتروریستی در بغداد با مشارکت عراق، سوریه، ایران و روسیه در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی تقریبا همزمان با آغاز عملیات هوایی نیروهای روسیه علیه گروه‌های تروریستی در سوریه به درخواست مستقیم «بشار اسد» راه اندازی شده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس