مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه مذاکراتی را درباره پیش نویس قطعنامه مربوط به پایان دادن جنگ و درگیری در سوریه آغاز کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، مذاکرات مجمع عمومی سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه پایان دادن به جنگ سوریه در حالی آغاز شده است که برخی کشورها و گروه های حقوق بشر از بن بست به وجود آمده در شورای امنیت برای پایان دادن به این جنگ و خونریزی 6 ساله، ناامید و سرخورده شده اند.

بیش از یک سوم از 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل خواستار برگزاری یک نشست رسمی درباره سوریه شده اند. دیپلماتها اعلام کردند که این نشست احتمالا طی هفته آینده برگزار خواهد شد و قطعنامه پیشنهادی کانادا به رای گذاشته می شود.

قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل الزام آور نیست ولی اهمیت و وزن سیاسی دارد. کشورهای کانادا، کاستاریکا، ژاپن و هلند به نمایندگی از 74 کشور جهان نامه ای را خطاب به پیتر تامسون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نوشته اند. در این نامه آمده است: ما بر این باوریم که لازم است مجمع عمومی مطابق با منشور سازمان ملل عمل کند و اقداماتی مناسبی را برای حل و فصل اوضاع سوریه انجام دهد.

پیش نویس این قطعنامه خشم و ناراحتی خود را نسبت به ادامه خشونت در سوریه به خصوص شهر حلب اعلام خواهد کرد. محمع عمومی سازمان ملل در ماه اکتبر به درخواست برخی کشورها یک نشست غیر رسمی را برگزار کرد تا درباره اوضاع سوریه رایزنی کند. این کشورها اکنون خواستار برگزاری نشست رسمی شده اند.

ائتلافی متشکل از 220 گروه مدنی از 45 کشور جهان شامل عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، آکسفام روز پنجشنبه اعلام کردند که شورای امنیت در حفاظت از مردم سوریه ناکام بوده و خواستار برگزاری نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    تاکنون هیچ چیزی بهتر از سلاح مقاومت قابل اعتماد نبوده
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    بعد از پایان نبرد در حلب و باب و دمشق و رقه شاید بتوان ولی باز چششمم آب نمی خورد از سازمان ملل به نفع روسیه و سوریه در بیاید
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 0
    هر وقت مقاومت به پیروزی نزدیک می شود کار فریب روسیه و سوریه شروع می شود این دو نمی دانند بدون حلب و دمشق پاکسازی شده حرفی پشت میز ندارند و چیزی نمی توانند بگیرند اما بعد پاکسازی این دو شهر بزرگ می توانند چیزی از آمریکایی ها بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس