کد خبر 633222
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۲

یک سخنگوی الحشدالشعبی عراق، فاش کرد: دولت آمریکا برای رسانه های عرب و بین المللی جهت تخریب چهره نیروهای بسیج مردمی عراق، حمایت مالی و بودجه اختصاص داده است و همزمان منابع اعلام کردند، آمریکایی ها گروه جدیدی از نظامیان خود را وارد پایگاه القیاره در جنوب موصل کرده اند.

به گزارش مشرق، یوسف الکلابی، در اظهاراتی رسانه ای در روز دوشنبه گفت که مدیریت امنیت الحشدالشعبی به اطلاعات دقیقی دست یافته است که براساس آن یک تهاجم رسانه ای هماهنگ ، با حمایت مالی آمریکا علیه الحشدالشعبی برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد که آمریکایی ها در این برنامه قصد دارند ، یکی از مهمترین نیروهای ضد تروریستی در منطقه را با حملات رسانه ای تخریب کنند و به چهره این گروه مردمی در اذهان اهالی استان نینوا و سایر مناطق عراق ، خدشه وارد کنند.

این مقام الحشدالشعبی همچنین در خصوص زمزمه هایی مبنی بر عدم شرکت الحشدالشعبی در عملیات آتی موصل نیز گفت که 'صحبت از حق وتوی آمریکا و ترکیه یا کردهای عراق در خصوص مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات موصل ، از نظر ما معنایی ندارد'.

وی تاکید کرد که الحشدالشعبی یک نیروی رسمی زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است و تنها کسانی از آن وحشت دارند که یا داعشی هستند ، یا مجری طرح های خارجی مانند ترکیه و ... می باشند.

در همین حال ، برخی منابع درگزارش هایی به رسانه های عراقی، خبر داده اند که نیروی زمینی ارتش آمریکا یگان هایی از نیروهای ویژه خود را همراه با تجهیزات و سلاح سنگین از جمله توپ و تانک وارد پایگاه القیاره در جنوب موصل کرده است. در این گزارش به تعداد نیروهای تازه وارد آمریکایی اشاره ای نشده است، اما براساس آخرین گزارش ها، حدود 10 هزار نظامی آمریکایی در گروه های کوچک طی یک سال گذشته وارد عراق شده و در پایگاه های مختلف در الانبار و نینوا مستقر شده اند.

براساس این گزارش، نیروهای آمریکایی روز دوشنبه از روی پل شناور ساخته شده توسط ارتش عراق در جریان آزادسازی بخش القیاره در ماه گذشته میلادی ، عبور کردند و وارد پایگاه هوایی القیاره شدند.

هنوز دولت عراق بطور رسمی درخصوص این گزارش ها واکنش نشان نداده است ، بویژه آنکه واشنگتن پیش ازاین تاکید کرده بود که نیروی زمینی خود را باردیگر به عراق گسیل نخواهد کرد.

برخی منابع نظامی گفته اند که آمریکایی ها دستکم 50 دستگاه تانک آبرامز و 50 خودرو حامل توپخانه سنگین و نیز 100 دستگاه خودرو زرهی هامر و هاموی و انواع تسلیحات سبک و سنگین با خود همراه آورده اند.

کارشناسان عراقی اعتقاد دارند، ورود ارتش آمریکا به پایگاه القیاره با ترکیب جدید و علنی ، همزمان با حملات رسانه ای به الحشدالشعبی ، نشان می دهد که واشنگتن همچنان درصدد دور زدن دولت و حکومت مرکزی عراق است و تردیدها نسبت به نیت آمریکایی ها در جنگ علیه داعش از هنگام بمباران مواضع ارتش سوریه در دیرالزوز در هفته جاری افزایش یافته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس